***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
just kuulin että ne ei ota mua enään töihin takas, eli kevyempää duunia ei ookkaan tiedossa. mitä prklttä mä teen seuraavat kolmisen kk.

kyllä veti mielen matalaksi. :'( :headwall:

Heipsis

Tuitsu Voi harmi, että kävi noin :kieh: Saathan kuitenkin normaali palkan tuolta ajalta? Nyt voit hyvällä omalla tunnolla levätä ja tehdä kotona kaikkea pientä kivaa :).

eemmaalle oikein hyvää matkaa =)

Minäkin nukuin ennen mahallani, mutta nyt olen jo muutaman kuukauden nukkunut kyljellä tai selällään.

Tuitsu :hug: . Rentoudut vaikka meidän muidenkin puolesta =) . Ei vaan, kurja juttu, jos olisit itse halunnut mennä vielä töihin.

Eemmaalle oikein ihanaa lomaa B) !

Kiitos Pi pa re vinkistä. Täytyypä yrittää sitten kuitenkin raahautua pissalle, jos se auttaisi. Sun 2-3 krt yössä kuulostaa hurjalta :headwall: . Niin ja mukavaa kun palasit taas maisemiin =) .

Väsyttää |O ...

http://www.aijaa.com/v.php?i=862344.jpg maha kuva tänään rv 25

http://www.aijaa.com/v.php?i=862353.jpg rv 23+4

http://www.aijaa.com/v.php?i=862361.jpg ja rv 22+2

kasvaako se sittenkin? :D

ja huomatkaa toi nykyinen maha, mulle on ilmestynyt tommonen kainalonalus vekki.

Ja joo, saan ihan palkan tolta ajalta mutta hermo menee, olisin vielä halunnut tehdä jotain...

Kiitti Snuuppari kaurapussivihjeestä! kaurapussin olenkin päässyt unohtamaan kun anoppi toukokuussa ilmoitti, etten saa raskauden takia käyttää sitä muualle kuin hartioille kun silloin selkääni valitin ja appiukko kokeili pussiani omiin selkäkipuihin eikä takaisin pussia antanut. En tiedä mitkä anopin perustelut kaurapussikielteisyydelle olivat kun niitä en kysynyt. :kieh: Onnea rakenneultraan! Nyt täytyykin hankkia uusi pussi. Sais vaan aikaiseksi... edellisenkin sain lahjaksi.

Tuitsu nätti maha ja kyllähän se siellä kasvaa ;) mulle joku liivi saattaa tehdä kainalonalusvekkiä.

tivoli mulle eivät tämän vuoden aikasemmat lääkärikäynnit sisätutkimuksineen merkanneet mitään vaan lääkärineuvolassa nimenomaan yritettiin pelkästään paikantaa kohdunsuun tilannetta. Katsoin juuri äitiyskorttiani ja näköjään rakenneultrankin kohdalla lääkäri oli merkannut että kiinni on. Luulisin, että katsovat tuon siinä ultrassa aina automaattisesti.

Tuitsu: mites työväenopiston kurssit, nappaako yhtään? Itse ilmoittauduin kirjoneule-kurssille joka alkaa silloin kun aloitan äitiysloman! Se on vaan 4 iltaa, mutta arvelin että tulen hulluksi jos vaan odotan yksin kotona. Saapahan jotain puuhaa.

Onko täällä muuten muita neulomisesta innostuneita? Aloitin viikonloppuna väkertämään myssyä - tosin mies kiusasi mua että Pikku ei kehtaa kyllä sitä pitää päässä sit joulun jälkeen, ja kaverit nauraa sille :ashamed: :D

Hei taas..

Tuitsu: voi jos oisin lapseton ja kotona niin ite kiertäisin kaikki ne kaverit ja kyläpaikat läpi missä on pitäny käydä jo pitkään. Ja harrastaisin jotain, uimista, jumppailua, ikkunaostoksia, jne.. Tai sit nauttisin siitä hiljaisuudesta ja rauhasta mikä on vielä. Ja nukkuisin pitkät päikkärit.. Tätä vois jatkaa loputtomiin.. :) Ja hienostihan se massu kasvaa, melkonen pallo jo =) Jenkkakahvat edelleen ovat muodikkaat, hih!! (vaikka oisivatki normaalia ylempänä )

Kiiuska: kuis tyyny jalkojen välis? Auttaisko se?

Tänään hain postista elloksen mammafarkut, hinta tosiaan sen tiukat 20e ja suuri yllätys oli että koko piti kutinsa ku yleensähän nuo äitiysvaatteet on tosi isoja kokoonsa nähden. Noh nää farkut ei tuu oleen pitkäikäiset mulla mut ihanaa et on yhet farkut mitkä on nyt sopivat eivät roiku ja on ihan kivan näkösetki, suosittelen!! Lisäksi H&M:n paketin (taas) hain ja ihanat löysät mammaolohousut löysi onnellisen omistajan =) Lisäx kasa paitoja ja se ilmaissetti (takki ja toppi) Noh tuo takki jää käyttämättä mut toppi oli ihan mukava kun oli pitkää mallia ja muutenki ihan mukava perusvaate.

No ni ja tää taas jaarittelee..

:$

Tracy75 täällä yksi innokas neuloja. Mulla myös myssyn teko kesken. Tosin tuon ajattelin kummitytölle ja sitten voisi tehdä siitä myös pienemmän version omalle pienelle.

Joku puheli tuosta alavatsa kivusta öisin. Mulla on sitä myös ollut, nyt ehkä helpottanut vähän. Tuntuu että makuultaan olisi parhain olla mut mulle ainakin melkein tympein asento. Mahallaan ei pysty enää oleen. Selällään ku makaa tulee selkä kipeeksi. Kyljellään pitkä tyyny jalkojen välissä tukemassa tulee köllittyä. Mulla ainakin myös supistaa monesti jos rakko tosi täynnä. Ei kipeästi mut kuitenki.

Nyt syömään...

Snoukku ja Kossi 25+4

maukkis tyyny löytyy jalkojen välistä ja auttaakin vähän! mulla ei ole sellaista pitkulaista tyynyä, mistäs sellaisen allergiatestatun version löytäisi? toinen tyyny on mahan EDESSÄ kun mies saattaa helposti polvellaan tai kädellään kumauttaa mua öisin siis ihan vahingossa :kieh:

Pistä KIIUSKA kax tyynyä nippuun peräkkäin ja voila! :D Mulla on täl hetkel vaivaiset 4 tyynyä, pään alle yx, polvien väliin yx, puolimahallaan asentoon yx ja sit se yx varalla just jos miehen hengitys esin haisee ja se nukkuu naama muhun päin niin siihen väliin esteeksi :kieh: Kuulostaapa typerältä kun sen ääneensä sanoo mut niin se vaan on.. :D

Kiitos maukkis päivän parhaista nauruista :D mä en vois laittaa tyynyä miehen naaman eteen kun tulee aina nukkuessaan mun puolelle, putoaisin sängystä! ja yleensä nukun kuitenkin sen mahtavan käden alla jota siirtelen pois mahan päältä kun painaa jonkun verran, puristelkoot mielummin vaikka tissiä. :p kylymägeeleistä en tiiä, joku viisas vastatkoon auttaisko tähänki lonkkakipuun.

Kahdestaan ollaan reissuun lähdössä, viimeinen matka kahden kesken, toivottavasti tulee kiva reissu. Kyllä tuonne matkalaukkuun ehkä yks just ja just sopii mukaan, tuli taas tavaraa sen verran matkaan :)

Tuosta nenäverenvuodosta vielä sen verran että kun ennenvanhaan neuvottiin tosiaan se pää kääntämään taaksepäin.. siinä seuraa se että veri valuu kurkkuun -> nielet sen ja siitä saattaapi tulla paha olo... ja toi kylmä on tosiaan hyvä tuonne niskaan mutta muistakaa laittaa vaikka tyynyliina tai ohut pyyhe väliin ettei tule paleltumaa niskaan jos kylmäpakkaus on oikeesti tosi kylmä :)

eemmaa:lle oikein hyvää "lemmenlomaa".

Mauahtavaa: Tässä pitkään mietein ja mieheltäkin asiaa kyselin, niin me muisteltiin että mulle ihan lääkäri määräs icepowerii edellises raskaudessa selkäkipuihin. Ja tuossa netistäkin koitin asiaa tutkia, niin siellä ainakin icepowerin sivuilla sanottiin että se peruskylmägeeli on koko perheelle sopivaa ja lääkkeetön muoto eli sopis sen perusteella. Löysinpä tuolta pari muutakin kommenttia joissa odottavalle äidille suositeltu myös levottomiin jalkoihin ja suonenvetoihin. Tulipa mieleeni että kukas sitä salmiakkipussia täällä tarjoili :) , voisipa niihin lonkkiinkin varmaan tuota koittaa.

Kaurapussista senverran että itelle se tuli hyvinkin rakkaaksi ja tärkeäksi viimeraskaudessa. Tosiaan milloin oli selkä jumissa että siellä pidin, milloin alavatsalla supistuksen aikaan ja välillä nivusten liki kun sieltä jumitti öisin tosi pahasti. Ja auttoi tosi paljon myös muuten närästyksen aikaan kun tuossa rintojen välissä pidin kun poltteli.
Ja sinne Kiiuskan anopille terveiset, että taisi vain haluta omia sen pussin. Jos se niin "vaarallinen" olisi niin tuskin niitä olisi käytössä ihan synnytysosastoillakin.

Tracy75: täällä myös yksi puikkojen heiluttaja. Mä lähinnä tehnyt kylläkin nyt hahtuvahousuja/villahousuja ja muita kestoilujuttuja sekä villatakin.

Mutta taas täällä on vierähtänyt aikaa vaikka kuinka lukiessa juttujanne, nyt pitää mennä valmistelemaan herkut ettei tarvi ahteriaan nostaa sohvasta salkkarien aikana. Sen jälkeen onneksi pääseekin saunaan rentoutumaan.

Ja edelleen mainostan, että täällä olisi yksi ylimääräinen trikoinen kantoliina vailla käyttäjäänsä mikäli joku olisi kiinnostunut ostamaan.

rentouttavaa iltaa kaikille
Elviiratar 24+2 (hitsi, Jajepoo ei ollutkaan kirjottanut tällesivulle vielä niin en päässyt tarkistamaan asiaa :laugh: )

joo ei toiminu toi linkki.. yritän josko sen saa toimii.. niin muoks muoks.. tässä OLI linkki.. mut poistin sen.. :headwall: :headwall:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Lumienkeli&year=2007&month=12&day=22&babycount=1"></param><param

nyt se vissiin toimii?? ainaki mulla.. toi oli aika kiva..

Vihdoinkin pääsi töistä kotiin ja ensimmäinen lepohetki... Meillä oli päiväkodin vanhempainilta ja mukavasti siis koko päivä ja ilta vierähtänyt töitten parissa... |O Ei voi muuta sanoa kuin, että poikki ollaan... Viime yönä tuli valvottua pari tuntia, kun en löytänyt asentoa, joten toivotaan, että tänä yönä maistuisi tuo uni paremmin... :/

Liikkeistä paljon puhuttu... Meidän pikkuinen on tosi vilkas. Siksi varmaan viime perjantaina tuli ylimääräinen sydänäänten kuuntelureissu, kun oli niin hiljaa pitkään. Potkuja tulee eniten alavatsaan, mutta nyt on myöskin tullut ylävatsaan ja sivulle ja keskelle ja joka paikkaan... :) Tänään tuli ensimmäinen potku, joka hiukan jopa sattui... ja keskelle vatsaa... Iltaisin ja öisin vesaan herätessä on aikamoinen vilinä ollut...
Nyt tämä rouva taitaa mennä lukemaan esikolle iltasatua ja painua sitten pehkuihin, että jaksaa taas huomenna tehdä töitä ja olla virkeä, kun on toinen vanhempainilta... Voikaa naiset hyvin... =)
Riikkuli 24+2

Vihdoinkin pääsi töistä kotiin ja ensimmäinen lepohetki... Meillä oli päiväkodin vanhempainilta ja mukavasti siis koko päivä ja ilta vierähtänyt töitten parissa... |O Ei voi muuta sanoa kuin, että poikki ollaan... Viime yönä tuli valvottua pari tuntia, kun en löytänyt asentoa, joten toivotaan, että tänä yönä maistuisi tuo uni paremmin... :/

Liikkeistä paljon puhuttu... Meidän pikkuinen on tosi vilkas. Siksi varmaan viime perjantaina tuli ylimääräinen sydänäänten kuuntelureissu, kun oli niin hiljaa pitkään. Potkuja tulee eniten alavatsaan, mutta nyt on myöskin tullut ylävatsaan ja sivulle ja keskelle ja joka paikkaan... :) Tänään tuli ensimmäinen potku, joka hiukan jopa sattui... ja keskelle vatsaa... Iltaisin ja öisin vesaan herätessä on aikamoinen vilinä ollut...
Nyt tämä rouva taitaa mennä lukemaan esikolle iltasatua ja painua sitten pehkuihin, että jaksaa taas huomenna tehdä töitä ja olla virkeä, kun on toinen vanhempainilta... Voikaa naiset hyvin... =)
Riikkuli 24+2

tänne tuli äippäpaketti! :wave: oli kyllä ihania ne vihreän väriset vaatteet....... tuli ihan sellainen malttamaton olo että vois jo sen puettavankin saada..... =)

heh,mun vauva taitaa olla joku jatustelukija,just kun eilen(?) harmittelin että se potkii tonne alas,niin eikö se illalla kääntyny pää alaspäin....ei sentään ole työtänyt sitä pollaansa vielä ihan niin alas kuin silloin kun neuvolassakin huolestuivat.......kiva välillä näin päin. =)

sori tää on ollu täällä varmaan jo miljoona kertaa mutta kertokaa vielä yhdesti että miten toi laskurin sai tallennettua tuonne ala reunaan.. Pliis.. älkää kivittäkö mua pihalle täältä vaikka kysynki tuota.. :saint: :headwall: minä oon ihan oikeesti aika käsi näiden koneiden kans.. :ashamed:

osaankohan selittää...
alkuun [ img ] ja sama loppuun [ /img ] ja tuon sulun ja img:n väliin ei tule välilyöntejä, (jotta sain tuon näkyyn niin oli pakko laittaa) ja tuohon väliin nettiosoite jossa laskuri on...

.png

Moi!
Mites mulla menee että aina viikonloppuna en täällä käy tai käyn, mut en jouda itse kirjoitteleen.
Kokeillaan jos minä vihdoin osaisin laittaa tuon kuvan suoraan tuohon viestiin eli tuossa pitäisi olla maha viikoilla 22+0,tuntuu ettei se ole kasvanu ollenkaan,mutta vyötärön mittojen mukaan on kun se mitta vetelee jo 105cm

Niin ja Mötkyllälle oikein kovasti onnea rouviintumisen johdosta! :flower:

Kiitokset kaikille kissa lohdutuksista :flower:

Joku oli miettiny vaunulan vaunuja niin ei mulla niistä mitään mielipidettä ole,mutta se piti vain sanoa että he myyvät tuolla huutonetissä niitä näytteillä olleita rattaita ja muitakin tavaroita halvemalla tai sillä hinnalla kun niitä huudetaan.

Jotakin muutakin piti komentoida,mutta meni jo ohi.
864078.t.jpg

Yhteistyössä