JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
Tättähäärä
Hui, Melli taitaa olla jo äippäpolilla. Jänskättää.

Mulla niskat aivan jumissa, johtunee omituisesta nukkumisasennosta. Toi Hobitti-vauva ei suostu yhtään nukkumaan omassa sängyssä, joten on nukkunut vielä meidän välissä. Alan taistelemaan sen kanssa siinä vaiheessa kun noi mun repeämät on parantuneet ja pääsen sängystä ylös ilman nosturia...

Voi Amélie, yritä jaksaa... Ota taksi neuvolaan ja paluu matkalla koukkaa kaupan kautta ja osta 3 suklaalevyä tmv. jos suklaa ei nappaa.

Meillä pakkasta -17 ja huiiiii että onkin vilu. No eikös ne ole vähän luvanneet lauhtuvaa? Kunhan nyt torstaina olis vähän lämpimämpi et päästäis neuvolaan.

Iloista pakkaspäivää kaikille!

Tättis
 
Tättähäärä
Hui, Melli taitaa olla jo äippäpolilla. Jänskättää.

Mulla niskat aivan jumissa, johtunee omituisesta nukkumisasennosta. Toi Hobitti-vauva ei suostu yhtään nukkumaan omassa sängyssä, joten on nukkunut vielä meidän välissä. Alan taistelemaan sen kanssa siinä vaiheessa kun noi mun repeämät on parantuneet ja pääsen sängystä ylös ilman nosturia...

Voi Amélie, yritä jaksaa... Ota taksi neuvolaan ja paluu matkalla koukkaa kaupan kautta ja osta 3 suklaalevyä tmv. jos suklaa ei nappaa.

Meillä pakkasta -17 ja huiiiii että onkin vilu. No eikös ne ole vähän luvanneet lauhtuvaa? Kunhan nyt torstaina olis vähän lämpimämpi et päästäis neuvolaan.

Iloista pakkaspäivää kaikille!

Tättis
 
Titti*
Mä laitoin Janickalle ja ReNulle kutsun, en tiiä tuliko perille... Kun toi enkun kieli on vähän hakusessa välillä, tietääkö mitä tarkoittaa Revoke? Semmosta nappia painoin.. Tättikselle laitoin kanssa uuden kutsun, en tod osaa sanoa mitä mun pitäis tehdä että pääsisit näkemään kaikki jutut, näyt kyllä mun kontaktilistassa mutta en pääse mitään sieltä tekemään... Ja nää privaattikerhot ei löydy sieltä Groupeista, ainoastaan kaikille julkiset näkyy. Tuon linkin kautta jotenkin pitäisi sinne päästä mutta en tiiä miten, hö. Tammikuisetkin olivat sinne privansa siirtäneet, täytyy käydä katsomassa jos jotain vinkkiä sieltä löytyisi.

Me ollaan taas unta vedetty 23-10, neljällä herätyksellä, aivan loistavaa!! Saa nähdä muuttuuko jossain välissä rytmi vielä.. Mulla kyllä kaikki muksut on aina nukkuneet hyvin, toivottavasti tämäkin jatkaa tätä tapaa.

Nyt on lähdettävä kauppaan, auto on ollut jo tovin lämpeämässä että vaavikin siellä tarkenee, ukko on taas reissuillansa niinkuin aina niin pakko viedä pieni tuonne pakkaseen.. No, -12 se vaan näytti äsken, eiköhän se sen kestä...

Mitenhän Mellin kävi?? Hui kun jännittää täälläkin!! Ja Amélielle iso rutistus!!! Peppiinan kuulumisia myös odotellaan...
 
karamelli83
Heipähei täältä kotoa!

Kotiin ne mut lähetti, mutta onneksi iloisin uutisin: huomenna aamulla menen käynnistykseen..:)
Siinä vain yksi jos: aamuseiskalta soitan ja jos siellä on ruuhkaa niin sit siirtyy seuraavaan päivään.Mutta muuten huomenna aamulla kasin jälkeen kirjaudun synnärille ja laitetaan ekat tabut muhimaan.:)
Olen ihanan lohduttunut.
Kohdunkaulalla on nimittäin tapahtunut viime kerrasta, joka oli 36+4 , toooooodella vähän muutosta.Silloin kaulaa oli n.1,5cm ja auki 0,5cm, nyt viiden viikon ja kaiken maailman suppareiden ja kipujen jälkeen tilanne: sentin kaulaa ja sentin auki..voi tsiisus.
Lekuri sanoi että tavallisesti käynnistys olisi tapahtunut vasta kun se 42 täynnä, eli torstain jälkeen, mutta mun verenpaineiden vuoksi aloitetaan heti huomenna. Siksi ei aloitettu vielä tänään, että annetaan kohdulle viimeinen tsäänssi käynnistyä itse lekurin sorkkimisen aiheuttamana..mitä en kyllä usko.
Olen mielettömän helpottunut että asialle tehdään jo pian jotain.
Lekuri veikkasi myös,että keskiviikkona voisi olla jo synnytys,kun aamusta aloitetaan.Mies joutuu siis luultavasti yhdeksi yöksi kotiin jännäämään että tuleeko kätilöltä soitto kesken unien..:)

Ja en tiedä mikä tässä nyt on että mulla ja Améliella menee niin samaan tyyliin tämä loppuraskaus:Mullakin meinaan nyt nuha hakkaa päälle. Pääkipeänä,korvat tukossa, nenän taakse sattuu ja kurkkua kiristää ja yskittää koko ajan ja koko kroppa sen oloinen että kuume saattaa nousta. Pyllystä! Litkin äsken panadol hottia (yööök!) ja yritän kohta vähän nukkua.
Olen ollut koko raskauden ilman tauteja,tottakai sellainen voimia vievä tauti iskee synnytyksen kynnyksellä..:/
Toivottavasti Améliella ei tauti tule, vaan pelottelee vain.

Yritän siksikin nukkua päikit, että viime yö oli vähäuninen ja ensi yönä tuskin nukun jännitykseltä sitäkään vähää..Mieskin totesi että tuskin saa hänkään nukuttua.Jännitetään sit yhdessä.:)

Halauksia Amélielle, ihan kohta on sun vuoro.Minä hetkenä hyvänsä.<3

Melli rv41+4
 
karamelli83
Piti tuosta privasta sanoa, että kun menee tuonne osoitteeseen jonka Titti on tännekin pariin kertaan laittanut linkkinä.
Niin sit pitää oikeesta yläkulmasta, klikata kohtaa sign in ja sit siellä kirjautua niillä sun tunnuksilla. Sen jälkeen klikkaat näkyvistä välilehdistä kohtaa groups ja sit joululahjat2008 pitäis näkyä siinä sulla. Klikkaat sitä ja ja sit kohtaa View group site.

http://joulu2008.multiply.com/

toivottavasti auttaa..

Melli
 
amélie
Tämä on nyt ihan pika-pika. Mies tulee ihan just kotiin.

Melli: Hienoa, että pääset huomenaamulla. Olen tosi iloinen sun puolesta. Ja toivotaan, että siellä ei sitten ole ruuhkaa, jotta pääset varmasti. Mutta vaikka menisi keskiviikkoon, niin se ei enää ole pitkä aika. :) Ja nyt vielä toivotaan, että sörkläys olisi tehnyt tehtävänsä... ;)

Täällä myös Panadol Hotin ihania aromeja maisteltu. Voi että kun onkin hyvää! Voi kun tätä joka päivä sais... ;D Mulla kanssa terveydenhoitaja epäili/arveli vauvan olevan jotain 3800 g - 4000 g. Epäili, että olisi 3900 g nyt ja torstaina sitten 4000 g. Toivotaan nyt, ettei olisi sen enempää sitten, serkuilla kun on ollut näitä yli 5-kiloisiakin. Mutta olen jatkuvasti käynyt ultrissa, ja eri ultraajat ovat saaneet samansuuntaisia tuloksia: 40-50 persintiilin tasolla on vauva ultrausten mukaan kasvanut. Eli juuri se 3900 - 4000 g pitäsi olla, kun ollaan kaksi viikkoa yli lasketun.

amélie rv 41+4

ps. Anteeksi huonotuulisuuteni aamulla. Oli tosi paha aamu taas.
 
Peppiina74
Pikainen tervehdys kaikille. Pikku-ukko syntyi pe-iltana 2.1. klo 22.36 (41+1). Tänään tultiin kotiin kolmisen tuntia sitten. Kaikki hyvin.

Palataan paremmalla ajalla. Josko yöllä ehtisin lukea viestejänne ja kirjoitella jotakin.

Melli ja Amélie: Pidän peukkuja, että kohta pääsette tekin tositoimiin. Kyllä se nyytti teilläkin vielä on sylissä...

Peppiina
 
Peppiina74
Odottajat:
05.12.08/Purrmiau/29 v/KHKS/ensimmäinen
10.12.08/Omena74/34v/TYKS/ensimmäinen
14.12.08/Mamero/26v/toinen
18.12.08/marita73/34v/OYS/ensimmäinen
20.12.08/miima84/24v/SAS/toinen
24.12.08/Illuusiotar/25v/ SAS/toinen
25.12.08/karamelli83/25v/ HUS/ensimmäinen
25.12.08/amélie/28 v/TAYS/ensimmäinen
?/ Marjaana-85/23v/TYKS/ toinen

Syntyneet:
Philippa 23.10 Tyttö, rv30+5
Re Nu 19.11 Poika 3960g, 51,5cm, rv 37+5
naunau 30.11 Tyttö 3650g, 51cm, rv 36+6
Titti 3.12 Poika 3518g, 51cm, rv 39+0
Merivellamo 6.12 Poika 2795 g, 49 cm, rv 41+0
Janicka 10.12 Poika 3905g, 49cm, rv 38+6
Caza 10.12. Poika 2550g, 49 cm, rv 39+0
Elsa 11.12. 3400 g, 50 cm, rv 38+6
Hertta81 11.12. Poika 3590 g, 49 cm, rv 39+5
Demine 15.12. Tyttö 3420g, 51 cm, rv 40+6
Vampula 17.12. Tyttö 3540g, 51 cm, rv 41+0
Taikatuu 18.12. 3715g, 52cm, rv 40+3
Nilla 19.12. Tyttö 3395g, 49cm, rv 40+1
Pöksy 23.12 Poika 4950g 56cm rv 42+0
Ainuliinu 27.12. Poika 3045g, 49cm rv 40+3
Tättähäärä 28.12. Tyttö 3530g, 50 cm, rv 40+6
Peppiina 2.1. Poika 3406g, 50 cm, rv 41+1
 
Tättähäärä
NYt meni hermo ton Multiplyn kanssa. Väittää, että käyttäjänimeni (siis se uusikin) on jokin haittaohjelma ja nyt sekin on suljettu.... Eli valitettavastoi mulla on keinot loppu, miten pääsen sinne ja aion luovuttaaa ... ;-)

Kiva, että Melli sai hyviä uutisia. PIdetään peukkuja huomisen puolesta.

Ja Amélielle pari päivää vielä kestämistä. Sitten helpottaa.

Terkkuja
Tättis
 
karamelli83
Odottajat:
05.12.08/Purrmiau/29 v/KHKS/ensimmäinen
10.12.08/Omena74/34v/TYKS/ensimmäinen
14.12.08/Mamero/26v/toinen
18.12.08/marita73/34v/OYS/ensimmäinen
20.12.08/miima84/24v/SAS/toinen
24.12.08/Illuusiotar/25v/ SAS/toinen
25.12.08/karamelli83/26v/ HUS/ensimmäinen
25.12.08/amélie/28 v/TAYS/ensimmäinen
?/ Marjaana-85/23v/TYKS/ toinen

Syntyneet:
Philippa 23.10 Tyttö, rv30+5
Re Nu 19.11 Poika 3960g, 51,5cm, rv 37+5
naunau 30.11 Tyttö 3650g, 51cm, rv 36+6
Titti 3.12 Poika 3518g, 51cm, rv 39+0
Merivellamo 6.12 Poika 2795 g, 49 cm, rv 41+0
Janicka 10.12 Poika 3905g, 49cm, rv 38+6
Caza 10.12. Poika 2550g, 49 cm, rv 39+0
Elsa 11.12. 3400 g, 50 cm, rv 38+6
Hertta81 11.12. Poika 3590 g, 49 cm, rv 39+5
Demine 15.12. Tyttö 3420g, 51 cm, rv 40+6
Vampula 17.12. Tyttö 3540g, 51 cm, rv 41+0
Taikatuu 18.12. 3715g, 52cm, rv 40+3
Nilla 19.12. Tyttö 3395g, 49cm, rv 40+1
Pöksy 23.12 Poika 4950g 56cm rv 42+0
Ainuliinu 27.12. Poika 3045g, 49cm rv 40+3
Tättähäärä 28.12. Tyttö 3530g, 50 cm, rv 40+6
Peppiina 2.1. Poika 3406g, 50 cm, rv 41+1
 
karamelli83
Korjasin vain tuon miun ikäni.:)

Voi harmi tättis että ei onnistu nyt tuo priva, mikähän ihme siinä on..:/

Amélie, älä vaan pyydä anteeksi huonoa fiilistä, se on täysin sallittua ja tämä on se oikea paikka sitä purkaa. Rutistus sulle!<3

Örh, on aika kamala olo, nuha puskuttaa päälle täydellä höyryllä..tietenkin, niin kuin en muka tarvitsisi kaikkia voimiani lähipäivinä..Ja olishan se liikaa vaadittu tällaisen raskauden jälkeen,että synnytyksessä ei olis ylimääräisiä haittatekijöitä tai että voisin häiriöttä tutustua pieneen lapseen..ihan liikaa pyydetty.
Pitää toivoa että niillä ois synnärillä jotain helpottavia lääkkeitä, että en ihan ois voimat veks.
Aamulla pitää purkittaa virtsa 4 tunnilta..huh, en tajua miten pystyn siihen kun toi muija moklaa rakkoa koko ajan..saavutus tulee sekin olemaan.:)

Lisää panadol hottia lärviin, mikäs sen namimpaa..

Melli rv41+4 -haluaisi jaksaa edes innostua huomisesta mutta olo vie temmon siitäkin-
 
Merivellamo
Taas pikapikaa, meillä on toka päivää nautittu Devitolia kolme tippaa päivässä ja huuto on ollut mitä melkoisinta, huoh... pitäsköhän siirtyä Jekovitiin vaikka tähän asti meni suht hyvin. Tuntuu kamalalta kuunnella kun vauva huutaa kuin jalkoja revittäis, eikä oikein mikään auta.

Peppiinalle nyt ensinnäkin sydämelliset onnittelut!
Mellille seuraavat onnittelut, kun pääset aamulla jo aloittelemaan! Toivottavasti saat yön nukuttua ja flunssa edes hiukan hellittää! Täällä eletään hengessä mukana.

Amélielle vielä hiukan kestämistä. KÄyt vaan täällä puhaltamassa ne höyryt ulos, niinhän me tehdään muutkin ja sinä olet aina ollut kannustamassa meitä. Nyt on meidän vuoro tsempata!

Halauksia kaikille muillekin, nyt menen päästämään miehen kahville. Meillä myös mies tänään eka kertaa "oikeesti" töissä, on siis käynyt lyhyempiä päiviä tässä välilläkin mutta paljon ollut kotonakin.

Merivellamo
 
karamelli83
Noniin, tulin sanomaan heipat. Seuraavan kerran olen täällä toivottavasti nyytti kainalossa..:)
Juuri hokasin että siellä sairaalassa voi mennä kauankin ennen kuin synnytys lähtee kunnolla käyntiin, joten lataan musiikkia mukaan ajankuluksi.
Kirjaa tai sellaista ei nyt ole edes kesken että voisin ottaa..pitää pyytää miestä hakemaan joku kirjastosta jos ei vielä keskiviikkona jo ole supparikärvistelyjen keskellä.

Haleja Amélielle loppuhetkiin.<3

Nyt tulee breikki mun päivityksiin. Over and out.:)

Melli rv41+4
 
amélie
Peppiinalle sydämelliset onnittelut poikavauvan syntymän johdosta! :)

Merivellamolle kaunis kiitos. :)

Mellille paljon voimia, tsemppiä, sisua, tarmoa, onnea, kärsivällisyyttä ja iloa sekä rakkautta matkaan! Olen hengessä mukana!!! :) Ja perästä tullaan... =)
 
Titti*
Oho, missäs kaikki on??? Onkos Améliekin lähtenyt laitokselle Mellin seuraksi?? Voi kun jännittää jo!!!

Peppiinalle suuret onnittelut täältäkin!!! Näin se odotus aina lopulta kuitenkin palkitaan!!!

Ei mitään sen erikoisempaa täällä, päivä mennyt hiustenlaitossa, kaveri kävi leikkaamassa ja värjäämässä mun tukan, laitettiin ruokaa ja rupateltiin samalla, siinähän se päivä vierähtikin.. Nyt hoputettava tyttöjä saunaan, koulureput laitettava huomista varten kuntoon ja sit onkin jo aika mennä unille. Näin se tämäkin päivä vaan hurahti...

Mut nyt siis mentävä, jännityksellä odottelen kuulumisia!!!
 
amélie
Yhtenä isona, painavana kappaleena edelleen. Täällä flunssa päällä, joten olen vain nukkunut/maannut. Viime yönäkin tuli unta 12 tuntia, eli sitä saa mitä tilaa! :) Täydet tropit menee lääkkeitä, vitamiineja, nestettä, hiilareita. Uskon, että huomenna olo on suht. normaali. Onneksi ei ole korkea kuume, vain pientä lämpöä.

Lueskelin tuossa täältä netin ihmemaasta, kuinka flunssa saattaa käynnistää synnytyksen. Katsotaan auttaako edes se mun kohdallani. En oikein tiedä, mitä toivoisin. Mutta tulee mitä tulee; olen päättänyt selviytyä. :)

Torstain ä-polikäyntiä odotellessa... Jos jotain sattuisi tapahtumaan sitä ennen, niin yritän kyllä laittaa tänne jonkun viestin. :)

amélie 41+5 (Hurjaa olla viimeinen villahousu täällä, mutta jotenkin tiesin sen etukäteen, joten en ole siitä ahdistunut.)
 
Janicka
Titti; Kutsu tuli postiin ja yritin sitä kautta löytää hakemuksen. En siinä kuitenkaan onnistunut, avaa vain ne "mun omat sivut" enkä saa mistään sitä meidän ryhmää esiin. Eli joudun kait luovuttamaan, mikä kyllä turhauttaa ja kiukuttaa aivan suunnattomasti!

Täällä myös flunssa päällä, kuumetta ei ole mutta nessuja kuluu paketillinen päivässä. Toivon, että poika välttyisi tältä taudilta... Nyt seuraamaan 4D:tä, jos vaikka sais jotain vinkkejä tuohon kilojen pudottamiseen... :)
 
amélie
Alkuperäinen kirjoittaja Janicka:
Titti; Kutsu tuli postiin ja yritin sitä kautta löytää hakemuksen. En siinä kuitenkaan onnistunut, avaa vain ne "mun omat sivut" enkä saa mistään sitä meidän ryhmää esiin.
Mulla taas on niin, että pääsen meidän ryhmän sivuille tuonne Multiplyhyn, mutta en näe sivujen sisältöä. Siis lukee, että ollaan joululahjojen sivuilla, mutta aika blancolta vaikuttaa. En oikein ymmärrä koko hommaa, enkä nyt ennen synnytystä jaksa paneutua asiaan sen enempää.

Flunssa olisi varmaankin selätetty. En olen vielä mitannut kuumetta, mutta on aikalailla normaali olo onneksi. :) Mä olen sijannut pedin pienelle, sepittänyt syntymästä kertovan tekstarirunon, tarkistanut vauvan ja omat vaatteet kotiinpaluuta varten, maksanut laskut jne. Täytyy vielä käydä läpi sairaalakassin sisältö ja kirjoittaa tunnelmia odotuspäiväkirjaan. Ehkä pitäisi vielä siivota vessat ja kodinhoitohuone, mutta sitten en teekään muuta. Makaan sohvalla ja kuuntelen musiikkia. :)

amélie 41+6 huomista odottaen...
 
Merivellamo
No niin, siellä Melli varmaankin tositoimissa. Amélie, nyt tosiaan oikein erinomainen ajatus lepäillä ja loikoa, olet jo laitellut kaiken valmiiksi. Näin kuukauden ja yhden päivän (mihin tää aika oikein menee!!!) syvällä kokemuksella, kohta et kauheesti ehdi lepäillä... huomaa nyt kun mies on töissä niin aika menee kyllä aika rattosasti, ei paljon ehdi surffailla omiaan... Harmittelen vaan kun on sen verran pakkasta ettei viitsi pientä viedä ulos, olis mukava käydä iltapäivälenkeillä. No, se kuulemma loppuviikosta hellittää! Vielä pitäs vähän ristiäisjärjestelyitä tehdä, varailla kukkia ja sellaista.
Eipä tänne juuri muuta, taidan käydä haukkaamassa vähän jotain ennen kuin vauva ehtii taas herätä. Olen peräti ehtinyt hetki sitten käymään suihkussakin :)

Iloisin terveisin
Merivellamo

 

Yhteistyössä