***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voitte vaan uskoa kuinka kauan kesti käydä tää elokuun ketju läpi. en ole nimittäin käynyt täällä kolmeen viikkoon. Ettehän ole mua vielä unohtanu? Olihan tuota juttua kertyny. Juu oltiin siis kesälomareissussa tuon kolme viikkoa, ja en oo koko sinä aikana ollu netissä. huh aika ennätys mulle joka normaalisti istuu päivittäin koneen ääressä. Loma oli ihan mukava ja rentouttava, lukuunottamatta yhtä isoa riitaa ukkokultani kanssa. no se on onneks jo setvitty ja haudattu.
Tänne oli tullut uusiakin mammoja. tervetuloa miunki puolesta. ja onnea Mötkylälle rouvaksi tulemisesta. Täällä oli painonnoususta puhetta..tuota öhöm.. taidan vetää pohjat, painoa tullut about 11 kiloo että repikää iloa siitä. nyt alkokin meikän herkkulakko. tänään ollu kauheet vierotusoireet. mutta eiköhän tämä kroppa pian totu uuteen ruokavalioon. :ashamed:
vauva ollu tänään kauheen vilkas.. ekan kerran ne potkut alko oikeesti ärsyttään, kun se potkii suoraan tuonne alas.. aivan ku se haluais jo ulos.
no empä enempää tänään rustaile. laitan vaikka huomenissa uutta mahakuvaa.
hyvät yöt.

Mauahtavaa: Kyllä musta tuli rouva ihan miehen sukunimellä, joten uuden nimen kirjoitusharjoituksen jatkuu...

Mulla on tosi pieni masu teihin muihin verrattuna! Hyvin pystyn viäkin piilotteleen jos haluisin. Neuvolassa sanoivat että mul on niin iso lantio ja pitkä selkä että vauva on siellä jossain sisällä piilossa. Ihan hyväkin se on niin, ei ole tuo masu tiellä ;)

Taidan lähtee nukkumaan...

jep, sitten se oli Rovaniemellä vaan missä ei enää teetetä tuota sokerirasitusta. Tietty voi olla joku joka joutuu sinne kuitenkin mutta en mä ainakaan vaikka suvussa on diabetesta ja BMi oli turhan iso (en ees muista mikä ). Mutta voihan olla että ne vielä muuttaa mielensä :)

Huomenna startataan auto kohti Oulua ja keskiviikkoiltana lennetään helsinkiin. Torstai aamuna sitten nenä kohti Kreetaa... huoh kun sitä onkin jo odottanut...

Ihan kökkö olo... Mulla verenpaineet vaan jatkaa laskuaan, eilen aamulla mitattu 99/60 ja olo sen mukainen :x Neuvolassa ei osattu oikein mitään itsehoitokonsteja antaa, suolaa vois kuulemma vähän ruokaan lisätä ja alkaa salmiakkia syödä (eikö salmiakki ollut "kiellettyjen" listalla!?). Tupakointi, stressi ja ryypiskely varmaan toisi nopean helpotuksen tähän vaivaan, mutta eivät liene kauhean terveellisiä hoitokonsteja... :p Kellään samaa vaivaa...?

Sf-mitta huikenteli yläkäyrillä. Tosin tiedän, että mun la laskettu alusta saakka päin mäntyä. En siis vielä huolestu, että tuolla masussa mikään jättiläinen kasvaa. Meidän neuvolassa on sellanen vanha ultralaite, ja vauvalla oli ihan mieletön meno päällä koko ajan (toki sen tunsinkin). Kädet vispasivat joka suuntaan, ja kunnon monotuksia oikein sateli ympäriinsä! :o Mikäköhän adhd-tapaus tää lienee... Doppleriakin vauva potki miten sattui, niin että alkoi neukkatätiäkin naurattamaan.

Voi vitsi eemmaa, mä oon NIIIIIN kade! Tahtoo kanssa reissuun!!! Oikein hyvää matkaa teille!

Mötkylälle :heart: :lliset onnittelut rouvaantumisesta. *ojentaa kukkapuskan* :flower:

Taidan hipsiä kaffelle nostamaan paineita... Tuun kommentoimaan myöhemmin lisää... Hyvää tiistai-päivää kaikille! :wave:

Pikasesti kuulumisia piiitkästä aikaa.
Siis rv 25 alko eilen (aika menee liian pian). Polilta kävin eilen hakeen reseptin napapiikkejä varten, tänään alkaa piikitykset. Päätäni vaivannu että mitäs jos ei niitä saa pistettyä mahanahkaan masun kasvaessa mutta apuja sain siihenki, lekuri sano että sitte pitää pistää kainalon ja rinnan välissä olevaan poimuun, AARGH!! Semmosta.
Kolmisen viikkoa sitte käytiin ultrassa ja lääkäri sano että tyttö ois tulossa. No eilen toinen lääkäri ultras ja sano nähneensä pippelin vilaukselta..hmm. Lienee viisainta ootella syntymään asti ennen ku alotan vaateostokset "teppotuulialle". Paitsi että isäntä on jo ostanu punasta nuttua ja housua...
Juu, siinä pikaset kuulumiset, täytyy kirjotella enempi ku ehtii.

Äitika & "teppotuulia" 25vkoa

mötkylälle :flower: onnea rouvaantumisesta.

eemmaa pääsisikö matkalaukkuun mukaan. voisin tässä oulun kohdalla hypätä kyytiin. :laugh: hyvää lomaa ja nauti ja etenkin rentoudu.

tulin eilen laskeneeksi että viimeksi olen kunnon käynnin käynyt neuvolassa vk 11 ja nyt vasta huomenna neuvola ja viikkoja alkaa oleen jo kasassa 23. ei meitä turhan usein katsota.

ihanaa vapaa päivä kun vien pojan puheterapeutille.

kuinka moni on saanut jo äippäpakkauksen??

mut nyt kahvin keittoon ja nokka kohti terapiaa

Huomenta!

Määki haluun matkalle.. :ashamed:

Menninkäinen, pistän sulle yv:tä, kiinnostaa tuo kantoliina kyllä!! =)

Kummeista: Meillä on yx pariskunta jormalle jo kysyttynäki, mut haluaisin viel siihen yhen tai kax kaveria kun tuo pariskunta on siis lähisukua. Ei vaan tahdo sopivia keksiä, oonkohan vaan nirso :ashamed:

Palaan myöhemmin uusista, nyt pakko juoda teetä ja ahertaa päättötyön parissa.. :wave:

Maukkis ja jorma 25+3

Snoopylle "Lakritsin ja salmiakin säännöllistä käyttöä ei suositella (kerta-annos alle 50 grammaa) korkean glykyrritsiinipitoisuuden takia. Se voi aiheuttaa mm. turvotusta ja verenpaineen nousua raskauden aikana."

Oho mitä tapahtui... oli tarkotus kirjottaa niin yhtäkkiä vaan pimeni näyttö ja tuo vastaus hyppäs jo tuonne :laugh: :laugh: olen vissiin luonnonlahjakkuus tän viesteilyn kans

Eli yritän nyt kommentoida muitakin paremmalla menestyksellä...

Eli tuohon snoopylle vielä että vissiin tuo salmiakin nostattama verenpaine on syy siihen miksi se on kiellettyjen listalla...

Emmaa Täällä yks vapaaehtoinen salamatkustaja kans ;) ja olen todella kateellinen sulle :o oletteko menossa kuin pitkäksi aikaa ja menettekö ihan isommalla porukalla vai?
Meillä isäntä on kaverinsa kanssa lähdössä lauantaina viikoksi metille englantiin ja olen yrittänyt sitä nyt "höynätä" että lähettäs vielä ennen vauvan syntymää jonnekkin vaikka viikonloppulomalle kahestaan ja kattelinkin jo niitä rayanar:in lentoja tampereelta vaikka Riikaan :ashamed: olisko jollain kokemusta millanen paikka se on ja minkähänlaiset kelit sielä on tossa syys-lokakuun vaihteessa?

mutta takas töitten pariin... onko muuten muilla toimistotyötä tekevillä jo sellanen tunne ettei mahdu tuolin ja pöydän väliin? saan varmaan loppuajasta kehittää jotain että kädet yltää näppikselle :laugh: :laugh:

|O Vääsyyttäää!

Snoopy, mä oon mutustanut salmiakkia pussitolkulla koko raskausajan, eikä sitä toistaiseksi ole multa kielletty. Verenpaine on ollut ok, samoin painonnousu. Saa nähdä perjantaina neuvolassa, vieläkö on noin :whistle: ...

Äitika, mulla on mennyt ohi - mitä piikkejä?!

Äitiliini75, mä kyllä mahdun mainiosti työpöytäni ääreen, mutta eilen maha tuli vähän tielle, kun venyttelin taivuttamalla seisaaltaan kohto varpaita. Mä muuten edelleen makailen mahallani sohvalla tai sängyllä, enää maha ei paina kuten aiemmin, kun se on noussut ylemmäs. Missä vaiheessa vatsallaan ja selällään oloa pitäisi alkaa välttämään? Ne on ainoat asennot, missä mun selkäkivulla ja turvotusmahalla on nykyisin miellyttävintä olla.

Äitiyspakkausta en oo saanu, en edes kaavaketta sen hakemiseen :laugh: . Saan lappuset varmaan perjantaina neuvolassa. Ja sit aion kyl vaatia ekan lääkärineuvolani. Mitä se lääkäri tutkii, tekeekö sisätutkimuksen?

Mötkylä, mullakin on pieni masu! Ei ollenkaan tuollainen millaisia ihania kuvia täällä on ollut! Masu on muutenkin aika kummallisen mallinen, meinaan se on niinkuin 2-osainen..! Eli alavatta on kummulla, sitten navan seutu on sisäänpäin ja sitten taas navan yläosa on kumpu! Oikein Michelin-renkaat hei! :ashamed:

Margaret 23+5

Herkkikset älkööt lukeko seuraavaa....

Kävin toden totta aamukahvilla. Yhtäkkiä alkoi pulppuamalla tulemaan verta nenästä. Ja sitä tuli paljon! Vaatteet ja kaikki ihan punaisena. Arvaatte varmaan, miltä muun kahviseurueen ilmeet näytti :o Ja mä pelästyin aivan älyttömästi! Sain sen kuitenkin tyrhdytettyä painamalla kovasti nenänvarresta, ja työkaveri toi kymän kääreen avuksi. MITÄ tää oli?? Ei mulle oo koskaan noin käynyt!?! Soitin neuvolaan, ja siellä täti ei osannut neuvoa muutoin kuin käski soittaa omalle terveysasemalle. Sieltä terkka rauhoitteli, ja sanoi ettei ole vakavaa. Jos näitä tulee esim.kk:n verran jatkuvasti tai niitä ei saa tyrehdytettyä täytyy kääntyä lääkärin puoleen. Oli kyllä tosi pelottavaa... :ashamed: :'( Hui.

Löytyykö täältä kohtalotovereita...?

Onnea Rva Mötkylälle :D :hug: En tosin ole varma onnittelinko jo kertaalleen...Tuplat ei haitanne :)

Pi pa re :wave: Kiva "nähdä" pitkästä aikaa! Olitteko missä reissussa?

Snoopy: Mun käskettiin viime-neuvolassa syömään salmiakkia, kun verenpaine oli 55/105. Viikonloppuna sit mutustelin pussillisen Malacon salmiakkikaloja *slurps* *nam* ja nyt onkin jo paljon parempi olo! En tiedä vaikuttiko ne salmiakit mitään (placebo-efekti?) vai piristikö Kreuterblusaft jota otin huonon hb:n takia. Anyway, tänäänkin heräsin jo ennen herätyskelloa ja kävin kuntosalilla ennen töihin tuloa, täysin ennenkuulumatonta :o :D

Tosiaan Äitika - mitä on napapiikit? Hui. Kuulostaa pelottavalta :|

Ihania masukuvia kaikilla! Mulla on tosiaankin iso masu - taisin vetää tän porukan pohjat kun sf mitta viikolla 23 oli 26 :whistle: Tosin neuvolantäti (jonka pätevyyttä olen aiemminkin kyseenalaistanut, salaa) epäili että ei osaa mitata sitä oikein...

(.) Työkaveri sanoi eilen että mulla tulee olemaan tosi rankkaa sitten kun Pikku syntyy koska miehelläni on vaativa työ ja hän tekee pitkiä päiviä ja on usein iltoja poissa kotoa. Sanoi että hän ei olisi pärjännyt lasten kanssa ellei mies olisi osallistunut täysillä lastenhoitoon ja kotitöihin. Minun pitäisi kuulema viimeistään nyt opettaa mies lyhentämään työpäiviä ja tarttumaan imuriin :o Olin yllättynyt siitä että en yhtään hermostunut kommentista tai edes pahoittanut mieltä - lähinnä ihmettelin sitä miksi tuo piti sanoa ääneen. Hmm.

Hui SNOOPY!! Varmasti pelottavaa!!

Margaret: Täällä kans sellanen ei niin pyöree masu ainak välil, tuo kaksosaisen mahan kuvaus sopii tännekki. Tänään pikkuinen on silleen et sai masukuvasta vauvamahan näköisen, eilen oli ihan omituisen mallinen vaik mistä kulmasta otti kuvan :D

TIVOLI: Mä ainaki oon aina välil selällään, en toki kauaa ku alkaa tuleen huono olo ja sellases puolimahallaan asennos nukun tyynyjen avustuksella. Ja kipeetä tulee tai etoo tms sit jos asento on huono. Täällä lääkäri ainaki tekee sisätutkimuksen, kohdunsuun tilanteen tsekkaa ja vähä sitä muutaki näkymää.

Salmiakin syömisestä, täällä kans uppoo. Ostinki viimex tosi vahvan makuisia ettei mee ihan hirveesti alas kerralla. Tuo 50g per päivä on kai suositus. Ja jos verenpaine alkaa nousemaan niin sit täytyy munki vähentää, on nimittäin päiviä jolloin supersalmiakkipussi menee ihan tuost noin vaan ja oliskohan siin grammoja yli sata.. :ashamed:

Joo eipä mul mitään asiaa, kunhan juttujanne luin ja koitin masukuvaa päivitellä profiiliin.

:wave:

Heippa pitkästä aikaa.

Täällä paisutaan, kiloja on ruvennut kertyy vähän turhankin nopsaan. Nyt on jo +9 kg...
Maha vaan ei "tunnu" kasvavan, taitaa olla tommosta pönäköitymistä tai sitten sitä on vaan tullut ihan sokeaksi mahan kasvulle.

Mä oon ihan tylsistynyt, ei oo mitään tekemistä. tai olishan kotitöitä mut kuka niitä nyt joksaa tehä. Päivän posi on kohokohtana kun kuola valuen ootan sitä äitiyspakkausta.

Mulla on kanssa rauhallinen punkija.Illalla ja ruuan jälkeen pikkuisen potkuttelee ja sitten vaan punkeillaa kohdun eri nurkissa. Ja valehtelisin jos se ei välillä huolettaisi, mutta onneksi joka päivä sentään jotain elämää on.

Vauvan huone on jo valmis ja mitään suurenpaa ei tarvii ostella enään.Ei kyllä rahaakaan oo kohta enään kauheesti kun oon aikaani viettänyt vaan shoppaillen.

Mäkin syön salmiakkia, ja suklaata (kuten puntarissakin näkyy) ja salmiakissa tosiaan oo mitään vaarallista muuta kun se vernpaineen nousu.

Mötkylän rouvalle onnea! :flower:

Mulla mitään asiaa, mitään jännää ei tapahdu...

Tui ja tyttö rv 25

:wave: Täällä kanssa masussa asuu rauhallinen Pikku :heart: Tuitsun kuvaus kuulosti tosi osuvalta - punkija nimenomaan :heart: :heart: Eilen illallakin kun mies yritti saada kontaktia toiseen niin tää vaan ujosteli ja meni ihan hiljaiseksi. Ja sit tietty heti kun iso käsi lähti pois masulta niin pungettiin taas pyllyä toiseen suuntaan :D

Moi täältäkin päin!

Snoopy,mulla oli tuo nenän verenvuoto vaivana kun ootin esikoista. Olin vielä liha- ja kalatiskillä töissä ja yhtäkkiä kesken palvelutilanteen saattoi alkaa nenästä vuotaan verta!!Mulle sanottiin et se on ihan normaalia kun verimäärä lisääntyy ja limakalvot herkistyy raskausaikana. Muissa raskauksissa ei ole ollut tuota.

Joku kyseli sokerirasituksesta; mulle tehdään se joskus rv 26-28 kun BMI oli 25 ja keskimmäisen aikana oli raskausajan diabetes.

Meillä vauveli välillä ADHD tapaus ja välillä päiviä aika vaisusti.

Maikka +rääpäle rv 23+2

Moikka!

Snoopy Kirjoittelinkin jo viime viikolla, kun olen nyt kärsinyt aamuisesta nenäverenvuodosta. Kysyin sitä neuvolasta ja siellä sanottiin, että hormoonit kuivattavat joidenkin limakalvoja niin paljon, että verenvuotoa esiintyy, eikä se sinällään ole haitallista, joskin inhottavaa. Minulla verta on tullut nenästä aina toisinaan koko pienen ikäni, mutta nyt pariin vuoteen vaivaa ei ole esiintynyt ennen viime viikkoa. Vuoto voi tosiaan olla aika runsastakin, mutta jos se tyrehtyy seuraavilla ohjeilla, niin ok, mutta jos tuntuu, että vuoto vaan jatkuu runsaana pitkään, niin kannattaa mennä sen vuotavan nenän kanssa terkkariin, jossa pystyvät polttamaan vuotavan suonen kiinni. Kotikonsteina olen saanut nenäverenvuodon loppumaan itseltäni ja tuttavilta puristamalla lujasti nenäluun juuresta molemmat sieraimet kiinni tai ainakin se vuotava puoli, jos vuoto ei ole kovin runsasta. Sitten pää vähän etukumaraan, koska ainakaan minä en voi sietää tunnetta, että veri valuu nieluun. Kylmä auttaa runsaaseen vuotoon, mutta esim. pakastevihannespussi kannattaa laittaa niskaan, jolloin se vaikuttaa tehokkaimmin. Muuten sellainen rauhallinen etukumara istuma-asento on paras. Sitten, jos ei ole kovin heikosti pyörtyvää sorttia verta nähdessä, niin kannattaa niistää ne hyytymät pois nenästä. Johonkinhan ne ennenpitkää sieltä kuitenkin joutuvat. Vuoto saattaa jatkua tuon niistämisen jälkeen, mutta lakkaa yleensä jo muutaman hyytymän niiston jälkeen. Jos ei, niin sit tosiaan sinne terkkariin. Sielläkin laittavat usein vaan sellaisen "tampoonin" nenään, joka sitten turpoaa ja sitä pitää pitää puolikin vuorokautta, ei kiitos niitä minulle.

Salmiakki maistuu myös minulle :p Paine on onneksi ollut tähän asti ihan normaalilukemissa, mutta pitää sitten vähentää salmiakin syöntiä, jos paine alkaa nousemaan.

Mut nyt pitää jatkaa töitä :ashamed:

tivoli eikö sulla ole vielä ollut lääkärineuvolaa? :o Mulle tulee toinen joskus rv 28 tienoilla. Eipä siitä ekasta juuri iloa ollut ja yksityisellä vasta löysivät kohdunsuun.

Kiitos kaikille jotka puhuivat salmiakista :( :kieh: tekee kauheasti mieli ja olen nyt yrittänyt etten ahtaisi joka päivä itseeni jotain herkkua, vaikeaa se kyllä on, mieletön himo jätskiin, karkkiin ja kaikkeen epäterveelliseen. painoa ilmeisesti tulisi tarkkailla kun sitä on yllättäen alkanut kertymään. jännään tuleeko huomenna valituksia neuvolasta.

Lonkat ovat olleet sikakipeät öisin. Keinoja millä kipua saisi hillittyä? joka keinon keksii, ostan sille salmiakkipussin ;)

PS. Panadol ei kelpaa vastaukseksi :whistle:

Auttaisikohan tuohon nenäverenvuotoon apteekissa myytävät suolaliuostipat (/-suihke)? Mulle suositeltiin niitä heinien kukinta-aikaan nenän limakalvojen kostutukseen, kun allergialääke kuivatti limakalvoja.

Kiiuska, ei mulla oo vielä kertaakaan ollut lääkärineuvolaa. Tosin aluksi sovittiin terkkarin kanssa, etten sitä ekaa lääkärikäyntiä tarvitse, koska kevään pomppasin lapsettomuuslääkärillä. Nyt alkais jo tää raskausvaiheen lääkärintutkimus kiinnostaa ;) .

Mun typy ei ole ADHD, muttei myöskään superrauhallinen. Nytkin tuntuu ihmeellistä "kupellusta" tuossa pallean alla. Taitaa tyyppi olla ylösalaisin, kun kaikki liikkeet tuntuu kovin ylhäällä. Pysykööt niin päin sitten loppuun saakka.

Tivoli: Mulle kans tehtiin lääkärineuvolassa sisätutkimus ja toinen on viikolla 28 kuten Kiiuskallakin.

Salmiakki maistuu täälläkin - juuri meni pussillinen alta aikayksikön :p . Ja suklaa, sipsit, jätski..........

Onko muut tunteneet yöllä kipua jossain kohdin alapäätä :ashamed: ? Veikkaisin, et se on jossain rakon seutuvilla... En yleensä heräile öisin, mutta nyt pari kertaa oon siihen outoon paineen tunteeseen / kipuun herännyt. Voi olla, että rakko on vaan täysi ja se aiheuttaa sen oudon tunteen, mutta kun en ole yöpissalle heräilijä, niin en jaksa sitten vessaankaan kipittää testaamaan auttaisko se. Aamulla sitä kipua ei sitten ole (ainakaan pissaamisen jälkeen enää).

Vauva ei enää lopeta potkimista, kun laitan oman käteni tai isukki omansa mahan päälle. Se oikein innostuu :heart: . Ja sitä enemmän minä odotan, että menispä syksy nopeasti :heart: ...

Roikunkin nyt täällä varmaan tiheästi. pitää ottaa takas se mistä on jääny paitsi. :D
Hauskaa lomamatkaa eemmaalle! nauti ny sit ihan meidän kaikkien puolesta.

Lilleriina täällä sama juttu, eli viimeksi olen käyny yli 7 viikkoa sitte neuvolassa. mutta se johtu tuosta meidän lomareissusta kun ei oltu paikkakunnalla kolmeen viikkoon.
Tän viikon tosrstaina neuvola. Luulen että mulla on hemppa laskenu taas ku väsyttää alvariinsa.

Tivoli: mä en kyllä pysty täysin vatsallaan nukkuun, mutta nukun silleen puolittain, että jalka on koukussa ja tyyny siinä välissä. Mahalaan olebn aina nukkunut. se on paras asento, muuten ei uni tule. (ellei oo ihan rätti) minun muistaakseni lääkäri tekee sisätutkimuksen, katsoo sen kohdunsuun tilanteen ja sit jotkut lääkärit arvioi myös vauvan koon.

Tracy75: ihanaa että et ole unohtanu. Me ollaan reissattu vaan suomea ympäriinsä. kyläiltiintiin sukulaisten luona.kuopiossa, tampereella, jyväskylässä, rovaniemellä ym..

schätzchen olen kuullut että jos rakko on ihan täynnä niin, voi alkaa supistelemaan. että jos sulla just johtuu ne kivut niinku arvelit siitä että rakko on täys ja se aiheuttaa supisteluja. huh mä en vois ees kuvitella että oisin yön käymättä pissalla. käyn 2-3 kertaa.

Kiitokset KAIKILLE neuvoista tuohon nenuverenvuotoon liittyen. :hug: Varsinkin Riinuskan ohjeistus oli tosi hyvä. Mä olen aina elänyt siinä uskossa että täytyy taittaa pää taaksepäin tuossa tilanteessa, mut taitaa olla vanhentunutta infoa. Se on kyllä tosi inhottavaa, kun se veri valuu nieluun :x Yäh. Voisin koittaa vielä noita suolatippojakin laittaa, kun muistelisin että otrivinia(?) meidän lääkekaapista vielä löytyykin.

Kiiuska, (salmiakkipussin toivossa...:D ) koita "hautoa" lonkkia lämpimällä. Mulla kun juilii nivuset, olen saanut ainakin hetkellisen euforisen ja kivuttoman hyvänolontunteen kun laitan tuohon alavatsalle mikrolämpimän kauratyynyn. Ja siinä samalla pötköksi soffalle ja rentoutumaan.

Huomenna sitten se rakenneultra... vihdoin! Tää päivä meni siunatessa tuota nenäverenvuotojuttua, joten en ole huomista "koitosta" edes ehtinyt stressaamaan. Jotain hyvää siinäkin ;) Katsotaan nyt sitten, josko pääsisin päivittämään omalle kohdalleni sen vaavin sukupuolenkin... :D toivottavasti nyt vaan kaikki olis ok...

Nukkumisesta. Mä koisaan kyljelläni samaan tyyliin kuin Pi pa rekin. Ja pyörin ihan hulluna ympäri sänkyä. Aamulla on lakana rutussa jossain kulmassa, tyynyt ja peitto yleensä jossain ihan muualla kuin sängyssä. Vähänkö levotonta unta... Onneksi miehellä hyvät unenlahjat niin ei väliä vaikka unissani olen alkanut tuollalailla riehumaan.

Yhteistyössä