JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
amélie
Voi Peppiina kun toivon, että olisit oikeassa. Tänään on ollut usko koetuksella tämän odotus-/synnytysprojektin kanssa. Toivon sydämestäni, että Melli (ja minäkin) pääsee pian synnyttämään.
 
karamelli83
Voi hurjaa!
Äsken huomasin vessassa että paperiin jäi punaista..Ei mitenkään limaista,vaan sellaista vesimäistä vaaleanpunaisen ja veren sekoitusta. Huijui, irtoileekohan limatulppa tai tihkuukohan lapsivettä!! Mua alkoi jännittämään niin hirmusti että ihan tärisen!:D Ihan hullua miten jännittää! Multa kun ei siis mitään ole aiemmin vuodellut.. Ja nyt tänään ollut sen menkkajomotuksen ja harkkasuppareiden lisänä sitä paineen tunnetta tosi alhaalla ja sitä polttelua emättimessä..
Kääk!:D

Melli rv41+0 (tästä yöstä ei taida tulla kovin unistatällä jännityksellä..:D)
 
Peppiina74
Ehdin nukkua noin tunnin. Sitten heräsin supisteluihin. Nyt kuulostelen, mihin suuntaan menee. Ukko vaan tokaisi, että meinaatko, että tänä yönä syntyy. Helvetti, mikä ihme se olisi kun on viikolla mennyt yli! Äly hoi...

Mittasin verenpaineen. Se oli 158/103 eli ehkä se synnytys tosiaan on lähtenyt käyntiin...

Mites Mellillä? Kuullostaa limatulpalta. Mulla ei nyt myöskään ollut limainen. Sellaista punaista nestettä lörähti pariin kertaan housuihin ja sitten laitoin siteen, ettei tartte kokoajan olla märkiä housuja vaihtamassa.

Palataan.

Peppiina 41+1 (jo!)
 
Taikatuu
Huomenta ja hyvää tätä vuotta! :)

Onkohan Peppiina jo lähtenyt... Jännää on! En ole muuten tulut käyneeksi tammikuisissa katsomassa, minkä verran siellä on jo synnytelty...

Mitäs me sit tehdään, kun kaikkien vauvat on maailmassa? Siirrytäänkö kokonaan privalle vai jatketaan myös täällä Elleissä jollain uudella ketjulla?

Eilen meidän tulokas heläytti ihanat hymyt meille monta kertaa. Nyt se on jo kontaktihymyä, silmät ihan auki ja aivan naurava suu. Mahtavaa. :) Sitä hymyä voisi katsella loputtomasti. Vaikka, kai siihen jossain vaiheessa tottuu...

Taikatuu
 
karamelli83
Huomenta rakkaat!<3

Täällä mie yhä olen.Onkohan Peppiina lähtenyt?
Nukuin yönkin ihan hyvin, siis ilman sen kummempia suppareita, mekkajomotusta aika kovin ollut, kuten aiemminkin. Mitään verta tai limaa ei ole tullut enää. Mietin että voihan toki olla että limatulppakin lorahti pönttöön, sitä kun en sen enempiä katsellut..:D Tai sit tuli vain se pieni veritipoittelu merkiksi, että kyllä täällä nyt sentään jotain tapahtuu.:D
En ole mitenkään pettynyt että lähtö ei tullut heti. Olen enemmänkin helpottunut että tuolla alhaalla taitaa oikeasti olla "elämää"..että ehkä tästä jotain käynnistyisi ennen häätöäkin.:)

Polttelee vähäsen yhä emätintä silloin tällöin ja lapsi tuntuu painavan nivusia, niitä jänteitä siinä,eli tuntuu tosi alhaalla. Myös menkkakipu on ajoittain tosi kovaa, mutta hyvin kestettävää..ehkä tää muhii sinne huomiseen synttärilahjaksi..;D Ja selkäsärky on jälleen niin kovaa, että aamuyöllä oli jo tuskaa nukkua. Siis tämä johtuen kylkiasennosta, ei mistään suppareista.

Kympiltä mulla on neuvola jossa varataan se yliaikakontrolli, se yritetään saada jo maanantaiksi, mutta eihän sen polin ruuhkista tiedä.

Musta olis kiva jatkaa tätä ketjua siellä vauvan hoito-puolella. Tänne on mielestäni mukavampi kirjoitella kuin privalle. Privalla sit taas voisi yhä jaella niitä kuvia.
Tästä on tullut niin ihana tiivis ryhmä, että eihän tätä nyt voi lopettaa kokonaan!
Tuskin kirjoitan läheskään päivittäin kun saan nyytin syliin, mutta aina ehtiessä olisi ihana jakaa kuulumisia lapsistamme.:)

Melli rv41+1
 
amélie
Huomenta!

Kaipa se mun paksu punertava töhnä reilut kuukausi sitten oli myös limatulppa. Ihmeellistä on odottajan elämä!

Aloin tekemään kevätsiivousta, kevätkaudelle kun kerran siirryttiin. Sai monta vanhaa vaatetta kyytiä...

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

amélie 41+1
 
Tättähäärä
Huomenta Ladyt,

Peppiina taitaa olla jo puskemassa Nyyttiä maailmaan. IHANAA! Kyllä siellä Mellinkin tilanne alkaa vaikuttaa lupaavalta.

Nyt kun jälkikäteen mietin tuota lauantaipäivän jomotusta niin jotenkin merkit olivat kaikki kyllä siinä. Kävelinkin ihan omituisessa asennossa.

TSEMPPIÄ kaikille ja Amélielle suppareita muiden kavereiksi.

Ei tätä ryhmää saa lopettaa. Minne sitten voi purkaa niin hyvää kuin huonoa oloaan!!!!

Nyt mulla on hormoonit alkaneet vippaamaan nupissa. Viime yönä heräsin vaan tuijottamaan tota Hobittia (=vauvaa, jostain syystä noi meidän likat on olleet vauvana ihan Hobittien näköisiä). No itkuhan siinä sitten pääsi vaan tuijottaessa ja piti sitten käydä esikoistakin katsomassa sen huoneessa. Äsken tuli joku lastenmusakonsertti telkkarista ja siinä kerrottiin uudesta vauvasta. Ja taas mä paruin hulluna. Kaikki on siis oikein hyvin mut silti mua vaan itketää koko ajan.... Olen varmaan tulossa hulluksi!


Kävin googlaamassa laulun sanat:

Mikä nauraa niin kuin aurinko, mikä itkee niin kuin kuu..
Mille meidän istä irvistelee: baby I love You
Mikä kaikkien on suosikki, jopa naapuritkin tykkää;
Mitä kaikki pihan lapset kilvan kärryillämme lykkää
Se on se meidän uusi vauva -nimeä en muista..
Se joskus karjuu niin et' pikkulinnut tippuu puista

Ei kävele, ei konttaa -silti emme pääse karkuun...
sen vuoksi usein yölläkin me heräilemme parkuun
On koira meillä myös vaan vauva näyttää pienemmältä..
ei pääse ruokapöytänkään
-ei ihme jos on nälkä...

Mikä nauraa niin kuin aurinko, mikä itkee niin kuin kuu...
Mille meidän isä salaa kuiskaa: baby I love You
Nyt tulkaa kaikki katsomaan kun vauva hymyilee
-niin tiedättepä senkin missä onni lymyilee...
~P. Rasinkangas ~

Joo.... Nyt alan vähän kutomaan sukkaa, että saan jotain muutakin tehtyä kuin vain pillitettyä ja imetettyä...

T: Hormoonien sekoittama Tättis
 
pöksy
Huomasin,että jäi mainitsematta karamelli uudenvuoden-viestissä.Että syntykööt sinullakin karamelli pian vauva,niin saadaan sakki kokoon.

Minä oon sitä mieltä,että siirryttäisiin kokonaan privalle.Miksi täällä julkisella puolella olla,jos saa ns.rauhassa puhua ja sanoa arempiakin asioita samassa viestissä.Ei tarttisi kahteen paikkaan kirjottaa.
Privan viestit saa muuten myös tulemaan omaan s.postiin ja sitä kautta vastata jos haluaa.Minä vaan oon tykänny ennemmin käydä itse sivuilla,koska kuvatki on siellä.
Kuulostellaan mitä muut on mieltä ja päätetään sitte.

Nyt päikkäreille,ku sain vihdoin pojan nukkumaan.Onhan tuo itkenytkin kohta tunnin.Onneksi on kantoliina,jolla saa uinahtamaan hetkessä.Tätäki viestiä kirjottanu oon kolmessa pätkässä :)

pöksy
 
karamelli83
Terkut neuvolasta! Sain kontrolliultran jo maanantaille klo 10! Ihanaa!
Siksi sain jo niin aikaisin, kun verenpaineet oli neuvolassa ihan huimia.. ensin 147/103 ja sit hetken ajan päästä 165/100..
terkkari kyllä epäili että nämä nyt enteilevät sen verivuodon kanssa synnytystä ihan viikonlopun aikana, että tuskin sinne ultraan pääsenkään.
Ja mulla kyllä nuo aaltoimaiset menkkakivut jatkuneet hiukan kovempina, ja paineen tunne alhaalla on jo aika kova.
Voi hitsiläinen, olisipa ihana päästä jo hakemaan omaa vauvaa.:)

Ihanat sanat tättis tuossa laulussa.:)
Ja mikäs ihme se on jos ihanien lapsiensa edessä mieli heltyy..<3

Mulla on ihan älytön syömishimokin muuten ollut eilis-illasta asti! kaikkea rasvaista ja epäterveellistä tänne heti ja paljon! Sipsejä, suklaata ja kaikkea mahdollista uponnut kuin olis menkat tulossa!:D:D Tosi terveellistä..krhm. Sit taas uuden vuoden iltana ei nakit uponneet ollenkaan, ällöttivät vain..Niin se vaan hormonihyrskyissä heiluu tuokin.:)

Kyllä se Peppiina on nyt noutamassa nuorimmaistaan sairaalassa, ihanaa.<3

Melli rv41+1 -toivoo että tämä kova menkkakipu ja paine tästä jotenkin yltyisi ja rytmittyisi jo tänään..:)
 
Tättähäärä
Alkuperäinen kirjoittaja pöksy:
Minä oon sitä mieltä,että siirryttäisiin kokonaan privalle.Miksi täällä julkisella puolella olla,jos saa ns.rauhassa puhua ja sanoa arempiakin asioita samassa viestissä.Ei tarttisi kahteen paikkaan kirjottaa.
Privan viestit saa muuten myös tulemaan omaan s.postiin ja sitä kautta vastata jos haluaa.Minä vaan oon tykänny ennemmin käydä itse sivuilla,koska kuvatki on siellä.
Kuulostellaan mitä muut on mieltä ja päätetään sitte.


pöksy
Moi,

Mulle on ihan sama onko se tämä tai priva -palsta. Ehkä kuitenkin kannattaisi ensin etsiä sellainen priva palsta, johon saamme kirjoittaa vielä alkuvuoden jälkeenkin.
Kuten olen kertonut, on mieheni "jonkinsortinnörtti", joten voisin häneltä kysellä hiukan mikä voisi olla hyvä paikka perustaa priva. Tai jos Titillä on jo idea niin voin pyytää ukkokultaa katsomaan sitä. Itse olen onnetontakin onnettomampi, joten mä en valitettavasti yksin osaa.

Jos kaikki näyttää vihreää niin patistan ukkoa hommiin.

Tättis
 
Taikatuu
Hei taas,

uuden privan voisi perustaa esim. Googlegroupsiin tai Yahoohon. Googlegroupsiin rekisteröitymistä varten käyttäjät tarvitsevat muistaakseni gmail-sähköpostiosoitteen (itse ryhmän käytössä sitä ei tarvitse välttämättä käyttää kuitenkaan).

Tosi kiva laulu Tättikseltä :)

Minulle on tullut näinä päivinä vauvaa ihmetellessä mieleen tämäkin lauluksi tehty runo, hiukan toisenlainen mutta minusta kaunis ja haikea:

Sinun lapsesi

Kirjoittanut: Kahlil Gibran

Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi,
he ovat itsensä kaipaavan elämän
tyttäriä ja poikia.
He tulevat sinun kauttasi
mutta eivät sinusta
ja vaikka he ovat sinun luonasi,
he eivät kuulu sinulle.

Voit antaa heille rakkautesi,
mutta et ajatuksiasi,
sillä heillä on heidän
omat ajatuksensa.

Voit pitää luonasi heidän ruumiinsa,
mutta et heidän sielujaan, sillä
heidän sielunsa asuvat huomisessa,
jonne sinulla ei ole pääsyä,
ei edes uniesi kautta.

Voit pyrkiä olemaan heidän kaltaisensa,
mutta älä yritä heistä tehdä
itsesi kaltaista,
sillä elämä ei kulje taaksepäin eikä
takerru eiliseen.

Sinä olet jousi josta sinun lapsesi
lähtevät kuin elävät nuolet.
Kun taivut jousimiehen käden voimasta,
taivu riemulla.
 
Titti*
Päiviä!!

Ainuliinulle ekaksi onnittelut!! Muita ei kai vielä ollut? Mutta ihan kohta te loputkin, ihanaa...

Ite haluaisin hoitopuolella jatkaa, kaikkihan ei ole tuolla suljetulla ja nytkin käyn hoitopuolella lukemassa esim marraskuisten juttuja, saa vähän esimakua mitä ehkä on tulossa ja jos jotain ongelmia tulee niin vinkkejä niihin. Että ehkä meidän jutut jotain auttaa ja lohduttaa joskus. Mutta ton privan pystyy siis siirtämään sinne Multiplyyn, voin vaikka ihan lähipäivinä sitä koittaa.

Jäbä rupes taas ähkii tuolla olkkarissa, kumma että se aina tietää milloin äippä on koneella niin silloin pitää aina herätä...

Ristiäiset päätettiin pitää tän kuun viimeinen päivä, täytyy alkaa soittelemaan paikkaa ja pappia, meillä kun niin iso perhe ettei millään tänne kotiin mahdu vaikka iso tääkin on.

Hö, ei nyt vaan luonnistu tää yhdellä kädellä kirjoittaminen, täytyy mennä poitsu ruokkimaan, taas...

Isot supparilähetykset meidän odottajille!! Hih, Mellille muistan joskus sanoneeni lohdutukseksi kun tytteli meinasi aikaisin tulla että monesti sellaiset odottajat menee sit reilusti yliajalle, en kyllä tarkoittanut sitä ihan tosissani.. ; )

Paljon jäi nyt taas kommentoimatta, palaillaan taas!!

Titti ja poitsu, huomenna 1 kk!!!
 
amélie
Olen levännyt melkeinpä koko päivän. Viime yönä en saanut nukuttua kuin ihan hetkisen, ja silloinkin näin jotain ihan ihme painajaista, että meille tuli murtovarkaita. Äsken tultiin juuri tunnin pakkaskävelyltä kotiin. Housuihin oli tullut paksua limaa aika määrät. Samanlaista kuin silloin kuukausi sitten, mutta nyt ei punaista. Aamupäivällä oli säännöllisesti kipeitä supistuksia ehkä pari tuntia, kun vain makasin, mutta heti kun nousin ylös, loppuivat supistukset. Eli mun pitäis varmaan vaan maata???

Mulla on ihan skitso olo. Ajattelin ensin aamulla, että lähden tänään hakemaan jotain uninappuloita lääkäriltä (sairaalasta), mutta en sitten tehnyt asialle mitään. Täytyy katsoa, jos ensi yönäkään ei tule uni, niin täytyy sitten tehdä asialle jotakin. Mä pystyisin tod.näk. muuten nukkumaan, mutta hartiat on niin kipeät, ettei sen takia tule uni. Lannerankaankin on tullut ihan järkyttävät lukot. Nämän selkäongelmat on alkaneet vasta nyt lasketun ajan jälkeen. Muuten olo on ihan ok, ei valittamista.

Mä tykkään kirjoitella täällä elleissä edelleen. Toivon, että jatketaan lastenhoitopuolella. Jos vaikka reilun viikon päästä olisin minäkin lopulta nyyttini saanut. Mä en jaksa enää ajatella, että vauva syntyisi ilman käynnistystä. Jokaikinen aamu pitää tehdä valtavasti työtä, että saa kasattua itsensä uuteen päivään kokonaisena ja 20 kiloa painavampana. Vaikka kyse onkin enää viikosta, niin se tuntuu tuhnannelta vuodelta. Viimeyönä itkeä tihrustin moneen kertaan, että onko mussa jotain vikaa, kun synnytys ei käynnisty. Mutta kun järjellä ajattelee, niin viikko... Kaipa sen pitäis pystyä seisomaan vaikka päällään. :/

Eilen kun tein sen vaatekaappisiivouksen, niin voi elämä, kun ihmettelin vaatteitani. Rintaliivien ympärysmitta on niin pieni, etten tiedä mahtuisko edes reiteni nykyisellään niihin. Housut ja hameet (kaikki kapeaa mallia ja kokoa 36 pääsääntöisesti) eivät varmaan sovi puoleen vuoteen. Kyllä hurjaa, miten pieni olen ollut (tai miten iso sitä onkaan nytten)...
 
Titti*
Tulikos kellekkään viestiä siitä siirrosta??? Siellä luki että teille lähtee kutsut uuteen paikkaan... Ite sain kuvia jo sinne lisättyä, muuten tuntuu vielä aika hankalalta aluksi, öökkösetkin sieltä puuttuu mutta kai se siitä tutuksi tulee. Ilmeisesti pitää uusi tunnari hommata sinne, siis nimimerkki, Msn:n vanhat tunnarit ei kelpaa. Ilmoitelkaa mitä teille tulee ilmoituksia tms.
 
karamelli83
Amélie -rassu, apea päivä.:/ Mulla sama ongelma öisin unien kanssa,juuri hartioiden sekä selän vuoksi,ja mullakin nämä vaivanneet enemmän nyt LA:n jälkeen. Alkaa ilmeisesti massu olemaan niin alhaalla että vetää selän lihakset niin huonoon asentoon että kipuilee. Olen aina silloin tällöin nukkumaan mennessä ottanut pari panadolia, sen varjolla olen saanut sitten puoli yötä nukuttua suhteellisen hyvin. Mutta niitäkään en tosiaan viitsi koko ajan napsia, että ei ihan turhaan lääkkeitä vetelisi.
Nyt pitää kyllä ottaa jälleen, alkaa pää särkemään niin kovin..kiitos hartioiden jälleen.

Mulla myös nuo epätoivoisuuden tunteen pahimmillaan noustessa sängystä (tai yleensä olemalla sängyssä..) tai ylipäätään asettautuessa "hyvään" asentoon istumaan tellun ääreen. Tuntuu todella hankalalta ja tukalalta ja kiristää ja puristaa ja ääh..
Joten ymmärrän kyllä fiiliksesi ihan täysin Amélie-kultani ja lähetän haleja. Samassa hemmetin junassa ollaan.
Yritän silti pitää itseni siellä positiivisella puolella, mulla on niin tylsiä päiviä muutenkin, että jos vielä olen apeuksissani, niin itkisin päivät pitkät..
Nyt esimerkiksi aion päänsärystä huolimatta tehdä pellillisen pizzaa ja keskittyä siihen, tavalliseen arkihommaan.:) ja napsin ohella vähän lisää karkkia..:D

Kyllä mekin kohta Amélie, viikon sisällä. Ei auta tuo ajatus ihan hirveästi oikeasti, välillä se jopa kiukuttaa..mutta kaipa se fakta pitää itselleen aika ajoin todeta.:)

Melli rv41+1
 
Taikatuu
Titti, sain kutsun multiplyyn. En oo vielä kerinnyt sinne kokeilemaan. Kiitos, kun järjestit siirron! Voidaanhan me olla jatkossa(kin) sekä privalla että elleissä. Ei vaan perusteta hoitoaiheista ketjua ennen kuin kaikki aktiiviset ovat synnyttäneet.

Amelie, älä vielä heitä entisiä vaatteitasi unholaan... Voi hyvin olla, että pian alkavat taas mahtua päälle! Mulla lähtenyt nyt puolet eli 8kg yhteensä 16:sta mitä kertyi. Mahassa on toki vielä massaa, mut onpa eri asia pukea vaatteita jos maha on pinkeä rantapallo kuin nyt sen ollessa pehmeää, joustavaa höttöä :-D
 

Yhteistyössä