Heippa naikkoset!
En ookaan hetkeen kirjotellut, mut nyt masukuvan juuri ottaneena ja muiden masuja katsellessa tulikin mieleen, että voishan ne tähänkin pinoon laittaa ne kuulumiset välillä
Eli mun masuni on kyl ihan valtava, töissä siitä jo naurettiin että "ihan kun olisit syönyt keilapallon"
Noh, ei se kauhean epätodenmukaista kuvaa anna..
Tänään oli kans toi eka neuvolalääkäri. Pääs vihdoin purkamaan mieltä vaivanneesta kutinasta ja mahakivuista. Tässä tulos:
Rv 22+4 (UÄ 23+1, pidän näitä vkoja ku todennäkösempää noin)
painoa +150g/vko
RR 110/74
SF 20.5cm (komeasti käyrän yläpuolella..)
Lapsivesi norm.
:heart: 148
Pissassa gluk pikkuplussa/isompi miinus (???)
Ja sitten valitusta:
Ekaksi neuvolantäti puhui tuosta pissanäytteestä, kun oli hänen sanojensa mukaan "häivähdyksen häivähdys sokeria". Sanoin, että olin juuri syönyt ennen vastaanotolle tuloa ja pureskellut purkkaa. Hän sanoi, että varmaan johtui siitä, tai sitten pahimmillaan mun aiemmista munuaisongelmistani -> raskaus rasittaa niitä paljon. Ei kuulemma aihetta epäillä raskausdiabetestä, koska olen nuori ensisynnyttäjä, lähtö-bmi 20, eikä mitään diabetestä suvussa. Menin sitten siitä lääkärille, joka oli nuori vastavalmistunut naikkonen. Hän oli sitä mieltä, että HETI sokerirasitukseen! Kerroin munuaisistani, ja sanoi, että katsotaan se myös. Sanoin, että en ole menossa vielä tältä pohjalta rasitukseen, ja kysäsin että voiko kattoa paastosokerit samalla kun otetaan hepatoosi- ja munuaiskokeet verestä huomenna. Sitten jos paastosokerit ja/tai huomisaamun virtsanäyte näyttävät että sokeria on liikaa, niin tottakai menen rasitukseen. Sovittiin sitten näin, saan ne tulokset sitten iltapäivällä. Mitä nyt olen lukenut, kuullut ja asiasta muiden asiantuntijoiden kanssa keskustellut, niin tuo iltapäivän pissanäyte juuri ruoan jälkeen ei ole luotettava, varsinkin kun sokeria ei ollut edes yhdellä plussalla.
Tää lääkäritäti myös määräs mut heti 2 vkon sairaslomalle suppareista, katsomattakaan mua, kun papereissa oli maininta et kivuliaita supistuksia ollut. Ja kaiken huipuksi, kehtasi kysyä sf-mittaa mitatessaan multa että "ONKO TÄMÄ TOIVOTTU LAPSI?". Meinasin tosissani suutahtaa, kuten miehenikin. Se lääkäri näki kuitenkin, että olemme naimisissa ja yhdessä paikan päällä. Että oli kyllä muijalla otsaa.. |O
Ei auta kun maata saikulla sitten, ja käydä kattoon noi labrat huomenna. Täytyy vaan toivoa ettei sitä hepatoosia ole, tai taas munuaisongelmia :/ Piti pasteta tuo valitus tänne kun en kaikessa hormonihöyryissäni jaksa enää selittää koko kiehauttavaa tapahtumaa uudelleen
Sori laiskuus!
DD ja potkurineiti 23+1 :heart: