JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
amélie
Pöksy, älä hyvä ihminen vaan syytä itseäsi. Toimit ihan varmasti parhaalla mahdollisella tavalla tuossa tilanteessa. Olen iloinen sun puolesta, että sulla on nyt siellä kaksiviikkoinen poikavauva ja voit nyt hyvin. :)
 
karamelli83
Voi teitä ihania..itkuherkkäisenä täällä tihrustan teidän tsempityksiä, niin mulle kuin samalla itsellennekin.Ihana porukka meillä.:)
Ai Pöksyn olisivat jo ottaneetkin sisään..Voi toivon että mullakin olis sitten mahdollisuudet. Mullahan oli tosiaan paikat auki puoli senttiä jo 5 viikkoa(!!!) sitten,luulisin siis myöskin Amélien tapaan, että kyllä tässänyt ootellana ihan sitä loppurutistusta vain.Oma kroppa vaan ei taida sitä nyt hoksata.:)
Ja Amélie, ihana idea, en synkistelyissäni ole hoksannut kuin tuijottaa kelloa. Totta,tänään voisin nautiskella ja hemmotella itseäni.Käydä ihanassa ilmassa kävelyllä jne. Ja heh, näin itkuherkkänä varmaan itken huomenna kontrollissa vain kun näen lääkärin...:D

Te olette parhaita!<3 Haleja!

Melli rv41+3
 
karamelli83
Niin ja meidänkin tyty on ihan mielettömän vilkas yhä vain!! Luulin että vähän rauhottuisi kun tila käy pieneksi mutta ei..:) No,eipähän tarvitse maata kyljellään ja miettiä että liikkuuko tuo nyt ollenkaan..:D
 
amélie
Melli, kyllä se voi olla ihan niinkin, että vauva on edelleen vaan ihan tyytyväinen siellä yksiössään, kun kerran mahtuu liikkumaan. Ei mun mielestäni kannata ajatella, että itsessä olisi jotain vikaa. Ehkä vauva on vaan edelleen ihan tyytyväinen oloihinsa. :)

Kivaa, että sun on jo parempi mieli. Haleja! :)
 
Tättähäärä
Huomenta Ladyt,

Täällä on kukuttu taas yhteen yöllä. Mikähän siinä on, että yhteen pitää roikkua ja nukkua tissillä ja sitten kun kello lyö sen 01:00 niin tulee uni kuin nuijasta. En tajua, ennen sitä ei millään. Esikoinen oli mummolassa yötä ja nukuimmekin sitten klo 10:00 aamulla. Pikku-Akka jatkaa vielä unia vaunuissa.

Pikku-Akka on tänään tasan viikon. Tuntuu kuin olis syntynyt eilen, mutta kuitenkin ollut jo täällä ainakin vuoden. Omituista.

En ymmärrä tota priva juttua....?? Mä en varmaan sit voi leikkii siel teijän kanssa :)Täytyy vielä yrittää uudelleen.

Nyt suihkuun...

Tättis ja viikon ikäinen Hobitti
 
Merivellamo
Huomenia, pääsin kuin pääsinkin vanhalle privalle vielä nimijuttuja kommentoimaan. Pitää vielä siivoilla ym kun on työkaverit tulossa tänään käymään vauvaa katsomassa. Ajatella, tää on jo neljä viikkoa ja päivän vanha, virallisesti siis tiistaina jo 1 kk täyteen. Nopeasti on aika mennyt.

Eilen illalla meillä kiukuteltiin yhteen asti yöllä, ei ollut kipuitkua (sitä kuultiin toissailtana kun kakka ei irronnut sitten millään vaikka kuinka koitti ähistä) eikä maistunut maito. Tutti suussa vaan öllöteltiin ää-ää-ää... sitten hoksattiin mistä kiikasti. Poju on nukkunut meidän välissä tähän saakka, nyt siirrettiin pinnis sitten mun viereen sivuvaunuksi, laita alas. Siinä nukkui päivän mutta illallapa ei kelvannutkaan. Sylissä vain olis pitänyt olla. Sit ei nukkunut väliinkään, ennen kuin otin paljasta ihoani vasten pikkuisen. Minuutti ja täydessä unessa... äkkiä ne oppii, pikkuiset. Nyt siirrettiin sit aamusyötön jälkeen taas pinnikseen harjoittelemaan. Se äitiyspaketin koppa otettiin siis pois käytöstä. Vähän haikeana ajattelin pakata siihen äitiysvaatteet. Niin paljon kuin itsekin olin loppuvaiheessa tuskastunut odottamiseen kun olin ollut niin vakuuttunut tämän tulemisesta etuajassa, niin nyt olen ajatellut suorastaan suurella haikeudella raskausaikaa. Ehkä se johtuu siitä, että tämä on melko varmasti ainoa raskauteni.

Tsemppiä Melli ja Amélie... teillä on varmasti 100 kertaa tuskastuneempi olotila kuin minulla ehti olemaan, uskon sen. Halauksia!

Sunnuntaiterkut kaikille
Merivellamo
 
Tättähäärä
Alkuperäinen kirjoittaja karamelli83:
Tättis, kyllä sä ainakin olet siellä joululahjoissa jäsenenä multiplyssä..:)
joo, mut nimimerkki on kuulemma suljettu???? ja en pääse kirjautumaan sillä sisaan. yritetaan saada Titin kanssa mulle uus nimimerkki...

Vitsi mä oon huono.

Ai niin, pakko kertoa..... Mulla jäljellä raskauden alusta tulleista kiloista 1. JEEEEEE!!! KUn olen muutenkin tällainen pullukka niin arvatkaa olenko tyytyväinen. Tsemppaaminen raskauden aikana kannatti. Enköhän tuostakin kilosesta pääse eroon vielä, kun tuntuu, että maitoa on ainakin kilon / tissi.

Ajattele Melli, huomenna pääset jo äippäpolille... HUOMENNA!!!!! Toivottavasti auttavat sua, tosin itse en oikein luota noihin käynnistämisiin, kun tiedän monta, joilla on käynnistyksen jälkeen tullut kuitenkin sektio. MUTTA... toki tiedän äityleitä, joilla kaikki on mennyt hyvinkin.

Ja Amélie muru, sullakaan ei enää ole montaa. Sä kestät, mä tiedän! Jos mäkin kestin silloin ekan raskauden aikana 2,5vko lasketun yli niin sä kestät varmasti.

Suukkoja
Tättis
 
pöksy
Pääsin kirjautumaan sisään multiplyhyn mut en löydä meidän ryhmää sieltä?

Sanokaa tuoreet äidit,että onko teidän mielestä ok antaa koliikkivauvan nukkua päiväunia sitterissä? Kuoppa on täytetty pikku tyynyllä,että käytännössä se on tasainen alusta...vähän tyyliin syli kuitenki.Nukkuu nimittäin miljoona kertaa paremmin siinä ja nukahtaa paremmin siihen.Oon tietysti yrittäny nukuttaa sänkyyn,niin saan ravata siellä tuttia laittamassa minuutin välein.Ja loppupeleissä raivoaa vaan siellä ja joudun ottamaan syliin.Johon nukahtaa heti tai sitten jatkaa huutoa,mutta että ajattelenko liikaa itseäni ja vauvan unille pääsyn helppoutta?
Sylissä ja kantoliinassa on jatkuvasti,mutta en viittisi sylissäkään unia nukkua.
Yöllä kyllä nukkuu pari tunnin pätkää omassa sängyssä ja rauhottuu sinne yöunille. :O Mikä on hiukka outoa.
Ajatella,että olen kolmen äiti ja ihan hukassa taas.Vaikka edellinen oli koliikki,niin en muista yhtään miten toimittiin.

Vinkkejä vailla pöksy
 
karamelli83
Iltaa!

Tänään on pari kertaa (huimat!) jopa supistanut tosi kipeesti.:)

Vasta tajusin, että oikeasti,huomenna on se kontrolli ja jos lekuri hyvä tyyppi niin pääsemme jo itse asiaan! Mutta toisaalta, yritän samalla rajoittaa sitä asian tajuamista ja liikaa toivomista, sillä jos he ovatkin sitä mieltä että kotiin oottelemaan, niin mun olotila vois olla aika raju toiveiden romahtamisesta.
Jännittävää kaikinpuolin siltikin, saa kuulla tuon kohdunsuun tilanteen..luulisi että on viidessä viikossa tapahtunut edes jotakin muutosta.:D (kasvanut umpeen ja ilmestynyt rautakalterit..:D)

No, luulisi ainakin sen lekurin sorkkimisenkin jotenkin auttavan vähän asiaa..monillahan noissa yliaikakontrolleissa ovat lekurit tahallisesti kuulemma kovempi otteisia. Au ja jee..:D

Mies lämppää taas saunaa. Ja mietin että pitäiskö sit taas tehdä minisiivousta, et jos tullaankin seuraavaksi kotiin beben kanssa..:) Äh..ei saa toivoa ja valmistella liikaa,niin ehkä sit toiveet toteutuu..:D

Melli rv41+3
 
emilia1980**
Heippa,

Sori, taas häiriköin tuolta tammikuisista...Tsemppiä vielä odottaville, uskon että alkaa tympiä pikkuhiljaa, eipä ole kuitenkaan montaa päivää teillä enää kestettävää. ( Toisin kuin meillä, saattaa mennä vielä kuukausi ! kääk...)
Lainaus:

"Ai niin, pakko kertoa..... Mulla jäljellä raskauden alusta tulleista kiloista 1. JEEEEEE!!! KUn olen muutenkin tällainen pullukka niin arvatkaa olenko tyytyväinen. Tsemppaaminen raskauden aikana kannatti. Enköhän tuostakin kilosesta pääse eroon vielä, kun tuntuu, että maitoa on ainakin kilon / tissi. "

Tättähäärälle kyssäri: Paljon sullla tuli yhteenä kiloja ? Osaatko sanoa paljon jäi synnärille ?

Mielenkiinnosta kyselen kun itselle tullut hurjat 25kg painoa lisää...

Emilia, rv 36+5
 
Taikatuu
Hei Emilia, Tättikselle tuli muistaakseni tosi vähän kiloja, mut esim. itselleni tuli 16 kg ja niistä oli n. 7,5kg jäljellä kun punnitsin neuvolassa lapsen ollessa 12 päivää vanha. Synnärillä ei punnittu. Lapsi painoi syntyessään 3,7kg ja istukka noin kilon.

Mellille peukut huomiselle ja amelielle muuten vain!

Taikatuu
 
Tättähäärä
Emilialle:
Mulla tuli 6,8kg vain painoa kun yritin olla hirveän tarkka ja tuota omaa vararavintoa oli yllin kyllin omasta takaa. kun kotiuduin sairaalasta oli jäljellä 3kg ja siitä ilm aika suuri osa turvotusta sillä kotona painoa on lähtenyt noin 300 - 500g / päivä.

Esikoisen kanssa tuli 18kg ja sen pois saaminen vei 1,5v.... Olen huono laihduttaja...

Tsemppiä huomiselle Mellille, tulehan sitten pian kertomaan kuulumiset.

Tättis
 
Titti*
http://joulu2008.multiply.com

Onko joku kokeillut tän linkin kautta päästä uusille sivuille??? En kyllä muuten osaa auttaa ollenkaan, sorry... Voin laittaa sähköpostiin vain kutsuja jos vaikka vanhalle privalla laitatte sähköpostiosoitteenne. Mites Tättis, pääsitkö ihan normaalisti sivuille?? Tai sit voisin kokeilla löytää Myltiply ID:llä, jos haluatte sen laittaa johonkin esille.

Pöksyllä oli kymysyksiä... Synnytyksestä palautumisesta, mulla se on kyllä vähän vaihdellut. Jokaisen synnytyksen jälkeen ekat päivät on olleet aina edellisiä helpompia mutta ehkä ikäkin tekee että ihan kokonaisuutena palautuminen on aina kestänyt vähän pidempään. Mutta siis nytkin eka viikko oli aika ihanaa kun pystyi rappusetkin yläkertaan oikein hyppimään ja tuli siivottua oikein ahkerasti mutta toinen ja kolmas viikko olikin hankalampaa, selkä oikutteli ja vatsan seutu oli kipeä kun paikat palautui omille kohdilleen. Tämä raskauskin oli niin hankala kun alla oli ensin neljän kuukauden raskaus eikä siitä vielä kerinnyt palautua niin jo uudestaan raskaana, oli todella rankkaa olla 1½ vuoden aikana 13 kk raskaana!! Noh, se on kuitenkin nyt ohi ja aina jälkeen päin kuitenkin tuntuu että menipä se äkkiä.. ; )

Koliikkivauvan nukkumisesta, kaipa se vaavi jonkun verran kestää sitteriä, parempi sekin varmasti että vaavi saa nukuttua ja sinä vähän levättyä. Kyllä varmaan itse osaat arvioida mikä on riittävästi, luota siihen!!! Meillä poitsu ei juurikaan nuku omassa sängyssään, mun kainalossa kaikki saadaan paremmat unet. Sillä on muuten todella hurjat hormoninäpyt nyt iskeny naamaan, tosi karseen näköstä.. ; )

Mulla tuli kiloja 11 ja nyt on jäljellä 4, tiedän ettei ne lähde ennenkuin imetys loppuu, näin se on aina mennyt. Noh, kesää odotellessa, tai syksyä... Edellistä imetin 9 kk, jos sen verran tätäkin jaksaisi.

Jaaha, nälkä taas kalvaa, täytyy varmaan käydä kaupassa hakee jotain leivän päälle...

Kertokaa joku jos onnistutte löytämään sen privan!!
 
ameliini
Mellille vielä supertsempit huomiselle!!!! Olen hengessä mukana. Ja jos haluat jo vauvan hoitoon, niin pysyt sitten huomenna lujana. Sanot, ettet saa nukuttua, et kestä enää tms. Haleja!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<33<3<3<3<3<3<3
 
karamelli83
<3 Olet Amélie ihana ja rakas ja supernainen!:D <3

Olin juuri tulossa vielä kuikkaamaan, että onkos täällä mitään uutta.
Jos ei mua huomenna näy siis iltaan mennessä, niin olen saanut tahtoni läpi.:)
Voi miten olisi hienoa jos Améliellakin pian lähtisi supparit liikkeelle. Ja no, sit rv42 viimostaan meidän molempien luulisi saavan sitä käynnistystä jos ei sitä ennen tapahdu mitään.

Nyt päästän miehen tähän koneelle ja palailen sit seuraavan kerran kun kerrottavaa.:)

Haleja Amélie-kultani sulle erityisesti.<3

Melli rv41+3
 
Tättähäärä
NYt pääsen sisään mutta tuota grouppia en löydä ollenkaan... Väittää, että ainoa joulu grp on vuoden 2003 jouluvaavit...

Tai löytää sen groupin jos laitan sen osoiteriville sen joulu2008.multiply.com, mutta... kun yritän päästä sisään katsomaan vaikka kuvia tulee teksti:

The Joululahjat 2008 group does not have any Blog Entries currently available for non-members. Please click on the Home tab and check out the rest of our site.

Eli ilmeisesti en kuitenkaan ole jäsen? Pitääkö sun Titti viel hyväksyä mut?

Pöksylle. Meillä on esikoinen ja tämäkin vaavi olleet sitterissä kun siinä viihtyvät. Sitteri melkein makuuasennossa, pää vain hiukan ylempänä peppua. Olen ajatellut, että kyllä ne sitten ilmoittavat jos siinä on paha olla.

Juupeli juu... Mitähän Peppiinalle kuuluu? Jännä viikko edessä kun varmaan loputkin mammat jakaantuvatten.


Tättis
 
Janicka
Titti; laitatko mulle kans uuden kutsun sähköpostiin, osoitteen pitäs siellä vanhalla privalla näkyä mut laitan sen varmuudeks vielä vaikka siihen esittelyketjuun. Yritän sillä sitten uudestaan päästä sinne multiplyihin...
 
Taikatuu
Vauvan isä läksi just töihin. Eka päivä kaksin vauvan kans, jännittää miten jaksetaan. Nyt vielä petissä.

Eilen puolestaan saatiin olla siipan kans eka kertaa kahdestaan, kun kaveri hoiti vauvaa monta tuntia. Kivaa oli. Olen pumpannut maitoa ja viikonloppuna vauva oppi imemään pullosta, joten välillä hänellä voi olla toinen syöttäjä.

Taikatuu
 
amélie
Kiitos Taikatuu kysymästä. Täällä ei ole erityisen hyvä päivä: kurkku on kipeä. Ja neuvolaan pitäisi lähteä. Koska ulkona on 14 astetta pakkasta, niin täytyy varmaan mennä taksilla. Nyt kuitenkin ensin mittaamaan kuume. Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa??? (Toivon totisesti, että aika kultaa sitten joskus tämänkin...) Voi hitsit, kun minä vielä jokunen kuukausi sitten olisin halunnut heti perään uudelleen raskaaksi.

amélie rv 1 000 000+1
 

Yhteistyössä