JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Huomenta, tulipas mieleen tässä et neuvolan täti sanoi et tuurilla sitä ollaan jo joulunpyhät laitoksella, nyt alkoi kammottaa jo asia, ootteko muut miettineet että mitäs jos jouluaatto menee laitoksella ja muu perhe sitten kotona joulua viettämässä?
Jotenkin se joulu on sellanen perhejuhla et harmittais missata se tunnelma ja kaikki ne valmistelut, no voihan se olla et turhaa murehdin, esikko kuitenkin syntyi kolme pv lasketun ajan yli niin tuskin tääkään etukäteen tulee
Masentaa ajatus olla ns. yksin jouluna ja aloin jo miettimään sen varalle poliklinikka synntytystä.. =)
Kaikkea sitä päähän tuleekin =)
 
täällä on mietitty samaa..mulla LA 28.12, et se voipi olla mahdollistakin että joulu saatetaan olla laitoksella...mutta pitää toivoa että syntyis ennen joulua :heart: ...olishan se ihanaa viettää joulu uuden asukkaan kera :xmas:
 
Mie tosissaan toivon että syntyis ennen joulua, mieluummin niin kuin kärvistellä sitten jouluaattona ähisten ja puhisten.

Mullahan LA on 15.12, eli periaatteessa toivoa on - jotta syntyis just aattona pitäis olla rv 41+2, esikoinenhan mulla syntyi just niillä viikoilla ja kuopus 40+4.

Ei siis toki mahdoton ajatus että juuri aattona makaisin synnärillä - mutta koitan luottaa että ehtisin edes just kotio aatoksi.

Täytyisi vaan osata kaikki valmistelut tehdä ajoissa, kun haluaisi että perheellä olisi mahdollisimman jouluinen joulu - kaikessa tapauksessa. Tytöillekin niin tärkeä asia - parasta olisi jos Pieni olisi syntynyt edes suht LA:n tienoilla jotta ehdittäisiin olla kotona jo pari päivää ennen aattoa. Ei sekään ole kiva jos juuri aatoksi päästään kotiin ja kaikki se alun ihmeellisyys ja väsymys samaan aikaan joulunvieton kanssa.

Eli mieluummin LA:na tai hetki ennen, siihen luotan ;)
 
Meillä on la 23.12, ja oon kans miettinyt tota joulun viettoa. Oon niin jouluihminenkin että tosiaan olis ihana se päästä viettämään. Täytyy aloittaa valmistelut jo hyvissä ajoin ja tunnelmoida etukäteen :D Oishan se tietenkin varmasti mielenkiintoinen ja mieleen painuva joulu laitoksella viettää :LOL: Meillä ei ole muita lapsia joten miehen saan sinne seuraksi joka tapauksessa :heart:
 
Täällä LA 16.12 ja mietitty on myös sitä vaihtoehtoa että olen sairaalassa juuri aattona. Tosin esikko syntyi 40+0 joten kovin todennäköistä tuo ei ole.
Mutta JOS näin käy niin ollaan sovittu että mies tulee esikoisen, 2v kanssa käymään aamusta sairaalassa meitä katsomassa ja menee sitten vaarilaan viettään ihan normaalin jouluaaton. Vaikka olen todella jouluihminen niin ei mua sillä tavalla haittaisi se aaton viettäminen sairaalassa kun siinä on kuitenkin se oma pieni ihme ihasteltavana.

:heart: :heart: :xmas:

Enemmän harmittaisi tulevaisuuden kannalta jos syntymäpäivä osuisi vaikka 23. tai sen jälkeen joulunpyhille synttäreiden viettäminen ym... :/
 
Mä haaveilen että poika syntyisi ennen joulua, jotta päästäisiin jouluksi kotiin. *Haaveilee kuinka tulee nyytin kanssa kotiin, ihanat joululaulut soi hiljaa, lunta sataa hiljalleen ja kynttilät palaa tunnelmallisesti* (todellisuudessa olen varmaan tuskaisena synnyttämässä ja ponnistamassa ;) ) :D!

Hitto, mä tulin kipeäksi. Huippaa, kurkku kipeä ja nenä vuotaa ja lämpöä 37,5. Kauhee olo, tuntuu että väsyttää vielä entistä enemmän!
 
Täällä mietitty aivan samallalailla joulun viettoa la 21.12. Olishan se tylsää viettää laitoksella pyhät kun kaikki muut syö jouluherkkuja ja ovat läheisten kanssa, kait siellä itku tulis :| Meillä on vielä niin et mun esikon isä asuu 500km päässä meistä ja ei tietoa ottaisiko edes jouluksi, niin tuntuis niin inhottavalle heittää jonnekin hoitoon niinä päivinä.. :| Jospa se ukki ottaisi jos pahin tapahtuu..
Toivottavasti tää nakki pysyis joko sisällä tai tulis ulos ajallaan ettei tarvii asiaa pähkäillä, vaikka eipä ne meiltä sitä kysele ;)

Omaa napaa sen verran et nyt on kaikki menny yllättävän hyvin, ei koske selkään, nukuttaakin hyvin ja olo muutenkin aivan mainio. *Koputtaa puuta* Ensi viikolla neuvola joten sit saa tietää onko hb laskenu ollenkaan.

Et tälläistä täältä päin, voikaa paksusti, lähden syömään taas vaihteeksi :snotty:

marttan + nakki 22+2
 
No voi ei! Oonko mä ainut jota HARMITTAA että mitä suurimmalla todennäköisyydellä EN vietä joulunpyhiä laitoksella??!! Tai siis toivon toki etten vietä, koska la on jo 3.12. ja jotain lienee pielessä jos silloin vielä siellä oltais. Mutta musta olis ihanaa olla pikkutontun kanssa laitoksella aattona.. :xmas: Sehän olis kaikkien aikojen joulu, jäis ikuisesti mieleen todella erilaisena. Ja varmasti sielläkin on se tunnelma aika jännä aattona.. Mies ja isommat sais tulla sinne ihan kiireettömästi, varaisin isommille jotkut paketit jotka saisivat avata siellä, ja ne vois halutessaan tuoda vauvalle (ja äidille..) omansa. Kyllä sairaalakin jouluherkkuja tarjoaa (toki laitosruokaa, mutta jotain erilaista kuitenkin..) ja on kynttilät, koristeet, joulumusiikit. Ja tulisi levättyä joulunakin sitten - pienen vauvan kanssa joulu voi olla aika rankkakin järkkäiltävä jos haluaa enemmänkin vaivaa nähdä. Mutta tää viimeinen ei nyt ole se pointti, vaan haluaisin kokea sen tunnelman...

Omaa napaa vaan sen verran, että ei meilläkään nukuta. Viheliäistä!! Ja iskiasvaiva vasemmalla kiusaa.. Ja kilot vaanii joka suupalassa. Muuten kaikki ok =)
 
Kivaa lukea muiden vaivoista, ku monella tuntuu myös olevan tota unettomuutta. Mulla ei kertakaikkiaan meinaa öistä tulla mitään.. Joko on kauhea närästys, tai sitte pissattaa parin tunnin välein, selkä on kipee tai yksinkertasesti ei vaan ole hyvä missään asennossa ja vaihdan kylkeä varmaan 50 kertaa. Oon myös huomannu, et aamulla ku mies herää viiden maissa töihin, ni mulla on ihan kauhea näläntunne mahassa.. ja pieni ällötys ehkä. Sit en kuitenkaa jaksa mennä tekee mitää ja pyörin sängyssä aina jonku tunnin ennen ku saan taas unta... On tää odotus kyllä aikamoista..... :LOL:

Voin hyvin kuvitella että vietän jouluaaton laitoksella.. LA on 19.12-08 eli aika todennäköstä ois.. tai sit sais kyl mun puolesta syntyy vaikka viikkoa ennen laskettua... :) Joulu on aina ollu mulle se vuoden tärkein/ihanin juhla ja juttu. Rakastan poltella kynttilöitä ja kattoo jouluaatto-aamuna jouluohjelmia ja joulupukin kuumalinjaa. :) :xmas:
Mies veikkaa että se syntyy 24.12 ja ite veikkaan että jo ennen laskettua.. saa nähä! :D
 
DoB
Taidat olla ainut Aubrieta :D Hullu! Mä taas olen tosi onnellinen siitä, että la on 3.12 ja ei taatusti olla jouluna laitoksella vaan kotona. Ja kyllä me meinaan olla niin reipas, että laitan kotona joulun vaikka onkin pieni nyytti hoidettavana. Me päästään muuttamaan viikon päästä unelmiemme kotiin ja haluan ehdottomasti kokea meidän kaikkien ensimmäisen joulun siellä :heart:

Mies toivoo, että vauva syntyisi 6.12, on vähän isänmaallinen tapaus meinaan :D Mä taas haaveilen, että katselen linnanjuhlia jo kotisohvalla nyytti kainalossa :heart:

Mä oon kyllä nukkunut viime aikoina ihmeen hyvin, pitänee olla tyytyväinen!

Tänään tasan rv25, mahtavaa :)
 
voih...mä haluun jo vaavin syliin :heart: :heart: :LOL:
Olis se niin ihanaa viettää joulua pikkusen kanssa, kuunnella joululauluja, katsella telkusta ohjelmia ja kaikkialla olis nii rauhaisaa...aargghh...olis jo joulu :xmas: :D

vauvis ja prinsessa 21+3 (joka ei vieläkään tunne liikkeitä) |O |O
 
Neuvola kuulumisia!

460g per viikko, eli ihan hyvä! Viimeeks oli vähän liikaa tullu.
Verenpaine 116/58, Vähän onneks noussu viime käynnistä!
Hb 115, ihan ok, samoissa pysyny.
Syke 147 pienellä
Liikkeet ++
Mutta sokerin paasto arvo oli koholla 5,9. Nyt täytyy sit jättää kaikki sokerit pois, jotta laskisi normaaliin kun kolmen viikon päästä mitataan uudestaan. Tämä nyt sit ainakin tietää sitä että vauvalta mitataan synnyttyä sen sokeri arvoja. Toivottavasti saan sen paastoarvon laskemaan ens kertaan muuten täytyy sit mennä oikeen sokerinrasitus testiin.
Ens viikolla mulla olis sitten jo lääkäri, kun vähän huolettaa kohdunkaulan tilanne. Ihmeen paljon mulla meinaa supistella ja välillä vähän kipeestikin.

LA on täällä onneks se 2.12 niin ei varmaankaan olla enää joulu aattona sairaalassa. Mä vähän jopa toivon, että ehtisi syntyä jo marraskuun puolella niin ehtisi toipua hyvin aatoksi. Jos mulla olis tilanne, että laskettu aika olisi loppukuusta niin yrittäisin pitää jalat ristissä tammikuuhun saakka. Olisi lapsella sit vanhempana mukavampaa olla alkuvuoden kuin loppuvuoden lapsia. No mä en kuitenkaan voi sentään kuukautta pidätellä, joten yritän mahdollisimman nopeesti ulos. Olisi sit synttärit mahdollisimman kaukana joulusta.

Täällä kans kärsitään unettomista öistä. On se vaan niin inhottavaa pyöriä vaan sängyssä, kun uni ei tule tai sitten jossain välillä kun katsoo kelloa niin tuntuu siltä kuin ei olisi nukkunut yhtään vaikka muutama tunti on vierähtänyt. Ihmeen pirteänä silti aamulla nousee ylös sängystä. Toivottavasti pian jo unikin maistuisi paremmin.
Alan olla jo ihan kypsä tähän raskauteen, mutta eiköhän tämän kestä kun taitaa olla mun elämän viimeiset kuukaudet raskaana ollessa. (tämän olon kun muistaisi sitten kun vauvakuume taas iskee :D )

Täällä ei olla vielä mitään hankintoja vauvalle tehty. Prismassa jo katoin kyllä millaisen pienen toppapuvun ostan. Vähän tekisi mieli ostaa luonnonvalkoinen, mut ehkä kuitenkin on järkevämpää ottaa se vaaleansininen. Me kyllä ostetaan ihan 50 tai 56 senttinen puku, kun ei ole kiva "hukuttaa" toista sinne toppikseen =)

Eiköhän tässä sit tullu taas ne tärkeimmät :D
Orvokki ja kakkospoika 25+1
 
Joulusta tulen minäkin höpisemään, muuten olen seuraillut (ja ollut hiljaa :x ) miten teillä pitemmälle menneillä menee. :wave:
Eli mulla on LA 01/01 ja koska sektioidaan tuo joulu sattuu siihen just "pahasti". Eli ei tietenkään oo vielä päivää päätetty. Täällä päin maailmaa noi suunniteltujen sektioiden aika heittelee paljon, riippuen tietty monesta asiasta. :headwall:
Normi on se 2 vkoa aikaisemmin (ELI JOULU!!!!).
Oon vaan sillä mielellä etten halua aattoa laitoksella olla tai sit aivan rampana kotona kun on just leikattu. :( Eli mieluiten odotan sen joulun ohi varmuuden vuoksi. Mut se taas ei oo minusta kiinni. Jos tulee taas ongelmia, niin voihan se olla et laitoksella todellakin joutuu olee...
Toinen juttu et haluisin joulun jälkeen on se, et tulevat synttärit ovat jo mielessä. Monesti just joulun jälkeen ei oo paljoo tehtävää, joten sinne mahtuis synttärit. Sit ne alennusmyynnit alkaa joululta, niin lapsen ei tarte tuntea et jää vähemmälle lahjojen kanssa.
Noin oon täällä ajatellut, mut tosiaankin ei voi tietää miten siinä loppujen lopuksi käy.... :xmas:
Hmmm. Laitoin muuten pari päivää sitten masustani kuvan tonne profiiliin. Kovasti se on jo kasvanut, joten perässä tullaan!!! :D

NullPoints ja Tirri 20+6
 
heipsan =)
täällä odottelen toista sokerirasitus koetta ja nyt olen viikon verran ottanut itse noita aamun sokeri arvoja kun alkoi taas samanlainen vaiva jota oli odotuksen alussa.
rupeaa yhtäkkiä silmissä vilistämään hopeisia pallukoita,eikä johdu rasituksesta koska voi tulla vaikka istuisi paikoillaan ja toinen oire on että pulssi on todella kova.

neuvolassa lepopulssi oli 110 luokkaa ja sen huomaa itse kun alkaa sydän pomppia ihan hullunlailla ja on hengästynyt olo vaikka istuisi paikoillaan tekemättä mitään :/

eilen sain vihdoin käytyä fysioterapeutilla kun mulla on yläselässä kauheaa särkyä yötäpäivää ja väsyy nopeasti istuessa.
siihen sain ohjeeksi levitellä kylmägeelia joka siellä jyllivää lihastulehdusta helpottaisi ja sitten kun vauva on syntynyt ruvetaan vasta selvittämään kunnolla mistä se tulehdus ja kipu on lähtöisin kun on kestänyt jo pitkään ,sitä oli jo ennen odotusta.
mutta niin kauan kun on vauva mahassa ei pysty mitään erityisiä hoitokeinoja kokeilemaan....

kuumaa ja nihkeää ilmaa on riittänyt,meillä on lapsetkin ihan tuskastuneita kun sisällä on niin kuuma eikä puhaltimet auta yhtään.

yöt menee repaleisesti niin kuin on mennyt koko ajan .vessassa käyn n.tunnin välein läpi yön
ja mitä pitemmälle odotusta mennään tahti vain kiihtyy ja ravaaminen tapahtuu ainoastaan yöaikaan,aamulla taas helpottaa.
unta kyllä riittäisi joka varmaan johtuu kun hb oli 110 ja tasaisesti laskenut koko ajan.sitä nyt yritän raudalla kohottaa jospa sitten väsymyskin helpottais.

noista arvailuista milloin vauva syntyy niin voisin kuvitella ,että meidän nyytti syntyy marraskuun puolella :whistle:
meidän jokainen synnytys on käynnistetty aina vähän edellistä aiemmin ja kolmonen käynnistettiin tasan rv38 ja kaikki on käynnistelty suuren koon vuoksi
joten jos tämä on sisaruksiinsa tulee niin on varmaan samaa koko luokkaa
=)
mutta nähtäväksi jää,jospa vaikka synnytys lähtisikin itsestään käyntiin,toivossa on hyvä elää :LOL:

viileämpiä päiviä odotellessa jaksamista jokaiselle mahan kasvattajalle :hug: :heart: :headwall:

valas 24+5
 
Rasittavat nämä nakkisormet ku onnistuin hävittämään kirjoittelemani löpinät, klikkailemalla jotaki ihmee mainosta :headwall:

Saparo-81

Muutamana iltana viikossa lekuri lupas ottaa opamoksia uneen. Aika tajuttomana oon sillä nukkunukki sen minkä oon nukkunu. Viime yö pelkällä kipulääkkeellä oli semmosta painaijaishorrosta, mutta hyvä seki.

Mullei oo käyny ees mielessä että oltais aattona sairaalassa. Käynnistelypäivä on jo alustavasti sovittu, ennen la:ta, joka on 13pv. -Onhan joulu joka tapauksesa "erilainen", semmosen pikkuruputin kanssa. Ja jos vielä isyyslomia ja muita niin ehtiipähä koko perheellä laittaa joulua taloon. Meillä alkaa todennäkösesti piiiiitkä "isyysloma", ku on yt-"neuvottelut" menosa. Varsinaiset neuvottelut, eiköhän tuo kilometritehas oota aikamoisella varmuuella, joten ennen joulua jo loppuu työt.

Nyt täytyy antaa jo armoa näille tassuille ku on nii hankala kirjottaa :|

Koettakaaha saaha nukuttua itse kukanenki, tuntu olevan huolena aika monella, sekä että muutenki jaksamista! :hug:
 
Mulla on itselläni synttärit 24.12. eikä se ollut lapsena kovin mieluinen ajankohta. Ei voinut pitää lastenjuhlia - eihän sinne kukaan olisi tullut - eikä sitten saanut todellakaan kaksia lahjoja. Mitä syrjintää :D

Tällä tulokkaalla on LA niin alkukuusta kun olla vaan voi, että vaikka miten menisi yliaikaiseksi (ja jotenkin mä olen aivan varma että menee kuitenkin), aletaan kuitenkin käynnistelemään viimeistään 15.12. (pari päivää +/- ) ja varmasti olen jouluna vauvan kanssa kotona. Tai siis kotona ja kotona, saa nähdä miten tuota joulua tänä vuonna vietetään, ollaanko kolmistaan kotona vai appivanhempien luona. Syömään mennään kuitenki miehen isovanhemmille niinkun aina ennenkin tähän asti.
 
Niin Kamomilla tuosta oon just muiltakin joulun aikoihin syntyneiltä kuullut. Valitukset pippaloista ja lahjoista. :/ Lapsena noi ovat tosi tärkeitä. :/
Minulla oli aina joka synttäreiden aikoihin valitus etten saanut "omaa kakkua". Mun broidilla on nimittäin pari päivää ennen mua synttärit. :ashamed:
Taitaa olla paras et istun kintut ristissä yli joulun yli ja myös olen kovana sen s-s päivämäärän kans. :kieh: :headwall: :kieh:

NullPoints + hienosti "ajoitettu" Tirri 20+6 :LOL:
 
Toinen ikävä päivä joulunpyhien lisäksi olisi uudenvuoden aatto, johon sijoittuisi mulla mikäli päättäisi syntyä samalla lailla kuin esikko, kolme pv myöhässä.
Kyllä lasta harmittaisi olla aina se viimeinen joka täyttää ja 18-vuotissynttärit harmittaisi kaikista eniten luulisin.
Eli mahtava ajoitus kerrassaan meilläkin =)
 
Jännä nähdä sitten jälkeenpäin kuinka moni on viettänyt jouluaaton/päivän sairaalasta meistä tonttuja odottavista.

Kuten monella muullakin täällä unettomuus vaivaa, tosin oon jo tavallaan tottunut siihen kun on sama vaiva ollut jo alkuraskaudesta. Mutta tietty vähän huolestuttaa mitä fysiikalle tapahtuu kun ei 9 kuukauteen (ja ehkä sen jälkeenkään kun vauva herättää) nuku kunnon yötä. Huonompaan suuntaan ollaan tosin menossa. Heinäkuussa nukuin sentään 2-3 tunnin pätkän yössä mutta nyt heräilen joka yö tasan tunnin välein kääntämään kylkeä ja käymään vessassa :( Opamoxeja minullekin määrättiin kesäkuussa, mutta viikon kokeiltuani en huomannut eroa.. Tosin mulle määrättiin vain puolikas 15 gramman tabletista kerralla...

Hyvää vointia kaikille yöunista huolimatta!
 
Mulla la 16.12 ja en nyt sitten tiedä mihin suuntaan spekuloida -yleensähän (?) ensisynnyttäjälle ei mee kauheesti yli mutta ollaan veljien kans kaikki yliaikaisia. Ite oon sen 10 pvä. Lapsen kannalta ei kiva ollenkaa tämä la, koska 42+0 on sitten uusivuosi XD toivoisin ite joko niin, että syntyisi niin että pääsen jouluksi kotiin tai sitten niin että syntyisi joulupäivänä tai tapanina. Meillä ainaki nuo päivät niin tappavan tylsiä, että sinne kyllä mielellään ottais yhet synttärijuhlat missä ei ole lähimaillakaan kinkkuja ja rosolleja :) Aatto olisi minun kohdalla aika surkea päivä synnyttää, sillä kun ei tuota miestä ole, niin käly lähtee mukaan mutta vain jos en lähe laitokselle aattona.

Annukka + asukas 23+1
 

Yhteistyössä