JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
Titti*
Ooo, Mellin sain hyväksyttyä uuteen paikkaan!! Kesti vaan jonkun aikaa ennenkuin löysin sen paikan mistä niitä hyväksytään.. Kyl tää tästä!! Kivempi on ainakin kun saa enempi kuvia sinne!! Ja nimet kyllä näkyy nyt ihan kokonaan, ite sain jopa kuvankin nimen yhteyteen, oli vaan aika karsee kuva kun musta ei paljoa niitä ole...
 
amélie
Kiitos Melli sympatiasta! Olet kyllä niin paras! :) Ei tämä totta tosiaankaan helppoa ole. Tai voi olla, että ensi viikolle tultaessa helpottaa, koska silloin ei ole enää montaa päivää tuohon torstaihin. Hienoa, että sait sen ä-poliajan jo maanantaille. Ja voi tosiaan olla, että sun ei tarvitse odottaa edes sitä. Olen iloinen sun tilanteestasi! :)

Ja kiitos Taikatuulle myös. Tällä hetkellä ei kyllä millään voi uskoa, että vanhat vaatteet sopisivat piiiiitkään aikaan. ;) Mutta nautin siitä, että laitoin jo suurimman osan äitiysvaatteista yläkaapin perälle. Saa kyllä vierähtää jokunen vuosi ennen kuin alan tähän hommaan uudestaan! ;)
 
Merivellamo
Jahas, Peppiinalle kait lähtö tullut, hienoa :)

Titti, rekkauduin sinne Multiplyhin, Merivellamona pysytään...

Meillä oli tänään neuvola. Poika teki positiivisen vaikutuksen neuvolatätiin, sai korttiin merkinnän "topakka poika". Painoa kertynyt nyt 3895g (syntymäpainoon siis 1100 g lisää, jess!) ja pituutta 53,1 cm. Tuosta pituudesta en ole varma kun olisin kuvitellut että puolen sentin tarkkuudella mitataan, että pitiköhän tuossa olla 53,5... mutta reipasta kasvua joka tapauksessa. Alkuviikosta jo katselinkin että parit ensimmäiset pöksyt kävivät jo pieneksi.

Meillä on ristiäiset jo viikon päästä viikonloppuna. Nimi on ollut valmiina jo kauan ja kun saatiin asiat järjestymään niin mikäs ettei.

Tsemppiä vielä Amélielle ja Mellille... koittakaa kestää!
Minua kutsutaan :)
Merivellamo

 
karamelli83
Ihan mukavalta se multiply:kin vaikuttaa. Kuvat ainakin mukavammin katseltavia mielestäni.:)

Voi Amélie, itse olet oikea ihanuus.:) Ihanaa että olemme täällä toistemme seurana viimeisillä tuskaisilla metreillä..<3
Mulla on nimittäin nyt sit kadonneet taas nuo oireet..HAAA! Mun raskaus on sorttia juupas-eipäs..: synnyn etukäteen, enpäs synnykään. joudun sektioon, enpäs joudukaan. nyt supistelee kunnolla, eipäs supistelekaan. no nyt lähtee varmaan limatulppa, eipäs lähdekään. no nyt on selvät merkit,eipäs olekaan. Huoh.
Tää on ihan samaa kun yritti raskautua..kaikki oireet löytyi aina menkkojen tienoilla.:D Olen vaan siis varmaan oireiden haalija nro1 tai sit hemmetin moinen luulosairas!!:D
Siis on mulla yhä sitä kovempaa menkkakipua ja kovaa paineen tunnetta tuolla alhaalla, mutta eipä mitään muuta. Muuten vain epätoivoisen iso olo.:D

Saisi kyllä tulla huomenna, tai muuten aion väsätä itselleni synttärikakun..:D

Mellirv41+1 -nyt sen pizzan ja hauskojen kotivideoiden ääreen-
 
Tättähäärä
Moikkis,

Pitkää pinnaa vielä kaikille odottajille. Mulla alkoi tosiaan samana päivänä vielä suppari uudelleen kun lähin vähän revittelemään sauvojen kanssa.

Yritin laittaa hakemusta uudelle puolelle mutta toteaa vain, että Your account has been suspended..... Siis mä oon näin niin huono.

Painoa jäi sairaalaan 6 kilosta kolme... Rinnat painaa varmaan 2kg / tissi tällähetkellä, joten siinä tuon lopun salaisuus. Näin ainakin toivon.

Nyt nyyttiä hoitamaan. On aikamoinen syliluuta tuo tyttö.

Tättis
 
Janicka
Titti; Mulla on jo olemassa tunnus sinne multiplyihin, mutta sen enempää en oo siihen perehtyny ja en löydä paikkaa mistä hakemuksen saisin laitettua. Ton linkin kautta sellasta ei einakaan suoraan tule...
 
amélie
Paljon onnea Karamellille syntymäpäivänä! Toivotaan sulle sitä kaikista parasta synttärilahjaa. :)

Mä sain kanssa luotua tuonne multiplyhyn tunnuksen, mutten kanssa oikein hahmottanut, miten voi hakea jäsenyyttä meidän ryhmään. En ole tuota multiplytäkään koskaan käyttänyt aiemmin.

Täällä parempi päivä: sain unta kaaliin jopa seitsemän tuntia. Vaikkakin tämä tapahtui pätkissä, on olo mahtava! :) Kivuliaita supistuksia oli säännöillisenä taas illalla, mutta loppuivat sitten. Kivaa kuitenkin, että jotain tapahtuu. Tänään on parempi päivä. :)

amélie ja masu 41+2
 
Taikatuu
Huomenta,

minä löysin tieni Multiplyhin eli rekisteröidyin sinne käyttäjäksi, mutta en myöskään ymmärrä, miten saan pyydettyä jäsenyyttä? Ryhmien haku -toiminnolla meidän ryhmää ei löydy ja jos sinne menee suoraan vanhalta sivulta linkin kautta niin ryhmän nimi näkyy sivun ylälaidassa, mutta mitään sisältöä ei. Rekisteröidyin nimmarilla taikatuu.

Mellille hyvää syntymäpäivää! Ja Mellille ja amélielle hyviä päiviä muutenkin :)

Meillä vauva on viime päivinä itkeskellyt ja se saa oman olon tuntumaan vieläkin väsyneemmältä kuin muuten, mutta ihana se on edelleen. Eilen kävi vieraita, mm. kohta 4-vuotias lapsi, joka oli tosi kiinnostunut vauvasta. (Loppuillasta hän oli kyllä paljon kiinnostuneempi Tohtori Sykerö -dvd:stä.)

Viikonloppuja,

Taikatuu
 
Tättähäärä
Moi,

Mellille hyvää syntymäpäivää! Toivon minäkin sitä parasta lahjaa. Peppiina tosiaan taitaa olla jo vauveli kainalossa. Miten saisimme nämä pari viimeistä Ladyä jakaantumaan ;-) ???? No nyt se tulee: "Kukaan ei ole jäänyt sisään!" sorry..... Oli pakko! ;-)

Meillä neiti on keskittynyt kakan tuottamiseen viimeisen ½ vrk ajan. Taisin tuossa juuri siivota numeron 8. IHANAA! No onhan se tietty kiva että ei ole ummetusta kuten äidillä.

Napatynkä lähti eilen. APUA, kuuluuko sen oikeasti lähteä noin aikaisin. Vain 5vrkn iässä. Olen vähän huolissani kun muistelen, että esikoinen oli yli viikon vanha. Kai niissäkin on eroja? En tiedä.

Hei, milloin olette kylvettäneet vauvan ekan kerran? Eikö se niin ollut, että kun napa on irronnut. Tää on niin hankalaa kun esikoisesta on niin pitkä aika ja sairaalassa ei pahasti minua neuvottu. Olisi pitänyt muistaa kysyä koko ajan kaikkea.

Kokiko muuten muut uudelleen synnyttäjät sairaalassa, että sai olla ihan omissa oloissaan? Mua käytiin silloin sunnuntaina katsomassa pariin kertaan ja muuten sainkin olla itsekseni. Välillä tuntui, että muistavatko edes, että olen siellä? No ihan kiva henkilökunta siellä oli. Ei siis valittamista.

Nyt jatkan päivähommiani. Isäntä ja esikoinen lähtivät luistelemaan, joten saan olla Tattisen kanssa ihan rauhassa. HIH!

Tättähäärä

ps... Meillä on jo nimikin valmiina... Käyn kertomassa privalla (siis vanhalla kun en uudelle pääse). Kertokaa sitten onko ihan kamala.

pss. Lohduttavaa, et muillakin on ongelmia sen uuden privan kanssa. :)
 
karamelli83
Heippa!

Kiitos onnitteluista!<3

Mulla on tänään todella epätoivoinen päivä.. Olen itkeskellyt aamusta asti useaan otteeseen ja hokenut:tää ei synny ikinä.
Joten tulen uudelleen kirjoittelemaankin kunhan saan mielialan korkeammalle.Mies onneksi lämmittää päiväsaunaa.

Melli rv41+2
 
Titti*
Tättiksen hakemus oli siellä, nyt olet hyväksytty... Mä en kyllä itsekään osaa auttaa että minne hakemus laitetaan, Melli ja Merivellamo ehkä paremmin osaavat kun onnistuivat kai helposti?? Ja Tättis, olisiko sinustakin apua?? Voittehan te kokeilla tästä, sain sähköpostiini tällaisen osoitteen, mitäs täältä tapahtuu...???

http://joulu2008.multiply.com

Mellille juu onnittelut täältä myös, tuleekohan sulle paras lahja vielä tänään??

Tättis, juu sain minäkin olla ihan issekseni laitoksella, enemmän ne tuntuvat keskittyvän ensisynnyttäjiin mikä on toisaalta ymmärrettävääkin. mutta voisi edes kysyä muistuuko vanhat asiat mieleen ja tarviiko apua, niin nopsaa kyllä unohtuu vauva-ajat... Meillä irtosi napatynkä tasan viikon päästä, käytin kyllä kylvyssä ennen sitä jo. Ja oikein kaunis nimi teidän tyttösellä, erikoisempi, meidänkin tytöillä on sellaiset nimet ettei ihan joka päivä tule vastaan, kivempi niin!!

No mutta jatketaan taas paremmalla ajalla, nyt mentävä!!
 
Merivellamo
Öh, mun on kyllä tunnustettava ettei mitään havaintoa miten onnistuin sinne liittymään... sen muistan että rekkauduin sinne mutta se jatko jäi jotenkin hämärän peittoon... sama pää kesät talvet jne... anteeksi kovasti! Minä puolestani sähläsin niiden kuvien kanssa kun halusin lisätä niitä, mutta tulikin uusi kansio eikä ne menneet sinne mun entiseen kansioon... jos joku keksii miten ne siirretään niin olis kiva.

Mellille lämpöiset synttärionnittelut täältä myös! Iloista lahjaa toivotellaan!

Meillä irtosi kanssa napatynkä ajoissa eli keskiviikkoiltana kun oltiin kotiinlähtövaatteita pukemassa. Edellisenä iltana oli eka kylpy kun hoitajan kanssa opiskeltiin aihetta. Me saimme kyllä sairaalassa huomiota liiankin kanssa, tietty kaikki testaukset ym kun omakin verenpaine ja tulehdusarvot oli koholla niin testailtiin sitten vuoroon molempia. Oli helpotus päästä kotiin ilman että kukaan muu kuin vauva herättelee.

Niin, ja nyt on meidän perheessä nähty sit ekat oikeat hymyt <3 Ooh, mikä tunne kun pieni katsoa killittää silmiin ja hymyilee takaisin. Isi tosin sai hymyn jo eilen, kun äippä oli vähän kaupungilla humputtelemassa päivällä (no, optikolla kävin että ihan aiheesta...), äidin vuoro oli tänään.

Mut nyt meillä herätään ja sit lenkille... Mukavaa viikonloppua kaikille!
ai niin minä en nyt enää onnistunut pääsemään sinne vanhalle, joten jäi tuo nimiasia tarkistamatta. meilläkin nimi ollut valmiina jo pitkään.............

Halit ja tsempitykset vielä odottaville,
Merivellamo
 
amélie
Melli-rakas, ymmärrän hyvin. Mulla on tänään parempi mieli, kun sain nukuttua. Kahden Panadolin voimin tuo tapahtui, kiitos sinun. Nämä ylimenevät päivät eivät voi olla kellekään helppoja. Ollaan todellisia voittajia molemmat! Yritetään vielä olla ylpeitä itsestämme, että jaksetaan. Pian tämä odotus loppuu joka tapauksessa. Sä pääset jo maanantaina äitipolille, ja kuka tietää vaikka olisit niin paljon auki, että lääkäri puhkaisee kalvot. Ja kuka tietää, vaikka vauva syntyy vielä tänään tai sitten huomenna... Voi kunpa osaisin lohduttaa. Ensiodottajilla usein menee kymmenen päivää tai pari viikkoa yli, ei olla todellakaan ainoita! Ja välillä on lupa itkeä ja kiukutella, ei tästä muuten mitään tule. Halit...

Mä lähden taas tuonne ulos kävelylle. Rakastan näitä ihania kuulaita pakkaspäiviä ja nautin kaamoksen päättymisestä. :)
 
Tättähäärä
Titille:

Jouduin rekisteröitymään uudelleen sinne privalle, kun onnsituin jotenkin sössimään ton homman eka kerralla ja en pääse sinne sisään. Tattis72 olis nyt toi käyttis. Katsotko saatko hyväksyttyä?

Amélielle ja Mellille paaaaljooon haleja. Saa kiukuttaa ja ahristaa...

Ihanaa olis päästä vähän ulkoilemaan.


Tättis
 
karamelli83
Kiitos Amélie-rakas.<3
Sinun tukesi tällä hetkellä tuntuu parhaalta, sillä olet täsmälleen samassa tilassa ja käyt joka hetki läpi samoja tunnemyrskyjä ja ajan hitaan kulumisen aiheuttamia piinaavia ärsytystiloja. Sinulle ei tarvitse selitellä.:)
Hassua että vuorotellen joudumme hokemaan toisillemme, että usko pois, ihan kohta voi jo tapahtua jotain ja enää viikko korkeintaan jne. Ja siltikin, se tuntuu hyvältä kun sinä, samassa keikkuvassa veneessä oleva sen sanot, siihen herää silloin omalla epätoivon hetkellä pieni toivon hehku jälleen joka nostaa päätä jo hieman sieltä kyynelten suosta ylöspäin. Enkä tarkoita tätä pahalla muille, hyvää tarkoittaville kanssaihmisille..tässä tilassa on vain niin hyperherkillä nuo tunneskaalat..
Kiitos teillekin tuestanne ihan hirmusti.:)

Kohta käydään kaupassa, ostan jonkin kakkupohjan, mustikoita ja vaniljakermaa ja vedän lärviin. Sitten sinne hyvin muhineeseen päiväsaunaan. Päikkärit jo otinkin, harmi että tunnetila ei saanut siitä vielä kunnon potkua ylöspäin..mutta parempaan jo menossa, en ole itkenyt pariin tuntiin.:)

Kyllä se sieltä ulos vielä tulee...kun sais vaan prkle tulla nyt heti.:D

Melli
 
amélie
Olen miettinyt paljon sitä, että tuntuu aika epäreilulta, kun toiset saavat synnyttää jo rv:lla 38 ja toiset sitten rv:lla 42. Raskauden normaali pituus kun kerran vaihtelee 37+0:sta 42+0:aan. Vasta 42+1 luetaan yliaikaiseksi. Ilmeisesti myös kuukautiskierron pituus vaikuttaa raskauden kestoon. Mulla kuukautiskiertokin on vähän pidempi, n. 31 vrk. Toisaalta on tosi tympeää, kun niin moni tuijottaa laskettua aikaa ja pitää raskautta heti yliaikaisena, jos mennään tuon maagisen päivän yli.

Kuten olen monesti maininnut, meidän suvussa raskudet ovat pidempiä. Äitini synnytyksistä kaksi on käynnistetty, samoin tuntuu olevan kaikkien serkkujeni äidin puolelta. Ilmeisesti myös tädeillä on ollut sama tilanne, tosin en tiedä. Olen jopa ajatellut, että meissä on vikaa, kun synnytykset eivät tunnu käynnistyvän itsestään. Kuitenkin äidinäitini on synnyttänyt 12 tervettä lasta. Ehkäpä nämä raskudet ovat vain kestäneet kauemmin, ja kuka tietää kauanko. Ehkä 43 tai 44 viikkoa?

Joka tapauksessa enää ei ole montaa päivää odotettavana. Torstaita odotan jo kovasti, ja olen edelleen menossa äitipolille sairaalakassin kanssa. Mulla on sellainen tunne, että kohdunsuu ainakin kahdelle sormelle auki. Ehkä enemmänkin. En sitten tiedä, kuinka monta senttiä pitää olla auki, jotta kalvot voidaan puhkaista. Tietäiskö teistä joku?

Toivottavasti Mellillä on jo parempi mieli taas... :)
 
Titti*
Tättikselle tännekin ilmoitus että uusi hakemus ei ainakaan löytynyt Multiplystä... Vanhalle privalle laitoin viestiä, niitä pääsee vielä lukemaan kun klikkaa vasemmalta puolelta sitä keskustelupalsta (vaimikäsenytoli...) kohtaa, siellä on vanhat jutut olemassa..

Amélie, en tiedä tarkalleen mutta veljen vaimolla puhkaistiin kun oli neljä senttiä auki yliaikaiskontrollissa. Mulla taidettiin puhkaista jotain 5:ssä sentissä mutta synnytys olikin jo käynnissä. Saattaa riippua joistain muistakin asioista kuten kuinka alhaalla vauva on ja jotain sellaista, en ole varma. Tietäisikö joku muu paremmin??

Halaukset teille kahdelle (Melli ja Amélie) vielä, toivottavasti nyt jaksatte nämä viimeiset päivät...
 
karamelli83
On täällä jo vähän parempi mieli. Vituttaa mutta silleen sopivasti enemmänkin taka-alaisesti vain..:)
Saunaa ja sitten synttäri"kakkua", teki ihan hyvää.:)

En nyt jotenkin ole kirjoitustuulella, palailen huomenna tai tänään myöhemmin linjoille pidempien tekstien kera ja jopa osallistun yleiseen keskusteluun.:D

Melli rv41+2 -maanantain kontrollia ja ilmeisesti siis 4centin aukioloa toivova..:D-
 
pöksy
Amelie!
En lyö päätäni pantiksi,mutta kalvot voi puhkaista,jos ulkosuu on kahdelle vai jopa yhdelle sormelle auki.Ja tietty sisäsuunkin täytyy olla auki jonkun verran.
Mulla oli tilanne,ettei kätilö edes saanut puhkaista kalvoja,kun oli niin korkealla pää ja kohdunsuu niin vähän auki.Sen teki lääkäri.Kätilö sanoi,ettei saa puhkaistua,mutta lääkäri tunnusteli ja sai puhkaistua.
Että auka aikasessa vaiheessa ne puhkaisee.
Mut toivotaan,että ei tarttisi puhkaista ja pääsisit ennen kontrollia synnyttämään.
Samaa sulle Karamelli :)
Tiedän niinku niin tarkkaan,miltä teistä tuntuu. :)
Ja tällä hetkellä tuntuu niin mitättömältä asialta koko odottaminen...se kun tulee eteen kuitenkin.Ja tuntuu jo niin kaukaiselta.Mutta omalla tavalla myös haikealta. (itku prkle tuli) Sitä vaan on väkisinkin niin malttamaton,eikä jaksais odottaa enää.Merkillistä.Hermoilla päivästä toiseen.Ja odottaa jotain tapahtuvaksi.Ja sitten kun alkaa tapahtua,niin tuntuu,että ne tulee ihan yht äkkiä...odottamatta :) Ainaski mulla nämä kaks aiempaa raskautta.
Mutta joka tapauksessa jaksamisia ja kovasti voimia teille synnytykseen.Sulla Amelie on varmasti hurjasti hyötyä noista lenkkeilyistä.Lihasvoima ja kestävyys.
Hoksin nimittäin itselläniki,ett nyt olin niin paljon "jaksavampi" ja voimakkaampi,ku aiemmilla kerroilla.Ja toivuin synnytyksestä ihmeen nopeaan.Kolmantena päivänä kotiutuksesta olin jo marketissa ruokakaupassa ja siivonnutkin ja leikannu koko perheen ukkojen päät :)
Onko sitten osuutta asiaan,kun on jo kolmas.
Titti...sinä tiedät ainaki??? Onko se niin,että mitä useampi synnytys takana,sitä nopeempaa toipuu? Voisko olla?

Mut nyt unten maille...väsytä ei,mutta yöllä väsyttää,ku poitsu jää sen reilun tunnin ajaksi hereille.Rinnalle nukahtais varmaan samantien.Nyyh :'(

Öitä!

pöksy ja poitsu kohta 2vko
 
karamelli83
Huomenta!
Nää on näitä 6 tunnin yöunia nykyään,miinus kääntymiset ja vessareissut..huoh.
Katsoin jo Dumbon digiboxilta, ihana.:)

Mä olen menettänyt nyt toivoni itsestään käynnistymisestä ihan totaalisesti ja ootan ihan hirmusti huomista kontrollia klo 10. Mä toivon niiiiiiiiiiiin hartaasti että tilanne kohdunsuulla on sellainen että ottavat jo sisään. Tuntuu hölmöltä jos laittavat vielä kotiin ja sanovat että vasta sit kun rv42 täynnä,eli torstaina..3 vuorokautta..

Eilen oli tosiaan tosi itkuherkkäpäivä, mutta taitaa se epätoivoisuus tänäänkin vähän takaraivossa jyskyttää. Miksi se ei tahdo jo syntyä?? rv41+3 hei haloo...:/

Tylsintä on kun aika ei kulu millään. Moni, niin moni, sanoo että lepää nyt kun vielä voit.Ai miten niin voin? Kun ei saa nukutuksi niin on vähän vaikea levätä.

No, ihana ilma tänään tulossa. Pitää käydä yrittämässä jonkinmoista kävelyä varmaankin, saisi ainakin happea tuo pääparkani.:)

Voi hitsiläinen..mitenköhän sen hakemuksen sinne multiplyn ryhmään laitoinkaan..tein sen jotenkin niin sumussa että en yhtään muista, anteeksi..:(

Kysyit Amélie onko mies lahjonut jotenkin. Ei mulla mitenkään konkreettisilla lahjoilla. Mutta sellaista ihanaa huomioimista on ollut koko raskauden. Jos olen huonolla tuulella, tuo suklaata ja yrittää järjestää mulle nukkumisrauhan. Hieroo hartioita, jalkoja. Jne. Sellaista tavallista parisuhteen piristystä.:) Hän on ollut ihana tuki ja kumppani.<3

Pöksy,kerroit että jälkeenpäin odotus ja turhautuminen tuntuu mitättömältä jne. Uskon sen ihan sataprosenttisesti. Siltikään tälle mielialalle ei voi yhtään mitään. Mutta toki, eihän sitä mitenkään helpota että jokaisella lisäpäivällä kertyy lisää vaivoja ja kolotuksia ja kroppa tuntuu vielä isommalta ja raskaalta. Hankala siinä on muistaa että on hetkistä enää kiinni kun sekunnit tuntuvat vuosilta. Kuten varmasti sinullakin tuntui kun odottelit jotain tapahtuvaksi. Onneksi aika sitten kuultaa muistot, ja ehkä joskus ..todellakin vasta sitten joskus..voisi jopa harkita sisarusta pienelle. Mutta nyt puhutaan kyllä vähintään kolmesta vuodesta..ainakin..siis tämän hetken fiiliksen pohjalta.:)

Vatsa toimii taas, piru vieköön..s e k ä ä n ei ole minulla näemmä ollut mikään merkki, kuten ei mikään muukaan. Kunhan kärsin kaikesta mahdollisesta.

Melli rv41+3 -ylämäki alamäki yhdessä kulkien-
 
pöksy
Alkuperäinen kirjoittaja karamelli83:
Pöksy,kerroit että jälkeenpäin odotus ja turhautuminen tuntuu mitättömältä jne. Uskon sen ihan sataprosenttisesti. Siltikään tälle mielialalle ei voi yhtään mitään. Mutta toki, eihän sitä mitenkään helpota että jokaisella lisäpäivällä kertyy lisää vaivoja ja kolotuksia ja kroppa tuntuu vielä isommalta ja raskaalta. Hankala siinä on muistaa että on hetkistä enää kiinni kun sekunnit tuntuvat vuosilta. Kuten varmasti sinullakin tuntui kun odottelit jotain tapahtuvaksi. Onneksi aika sitten kuultaa muistot, ja ehkä joskus ..todellakin vasta sitten joskus..voisi jopa harkita sisarusta pienelle. Mutta nyt puhutaan kyllä vähintään kolmesta vuodesta..ainakin..siis tämän hetken fiiliksen pohjalta.:)

Vatsa toimii taas, piru vieköön..s e k ä ä n ei ole minulla näemmä ollut mikään merkki, kuten ei mikään muukaan. Kunhan kärsin kaikesta mahdollisesta.

Melli rv41+3 -ylämäki alamäki yhdessä kulkien-

:) Oot kyllä hyväsanainen.Tulee niin mieleen omat muistot loppumetreiltä.
Luulen kyllä,että jos olet huomenna kontrollissa (vai-mikä-se-oli) hyvin tympääntynyt ja väsynyt,mitä varmasti oletkin ja sanot sen kätilölle ja toivot ääneen pääseväsi ehkä käynnistykseen,niin en jaksa uskoa,että laittaisivat sinut kotiin.Tietty,jos on synnärillä täyttä,niin saattavat kotiin laittaakkin.
Koska mulle ehdotettiin sitä osastolle jäämistä sillon perjantaina rv 41+3,mutten jääny,koska poika olis joutunu kipeenä menemään hoitoon,enkä halunnu sitä.Vaikka valmis olinki käynnistykselle omasta mielestä.
Että saas nähdä miten sun käy.Pidän peukkuja.

Olenki nyt jälkeenpäin alkanu miettimään,olisko synnytys sun muut kakat menny näin,jos olisin jo sillon perjantaina jääny käynnistykseen??? Syytän vähän itseäni.Vaikka lääkärin mukaan ei olis ollu suotavaa käynnistää sillon vielä...mutta tilanne ei ollu sen parempi vielä sunnuntainakaan,mutta tuli muita komplikaatioita.Että olisko tullu,jos en olis kotiin menny enää.Ääääähhh....
Yhtä jossittelua tämä.

Nimeä ei olla päätetty vielä.Pari ehdotusta on,mutta vaikeeta tämä on.Hemmetti.
Privalla minäki voisin teiltä kysyä mielipidettä näistä vaihtoehdoista.

Syömään...huutaa meijän perheen päällikkö :) Jännää miten pieni vauva voi määrätä perheen tahdin ja mullistaa maailman täysin.Minäki oon ennen ollu illan virkku ja aamun torkku mutta nyt herään tosi mielellään aamulla aikaisin.Tänäänki seiskalta.Vaikkei unta tullut saldoon itsellä ku neljä tuntia,kun on vähentäny yölliset syömiset ja itkut ja valvomiset.Voi kun tuo ei itkisi yöllä,niin olis paljo helpompaa.Olis muuten vaikka hereillä.Sääliksi käy naapureita.
Nyt heippa!

pöksy :)
 
amélie
Huomenta!

Kiitos Pöksy kannustuksesta! :) Tulin vielä illalla juuri ennen nukkumaan menoa (lue: kukkumaan menoa) koneelle, ja oli tosi ihanaa lukea sun viesti. Sain siitä tosi paljon voimia ja toivoa. Mä en jotenkin ole yhtään osannut vielä ajatella, miltä sitten synnytyksen jälkeen tuntuu. Elämä on suuri mysteeri siitä eteenpäin, kun synnytys alkaa. Sen osaan kuvitella, että se ultrakuvien pulleaposkinen vauva tuhisee tuossa vatsan päällä, ja sen voimalla tässä mennään. Ja vaunulenkkejä odotan kovasti. :) Mutta sen uskon kyllä, että tätä odotusaikaakin tulee varmasti ikävä. Tulee varmaan ikävä noita potkuja...

Vauva on edelleen ihan mahdottoman vilkas. Nyttenkin on kolme tuntia (todennäköisesti pidempäänkin, kun vielä nukuin) potkinut ja rymynnyt aivan täysillä. Tuntuu aivan hullulta tuo energia. Sitä tuntuu riittävän. Jatkuvasti tuntuu, että tulee pissa housuun ja että vauva puskee päänsä pimpin puolelle. Kyllä vaan on sikiökalvokin ihmeen kestävää materiaalia! =D

Olenkin miettinyt ensi raskautta varten jo vähän asioita:

- keskenmenoa ei kannata kauheasti pelätä (tulee, jos vauva ei pärjäisi täällä muutenkaan)
- liikuntaa voi harrastaa alusta lähtien enemmän, koska vauva tuntuu olevan aika hyvin suojattuna tuolla kohdussa
- ja laskettua aikaa ei kannata kauheasti tuijottaa. Siinä on mun teesit seuraavaan raskauteen (sitten joskus).

Mä mietin tuota kalvojen puhkaisemista siksi, että olin jo parisen viikkoa sitten sormelle auki, ja sen jälkeen on kuitenkin ollut kivuliaita supistuksia aika paljon, ja lisäksi vauva on auttanut tod.näk. tilannetta puskemisharjoituksillaan. Pakko kai sitä nyt on ainakin kahdelle sormelle olla auki. Ja kaksi viikkoa sitten lääkäri sanoi, että vauva on tosi matalalla, ja senkin jälkeen on vielä laskeutunut. En kyllä oikein käsitä, mitä se siellä vielä oikein odottelee. Kai hän viimeistelee itseään... ;)

Melli: Tasan vuorokausi sulla siihen lääkärikäyntiin. Sinun tilanteessasi ottaisin sairaalakassin mukaan ja sanoisin, etten ole saanut nukuttua aikoihin. Näin mä ainakin aion tehdä torstaina. Nyt vaan nautit tästä viimeisestä päivästä! Teet vaikka jotain ihania hoitoja (kasvonaamio ja kynsien hoitoa yms.) ja pyydät miestä hieromaan vaikka jälkoja. Huomenna saatat sitten hyvinkin olla ähkimässä synnytyssalissa toivoen, että olisit missä vaan muualla... ;)

amélie 41+3

ps. Kiitos kaunis kaikille teille tsempistä! Mä luulen, että mä selviän nyt loppuun asti kunnialla. :)
 

Yhteistyössä