**Joulun odottajat** Huhtikuu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 18:30 Tracy75 kirjoitti:
Toivottavasti pysyisin mukana tässä joulukuu-pinossa! Menkat nyt 9pv myöhässä, positiivinen (joskin hyvin haalea) testi ekan kerran 11.04., ja toinen samanlainen tänä aamuna. Tarkoittaahan se haalea viiva sitä että olen raskaana...? Toivotaan parasta! Laskurin mukaan laskettu aika 13.12. - nyt siis tiedän mitä toivon joululahjaksi :heart:

Täytin toissapäivänä 32v., ja tämä olisi eka beibi. Yritystä on reilu puoli vuotta takana, ja olo on ihan epätodellinen. Ei ole pahoinvointia ja taidan olla ainoa täällä jonka tissit ei ole yhtään kipeät. En ole edes juurikaan tavallista väsyneempi. Tunteet vaihetelee todella laidasta laitaan, ja itken helposti ja raivoan rakkaalle aviomiehelle (joka jo ilmoitti muuttavansa autotalliin asumaan :ashamed: ). Ruoka maistuu oudolta, tekee kauheasti mieli kaikkea raikasta, kasviksia ja hedelmiä ja maustamatonta jogurttia. Masu on pömpöllä ja niinkuin joku täällä sanoi sitä ei pysty vetämään sisään.

Soitan alkuviikosta neuvolaan ja toivottavasti pääsen ultraan mahdollisimman pian! Nyt kun en ole varma onko siellä ketään... Jos tietäisi varmasti niin osaisi olla varmasti iloisempi - nyt olen lähinnä huolestunut ja mietin pahinta. Noh, sekin kuulema kuuluu alkuraskauden oireisiin =)
Onnea Tracy75 ja tervetuloa =) ! Toivotaan, että pysyt mukana.
Meillä olisikin samana päivänä laskettu aika :attn: ! Hyvä päivä :D .
Et suinkaan ole ainoa, jolla ei ole oireita (meitä on iso liuta B) ) ja neuroottisuutesi ansiosta sovit tähän joukkoon erinomaisesti :LOL: !

Mitenkäs teillä, rakkaat kanssa odottajat, on tuo eka neuvola aika annettu? Kun tuntuu että näissä käytännöissä on kovasti eroa. Mulla on eka neuvola vasta toukokuun 14, sitä ennen käyn kyllä oma kustanteisessa alkuraskauden ultrassa. Eli onko toi kuntakohtainen käytäntö?

Mulla on kans vasta 9.5. eka neuvola. Yksityiselle ultraan menen 2 viikon päästä. En tod. jaksa odottaa 9.5. asti :whistle: . Olin kans aika yllättynyt siitä, että se ehdotti noin myöhäistä päivämäärää :eek: . Itse olisin mennyt vaikka heti :D .

Ummali harmaana
Mmiilia: Halit sinulle! Toivon niin ettei kukaan meistä joudu kokemaan pikuisen menetystä.
Jennipenni: Mä luulen että täällä espoossa on eka neuvola viikon 9 paikkeilla. Ens viikolla ajattelin neuvolaan soittaa niin aika menee varmaan sit tonne toukokuun puolen välin tienoille. Mietin kovasti että meniskö yksityiselle ultraan viikon parin päästä. Mehiläistä mietin ja se taitaa olla aika kallis. Jos joku osaa kertoa mitä luokkaa pk seudulla on se maksu Kelan korvauksen jälkeen niin kiitos!

Esikoinen meni mummolaan yöksi ja minä olen pakertanu päättötyötä tässä about 5 tuntia. Meinaan tästä kyllä lähteä ostaan mulle ja miehelle jotain ihanaa roskaruokaa kun mies kohta kotiutuu töistä

Soitin tossa äsken tytölle mummolaan ja mun äiti sano et tyttö oli puistossa sanonu että äitillä on masussa vauva :LOL: Kyllä se tarkkaa kuuntelee mitä miehen kanssa puhutaan koska me päätettiin kertoa tytölle tulevasti pikku sisarukseta vasta kun eka ultra on ohi. Toivottavasti ei vaan kovin monelle mene möläyttelemää.

Tervetuloa uudet!
Neuroottisuus on täällä sääntö eikä poikkeus :kieh:
Laitoin sutkin Nibbler tuohon kysymysmerkki päivälle odottamaan josko vaikka laskettu aikasi selviäisi tiistaina, oireet ainakin ovat lupaavia. Onnea matkaan :flower:

Maha pömpöttää ihan sikana enkä oo vielä maistellutkaan jätskiä, päätin odottaa että lapset nukkuu ja sitten salaa nautiskella.. hyi mua!
Alavatsaa nippailee tosi lujaa tänään, ikään kuin krampissa olis ja turvotus tosiaan jotain ihan älytöntä.

Tuosta tyttären kertomasta vauvauutisesta tuli mieleen kuinka oma poika kertoi edellisestä raskaudestani hoitotädeille tosi aikaisessa vaiheessa. Vaikkei asiasta oltu vielä yleisesti ees puhuttu mutta niin ne vaan hoksaa ja mitäpä sitä siinä enää kieltämään.. Nyt on koitettu olla vähä hissummin ja kerrotaan sitten kun ultra kertoo että kaikki on ok.
Viime yönä näin unta että olin mies ja voitin lotossa. Toinen ei toteutunut joten jos se olis sit jälkimmäinen vaihtoehto mikä sit toteutuis.. Tunnin päästä se selviää.. ;)

:wave:

Terppari
Tervetuloa Tracy! Mullakaan ei ole tissit kipeät, vaikka muiden friikkien tavoin puristelen niitä jatkuvasti. Oikeastaan ihme, etteivät ole jo kipeät Hakemalla haen jotain todistetta siitä, että olen raskaana... :headwall: Onneksi täällä on muitakin samanmoisia.

Paleltaa taas ihan vietävästi. Mulla ei oo ihmeellisiä mielitekoja vielä ainakaan. Mutta ne tomaatit, kirsikkatomaatit siis on ihania. Samoin leivän päälle on saatava kurkkua, paprikaa ja meetvurstia ja juustoa. Esikosta mulle maistui vaan kaikki raikas, hajuton ja viileä. Söin paljon omenoita ja kuivaa leipää. En voinut kuvitellakaan mitään sen päälle. Niitä leivänkannikoita järsin myös öisin, kun oli niin nälkä silloin alkuvaiheessa. Saas nähdä mitä tuleman pitää tässä raskaudessa.

Mullekin on tästä palstasta tullut henkireikä. Pakko päästä tänne mahdollisimman usein. Ja onneksi usein on uusia viestejäkin ehtinyt tulla. Ihanan aktiiviista porukkaa! :hug:

Joku kysyi neuvola-ajoista. Itse menen rv 8 paikkeilla ekaan neuvolaan, ihmettelin, kun sain niin pian ajan. Esikosta menin rv 10. Pääperiaate monessa paikassa on se, että tuossa 10 rv:n tietämillä on eka käynti. Ihan jo näistä surullisista keskenmenoasioistakin johtuen. Sitten rv 11-12 on täällä päin se np -ultra, 12-14rv neuvolalääkäri jne. Periaatteessa kiirettä ekalle neuvolakäynnille ei ole (ellei sit itsellä ole jotain perussairautta, joka vaikuttaa raskauteen), -se kun ei kuitenkaan tee raskautta sen todemmaksi. Sydänääniä harvemmin edes yritetään kuunnella ennen rv 12 neuvolan vehkeillä. Itselläni koitettiin rv 10, mutta äänet kuului vasta rv 12. Varmaan niissä neuvoloissa eri asia, joissa on sitten ultraäänivehkeet... Olisipa kaikissa neuvoloissa.

Mäkin taidan mennä tekemään dippiä sipsejä varten. Esikko nukkuu, ukko on pitkästä aikaa kavereiden kanssa ulkoilemassa. Mulla on ihana rauha siis. Taitaa vaan käydä niin, että uni vie mut mennessään ennen kuin ehdin mitään ihmeitä touhuta.

-Terppari 5+6

Meilläpäin tuo eka neuvola-aika annetaan rv10 jälkeen, itse ajattelin tilata sen vasta raskausviikolle 11-12, koska muiltakaan(3lasta siis) ei ole sydänääniä saatu kuulumaan kuin vasta 11 vkon jälkeen. Viimeksi kuunneltiin rv10+ eikä kuulunut ja sitten piti turhaan ressata viikko seuraavaan kuunteluun. Eli haluan ottaa ajan varman päälle ja muutenkin ei ole enää niin kiire kun on jo neljäs raskaus ja mikään ei ole enää uutta =) Sitten np ultra joskus rv 12-14.

papana03 harmaana
Pöö! täällä taas heilutaan ennen nukkumaan menoa ja kerrotaan kuulumisia. Mietin tässä että mikä ihme niissä tisseissä oikein viehättää kun niitä täytyy koko ajan katsella ja ihmetellä :D Ite oon koko ajan sorkkimassa ja kokeilemassa kun ne on jo nyt kupilla kasvanu (wau jopa B kuppiin) ja nännykät on myös tummentunu. niin, ja jos vertaa tuohon ekaan raskauteen niin tissit tosiaan kipeyty vasta synnytyksen jälkeen joten huima ero on tosiaan ollut.
Maha se ei pahemmin pömpötä, ja taas viime kertaan verraten se masu tosiaan tuli vasta 20 viikolla.. paitsi tietenkin jos kilon jäätelöö syöpöttää, niin sitten tietenkin. Kuitenkin kiristää hulluna, eli ei voi pitää kunnon farkkuja.. :/

sanokaa oonko ihan kahjo, mutta oon jo vähän ns. 'suunnitellu' seuraavaa synnytystä jo... apua, määhän sanoin sen ääneen... hups. :LOL: onko joku muu jo sortunu samaan, tai siis et olis ajatellu et mitä siltä toivois ja ns. suunnitellu sitä.?.? voi apua mun kanssa. Kun olis edes viikolla 15 mutta vasta 7 viikkoo täynnä ja kaikkee jo on ajatellu.. hah.

No nyt hillitsen itseni :$

Papana03 täällä samaa rintoejn ihastelua ;)

Ne on niin pehmeät ja täyteläisen tuntuiset,että pakko vaan ihmetellä.Tosin rintsikat mulla tulee käymään pieniksi varmaan aika piankin,jos paisuvat tällästä vauhtia.

Nyt jo kirraa liivit ja rinnat aristuu niissä niin,ettei aina viitsi niitä edes pukea päälle. Saas nähdä millaset repeämät mahtaa rintoihin tulla. Hyvät liivit vaan koitettava löytää. Nyt jo tuntuu painavilta (90 c) siis mun kokoni. :(

Moni jo kertoi,että on ruokahimoja. Mulla taas ei meinaa mikään maistua. No,tuorekurkku,tomaatit,vesimelooni ja marjat maistuu ja viili. Muuta sitten syönkin pitkin hampain.Karkistakin ennen tykänneenä en voi sanoa enään tykkääväni,kuin salmiakista ja siitäkin enään vähän

Ostin itselleni allergia shampoon,roll-onin ja muotoiluvaahdon,kun nenä on niin herkkä et jopa tukkaa pestessä tulee oksennus :ashamed: shampoon tuoksuista. Ne allergia tuotteet on vähän kalliimpia,mutta eivät onneksi tuoksu millekkään.

Turvotusta täälläkin oikeen roimasti. Jazz housut on sopivan venyvät ja joustavat.Farkuissa tulee ihan pahaolo kun ne kiristää mahaa liikaa.Onneksi kohta alkaa mekko kausi ja voi olla muutenkin väljemmin.
Päiväkodissa työssä ei vaan viitsi ihan nirunaruissa kulkea,vaikka kotona kyllä hillun puoli alasti(aina kun ei palele)

Meillä suvussa muuten jännä tilanne.Mun serkun vaimo odottaa jo toistaan ja serkkuni sisko(serkkuni siis hänkin) odottaa esikoistaan ja minä nyt sitten esikoistani. Synnytykset about kolmen kuukauden välein siis suvussamme. Siis mikäli kaikki etenee ok. :whistle:

Mutta mukavat lauantai illat ja sunnuntaita.Nyt on mentävä köllöttelemään,hyvät yöt!!

Kiitos paljon kaikille tuesta ja tsempistä :hug:

Vuotoa ei oo oikeestaan enää tullut, pyyhkiessä vaan sellasta "kirkkaan ruskeeta" tuhrua. Rukoilen, ettei tää oo sitä mitä eniten pelkään.. Huomenna aion käydä terveyskeskuksessa tarkistaas tilanteen, yritän pyytää ultrausta. Vaikka näkyykö tuolla edes mitään vielä rv 6?? Mutta haluaisin kyllä selvyyden nyt heti! Ettei tartte elätellä turhia toiveita tai panikoida turhaan.. Joko tai. Mutta, mä tulen ilmoitteleen kun tiedän paremmin!

Tsemppiä teille kaikille :heart:

Terppari
Huomenta!

mmilia: mulla oli esikosta rv:t 6+3 (jotka np-ultran jälkeen laskettuna olikin 6+0). Silloin näkyi syke tuosta esikosta. Mutta on varmaan yksilöllistä, siis riippuen siitä koska se hedelmöittyminen sitten oikeasti onkaan tapahtunut. Me lähdettiin vaan varmistamaan ennen reissua, ettei ole kohdunulkoinen raskaus ja yllätys oli suuri, kun näkyikin jo syke. Nyt en sitten uskaltanut vielä noille viikoille kuitenkaan ekaa ultraa varata, kun ajattelin, että joutuis sit mahdollisesti menemään uudelleen ultraan kuitenkin ja olemaan huolissaan viikon. Kaverilla ei nyt näkynyt ultrassa paljon mitään, viikon päästä sydän pomppi oikein hienosti. Sun tilanteessasi menisin kyllä itsekin jo nyt ultraan, mutta muista, että kaikki voi olla hyvin, vaikkei sykettä näkyisikään vielä. Tsemppiä kovasti!

Jaahas. Nyt on se kuvotus rantautunut tännekin asti. Menin nukkumaan jo yhdeksän jälkeen eilen ja heräsin neljältä. Kuvotti ja oli kamala nälkä. Tunnin pyörittyäni luovutin ja kipaisin yläkertaan syömään. Näin jouduin esikostakin tekemään. Sitten uni maittoi taas.

Mies on kunnon darrassa tai varmaan vielä huppelissakin. Just, kun itsekin tekis mieli levätä...

Täytyy mennä leikkimään esikon kanssa, sillä tuntuu olevan pinna vähän lyhyt tänä aamuna..

-Terppari 6+0, jeeee uusi viikko pyörähti käyntiin

:D

mmiilia etköhän ultraan pääse. Toivottavasti niin tulisi edes varmuus asiasta. Kamalinta on epätietoisuus... :hug:

Jaana76 kyseli siitä miehen mukaanottamisesta ekaan ultraan.. Mä ainakin otan, ja haluaahan tuo itsekin tulla. En oikeastaan uskalla mennä yksin, jos onkin huonoja uutisia... :/ Täällä on kyllä miehet tervetulleita mukaan, vaikka eivät mainitse erikseen. =)

Schätzchen (menikö oikein... :whistle: ) nuista merenelävistä mm. jutteli... Mulla ei onneks ole tota ongelmaa kun oon kalalle allerginen. :D Mut sinihomejuustosta tykkään. :p Viimeks alkoi kaupassa tehä mieltä valkohomejuustoa, mut jätin sen kuitenkin hyllyyn... :whistle:

jennipenni mulle annettiin eka neuvola 26.4, se on sitte rv:lla 6-7. Siellä sitten saa ajan niskapoimuultraan, joka on rv 12-14 ja ekan lääkäri ajan joka kai on rv 14 paikkeilla. Jotenkin on sellanen olo, et pitkä matka vielä kaksinumeroisiin viikkoihin, mutta kuitenkin kun ekassa neuvolassa saa ajan jo melkeen 15 viikolle, niin menee se aika sit kai loppupeleissä nopeesti... :whistle: Tässä hommassa on aika huono juttu se, ettei malta odottaa. :D

Eilen sitten todella oltiin viemässä polkupyöriä huoltoon kaverille, ja mä sitten kävin vielä hakemassa unohtuneet varaosat ennen lähtöä... Pääsin sisälle ja oli sitten melko kova jano, join pari lasillista vettä ja ne alkoi saman tien potkia takaisin. :x Kävin siinä sitten pyttyä halailemassa ennen lähtöä... :ashamed: Se siitä sitten, anoppi vaan ihmetteli miks vähän kesti... :whistle: Pistin sitten ruuhkan piikkiin, kun jonnekin tänne taloon muutettiin eilen, niin laitoin sen syyksi. ;) Illalla sitten tuli samanlainen olo, mitään en just ollut syönyt enkä juonut, kävin sitten taas ykimässä mut mitään ei tullu. Tyttö nauroi olo huoneessa ja koitti matkia yrjöämisen ääntä. "Äiti yööö". :D Ei sillä hetkellä paljon nauratanut... :whistle:

Ja nyt on useammin alkanut nipistelyä ja repäisyjä tuntumaan, ehkä siellä sittenkin joku kyydissä on... ;)

Huomenia kaikille!!
Kylläpä oli taas levoton yö, varmaan pojalla on reaktio siitä mpr rokotteesta kun on vähän lämpöö ja nukkuu tosi huonosti, no kai se taas tästä päivä valkenee..

Kamala kun eilen tuli selkä kipeeks kun oltiin naapurin kanssa monen tunnin kirpparireissulla ja käveltiin kauheesti, mutta jee löysin tytölle melkein uuden tuulihaalarin viidellä eurolla =) ihania vauvanvaatteita olis ollu, mutta eihän sitä vielä uskalla...

Toivotaan ja pidetään peukkuja mmilia että kaikki hyvin pikkuruisella, voimahali!!

Paljon taas uusia, tervetuloa ja onnea =) hei mullakin automatkat aiheutti oksentelua kun poikaa odotin, muuten en oksentanu ,oli vaan huono olo,mutta heti kun autolla mentiin vähänkään mutkasta tietä niin johan lensi, saa nähdä kuin nyt menee

Huomenna olis sit kahdelta neuvola, en tosiaan tiä miten se noin aikasin anto, mut mennään nyt, meil on neuvolassa ultra ja ennen sillä ultrattin ainakin joka lääkärikäynti ja joskus muullonkin, mut nyt ne muuttu ton kuntayhtymän myötä maksulliseks tai et on kaks maksullista ja en tiä saako muita, toivottavasti, no kysyn huomenna.Täytyy tuo tyttö saada hoitoon siks ajaks, ettei arvaa ja muutenkin ollaan varottu sanojamme ne kun kyl kuulee vaik ei siltä näytä =)

Kaipa sitä täytys lähtee lasten kanssa aamupesulle niin päästään jotain muutakin tänään tekemään, hyvää sunnuntainjatkoa

eliisa ja massu 7+0 (josko nyt alkais yökötys kun viikko alkaa seiskalla, sitä odotellessa....)

Heips kengurumeininki!!
Luin tuolta toisen alotuksen alta et sun miehen vanhemmat on samalla kannalla kun mun, viimeks kun kerroin et meille tulee toinen niin vastaus oli, jaa...
ei kauheesti huvita kertoo nyt, kyl ne lapsista tykkää kauheesti,mut kun niillä on jo seittemän lastenlasta niin ne on sitä mieltä et kyllä riittää, no eipähän se nyt juurikaan niille kuulu..
juu nyt tuo poika heräs niin täytyy ruveta ruokkiin sitä :wave:

Huomenta vaan eliisa80!
:D juu eivt nuo ilosta tule pomppimaan kun huomaavat mun taas olevan raskaana.. Mulle on vaan niin vieras ajatus että joku isovanhempi ei halua lapsenlapsia enempää. Meidän suvussa kun on aina otettu joka ikinen käärö ilolla vastaan! No odotan innolla sitä päivää kun mun tila valkenee niille, ja ne huomaa että vaikka kuinka toivoisivat mä olen vaan aina raskaana :kieh:

Kiitos kaikille ihanista kommenteista! Tänä aamuna ekaa kertaa aamupahoinvointia, joten eiköhän siellä masussa joku ole! Jee :D Schatzen (tai sinnepäin =) ) - luulen että ultrassa LA tarkentuu 2-3 pv myöhemmäksi, koska aviomieheni oli silloin työmatkalla kun hedelmöityksen olisi pitänyt laskurin mukaan tapahtua...Jännää kuitenkin vertailla kokemuksia!

Huomenta naikkoset!

Mukava huomata etten oo ainoa neuroottinen tän asian suhteen. Täälä ei niin mitään oireita, paitsi et tissit on kipeet vähän. Kovasti sitä koittaa itteensä tutkailla, josko jokin merkki kertois salamatkustajasta :kieh: :ashamed:

Koitan pitää itseni järjissä ajattelemalla et viikkoja on vielä niin vähän. Mut pelottaa, kun viime viikonloppuna oli pari päivää välillä paha olo ja nyt EI NIIN MITÄÄN! Kaikkea sitä itselleen toivookin... :kieh: Aloin jo eilen suunnitella meneväni apteekkiin hakeen uutta testiä varmistaakseni taas asian oikean laidan :LOL: :headwall:

Tässä on ollu puhetta noista neuvola-ajoista, ja mulle täti anto viikolla 8. Ihmettelin kyllä et noin pian, mutta hyvähän tuo vain on. Jos menis aika nopeempaa, kun on jotain pieniä etappeja mitä odottaa. Inhottavaa vaan ku joudun töissä valehtelemaan, ku pakko varastaa töistä vähän, et ehdin ku aina töissä neuvolan ollessa auki. Noh, minkäs teet...

Näyttää siltä, et me kaikki "oireettomat" täälä paniikissa kirjotellaan ja "oireelliset" halailee pyttyjä. :kieh: Vaihtaisin osaa millon vaan... :ashamed: Toivotaan, et ens viikolla meille kaikille ilmaantuis jos jonkinmoista oiretta niin saatais tähän hommaan jotain selvyyttä! :LOL: :saint:

Voimia oireiden etsintään kaikille! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:45 hätähousu kirjoitti:
Näyttää siltä, et me kaikki "oireettomat" täälä paniikissa kirjotellaan ja "oireelliset" halailee pyttyjä. :kieh: Vaihtaisin osaa millon vaan... :ashamed: Toivotaan, et ens viikolla meille kaikille ilmaantuis jos jonkinmoista oiretta niin saatais tähän hommaan jotain selvyyttä! :LOL: :saint:
:LOL: :LOL: :LOL: Tismalleen samat fiilikset täälläkin. Vaihtaisin osaa pahoinvoivien kanssa vaikka heti \|O .
Uskon vahvasti, et ens viikolla meilläkin pitää kiirettä kirjoittamisen osalta, kun wc kutsuu taukoamatta ;) .
Mies osti mulle lahjaksi sellaisen kirjan, johon saa kirjoittaa kaikkia tuntemuksiaan yms. (äidiksi - minun odotukseni) ja siinäkin sanotaan 7. viikon kohdalla, että pahoinvointi saattaa alkaa :p . Mulla on vasta 5+3 nyt, eli olen siis kai ihan "aikataulussa" :saint: ...

<br><br>

mmiilia harmaana
Huomenia :)

Kävin terveyskeskuksessa. Ultrattavaksi en päässyt, kun oli aloitteleva lääkäri, niin ei kuulemma vielä hallinut sitä juttua. Muuten oli kyllä kannattava reissu, lääkäri teki sisätutkimuksen ja kohdunsuu oli täysin kiinni ja ei ollut pehmentynyt. Ja se sanoi, että se ruskee vuoto on ihan niinkuin jotain vanhaa kuukautisverta.. Sain viikon kuitenkin sairaslomaa, täytyy lepäillä vaan ja ootella. Soittelen neuvolaan huomenna ja kyselen ekaa aikaa. Toivon nyt niin kovaa, et oli vain ihan harmitonta ja selvittiin säikähdyksellä... Mutten silti uskalla täysin toivoa parastakaan, ettei sit tarttisi pettyä jos jotain tapahtuukin...

Mutta kiitos kaikille tsempistä :) Ja toivottavasti kaikki saatais vauvelit sitten joulukuussa!

Huomenta!

Yksi palstariippuvainen ilmottautuu, on niin vaikea vastustaa tämän suuren totuuden torven lumousta.
Aina se niin houkuttelevasti inisee täällä työhuoneen (tuleva lapsenhuone) nurkassa, että pakko vähänväliä käydä tarkistamassa onko tullut uusia tai maailmanrauha saavutettu.
Ukkokin on jo ihan kypsä, "taasko sä oot palstalla"

Mulla tekee tiukkaa elämä ilman Batteryä, mä oikeesti voin tuntee kielelläni sen ihanan poreilevan maun.
Ja kun joku on semmoisen avannut ja se oikeen tuoksuu Batterylle niin mulla alkaa jo kuola valua.
Mutta siinähän lukee että ei raskaanaoleville ja onhan siinä semmoiset annokset kaikkea piristeitä että silmät rupee vilkkumaan.
Mutta tekee niin mieli...
Ja toinen yhdistelmä joka kuolattaa.
Voi kun saisi punaviiniä ja homejuustoa.
Ihanaa brietä tai Aurajuustoa...
NO, pieni uhraushan se on. mUtta en voi kuolaamiselleni mitään.
Otin mieheltä muuten huikan Olutta eilen ja hitto se maistu oudolta!

Mä aattelin huomenna soittaa sen neuvolan. Viimeksi sain sen viikolle 7+, mutta sehän meni kesken.
Saiskohan nytkin jo ensiviikolle? Olisi kiva kyllä!

Papana, ei oo kyllä uskaltanut niin pitkälle aatella että tämä joskus syntyisi. Varmaan sitten kun tää on oikeesti konkreettista, on ultrat ja mahankasvu nähty, voi uskaltaa ruveta synnyttämään.
Mua ei sinäänsä synnytys ainakaan ajatuksena pelota.
Mulla on kohtalaisen suuri kipukynnys ja oon muutenkin semmoista reipasta sorttia että mä luulen että mä pärjään. (katotaan vaan kuka se onkin sitten suurin synnytyspaniikkivinkuja!)

Mummit ei meilläkään vielä tiedä.
Miehen äiti on jo siitä asti kun me tavattiin toivonut lastenlasta ja puhui aina että kun teille tulee vauva niin hän sitä ja sitä.
Mutta ei oo vuosiin enään semmoisia puheita kuulunut. :LOL:
Kai hän on menettänyt jo toivon.
Me tosiaan ollaan oltu miehen kanssa jo kymmenen vuotta yhdessä ja aika monikin vissiin kuvitteli että vauvoja rupeaisi tulemaan semmoista pikavauhtia.
Mut ei.
Vuosi sitten alettiin yrittään ja nyt näyttää ihan kivalta sen vauvantulon suhteen!
Anoppi saa kyllä sydärin ja itkee ilosta ainakin viikon. Mun mies on oikea Äidinpoika.

Huomenna keikataa taas uusi viikkoalkuun!
Tervetuloa kaikille uusille ja jos olisin Mmillia niin menisin kyllä tarkastamaan tilanteen oman mielenrauhani takia! tsemppiä ja jaksamisia sinne!
Mulla alkoi keskenmeno ruskella vuodolla joka jatkui kolmisenpäivää ja sitten yksipäivä kovaa vuotoa. Ja kipuja oli. Ultrassa ei näkynyt sitten kolme päivää siitä mitään, eli kohtu oli kokonaa tyhjentynyt. Toi raskaus oli muutenki ihan erinlainen kuin tää, siinä oli kipuja paljon ja alusta asti.

Mut nyt maha jo pönöttää kummasti ja oonkin tässä pikkuhiljaa ruvennu epäileen että kun oon noita clomeja syönyt etteikö siellä olisi kaksi.
Se oliskin ihan huippu. :D (paniikki!!!)

Tuitsu ja napa 6+6

Veeruska pikana
Heipsis

Joku kyseli himoista (en taaskaan muista kuka, sori)... Itselläni ei varsinaisesti kauheita himoja ole, mutta mandariinit ja sekä kaikki kylmäjuoma on aivan mahtavaa =) . Eilen pitikin ostaa kaupasta reilu 2 kg mandariineja :LOL: Niitä kun pystyy syömään, vaikka huono-olo vaivaa :).

Täälläkin rinnat ovat kasvaneet jo yhdellä kuppikoolla ja huomenna on pakko lähteä ostaa uudet rintsikat :).

Mullakin on neuvola vasta rv 10 :whistle: . Eli noin kolmen viikon päästä :eek: Olenko ainut joka ei aio mennä yksityiselle varhaisultraan? Toivottavasti tuolla neuvolakeikalla saan jo varmuuden massuasukista.

Tarrasukkia jokaiselle joulutontun alulle!

Heippa kaikille!

Tänne tulisin mielelläni mukaan...olin aika tonttu kun yritin tonne kuumeilun puolelle perustaa plussaketjua ;) anteeksi siitä.

Mun LA olisi 17.12...iik en ole sitä vielä kirjoittanutkaan, todella mullakin epätodellinen olo perjantain plussatestin jäljiltä... ;)

Olen 25 v. ja esikoista odotellaan hirmu iloisina =) mun synnytyssairaala olisi siis ilmeisesti Lohja.

Mites siis laitankaan nää tiedot..

katherine....25v.......LA 17.12........Lohja..........1.

aivan tosi kivaa päivää kaikille! Nautitaan vaan täysin rinnoin :heart:

ai niin.. ja mullakaan ei mitään oireita..no ei kai nyt jos kaks päivää sit tein testin :LOL:

paitsi ainoana et pikkasen alavatsan vasemmalta puolelta tuntuu jotain..ei kipuilua, mutta sellanen pieni tunnahtelu jotenkin..<br><br>

jihhuu mikä olo mulla on :\| ennen oli kaikki paikat tissien ja polvien välissä kipeenä, mut nyt se sit levis ihan päänahkaan asti... pää niin kipeenä että hiuksiinki sattuu...

koitan juoda vettä paljon ja joka kulauksella ajattelen että päänsärky loppuis, mut ei :(

ja selkä se vaan jaksaa vaivata.kutisee ja on kipee just samalta kohtaa ku mahakin, ihan ku joku ois nulella lävistäny...

mut toivottavasti se kuuluu asiaan :) enää kaks päivää niin asan tietää asian laidan, i hope :)
olis se niin ihana semmoinen pieni joulutonttu.ja mikäs sen kivempaa ku jos syntyis samana päivänä ku mun pikkuveli (10.12) :LOL: ja muuta joululahjaa en sitte pyydäkkään.
sain kuulla että veljeni perheeseen tulee myös lisäystä marraskuussa, että jänniä aikoja eletään :)

ihme vika mussa ku en oo koskaan oikeen tykänny maksalaatikosta, mitä ny kohteliaisuuttani syöny ku on tarjottu, mut nyt on aivan hirvee himo siihen ja sitähän ei saa syödä jos on raskaana...tyypillistä.

jos vaikka lähtis nauttimaan tuosta ihanan aurinkoisesta ilmasta nyt :)
kaikki seuraamaan mun esimerkkiä :p :p :p

Yhteistyössä