JOULUMURUT-05 SYYSKUUN PINOON

Mukavaa kuulla jonttulista! Mulla ei kyllä oo mitään hajua mitä teet, sanoo tollo mualta :saint:

Mikäs jellonan yössä oli?

Mä katoin aamulla kelloo ettei tähän aikaan jaksa mihkää nousta mietin vaan ku kuitenki sit alastullessa klo oliki jo 8,joten olin kattonu väärin kelloo..

Ukko läks urheena töihin vaikka eilen kielsin ku illalla oli viel lämpöö ja olo mitä hehkein..
Itellä auttaa tuo yöllinen sipulihoita hyvin nuhaan, ihanaa!

Huomenta :)

Vitsit, ette usko!! Meillä meni yö HYVIN!!! Joonatanilla kesti illalla nukahtaminen vaan reilun tunnin, heräsi kerran yöllä Rasmuksen yskintään ja itkuun, mutta nukahti sit itekseen takaisin heti. Rasmus heräsi yöllä VAAN kolme kertaa!!! Kahella niistä kesti aika kauan nukahtaa takaisin, yski ja itki aika paljon. Aamulla heräsi VASTA 7.45 :attn: Ja minä olin PIRTEÄ! :D Menin heti koiran kanssa ulos ja hain kellarista Jontun vanhoja vaatteita vihdoin Rasmukselle ja niitä oli paljon :whistle:

Joonatanin jouduin herättämään tossa 8.45, ettei menis päivä ihan piloille ja rytmit sekaisin :D Mitenhän sekin nukkui niin pitkään :)

Kiva, kun Jellona oli käynyt taas töistä kirjoittelemassa :) Tapahtuiko työpaikalla jotain ikävää? :/ Jaksamisia hirmuisesti tähän päivään! Meillä ei oo semmosta cd/kasettisoitinta, jota sais Jontun huoneeseen.. Just itekin eilen mietin sitä, kun meillä veljen kanssa lapsena oli mankka makuuhuoneessa ja siitä saatiin kuunnella haluamamme satu iltaisin.. Oltiin kyllä vähän isompia.

kuusikon äiti: Kiva, kun sinäkin kävit kirjoittelemassa :hug: Ihanaa, kun olet alkanut tuntea jo liikkeitä :heart: Mun äitillä on kans semmonen vanha mankeli :D Hienoa, että olette saaneet makkarin järjestykseen :) Montako lasta siellä nukkuu vauvan synnyttyä? :D

Koivunkäpy: Voi hemmetti :eek: Toivottavasti saatte vuodon loppumaan.. Tai toivottavasti joku saa :/

Eipä sit muuta. Rupeen järjestelemään Rasmuksen vaatekaappia, kun kerta on näinkin pirteä olo :D

Moi kaikille!

Peppi kiva kuulla, että oot pirteempi.

Käpy aattele nyt teillä on suihku siten lähempänä :LOL: :whistle:

No tää syysynseys kestää semmosen viikko kaks, kunnes tottuu tähän valonpuutteeseen. Ja mitä nopeemmin mä huomaan mun ärtyneisyyden sitä nopeammin sitä pääsee eroon.

kuusikon äiti, mitään muuta en raskaudesta kaipaa kuin niitä hentoja alkuajaliikkeitä, loppuraskauden jalkojen ja käsien heilautukset -ei kiitos.

Päiviä.

Pojat nukkuu molemmat, ite lepäilin, taidan mennä vielä hetkeksi tuohon makoilemaan, kun siihen vielä tilaisuus on :)

Smirgelaine: Jospa se ynseys menis pian sit ohi!

Jellonalle kävin vastailemassa yhteisöön :hug:

Eipä sit tosissaankaan mitään muuta taas :wave:

Iltoja!

suihkuun tästä pitäis lähteä..mut ensin hetki tässä. Mikkis jo nukkuu ja aleksi on sängyssään.

meillä olikin sit ihan hirveän riittävän ärsyttävä ilta. just nyt tuntuu siltä että miehen ei tartte kotia tullakaan mun hereillä olo aikana. |O koko juttu lähti siitä että ajatuksena oli mennä illalla uimahalliin no aleksi ei osannut oikein käyttäytyä ja sit vielä puhuikin sellaista mikä ei ole soveliasta tuon ikäisen suuhun siis noi kirosanat.. no mies käski sen omaan huoneeseen ja sanoi ettei mihinkään uimahalliin ole asiaa. haki aleksin sit syömään vasta, kun oli ite syönyt. ruoan jälkeen mietin jos lähtisin itekseni jonnekin mut en raaskinu jättää lapsia miehen kanssa. Mikkis oli sen verta kiukkuinen ja silloin kovin mun perään. no asia meni niin että mies sai puheluita ja viestei, jonka jälkeen ilmoitti lähtevänsä rallijuttuja tekee. onneksi kaveri soitti tuosta naapurista siis toisin sanoen sen miehen vaimo jonka kanssa meidän mies lähti hommiin, että mitä tehdään. pääsinpähän silloin heti purkautuu kunnolla. ja painuttiin lapsinemme puistoon ja mettään. lapsetkin sentään rauhoittuivat jo ulkona ollessa. pelkään vaan että näkeeköhän ne ensi yönä minkälaisia unia kaikesta.

että näin meillä...heitänpä nyt tällaisen kysymyksen, että onko teillä vanhemmilla yhtäläiset kasvatuskäytännöt? onko teillä siis mitään ongelmia siinä että toinen olisi napakampi ja toinen hellempi? meillä on tosi erilaiset kasvatus taustat jo alkujaankin, että se jonkin verran vaikuttaa asioihin. ja mulla on aika erilainen tapa myös olla noiden apinaipanoiden kanssa, kuin miehellä. mulla on pitkä pinna, joka sit räjähtäessään kyllä räjähtää ja miehellä pinna on toooosi lyhyt. :ashamed:

peppi, ihana kun olitte viime yönä nukkuneet niin hyvin.

nyt meen suihkuun..
:hug: :wave:

Kuusikon äiti Kiitos kysymästä :hug: Nyt ei ole ollut selkkauksia tytöillä hoitopaikan kissojen kanssa :)
Tänään tahtotyttömme oli nöksähtänut hoitajalle, kun ei ollut antanut astua koirankakkaan :whistle: :x

Mua aika paljon ahistaa ja jännittää se työharjoitteluun meno, pelkään että en osaa mitään ja sitten on tosi kiusallista olla siellä monta kuukautta :ashamed: :|

Peppi85, mites Rasmus voi?

Niiskuneiti, apuva jännitys vaan kohoaa =) :heart:

Jaahas CSI alkaa :wave:

heips

toinen jalka jo miltei sängyssä :whistle: hiukan oli vilskettä töissä. mut hyvää vaan.. tunnit huitelee ohi. la saattaa tehä tiukkaa kun 9 tunnin päivä.. ihmettelen miten Tansku jaksat tehdä vielä reilusti pidempiä päiviä niin paljon. jaksuja sinne päin :wave:

Tatulla oli viime yönä nenä ihan tukossa ja itkeskeli paljon. asettu kyllä heti kun mies käytti pystyssä sen verran että haki keskeen. kovasti hiero nenäänsä. onneks ei päivällä mitään flunssa oireita ole ollut.. vastahan se kuumeessa oli.

Päivällä soittelin näistä kivuista polille kun saa särkylääkkeitä syödä kun karkkia.. mut edelleen pitää seurata vaan kun ei kerta nyt vuotoa ole.
sanoi kyllä puhelimessa että ei nyt enää pitäis kipeä olla kun kuitenkin kohta 3vkoa..

tänne nyt ei tämän kummempaa. kovasti jo sitä viikonloppu lomaa odottelen johon on vielä reilut 2 vkoa :LOL:.. sitä enne tulee vielä pikkusisko käymään ja lupasin kuskata sen koivusen keikalla :whistle:

Niiskuneidillä ohana masu :heart: miten voit??

Jokos Kuusikonäidin masu kasvanut??

Peppi:
Mukavaa kun teillä parempi yö ollut :D

kauniita unia kaikille!

ja muokkausta...

Uneton:Mutta sehän onkin työHARJOITTELU paikka ;) Älä moisia murehdi.. hienosti se menee, :hug:

Jellona:Meillä kans aika erilaiset kasvatustaustat miehen kans mut kutakuinkin yhtämieltä asioista ollaan.. mies ehkä ottaa toisinaan "rennommin" Tatun kans jotkut asiat mitä itse.. Ja meidän perheessä ehkäpä minä olen se lyhyt pinnaisempi :ashamed: vaikka en nyt koko ajan räjähtelekkään :LOL: mut on välillä tilanteita joista tulee sanomista puolin ja toisin.. ei onneks kovin usein.

HuoHmenta |O

Toissayö oli kyllä sitten ihan täyttä sattumaa, että meni niin hyvin!! Viime yö meni nimittäin NIIN huonosti taas, ettei tosikaan :( Rasmus heräsi taas joka tunnilla ja nukuttaminen kesti melkein sen tunnin, ainakin siltä tuntui |O Ihan hirveetä :( :( Heräskin jo seiskan aikaan... Ollaan väsyneitä :| Yöllä siis yski ja itki ja yski vielä lujempaa :/

Onneks miehellä ei oo tänään ollenkaan töitä =)

Jellona:
Jaksamisia miehen kanssa, toivottavasti saatte pian sovittua :hug: Meillä mulla on lyhyempi pinna ja se räjähtääkin aika usein :ashamed: Samilla on pidempi pinna ja se on tiukempikin...

Uneton: Rasmus voi siis edelleen yskäisesti, räkäisyys on pikkusen vähentynyt, mutta varsinkin nukkuessa on tosi tukkoinen :( Toi yskä on tosi inhottava, hirveän limainen jne. :snotty: Kiitos kysymästä :hug: Ja tosiaan, harjoittelemaanhan sinä olet sinne menossakn!! :)

Danjuska: Jaksamisia kipuilujen kanssa, toivottavasti jo pian helpottaisivat :hug:

Rasmus tossa vieressä makoilee (ollaan sängyssä), kauhea tuhina käy ja tyytymätön juttelu :| Nyt taas tuntuu, ettei vaan jaksais tätä päivää :ashamed:

Jellona :hug: . Meillä kuulostaa olevan aika samanlaiset miehet noita lapsia kohtaan... Eli meilläkin minä olen se pitkäpinnaisempi neuvottelija, eikä minua haittaa jos lapsi huutaa lattialla, kun ei saa tahtoaan läpi. Mies sen sijaan ei tunnu kestävän itkua ja kitinää yhtään. Hirvittää välillä, miten se Laurillekin tiuskii. Sanonkin välillä, että et puhu nyt 15-vuotiaalle vaan alle 2- vuotiaalle, jolla ei ole sanoja itseään ilmaista! Toisaalta mies on se, joka VARMASTI vie kiikkuun ja hiekkalaatikolle ja ottaa mukaansa, jos on luvannut.

Täällä kaikki hyvin. Raskausviikot jo 32+1! Jäin eilen sairaslomalle selkäkivun takia. Lauri on vielä tämän päivän päiväkodissa. Ajattelin, että vien sen, kun hoidosta kerran maksankin...

Pakko siivota, kun koti on hyrskyn myrskyn. Pepille ym. väsyneille piristysruiske!

T:epeli

Epälillä on jo kamalasti viikkoja! h hetki lähenee sielläkin..

Tuosta miesasiasta, meillä ukolla on pitempi pinna mut välillä sanoo tooosi rumasti lapsille, siitä mä sit kilahdan ja sanon ukolle pahasti ja sit se mököttää.. :kieh:

Ihanaa täällä paistaa aurinko! ja joo, on 4astetta lämmintä, mut pihalle mennään ihan hetkoht sillään!

Pepille jaksamista! joko löysit kaupasta sitä makuhermojahivelevää kahvia?

Danjuska joko soitit?

pikaisesti..

Käpy:Joo soitin ja ottivat heti päivystykseen.. labrassa piti käydä näytteitä antamassa ja kiireellisenä laitto lääkäri ne menemään.. parin tunnin päästä pitää soittaa tuloksista.. jos tulehdusarvot koholla niin sitte mietitään jatkoa ja ens viikolla ultraan jos vielä kipuja.
Ois sairaslomaakin kirjottanu mut nopeemmin menee päivä töissä. sama sitä missä särkylääkettä syö.
Kiitokset käskystä soittaa =) ei varmaan olis tullu muuten soitettua...

nyt ei muuta kun pitää töihin lähtöä rueta tekemään.

Danjuska, jos löytyy jotain häikkää niin ehdottomasti polille satinkutia, sitä vois kyllä muutenki antaa *pui nyrkkiä* no toivottavasti arvot on normaalit, ei nimittäin ole halpa reissu tuo jos on kohtutulehdun, mulla meni markka aikaan moisen lääkkeisiin VAIN 1290mk :eek: kylläpäs oli mukavaa..

Tervehdys! :wave:

Täällä sitä ollaan edelleen vaan, huomenna siis LA! :) Eilen kuurasin kylppärin ja sen jälkeen saunaan, mutta ei niin mitään ala tapahtumaan ;) Illalla Tepsin peliin! :D

Peppi: Iso :hug: Voi kunpa teidän yöt pian alkaisi paranemaan pysyvästi, varmasti todella raskasta tuollainen! Ja Rasmukselle edelleen pikaista paranemista!

Jellona: :hug: Jaksamista koti- ja työasioissa!

Danjuska: Hyvä, että soitit ja pääsit heti tutkimuksiin! Toivottavasti näytteissä ei olisi mitään häikkää! :hug: Kiitoksia masukehuista ja hyvin täällä tosiaan edelleen voidaan! =)

Uneton: Juu niin täälläkin! ;) Tsemppiä tulevaan työharjoitteluun, hyvin siellä menee ja harjoittelemaan tosiaan olet menossa! :)

Kuusikon äiti: Kiitoksia! =)

Epelis: Hui, onpa sullakin jo paljon viikkoja kasassa! :) Tsemppiä loppuviikoille!

Ai niin, Jellonalle vielä noista kasvatuskäytännöistä. Meillä miehen kanssa on onneksi aika samansuuntaiset kasvatusperiaatteet ja melkein yhtä pitkä pinna, mikä ei kyllä kummallakaan kovinkaan pitkä, mulla ehkä vielä hieman lyhyempi :whistle:

Koivunkäpy: Vieläkös teillä vuotaa? :whistle:

Nyt atrialle, kun Joonaskin jo taisi nukahtaa... Mukavaa päivää kaikille! :wave:

-Niiskuneiti ja Helmi 39+6-

Morotus :wave:

Olen KOTONA VAPAAPÄIVÄLLÄ :D Vein tytöt aamulla päiväkotiin, kävin ostamassa suklaata, sipsiä ja kokista -ja nyt katson tallennettuja sarjoja töllöstä :D Voiko elämä olla mukavampaa... ;) Päätin eilen illalla että nyt pidän vapaata, olin taas 10 päivää putkeen töissä. Mun ihana apuemäntäni sanoi että hoitaa tän päivän kokonaan yksin että pomo pääsee lepäämään =) Huomenna teen sitten itse vuorostani 12 tunnin päivän jotta appari saa vapaapäivän -hän on sitten viikonlopun töissä ja mä TAAS vapaalla :D

Sen verran oli ohjelmaa tänään aamupäivällä että kävin päiväkodissa pitämässä palaverin tyttöjen lastentarhanopettajan ja Saaran puheterapeutin kanssa. Mies oli myös mukana, sen piti itseasiassa mennä palaveriin yksin mutta kun kerran mä pystyin pitämään vaparin niin mentiin yhdessä. Oli tosi ihanaa kuulla että Saara pärjää tarhassa tosi kivasti, henkilökunta ymmärtää tyttöä hyvin.

Nyt tosiaan vaan olen ja löhöän, en tee muuta kuin mussutan herkkuja ja tuijotan töllöä -ihanaa :D

:attn: Gerbera :attn: En siis tänään pysty toteuttamaan sitä jutskaa mutta ehkä huomenna jos miehesi on vielä Hesassa :D

Jonttulille onnea työpaikasta :flower:

Danjuskalle jaksuja kipujen kanssa :hug: Samoin töihin jaksamista :hug:

Jellonalle halit :hug: Ne miehet... :headwall: Meillä riidellään vähän väliä kasvatusperiaatteiden kanssa, molemmilla aika erilaiset käsitykset...

Kuusikon äiti: kiva lukea teidän kuulumisia, mukavaa masun kasvatusta :hug:

Unettomalle tsemppiä työharjoitteluun! Yritän tänään vastata sun kirjeeseen, jos jaksan nousta tästä sohvalta... :whistle: ;)

Epeli: miten ihmeessä säkin olet jo noin pitkällä?! Kylläpä aika rientää... Tsemppiä h-hetkeen :hug:

Peppi: hienoa että toissayö meni hyvin mutta tosi harmi taas viime yö... Yritä levätä niin jaksat taas :hug:

Koivunkäpy: toimiiko suihku vielä? :D

Niiskikselle hurjan paljon tsemppiä!!! Ihanaa, sulla on kohta pieni nyytti kainalossa =)

Mukavaa päivää kaikille!
Tansku (ihan yksin *tuulettaa* :D )

Tanskuliini: Kiitoksia kovasti! :) Sinulle aivan valtavan rentouttavaa vapaapäivää, olet sen kyllä tosiaankin ansainnut! :hug: =) Hienoa, että Saara on pärjännyt hyvin päiväkodissa!

Nyt vessan siivoukseen! :wave: Kunhan Joonas herää, niin aletaan lettuja paistamaan :p

Eli niiskis lähtee tänään 19.07 synnyttämään pöksyt mäkänä kun hyppää penkistä tuulettaakseen maalia niin vedet lorahtaa *leikkii ennustajaa*

Ei suihku lopetti toiminnan kun loppui tuuleminen ja sataminen :'(
Kyllä oli ihana ulkoilla, löysin tuost aihan läheltä paikan missä savaa litran verran kanttaröllejä :p

Tanskulle onnittelut ansaitusta vapaapäivästä.

Ajatelkaa! ANOpPI lupas kattoo Annaa sen aikaa ku mä oon pojan kans saikulla altistuksessa, emillä siis mies menee iltaan ni heivaa neitin anopille samalla.. eipäs tullu kysyttyy paljon maksaa :kieh: se on oikeesti kumma et kaverit voi kattooa kakaroita ilmaseks mut.. no jospa siitä ois tullu vuosien saatossa vähän vähemmän ahne, ja jos se ei sairastuttas tuota lasta kovin pahasti syöttämällä sille mitä sattuu.. joo täti ei muista vieläkään mitä nuo ei saa syödä ja mitä saa :headwall:

Moi.

Joonatan nukkuu, Rasmus äsken kuului heräilevän, en tiiä, että saiko mies sen takaisin nukkumaan.

Pojat lähti aamulla iskän kanssa "asioille" ja minä siivosin! Sain paljon aikaiseksi ja nyt täällä on pitkästä aikaa taas siistiä, lattiatkin jopa kiiltää :D Melkein näkee oman kuvan, kun kattoo ;)

Epeli: Huh, sullahan on ihan hirveesti jo viikkoja!! Onnea kovasti loppuraskauteen. Jaksamisia selkäkipujen kanssa :hug: Käyhän toki useammin kirjoittelemassa! Kiitos piristysruikseesta =)

Koivunkäpy: Enhän mä tietenkään ole muistanut sitä kahvia kattoa, että löytyykö sitä :ashamed: Onko sun anoppi oikeesti ottanut rahaa siitä, jos on ollut lasten kanssa? :eek:

Danjuska:
Tuuhan kertomaan tuloksista, kunhan kotiudut!!

Niiskuneiti: Kiitos :hug: Jospa pääsisit huomenna synnyttämään, jos poika oliskin niin täsmällinen :D Tai sit synnytys alkaa siellä lätkämatsissa niinku Koivunkäpy ennusti :D Tsemppiä vielä ja taas ihan hirmuisesti! Viestiä odotellessa ;)

Tansku: Ihanaa, että sulla on vapaa päivä!! Olet todellakin sen ansainnut! Nautihan täysin rinnoin ja syö munkin puolesta kaikkia herkkuja :p Mukavaa, että Saaralla menee hyvin päiväkodissa :)

Taidan mennä vielä tohon sohvalle, kun Rasmuskin näköjään nukahti takaisin :wave:

Peppi, kyllä anoppini on otanut rahaa sittä että on vahtinut annaa joskus.. ja kyllä itsestäni tulee iukan erilainen mummo jahka aika on kypsä.

Kettu, oisin ollu unen tarpeessa vaankun piti olla sen neitin muskarin tänää, oli sit laittanu ope silläaikaa viestiä ku nukutin poikaa et on kipee tänää ei oo muskaria.. no pitää tyytyä kaupassa käyntiin..

Koivunkäpy: Heh, toivottavasti sun ennustus pitää paikkansa :D Tosin en nyt olekaan menossa hallille katsomaan, kun se tuleekin telkkarista, mut kahta enemmänhän kotona kehtaa tuulettaa ;) No onpas sun anoppi tosiaan aika ahne ja ajattelematon :eek:

Peppi: Kiitoksia hirmuisesti! :)

Heippa!

Me oltiin tänään kaffella Jumbossa pojun kanssa. Tavattiin mun yks työgollega siellä. Tultaessa haettiin tyttö eskarista. Ja päätettiin jäädä ulos. Kerettiin olla semmoinen kolme varttia ja sitten rupesi satamaan. Se oli semmoista kaatosadetta, jonka lopputuloksena me kaikki kolme oltiin litimärkiä, koska kenmelläkään meistä ei ollut sadekamppeita, paitsi muksuilla kumpparit. Eipä oo meidän muksut vielä koskaan ulkoillut mun kanssa semmoisessa sateessa. :D

Tanskulle onnittelut vapaapäivästä!

Käpy kurja anoppi :(

Peppi :hug: Muutten sähän kun oot kattonut tämän Lostin 3 kauden, niin jäikö se jännään paikkaan?

p.s. oon saanut lluettua kaikki Harry Potterit, ja nyt en kyl millään malttais oottaa ens kevääseen Suomennoksen tuloa, pitäisköhän ostaa se englannin kielinen, niin tietäis miten käy...

moikka moi!

Tatu unten mailla ja pizza odottaa paistoaan jahka mies tulee töistä :p

työpäivä vilahti vaan ja oli pomo enemmän kuin tyytyväinen meidän ahkeruuteen :D
Huomenna menenkin tuntia aikasemmin.

Kaikki arvot oli ihan ok.. huomenna pitää vielä käydä yks näyte antamassa.

Epelille hurjasti tsemppiä loppu raskauteen!

Peppi: Mukavaa kun sait siivottua. Koitahhan lepäillä aina kun voit. Toivottavasti ensi yö olisi edes hitusen parempi.

Nyt ei muuta.. meni vähän ajatukset sekaisin...

Yhteistyössä