***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä Riikkuli että kaikki oli kuitenkin hyvin. Varmasti säikäytti... :/

Täällä kans yks adhd tapaus masussa, kivaa silloin kun ei nukuta tai oo pissahätä. :D Koulussakin välillä pakko pyytää vessalupa kesken tunnin, ettei tulisi housuun kun kaveri innostuu potkimaan ja sätkimään. :ashamed: Taitaa olla jalkapalloilija tulossa. :D Sopii mulle. :saint:

polka kertoi nähneensä melkoista unta. :D Mä viime yönä heräilin itkuun ja sama uni jatkui vaikka välillä kävin vessassa... :headwall: Ja aamulla kun mietin niin oli niin typerää itkeä sen takia mut minkäs teet. :D Oltiin unessa miehen kanssa ulkona viettämässä ekaa hääpäivää, ja isäntä tilasi kioskin kokoisessa baarissa siiderin (mitä ei oikeesti ikinä juo :D) ja koska mä olin raskaana niin tilasin ison maidon. :laugh: No, mies sitten alkoi jutteleen hoikan ja kauniin naisen kanssa joka oli ukkoon silmänsä iskenyt. Sanoi naiselle, et oot tutun näköinen, ja keksi sit et on ihan saman näköinen kuin niiskuneiti. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: No, minähän siitä hermostuin, lähdin ja kiireellä join maidon, ja sitten olikin paha olo kun join sen niin nopeeta ja sitten olin eksyksissä Porissa. :D :laugh: Välillä kävin tosiaan hereillä ja vessassa, mut kun nukahdin uudelleen, olin edelleen Porissa eksyksissä. :headwall: Ei ois kannattanut eilen katosa viettelysten saarta... :whistle: Aamulla kun nauroin ja kerroin miehelle, niin tämä tuli halaamaan ja lohduttamaan ettei hän mua niiskuneidin näköiseen vaihtais. :laugh: :heart: Toivottavasti ens yö ois vähän mukavampi. ;)

Tracy: nimiä ollaan vähän mietitty, mut mihinkään tulokseen ei vielä olla päästy... Halutaan neuvolan papereihin nimi joka sitten tulee toiseksi nimeksi. :)

Meillä oli tänään pieniä vieraita, siis tuo reilun viikon ikäinen vauva. :heart: Isännän kanssa vuorotellen vauvaa pideltiin sylissä, äippä sai sitten kun alkoi nälkä hiertää pikkuisen mahaa. :D On se vaan niin ihana ettei millään malttaisi odottaa... :heart:

Mulla nyt jaloissa tänään turvotus ollut poissa, oiskohan viilenneen sään ansiota. :) Ja parina päivänä on mies nyt jalkoja hieronut, niin auttanee sekin. :)

Nyt laittamaan koulupaperit järjestykseen huomista varten ja sitten neiti nukkumaan kunhan saa kohta iltapalan syötyä... Ajattelin koittaa houkutella isännän pienelle iltapuhteelle kun neiti nukkuu... :saint:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, ja voikaa isosti. :D

Shamandalie ja Torsti 23+6 :heart:

hih,ihana uni sulla shamandalie.... :laugh: mäkin näen näitä fiksuja unia,ja vessaan mennessä hymähtelen että onpas taas unenaihe,ja meno jatkuu vaan........viime yön tappelin exän kanssa,ja yks yö jo tapailin uutta.......siis tällä mahalla.....ja eksyksissä olen minäkin ollut paljon....en uskalla kyllä unikirjaa tutkia edes huvin vuoksi!

Nyt sitä sitten ollaan rouvahenkilö. Hääpäivä oli unelmien täyttymys, ei haitannut pieni tahrakaan puvussa. Eilinen oli elämäni tähän astisin onnellisin päivä! Hääyö meni rauhallisesti...nukkuen :laugh: Siitä huolimatta nyt saunan kautta nukkumaan. Huomenna aion nukkua PITKÄÄN! Ootteko muuten hokanneet että äitiysloman alkuun on parisen kuukautta aikaa! =)

Sitä ollaan nyt rouva! Eilinen oli unelmien täyttymys ja elämäni onnellisin päivä! Ei haitannut menoa tahra hääpuvussakaan...

Hääyökin meni...nukkuessa! Siitä huolimatta nyt taitaa kutsua sauna ja sen jälkeen peti...zzz

Ootteko huomanneet ettei äippäloman alkuun ole enää kuin parisen kuukautta! B)

Onnea rouvalle! :flower:

Mamma pikkareista jotkut kirjoittaneet. Itse olen käyttänyt hipstersejä, ei näytä niin mummopöksyiltä ja on mukavat jalkaan.

Nimistä on myös keskusteltu. Olen nimen jo päättänyt. En laittanut sitä sairaalan lappuun, koska en ymmärrä miksi se pitäisi heille ilmoittaa etukäteen. Ja koska en kuulu kirkkoon enkä järjestä ristiäisiä kutsutaan vauvaa nimellä heti syntymästä alkaen. Nimijuhlan järjestän joskus alkuvuodesta, jotta tyttö saa kummit. Niistä minulla ei ole hajuakaan vielä. Joko muut on miettineet kummeja?

Kävin tänään pyöräilemässä, eikä tuntunut ollenkaan hyvältä. Kamala painontunne haaroissa ja sit tuli järkyttävän huono olo - lannoitin sitten kukkapenkkiä ökäämällä :p Ajattelin soittaa neuvolaan huomenna ja kysyä onko se ihan normaalia, kun pahoinvointi alkoi uudelleen. Teistäkään kukaan ei ole muistaakseni maininnut, että olisi käynyt niin?

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas aloittaa uuden työviikon huomenna.
Pinkeiju+vauhtikeiju 21+6

Heips!
Tämä tyttö se viime yönä unessaan sai poikavauvan. Olin synnyttämässä normaalisti,mutta paikat ei auenneet joten veivät hätäsektioon ensiapuun! Siellä sitten nukuttivat,mutta en kuitenkaan nukahtanut vaan olin tilanteen tasalla koko ajan,lääkärit kinastelivat kumpi saa vatsan aukaista ja toinen laittoi liikaa nukutusainetta, siitäkin riitelivät,toinen avasi puolet ja toinen puolet.sitten nostelivat vatsanahkoja sun muuta "kamaa" edestäpois ja suloinen poika syntyi,ihan älyttömästi oli hänellä hiuksia päässä! sitten tietenkin heräsin vessaan! Näin meni minun viime yö!

Mullahan tulee olemaan suunniteltu sektio ahtaan lantion vuoksi,ekakin tuli kiireellisellä sektiolla kun paikat eivät auenneet..hurja uni kyllä oli kun koko ajan "näki" mitä tapahtui.

tk& poika? 24+0

Mökiltä palattiin lasten kans eilen illalla ja nyt vasta kiireellä lukaisin viikonloput tekstit läpi ja yritän kommentoida ennen kun alotan töitten teon :laugh: Lauantai meinas sadelle vähän väliä mutta onneksi voitiin olla ulkonakin ja ennen saunomista uitiin joessa lasten kans. Mutta sunnutai oli aivan ihana kun aurinko paistoi lähes koko päivän ja istuin vaan ulkona lukemassa sellasta "roskaromaania" ja kävin välillä uimassa ja lapset onki ja souteli papan kans...

Minimi siellä Rock Futiksessahan se meidänkin isäntä oli, pelaavat siinä divari-sarjassa ja illalla kotiutui sieltä ja lähti samantien katteleen sorsajahtiin "kotukset" kuntoon ja tuli sitten myöhään kotiin ja aamulla kiireellä takas järvelle...

Oltiin perjantaina miehen siskon kans kaupassa hakemassa ruokia mökille kun yhtäkkiä isoon ääneen siinä maitokaapilla tokas että sullehan on kasvanu ihan vaaleaa partaa hirveesti :laugh: :laugh: katoin varmaan suu auki :o täh, en ole ite huomannu yhtää...

Jennipenni ja vissiin joku muukin kyseli sokerirasituksesta, mulla on BMI yli sen rajan joten automaattisesti komento mennä sinne ja muistaakseni viikolla 28.

Vauvan nimistä oli kans keskustelua... just mökillä kyselinkin miehen vanhemmilta heidän isovanhempien ym suvun nimiä kun meillä on kaikilla muillakin toisena ja kolmantena nimenä mummujen ja pappojen nimiä ja etunimi J:llä ja tarkotus on jatkaa samalla mallilla ;)

Meillä tuo nelivuotias pojan vesseli eilen kysy mummulta yhtäkkiä että onko sunkin mahassa vauva? syntyykö sekin joulukuussa? :whistle: Mummu sitte rupes selittään että vaikka maha onkin pullea niin sielä ei enää ole vauvaa vaan sinun isi ja sedät ja tädit sielä on ollu ja mummu on ne synnyttänyt ;)

Polka, Shamandalie, Menninkäinen87 ja oliko vielä joku muukin :whistle: joka unista kertoi... täällä joukkoon liittyy yks joka on viime aikoina nähny ihan sekoja unia ja just yks aamu nauroin miehelle kun unessa sekasi oli työkavereita, mun sukulaisia ja vanhoja lapsuuden tuttuja ja pojan päikkärikaveri vanhempia jotka eivät edes tunne toisiaan niin oltiin yhdessä tarkistamassa yhden hirsitalon kuntoa, jos vaikka ostais :laugh: :laugh:

Pinkeiju mietti kummeja vai oliko se taas joku muu :o no kuitenkin... me on kans jossai vaiheessa niistä keskusteltu ja vaihtoehtoja on niin monta että ei oikeen osaa päättää ;) muilla lapsilla on tasaseen kavereita ja molempien sukulaisia, ja kun tää taitaa sitten jäädä meidän viimeiseksi lapseksi niin haluais "tarkkaan" ne valkata kun toivoo että ne olis mukana lapsen elämässä sitten ihan isoksi asti, kun vanhimman kohdalla meillä on käyny niin että ei kahden kummin kaa olla oikeestaan nykyään missään tekemisissä :( ja se on lapsen kannalta tosi harmi...

Jajepoo ja Pinkeiju täällä on myös yks joka vielä joka aamu hampaat pestessä oksentaa ja välillä etoo muutenkin päivällä ja pitää ihan oksentaa... aamut olenkin tehnyt nykyään niin päin että juon vettä tai mehua ja syön jokun pienen keksin ja sitte pesen hampaat ja oksennan :p ja vasta sen jälkeen syön kunnon aamupalan niin se yleensä pysyy sisällä :laugh:

En kyllä enää muista pitikö kommentoida muitakin mutta tulen takas jos tulee mieleen :whistle:

.png

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Katsotaas muistanko mitään mitä piti kommentoida, kun tuntuu että kaikki heti pyyhkiytyi pois muistista.
Unista ollut puhetta, täällä ei paljon unia oo näkynyt, liekö tuo silti ihme kun eipä juuri tuu nukuttua. Esikko kun alkanut nyt öisin kitisee ja olee meno päällä niin herättelee tunnin välein melkeinpä.

Samoin kummeista ollut keskustelua. Meillä esikolla neljä kummia, joista oikeastaan kaks lopetti yhteydenpidon heti syntymän jälkeen. Toinen kerran leluja ostellut kassillisen ehkä hyvityksenä, mutta mulle kun olis tärkeempää jos kysys vaikka kuulumisia tai kävis muuten vaan katsomassa, ei tuo materia. Nyt vähän jossainvaiheessa mietittiin, mutta ei oikeen ole sellaisia ketä aidosti olisi kiinnostunut ja varmasti pysyisi pikkuisen elämässä. No onneksi on aikaa vielä miettiä ja katsoa mihin tilanteet kehittyy.

Nimet meillä on valmiina jo, mikäli ei sitten syntymän jälkeen näytäkin joltain aivan muulta. :)

Täällä alkanut ilmeisesti issias vaivaamaan, sattuu toiseen pakaraan ja vihloo siitä välillä ihan nilkkaan asti. Samoin öisin ilmeisesti liitoskipuja nivusissa eikä tahdo päästä kääntymään saati sitten nopeasti nousta.

Mulla olis muuten myytävänä ylimääräinen kantoliina. Sellainen pitkä trikoinen vauvabuumin liina, jota monet ilmeisesti suosittelee hyväks aloitusliinaks. Jos joku sattuu kiinnostuu niin vois vaikka yv:tä heittää tulemaan.

Mutta nyt hetkeks lukeman, kun miesväki on päiväunillaan.

Huomenta vaan..
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Paino kasvaa maltillisesti nyt 64.9kg, rf-mitta menee samalla käyrällä kun neuvolakortissa, hb laskenut ja paineet alhaalla joten rautakuurille.. Vauvan syke 134.

Oltiin viikonloppuna Tukholmassa, tuli syötyä ja tallusteltua taas oikeen kunnolla, sänky oli niin huono kun olla ja voi ja unet jäi vähiin, kotiin oli ihana tulla ja nukuttiin seuraava yö kaikki kellon ympäri.

Tax freestä tuli ostettua vähän kosmetiikkaa. Ja mies vähän lelli mua
siellä matkalla, sain siltä ihanat Burberryn verkkahousut
etukäteis synttärilahjaksi.. Jotenkin tuntuu että verkkarit on parhaat
vaatteet mitä tällä hetkellä päällensä voi laittaa nim. kyllästynyt
mustiin suoriin housuihin joita joutuu pitämään töissä JOKA PÄIVÄ!

Onnea tuoreelle rva Mötkylälle munkin puolesta :flower: :flower:

Oon pistäny merkille että täällä tosi moni on ollut tai on menossa sokerirasitukseen. Itselläkin BMI jo lähtiessä yli suositusten mutta mulle sanottiin että täällä (ainakin Rovaniemellä, en muista oliko myös Oulussa) ei enää suositella sitä sokerirasitusta automaattisesti vaikka ois ylipainoa. Enemmän merkitystä on niillä yksittäisillä sokeriseurannoilla ja sitten tehdään kolmen päivän verensokeriseuranta kotona. Paastosokeri, sekä aina 1/2 ja 1 h aterian jälkeen jolloin nähdään sitä miten se oikeasti reagoi se verensokeri. Tein juuri seurannan ja hienosti kaikki siinä missä pitääkin. En tiedä pitääkö seuranta sitten toistaa vielä lähempänä synnytystä...

Heips

Mötkylälle
hurjan paljon onnea :flower:

Nimistä on ollut puhetta.. Meillä on molemmille sukupuolille nimet olleet heti alusta saakka valmiina :).

Kummeja ollaan hieman mietitty, mutta päätöstä ei olla vielä tehty :whistle: . Vaikea päätös, kun haluamme sellaiset kummit jotka sitten oikeasti välittävät lapsukaisesta :heart:

Näin viime viikolla yks yö unta, että olin synnyttämässä ja en osannut tehdä mitään :( . Kätilö karjui vieressä ihan hulluna ja minä vain itkin... hohhoijaa näitä unia :D . Toivottavasti eivät käy mikään toteen :saint:

Minulla on loma puolessa välissä :whistle: Kauheasti ei kyllä nappaa ajatus töistä loman jälkeen, mutta toisaalta ajatus siitä, että töitä ei ole kuin 6,5 viikkoa sen jälkeen jäljellä, helpottaa mieltä. Hieman pelottaa kuinka selkä ja jalat jaksavat loman jälkeen, kun nyt saan 4 viikkoa olla vain ja sitten pitääkin taas olla koko päivä jaloillaan ja liikkua aika paljon :o. Ennen lomaa jo ilmoitin, että kuormia en enää suostu purkamaan vaan ne tehtävät voidaan siirtää muille...

Nyt on lähdettävä vaihtamaan likaiset pyykit koneeseen ja puhtaat levitettävä narulle...

Aurinkoista viikkoa kaikille :hug:

-Veeruska ja Heppu Huoleton 25+0-

Moi vielä
Sain vihdoin aikaseksi tuonne profiiliin laitella tuon uudemmankin ultrakuvan Vertistä sekä masunkasvusta, se kuva näkyy pienenä ja suurenee kun sitä klikkaa... :o tuntuu että tuo masu on jo tosi iso vaikka kun viikonloppuna näin kälyä jolla viikkoja on 38 ja jotain niin tulin siihen tulokseen että mun maha on vielä tosi pieni :laugh: :laugh:

Koitanpa laittaa nuo masut tähänkin...
857319.jpg

Ultrassa käytiin sillon viikolla 21+5 ja mittoja:
BPD 49,0 mm; HC 185,2 mm; CM 4,7 mm; CER 21,8 mm; ARTI 6,0 mm; AC 165,0 mm; FL 34,2 mm; HC/AC 1,12 ja painoarvio 402g. Istukka etuseinämässä ylhäällä napanuora 3 suonta, lapsivesi normaali, normaali kallon muoto ym lähes A4 paperin verran lueteltuna mitkä kaikki vaikuttaa normaalille... onko joku viisaampi ja tietää mitä nuo kaikki kirjainlyhenteet tarkoittaa :o

.png

Hei!

Päättötyötä yritän tehdä mutta pakko huilia hetki teidän kanssanne :)

Mötkylä-rouvalle onnen toivotus!! Joudutko opettelemaan uudestaan nimmarin kirjoittamisen vai piditkö oman sukunimesi?

Shamandalie: :D Hassu uni!! Mulla kans tuntuu unet vaan jatkuvan ja jatkuvan vaikka välillä heräiski. Ja aika useesti miehellä on vipinää muiden kanssa.. :ashamed: Siis unissa.

Nimiasiaa eli tytön nimi ois ollu kokonaan, sen voin teille kertoo kun lähes varmasti jää käyttämättä se nimi (ellei sit tappi jorman jalkojen välis ollu jokin muu uloke) eli tyttö ois ollu Rania Kukka-Maaria. Ja pojan nimi alkaa myös r-kirjaimella, mutta on vielä salaisuus.. :)

Reps. Äsken mies huikkas et jorma tuli tuonne pihalle. Joo oon nyt niin tän masukki jorman maailmois et meni hetki et tajusin et oli eräs tuttava jorma kysymykses. Kas näin sitä sit uppoaa omaan maailmaansa kun tähän koneelle istuu.

Kantoliinoista se et itellä hakusessa se rengasliina. On jo kauan ollu mielessä et ois kätevä nyt tuon tytön kans ku on jo isompi ja eräs ystävä sitä viel kehui kun hänellä saman ikäinen lapsi joten jos jollain ideoita mistä löytyis edullisesti niin kertokaa ihmeessä =)

Laittaiskohan sitä itekki uutta masukuvaa profiiliin, voishan sitä kyllä.. Sais välteltyä viel hetken tuota päättötyön tekemistä ku se on niiin kuivaa..

Heippa taas :wave:

Mäkin tulin kurkkimaan, kun väsyttää niin perskuleesti, etten jaksa tehdä töitä :ashamed: . Oiskohan HB laskusuunnassa, kun öisin menee helposti 10 tuntia unta ja työaamuina ei meinaa jaksaa sängystä nousta kesken unien |O . Onneksi ensi viikko on taas lomaa. Niin, ja päänsärkykin on tullut takaisin.

Typy(?) on koko päivän potkinut kunnolla, milloin monottaa vasempaa kylkeä, milloin oikeaa ja välillä taas rintsikan alareunaa. Nyt tuntuu ihan sikahyvin liikkeet, ihan kuin rintsikat heilahtaisi aina kun niiden alareunaan osuu :D . Selvästi työpöydän ääressä kumarassa istuminen ei vauvasta tunnu kivalta.

Kummiasiaa olitte pohtineet. Mä haluaisin tälle vaaville kummeiksi veljeni puolisoineen ja mies pyytänee erästä sinkkuystäväänsä.

Nimiasia jäi vähän vaiheeseen, kun odotellaan sukupuolivarmistusta ensin, ja vasta nyt päästiin vaunuasiassakin yhteisymmärrykseen. Mies tarttee pitkän harkinta-ajan suostuakseen mun tahtoon :laugh: .

Komeita masuja olette jotkut jo kasvatelleet! Mä en ole muistanut kuvata enää pariin viikkoon, vaikka nyt vasta maha on lähtenyt kasvuun. Vois ottaa taas kuvan joku päivä.

Tänään aion ottaa illan itselleni; ensin koiran kanssa lenkille ja loppuilta tv:n ääressä. Väsyneenä saa luvan katsoa kaikki ohjelmat Salkkareista Sinkkuelämään (välissä Unelmien poikamies Pariisissa ja Tahdon asia) :whistle: . Lupasin tosin pestä vessat ja pyyhkiä pölyt, kun mies jo imuroi viikonloppuna ja mä en ehtinyt siivoamaan lainkaan.

Sori omanapaisuus, en muista enää eilen lukemiani juttuja. Toivottavasti Anni76 pääsette miehesi kanssa sopuun joulun vietosta! Ja Mötkylälle vielä rouva-onnittelut!

Maija80, tsemppiä ja jaksamista sulle kovasti! Hyvä että kasvain on nyt poistettu ja ennen kaikkea että pikkuinen voi hyvin.

Onnea hyvistä ultra-ja neuvolakuulumisista, ja Mötkylälle rouviintumisesta!

Mekin oltiin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sydänääniä kuunneltaessa Nisu potki ja viuhtoi niin lujaa anturin alla että piti melkein korvia pidellä :D Sain sieltä mukaan kaikki ne Kelan kaavakkeet, nyt pitäisi tutustua niihin ja laittaa hakemuksia menemään. Masu oli kasvanut keskikäyrän mukaan ja painoakin oli terkkarin mukaan tullut onneksi hyvä määrä (siis äidille.). Hemoglobiini oli jopa noussut viime kerrasta, se oli 132, joten ainakaan vielä ei tarvitse rautatabletteja ruveta nauttimaan.

Schätzchen ja muut adhd-tapaukset - täälläkin masussa on sellaista vilskettä ettei mitään rajaa. Mutta hyvä niin :heart: Nisu tuntuu olevan aktiivinen vähän pitkin päivää, ja välillä tulee sellaisia monotuksia että ihan itsekin hätkähtää. Mietin vain että miltähän se tuntuu sitten loppuraskaudesta...

polka, mä luin kanssa jostain että synnytys vastaa vähän niin kuin maratonia, mutta kolme sellaista juosseena mä vähän epäilen asiaa ;) Mulla ei ole ikinä niissä kipuja pahemmin ollut, mutta toisaalta sen voi jättää koska vain kesken joten loppumatka kysyy kyllä henkistä kanttia. Synnytystä ei oikein voi jättää puolitiehen vaikka mieli tekisikin :laugh:

Sokerirasituksesta meillä ei ole neuvolassa puhuttu lainkaan joten sen tekemisestä en tiedä mitään :ashamed: Ja nimiä meillä ei ole vielä mietitty, mitä nyt kasteilmoitusten nimiä joskus kommentoitu :kieh:

Nelma ja Nisu 22+0

Heipä hei piiiitkästä aikaa! Ihan kauheasti on tullut tekstiä poissa ollessani. Kahlasin äsken 4 sivua ja jatkan kohta loput. Onnea kaikille iloisista ultra- ja muista kuulumisista!

Eli eilen tultiin illalla Kreetan Haniasta. Oli oikein rentouttava loma, mutta kymmenen päivää kun on poissa, sitä oikein jo kaipaa kotiin. Lähinnä ikävä oli yli-innokasta koiraamme. Voi sitä riemun määrää kun eilen illalla haimme koiruuden hoidosta! Nyt se onkin ollut kyljessä kiinni illasta aamuun (läheisriippuvainen sakemanni).

Loppulomaa hieman varjosti kummallinen ihottuma, joka vaivasi molempia, miestä ja minua. Mulla ihottuma on lähinnä käsivarsissa ja rintakehässä, miehellä koko kehossa ja näyttää nokkosihottumalta. No, tänään aamulla käytiin sairaanhoitajan puheilla, kun olin varma että ihottuma on auringosta peräisin. Sairaanhoitaja alkoikin epäillä syyhypunkkia ja varasi meille ajan lääkärille. Ehdin jo miettiä sitä tulevaa rumbaa jos ihottuma paljastuu syyhypunkiks: kaikki vaatteet, petivehkeet yms. täytyy pakastaa tai pistää saunaan vähintään 12 tunniks. Lisäksi olisi hommattava joku pesuneste ja voide syyhyä vastaan. Ja hatuks tää sairaanhoitaja katsoi mua säälivästi ja pahoitteli että mä en raskauteni vuoksi voisi käyttää tätä pesunestettä ja voidetta. Reippain mielin paineltiin sitten puolen päivän jälkeen lääkärille, ja onneks lääkäri sanoi heti että kyse ei ole syyhypunkista! Helpotus oli suuri! Epäili että ihottuma on kaiken yhteissumma: liika aurinko, väärä aurinkorasva (hajusteallergia tai vanhentunut voide), klooriyliherkkyys (uima-altaan vesi oli järjettömän klooripitoinen) ja pesuaineallergia (hotellissa petivaatteet vaihdettiin joka toinen päivä ja ne haisi tosi voimakkaasti pesuaineelle). Hoidoksi määräsi zyrteciä tms. ja hydrocortisoni-voidetta. Eiköhän tämä punaläikikäs iho vielä ruskeaksikin muutu :o)

Muutama lomakilokin tuli (+2kg) eli nyt on kokonaissaldo painon nousussa huikeat 10kg. Nyt täytyy ottaa itseä niskasta kiinni tai olen todella ihmeissäni joulukuussa. Pelottaa oikein mennä neuvolaan ens perjantaina. Saan varmaan kauheat nuhtelut painonnoususta. Täytyy vaan syödä kevyesti ja terveellisesti, kesän aikana tuli vedeltyä ihan liikaa jäätelöä ja muuta hyvää. Vettä kun jois samaan tahtiin kun reissussa (3-5 l/pv) niin ei mahtuis ruokaa enää niin paljon kehoon! No, toivotaan että koulun tuoma säännöllinen rytmi auttais osaltaan pitään kilot kurissa. Ajattelin myös aloittaa joogan tms. Siinä ainakin sais mielen ja kehon balanssiin.

Ostettiin muuten vaunut ennen kuin lähdettiin reissuun. Ne on vuoden vanhat Gessleinit (käytetty vain mummolassa), renkaissa tai kankaissa ei näkynyt yhtään käytön jälkiä. Hinta oli 400? eli säästöä tuli uusiin verrattuna 300-400?.
Mitäs muuta. Niin juu, liikkeet on alkanu tuntua tosi selvästi, kaverilla on mahassa selvä vuorokausirytmi: hereillä ollessaan koko maha liikkuu kun kaveri vetää kuperkeikkoja :o)

Jeps, toivottavasti en puuduttanut teitä kuoliaaksi höpinöilläni, oli taas kiva purkaa mieltä teille kanssasisaret. Lomalla olis pari kertaa tehny mieli etsiä internetkahvila ja tulla lukeen kuulumisia :o) Mutta nyt taas ollaan täällä ja annan kuulua itsestäni useammin!

Terv. Nora ja toukka rv 23 tasan

Onpas teillä ihania mahoja mammat! :heart:
Minä yritän kans saada omani päivitettyä tänne kunhan saan tyhjättyä ton kameran. Jos se isäntä nyt suostuu että itse alan selkkaa ku viimeksi hävitin kaikki kuvat jonnekin avaruuteen vaikka en tehnyt muuta kun laitoin piuhan koneeseen ja vissiin sormi osui vahingossa johonki näppäimeen. :ashamed: :o ei kai ne nyt muuten hävie minnekkään.. :headwall:

Tuossa kun on nyt lukenu teidän lomafiiliksiä niin piti itelläkin käydä kattoo äkkilähtöjä tuolta matkatoimiston sivuilta. Kovasti mietin että vieläkö sitä kehtais lähteä ison masun kans.. Ku jos odottaa että muksu syntyy niin sit saa oottaakin pitkän aikaa jos tahtoo isännän kans kahestaan lähteä.. No saahan sitä haaveilla.. Hyvin todennäköisesti emme lähe yhtään mihinkään ennen vauvan syntymää mutta haaveilua haaveilua.. :whistle:

Taaskaan ei mitään asiaa kun tulin vain jauhaa tyhjänpäiväistä.. :x

Mullakin olis aika ihana maha mut pitäis saada otettua kuva niin vois esitellä. :D Vähän aikaa sit kysyttiin, että ootatko vauvaa, nyt kysytään, että millonkas tuon pitäis poksahtaa. Eli ei lienee enää kenellekkään epäselvää miten olen niin "kasvanut".

Täällä myös ilmeisesti jotain issias vaivaa niin kuin elviiratarellakin. Toiseen koipeen sattuu välillä niin että ei tahdo kärsiä astua.

Äitiliini75 kyseli noita mittojen lyhenteitä. Tässä ainakin joitakin: BPD lakimitta, HC pään ympärysmitta, AC vartalon ympärysmitta, FL reisimitta.
Kysyiköhän joku jossain vaiheeessa, että paljonko ollut tuo reisimitta. Meidän pienokaisella 20+3 viikolla 35,0mm, pitkät koivet.

Tänään kuulin että työkaveri oli saanut tyttövauvan ja oli kuulemma poikaa ultran mukaan odotettu. Alkaa päivä päivältä enemmän epäilyttää itseäkin. Ehdotinkin miehelle kaupassa yks päivä, että eikö ostettais varalta jotain vaaleanpunaista :D Kovin on nuo vatteet joko sinisiä/punaisia tai muuten tyttömäisiä/poikamaisia, ei kauheesti löydy molemmille sopivia. Siksi onkin tullut osteltua enemmän pojalle sopivia.

Sokerirasituksesta
ei oo mulle puhuttu mitään, vaikka painon puolesta se varmaankin olisi mahdollinen. Luulen, että täälläkin se tehdään aika myöhään jos tehdään.

Viime viikolla sain kelan laput vietyä palkanlaskijalle ja meinasi, että aika pian saa laitettu ne eteenpäin. Toivottavasti sit saakin. Tein sitten kuitenkin työnantajille kirjallisena ilmoituksen äitiyslomasta kun palkanlaskijakin käski sellaisen tehdä, ihan vapaamuotoinen. Nyt sitten vein toiseen paikkaan lapun niin alkoi puhua vielä jonkun lomakkeen täyttämisestä. Miten kummassa tämä voi jossakin olla näin vaikeeta ja toisilla riittää kun sanoo vaan. Olen ihan pihalla. :o

Onnea mötkylälle naimiisin menon johdosta!

Snoukku poistuu ennen kuin kirjoittaa koko sivun mittaisen stoorin!!

Heipsan!

Sokerirasituksesta puhetta ollut. Itsellä se oli jo rv 15, koska edellisessä raskaudessa oli 1h arvo koholla, ja tällä kertaa pomppasi paastoarvo. Noh, saatan joutua uudelleen tuossa rv 26. Mutta se mikä mulla pisti silmään, oli tuo tk82:n kommentti, että joutuu käymään kerran kuussa rasituksessa... Mulla vaan mitataan kerran kuussa neuvolassa ruokailunjälkeinen sokeri ja sitä seurataan, ei rasiteta tolkuttomasti :o
Esikoisesta oli sf-mitta 25cm ja tästä masuvauvasta mennään hienosti keskikäyrällä 18cm mitalla. Toivottavasti tulee pikkuinen sironpuoleinen vauveli ;) Isoveikka oli syntyissään aika jytky :whistle:

Mötkylälle onnea rouviintumisesta! :flower: Niinhän ne häät meni hyvin tahrasta huolimatta ;)

Väsyttää, hiukopalaa ja untenmaille, öitä!

liplap rv 23+2

Hieonoa rva mötkylä että naimajaiset sujui hyvin! :flower:

voi tätä väsymyksen määrää,illalla ei uni tuu ja aamulla ei millllään jaksaisi nousta....jotenkin sitä kuitenkin nousee kuin ammus ku vessasta kuuluu ilonen ääni että tuu äiti kattoo mimmonen kakka! täytyy mennä ennenku lapsonen yrittää ite tyhjentää potan,sitä sotkua en halua siivota! :x

olo on kyllä ihan rähjänen,ei niinkään kukoistava....sellanen että löysät vaatteet päälle ja pötköttää,jos joku vielä tarjoilis jäätelöä sohvalle....en ehtinyt tänään sossuunkaan kun oli niin saamaton olo... ex(tuntuu oudolta kirjottaa)sentään käydessään kyseli vointia,mikä ON harvinaista häneltä,ja halaili ja silitteli mahaa.taisin tosiaan olla sen näköinen että kaipaan halausta ja huolenpitoa...

tuosta pahaolosta,pinkeiju,sitä on alkanut esiintyä täälläkin viime päivinä..... ei tosin mitn oksentamistasosta,mutta enhän mä tässä raskaudessa oo joutunu muutenkaan oksentamaan.mutta ihmetyttää kyllä mistä johtuu.mutta samalla se on helpottanut kuin alussakin,juomalla ja syömällä.vaikka nyt en kyllä tunne nälkää yhtään,maha aina niin täyden oloinen.

jotkut täällä kertoili miten on supistuksen aikana pistäny toiselle puolelle mahaa......mä huomasin tossa bussissa istuessani kun tuli supistus,ei muuten kipeä,mutta vauva tais olla poikittain ja ihan kun ois tullu ahdasta kun supisti,kun sen pää paino mahaan,ja siihen kohtaan kyllä pisti ja kovaa,en tiedä oliko teillä samanlaista....? muulloinkin kun tunnustelee vauvan asentoa,siellä missä tuntuu pää tai jalanterät,on maha tosi arka,vaikka vaan koskisi.......säikäyttää aina että sattuukohan vauvaan tai onkohan pahaksi istukalle jos vaikka jää puristuksiin.....?

mauahtavaa mä yritin käyttää sellasta mollavauvan kantoliinaa,mikä oli siis rengasliina,ja oli mulle ihan mahoton!en osannut olla sen kanssa rennosti,en saanut käsiä vapaaksi joten tällä hetkellä se odottaa kirpparipöydällä ostajaansa.....joten jos sellainen kiinnostaa niin ilomielin luovutan eteenpäin! :)

eikö kukaan ole kokenut tätä kauhistelemaani "vesi-hiivavuotoa"? tänään olisi jo polilta pitänyt tulla soitto jos bakteeriviljelyn tulokset olisi antaneet aihetta hiivalääkitykseen,mutta mitään ei kuulunut.......ja "vettä" tulee edelleen.....

tivolimä olisin kiitollinen jos munkin vauva vois potkia ylämahaa,tai edes kylkiin taas,mutta ei,se on tykästyny nyt potkii alas kun kerran niinkovin haluttiin että kääntyy niin päin.....tänäänkin kävelin asioilla,ja ei riitä että mun kävelytyyli on muutenkin jo sitä naisellisen ankkamaista,niin vähän väliä nytkähdän kumaraan kun tulee potku ihan suoraan alas,oikeen vihlasee! sit välillä vaihtelun vuoks virtsarakkoon.....no,onneks potkii kuitenkin.

turvotusta on muillakin esiintynyt,mulla kans jaloissa,harni ettei oo omaa hierojaa kotona.yön aikana helpottaa.mutta kattelin tossa parin viikon takasia juhlakuvia kun velipoika pääs ripiltä,ja oli just sen viikon kuumin päivä,niin mullahan oli naamakin ihan turvoksissa...! :o onneks nyt ilmat alko viilenee.....ihanaa kun ei oo kokoajan hikinen!

mäkin vähän nörtteilin ja kävin vaihtaa uusimman ultrakuvan jonka tuolta päivystyskäynniltä sain.oli kyllä muutos kuvissa,kun nyt vauvan kyynärvarsi näytti sen pituiselta kuin koko vauva ekassa ultrassa.tuossa kuvassa ei siis näy oikeen mitn,vauva vain sulosti peitti kasvonsa käsillään,ja kätilö ihasteli niin että halusi kuvan siitä ottaa....

eipä mulla mitään tärkeää ollu,kunhan tuun tänne lueskelee ettei tarttis miettiä mitä hyödyllistä vois tehdä silloin kun lapsi nukkuu..... :D

Neuvola kuulumisia!

En tiedä miten muilla käytännöt, mut kummastuttaa kyllä itseä seuraava asia. Neuvolassa kaikki oli muuten tutkittu, mut jo loppu puolella huomasin että multa ei ollu mitattu Hb:ta. Kysyin sitten tästä, niin terkkari sanoi ettei ollut ajatellu edes mitata sitä, koska sen voisi sitten tehdä lääkärineuvolassa, joka on viiden viikon päästä. Halusin kuitenkin että otetaan, kun edellis kerralla se oli jo tippunu 131:tä 120:iin. Noh, hemppahan oli enää 109, jota uumoilinki väsymyksestä. Terkkarikin ihmetteli tätä, koska mun hemppa ollu aijemmin niin hyvä. Hyvä ja hyvä, kuitenkin lasku suunnassa. Terkka sanoi sitten, että useat ei edes halua että hemppaa mitataan joka kerta. Syytä tähän kysyin, muttei vastannu. Miksikähän joku ei muka haluaisi hemppaa mitattavan? Hassulta tuntuu. Mä ku luulin että rautojen seuranta on just sitä rutiini toimintaa noilla neuvola käynneillä. No nyt sitä sitten syödään Opsidania, ja toivotaan ettei vatsa mene kovalle. Muuten kaikki ok, mitä nyt vauva oli niin vauhdikas, että sukelteli dopleria karkuun.. (Ei kai vaan mun lapsi, ku kiirettä pitää... :laugh: ) Sf-mitta huiteli yläkäyrällä. :ashamed: Mut toi ei kyllä yllättänyt.

Eemmaa Täällä Oulussa sinne sokerirasitukseen joutuu BMI:n perusteella. 30 viikolla tekevät, vaikka muuten virtsassa yms. ei sokereita olisikaan.

Mut nyt kutsuu toi "Tahdon asia" siihen malliin, että pitää lähteä, vaikkei tullut kaivettua kuin omaa napaa. :)

Jajepoo ei mullakaan tuo pahoinvointi pysynyt poissa kun ruhtinaalliset 3 viikkoa! Kaupassa on kauhea käydä, kun jos siellä on joku joka haisee pahalle tai jokin ruoka mikä haisee niin meinaa laatta lentää. Onneksi en ole joutunut käyttämään vielä käsilaukussa kantamaani oksennuspussia... :p

Kummeista mulla on kanssa ongelma ettei ole oikein ketään. Kaverit on saamassa itsekin vauvaa ja jotenkin sit tuntuu tyhmältä pyytää. Ja osa kavereista asuu toisella puolen Suomea ja se ei ole ainakaan esikoisen kohdalla toiminut, kun haluaisin kummilta muutakin kun kortin jouluna. Aikaa olla lapsen kanssa! Mutta onneksi tässä on vielä aikaa...

vauva potkii mullakin tuonne alavatsaan ja rakko on kovilla vilkkaimpina hetkinä.

sokerirasitusta täällä suositellaan automaattisesti jos a) aiempi lapsi on ollut iso b) suvussa on diabetestä c) äidin BMI on yli normaalipainon ennen raskautta. Ja vain yksi peruste riittää. MInä sain siirrettyä sokerirasitusaikaa, jonka piti olla tänä torstaina, mutta en pysty pahoinvoinnin vuoksi sinne menemään. Kuukaudella siirrettiin ainakin... voi olla, ettei tarvi mennä ollenkaan kun paino ei ole noussut ollenkaan ja muut "ehdot" ei täyty. Mulla oli BMI 26 ennen raskautta.

ihania masuja oli taas kuvissa! Oletteko mitannut vyötärön ympärystä? Minulla se on 103cm navan kohdalta.

Nyt poistun takavasemmalle..
Pinkeiju+masukeiju

Yhteistyössä