**Joulun odottajat** Huhtikuu

Terppari
Onnea synttärisankareille! :wave:

Hienoa, että ultrista oli taas tullut ihania löydöksiä!

Onko kellään muulla samaa ongelmaa kuin mulla: mulla on muutamana päivänä tullut oikein sitkeetä, kirkasta, hajutonta (kyllä, olen tutkinut oikein huolella) :LOL: valkovuotoa??? Ihan kuin oviksen aikaan. Lisäks vähän nippailee masusta. Voivat toki olla ihan niitä kohdunkasvukipuja, ei vaikuta musta tulehdukselta, mutten muista kuollaksenikaan, että tällaista sitkeetä limaa ois tullut esikon aikaan... Ei siis tule paljoa, mutta pyyhkiessä paperiin pieni määrä. :/

Joku muukin tais kirjoittaa, että koko ajan tuntuu, kuin verta lorahtais housuun, sama täällä. Muttei oikestaan mitään tule, vähän valkovuotoa. Pitäis lopettaa tää hysteerinen ittensa vahtaaminen \|O

-Terppari 5+4
 
Onnea papana03 ja tuitsu vanhenemisen johdosta! :flower: =)
joo tiiän kyllä papana että sit ku ne pahoinvoinnit alkaa niin oottaa jo että ne loppus vaan, mutta kuitenki nyut haluais että ne alkaa että taas loppuiski pian.. hitsi ku tää aika menee hitaasti. haluaisin jo niin kovasti sellasen ihanan raskausmahan.. minkähän kokoset mahat meillä on kesäkuussa? ajattelin vaan että onkohan ne sen kokoset että ihmiset jo näkee että on raskaana eikä muuten vaan lihonu keskivartalolta. ;)
 
terveeks kaikille
olin eilen no hiukan täpinöissäni niin unohdin laittaa iän mukaan
eli 25v. ja esikkoa odottelen synnäri on tammisaaressa ;)
en oikeen voi uskoa että on tärpännyt salamatkustaja mukaan koko aamun ja päivän olen rampannut veskissä tarkastamassa että onko ne menkat pöksyissä
kävin vielä apteekissa hakemassa testin ja varmana teen sen vielä tänään on vaan orpo onneton että onko tuolla ihan oikeasti joku
vointeja kaikille :hug:
 
Mauahtavaa. laita mullekin ikä listaan, eli olen 26. Terppari mullakin tulee valkovuotoa ihan mahdottomasti.. mutta en ole niin tutkinut asiaa että tietäisin onko se sitkeää vai minkälaista, ehkä enemmänkin sellasta juoksevaa mutta valkosta.. eikä se haise milleen. en tiedä sit mitä lie on.
Muuten. mille viikolle olette saaneet ekan neuvolan?
 
Joko kaikilla muilla on paha olo? Mulla ei mitään :'( . Mutta valkkaria kyllä tulee - mäkin käyn vähän väliä vessassa katsomassa, että onko menkat alkanu. Eilen vielä väitin ihan muuta :whistle: .
Pi pa re: mä sain neuvolan 4 viikon päähän. Erittäin sympaattinen täti sanoi, että 9.-10. viikolla kannattaa tulla.
 
Schätchen: (tai joku :D ) Ei ole mullakaan juuri pahoinvointia, varsinki jos kokoajan syö. jos ei syö, rupee etomaan pikkuisen.

Laattaamista odotellessa.

Periaatteessa mun ainot oire on tissikipuilu ja sitä tässä kyttäänkin kokoajan.

Mitens täällä on näin torstaipäivänä näin vilkasta!
Juilitteko kotona vai tsättäättekö töissä?
Mulla on vapaa päivä!
 
Eilen kirjotin pitkää juttua ja sit kone pimahti ja kaikki hävisi :kieh:

Te ootte vai jo neuvola aikoja tilanneet? Pitäskö minunkin ens viikolla uskaltaa tilata. Ja ultrassakin oli joku kerenny käydä. Hienoa että masussa näytti kaikki olevan kunnossa.

Mulla ei oo yhtään pahoinvointia ja toivon ettei tulekkaan. Esikoisesta ei ollu yhtään. Muutenkin olo on ihan hyvä mitä nyt rinnat on kasvanu jo nyt yhdellä kupikoolla ja on kipeet ku mitkä. Maitoakin tossa aamulla tuli toisesta rinnasta.

Minäkin kyttään vähän väliä että onko menkat alkanu. :headwall: Huomenna menen ostaa yhden raskaustestin ja varmistan että oihan se maanantaina tullu viiva totta :LOL: Hullu mä oon...
 
hätähousu paniikissa
Heps

Ei olis pitäny käydä vielä tuola odottajien puolella ku sielä joku oli kertonu saaneensa clearbluella vääriä plussia! Kamalaa!! Mä nyt sit rupesin aatteleen, et mitä jos mäkin sain? Tein kyllä kahdella muulla testillä haamut ja clearbluen digitaalisella 3 kertaa plussan eri päivinä, ku halusin varmistella. Kaikkea sitä sit mieleensä saa tungettuakin... :ashamed:

No, noissa neuvolaan menoissa näyttää olevan eroja eri paikkakuntien suhteen... Meillä neuvola jo 8. viikolla ja naapuripaikkakuntalainen ystävä oli 10. viikolla. Ja tääläkin joku puhu noista 9 ja 10 viikosta. Aiottekos muuten ottaa isäkokelaat myös mukaan neuvolaan vai meettekö yksin? Mä en oikeen tiedä mikä on yleinen käytäntö ja sitä oon täs miettiny kovasti. Oli se soittaminen sinne neuvolaan niin pikapuhelu ku olin töissä et en tommosia tajunnu kysyä... :ashamed:

Kumma kun ei ole taas mitään oireita (paitsi toinen tissi on kainoloon asti kipee :LOL: ) Alkaa tässä niin kovasti epäileen et onkohan sielä sittenkään ketään... Tiedän, oon aivan naurettava, mut minkäs teet... :eek:
 
Terppari!
Limaa ihmettelit, täällä samaa vikaa. Kirkasta,välillä havaittu sitkeämpääkin limaa muutamia kertoja pyyhkiessä. Wc tullut tutuksi, täytyy käydä tarkistelemassa kun usein tunne et valahtaa jotain... Olo täällä muuten pientä ajoittaista kuvotusta lukuunottamatta ihan normaali. Paitsi että hurjan kova väsytys välillä , pitkin päivää. Ja tissit on arat...Että onhan noita merkkejä havaittavissa jo muutakin kun kaks viivaa. Ilman noita tuntemuksia testailisin varmaan pitkin päivää...On tätä vaan niin vaikea uskoa todeksi vihdoin :D
 
Tervehdys. Täällä olikin paljon tullut tekstiä. =)

Mulla alkaa olla sellanen olo, että tämäkään raskaus ei kovin pitkälle etene. :/ Ei siis mitään merkkejä ole, ainoastaan tissit ei oo niin kipeet enää mitä ne oli. Soitin tänään neuvolaan, siellä oli sijainen ja pyysi soittamaan maanantaina uudelleen oikeelle terkalle. Kysyin josko ois neuvolan kautta mahdollisuus päästä ultraan tarkistamaan tilanne, ja ainakin tuo sijainen meinas et voisi jopa päästä, eteenkin kun on alle vuosi sitten tuo km takana... Saas sitten nähdä... :\|

Mä olen yksin tällä kertaa menossa neuvolakäynneille (mikäli niitä sitten tulee...), kun isäntä on töissä. Ultriin tuo on aikonut tulla, mutta neuvolassa on kuitenkin aina se perus setti, niin niissä sitten käyn yksin...

Täälläkin pelätään menkkoja(kin) koko ajan, ja vähän väliä pitää käydä tarkistamassa... Neuroottinenko... :whistle:

Tervetuloa uusille, ja onnea vanhenneille. :flower: :D

Tää lähtee nyt ruokailemaan, kamala nälkä ollut tänään taas koko päivän... :p :ashamed:

:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 16:02 Tuitsu kirjoitti:
Schätchen: (tai joku :D ) Ei ole mullakaan juuri pahoinvointia, varsinki jos kokoajan syö. jos ei syö, rupee etomaan pikkuisen.

Laattaamista odotellessa.

Periaatteessa mun ainot oire on tissikipuilu ja sitä tässä kyttäänkin kokoajan.
Tismalleen sama täällä B) : laattaamista odotellessa ja ainoa merkki on TOSI kipeät tissit.

Joten Shamandalie: älä huoli - on meitä muitakin oireettomia :hug: !
Varasin äsken alkuraskauden ultran. En jaksa odottaa sinne kunnalliseen 12.-13. viikon ultraan, vaan meen yksityiselle.
Heikot on hermot :p ...
 
MOI.

Joku kyseli että neuvolaan tuleva isukki mukaan. Ni mä kysyin neuvolantädiltä kun soitin et mitä siel on et kannattaako ottaa isukki mukaan ni hän suositteli. Mä aattelin ottaa kyl mukaan ni sekin hahmottais et oon raskaana ja jos jotain ikävää tulee ni on ainaskin tukija mukana. Ja mua ainakin jännittää niin paljon kun esikoista odottaa ni en välttämät enään kotona muista mitä kaikkea siellä sanottiin ni hyvä että tupla korvat mukana.
Mul on rinnat tosi kipeät enkä pysty vatsallaan nukkumaan ja yöl herään vähän valiä kun yritän vatsalleen kellahtaa.
Oon tän viikon ollut tosi väsynyt ja vähän väliä huono olo ihan kun olisi jatkuva krapula. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 18:28 Schätzchen kirjoitti:
Tismalleen sama täällä B) : laattaamista odotellessa ja ainoa merkki on TOSI kipeät tissit.

Joten Shamandalie: älä huoli - on meitä muitakin oireettomia :hug: !
Varasin äsken alkuraskauden ultran. En jaksa odottaa sinne kunnalliseen 12.-13. viikon ultraan, vaan meen yksityiselle.
Heikot on hermot :p ...
Hyvä et on muitakin oireettomia. :D

Mua vaan siks mietityttää, koska viimeks jollain 11+ viikolla katos kaikki oireet (pahoinvointi, väsymys, etominen ym) ja sitten olikin eloton kaveri matkassa... :\| Vaikka eihän se oireettomuus ole merkki siitä et jotain ois huonosti... Tosin edelleen täällä superväsymystä ilmassa, jotain positiivista. :D

Meillä neiti on oikein kiukkupussi, jospa legojen rakentaminen sais paremmalle tuulelle... Nyt siis legojen pariin... :wave:
 
Iltaa mammat.
Huutakaa lujaa jos joku päivitys meni päin peetä.. Tuo meidän lista ei mitenkää erikoisen hyvin oo laadittu, vois sitä vähän parannella joskus. Koristella ja vaikka mitä :kieh:
Tuitsu siellä kyseli tupakasta ja täällä on kärynny enemmän tai vähemmän. Olisko se sit sosiaalista ja hermoilutupakointia. Lopetin heti kun testi alkoi kummitella. Niinkuin oon aikaisemmissakin raskauksissa tehnyt ja siitä kiitoksena tämän raskauden lähtöpaino on yhtä paljon kuin esikon aikaan viimeinen punnitus oli ennen hoohetkeä.. hups. Ja laiskuuttakin kun ei jaksa laihduttaa mutta pidän kiloni mieluummin kuin sauhuttelen odotuksen tai imetyksen aikana. Typeräähän se on muulloinkin, sanomattakin selvää mutta pahempiakin tapoja ihmisiltä löytyy. Ja ruokapuolesta.. hmm. Terve maalaisjärki kädessä niin ei pitäis olla pelkoa mistään listerioista tms..
Scätmään eiku hätsiu eiku schätsen kuulutti pahoinvointia. Määki haluisin ainaki kerran oksentaa mut ku ei mitää. Ainoo mitä tänään moitin ni oli tunne että mä haisen. Hieltä, persvaolta, hyi yök ties miltä. No juuri suihkussa ollut, puhtaat vaatteet päälleen laittanut tuskin haiskahtaa mutta kun vaan tuntui siltä :LOL: :LOL: Ja menkkojen kyttäystä harrastan minäkin..
Mulla on jo huomenna eka neuvola, sain ajan jo ajat sitten testauksen yhteydessä. Miehen otan mukaan ultraan, turhaa se tulee kuuntelemaan tuonne neuvolaan eikä paljon kannattais sen takia töistä lähtee välillä pois jne.. Kilometrejä kertyis sen verran paljon mittariin. Jos odotettais esikoista niin tilanne olis varmaan toinen ja mies tulis mukaan.

Taidetaan olla harvinaisen neuroottista sakkia :kieh: Ei kuulkaa nyt mä meen etsimään jotain murua rinnan alle, ettei vaan pääse laihtumaan :D

:wave: moro leidit
 
Minäkin otan miehen mukaan ekaan neuvolaan, koska esikoinen tulossa. Kuulemmepa sitten nelin korvin kaikki mitä siellä kerrotaan.

Veeruska-81: Mä en oo kirjottanu päiväkirjaa mihkään kivaan vihkoon vaan ainoastaan koneella :ashamed:

Mä kun pyöräilen aamuisin töihin niin oon tuntenu et aina sillon valahtaa valkkaria pöksyihin, mistä lie sekin johtuu. Ootteko muut pyöräilijät muuten huomanneet et raskaana ollessa ottais pyörän päällä istuminen erityisen paljo persuksiin? Onkos sille järkiselitystä?

Mäkään en ole oikein völittänyt mitä syön, eilen söin vahingossa fetaa kun en muistanu... Yritän kuiteskin välttää.

Mulla on tänään ollut kokoajan ihan ku krapulaolo. Ei pelkkää aamupahoinvointia. Ulos ei ole tullut mitään, ainoastaan yökkö olo. Onneksi. Töissä on liikkeellä oksetautia, joten jos pääsee töissä vahinko yllättään, voisin ehkä laittaa sen piikkiin... Tietty valheella tapaa olla lyhyet jäljet :whistle:

Sit ku kertoo töissä, ni kannattaako alkaa perustella mitään silleen, et ku en mä ajatellu että heti kun mä vaan pääsen töihin ni aion hankkia lapsen, et tää tuli aika yllätyksenä itellekin...? Tosi asiassahan oli aika helppoo olla vauvakuumeessa kun ties et on yli puoli vuotta työpaikassa takana, mut siis kannattaako kaunistella??

Huomenna enää vaikea aamu, ensi viikolla iltavuoro, joten aamupahoinvointi ei pääse häiritteen! Pitäkää peukkuja et selviän viel huomisesta. Onko tietoa koska aamupahoinvointi tapaa loppua..??

Pitäs mennä tekeen ainakin kolmatta iltapalaa, tyhjätä pyykkikone jne. jne. ja väsyttää armottomasti!
 
Iltaa =)

Tänään 6+4 ja edelleen juoksen tarkistamassa housujen tilannetta raivostuttavan usein,kokoajan jotain tuntuu valuvan,valkosta onneks,hyvä et ollaan kaikki yhtä pimahtaneita :LOL:
Tänään oli jopa pariin otteeseen huono olo, mut ei kestäny kauan ja meni itsellään ohi, mut hyvä et vähän ja selkä tuli tajuttoman kipeeks kun haravoin tossa päivällä liikaa, mut kauhee into kun on noin hieno ilma.

Mullahan ois se neuvola tosiaan jo ens maanantaina, en tiä miks se anto niin aikasin,vaik hyvähän se toisaalta,ehkä niillä oli hyvin vapaita aikoja.
Nii kyl mäkin miehen ehkä ekan lapsen kohdalla ottasin mukaan,mut nyt en viitti töistä raahata kun ei luultavasti mitään uutta tolla ekalla kerralla tuu..
Pyysin miestä hakeen jotain iltapalaa jostain saa nähdä mitä se tuo,kauhee nälkä taas yllättäen ja hirveesti tekee mieli roskaruokaa, ai ku terveellistä =)

onnittelut muuten ikääntyneille :flower:
ja rauhaisat illanjatkot...
 
Huomenta kaikille!!

Täällä on nopeasti tärpänneen raskauden tuomasta hämmennyksestä selvitty ja sain eilen varattua ajan neuvolaan! Me ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle muutama kuukausi sitten, ja piti siis soittaa ihka uuteen neuvolaan vanhan tutun sijasta. Turhaan jännitin! Langan toisessa päässä oli todella ihanan tuntuinen rouva, jolla oli kieltämättä aikamoiset puhelahjat! Yritin kolme kertaa lopettaa puhelua ennenkuin onnistuin. Aina tuo keksi vielä jotakin kerrottavaa :D . Eli ajan sain 7.5 eli enää pitkään ei tarvitse odotella neuvolaan pääsemistä. Iloinen yllätys oli myös se, että meidän uusi asuinkaupunki tarjoaa kaksi ilmaista ultraa. Jippii! Vanhassa asuinkaupungissa oli vaan yksi, ja miehen kanssa oltiin jo päätetty, että käydään toinen kerta sit yksityisellä. No nyt ei tartte sit rahoja siihen laittaa, vaan rahoilla vois ostaa tulevalle vauvalle vaikka jotakin kivaa.. Suostuisikohan mies? Tuskin :D , mutta ainahan kannattaa yrittää..
 
Huomenia.

Mä täällä kohta aloittelen viikkosiivousta, piti kuitenkin tulla täällä käväsee äkkiä ennen. :D

Mulla sama meininki kuin aikaisemminkin, ja koko ajan on pelko istumalihaksissa et koska alkaa vuoto... :/ Toistaiseksi ei onneksi muuta kuin lisääntynyttä valkkaria... Maanantaina sitten soittelen sinne neuvolaan uudelleen ja kysyn josko pääsis sitä kautta sinne alkuraskauden ultraan, muuten ehdottomasti harkitsen yksityiselle menoa, ihan oman mielenterveyden vuoksi... Vielä kun eilen kaveri kertoi, että hän oli ollut ultrassa kovien kipujen vuoksi, ja siellä oli sitten näkynyt kaksi elotonta sikiötä... :'( Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa... :/

Mutta nyt siivoilemaan, jospa hetkeksi unohtaisi murehtimisen... :D

:wave: ja hyvää viikonloppua kaikille. =)
 
MOI.
Kävin eilen illallla lukemassa Marraskuun odottajien sivuja ja huomasin että kuinka monella on valitettavasti mennyt raskaus jo poikki... Nyt oon itse kauheen peloissani että kasvaako vielä Vauva sisälläni kun pahoinvointikin on vähän helpannut mutta väsymys senkun vaan lisääntyy. Toivottavasti tää väsymys menee pian ohi et jaksaa jotain kotonakin tehdä eikä mee työpäivän jälkeen 20 nukkumaan.
 
Heippa :)

Luin tossa, et muillakin on aika vähissä oireet? Sama täällä, oikeastaan tissien kipeys ja painon tunne masussa on ne oikeat oireet tällä hetkellä :/ Kaipailisin kyllä lisää jo, että tietäis kaiken olevan hyvin! Ihan pientä pahoinvointia on kyllä ollut muutamana päivänä, mut muuten aika tasaista..

Voisiko joku valaista mua, että kannattaako heti soitella ekaa neuvola-aikaa?? Etä koska on alkuraskauden ultra ?? Harmi, kun meillä ei välttämättä isukki pääse ekaan neuvolaan mukaan, kun on armeijassa :\| Tuskin sieltä lomia sen takia saa? Tietäisikös joku?

Niin, muuten tuntuuko teillä repäisykipuja? Mulla niitä ei hirveesti kyl oo tuntunut, ja siitäkin jo aattelen, että onko kaikki hyvin.. JOO, mä olen vainoharhainen :D Mutta vaistomaisesti sitä ajattelee koko ajan et onko kaikki niinkuin pitäisi..

mmiilia ja papunen rv5+5 :heart:
 

Yhteistyössä