JOULULAHJAT**elokuun pulina**

eli tosiaan eilen olis se rakenneultra, ja kaikki oli normaalisti..ja se sukuluolikin saatiin tietoon...eli meille olisi näillänäkymin tulossa pieni prinsessa :heart: :heart:
[/b]Juli05 papereissa luki että sikiönliikkeet normaalit. ei se niistä mitään sanonu...sano vaan että kaikki näyttää olevan niinkun näillä viikoilla pitäiski :heart:

vauvis ja prinsessa 21+2
 
Huomenet!

Meidänkin prinsessaista kurkattiin eilen ultralla. Kaikki oli niin hyvin kuin olla voi. Typy vaan piti käsiä, jalkoja ja napanuoraa nipussa kasvojensa edessä ja painoi vielä koko kasaa istukkaa vasten, joten siitä tuon kuvan rakeisuus. Tutkimuspöytääkin kallisteltiin niin että ensin meinasin pudota kylki ja sitten pää edellä lattialle, kun yritettiin saada "Siiri" vähän auliimmin esittelemään paikkojaan.

Mutta Hauskoihin asioihin pystyy nykytekniikka... Sukupuolikin varmistui professoristasoisesti: "no kyllä se tyttö on ihan varmasti" =) Ja minäkin näin "alaosaston", ja kyllä se ihan tytöltä näytti kandidaatinkin silmään =)



Painoa jo huikeat n 850g! Ja toissayönä hän heitti voltin, ja möllöttelee nyt pää alaspäin -> liikkeet voimistuivat kymmenkertaisiksi, selälläni en saa enää nukuttua kun alkaa kasvoja ja huulia pistelemään (siis voiko se TOSIAAN olla tuosta kiinni!!) ja ainakin on toiveita ettei menisi perätilasektioksi kuten isosiskonsa, jote ei koko raskauden aikana raivotarjonnasta tavattu kertaakaan.

Nyt äkkiä laittamaan koululaiset ja eskarilainen opintielle! Kivaa päivää kaikille!

T: Aubrieta + "Siiri" rvk 24+6
 
Ihaneita kuvia! Hienoa, että menee hienosti! :heart:
Täällä on nlasta kotiuduttu - hitain mutta varmoin askelein. Sokerirasitus oli tänään ohjelmassa ja yökyök-glukoosilitku osoittautuikin aivan maistuvaksi! Se oli kylmää ja siinä oli kuplia ja kun janoonsa joi, niin maulla ei enää väliä ollutkaan! *maisk* Tsemppiä teille, joilla tämä on vielä edessä. Tulokset kokeesta saan sitten huomenissa. Sitten niihin numeroihin; paino alusta +1,1 kg, viikossa +112 g. Tietenkin kyseltiin, että syönkö kunnolla ja omasta mielestä taas en näin kunnolla oo syönyt ikinä! Toki vararavintoakin on, että pelkästään pitäs olla kyllä tyytyväinen näihin numeroihin. Matalista hb-lukemista oli tultu ylöspäin 117:een ja huomaahan sen olostakin. *reipas*
Sf-mitta 24 cm, kuukaudessa tullut +7cm? Kuulostaa paljolta, mutta kai se näin menee. Verenpaine tekikin tepposet siinä sokereitten mittaamisen välillä; ensin oli normi 112/60; toisen verikokeen jälkeen alkoi heikotus ja silmissä mustenemaan (onneksi th:lla ei ollut muita tapaamisia, niin sain köllötellä siellä tutkimushuoneen sängyllä ) ja mitattiin sokerit sormenpäästä ja verenpaine. Sokerit kohdallaan, mutta verenpaine 80/47. Ihmekös tuo, jos vähän huippasi. Mies soitettiin kotoa tuomaan meetwurstileipää, että saan sitten kolmannen verikokeen jälkeen heti jotain suolaista suuhuni. Meni kyllä tovi jos toinenkin ennen kuin uskalsin nousta edes istumaan..näitä heikotuskohtauksia on ollut nyt parin viikon aikana muutenkin, että turkinpippurit käsilaukussa on ihan pakolliset! Ja koska oma äitini on neuvonut välttämään ylenpalttista suolan käyttöä, tottakai kilttinä lapsena :saint: olen myös totellut. Nyt saa aamupuuro kyllä suolaripauksensa takaisin ja otan toistekin sitä meetwurstia leivän päälle..ei tommosilla verenpaineilla oo kiva kyllä elää, vaikkei niistä vaaraakaan ole!

Vauva liikkuu ahkerasti, töissä välillä jopa häiritsevän paljon, mutta onneksi se saa toistaiseksi aikaan vain hymyjä. Asiakkaatkin ehkä ihmettelevät, että miks mun tiskistä saa niin nauravaista palvelua tällä hetkellä. :D

Ulkona sataa, mutta onneks sisällä on aurinkoinen fiilis!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Ente ja - mielikuvituksellisesti - vauva 24+3 :wave:
 
Ente, tuttu fiilis tuo äkillinen verenpaineenlasku! Ikävintä siinä on, että mun kohdalla se on koittanut lähes poikkeuksetta tilanteissa joissa ei "sopisi", eli kaupan kassalla, töissä kesken lääkärinkierron, hääjuhlassa kesken onnittelumaljan, siis ylipäätään silleen että pitää seisoa ja istumapaikkoja joko ei ole ollenkaan tai istuminen muuten vaan ei sovi tilanteeseen. Suolaa, ja niitä "kiellettyjen herkkujen listalla" komeilevia salmiakkia ja lakritsaa olen nauttinut ihan huoletta toistaiseksi!

En sitten kyllä koskaan lakkaa hämmästelemästä noita 4D-ultrakuvia! Miten voikin olla noin selkeitä ja upeita! Tosin vauvat on alkaneet mun silmissä näyttämään kaikki samalta, hassua sinänsä. Miekin haluaisin tuohon kuvakseen mutta ei ole nyt niin paljoa ylimääräistä että olisi varaa.

Joku aikaisemmin kirjoitteli tuosta selällään nukkumisesta jotain. Mulla on istukka takaseinässä, ja toistaiseksi olen vielä pystynyt hyvin makaamaan selällään, mutta mun suosikkinukkumisasennossa ei ole ollut hyvä olla; vasemmalla kyljellä ollessa tulee sellainen selittämätön paha olo.

Ja tämä muksu ei ole vielä kertaakaan kääntynyt otolliseen asentoon, perätilassa tuo viihtyy hyvin tiiviisti, tai sitten makailee siellä kohdun suulla selällään kuin riippukeinussa konsanaan :D . Kovasti jännitän että kääntyyköhän tuo ollenkaan raivotarjontaan, tuleeko suunniteltu sektio. En sinänsä laittaisi pahakseni, tulee mitä tulee! Ja onhan tuolla vielä aikaa...

Mä muutes luovutan tänään tuon selkäkivun kanssa ja menen lääkäriin iltapäivällä. Varmaan on saikkua luvassa, ja ajattelin toivoa reseptiä Panacodista kun parasetamolia on mennyt nyt maksimiannoksella. Sainhan mie sen tukiliivin eilen uudestaan käyttööni mutta ei se nyt niin autuaaksi tekevä vekotin ollut että kivut olisi sillä pyyhkäisty :/ .
 
DoB
Sama juttu täällä Ente ja Kamomilla-81 , mä olen aina ollut kova pyörtyilemään ja se on viime aikoina tullut taas mukaan kuvioihin voimakkaammin. Ja miks se aina tapahtuukin just siellä, missä ei pitäisi..... ei kiva!

Mullakin selkä kipuilee töissä, ajattelin syyskuussa seuraavassa neuvolassa asiasta mainita. Meillä kiire vaan pahenee koko ajan ja joudun olemaan useita tunteja yksin. On pari kertaa tehnyt jo tosi tiukkaa ja maha onkin sitten ollut kipeä koko illan kotona. En halua riskeerata mitään, joten toivottavasti saisin saikkua loppuajaksi.

Muuten kaikki menee hyvin :)

Dob ja Öttiäinen 24+6
 
Ihania kuvia ja ihania uutisia teillä!!! Onnittelut!!!

Mulla ei selkä kipuile vaan rintakehä.. tuntuu, että keuhkot painuu jo kasaan.. vaikka mulla on noi sf-mitat aika pieniä.. kun istuu selkä suorana niin ei tunnu missään (oikeestaan) mutta jos vähänkin lysähtää niin pitää haukkoo henkee. Mulla oli viikko sitten sf-mitta 17cm ja silloin viikkoja tasan 23... hmmm...

Kaikki tietysti näillä viikoilla kasvaa jo omia käyriään, mutta silti.. katoin aiemmat kortit niin siellä oli isompia lukuja. Mittasin kyllä ite eilen rullamitalla :LOL: ja sain tulokseksi 23cm joka vastais paremmin näitä viikkoja.. Mutta. Sehän on mittaajasta ja Neidin asennostakin kiinni, eikös vaan.

Mukavan harmaata päivää!

Härkis & Neiti 23+6
 
Heippa!

Kysynpä sitte kuitenki, Oliko lie Petite-te vai kuka joka mainitti pohkeisiin tulleesta ihottumasta? -Jäi mieleen kuinka sitä sitte oli raskausmyrkytyksen aluksi ja vaikka miksi arveltu, mitä se sitte lopulta oli?? =)

Mulle nousi sunnuntai-iltana aika nopeasti semmonen punainen röhelmäinen ihottuma pohkeisiin, koivet oli punottavat, turvoksissa ja kuumottavat.

Kun tuota valvomisputkia on takana samoilla silmillä pari kuukautta, eikä koko raskauden aikana ole ollut syvää unta, alkaa pumppuki jo vikistä ja valittaa. Mietin siinä sitte että johtuuko tämä nyt vaan kropan hiipumisesta unettomuuen takia, vai onko se raskausmyrkytys vai vai sepsis alkamassa (niveltulehus selässä) vai mikä...

Olotila oli kuitenki niin kehno etten uskaltanu enää ihmetellä ja lähettii päivystyksee, siel mitattii paineita 99/145 ja koipia kateltuaa hoitaja laitto synnyttäjien vast.ottoon jossa katottii valkuainen. Sitä ei kuitenkaa ollu. Olin kyllä käyny puoli tuntia aiemmin vessassa, en tiiä vaikuttaako. Joskus on kyllä sanottu ettei välttis näy jos on vasta käyny.

Ekg.ssä oli kaikki ok, ultrassa vauvalla kaikki hyvin eikä kohdunsuulla ollu mitää epätavallista, mikä oliki oletettavaa ku supistukset on loppunu.

Sain sitte piikkiä pyrstöön ja unilääkettä ja reseptit mukaan. Ekana yönä sain unta nelisen tuntia ja nyt viime yönä meni unessa melkei kokonaan.

Mutta nuo kintut, neo edellee täynnä tuota ihottumaa, enää nei oo nii paisuksissa ei punaset. Mitälie, pikkuse häirittee se myrkytys asia kuitenki, ku yhen melkein normin munuaisen omistajana, sitä on aiemmissa raskauksissa syynätty tarkkaan. Ennen kerta kk verikokeet ja pissanäyte, mutta nyt on menty niillä neuvola tikkutesteillä per nlakäynti.

Rakenneultra oli sillon äpkl kontrollikäynnillä ja kaikki ok ja ja "virkeä" vauva, vaikkei liikkeitä juuri tunnu vielä(kään). Satunnaisesti ja viikkoja reilu 23.

Minä en vielä oikee jaksanu keskittyä vaatteisii enkä tavaroihin. Paitsi yhen hömpän bodin ostin ku oli niin soma lindexin oranke pöllö riepu :D ja soin ajatuksen minipienelle toppishaalarille ja kysyin systeriltä lainaan, Se kun reippaana naisena teki omalleen viime talveksi ihanstuttavan kelta-oranssi-valko kukkakuosisen puvun vanhasta viltistä. Sori vaan, pieni mies jota odotamme :LOL:

Ei olla sukupuolta kyselty eikä kysytä, mutta "poika-olo" on, ja pojalle varma nimiki valmiina. Itse asiassa kävi joskus mielessä että mitä jos onki nainen, eihän meil ole sille ees nimiä :D

Tavaroita ei paljo tarvi hankkia ku on kaikkia mahollista, mutta ehkäpä sitä sitte, ku saa sen äitiysavustuksen innostuu päivitteleen taravat ajantasalle. Vaippoja ja vaatteita ja petivaatteita kuitenki tarttee, ku nytki on pienet petivaatteet niin just ja just että ehtivät pyykistä käyttöön.

Kunhan täsä vähä virkuais tähä elämää mukaan, niin mukavaaha se ois alkaa laittaa. vielä ei jaksa, tarttis varmaa nukkua kuukauden yötä päivää että viittii alkaa tekee muutako ihan pakollista. Nyt toivottavasti saa kuitenki nukkua "muutamana" yönä viikossa, jos nuo lääkkeet edelleen vaikuttaa, kun niitä sai sillee harvaksellee ottaa.

Onha tuo aika onneksi kulunu, reilut kolme kk mahd. käynnistelypäivään, jos kaikki hyvästi sinne asti jatkuu :)

Mukavaa päivänjatkoa naiset, me alamme syömään ja sitte onki ruokalevon paikka :whistle:

O ja Poikane 23+
 
B-7
OmituinenOtus Mun jalkatarina oli hyvin samanlainen.Tosin lääkäri vain konsultoi äitiyspolin lääkäriä.Valkuaista ei ollut eikä muutakaan häikkää pissassa.Myös rr normaali,matala.Muutamassa päivässä turvotus laski,punotus vähän myöhemmin.Tavallaan jäi auki,mitä mahtoi olla ja nokkosrokko jäi päälimmäiseksi epäilyksi!
Ja nyt jalat ok!
 
OmituinenOtus: Mitä unilääkkeitä sait? Jos saapi kysyä... Mua vaivaa kanssa kovasti unettomuus ja nukahtamisvaikeudet.. Neuvolaankin asiasta kyllä soittelin, mutta mieluusti odotuttavat nyt seuraavaa lääkäriaikaa,joka 4.9... En tiedä mikä valvottaa.. Hormonit vai stressi vai mikä! Olen ollut kyllä aina huono nukkumaan ja ennen raskautta unettomuuteen lääkkeitäkin söin..

Sitten vähän eriteasiaa!!! :LOL: Eli: Tuleeko kellään muulla jo nestettä rinnoista?? Mun toinen rinta nimittäin vuotaa ku seula!!! Joka aamu ja ilta yöpaita märkänä! Ja neste on kirkasta ja makean tuoksuista.. Etumaitoa?? Mulla on siinä rinnassa ollut lävistys, jonka olen ottanut pois. Olen nyt yrittänyt kovasti välttää rintaa koskemasta ja "stimuloimasta" ettei nyt vielä rupeisi ihan maitoa lykkimään!!! Toinen rinta vuotaa ihan ihan vähän, mutta ei läheskään niin paljon kun tää toinen! Inhottavaa.. täytyy lähteä liivinsuojuksia ostelemaan..
 
Hei!

Ihanan paljon tullut luettavaa eilisen jälkeen! Nyt en kyllä millään ehtisi kommentoida puolillekaan, joten jätän suosiolla väliin ;) Yhteisonnittelu siis kaikille hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia saaneille, ja ihania kuvia!

Erilaisista vaivoista oli ollut juttua. Mulla ei *kop kop* ole tällä hetkellä muuta kuin unettomuutta (no joo, erittäin kurjahan sekin kyllä on). Esim. selällään voin olla vielä ihan hyvin, ei ole vielä mitään kolotuksia eikä ahdistuksia. Verenpaine on laskenut koko odotuksen ajan, mutta ei ole vielä liian alhaalla, ei ole onneksi huimannut. Tosin alkuraskaudessa kärsin siitä useamman viikon, joten ei totisesti tarttis tulla takas.

Sykkeistä: olen kuullut väitettävän, että pojilla olisi matalampi, ja esikoispojallamme syke oli aina 130-140 luokkaa kun mitattiin. Mutta mikään varma konsti se ei ole! ;)

Maidontulosta: ei ole vielä tullut yhtään, esikoiseltakin ekan kerran tihkui vasta ihan odotuksen lopussa. Joiltakin tulee jo aikaisemmin, joiltakin ei kai välttämättä mitään odotusaikan?
 
Saparo-81

Saa kysyä, eli Opamoksia 15-30mg muutamana iltana viikossa, aluksi saan lääkärin mukaan ottaa vähä aikaa putkeen. Ketorin 100mg kipulääkkeeksi ja tuohon tulehukseen.

Petite-te

Nokkosrokko on mulle tuttu juttu, eikä oikee tunnu samalta, voi kyllä ollakki. Sen minä horopää unohin tuosa purkauksesa mainita että siihen liittyy olennaisesti kutinaa. Aiemmin on kihissy ja kutissu vaan yläkroppa, maha ja rintavarustus, selkäki jonku verran. Nyt nuo koivetki kutiaa ihan hillittömästi ja voisin rääpiä itteni verille. Rasvaamisesta ei ole ku se helpotus ettei viitti rääpiä kovin. Mutta ehkäpä se syy selviää sitte verikokeissa, ku to pittää mennä reumapolia varten labraan.

Hahaa, minäpä sain sen hehkuttamani minitoppahaalarin hypisteltäväksi :) -Ehkä tääläki herätään pikkuhiljaa siihen että se Pieni poikanen on muutaman kkn. päästä tässä... ;)
 
OmituinenOtus: Juu, mulle kanssa raskauden alussa tota Opamoxia kirjotettiin paniikkihäiriöihin ja olen sitä nyt parina iltana ottanut 15mg siihen unettomuuteen.. mietin vaan että en taida kovin montaa iltaa putkeen sitä ottaa! Olen kyllä sen avulla nukkunut hitusen paremmin! Muutenhan sitä vois yöt vaikka pyöriäkin, mutta kun ei töissä meinaa jaksaa! Ja en oikein haluaisi kovasti sairaslomallakaan olla kun muuten kuitenkin olo ihan hyvä.... huoh.. mutta täytyypi siltä lekurilta kysyä että miten monta iltaa putkeen sitä Opamoxia uskaltaa käyttää....

Meitin tytskällä on ollut sykkeet ultrassa aina päälle 150 .. tai siinä tuntumassa... :)

Ai kamala kun meinaa alaselkä jumia taasen.. pitänee mennä vähän makoilemaan! On niin jotenkin pönäkkä olokin koko ajan! Tuntuu että jatkuvasti ois ähky vaikkei paljoa söiskään! Ja kiloja varmasti tullut taas lisää.. ainakin siltä tuntuu! Jotenkin ahdistaa painon nousu taas!!

mutta mutta, nyt köllimään..typy potkiskelee taas ahkerasti! Sillä varmaan olo tukala kun koko päivän oon istunu :) Täytyy vähän oikoa! Jaksamista kaikille!

 
Sykkeiden perusteella ei kyllä kannata arvioida yhtään mitään, huomaatte varmaan että tyttöjä ja poikia odottaville ihan samoja sykkeitä. Minun vauvalla aina sellaset 140-150 ja niiden perusteella odottaisin molempia... Mahan muotokin muka kertoo paljon, mulla kyllä erittäin tyypillinen maha ja kaikki arvanneet tulokkaan oikein vaikka en sitä myönnäkään. Tosin kaverilla tyttö ja poika, molemmista ihan samanlainen maha.
 
:headwall:
Ensin en saanut unta, pyörin sängyssä asentoa hakien johonkin yhteen asti. Sitten heräsin ilman mitään "syytä" hieman ennen neljää, enkä sen jälkeen ole nukkunut.

Missä, oi missä on mun unet?!

Kyllähän tässä jomottaa ja juilii persuksiin, särkylääkettä on otettu, mutta ei auta. En mä sitten kai jäänytkään turhaan saikulle.
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
:headwall:
Ensin en saanut unta, pyörin sängyssä asentoa hakien johonkin yhteen asti. Sitten heräsin ilman mitään "syytä" hieman ennen neljää, enkä sen jälkeen ole nukkunut.

Missä, oi missä on mun unet?!

Kyllähän tässä jomottaa ja juilii persuksiin, särkylääkettä on otettu, mutta ei auta. En mä sitten kai jäänytkään turhaan saikulle.
Täälläkin uneton!
Tosin mulla pyörii koiran tiineysasiat päässä ja uni ei tuu.nousin myös ennen kuutta,hereillä olin jo neljältä ja yön juossut vessassa,ehkä pikkasen pätkissä nukkunut :headwall:
 

Yhteistyössä