JOULUMURUT-05 SYYSKUUN PINOON

Väsy moi, kohta vie sänkyyn tieni. On ollut niin menoa täynnä tämä viikko, etten ole konetta juuri ehtinyt aukaista. Ma mulla oli linssikoulutus poul ysiin illalla, tiistaina käytiin Artun kanssa sirkuksessa ekan kerran, ja oltiin kotona puol kympiltä, ke olin muuten vaan poikki, ja illan aikana kipeyty kurkku aivan tautisesti ( :D ) ja torstain sinnittelin töissä ihan kamalassa olossa. Tänään olen vuorotellen niistäny, aivastellu, juonu teetä ja siivonnu. :kieh: Onneks huomenna saa levätä.

Pepille :hug: mäkin joskus kuvittelin että sairaat lapset nukkuu tuntitolkulla päivin öin. Se luulo on tullut korjattua moneen kertaan, syli on silloin paras ja ainoa paikka missä viihtyy..

Kaikille muillekin tervehtymisiä ja jaksuja ja ja ja.. Käpyselle onnea häkkilaatikostosta.

Ai juu, kuulin juuri että mun "ikuisesti lapsettomana pysyvä" nelikymppinen ystäväni oottaa vauvaa!! :D Niin se vaan menee.. :whistle:

Hannamarille jaksuja tautiin.. ja kaverilles onnea odotukseen!

Peppi, joo siis ei pelkää tuttuja koiria, ts muutamaa koiraa ei pelkää, mut kaverin koira joskus puri naamasta syyttä suotta, ja saatiin tilanne rauhottumaan ja A yritti uudestaan silittää ni meinas käteen toksia..

Nyt on koritorni pysytssä, ville kanto siihen jo puolet vaatekaappisa sisällöstä ku sanoin et siihen kuuluu vaatteet..

Iltoja!

Jospa taas yritän jotain raapustaa, kun on rauha maassa meidän huushollissa. Vera nukahti aika hyvin ( meni vaan 40min) joka on vähän kun mä nukutan. En vieläkään tajuu miks miehen kanssa nukahtaa 15 minuutissa aina ja mun kanssa pyörii ja supattelee ym.Nukahtaa lähes aina tunnin kuluttua.Veralla toi nuha ei oikein iske kunnolla. Tänäänkin on vaan silloin tällöin räkää valunut pikkusen. Aamulla heräs jo 5.45 kun nenä oli tukossa, ei enään nukahtanut ja noustiin 6.00 aikoihin yleensä jos minä vien tytöt hoitoon niin heräävät 6.20 aikaan. No taisi Veraa sitten hieman väsyttää päivällä kun nukahti päiväkodissa ulkona ollessa keinuun :LOL:

Tinttamooses Veralla ainakin on uhmaa ja vahva oma tahto.Siskokin meinaa jäädä kakkoseksi kun oikeen suuttuu. Nyt on vaan taas alkanut puremaan siskoaan jos ei saa esim. jotain lelua :kieh: pitkään olikin tuo pureminen pois. Kerran puri myös minua kun oikein suuttui jostain , purasin hiljaa takas jospa oppisi että pureminen sattuu. Puraisi sitten taas siskoa ja sanoin että haluatko että sisko puree sinua? Niin siihen Vera vastasi että "ei kun pure sä" sitten meni lattialle makaamaan ja sanoi "pure mua" no sitten jätin ne takaisin puremis uhkailut siihen. Kaupassakin ei haluaisi olla ostoskärryssä kun ohitetaan leluosasto ja kaikkia leluja pitäisi pitää sylissä/koskea , kun ei saa niin alkaa kiljumaan.Onneksi rauhoittuu nopeasti ja jatkamme ostosten tekemistä.

Mitäs Äiteen talokaupoille kuuluu ja miten Jemman vauva-arki on alkanut sujumaan? Joko pikkuisella on nimi?

Peppi meille lääkäri sanoi kun Vera oli pieni että hyvin voi nukkua turvakaukalossa vaikka yönkin jos vaan se helpottaa oloa.

Tanskuliinille hyviä ja mahdollisimman lyhyitä työpäiviä näin viikonloppuna.

Gerberalle mukavia hääjuhlia ja onnea asunnon myyntiin.

Nyt alan katsomaan kauhukeittiön tallennusta ja odottelen Bb.tä taitaa olla juhlat tänään. Meillä näkyy bb 24/7 kun tuli kaupanpäälliseksi erääseen kanavapakettiin joka me ostettiin. Vähän sitä kyllä olen ehtinyt seurailemaan , jää kyllä melkein päälähetyksen katsomiseksi mun bb:n seurailu.

Hyviä öitä kaikille :wave:

iltoja

arghh.. olo on ihan tajuttoman levoton :( ei minusta ole yksin olemaan...

Peppi: Mukava kuulla että olo on virkeämpi!

Tatu on alkanut ihan kunnolla höpöttelemään kun hoitoon meni. Tulee lauseitakin.. tosin osa sanoista vielä perusmuodossa mutta hyvin ymmärtää mitä poika tarkoittaa :D

Neve: Jospa Vera selviäisikin pelkällä nuhalla eikä tulisi kuumetta ym..

Tanskuliini:
Hienoa että pääsit aikasemmin töistä =) Jaksuja työpäiviin!

Hannamari:Koitahhan tosiaan lepäillä huominen. pikaista paranemista :hug:

Laittelin yhteisöön muutaman kuvan Tatusta ja siitä kun Oli Kattinkan porukka käymässä..

jos sitä kohta yrittäs nukkumaan rauhottua..

mukavaa viikonloppua kaikille!! palailen sunnuntaina linjoille.
huomenna näkee poitsun :)
Toivottavasti työpäivä menee äkkiä ja hommat sujuis.. jospa harmeja ois ollu tänään ihan koko loppu vuoden edestä.

öitä!! :wave:

Hei kaikille pitkästä aikaa! Kiitoksia huhuiluista :hug: , kyllä täällä kaikki ihan hyvin on! En vain enää jaksa valvoa useinkaan, ja just yö on ollut minun hyvä rauhallinen kirjoitushetkeni :) Mielenkiinnolla olen seurannut teidän kuulumisianne ja pysynyt jopa ihan ajantasallakin, mutta jotenkin tuntuu, että kirjoittamiseen kaipaan edes jonkinlaista rauhaa.

Viime viikolla käytiin ultrassa, ja siellähän se pikkuinen potkiskeli ja köllötteli. Oli ihana nähdä, että kaikki oli hyvin, jotenkin se ei minulle ollut nyt ollenkaan itsestäänselvän tuntuista. Kai se jotenkin huoletti kuitenkin, kun neuvolassa ei sydänääniä vielä kuulunut. Tällä kertaa ei oltu ihan koko perheellä ultrassa, kaksi vanhinta poikaa meni mielummin kavereiden luokse kuin vauvaa katsomaan. Kyllä me silti koko tuolirivistö täytettiin neljän nuorimmaisenkin kanssa =) Hienoa, että täällä meilläpäin suhtaudutaan positiivisesti vaikka koko perheen mukanaoloon. Viikkoja taitaa olla nyt 15+3, ja maha näkyy tosi selvästi. Itse asiassa jo kesän uimareissuilla kolmivuotiaamme kyseli, että miksi sinulla äiti on niin täysi massu :D Oltiin silloin jo puhuttu lapsille vauvastakin, mutta taisi vielä olla pojalle vähän hämärä ajatus vauvan oleminen masussa. Oli niin pieni silloin, kun Elina syntyi, itse asiassa samanikäinen kuin Elina nyt.

Kovasti täältä paranemistoivotuksia kaikille sairaille! :hug: Nyt taitaakin olla syysflunssia ja oksennustauteja paljon liikkeellä. Meillä ollaan vielä säästytty, toivottavasti ainakin oksennustaudeilta vältytään, ne on minusta kamalimpia, varsinkin, jos kaikki yhtäaikaa sairastaa.

Niiskuneidille mukavia viimeisiä odotuspäiviä! Pian teille jo vauveli syntyy!

Siru: Meillä kierrätetään soveltuvin osin kaikki vaatteet koko porukalla, niin pitkälle kuin ne kestää, ja sen jälkeen niistä ei yleensä ole kuin matonkuteeksi :) Sellaiset selvästi tyttövaatteet toki saattaa jäädä vielä suht hyväkuntoisiksi, kun meillä on vain kaksi tyttöä. Ollaan saatu tosi paljon lapsille ystävien lapsille pieneksi jääneitä vaatteita (todella hieno juttu) ja jos niissä on ollut jotain joka ei ole meillä löytänyt käyttöä, lahjoitan ne sitten eteenpäin. Meidän tokaluokkalainen tyttökin muuten sai äskettäin Keltanokka-lippiksen, viime vuonna saivat ne heijastinliivit.

Tansku: Onpa ollut hurja työhönpaluu sinulla, kun noin pitkiä ovat päivät! Toivottavasti siitä tasoittuvat. Hienoa, että tytöt nukkuvat nyt hyvin!

Peppi: Meillä molemmat Elinasta seuraavaksi nuorimmat pojat nukkuivat tosi pitkään, ainakin 9-kuisiksi ne pienet kolmannet päikkärit vielä illalla. Jotenkin selvästi vielä tarvitsivat niitä unia. Elina taas nukkui kahdet unet alta puolivuotiaasta ja pärjäsi niillä hyvin, lapset tosiaan ovat erilaisia näissä unijutuissakin. Mutta saattaisihan se hyvinkin parantaa yöunia, jos jotenkin saisi unirytmin muutettua kaksiin uniin. Tosin nyt ei varmaan ole otollinen hetki sellaiseen, kun pojat ovat sairaana. Joko teillä alkaa taudit helpottamaan? Joskus kauan sitten oli puhetta meidän talon koosta..meillä on ruhtinaalliset 85 m2, kolme mh + tupakeittiö, joten ei ihme, että kaikki uudistukset sisustuksessa tahtoo olla senttipeliä :) Kahdella vanhimmalla on yhteinen huone, samoin kahdella seuraavalla, mutta Elina ja pienin isoveli nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Vaikka makuuhuone onkin ihan hyvänkokoinen, ei olla vieläkään keksitty, miten sijoitettaisiin se jatkettava sänky sinne ilman, että kaikki leikki- ja lelujen säilytystila häviää huoneesta. Yhtä huonetta kaivattaisiin kovasti lisää, toivottavasti joskus saadaan sellainen rakennettua. Hyvät ideat huoneen sijoituksesta vain tahtovat olla kortilla ja tietysti myöskin operaatioon tarvittava raha.

Elinakin on nyt ihan äskettäin alkanut jutella kaksi- ja kolmisanaisia lauseita. Mukavaa kuunnella Elinan juttuja. Elinalla ja pienimmällä isoveljellä on myöskin oikein hauskoja leikkejä sillä aikaa, kun toiset ovat koulussa. Kissoista tykkää tosi paljon, silittelee ja halailee, mutta välillä muuttuu sitten vähän liian kovakouraiseksi. Miten saisimmekaan Elinan uskomaan, että pikku kissaa ei tarvitse kanniskella paikasta toiseen! Päästää yleensä kissan irti, kun sanotaan, mutta ei muuta kuin melkein heti uudestaan kissaa kantamaan :headwall: Eihän se mitään, jos osaisi kantaa nätisti, mutta kun se on sellaista roikotusta.

Danjuska: Hienoa, että olet toipunut hyvin :hug: Kyllä Tatukin varmasti saa vielä sisaruksen! Mukavaa rauhallista viikonloppua sinulle!

Gerberalle mukavia hääjuhlia!

Nyt äkkiä jo nukkumaan, että jaksaa lähteä huomenna pirteänä puolukkaan! Vaikka valvoa ei enää oikein jaksakaan, on olo muuten ollut pirteämpi kun alkuraskauden väsymys on mennyt ohi. Olen jopa jaksanut raivata kaikenlaisia kaaoskasoja, joita meidän talossa kyllä riittää :whistle: Siitä ehkä parhaiten huomaa piristymisen, jossain vaiheessa ei jaksanut paljon muuta kuin ns. pakolliset kuviot. Mukavaa viikonloppua kaikille!

olipas kiva yö, 6h unet viidellä herätyksellä.. noo vedetään kahvikännit ni käynnistytään.. :whistle: pojalla oli joku, en tiedä mikä mut huus yöllä tunnin ja sit heräili tunnin välein, ihanaa..

Kuusikon äidilläkin on jo paljon viikkoja kasassa :eek:

Jos jois kahvit pois ja alkas touhuumaan niin tulis joskus valmista.. *odottaa smirgeä avuksi eikä sitä näy ei kuulu*

Moi.

Yö meni niin ja näin. Rasmus heräili edelleen vähintäänkin 1,5h välein ja yski pitkän aikaa siinä vähän ennen aamuyötä :| Joonatanilla kesti taas illalla nukahtaminen sen 1,5h, mut ei tainnut yöllä herätä kertaakaan, aamullakin heräs Rasmuksen kitinöihin 7.30. R heräs joskus varmaan ennen klo 7, en kattonu kelloa...

Hannamari: Kiitos! Ja jaksamisia vaan sullekin kovasti ja paranemisia :hug:

Neve: Miten teillä nukutetaan Vera? Meillä Jonttu nukutettiin aikoinaan ja tosi pitkän ajan silleen heiluttelemalla ja taputtelemalla (se oli tosi rankkaa, varsinkin iiiison mahan ja kipeän selän kanssa, sitten vähän ennen kuin Rasmus syntyi, riitti, että jompi kumpi meistä oli samassa huoneessa sen aikaa, kun nukahti, nykyään nukahtaa jo itekseen, tässä parin viikon aikana on tullut siitä kauheeta temppuilemista, kun on jatkettavassa sängyssä ja nousee sieltä sen miljoona kertaa ja kävelee pokkana olohuoneeseen :kieh: Ja temppuilee vaikka mitä muutakin :/ Hauska kun Vera oli pk:ssa keinuun nukahtanut :whistle: :LOL:

kuusikon äiti:
Mukava, kun kävit kirjoittelemassa :) Kiva, että voit jo paremmin :hug: Joo, nyt ei ole meillä otollinen aika alkaa rytmejä siirtelemään, ehkä sit jos jossain vaiheessa Rasmuskin paranisi...

Koivunkäpy: Siis pitäiskö Smirgen oikeesti tulla teille päin? :)

Rasmus ei viihdy, on tässä sylissä ja venkoaa, kitisee jne. Mitähän sitä keksis sen kanssa tehdä... No, tässä en ainakaan enää pysty olemaan :wave:

Koskakohan Katinkalla on se siirto...?
:attn: :wave:

peppi, ei se smirge ihan aikuisten oikeesti oo tulossa.. meillä vaan eilen oli tylsää niin viestiteltiin B)

WEHOO pikkueteinen on voitonpuolella, ja SMIRGE, olen saanut hävitettyä sen kamalan kaaoksen tuosta hoitopöydän päältä! :D

Kiva kuulla Käpy, mutta ne korien sisällötkin voi mennä kyllä sekaisin (kokemusta löytyy :ashamed: ) Kyl mä tulisin jos voisin. Tosin nyt rupaa toi ihme kotiahdistuskohtaus helpottamaan...

Arvatkaas mitä poju tekee nyt? Sahaa pienellä tylsällä rautavannesahalla omaa puupakkiaan. :D :LOL:

Eipä tänne ihmeempiä...

Tere taas :wave:

Heh, no nyt hävettää... Miten mä unohdin et Niiskis saa pojan... :ashamed: Sitä se väsymys taas teettää :whistle: Eli siis, jos joku tarttee tyttöjen vauvavaatteita, täältä löytyy :attn: :D

Jep, olihan taas 10 tunnin työpäivä :eek: :( Huomiseksi otin neljä sellaista ihmistä töihin joiden tiedän tekevän hommat suitsaitsukkelaan, toivon mukaan pääsen itsekin jo iltapäivällä pois. Mä sanoin äsken miehelle että taidan ihan oikeesti irtisanoa itseni, veetuttaa ihan sairaasti kun joudun aina olemaan töissä... Ja vaikka olisin vapaalla/sairaslomalla niin sittenkin puhelin soi kokoajan ja joku kyselee jotain... Argh :(

Äh, nyt en jaksa kirjoittaa enempää, pizza on valmis ja meikäläisellä karjuva nälkä....

Mukavaa viikonloppua kaikille, olette rakkaita :hug:

Tanskulle jaksamista töihin! typerää ettei ees vapaalla saa rauhassa olla..

Smirge: päädyin siihen että tämä on Annan kori ja toi on villen kori, tuo on mun kori ja neljännessä on kenkiä.. :LOL: joo ukko omistaa yhden pipon ja yhdet hanskat, se ei mahda tuomosta koria tarvita niille..

Mihä hitto oli ku tuntu et kaulan syrjää meni joku tajuttoman kipee semmonen ihan ku ois menny suonissa pallo ylös päin, sit se kipu vaa hävis.. mun tuurilla tukos, mut mullapa on päässä nii harvaa et siellä sopii kulkee ilman kipua :LOL: :ashamed:
Meillä kulkee suvussa tuo veritulppariski ni välillä arveluttaa..

Lähdettiin sit käymään Ikeassa. Sen jälkeen menin Rasmuksen kanssa käymään sen kummitädin ja -sedän luona.

Smirgelaine:
Mistä ootte tommosia leluja saanu? Muistaakseni kyl mun pikkuveljelläkin joskus ollu semmosia...

Tansku: Tosi tylsää, että sun työt alkoivat näin :( Jaksamisia ihan hirveesti :hug:

Koivunkäpy: Hui :eek: Toivottavasti ei olis mitään vakavaa :hug:

Eipä mulla muuta.

Jou kaikille B)

Pian on taas viikonloppu ohi, eikä tää mikään vapaa ollukaan kun 98% olin itekseen tyttöjen kanssa.
Niin myös ensi viikonloppunakin...

Terveitä ollaan, kop kop.
Se plussaa.

Siru meillä saivat ekalla viikolla lippikset koulusta, samanmoiset kuin tekin.
Mitään muuta liikenteen suhteen ei ole ollut.
Tuttuun tapaan liikennevalvonta oli tehostettua koulun lähellä ekan viikon ajan.

Tinttamooses kyllä edelleen on läksyt sun muut kivoja ja iloisin mielin lähtee.
Matikan koe jäi tekemättä vatsataudin takia ja se sitten harmitti ihan ;) :whistle:

Tanskuliiiniiii :hug: :hug: :wave:
Olet mielessä päivittäin.

Nopeastipa on sinunkin raskaus edennyt kuusikon äiti =) :heart:
Vastahan kerroit uutisen.
Mihin nämä viikot katoaa :eek:

Mullakin on enää 2,5 viikkoa tätä jaksoa jäljellä ja sitten alkaakin yli 3kk työssäoppimisjakso.
Siitä juolahti mieleen, että minun omistakin opiskeluista joku taisi kysäistä ( anteeksi kun en nyt nimeä ) .
Niin, pääsääntöisesti on mennyt ihan hyvin ja eka tenttikin meni tosi loistavasti.
Mutta sitten tietokoneohjelmistojen käyttö takkuaa ja se vetää mielen matalaksi.
Tahti on kova ja liioittelematta n. 5 viiden minuutin opetuksen jälkeen pitäisi kaikki osata itse.
Minä vaan en ole nopea oppija vaan tarvitsen kertausta ja aikaa...

Ukko pyysi tekemään lemmenpesän, ni pitäähän se mennä, sitäkään kun ei juuri koskaan nykyisin kerkiä tekemään... :LOL:

Sairastupiin parantumisia ja väsyille jaksuja :hug: :hug:

Iltoja!
Täällä ollaan vihdoin ja viimein palauduttu taudista :attn: vielä muutaman päivän syön ab:a. Nyt jaksaa tehdä paljon päivässä.
Tänään satoi vettä niin leivottiin pullaa Aten kanssa ja pesin pari koneellista pyykkiä.
alku illasta päästiin ulos hetkeksi.

Kukas se kyseli tähtösten jutteluista? Meillä tulee juttua koko päivän, on hiljaa silloin kun syö jotain herkkua (melonia) tai nukkuu, muuten suu käy koko ajan :LOL: uusia sanoja oppii ja opettelee sanomaan "vanhoja" sanoja oikein. Lauseilla selittää asioita.

HANNAMARI kovasti voimia :hug:

NEVE olipa Veera väsyny :D

KUUSIKONÄITI ihanaa että että näitte ultrassa terveen pikkuisen :heart:

SIRU mie kierrätän kans vaatteet. Atelle oli lainassa paljon vaatteita ja nyt jää vaatteet Veetille. Sit kun ne jää pieniksi laitan ihanimmat talteen ja vien kirpparille loput tai lahjoitan jonnekin.

PEPPI tahtoo kans ikeaan shoppailee!

UNETON tsemiä opiskeluun :hug:

TANSKU toi on niin syvältä kun muut ei osaa tehdä töitä kun ite on lomalla :headwall:

mut nyt rupee silmät luppasee mulla, onneks mies kattoo leffaa niin ei ite jumita BB:tä

hyviä ja pitkiä unia kaikille

Tigru

Öitä!

Tulinpahan nyt kirjoittelee jotakin yön ratoksi..
ei ole juurikaan jaksanut/viittinyt mittään tässä viikon aikana kirjoitella kun ei ole mitään oikein tapahtunut. ja nopeesti sitä tuntee ittensä ulkopuoliseksi.. :whistle:
Mikkis tekee kaikkia loppuja hampaita yhtä aikaa. naama on kolhuja täynnä, mustelma silmäkulmassa, joku haava poskessa ja nirhauma otsassa siinä muutamia luetellakseni. että sellainen menevä apina. :D Juttuja tai siis sanoja on alkanut pikkuhiljaa tulemaan enemmän. auto, anna, joskus kiitti tulee ja sitten paljon muita mitä en muista, pootti (portti) tuli tänään. aidat kun on nyt saatu tehtyy valmiiksi tarvittaviin paikkoihin. saa rauhassa haravoida, kun ei tartte pojan perässä juosta. =)
Mikkiksen kaikkein paras sanonta on 'ou nou', mitä se ikinä milloinkaan sitten tarkoittaa. mut se on aivan huippu mahtavan kuuloista ja sanelee tuota mooontaa kertaa päivässä. :D

Tanskuliinille, jaksuja kotia ja töihin. :hug: hurjia päiviä teet.

pepille kovasti jaksuja ja voima :hug: päiviin ja öihin. toivottavasti teillä olisi tänä yönä nukuttu. paranemisia kovasti kaikille teille.

tinttamooses, meillä asustaa kovapäinen ja suuttuvaa sorttia oleva pikkumies. mutta raivareita saa tosi harvoin. haluaisi vaan kaikkea tehdä mitä me muutkin. joka hommaan seuraa mukana. :attn: onnea pikku kissanpoikasesta, kun tänään sen haette. =)

smirgelaine, kiva kun Samin kives juttu olikin paremmin. toivotaan että kivut nopeaan helpottaa. ja sami on vauhdissa.

siru, meillä pieneksi jääneet lastenvaatteet laitetaan varastoon, sieltä ne ensi vuonna kulkeutuu miehen veljelle ja tyttöystävälle, jotka saavat vauvan. jos meille joskus kolmas lapsi sattuu tulee niin sitten saadaan ne sieltä takaisin. :)

niiskuneidille, jaksuja viimeisille loppumetreille. odottavan aika kun tuntuu joskus loppuvaiheessa pisimmältä. voitkosinä sitten tekstarilla ilm. jollekin meistä kelle sulla on nro, niin sais tiedon heti tännekin kun pikkuinen on syntynyt???

tigru, kiva kun olette selvinneet sairasteluista. mukava kun olet saanut levätty' päivisin, auttaa kovasti jaksamaan. =)

taivaanvuohi, kiva kun kävit kirjoittelemassa kuulumisia. sinua jo kovasti kaipailinkin. jaksuja kovasti tuleviin muutoksiin. :hug:

lumikarpalon Hillalle Onnea nimipäivänäsi. ja jaksuja muuttorylläkkään. =)

Neve, mukava lukea teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa. =)

gerbera, rohkea olet kun ajattelet 4. lasta. Mukava kun werneri on ollut suhteellisen helppo vauva-ajan. helpottaa varmasti kummasti. saitko serkkusi kiinni? 'jäi minuakin vaivaamaan' :whistle: jaksuja kovasti arjen askareisiin, kiva kun äitisi tulee auttelee ensi vkolla. :hug:

pääsiköhän lillukka mummola reissulle?

minä odotan jo ensi viikonloppua innolla. mikkis lähtee torstaina mummolaan. mies siis touhuaaa ralli jutuissa pe ja la ainankin. me saadaan aleksin kanssa touhuta kaksistaan kaikkee. siis käydä pe humputtelemassa ja illalla appiukon naisystävän syntymäpäivillä. lauantaina mennäänkin seuraa rallia jonnekin mettään ja illalla lähden ravinteliin. aleksi menee miehen siskon luo yöksi. tulipas pitkä sepustus ja sekavakin viel, mut lukee ken jaksaa... =)

jaahas taidan lähtee hommiin hiukan..kauniita unia kaikille ja oikein mukavaa sunnuntaita myös samalla. :hug: =)

Huomenta.

Tuntuu, että viime yö meni jo vähän paremmin. Vaikka kyllä Rasmus heräili mooonta kertaa, mutta nukahti suht nopeaan takaisin. Molemmat pojat yskii hirveesti, Rasmus vieläkin enemmän. Pitääköhän sitä käyttää taas lääkärissä? Toi yskä kuulostaa aika pahalta, enää ei ole siis sitä "hinkuyskää" vaan ihan semmosta limayskää, rohisevaa...

Joonatanilla kesti taas reilu 1,5h illalla nukahtaa :kieh: Valehtelematta 50 kertaa vietiin se takaisin sänkyyn, en tiiä, valehtelisinko, jos sanoisin, että lähempänä 100 oli ne kerrat |O Enkä halua pidentää yöunille menoa, kun yhdeksänkin tuntuu myöhäiseltä... Sitten kun ollaan kunnossa niin viimeistään palautan päiväunet normaaleiksi... Tai normaalin pituisiksi.

Tänään mennään äitin luo syömään, sit illalla mennään miehen siskon (sen isomman pikkusiskon :D ) synttärikakkukahveille... Anoppi oli kutsunut itsensä ja meidätkin sinne kylään...

Uneton: Missäs sun miehes on ollut? Ja mikä lemmenpesä? :p :D

Tigru: Ihanaa, että oot kunnossa :hug:

Jellona: Sinäkö ulkopuolinen, salli mun nauraa :whistle: Eli et todellakaan :eek: Oon kyllä miettinyt, että mitähän teille kuuluu, ihan oikeesti, mut on sit huhuilut aina jääneet :ashamed: Oon niin ollut täynnä jutteluissani näitä meidän sairasteluja ja huonoja öitä :ashamed: Kiitos jaksuista :hug: Voi sitä Mikkistä, hurjapäätä :) Ihana se ounou-juttu :D

Hyvää nimipäivää Hillalle, eikös sullakin Lumikarpalo ollut tässä nimpparit taannoin ;) Niin ainakin muistelisin :) Hyvät nimpparit siis sullekin! :flower:

Nyt taidan mennä Jontun kanssa suihkuun :wave:

Kiitos Tigru :hug:
Minkä sortin pullaa teit? :p

Peppi85 mies on töissä, töissä.
Yleensä sen vapaat sattuu arkipäiviin, jolloin ite oon päivät poissa. Ei siis jää montaakaan tuntia yhdessäoloon....

Lemmenpesä juu :LOL: :whistle:
Se on vuodesohva levitettynä kun lapset on saatu nukkumaan...... ;) :D

Jellona sinä tuskin ensimmmäisenä tästä joukosta jäisit ulkopuoliseksi....

Niiskuneitiiiii mites voit?
Jänskättää kovasti :D

Minkälaisia päähineitä ja käsineitä käytätte tällä hetkellä lapsosilla? :wave:

BB-fanit Kumpi putoaa tänään?

Heips.

Pitkästä aikaa. Kauhea kiire on ollut, koulu on alkanut touhukkaasti, oman firman kanssa tehdään kovasti ens viikkoista habitarea ja kaiken lisäksi matte sairastui tiistaina ja keskiviikkona jouduttiin tyksiin. Joku flunssa virus ja sit tuli ilmeisesti jonkinasteinen infektioastma. Oli aika kamala tilanne, kun toinen ei saanut hengitettyä. No torstaina päästiin kotiin, mutta kyllä se vieläkin on aika heikkona, kauhea krohä päällä ja räkää jokapaikassa. Mä nyt niin toivon, että paranis pikaisesti, ihan tietty sen omankin olo takia, mut myös sen, etten mä missään messuilla voi seistä, jos tiedän, et toinen on huonona. Onneksi mies on ollut aivan mahtava ja ensi viikolla sattuu miehen vanhemmat olemaan lomalla, joten lupautuivat hoitamaan matiasta vaikka koko viikon jos on tarvis. Ihania. Me osallistuttiin nyt yhteen tyksin tutkimukseen (vinku 2) ja sitä kautta saadaan nyt tosi laajat allergia ja alttiustestit ties mistä. Ja päästään aina suoraan osastolle, jos siltä tuntuu, ei siis enää terkkarijonoja. Siis hengitysjuttujen kanssa. Mut toivottavasti ei tarvitse sitä käyttää.
Mä olen aina silloin tällöin ehtinyt lukea ihan pari riviä, lähinnä käyn katsomassa, onko niiskuneidistä jo tullut tuplaäiti. Ja onneksi niin monet kommentoi muillekin, että pysyy ihan hyvin kärryillä. Ens viikon jälkeen pitäis mulla helpottaa kiire, joten sit yritän taas paremmalla ajalla.
Ai niin, ja Gerbera, lähetä se miehes moikkaamaan mua! Ja tuu ihmeessä itsekin, siellä on aina vaikka kuinka paljon vauvoja ja lapsiakin, sekä rattaissa, että liinoissa.
Ja kaikki muutkin jos osuvat sinne, tulkaa moikkaamaan. Oon siellä ke, to, la ainakin, jos vaan matten olo sen sallii.
No juu, nyt pitää jatkaa töitä. Tulin vaan kertomaan, että ootte kovasti mielessä.
Niiskuneidille tsemppiä!
-kaiza ja matte-

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:

Täällä voidaan oikein hyvin, kiitoksia vaan kysymästä Uneton! :) Ei siis voinnissa minkäänlaista muutosta... Eilen tuli taas kaikkia kolmea ässääkin kokeiltua, mutta eipä ollut mitään vaikutusta, ei supparin supparia :headwall: Vaavi on siis päättänyt tulla juuri silloin kuin itse haluaa ;) Joonas syntyi tästä tasan viikon päästä, toivottavasti tämäkin tajuaisi viimeistään silloin ulostautua :whistle: Päivällä ajateltiin lähteä koko perhe pyörälenkille, toivottavasti edes se vähän pistäisi vauhtia tähän hommaan... :D

jellona: Turha tosiaan edes toivoa, että sinä tästä porukasta ulkopuoliseksi jäisit! =) Ja toki pistän ainakin sitten jollekin teistä viestiä, kun vauva on syntynyt :)

Koivunkäpy: No mitäs se Ville nyt sitten on keksinyt? :whistle:

Tanskuliini: Kyllä sinä aikas nainen olet, ei voi muuta sanoa! Jaksamista kovasti! :hug:

Uneton: Joonaksella on vielä ollut käytössä ihan tavalliset ohkaset lapaset ja päässä joko keskipaksu :) kypärämyssy tai pipo + huivi kaulassa.

Peppi: Sinäkös se sanoista kyselit...? Joonaksella on edelleen todella heikko sanavarasto...kukkuu, ei, isi on ti, po tarkoittaa varmaan kymmentä eri sanaa :eek: To ainakin autoa ja juustoa... Pitäiskö teidän muiden mielestä jo tässä vaiheessa huolestua? :whistle: "Kunnon" sanoja ei siis ole kuin oikeastaan yksi, kaksisanaisia lauseita ei ainuttakaan. Puhetta kyllä ymmärtää todella hyvin, jos vaan sillä päällä sattuu olemaan :D , joten kaipa se sitten joskus itsekin alkaa puhumaan... :whistle: Montaa eläintä matkii kyllä, esim. kissaa, koiraa, lintua, possua, lehmää jne.

Nyt pitää mennä miestä ruuanlaitossa auttelemaan :wave: Koitanpa myöhemmin ehtiä paremmin kommentoimaan! :)

-Niiskuneiti ja Helmi 39+2-

Niin ja kiitoksia vielä kaikille kovasti tsempeistä, niitä tullaan varmasti tarvitsemaan!!! :hug:

Lumikarpalon Hillalle nimipäiväonnittelut!!! :flower:

niiskis meillä ko tarkottaa liki kaikkea, sanoja tulee amma(anna ), äiti, äijä koi (koira ) kisssss (kissa ) JA liuta tavuja älä kysy merkkitystä mut kaiken tuntuu ymmärtävän mitä sanotaan..
V on päättänyt herätä kahdesti yössä kiivet'kseen mun paikalle nukkumaan |O

Ja mulla tauti tuli takas, kiva kun ab menee vielki ja taas nostaa kuumeen :headwall:

Äitin luota palstailen :D

Just syötiin, jonkun ajan päästä lähetään miehen siskolle. Käytiin kirppiksellä, en suosittele sinne menemistä kahden lapsen kanssa... :whistle:

Uneton:[/b Ihana lemmenpesä :D Meillä on ollut joku aika ohut pipo ja ohuet hanskat, jos niitäkään. Tänään on ollu aika kylmä!

Kaiza: Pikaista paranemista Matiakselle! Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! Meillä oli Rasmuksen kanssa silloin yks yö pari viikkoa sit semmosta, ettei poika saanut henkeä ja lähtikin sit iskän kanssa sairaalaan, oli ihan hirveetä :(

Niiskuneiti: Ei tarvi vielä huolestua! Mun pikkuveli on myöhään oppinut puhumaan. Ja sanotaan, että pojat oppivat tyttöjä hitaammin, tää tietenkin ihan yksilöllistä jne. Täälläkin tuntuu kovin eritasoisia puhujia olevan, joillain tulee vaan pari sanaa, joillain jopa pitkiä lauseita =) Olis kiva saada viestiä, kun vauva on syntynyt! :)

Koivunkäpy: Ei hemmetti!! :(

Nyt :wave:

Peppi ei se mikään lelu ollut, vaan ukon saha :whistle:

käpy, miten ne ukot pärjääkin vaan muutamalla vaatekappaleella? Ej jymmärrä...

Sami ymmärtää aikas hyvin puhetta ja tuottaa aika monta sanaa. Ja saattaa selostaa jotain, mutta se on sitten semmoista ääniselostusta, jossa on muutama sana mukana esim: bruum shuuh lähti = roska-auto lähti.
Ukko on kuullut 2 sanaisialauseita, mutta mä en. Ehkei sitten äidille tarvitse puhua selkokieltä...

Ihan pikaseltaan...

Kaiza, mies on siellä Habitare-messuilla ja konttikylässä perjantaina klo 19 eteenpäin. Olisi siis ollut iltatilaisuus, avec-kutsuna, joten lapset eivät olisi olleet tervetulleita. Muuten olisin viivana ollut paikalla :D Mies on hieman pettynyt, kun mukaan en lähde, mut ymmärtää kyllä, että Wernerin parasta ajattelen. Olisi kuulema ollut kiva esitellä minut työkavereilleen ja heidän puolisoilleen ja tietty olisi ollut mukava viettää iltaa pitkästä aikaa aikuisessa seurassa. No, tosiaan sit joku toinen kerta.

Uneton, meillä on tähän saakka ollut Jullella pipo päässä ja lapaset kädessä, mut nyt on sää jo sen verran kylmää, että saa laittaa sellaiset "syysrukkaset" käteen ja huivi kaulassa ei tekis pahaa.

Hääjuhlat sujui hyvin, joskin kotiin tultiin jo klo 19 maissa. Oli Jullea jo kova ikävä :heart: Werneri oli oikea päivänpaiste ja ihailun kohde, viihtyi hyvin ihmisjoukon keskellä :heart:

Tämän päivän olen touhuillut, vaihdellut lakanat ja pessyt paaaljon pyykkiä (+silitin iiiiison kasan). Imuroin tuossa myöskin, niin ei äidin sitten huomenna tarvitse kahlata hiekassa :D Kävin myös asuntoesittelyssä tuossa tien toisella puolen, mies jäi siksi aikaa poikasten kanssa kotiin. Oli sellainen asunto, ettei tarvinnut sitten miehen käydä sitä katsomassa, ei niin yhtään meidän mieleen!

Äippä tosiaan tulee huomenna heti aamusta meille, mukava saada seuraa ja apua. Äiti lupas tehhä pakkaseen taas herkkuja ja kalakeitonkin tekee :p

Nyt sitten syömään suklaatia, kun näin olen ahkeroinut :D

Palailemisiin!

Mukavaa alkuviikkoa toivotellen, Gerbsukka pikkuisine poikasineen :heart:

Yhteistyössä