JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Niin, ja kiitos Grynna :) Ja vinkeistä kiitokset myös muille :) Olin tähän asti itsekin miettinyt tarvikkeita vain vauvalle enkä itselleni mitään.. Esimerkiksi jälkivuotoa en ollut ajatellut ollenkaan, olin autuaasti unohtanut koko kuukautisten olemassa olon!

Jätin paperit kelaan maanantaina, ja kovasti odottelen äitiyspakkausta! Hirveästi en ole vielä vauvalle vaatteita yms ostellut, kutonut kylläkin. Ensimmäisen potkupuvun tosin ostin jo samana päivänä kun raskaustesti näytti viimein positiivista :D Meillähän kolme ekaa testiä näytti negatiivista, onneksi en uskonut niitä!

Painonlisäyksestä täällä joku kyseli, tarkistin illalla äitiyskortista ja siitä näin, että painoa on tähän asti tullut 2,7kg.

Asiaa olisi vaikka kuinka paljon mutta pää lyö jotenkin nyt tyhjää :/ Taidan hyökätä tästä marjapuskiin vitamiinitankkaukselle ja kerätä herukat talteen ennen lintuja..
 
Moiks!

Kirjottelen vähän nyt, ennenkuin loput pesueesta kotiutuu..

annukka84 Jo vain, kävin siis Viremällä viimesissä raveissa. Hieman tylsät oli, mutta toisaalta, aika kultaa muistot ja parantaa haavat.. vietin penskana kaikki kesät aina raviradalla..

Oon saanut levättyä ruhtinaallisesti nyt ja ihan alkaa tylsyys iskeä... ukko ja pienet on tulossa mummolasta, ehkäpä ne puolen tunnin päästä kotiutuu jo. Isommat rupes unille ja niistä toinen vielä nukkuu ja toinen on piirtämässä. Ei oikein ole tottunut tähän hiljasuuteen.

Nyt meen laittamaan ruokaa.. ja puhelinkin soi. Paremmalla aikaa sitten taas jatkan..
 
Vauvahaaveita: Ehkäpä sullakin on tuo istukka edessä ja siksi ei tunnu liikkeet.Mäkin oon tuntenu liikkeet vaan tuolla vasemmalla puolella.
Tsemppiä tuohon rakenneultraan! :) Kyllä ne liikkeet alkaa vielä tuntumaan.
 
Juli05 kiitti...eiköhän ne sieltä tunnu aikanaan...pääasia että vaavilla kaikki hyvin :heart: Ihanaa, ku huomena pääsee kurkkimaan taas pikkuista... :D Toivottavasti siellä vaan kaikki on niinki pitääkin...
Tympiä ku täällä on rakenneultra ajat aina iltaaikoja, ja mullaki aikasin vuoro huomena, eli kolmelta.
Toivottavasti on mukava ultraaja huomena ultraamassa, eikä mikään tympeä...
 
Hirveesti te ootte jo ostelleet kaikkea =) Mä luulin et mulla olis tässä vaiheessa jo kaapit täynnä tavaraa, mutta oikeestaan ei olla ostettu ku muutama vaate vasta.
Pinnasänky on työn alla kun kunnostan yhden vanhan rojun, mutta mitään muuta ei olla vielä harkittu. Ajattelin, et ehtiihän tuota, mutta tosiaan enää viitisentoista viikkoa laskettuun!! Mihin se aika oikein menee :eek:
Perjantaina oli uusintaultra, kun rakenneultrassa jannu ei suotunut kääntymään et oltais sydän saatu katsottua. Nythän tuo suvaitsi sen antaa katsoa ja ihan normaalilta kaikki näytti.
Ja voi tosiaan luottaa siihen aiemmin sanottuun sukupuoleen kun vehkeet näkyi taas niin selvästi et lääkäriäkin nauratti :D
Ai niin, ollaanhan me sen verran varauduttu tohon perheenlisäykseen että ostettiin perhemallin moottoripyörä :LOL: Nyt sovitaan koko jengi saman kyytiin kun tässä kolmannessa on sivuvaunu. Sovin mäkin mahani kanssa vielä kyytiin...
Taitaa kasvaa tästä pojasta motoristi :D
 
Divina: Me ostettiin noi Brio Happyt 399e oli tarjouksessa! Vietiin liikkeestä viimeset! :D Mutta niihin ei sisältyny rataskankaita, eli kun vauveli alkaa istuskelemaan rattaissa niin se on sitte joku 200e laitettava niihin rataskankaisiin, että pääsee niissä istumaan.. Se oli kyllä vähän hölmö homma.. mut ku oli tarjouksessa ni niihin ei kuulunu muutenkaa MITÄÄN lisävarusteita. :/ Mut noi on kyllä tosi köykäsen oloset ja helpot käännellä ym. :)

Jes ollaan löydetty sellanen nimi miehen kanssa mistä kumpiki tykkää.. =) Toi ukkeli oli jo niin päättäny etunimen, mut ite en halua pitkää etunimeä, ni nyt se sit suostu et laitetaan se sen ehdottama pidempi nimi tokaks nimeks ja tää uus "löytö" sitte etunimeks.. :LOL: Voihan nää nimet tässä muuttua vielä monen monta kertaa, tai sit ei. =)

pikku ja potku-iita 22+2 :heart:
 
Moiks.. sen verran aattelin tarkentaa siihen tarvikelistaan, että ne kamppeet hankitaan sitten jossain vaiheessa, mutta vielä ei juuri mitään ole. Pinnasänky on kasattu valmiiksi ja siinäpä ne tarvikkeet on tässä vaiheessa. Kaverilta käyn jossain vaiheessa hakemassa kaiken oleellisen ja loppusuoralla hankin vasta vaipat, liivinsuojat, siteet jne. Kyllä ne vielä kerkee ja jos ei kerkee niin hakekoot sit muu perhe ne valmiiksi sillä välin, kun itse oottelen osastolla kotiin pääsyä. Vankkurit uskon saavani joskus tuossa marraskuussa tai sit joulukuussa, kuitenkin ekat viikot ollaan sisällä ja paljon ulkoiluun vaikuttaa ne tulevat talvikelitkin.

Esitietokaavakkeesta.. sen täytän heti, kun saan sen paperiversion ja siihen tulevat nimet (hätäkastetta varten) ovat sitten ne varmat. Minusta se esitietokaavake on kyllä täysin turha.. miksei ne voi kattoo kaikkee sieltä koneelta, siellä ne tiedot on jo valmiina. Ihan turhaa hommaa näpytellä aina kaikkee moneen kertaan. Mutta kait se on se byrokratia.. :headwall:

Neiti on jumpannut viimeset 2 vuorokautta ihan urakalla ja ihan liikkeellä ollessa ja levätessä. Viimeyönä heräsin 2 kertaa siihen, kun kylkeen latasi sellaset iskut, että meinas mennä pissi housuun.. :LOL: Mulla tuntuu nyt yöllä ja levätessä liikkeet aika ylhäällä.. ilmeisesti tämäkin tykkää leikkiä jojoa ja poukkoilee eestaas alhaalta ylös ja toisinpäin.. Unet on menneet aika ihmeellisiksi.. jos osaisin niitä tulkita niin varmaan hulluksi tulisin.. ;)

Pitäis mennä laittamaan mansikkamaalle muoveja.. kuolis rikkaruohot ennen istutusta. Jospa ensi kesänä jo sais omalta maalta mansikkaa, ainakin välillä syödä asti ja siten, että tytöt sais niitä itse kerätä.

Sauna on lämpiämässä ja ukko laittaa ruokaa.. saa välillä vaan olla. Kummasti tuli taas vilinää taloon, kun kaikki on koolla. Huoh.. Ikävä näitä oli, mutta tiedätte varmaan.. se HILJAISUUS oli ja meni. Ihanaa, kun ukolta loppuu loma ja menee huomenna töihin, pääsee taas kiinni ihan tavalliseen arkeen, toisaalta harmittaa.. Eipäs saatu kaksistaan olla ollenkaan, vaikka sopimus oli.. alkaa hieman pinna kiristyä tässä hullunmyllyssä, mutta huomenna arki alkaa ja saadaan tehä pienten kanssa mitä huvittaa!!! Oujee!!! Taidetaan pökästä suoraan entiselle tallille tervehtimään vanhuksia ja kattelemaan hevosia.

Hmm... eipä tässä muuta sitten kuulukkaan.. tasaiseksi on tämä odotus mennyt ja sehän on vaan hyvä. Hyviä vointeja ja paljon liikkeitä teille mammat!

Härkis + Neiti 23+4
 
Sunnuntai-iltaa täältäkin suunnalta! Kohta alkaa paniikki iskemään, kun huomenna on neuvola, enkä yhtään tiiä ottaisko avustuksen rahana vai pakettina. No, ehkä sitä saa vielä mietiskellä. Tosi pitkällä teillä joillakin on noi valmistelut. Meilläkin läheiset on lahjotellu kaikenlaista tavaraa, mut ite ei olla vielä hankittu mitään. Ehkä sitä sit äitiyslomalla ottaa loppukirin... :)

Ihanaa odotusta kaikille!

-Äippä ja joulutonttu 21+ jotain-
 
Sunnuntai-iltaa! Hirvee iskiasvaiva (tai ainakin luulen että se on sitä oireiden perusteella)alkoi eilen vaivata koiralenkillä :( Tuntuu että jalka voisi mennä alta minähetkenä hyvänsä, jomottaa maatessakin. Minä joka en ikänäni ole kärsinyt selkävaivoista, tämäkin piti nyt sitten kokea. Tosi inhottava vaiva! Onko kellään vinkkejä miten tätä voisi helpottaa, kiitollisena vastaanotan kokemuksia!!! Muuten olo mainio, huomenna neuvola, jippii! Ja vielä viikko lomaa jäljellä :D
Vennu ja tonttu 22 tasan.
 
Moiks!

Tulipas sitten eilen saunassa huomattua, että maitoa tulee jo.. yöks.. ei ihan vielä ois tarvinnu.. Nooh.. normaaliahan se on.

Laitoin neidit kouluun ja tässä arkea näitten kahden kanssa harjoittelen.. kyllä ne jaksaa vaan riidellä, milloin mistäkin, kait se asettuu, kunhan rytmiin tottuu. Ukkokin lähti aamusella aikaseen töihin, joten nyt voi rehellisesti sanoa, että arki on alkanut. Ou jee!!!

Annukka84 Tämä on pieni alue, joten varmaan ollaan jossain nähtykin. Sonkajärveen kuuluu meidän pesue, mites teidän? Ehkä yv ois viisainta tässä vaiheessa... vai mitä itse aattelet? Jos siis kovinkin tuttuja ollaan... ;)

Harmittaa vietävästi, kun en nähny eilen Kauhukeittiötä, voiskohan sen kattoo netissä ilmaseksi jostain??? Tiedän kyllä, että Rock sen voitti, mutta se ois ollu silti ihan kiva nähä.

Keskiviikkona tulee täyteen 24 viikkoa, loppusuora häämöttää jo lupaavasti! Mukavaa sateisen harmaata maanantaita teille!

Härkis & Neiti 23+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Härkänainen:
Moiks!

Annukka84 Tämä on pieni alue, joten varmaan ollaan jossain nähtykin. Sonkajärveen kuuluu meidän pesue, mites teidän? Ehkä yv ois viisainta tässä vaiheessa... vai mitä itse aattelet? Jos siis kovinkin tuttuja ollaan... ;)
Ei taideta olla, minä kun en tuolta sonkajärven päästä tunne oikeastaan ketään... Asustelen nimittäin täällä just vastakkaisella suunnalla, lännessä päin... Eli Korkeintaan jossain Iisalmen kaupassa ollaan tietämättämme törmäilty :D
 
DoB
Täällä myös ilmoitellaan, että kaikki on hyvin ja masuun satelee potkuja pitkin päivää :)

Ja mekään ei olla vielä hankittu vauvalle mitään, eiköhän sitä lähempänä ehdi. Meille ei muuten ole mainittukaan mistään esitietokaavakkeesta.....

Dob ja öttiäinen 24+5
 
Täällä kanssa iskias vaivaa pahasti :( . Soitin jo neuvolaankin, että saisinko terkkarin kirjoittamana muutaman päivän saikkua, mutta kuten itsekin tiesin, tää on sellainen vaiva joka ei yleensä muutamassa päivässä parane, jos ollenkaan ennen synnytystä. Sen takia mun olis parempi mennä lääkäriin, terkkari voi kirjoittaa maksimissaan sen kolme päivää. Kyllähän mä voin sairaslomalle jäädä, mutta en mielelläni ihan vielä.
No, mä menen tänään iltavuoroon, ja käyn uudestaan pyytämässä lantiotukivyön fysioterapianosastolta lainaksi, sillä mä pärjäsin ihan mukavasti. Jospa se pitäis mut työkuntoisena vielä muutaman viikon. Kaiken kaikkiaan viisi-kuusi viikkoa tässä olisi aikaa ennen äitiysloman alkua, en mä edes unelmoi että jaksan niin pitkään hoitotyötä, etenkään kun nytkin tuo kumartuminen on yhtä tuskaa.

Mutta muuten mä voinkin vallan loistavasti :D
 
Helou!

Neuvola oli tänään, ja kaikki hyvin. Paineet 106/60, painoa ei ollut tullut lisää (minun tapauksessani hyvä asia, kun BMI aika muikea), hb:ta ei nyt mitattu, pissa puhdas, ja sf-mitta 21 cm :D eli tukevasti yläkäyrällä! Mulla kyllä ilmeisesti johtuu myös kohdun mallista/asennosta, koska on huidellut ylhäällä koko odotuksen (mulla jostain syystä mittailtu jo rv 14 alkaen), mutta ultrissa beibi on vastannut täysin viikkoja eikä ole ollut mitenkään iso. Vauva veteli iloisia kuperkeikkoja sykkeen mittauksen aikana, ja se syke oli n. 150. Poika se on...

Liikkeitä tuntuu kivasti, pieni myllertää aika iloisesti joka päivä. Vatsan päälle olen muutamia kertoja tuntenut, mutta aika harvakseltaan vielä. Väsymystä lukuun ottamatta vointikin ihan ok, mikä on myös kiva juttu, ehtiihän niitä vaivoja tässä vielä kehittyä :p

Kaikki jutut on luettu, mutta nyt lyö pää ihan tyhjää, joten pidemmittä puheitta suorin päiväkahvin keittoon.

t. Grynna 21+6
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-------------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81---------esikoinen----------------KOKS
Caffee81---------------toinen--------------------K-SKS
ensimami------------------------------------------KOS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna-------------------viides---------------------LUAS
Viivi76------------------toinen
Sikuriina1987
Sammal----------------toinen--------------------K-SKS
Maamuskainen-------kolmas
pulla75----------------esikoinen-----------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika------------TYKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö-------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen--------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen----------------SeKS
Valas77----------------neljäs--------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------toinen-------------------PHKS
Petite-te----------------seitsemäs--------------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu--------------------toinen-------------------TYKS
Melissa-83-------------kolmas-------------------K-SKS
Lisbethh----------------esikoinen---------------NKL
käppyrämallut---------toinen------------------OYS
Ente---------------------esikoinen
Mama-Mii---------------kolmas------------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------esikoinen
Sydänkäpyset---------toinen tyttö
Nepsus-----------------esikoinen---------------K-HKS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen-------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö----------K-HKS
neitim-------------------neljäs, tyttö
snö----------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA--------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö-------K-SKS
iittala-------------------kolmas------------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30-------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen-------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen---------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen-------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-------------kolmas------------------OAS
zaika-------------------toinen------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe-----------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen---toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus------kolmas------------------OYS
PipetiPoo-------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga---------kolmas------------------K-PKS
Valaskala------------toinen-------------------VKS
Sintzi-----------------toinen, tyttö-----------TAYS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81------------esikoinen---------------NKL
Terhikki--------------kolmas------------------PHKS
Annukka84----------esikoinen---------------KYS
Divina----------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha----------esikoinen---------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-----------toinen poika-------------TAYS
AnnClaire-----------toinen--------------------JS
joululahja-08------esikoinen
Gisele---------------esikoinen
sindi-----------------esikoinen
Äitikkäliini-----------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82------------kolmas--------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88------------esikoinen----------------VAS
tyylilyyli-80-------------------------------------PS
Taikametsä--------kolmas--------------------VAS
Tara84--------------esikoinen----------------EKKS
maria-08------------esikoinen----------------SKS
RBB----------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady--------------neljäs---------------------JS
Jasuliini-------------toinen---------------------LKS
Aniida---------------toinen
Skye85--------------toinen---------------------RAS
maarith-------------kuudes---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April-----------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö-----------Yhdysvallat
vennu---------------toinen---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74-------------esikoinen------------------KOS
taapero------------kolmas---------------------OAS
katherine----------esikoinen
kaisukka81--------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN-----------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75-----------toinen----------------------KOKS
Grynna-------------toinen----------------------NKL
nevi-----------------viides
Viivi82--------------esikoinen
Naputtaja----------toinen, poika-----------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85-------------esikoinen------------------K-SKS
Torey----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06-----------toinen----------------------KOS
Mrae----------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Sisar puoliQ-------------------------------------KOS
miu07---------------toinen---------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-----------esikoinen------------------EKKS
Basilicum----------esikoinen-------------------NKL
leijona-86----------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine----------esikoinen
Juli05---------------esikoinen-------------------KOS
jennae--------------toinen----------------------NKL
Vaapukka----------viides
akkamänty---------esikoinen------------------TAYS
Punahattu----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87-----------esikoinen
aiaifi-----------------toinen ja kolmas----------TYKS
vauvahaaveita----esikoinen-------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:
Jive- ---------------esikoinen, poika------------K-SKS

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints----------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
**********************************************
 
Olipas tänne taas ilmestynyt hurjasti luettavaa :p

Osa on ehtinyt hankkia jo vaikka mitä...Meillä ei ole kuin vaunut varattuna Lastentarvikeliikkeessä ja ostin käytettynä Kanga-repun vauvalle. Kaverilta saan lainaksi rintarepun. Meillä tietty vähentää hankintoja, kun esikolta jäi pinnis, turvakaukalo, tuttipulloja, vauvan leluja ja matkarattaat. Itelleni en oo hankkinu vielä mitään...Pitäs kyllä ostaa valmiiksi liivisuojuksia, siteitä ja uudet imetysliivit. Tulevalle vauvalle pitäs jostain saada sitteri.

Oma olo on ollut ihan ok, jos mukaan ei lasketa unettomia öitä ( en tiiä mistä ne johtuu, mut en vaan saa unta) ja sit sitä että vauva painaa aikalailla oikealla puolella navan ympärystä. En tiiä onko siinä kohdalla pää vai pylly, mut tuntuu aika ikävälle.

Mulla on seuraava neuvola vasta 4.9. Silloin on myös lääkärin tarkistus eli sisätutkimus, yök. Saapa nähdä paljon tuota painoa on taas kertynyt...

Terkuin, caffee ja ikiluukkuja rv 25
 
Hei !
Tääläkin käytiin tänään neuvolassa. Ja niinkuin vähän epäilinkin, sijaisen kanssa menee vähän pidempään. Normaalisti 10-15 min vakitädin kanssa, mut nyt käyntiin meni reilu 45 min. No, kaikki oli kuiteskin kunnossa hemppa oli 125, paineet 110/67, painoo on tullut tarkalleen 5,8 kg ( vähän vähemmän kuin arvelin ja kotivaaka valehtelee :) ) Vauvan sykkeet huiteli reilua 150. Sain myös ne kelan paprut. Täytyy täyttää ja laittaa eteenpäin.
Sitten oli eka työpäiväkin kesäloman jälkeen. No, ekaks kävin pomolta hakeen hyväksynnän syyslomaan, koulujen lomaviikolle ja myönsihän se tuon. Meillä yleensä lomat saa silloin kun haluaa. Muutenkin päivä meni kuin siivillä. Laskin et vajaa 10 vk töitä. Ihan kiva. Seuraavan kerran onkin sitten lääkärintarkastus kk:n päästä. Sitä ennen se sokerirasitustestikin.
Sellaista täältä näin pikaisesti :)
 
Heissan kaikille :flower:

Mullakin tänään neuvola ja painoa oli hurahtanut 4kg taas :ashamed:
Mä en tahdo mennä sinne enää :D
No aattelin minimoida seuraavan keran riskin ja otin aamuajan jotta ei olis niin turvoksissa kuin noilla ilta ajoilla.
Tosin täti merkkasi turvotusta ja selvisi, kun mulla on ihan karmea masukutina ja pientä punaista näppyä täynnä, että on mitä ilmeisimmin raskausihottumaa ja ehdotti hoidoksi perusrasvaa jota säilytän jääkaapissa ja rasvaan illalla ennen nukkumaan menoa niin pitäisi hieman hillitä kutinaa.

Hemppa oli tipahtanut 127 ja paineet 110/70, sf mitta 19 ja tyypin sydänäänet 142, mikä sai miettimään että mites ne vanhan kansan jutut meni, mikä oli tyttöjen syke ja mikä poikien?

Seuraavalla kerralla vasta kelapaperit, kun ei ole sitä 22 raskausviikkoa täynnä ja lääkäri varattiin lokakuulle.

Alaselkä alkanut jumittaa oikein kunnolla ja muutenkin hieman raskas olo, mitähän se on 10vk:n päästä jos nyt jo olo tuntuu raskaalta, ja pienimmästäkin ponnituksesta hiki alkaa valua =)

Eipä tässä muuta kuin hauskaa viikkoa kaikille tasapuolisesti :wave:

Punahattu ja Kauno-tyyppi 21+2
 
neuvola kuulumisia perjantailta! Kaikki hyvin
paino:+5kg (alusta)
rr:118/75
kohun pohjan korkeus:20
syke:135-145
pissa puhdas
ja liikkeet +
Sokerirasitus olisi ens kuun alussa ja nyt jo tekee pahaa miettii sitä kitkua tyhjää mahaa, se ei ole kiva tutkimus :( täytyy esikoinen saada johonki hoitoo että pääsee sinne ku sielä menee ainaki se 2tuntia ja tuon 1,5v kanssa se ei onnistu.
Meillä olisi kanssa ne rattaiden ostot edessä,tuplat siis..lastentarvikkeessa sanoi että kannattaa syyskuussa tulla ni saa sitten joulukuuksi jos on ruuhkaa ym ym...
Neiti on todella todella kova liikkumaan ja potkimaan,maha heiluu ja tuntuu selkeesti vaikka se istukka edessä onkin.
Mulla alkanu nää hormooni unet tai mitä nyt onkaa..samoja oli esikoisen aikaa,mies pettää ym ym ja johtunee varmaa hormooneista ja siitä ku itse paisuu ja ei niin "himottava" tunne olevansa :LOL: ukko vaa sano et ei oo kiva olla pettäjä aina monta kuukautta ku mitää ei oo tehny mut pääasiassa osataa välil nauraa noille!
mulla olisi kans eka neuvolalääkäri ens kuun puolivälissä ja sitä en odota innolla...vaihtoehtona on iso,hikinen mies joka murisee haarovälissä(oli neuvolalääkäri esikoisen kanssa)hiukka kuvottava mut hyvä lääkäri ja toinen kovakourainen virolainen naislääkäri joka ei ymmärrä melkee mitää mitä hänelle puhuu eli kumman ottais??? :x

joop mut eipä niistä enempää!
Jaksamisia!

sini ja elsa 23+1
 

Yhteistyössä