**Joulun odottajat** Huhtikuu

Pi pa re: Täällä kyllä kahvi maistuu edelleen! Oon kyllä yrittäny vähentää sen juonnin muutamaan kuppiin päivässä!
Mulla kans r-testissä viivat oli viime viikolla hailakat ja eilen, tummaakin tummempi =) Kun viimeksi netistä tilasin "muutaman" testin, niin avokille vakuuttelin, että kyllähän nämä säilyy käyttökelpoisina vaikka kuinka pitkään. Ja eilen sitten perustelin, että eihän nämä nyt ikuisesti säily, kun kerta tärppäsikin odotettua aiemmin...

Niin ja allergialääkkeistä... Mulla kans Xyzalia ja niissä luki lyhennettynä:
" Kysy neuvoa lääkäriltäsi tai apteekista.Vaikka eläinkokeissa ei ole todettu haitallisia vaikutuksia, Zyxalia ei pitäisi käyttää raskauden aikana. Jos otat lääkkeen vahingossa raskauden aikana, ei sikiöön kohdistuvia haitallisia vaikutuksia ole odotettavissa, mutta lääkkeen käyttö pitää kuitenkin lopettaa."

Yritin soittaa neuvolaan, mutta yllätys yllätys, ensin en päässy läpi ja sitten ei kukaan vastannu. Täytynee käydä apteekissa. Jotain tabuja ois kuitenkin saatava, ennen ku silmät muurautuu kiinni ja kurkku turpoo :snotty:

Kiekura: ai kauheeta...mun paketissa lukee näin: "Kliinistä tietoa raskauden aikaisesta altistumisesta levosetirisiinille ei ole. Eläinkokeissa ei ole todettu suoria tai epäsuoria haitallisia vaikutuksia raskauteen, alkion tai sikiön kehitykseen, synnytykseen eikä vastasyntyneen kehitykseen. Lääkkeen käyttöön raskauden ja imetyksen aikana tulee suhtautua varoen."

Hmm. Mä lopetan ja katson mitä käy! Kiitos neuvosta.

Pelottaa..
Aamuyöllä heräsin tuossa 4-5 aikaan kauheeseen mahakipuun..
Tuntui niinkuin synnytys olisi alkanu.. Kipu tuntui ihan supistuksilta ja kesti muutaman minuutin..
muutenki tuntuu että nää oireet on niin olemattomia että ei varmaan mene loppuun asti tämä raskaus..
kauheen sekava olo..

Täällä on kyllä käsittämättömän kannustavaa ja ymmärtäväistä porukkaa. Ei puhettakaan että tällä listalla tuomittaisi ketään mistään :hug: !

Syömisestä. Mulle maistuu kahvi kyllä melkein paremmin kun ennen. En malta odottaa viikonloppua kun on taas aikaa keitellä aamulla isoa lattea... Rasvaiset ruuat (pihvit ym.) kyllä kuvottaa kummasti. Mielummin jotain raikasta ja kirpeetä.

Onko teillä jotka ette ensimmäistä lasta odota mitään mielipidettä kodista ja sen koosta?

Meitä askarruttaa kovasti että mahdutaanko me kaksioon ja miten pitkään? Ostettiin asunto muutama vuosi sitten eikä millää haluttais muuttaa pois. Kolmioon kun ei välttämättä täällä päin ole varaa vielä ja vuokralle ei millään tahtoisi omasta asunnosta muuttaa.

Tämä keskustelu on tässä vaiheessa jo niin hurjaa että odottakaas kun aletaan vertailla hankintoja! :LOL:

On muuten totta että on tosi kivaa tulla lukemaan tänne kun aina on niin paljon uutta ja ihanaa juttua!

Tsemppiä ja jaksamista ja mukavia vessahetkiä kaikille!

Torvi 8 + jotain päiviä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 15:12 Mauahtavaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 11:47 chrissy kirjoitti:
käyn ajoittain lukemas teidän tekstejä..

kävin tosiaan silloin siinä verikokeessa missä katsottiin hCG-arvo.. nyt tajuan miksei niitä oireita ollut.. se arvo oli vaan 15 vaikka sen pitäs olla yli 2000.... ei raskaana se arvo on jotain 2 luokkaa
Kuinkas sulla olikaa sit noiden oireiden kanssa? Oliko niitä aluksi? Ja katosko just vähitellen vai? Anteeksi kun kyselen.. :ashamed: Kuinkas sulla muuten on nyt mennyt?
Mulla ei oikeestaan pahemmin ollu oireita ollenkaa.. ei pahaa oloo tms.. tissit oli vaa kipeet mut ei muuta.

Ihan hyvin on nyt menny.. mieli on vähä alhaalla mut ihan ok muuten. Kunhan tää vuoto ny loppuis niin vois alkaa se elämäki hymyileen enemmän..=)

Hei!

Liityn tässä porukkaan. Neuvolassa en ole vielä käynyt, mutta itse laskin, että vauva syntynee 22.12.07. Meillä on jo perheessä mieheni ja mun lisäksi 1v. 4kk ikäinen tyttö. Hän ehtii juuri täyttää kaksi kun pikkukakkonen syntyy.

Pahoinvointi on alkanut jo ja se tuntuu päivän mittaan pahentuvan. Oksentanut en ole vielä, mutta erilaiset ruoan hajut ja näkemiset etovat. Ja kahvi, suklaa ja kaakao ja puuro ovat sellaiset, joita en tällä hetkellä voi sietää. Aiemmin käytin niitä joka päivä. Ihan samalla tavalla tuntuu menevän kuin edellisessäkin raskaudessa.

Tyks on synnytyspaikkani, jos kaikki nyt sitten menee hyvin. Yksi keskenmenokin on takana. Olen 36-vuotias turkulainen.

Onnea kaikille odottajille! :hug:

Terve!

Kahvia en oo pystyny viime viikon jälkeen juomaan kun siitä menee maha sekasin,samoin suklaasta, äskenkin kyllä vähän söin kohta saa taas juosta vessaan :) makeeta ei kauheesti tee mieli vaikka yleensä on pakko jotain saada joka päivä, mutta mulla on kauhee pizzahimo :D

Torvi, me asuttiin rivitalokaksiossa kun toinen lapsi tuli, hyin mahduttiin siihen asti kunnes kakkonen kasvo niin että tarvitsi myös sitä leikkitilaa ja esikoinen taas oli niin iso että olis tarvinnu jonkun rauhallisen tilan omiin touhuihinsa, nyt viime syksynä ostettiin omakotitalo siis kun kuopus oli 9 kk ja oli hyvä hetki muuttaa, vaikka kyllähän sitä mahtuu vaikka mihin kun asenne on oikee =)

Niin toivottavasti hätähousulla kaikki hyvin, kyllä se viikko nopeesti menee peukut pystyssä täällä<br><br>

Ruoista ja juomista;

jännä juttu, että mulla uppoaa kahvi ja makea vielä normaalia enemmän nyt, kuin ennen raskautta. Salmiakkia tekee joka päivä mieli, enkä millekään muullekaan makealle ole tuntenut yökötystä. Varmaan mahan kasvu alkaa tosiaan tuosta herkuttelusta, koska nälkääni syön enemmän kuin ennen ja ne herkut siihen päälle :p . Sanoinkin jo kaverille, että aloitin 30 raskauskilon keräämisen heti alusta lähtien :LOL: . Sipsit, pizzat ja muu "roska" ei onneksi houkuttele, säästyn edes niitten rasvoilta.

Kahvia ei plussatessa tehnyt mieli, mutta työpäivinä sitä menee yli sallitun, 3-4 kuppia päivässä :\| . Mutta mikä parasta, viiniä, siideriä tai olutta ei ole tehnyt kertaakaan mieli moneen viikkoon. Epäilin, että lauantai-illan viinilasillista tulisi ikävä.

Tervetuloa Nipsuliina, Pulleropallero ja Vilttitossu =) !
Maaliskuu onkin ollut hedelmällistä aikaa :kieh: .

Söin aivan mielettömän hyviä salmiakkeja äsken ja sitten tulikin oksu :( . Sinne meni namit :ashamed: .
Tänään on muutenkin oikein superkuvotuspäivä. Heti kun kumartuu ja oksentaa, tulee parempi olo, mutta kun nousee pystyyn, alkaa heti kuvottaa \|O .

Hei!

Liityn joukkoonne :)

Tein juuri raskaustestin ja taidamme odottaa pienokaista saapuvaksi jouluaattona. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Tässä vaiheessa en oikein uskaltaisi edes varsinaisesti helliä ajatusta lapsesta vaan todeta vaan että olen nyt raskaana.

Mukavaa kuulla samoissa tunnelmissa olevien ajatuksia.

Aurinkoista päivää kaikille!

Kävin justiinsa ultrassa =) Menkkojen mukaan viikot 6+0, mutta ultran mukaan 5+3/4 (kun syke pitäs näkyä 5+5 lähtien). Kaikki oli lääkärin mukaan hyvin, ruskuaispussi näkyi. Ensi viikon keskiviikkona menen uudestaan ja silloin pitäs jo näkyä sydämen lyönnit! Taidan olla melko täpinöissä siihen asti!!

Tracy75: Kysyin vielä lääkäriltä allergialääkkeistä. Ekan kolmanneksen aikana ei ois hyvä käyttää just yhtään mitään... Tai siis kuulemma lähes poikkeuksetta kaikissa lukee, "neuvoteltava lääkärin kanssa/ ei suositella käytettäväksi raskauden aikana jne". Tämä johtunee siitä, että ekan 12 viikon aikana vauvalle kehittyy niin paljon kaikkee, ettei mikään lääkefirma ota kontolleen, jos jotain sikiölle tapahtuu lääkkeiden takia. Määräsi kuitenkin mulle nenäsumutteena Nasonex:iä. Sitä saan käyttää tarvittaessa, mutta en säännöllisesti. Sitten sain kaiken varalle Cetirizin-Ratiopharm:ia. Ja tätäkin vain pakon edessä kannattaa käyttää. Lääkäri vielä muistutteli, että täytyy huomioida omakin hyvinvointi, mutta jos mitenkään mahdollista, mahdollisimman pienellä lääkityksellä. Saapa nyt sitten nähdä, että miten kevät lähtee menemään minilääkityksellä, kun yleensä olen joutunu ottaan keväisin ihan tuhteja annoksia pillereitä ja sumutetta...

Niin ja taas kovasti onnitteluja plussanneille ja tervetuloa!! :flower:

Minulla ei ole onneksi ollut mitään älyttömiä pahoinvointeja vielä. *koputtaa puuta* Ennen plussaa minulle kyllä oli närästystä iltaisin. Nyt vaan väsyttää, mutta pakko on jaksaa esikoisen kanssa päivät touhuta.

Itku on herkässä ja ajatus ei vielä ole tottunut, että meille tulee vaavi, vaikka toivottu onkin.

Kaikki on maistunut, mutta ei minulla ensimmäisestäkään alkanut pahoinvointi heti alkuunsa. Odottakoon se vuoroaan myöhempään ajankohtaan.

Ensimmäinen neuvola menee vasta toukokuun puoli välin jälkeen, mutta heti seuraavalla viikolla on sitten ultra. =)

Maha on alkanut pyöristymään heti, niin kuin esikoisesta. Eli saapi nähdä kuinka kauan asia pysyy salassa. :) Koitan odottaa sinne ultraan asti, mutta luulen että joudun aikaisemmin kertomaan, kun maha ei meinaa pysyä tarpeeksi piilossa.

Kiitos Kiekura lisäselvityksestä! Mulle tuli äsken ihan epätoivoinen olo kun mietin että jos niissä lääkkeissä on ollut jotain kamalaa... Sitten yritin rauhoitella itseäni että en varmaan ole ainoa joka on vahingossa tehnyt jotain tyhmää ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin? Joku oli kuulema Buranaakin vahingossa syönyt...Ja huumeäideillekin saattaa syntyä terveitä lapsia (järkyttävillä vierotusoireilla tosin...) ja kai noi lääkefirmat on tosiaan ylivarovaisia kun lääkkeitä ei oikein voi raskaana olevilla testatakaan. Noh, varaan itse lääkärin ja kyselen enemmän. Yritän pysyä järjissäni siihen asti... Nyt häntä pystyyn!

Terveisiä neuvolasta. :wave:

Tänään on siis 7+3 menossa, vihdoinkin pääsin pähkäilystä et missä mennään. :D Neuvolan täti oli kiva, niin kuin muistinkin, ja lupasi mulle porkkana pussin mikäli paino nousee koko raskausaikana max. 5kg. :D No, eihän sen tällä lähdöllä tarttis sitäkään nousta... No, lähtee sitten synnytyksen jälkeen nämä ja nekin mitä tulee lisää. ;)

Sain ajan np ultraan, se on 1.6 ja seuraava neuvola 12.6. Ja painon takia menen kahteen sokerirasitukseen, on kuulemma uudet jutut just tulleet, et menen nyt sitten rv 12-26 ja sitten myöhemmin vielä uudelleen. Ja samalla tossa ekassa otetaan ne kuppa ym. veritestit, kun niitä ei kuulemma enää saa neuvolassa ottaa... No, menee sit kaikki kerralla kun labraan kerran menee. =) Kaikki oli O, paineet alhaalla niinkuin aina ja pissa puhdas (eipä siinä viimekskään ollu mitään, edes viimeisellä neuvolakäynnillä ;) )

Torvi pohti muuttoa, tai voisko sen välttää. :D Tietysti se riippuu asunnon mallista ja huoneiden koosta... Me asuttiin 60 neliön kaksiossa, muutettiin kolmioon kun tyttö oli n. 8kk. Syitä oli kaksi: vanha asunto oli kylmä ja sitten kun tyttö oli/on kova juttelemaan unissaan, niin mun yöunet meni heikoksi kun olin jokaisesta äännähdyksestä hereillä... Sillon oli hyvö muuttaa, tyttö muutti omaan huoneeseen ja kaikkien yöunet parani. =) Seuraavan kanssa ajattelin niin, että niin kauan kun yöllä syö, on samassa huoneessa mutta kun yösyömiset loppuu niin saa muuttaa siskon kanssa samaan huoneeseen.. Saas nähdä miten mun suunnitelmien kanssa käy. ;)

Joku kyseli kahvin juonnista... Mä en enää voi juoda, yhdestä kulauksesta tulee niin paha olo ettei tosikaan. :x Mieli tekisi, ja tuoksuukin hyvälle, mut juomaan ei pysty. Mä sitten isännälle aina keittelen kahvit ja haistelen siinä sitä sitten. :D Saas nähdä kauanko saadaan tämä pidettyä salassa, kun aikaisemmin oon juonu paljon kahvia... Yksin ollessani keitin itelleni täyden pannun ja se meni sitten päivän aikana, join siis päivässä yli 10 kuppia kahvia... :whistle: Ja nyt ei mee ollenkaan. Teetäkään en voi juoda, jotenkin ajatuskin ällöttää. :D

Kysyin muuten neuvolasta kestääkö foolihappo pakastamisen, niin joo, kestää. Keittämistä ei kestä mut pakastaessa säilyy. Jatketaan sitten noita mustikoiden syömistä. B)

Isntä äsken soitteli että on töistä tulossa... Ei malttanut odottaa kotiin saakka et ois saanut neuvolakuulumisia kysellä, vaikkei siellä mitää kummallista ollutkaan. Taitaa tuo oikeasti olla innoissaan, vaikkei sitä kovin vielä uskalla näyttää. =) :heart:

Vaikka ei tuolla nyt mitään konkreettista tullutkaan raskauden eteen nähtyä, mut jotenkin kuitenkin on parempi olo... Luottavaisempi siis... Siellä oli myös kätilöopiskelija, oli kans tosi mukava ja lohdutteli kun katsoi et oli viime kesänä menny kesken... =)

Uskaltaiskohan jo ihan tosissaan alkaa meittimään työnimeä kaverille... :whistle:

Shamandalie rv 7+3

Schätzchen vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:46 Tracy75 kirjoitti:
Kiitos Kiekura lisäselvityksestä! Mulle tuli äsken ihan epätoivoinen olo kun mietin että jos niissä lääkkeissä on ollut jotain kamalaa... Sitten yritin rauhoitella itseäni että en varmaan ole ainoa joka on vahingossa tehnyt jotain tyhmää ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin? Joku oli kuulema Buranaakin vahingossa syönyt...Ja huumeäideillekin saattaa syntyä terveitä lapsia (järkyttävillä vierotusoireilla tosin...) ja kai noi lääkefirmat on tosiaan ylivarovaisia kun lääkkeitä ei oikein voi raskaana olevilla testatakaan. Noh, varaan itse lääkärin ja kyselen enemmän. Yritän pysyä järjissäni siihen asti... Nyt häntä pystyyn!
Älä Tracy75 huoli, mä söin viikot 4 ja 5 (kun en tiennyt, että olen raskaana) myöskin allergialääkettä -en muista nyt nimeä-, jonka syönti kiellettiin jos on raskaana :eek: . Soitin sit teratologiseen tietopalveluun, koska olin ihan paniikissa ja se lääkäri siellä rauhoitteli ja sanoi, ettei mun kannata sitä murehtia, koska ne varoitukset on usein just sen takia, ettei niitä ole tutkittu tarpeeksi, eikä kukaan halua joutua vastuuseen.
Jos sulle tulee parempi mieli, niin soita sinne teratologiseen tietopalveluun =) .

Shamandalie: Kiva, että neuvolassa oli mukava tätsy :D . Onneks puolentoista viikon päästä pääsen itsekin sinne avautumaan peloistani ;) .

Mauahtavaa pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 12:37 chrissy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 15:12 Mauahtavaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 11:47 chrissy kirjoitti:
käyn ajoittain lukemas teidän tekstejä..

kävin tosiaan silloin siinä verikokeessa missä katsottiin hCG-arvo.. nyt tajuan miksei niitä oireita ollut.. se arvo oli vaan 15 vaikka sen pitäs olla yli 2000.... ei raskaana se arvo on jotain 2 luokkaa
Kuinkas sulla olikaa sit noiden oireiden kanssa? Oliko niitä aluksi? Ja katosko just vähitellen vai? Anteeksi kun kyselen.. :ashamed: Kuinkas sulla muuten on nyt mennyt?
Mulla ei oikeestaan pahemmin ollu oireita ollenkaa.. ei pahaa oloo tms.. tissit oli vaa kipeet mut ei muuta.

Ihan hyvin on nyt menny.. mieli on vähä alhaalla mut ihan ok muuten. Kunhan tää vuoto ny loppuis niin vois alkaa se elämäki hymyileen enemmän..=)
Kiva kuulla susta :)

Jos en olisi pikkuista ja sykettä nähnyt niin repisin tällä hetkellä varmaan hiuksia päästä.. Kun ei noita oireita tuon todella vähäisen tissikivun lisäksi ole..
Tsemppiä jatkoon Chrissy!

Muistatteko mut, akan joka väitti että ei varmaan tuu oksentamaan kertaakaan tän raskauden aikana.
Tuli ihan hirvee olo bussissa ja pysäkiltä tulin jo puoli juoksua himaan ja sitten hirveä tiikerin loikka vessaan ja puolta kroppaa myöden pönttöön ja Yööööök!
Mä en ymmärrä miten toi tuli ihan yllättäen, koko päivän ollut ihan kohtuu olo ja sit yök.
Toi on kauheeta.
Ja kun siellä yökkii niin se ei lopu ennen kuin saa jotain suuhunsa.
Kiva yrjö kurkussa yrittää jotain puputtaa.

Mun pomo tietää jo mun raskaudesta. Mä oon ollu niin tööt. että aattelin kertoa. Hän on nainen ja lupasi pitää asian omana tietonaan eli ns. virallista ilmoitusta ei oo vielä tehty.

Me asutaan jo valmiiksi kolmiossa. Ostettiin tää jo muutama vuosi sitten ja täällä on lastenhuone valmiina! tosin täynnä ukon urheilukamaa ja tietsikka.

Mä lähen haaliin lisää syötävää, töissä tuli syötyä niin huonosta.
Mulla onkin puffet-jädeä pakkasessa!

Tui ja napa 8+0

Mua ei varmaan kukaan enää muistakaan, se on heti kun
on pari päivää poissa on ihan pihalla mitä tääl on tapahtunu.
Mulla meni hiukan aikaa lukiessa teidän 5-6 sivua juttuja,
pää on pyörällä kun on niiiin paljon tullut lisää porukkaa.
Se on tietty vaan kiva juttu se!

Mulla ollu kaksi päivää ihan kauhee olo, etoo, etoo, etoo..
Koko ajan nälkä ja sit taas etoo.. Sit väsyttää, päätä särkee ja etoo..
Tätä se on mutta NAUTIN :kieh:
Oon joka päivä käyny lenkillä siitä olen ylpeä ja pyrkiny syömään
terveellisesti.

Palaillaan taas.. Burberry ja Niilopoika ;) 8+3

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:52 Shamandalie kirjoitti:
Terveisiä neuvolasta. :wave:

Tänään on siis 7+3 menossa, vihdoinkin pääsin pähkäilystä et missä mennään. :D Neuvolan täti oli kiva, niin kuin muistinkin, ja lupasi mulle porkkana pussin mikäli paino nousee koko raskausaikana max. 5kg. :D No, eihän sen tällä lähdöllä tarttis sitäkään nousta... No, lähtee sitten synnytyksen jälkeen nämä ja nekin mitä tulee lisää. ;)

Sain ajan np ultraan, se on 1.6 ja seuraava neuvola 12.6. Ja painon takia menen kahteen sokerirasitukseen, on kuulemma uudet jutut just tulleet, et menen nyt sitten rv 12-26 ja sitten myöhemmin vielä uudelleen.

Shamandalie rv 7+3
Hei,

kylläpä olikin viestejä taas luettavaksi, aivan ihanaa!

Nipsuliina, Pulleropallero ja Vilttitossu: teretulemas!

Shamandalie: Mulla taitaa olla sama edessä, sokerirasitus. Nyt neljäs raskaus. Edellisestä oli raskausajan diabetes ja lähtöpainoakin löytyi, mutta lisää ei tullut kuin 6-7 kg. Toivottavasti nyt käy samoin.

ON: Rinnat edelleen hieman arat, alun päänsärkykohtaukset ovat poissa. Jos ei tajua syödä säännöllisesti, niin ällötysoloa luvassa. Huomaan kiukustuvani lapsille liian helposti, ja miehellekin suutun tuon tuosta. No, mies on myös täällä tuumannut, et taidat oikeesti olla raskaana.

Kahvia en juo lainkaan, mutta PepsiMax -addiktiosta on ollut vaikea päästä eroon... Tänään sorruin siihen. Kaikki sokerituotteet ovat pannassa, mutta sallin itselleni silloin tällöin jonkun herkuttelun.

timantti 6+0<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 20:39 timantti kirjoitti:
Kaikki sokerituotteet ovat pannassa, mutta sallin itselleni silloin tällöin jonkun herkuttelun.
Vitsi kun olen kateellinen sulle, Timantti. Voi kunpa mäkin kykenisin pistämään kaikki sokerituotteet pannaan, mutta ei - koko ajan tekee karkkia mieli. Ja jätskiä... :p Kunpa edes vastapainoks suolainen inhottais, mut ei - sipsit himottais ihan kauheasti :ashamed: .

ON: Tää väsymys on ihan uskomatonta. Taas heittäydyin sohvalle kun tulin töistä ja nukuin 1.5 h. Haluaisin kyllä mennä lenkille, mutta kun ei silmät pysy auki. Ja kun sohvalla laitan silmät kiinni, maailma pyörii alkuun silmissä kuin pahimmassakin krapulassa B) .

Alkoholia ei oo ONNEKS tehnyt yhtään mieli. Uutta aidoilla mansikoilla maustettua kuoharia voisin ihan vähän maistaa :p ...

No olipas se mielitekopainotteinen kirjoitus :LOL: . Taitaa olla nälkä...

Mukavaa illanjatkoa :wave: !<br><br>

HEIPS!

Tervetuloa uudemmatkin joulunyyttejä odottelemaan! =) Tänä vuonna ei ainakaan tarvi stressata jouluhässäkästä..ainakaan itse =)

HAtun nosto terveellisellä polulla pysyneille! :)

Mulla kans ollut aivan mieletön väsymys pari päivää ja etova olo..yököttää mut ei mitään tuu ja koko ajan melkein ajattelee ruokaa...;)

Kestän kyllä kun välillä helpottaa, mutta noi alavatsakivut kyllä voisin jättää väliin. Kouristaa välillä niin..kehittelin jo et no niin se on jäänyt johonkin munasarjaan kiinni ja vihloo siellä..mut toivon silti et omaan vaan liian vilkkaan mielikuvituksen!

Kylään tulossa lauantaina kavereita..ei tiedä nuo. Ei tiietä mitä viel keksitään kun kunnon ryyppykestit vissiin ois tarjolla ja aina oon tykännyt ottaaaaaa..;)

Ehkä eessä totuus mutta vannotetaan olemaan hiljaa vielä pari viikkoa. Jos ei lupaa ni sidotaan kiinni tuoliin ja kidutetaan :LOL:

typerää läppää mullakin, nyt painun kattoo tehiksen loppuun ja mansikkatuutti lähtee kaveriks pakkasesta!
öitä.

tänään pääsin labraan antamaan ekan vastaaineverikokeen. toinen annetaan kahden viikon päästä ja tulokset tulee ku tulee. eli siis poikamme sairasti parvorokon. piinaavaa tämä epätietoisuus. neuvola ajan sain 21.5.

millä viikoilla olette käyneet varhaisessa ultrassa? tekis mieli käydä että saisi tietää onko jo mennyt kesken. oireita kun ei oikein ole ollut ja parvorokko voi aiheuttaa sen keskenmenon

no tulipa sekavasti, mut fiilikset on aika maassa

lilleriina: Mä en ole ite käynyt varhaisultrassa mutta mitä olen lukenu niin viikolla 6+ masussa pitäisi näkyä jotain muutakin kuin pieni pussi. Tsemppiä!

Olikohan uusia taas tullu? Ei muista mut onnee kuitenkin jos oli tullu :flower: Mulla on niin laho pää....

Me asutaa kolmiossa ja tuntuu että tääkin käy pieneksi. Tarvitaan lisää säilytystilaa ja paljon ja pitää heittää jotain kamaa kylmästi roskiin. Tykkään tässä asua kun on rivitalo enkä tästä muuta muuhun kun isompaan rivariin ja mies sen varsin hyvin tietää.

Mä tilasin eilen np ultran ja se on kesäkuun ekalla viikolla, oliskohan ollu 5.6. miten musta on tullu näin huono muistinen. Yleensä muistan kaikki tärkeät päivät ja harvoin merkkaan edes kalenteriin vaan johonkin lippulappuun jonka hävitän heti samantien.

Mä jouduin paljastamaan lähimmille työkavereille raskauden. tää oli nyt toinen kerta kun työkaveri kysy et olenko raskaana ja ei ollu kivaa valehdella. Vannotin olemaan kertomatta muille työpaikalla. Olivat työkaverit innoissaan ja onnittelivat kovasti. Mun lähimmät työkaverit on jo itse mummoja niin ne oli ihan innoissaan.

Kahvin juonnista. Kyllä mulle kahvi maistuu. Juon max sen 3 kuppia päivässä. enemmänkin voisin ottaa mut luin jostain et 3 kuppia on se suositus. Ruoka mulle ei oikein maistu. Tai mun tekis mieli koko ajan mäkkärin kanasalaattia. Kotona kun jääkääpin avaa niin ei voi ottaa mitään kun tulee paha olo pelkästä ajatuksesta. Sipsejä mun tekee kyllä mieli, sama juttu kun esikoisen raskausaikana.

Tyttö on kipeänä niin olen tänään kotona. Koulujuttu pitäis tehdä niin sit ois sekin pois ja saan merkonomin paperit toukokuun lopussa.

Kauheet sepostukset mulla. eihän kukaan jaksa ees lukee...

Ummali ja tiikeri 7+?

Huomenta!
Huhhuh kun oli jo paljon tullut teksitä, uusiakin vino pino.. Olikohan se nyt nipsuliinan synnäri kun en osannut lyhentää.. Eli keski-suomen sairaalan lyhennystä kaipailen.. :wave:
Niin ja tervetuloa vaan kaikki.

Kiukuttelusta ootte jutustellut ja täällä yksi kappale äkäpusseja :wave: Mielialat vaihtelee naps vaan.. miesparka...
Kahvi laskee mutta en enää juo niin paljoa kuin aiemmin, täytyy opetella pärjäämään vähemmällä.
Varhaisen ultrauksen viikkoja joku kyseli ja mähän kävin eka kerran kun viikkoja oli 5+jotain ja näkyi vaan se pussi. Ja paniikki iski. Siitä noin viikko eteen päin niin toisella lääkärillä löydettiin sikiö ja syke :heart: Nyt oon tässä miettinyt että mennäkkö sinne kontrolliultraan mikä annettiin eka ultrauksen jälkeen, en nimittäin aikaa ole perunut. Olis muutakin asiaa lääkärille ja jos siinä samalla kurkkais sit toukan kuulumiset.. Meneeköhän ihan hömpäx jos on kolmas ultra alkuraskaudessa.. :whistle:

Neuroottisuudesta ja sen sellasestakin oli puhe ja joskus aiemmin jo totesin että omalla kohdalla raskaus on ollut ihanaa ja upeaa ja vatsa on suloinen jne jne..sitten kun lapsi on jo syntynyt. Hassua kyllä. Mutta silloin ei tarvi enää murehtia onko kaikki ookoo navan alla, ei vatsa paina tai ole tiellä.. ynnä muuta. Mutta ei siis tarkoita etteikö odotuksenkin aikana osaisi nauttia. Neuroottisuus vaivaa alusta loppuun.. :kieh:

Kello taas viilettää, eileinen oli tosi kiireinen päivä ja huipentui mukavaan illan viettoon erään ystävän kanssa, esikoisillemme annettiin laatuaikaa. Kivaa oli itselläkin. Palaan myöhemmin, poika nukkuu vieläkin ja hoitoon lähtö vartin päästä. Heippa :wave:

Yhteistyössä