**Joulun odottajat** Huhtikuu

Terppari
No niiiiiin... vihdoin aikaa olla koneella ja paneutua tähän tärkeään asiaan :)

Suurkiitos kaikille onnitteluista! Ei tämä raskaus vieläkään ihan todelta tunnu, mutta jännä juttu, en oikein ehdi ajattelemaan tätä omaa napaani kaiken aikaa, niin kuin vielä viikko sitten. Keskenmenopelko on kaikonnut jonnekkin kuin tuhka tuuleen ja mennä porskutan päivä kerrallaan. Ihme juttu, että olen näin tyyni. Ei lainkaan mun tapaistani. Pitää kai nipistää itsensä hereille. :LOL: Ainoa ajatus mitä mietin tällä hetkellä on se, kuinka sitten pärjäänkään kahden pienen kanssa, esikko on vauvan syntymähetkellä 1v.9kk. Näin kyllä itse olen halunnut, joten eiköhän se jotenkin mene... Ehkä tätä raskautta on helpottanut se, että ollaan alusta lähtien kerrottu tästä aika monelle (lähimmille ihmisille, jotka antaneet vaitiololupauksen), eikä tartte salailla vaan saa puhua asiasta muillekin.

Schäzcen (tai jotain sinne päin...): meillä np ultra tehdään 11-12 viikoilla. Meillä saa itse varata ajan sairaalasta, joten jos teillä sama systeemi, niin hiphop varaamaan aikaa, niin saat sopivaan väliin itsellesi.

Joku kyseli alavatsakivuista; mulla oli esikosta sellaisia menkkajomotuksia jatkuvasti. Tässä ei lähellekään niin paljon. Gyne vaan lohdutti, että toisesta voi päästä helpommalla, saas nähdä. Toivottavasti. Ne vatsakivut on tosi pelottavan tuntuisia. Kannattaa soittaa neuvolaan, jos kattoisivat esim. pissanäytteen, joskus piilevät tulehdukset voi aiheuttaa tollaisia kipuja. Voi tosin olla ihan niistä kasvukivuistakin johtuvia, mutta jos sua huolettaa, niin soita ihmeessä neuvolaan.

Kiukkupuuskia mulla oli viime ja edellisellä viikolla ja mies sanoikin, että kyllä meidän muija on raskaana; ihan samanlainen kuin esikostakin...

-Terppari :kieh:

Yhdyn edelliseen että ihanaa kun ootte olemassa ja tääl on niin kannustava ilmapiiri,hyvällä mielellä saa lukea, toisin kun joitain muita pinoja..

Mahtaako tää neuroottisuus koskaan helpottaa, katselin tossa esikoisen ekaa ultrakuvaa joka on viikoilta 8+4 ja pituutta sillä oli siinä 2.6 cm oli kyllä kone laittanut sitten viikoiks 9+1 ja tänään mulla on 8+3 ja tällä oli pituutta vaan 1.3 cm että nyt mun pieni mieli kehitteli tästä jonkun ongelman, mut ei kai se voi olla? eihän, eikös se pääasia tässä vaiheessa oo nähdä että se sydän lyö, voi kun osais hetken ees nauttia..

Muuten oon kyl jo vähän aikaa ollu varmemmalla mielellä, kai sitä nyt jo voi tähän alkaa uskoa =)

Kiitokset kaikille onnitteluista ja terpparillekkin kanssa hurjasti onnea =)

illanjatkoja

hätähousu huolena
Iltoja!

En oo tänne pariin päivään jaksanut raahautuakaan, on ollu aika kamalaa. Eilen iltasella tuli paperiin pyyhkiessä yllättäen ihan kunnolla kirkasta verta ja housuihinkin oli vähän menny. Mä sit rääkyen miehelle et nyt se on menny kesken. Mies sai mut rauhotettua ja soittamaan päivystykseen ja sielä lääkäri käski tulla aamulla het klo 8 sinne. Minä menin, ja olin jo valmistautunu pahimpaan. No, yllättäen sielä sit oli vielä papunen kyytillä ;) :heart: Aivan pikkunen tuo vielä oli ja ultraus oli niin pikanen et en ehtiny siinä kysyä edes et oliko siellä sydänääntä tai vastasko koko viikkoja, tms. Mut pääasia, et siellä papunen näky. Helpotus oli siis suuri.

Edelleen pelko on kova, vaikka tuo vuoto sit loppuikin eiliseen et tänään ei mitään enää. Lääkäri halus tavata sit vielä viikonpäästä uudestaan ja varmistella et kaikki on kunnossa. Oli kyllä tosi ihana lääkäri, et sekin autto asiaa, ku otti mut heti vastaan ja tuntu, et se oikeesti tajus miten peloissani mä olin. Nyt ei kai auta muu ku vain odotella, mut ei tässä paljon raskauden ilosta voi puhua ku kokoajan pitää pelätä vessakäynnillä et no joko nyt on taas tullu jotain. :'( No, niin, sori tää omanapaisuus, mutta minkäs teet..

Äh, ei tuu vieläkään mun kirjottamisesta mitään, en pysty ajatteleen mitään muuta ku tätä nyt. Anteeks

Öitä

Schätzchen pikana
Voi Hätähousu, kurja juttu, kun olet joutunut siellä panikoimaan :( . Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :hug: ! Pidän peukkuja, että ensi viikolla sitten saat varmuuden sille, että kaikki on kunnossa ja asukki matkassa.

hei taas kaikki.

minäkin olen lukenu noita pinoja ja ihmisten kyseilyitä ja vastauksia..joskus tulee paha mieli, kun ihmiset hätäänsä kysyvät ja vastaus on että miten sä et nyt tota tiedä, tyhmä, mee läkäriin.
Silloinkin kun vuosin 5 päivää verta ja luulin, et pikku kolmonen päästi jo irti niin luin noita keskenmenopinoja, niin heillekin oli joku kovin kärkkäästi vastattu, vaikka silloin hätä ja pelko ovat suuria ja suru myös.

mulla vointi on hyvä, ei okseta tai tee pahaa juuri mikään. Väsyttää vain koko ajan ja hermo kireenä kuin viulun kieli. :kieh:

mutta ku kaikki olikin ultrassa hyvin niin levollisin mielin olen odotellut. Ensi viikolla eka neuvola (painon tarkkailu alkaa-aikaisemmissa raskauksissa tullu molemmista 30kg, mut imettämällä kaikki kyllä lähti, turvotusta ja nestettä suurin osa, silti pikku traumat vaaalle noususta :LOL: ) ja sit seuraavalla tarkastus-ultra.

Täällä helsingissä on mielestäni kaks kertaa ultra raskauden aikana ja terveyskeskuksen neuvolalääkärillä on ultraus-laite, joten näitä riskitapauksia voidaan tarkkailla....kiitos siitä. Ensimmäinen kerta kuin kuulun niinsanottuun "riskiryhmään" ja se kyllä luo pienen varjon tähän odotteluun.

nyt pakko mennä nukkumaan, muuten menee hermot töissä hahhahaaa!
voimia kaikille

hei, vieläkö joukkoon mahtuu yksi odottaja? eli eilen plussasin ja la olisi 23.12.07. mutta eletään päivä kerrallaan, kun oma lapsi sairastui parvorokkoon. nyt vaan odottelen aamua ja puhelua tk:sta että pääsen vastaaine verikokeseen.

ikää minulla on 32 ja oyssi olisi paikka

Täällä olis viel yksi innokas mukaan jos vain mahtuu :wave:

Niin ja onneksi olkoon kaikille pienestä salamatkustajasta!(vaikka ei se kaikilla enään niin salainen olekaan)

Laskettu aika ois ainakin omien laskujen mukaan 29.12.2007 :heart:
Toinen lapsi kyseessä ja esikoinen tällä hetkellä 1v5kk.
Itse olen 23 v ja sairaala ois OYS.

Tuossa vissiin tuli kaikki tarpeellinen.
Täällä on niin paljon juttua että en nyt jaksa alkaa lukeen,mutta ehkä tässä vois joskus käydä lukeen nuita vanhoja juttuja niin pääsis mukaan paremin(sisäänajo)tai no olenhan minä välillä käynyt teitä vakliin siinä toivossa että itsekin kohta täällä.

Joku kyseeli että koska se neuroottisuus loppuu,omalta kohdalta voin sanoa että kun tuosta neitokaisesta tuli plussa niin sen jälkeen se on ollut menoa,aina on pieni huoli jostakin enkä usko että koskaan poistuu,mutta eiköhän sen kans opi elämään toivotaan ainakin niin.

ON:Mulla on ollu tosi menkkamainen olo tai oli jo vähän aikaisemmin kun menkojen olisi pitäny alkaa ja meinasin ihan toivonki heittää pois,mutta onneks ei ollut sitä,edelleen on semmoinen olo ja alaselkä on aika kipeä,pitäisi alkaa harjoittaan selkä lihaksia ja äkkiä että jaksaa kantaa loppuun asti.Väsymys on mitä hirvein vois nukkua vaik koko päivän putkeen ja vilu ja kuuma vuoronperään,ihanaa.Ja mulla on nyt jo tullut tuo hengästyminen,ei tarvitse kuin vähäsen aikaa puuhata jotain niin pitää jo levähtää.

Mitäs muuta täällä oli jo moni pääässy kurkkaan asukkia :heart:
varmasti aivan ihana tunne.
Itse kans meinasin että jos kävisi kurkkaan vaikka siin 10-12 viikon tienoilla(jos selvitään sinne asti ja kyllähän me selvitään)kun täällä oulussa se ei niin hirveen hintanen kuiten ole.

Nyt poistun sivuvasemalle ja unten maille,hyviä öitä teillekin kaikille :flower:

Hätähousu :hug: :hug: Ihanaa et papunen on viel matkassa! Kaikki menee varmasti hyvin, huippulääkäri tosiaan!

Ihailen kaikkia jotka on pystyneet pitämään iloisen salaisuuden itsellään - meillä tuleva isä meni into pinkeänä kertomaan työkaverilla samana päivänä kun plussasin ekan kerran. Kun kuulin siitä niin sain maailman hirveimmän itkuraivarin, johon mies vaan totesti et "kyllä sä tosiaan oot siunatussa tilassa" :D Toi tosin tusinan vaaleanpunaisia ruusuja töistä tullessaan, joten en pystynyt olamaan kauhean vihainen *heh* Itse olen kertonut äidille ja kahdelle lähimmälle ystävälle joilla on pienet vauvat itsellä.

Tervetuloa uusille. Ja onnea plussasta. =)

Schätzchenkö se siitä np ultrasta puhui? Mulle viime raskaudessa sanottiin et rv 12 on paras aika, mut voidaan tehdä rv 11-13. Mulla on molemmilla kerroilla ollut np 12+ jotain, täällä pyritään tekemään se aina sillä 12 viikolla. 11 viikolla voi kuulemma vielä olla liian pieni ja 13 viikolla liian iso. :D Viikkokin siis tekee ihmeitä... =)

Toivottavasti Hätähousu oot murehtinut "turhaan". Siis turhaahaan se ei koskaan ole, mut koitan sanoa et ois kuitenkin kaikki hyvin. Ja olihan se pikkuinen näkynyt, niin eiköhän jatkokin hienosti mene. :hug: :heart:

ON: Mulla tänään eka neuvola iltapäivällä, pyörällä ajattelin sinne huristella nyt kun ei sadakaan. :D Ja haen sitten neidin hoidosta samalla matkalla, tuo aamulla jo suuttui kun ei saanut kypärää päähänsä. :LOL:

Joo, isäntä kävi tuossa hakemassa neidin hoitoon, ja mun piti sitten vaihtaa vaippa ennen lähtöä kun neiti väänsi sitten kunnon savet. :kieh: Mä oksensin sitten kaks kertaa yhden vaipanvaihdon aikana, ja neiti nauraa ja matkii mua ku ykään. :kieh: Oikeen reilukerho taas tänään aamulla. :D Ollaankin miehen kanssa tehty sopimus, et hän vaihtaa kakat aina kun vaan paikalla on... :whistle:

Kai sitä pitää jotain syötävää mennä hakemaan, kun tuli taas maha tyhjäksi... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:25 Tracy75 kirjoitti:
Hätähousu :hug: :hug: Ihanaa et papunen on viel matkassa! Kaikki menee varmasti hyvin, huippulääkäri tosiaan!

Ihailen kaikkia jotka on pystyneet pitämään iloisen salaisuuden itsellään - meillä tuleva isä meni into pinkeänä kertomaan työkaverilla samana päivänä kun plussasin ekan kerran. Kun kuulin siitä niin sain maailman hirveimmän itkuraivarin, johon mies vaan totesti et "kyllä sä tosiaan oot siunatussa tilassa" :D Toi tosin tusinan vaaleanpunaisia ruusuja töistä tullessaan, joten en pystynyt olamaan kauhean vihainen *heh* Itse olen kertonut äidille ja kahdelle lähimmälle ystävälle joilla on pienet vauvat itsellä.
Oi ihana sun mies. :heart: Taitaa tosiaan olla innoissaan pikku salamatkustajasta... ;) Sitä kannattaa hyödyntää, jos mieskin on ihan höpönä tulokkaaseen jo nyt... :D :whistle: ;)

Kiitos Shamandlie :) Se on ihana :heart: Vaikka ton kertomis-episodin kuultuani olin kyllä jo vaihtamassa, sadattelin tyhmyyttäni kun menin naimaan moisen lörppähuulen ja näin jo itseni yh-äitinä Pääsiäissaarilla...Pientä ylireagointiako :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:49 TRacy75 kirjoitti:
Kiitos Shamandlie :) Se on ihana :heart: Vaikka ton kertomis-episodin kuultuani olin kyllä jo vaihtamassa, sadattelin tyhmyyttäni kun menin naimaan moisen lörppähuulen ja näin jo itseni yh-äitinä Pääsiäissaarilla...Pientä ylireagointiako :saint:
Se kuuluu tähän raskauteen... Toi ylireagoiminen... :D (Voi sillä sit tarvittaessa koittaa lohduttaa miestäkin. ;) )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:49 TRacy75 kirjoitti:
Vaikka ton kertomis-episodin kuultuani olin kyllä jo vaihtamassa, sadattelin tyhmyyttäni kun menin naimaan moisen lörppähuulen ja näin jo itseni yh-äitinä Pääsiäissaarilla...Pientä ylireagointiako :saint:
:LOL: :LOL: :LOL:

Tervetuloa uudet =) ! Ja onnea plussasta :flower: !

ON: Tänään menin taas hakemaan take away kahvia ja sama kuvio toistui kuin toissapäivänä - wc:n kautta ja oksennus tuli tällä kertaa ihan kaaressa \|O . Nytkin on aika ällö olo, mut jos meen täällä töissä oksentamaan, niin todennäköisesti joku pelmahtaa paikalle ja kuulee mun kakomisen - ja sit ei taida mahatauti-selitykset mennä läpi :whistle: ...
Mutta pakko on nyt kyllä mennä. Mahassa kiertää ja toisaalta taas oksettaa. Palaan pian....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 09:47 Schätzchen kirjoitti:
ON: Tänään menin taas hakemaan take away kahvia ja sama kuvio toistui kuin toissapäivänä - wc:n kautta ja oksennus tuli tällä kertaa ihan kaaressa \|O . Nytkin on aika ällö olo, mut jos meen täällä töissä oksentamaan, niin todennäköisesti joku pelmahtaa paikalle ja kuulee mun kakomisen - ja sit ei taida mahatauti-selitykset mennä läpi :whistle: ...
Mutta pakko on nyt kyllä mennä. Mahassa kiertää ja toisaalta taas oksettaa. Palaan pian....
Muistan joskus kuulleeni juttua et joku kaipaili oksua. :D No, joo, kieltämättä vähän mieltä rauhoittaa et on oireita, mut ei pahoinvointikaan loppupeleissä kivaa ole... :whistle: Mulla ei onneks ole enää pahoinvoinia, mitä nyt välillä oksu lentää vaippaa vaihtaessa... :kieh: Taitaa ne inkivääri kapselit oikeesti tehota. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 09:51 Shamandalie kirjoitti:
Muistan joskus kuulleeni juttua et joku kaipaili oksua. :D No, joo, kieltämättä vähän mieltä rauhoittaa et on oireita, mut ei pahoinvointikaan loppupeleissä kivaa ole... :whistle: Mulla ei onneks ole enää pahoinvoinia, mitä nyt välillä oksu lentää vaippaa vaihtaessa... :kieh: Taitaa ne inkivääri kapselit oikeesti tehota. :D
:LOL: . Hyvin muistettu ;) .
Ja taas tuli oksu \|O . Pistin pönttöön paperia alle, ettei kuuluis niin kovaa ääntä kun oksennan :ashamed: . Työkavereille ajattelin kuitenkin kertoa viimeisenä.
Koska oksua niin kovasti toivoin, niin vaikka vedet valui äskenkin silmistä kun niin pahaa teki, niin mitään kapseleita en ota. Ja salaa mielessäni olin kyllä aika onnellinen äsken kun pyyhin niitä valuneita ripsivärejä poskilta =) . Oon mä ehkä pikkasen sekaisin :kieh: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:03 Schätzchen kirjoitti:
[
. Oon mä ehkä pikkasen sekaisin :kieh: .
Kieltämättä. ;)

Mun alkoi mennä koulu ihan pepulleen, kun monta kertaa tunnissa piti vessaan juosta laatoittamaan, niin totesin et parempi kuitenkin näin. :D Ja pitäis työharjoittelukin päästä kunnialla läpi, niin ei se numero ainakaan niin tuu et jatkuvasti käy yrjöllä. :LOL:

Huomenta! =)

Hätähousu: Kovasti sinulle ja toukalle tsemppiä ja jarrusukkia! Hyvältähän tuo kuitenkin lopulta kuulosti ja onneksi mukava lääkäri! Viikko on varmasti pitkä aika odottaa, mutta toivottavasti voit sitten kunnolla huokaista helpotuksesta!!

Lilleriina ja Minttuliina: Onnea plussauksesta ja tervetuloa joukkoon!! :flower:

Tracy75: Mun avokilla kanssa meinaa huulet olla löyhässä... alunperin sovittiin, että kerrotaan sitten vko12 jälkeen. Meni pari päivää plussauksesta ja mies rupesi anelemaan, että jos sittenkin sais kertoa veljelleen!! Minä tästä hermostui, joten ei ainakaan vielä tai ainakaan mun tietääkseni ole mitään lörpötellyt! Mutta toisaalta en kyllä tiedä, jaksanko itsekkään odottaa 12 viikolle.... Jos parille läheisimmälle kertois....

OYS:issa synnyttävät: onko kukaan muu tältä palstalta mukana OYSissa tehtävässä *hmmm* tutkimuksessa, jonka nimi 3-ulotteinen uä ja alkuraskauden keltarauhanen?? Itse oon kerran käyny ja tänään uudestaan (siis siinä ultrassa..)! Toivottavasti näkyy nyt muutakin, kuin "luultavasti tuo on se musta piste, mikä 5 vkolla pitäisikin näkyä..".

Ja vielä omaan napaan tuijottelua... Eilen alkoi tulla allergiaoireita ja aamulla heräsinkin jo tosi tukkoisena. Tutkin sitten omien allergialääkkeiden tuoteselosteita ja niitä ei tietenkään mun tuurilla voi käyttää raskaana!!! Ei muuten ärsyttäis, mutta ostin paketin just viime syksynä ja pilsuja jäljellä about 90 kpl. Menevätkin sitten vanhaksi 2/08. Että hukkaanpa taitaa mennä... Onko joukossa muita allergisia?? Mitkä lääkkeet soveltuu raskauden aikana? Onko olleet tehokkaita?

Oksua ei oo täällä edelleenkään näkyny, oiskohan sukuvika (tai tässä tapauksessa hyve) kun äidilläkään ei oo koskaan ollu! Toisaalta huono olo tekis raskaudesta todellisemman, mutta tuhatkertaa helpompihan sitä on ilman oksua :)

Taitaa olla täällä pää pehmenny, kun eilen oli vielä pakko tehä raskaustesti... (nolottaa ees tunnustaa..)! Tein sellasen halpisliuskatestin, kun niitä nyt sattui kaapissa olemaan. Oli vinkee tunne, kun "raskausviiva" ilmesty testiin heti, kun virtsa sen kohan yli imeyty ja testiviiva tuli hitusen myöhemmin! Eiköhän sitä siis voi jo uskoa, että siellä masussa joku asustaa...

Huomenta kaikille!

Täällä on onnex :) oksuolo lähteny suurimmaks osaks pois, enkä sitä pahaa oloa kaipaakaan. Välillä tulee yökköjä mut jää kakomiseksi. On onnex sitten niitä muita oireita mitkä on pysynyt, kuten kauhee väsymys, tuntuu et vois vaipuu horrokseen ja nukkuu monta päivää putkeen, edelleen täytyy öisin juosta pissalla 3-4 tunnin välein, taitaa kohtu painaa rakkoa makuuasennossa kun ei päivisin pissata. Sitten on alkanu tulla hankalaksi nukkua kunnolla mahallaan, täytyy aina olla puoliksi kyljellään. Ja vatsaa vihloo, mut sekin vaiva tulee vasta iltaisin.

Pahan olon oon saanu pysymään poissa sillä et napsin tasasin väliajoin jotain pientä, vaikka omenan tai jonkun muun hedelmän, onhan se oikeestaan terveellisempääkin syödä vähän ja usein :) ja on painoki muutaman kilon tippunu, ihan hyvä vaan :LOL: kun sitä tulee sit kuitenki lisää jossain vaiheessa.

Oon ollu joten ki huoleton tän kolmannen raskauden aikana, mut kun aloin tätä palstaa lukeen ni oon huomannu itessäni kanssa pientä "luulosairautta" :LOL: , heti jos on päiväkin ettei mitään oireita ni alkaa mietityttään et onkohan masuasukilla nyt kaikki varmasti hyvin. Eli hyvin on toi epävarmuus tarttunu :) Ei olla kuitenkaan menossa varhaisultraan vaan odotetaan np-ultraa vkolla 12 suunnilleen.

Nyt odottelen et tulis jo maanantai kun on se eka neuvola. Saa nähdä yrittääköhän ne edes kuunnella sydänääniä. Kaverilla oli kuunneltu ekalla nvlakerralla ja hyvin oli kuulemma kuulunut.

Ai niin, onnea kaikille uusille ja vanhoillekin plussanneille kun en varmaankaan oo muistanu onnitella :flower:

Toivottavasti kaikki pysytään listalla sinne joulukuuhun asti!

-Ninni78 :heart:

moikks kaikille! onnea uusille plussasta :flower: tervetuloa jengiin..
Kahvista tuli mieleen, että pystyttekö juomaan kahvia? onko kukaan sitä lopettanut? Minä olen tähän aamuun mennessä juonut, mutta tänään alko niin etomaan koko kahvin haju :x että päätin lopettaa sen kahvinjuonnin toistaseksi kokonaan.. en pystyny kun hörppimään pikkusen ku tuntu että oksu tulee ja justiinsa. Ja toinen mikä etoo niin on makea.. uskomatonta että mä pystyn meneen kaupassa karkkihyllyn ohi vilkasematta edes sinne. siis mä, joka olen niin karkkiaddikti!! :eek:

-Pi pa re & kidneypapu 8+6-

kiekura: mullakin taitaa olla pää pehmenny kun olen miettiny että jos ostas raskaustestin ja tekisis, kun silloin kun testin alussa tein, vaikka oli menkat jo kolmepäivää myöhässä, niin tosi haaleaa näytti. ois vaan kiva nähä onko viiva tummempi nyt.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:19 Pi pa re kirjoitti:
moikks kaikille! onnea uusille plussasta :flower: tervetuloa jengiin..
Kahvista tuli mieleen, että pystyttekö juomaan kahvia? onko kukaan sitä lopettanut? Minä olen tähän aamuun mennessä juonut, mutta tänään alko niin etomaan koko kahvin haju :x että päätin lopettaa sen kahvinjuonnin toistaseksi kokonaan.. en pystyny kun hörppimään pikkusen ku tuntu että oksu tulee ja justiinsa. Ja toinen mikä etoo niin on makea.. uskomatonta että mä pystyn meneen kaupassa karkkihyllyn ohi vilkasematta edes sinne. siis mä, joka olen niin karkkiaddikti!! :eek:

-Pi pa re & kidneypapu 8+6-
Mä oon normaalisti kahvin suurkuluttaja, mut nykyään ei vaan tee mieli. Ei se suoranaisesti edokaan, eikä se hajukaan okseta (kumma kyllä silti oksennan aina siellä kahvilassa :/ ) mutta maksimissaan puoli kuppia saan alas kurkusta.
Harmi, ettei mua vielä edo karkit :x . Joka päivä syön ainakin yhden suklaapatukan ja se alkaa kohta varmaan näkymään muuallakin kuin vatsan ympärille kertyvässä pelastusrenkaassa :\| . Salmiakkia tekee ihan hulluna mieli, mutta oon yrittänyt sitä vähentää :p ...

Pi pa re: Mä oon ainakin tähän asti pystynyt juomaan aamukahvin normaalisti. Tänään kun tulin aamuvuoroon niin hemmottelin itseäni Tripla lattella *slurps* Makea tökkii pahasti - oon aina ollut jäätelön suurkuluttaja, mutta nyt meillä on pakkasessa neljä litran pakettia eri makuja joista olen maistanut lusikallisen ja sitten on alkanut etoa. Enpä olisi uskonut että näin voi käydä :eek:

Joku kyseli allergialääkkeistä - mulla on siitepölyastma, ja syön tällä hetkellä Xyzalia ja Pulmicortia. Niiden käyttöä raskauden aikana ei erikseen kielletä, mutta ei tunnu kyllä hyvältäkään ottaa nyt mitään lääkkeitä...Tuumasin kuitenkin että jos tukehdun kuoliaaksi niin sekään ei ehkä ole pipanan edun mukaista :/

Eli liityn tähän pinoon.

Ikää minulla on 27 vuotta. Kerkiän täyttämään ennen vauvan tuloa 28. Toinen tulossa ja Keski-Suomen keskussairaalassa synnytän. Laskettu aika nyt sitten osui jouluaattoon. :heart:

hei kaikille!ilmoittaudun tähän pinoon=) laskettu aika 27.12 ja toinen tulossa. Pcolainen olen ja luomusti alkunsa sai. pelkona että tulee taas vaan keskenmeno niinku viime syksynä. Tyksissä synnyttelen jos sinne saakka edetään=) hiljaa hyvää tulee B)

Yhteistyössä