JouluLahjat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Mindimandi
  • Ensimmäinen viesti
emilia1980**
Hei !

Kuokin täällä tuolta tammikuisista:)
Kysymys Peppinalle: Mitä lääkettä sait Naikkarilta ? Onko siis kipulääkettä vai jotakin mikä helpottaa nukahtamista ? Itsellä meinaan määrättiin opamoxia kun en pysty yhtään nukkumaan ja epäilyttää sen käyttö...

Kiitos ja tsemppiä kaikille jo vaavi saaneille ja viimeisillä metreillä oleville, perässä tullaan !

Emilia rv 36
 
karamelli83
Heipä!

Kiitos minunkin puolestani, kun noista epiduraaleista ja muista kerroit kokemuksia Merivellamo.:)

Mulla on yhä jatkunut (eiks oo ihanaa kun kerron tästä koko ajan..:D)
tuo tehokas suolen tyhjentyminen vaikka musta tuntuu että ei siellä voi mitään enää ollakaan. Vatsa myöskin on nyt viimeisen tunnin sisään kiristellyt ihan tosi ahkeraan, mutta suhteellisen kivuttomasti kuitenkin. Etenkin kun suppaa niin tuntuu et pitäsi istua pöntöllä jo..aika kauheeta.
Eli joko on tosiaan jotain ripulia joka sit ärsyttää kohdun harkkasuppareihin, tai sit on taas yksi näistä lukuisista oire-päivistä menossa. Olen juonut gefilus-piimaa ja syönyt maitohappobakteeria varmuudeksi.

Auauau..siis oli pakko kesken kirjoituksenkin lähteä pöntölle kun vatsa kiristyi..voitte uskoa mitkä kivut alkaa olla tuolla alapäässä koko päivän vessaravauksen jälkeen..

Anteeksi tämä liian hyvin selostettu suolentoimintani tältä päivältä..:(

Mä en ole tajunnut jotenkin edes pyytää mitään apua lääkkeistä nukkumiseen..olen vain sit itkenyt päivät tunnekuohuissa univajeisena..Ajatellut että tämä on yksi niistä"se on vaan kestettävä"-asioista raskaudessa.Jos keskiviikon neuvolassa olen vielä yhdessä koossa,otankin asian esille.

Sain nukuttua päiväunia jopa pari tuntia!! teki kyllä kutaa.

Äsken katselin tallentamaani brokeback mountainia,mutta en oikein jaksanut keskittyä näiltä tuntemuksiltani ja loppujen lopuksi kelasin leffan aika lailla läpi...

Mies on harrastuksessaan..olisipa hauskaajos saisin hänen kotiin tullessaan ilmoittaa että tänä yönä voi tulla lähtö..:D
Dream on..:D:D:D

Melli rv40+4
 
amélie
Toivotaan Melli parasta!!! Pidän sulle peukkuja. =D

Mullakin on supistellut nyt taas illalla, muttei vielä mitään dramaattista. Kyllä toivoisi tämän odotuksen jo päättyvän, mutta toisaalta... 52 tuntia...
 
karamelli83
Hehheh..tuntikampa menossa..:) Mutta Amélie, synnytyshän voi kestää jo aika monta tuntia, eli kohta puoliin se voisi ihan hyvin alkaa..;D

Vatsa on melkein koko ajan tosi kireenä, niin kireenä että melkein sattuu. Mutta ei mitenkään sietämättömästi. Olen silti aika levoton taas..aina noi mukaoireet saa mut ihan levottomiksi.
Menen suihkuun rauhoittumaan..

Melli rv40+4
 
Peppiina74
Emilia 1980:lle: Mä sain lääkettä nimeltä Litalgin. Sitäkään ei lääkelaitoksen sivuilla suositella raskaana oleville, mutta uskalsin käyttää, koska lääkäri NKL:lla minulle sitä määräsi. Litalginia käytetään mm. virtsateiden limakalvokipuihin. Mulla on ollut niin kipeät nuo jo viikkoja. Tuntui, että kokoajan on pissahätä ja vauvan liikkuminen teki tosi kipeää. Melkein pissa tuli housuun, kun vauva alkoi möyriä.

Itse en käyttäisi tuota Opamoxia ilman, että varmistaisin asian teratologisesta. Tässä teksti lääkkeestä Lääkelaitoksen sivuilta: Lähellä synnytystä käytettyinä bentsodiatsepiinit voivat aiheuttaa vastasyntyneelle hypotermiaa, hypotoniaa, lievää hengitysdepressiota sekä syömisvaikeuksia. Voit toki soittaa vielä teratologiseen tietopalveluun ja kysyä heiltä, puh. (09) 471 76 500. Kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12. Heillä on viimeisin tutkittu tieto lääkkeiden käytöstä ja niihin liittyvistä riskeistä. Sieltä saat selvän vastauksen: voi käyttää, ei voi käyttää. Sitten voi ainakin olla turvallisimmin mielin.

Melli: Kannattaa kysyä neuvolasta josko saisit jotakin lääkettä nukkumiseen, jos tuntuu siltä. Sitten kun vauva on syntynyt, ei nukkumisesta edelleenkään tule mitään. Pari kuukautta voi mennä "ihan sumussa". Mulla ainakin oli ongelmana se, että poika söi 3 tunnin välein. Kun heräsin syöttämään en saanut heti taas unta syötön jälkeen. Juuri, kun olin päässyt uneen, oli taas syötön aika. Vaikka se onkin äidin velvollisuus, se on raskasta, jos nukkuu tunnin pätkiä. Varsinkin minulle, joka väsyneenä olen TODELLA kärttyinen. Niitä aikoja siis odotellessa... Tiedän, että perhe joutuu koville.

Mellille peukkuja, että ensi yönä tulisi lähtö, koska sitä toivot.

Amélielle peukkuja, että vauveli viihtyy yksiössään nuo vajaat 51 tuntia.

Päivä meni tässä hissutellessa. Illalla hain huuto.netistä huutamani vauvan toppahaalarin kokoa 62 cm. Se oli söpö. Totesin, että itsellä olevat 68cm ja 70cm ovat hirmuisen isoja. Ei viitsi pienokaista niihin hukuttaa.

Vaikka nukuin viime yönä ja tänään aamupäivällä pitkään ja hyvin, väsyttää silti. Takana on niin monta huonosti nukuttua viikkoa. Hyvä, jos ensi yö olisi myös hyväuninen. En kaipaisi vielä sairaalaan lähtöä.

Hyviä ja makoisia unia kaikille toivottaa
Peppiina 40+4

 
Titti*
Onnea onnea Tättis prinsessasta!!!!!!

Oireita jo viimeisilläkin odottajilla, ei enää kauaa niin teidänkin nyytit rinnalla jo tuhisee...

Täällä ei mitään erikoista, vaavi syö ja nukkuu ja voi hyvin, eilen tuli ensimmäinen hymykin, ihanaa!! Keskiviikkona neuvola, poitsu on sit jo neljä viikkoa, mihin ihmeeseen tää aika oikein menee??? Mitään erikoista rytmiä ei vielä ole, yöunet on yleensä 23-9 välillä, kolmella tai neljällä herätyksellä. Ei siis voi valittaa.

Eipä täällä sen ihmeempiä, jännitetään vielä Melliä, Amelieta ja Peppiinaa vain!! Olihan tuolla listassa kyllä muitakin, toivottavasti mahdollisimman monet kävisivät ainakin vauvauutiset ilmoittamassa...
 
nappulan nappija uneen
Opamoxia voi ottaa raskauden aikana 25mg nukahtamiseen vaikka iltaa ennen synnytystä.
Minulle määrättiin 30mg otettavaksi kerran päivässä...siis iltaisin.Mutta imetyksen aokana vauvan synnyttyä sitä ei suositella.
Mutta varmistaa voi teratologisesta,jos epäilyttää.
Näin Tyksissä ; )
 
karamelli83
Huomenta!

Täällä yhtenä ja kokonaisena ja pitkästä aikaa parempi-tuulisena..ainakin nyt vielä.:D

Mukaoireet loppuivat unien myötä,kuten ennalta saattoi aavistaa. Yöllä heräsin kahdelta ihan hirmuiseen menkkajomotukseen jota kesti aaltoilevana aika pitkään. Olin kuitenkin nukahtanut kun jomotus hellitti ja se oli kadonnut kokonaan seuraavan kerran kun heräsin.
Mutta hei,positiivisuutta löytyy tänään:
Ei ne kuitenkaan mitään turhia oireita ja merkkejä ole, minä synnyttän reilun viikon sisällä, se on varma merkki!;D
No, alkaahan tuohon jo tottumaankin kun kroppa on viimeisen kuukauden oireillut kuin lähtö olisi edessä piankin ja kokonaisuudessaan oireullut puolesta välistä asti..Yritän nyt vain muistaa iloita, että tyttö ei syntynyt ennenaikaisena vaan ottaa ne viimeisetkin voimat nyt kohdussani irti jotta pärjää elämässä.:)
Ihanan valloittavaa tämä yltiöpäinen positiivisuus tänään.Auttoi ehkä aika lailla,kun otin illalla pari panadolia jotta nukkuisin paremmin, ja tuota kipukohtausta lukuunottamatta, niin teinkin..Nukuin hyvin sikeästi vessareissujen välillä.:) Kauhulla odotan, että toivottavasti tämä mieliala ei taas tipahda kuin lehmän häntä..

Nyt toivon että tyttö viihtyisi ensi vuoden puolelle asti yksiössään, siihen kun on niin hirmuisen lyhyt aika. Mutta on se hassua jos me kaikki kolme saamme odotella sinne asti!!:D

Ihanaa Titti kun olet kohdannut ensimmäisen hymyn! Voi suloisuutta!!<3

Amélie, mitäs se tuntikampa sanoo?:D

Peppiina, toivottavasti sait tämänkin yön nukuttua hyvin.:)

Nyt on alkanut tulla jo liiaksikin noita joko-kyselyitä..Jopa yhdeltä ystävältä josta en olisi ikinä uskonut, tuli eilen illalla viesti että eikö vieläkään mitään.. Olen vastaillut, että minä odotan, odottakaa tekin. Ilmoitamme kyllä.


Melli rv40+5 -erittäin iloinen positiivisuudestaan pitkästä aikaa tällä hetkellä, joka vain onnekseni lisää positiivisuutta :D-
 
amélie
Voi Melliä! Mun piti niin tulla tänne kiukuttelemaan ja möyhöilemään, mutta viestisi oli niin liikuttavan positiivinen, että pahat ajatukset saivat väistyä. :-D Huomenta siis maailma! Ehkä tästä voisi tulla minullekin hyvä päivä...

Olisi taas siivottu seitsemästä asti. Vielä olisi imurointi, mutta vasta iltapäivällä se. Harjoitussupistuksia on, muttei tänään kivuliaita. Välillä meinaa usko loppua tähän touhuun, mutta tosiaan täytyy olla kiitollinen siitä, että on hyvinvoiva vauva turvallisesti kohdussa keräämässä voimia syntymään ja maailman valloittamiseen. Mäkin olen miettinyt juuri sitä, että koko alkupuolen raskautta pelkäsin keskenmenoa, ja nyt sitten pelkään, ettei vauva tulekaan enää pois. "Vähän" älytöntähän tämä on.

Hienosti Melli vastaat kyselyihin. :) Mulle ei nyt ole onneksi tullut montaakaan kyselyä *koputtaa puuta*. Parempaa vastausta tuskin voi olla kuin tuo sinun. Ei turhia selittelyitä, vain oleellinen. Selittelyissä on aina se vaara, ettei osaa ilmaista tarpeeksi selkeästi itseään ja muut eivät ymmärrä.

Tuntikampa sanoo 24+12+2,5 eli 38,5 tuntia vuodenvaihteeseen. Huh hurjaa!!! :-D

Peppiinalle vielä: Karpalomehua voisi kanssa kokeilla. Itse olen sitä juonut päivittäin ainakin kuukauden. Lisäksi käytän Ceradal Intimeä. Mulla oli nimittäin myös samaista virtsateiden arkuutta, mutta eipä ole ollut enää (koputtaa taas puuta).

amélie 40+5

ps. Jos masun kanssa painetaan 8.1. (rv42+0) olevaan yliaikaseurantaan, niin otan sinne sairaalakassin mukaan ja sanon lääkärille, että lähden joko osastolle käynnistykseen tai sitten leikkauspöydälle. Kotiin en aio palata enää ilman vauvaa.
 
karamelli83
Hhihhiiihhi..mukavaa jos sain sut Amélie paremmalle tuulelle.:D
Ja tuota vastausta saa toki vapaasti käyttää..;D Miksi joidenkin pitäisi saada jotenkin erityisen paljon infoa jokaisesta olotilastani..ja kun en itsekään tiedä miksi ei vielä ja että koska sitten, niin onhan se vähän hassua sit toisille kohautella olkiaan, että sori kun ei vieläkään..:D

Yhä saan ravata vessassa, kai se jotain tautia yrittää puskea tai sit on monen päivän tyhjennys menossa.:D Illalla nukkumaan mennessä oli ihan kummallinen olo muutenkin, joten taudin mahdollisuus on kyllä korkeampi.
Nyt taas tuntuu että jostakin syystä ei oikein happi kierrä, vähän yrittää huimata ja vatsaa kiristelee. Tyttö onneksi liikkuu tasaisesti, joten syytän jälleen muita aiheuttajia.:)

Hmm..taidan mäkin taas siivota..kummallista kun minä joka normisti siivoan ehkä kerran viikossa, olen nyt tylsyydessäni siivonnut oikein kunnolla parin kolmen päivän välein..:D Jotenkin ajatus kuitenkin on, että siinä aika kuluu mukavasti ja kämppäkin sit siisti jos ja kun se lähtö joskus tulee.:) Heh, jos menee yliaikaiskontrolliin asti, niin puurnaan kämppää varmaan koko edellisen yön!!:D

Ihanasti tuntikamman tunnin taas vähenneet yön mukana. Ei tosiaan enää pitkä aika. Huomenna voisi siis jos tulla päivän mittaa jo enemmänkin oireita..:D
Mietittiin vitsinä miehen kanssa, että jos lapsi syntyy uuden vuoden yönä 23.58 tai vastaavaa, että saiskohan puhuttua, että lisää siihen nyt ne pari minuuttia jooko..:D

Luin muuten tuolla kaksplussan sivuilla kaikkia synnytysjuttuja, siellä oli kysely että mitä sairaalassa tarjoiltu synnytyksen aikana ja jälkeen.Aika hyvin joissakin tarjotaan kyllä kaikki mahdollinen synnytyksen aikana ja sit kuoharit ja kaikki lapsen synnyttyä. Sit taas valitettavan moni kertoi saaneensa vain miehen kanttiinista hakeman leivän..:/
Meille kerrottiin synnärin tutustumisessa että sit saa kahvit/teet, konjakit ja leipää ja kakkua kun lapsi syntynyt.:)

Ups, taas kirjoittelen romaania..

Melli rv40+5
 
Peppiina74
Huomenta. Täällä sitä edelleen ollaan. Viime yö oli taas levoton ja vähäuninen vaikka otin illalla lääkkeen. Selkääkin särki ja ehkä supisteli.

Vatsanahka on sikakireellä ja sattuu. Vatsa myös jotenkin epämuotoinen. Vauveli ihme asennossa, kyljellään. Tänään neuvola klo 13. Toivottavasti on viimeinen. Kyllä musta alkaa tuntua, että tämä pikkuherra kohta tulee ulos. Jännitän jo sikana, että tietysti uudenvuoden yönä, kun ei taksia saa mistään... Pakko soittaa tänään johonkin ja kysyä, onko mitään keinoja päästä jonon ohi...

Kiitos Amelie vinkistä. Mä join tuota itse tehtyä karpalomehua eilen ja edellispäivänä. Tein pakastekarpaloista. Survoin ja kaadoin kuumaa vettä päälle. En osaa sanoa, auttoiko.

Mieliala ei ole paras mahdollinen. Varsinkaan, kun heti heräämisen jälkeen sain ekan "joko, joko-puhelun". Argh! Mellin vastaus on hyvä! Taidan kokeilla sitä seuraavalle soittajalle.

Palataas illemmalla.
Ei tässä tosiaan enää kauaa voi mennä...

Peppiina 40+5
 
Taikatuu
Jännäksi menee! Kivaa, kun käytte ilmoittautumassa, tulee itselle olo että on mukana laskemassa tuntikampaa...:) Jossain täällä lähellä raketit paukkuivat jo viime yönä (!) joten merkki siitä, että vuodenvaihde on todella kulman takana.

Tärkeä huomio Peppiinalta tuo taksin saatavuus uudenvuodenyönä! Mutta on ihan varmasti ok soittaa ambulanssi, jos taksia ei em. syystä tai muusta syystä saa.

Aika ihmeissäni taas luen noita siivouskertomuksianne. Minä kun olenkäyttänyt niin raskautta kuin synnytyksen jälkeistä tilaa (teko?)syynä siivota vielä hiukan vähemmän kuin normaalisti...

Taikatuu
 
amélie
Mun mielestäni on kivaa, että jo synnyttäneet käyvät täällä meitä masullisia tsemppaamassa ja jännäämässä. Mä jännitän nyt sitä, että mahtaakohan joku meistä kolmesta vielä synnyttää ennen vuoden vaihtumista.

Vaikka mulla itselläni menisi 43. rv:lle (mikä on ihan hyvin mahdollista, kun suvussa ja äidilläni on näin ollut), niin toivon sydämestäni, että Melli ja Peppiina pääsisivät pian vauvan hoitoon ja kaikki sujuisi teillä hyvin. Vaikka Peppiina taisikin kyllä juuri toivoa, ettei ihan vielä tapahtuisi mitään... Ja voi että, kyllä mä toivon ja rukoilen itsenikin takia, että pian tapahtuisi jotakin.

Taikatuu: Mun siivousvimmaan on kolme syytä: 1) liikuntaa turvallisesti kotona 2) vauvan takia 3) siivoan sisäistä sekamelskaani. =D Mä toden totta kaipaan ihan hirveää fyysistä rääkkiä!!! Mutta sitä on varmaan pian tulossa, olisikohan??

amélie 40+5
 
Peppiina74
Neuvolassa tuli käytyä. Täti sanoi, että hän veikkaa, ettei kahta päivää kauempaa enää mene. Vauva on kuulemma laskeutunut jo niin alas. Siinä missä yleensä tuntuu pää, on hartiat. Siitä se jatkuva pissahätäkin:) Lisäksi viime yönä tunsin vauvan liikkeet emättimessä. Luulin, että oli harhaa, mutta täti sanoi, että kyllä sen siellä voi tuntea. Tässähän alkaa ihan jännittää itseäkin... Tänään on tullut jo kolme "joko-joko-eikö-vieläkään-soittoa".

Kävin neuvolareissulla ostamassa muutamat uudenvuoden padat ja suihkut. Jos en itse ole niitä sytyttelemässä, niin mies tai vaari saa sitten ne esikoisen riemuksi polttaa. On sitten ainakin jotakin hankittuna.

Lisäksi ostin esikoiselle lahjan (Muumi-pelin), jonka vauva hänelle sitten antaa, kun tapaavat ensi kertaa. Olen jostakin kuullut, että se on tärkeää ja luo suhteelle hyvän pohjan.

Soitin taksikeskukseen ja sitten yhdelle tutulle, jolla on tuttuja taksikuskeja. Sain häneltä heidän suorat numeronsa, joihin voin yrittää soittaa. Jos ei muuta niin ambulanssi on viimeinen vaihtoehto. Muistan yksi uusivuosi, kun jonotettiin taksikeskukseen vähän vajaa tunnin ja sen jälkeen taksia 3 tuntia! En halua kyllä tuota, kun varmaan muutenkin alkaa olla paniikki...

Nyt esikoista hoidosta hakemaan.

Peppiina 40+5

 
Tättähäärä
Heips,

Tänään on kotiuduttu ja ihmetellään tätä koti-ilmapiiriä. Ihanaa oli päästä kotiin. Pikkuneiti on isin sylissä juuri, joten mulla molemmat kädet vapaana. Viimeyö oli rypälesyöntiä kahden tunnin välein, joten olen aika puhki. Muuten alkaa elämä voittaa.

Tulen jossain vaiheessa kirjoittamaan synnytyksestä. Kaikkinensa oli ihan ok kokemus.

Nyt täytyy saada unta kuulaan.

Tättis
 
karamelli83
Hipsankikkulis!

Äiree oli kylässä koko päivän. Toi jo synttärikakun kun oli löytänyt kaupasta puoleen hintaan. Nyt on sitten kinuskikermakakkua mussuteltu.:p

Mulla tuli tuon huimauksen perässä aamupäivällä ihan kurjan kamala olo taas, siis heikotti ja voin pahoin. Meni onneksi tunnin makoilun kanssa ohi. En tiedä onko enemmän hartoista vai raskaudesta, mutta meen varmuudeksi taas saunaan tänään niskoja rentouttamaan ja aion ottaa yöksi panadolia taas. Niin ja sitä kylmägeeliä olen rituaalinomaisesti käyttänyt joka ilta.:) Myös lämpöpussi on ihan kiva hetken helpotus.:)

Onnea vielä tättis,pääsitte kotiin.<3 Ihanaa.<3

Voi että, kyllä mä nyt alan pitämään jo varpaitakin ristissä (siis en tod oikeesti, hyvä jos sormet menee tolta turvotukselta!;D) että beibe tulisi nyt sitten maailmaan ensi vuonna. Olisi se kaikin puolin mukavampi.
Huomiselle ollaan mietitty saunomista, rakettien katselua, tinojen valamista ja herkkuja.:)

Mulla mieliala pysynyt pääosin hyvinkin positiivisena tänään, osittain siksikin että se vuosi vaihtuu tosiaan jo ihan pian. Mutta sen kyllä mullakin meinaa ajaa kuuseen nuo helkkarin joko-eikö-vieläkään-ai-vieläkö-odotat-kyselyt..arh! Uskokaa jo, ilmoitamme kyllä. Miehen täti soitti juuri kun oli pahin olo, niinpä en jaksanut vastata. Sitten neljän aikaan miehen äiti sit laitto viestin että vieläkö siellä odotellaan..Eikun joo tässä ponnistelen ja pidän kännyä kourassa jotta voin lukea näitä turhimpia viestejä..huoh.
Ihan tosi..mikä himputti siinä on kun pitää koko ajan kysellä? en itse ole sitä ikinä tehnyt kellekään odottajalle (muuta kuin tietty täällä kun yhdessä ollaan yht'aikaa samassa veneessä) en ymmärrä mikä noihin ihmisiin menee..mikä sen heidän elämänsä siinä muuttaa jos kerron että no kuule nyt tuli yksi supistus. Tai että katkeaako heidän arkensa (siis puhun etenkin niistä kaukaisista puolituttu-kyselijöistä) jotenkin siihen että meille tulee vauva?
Äh..ai ärsyttääkö?:D
Alan kyllä nyt lopullisen ignoorauksen noista kyselyistä..sanovat mitä sanovat.
Kun eivät usko että ilmotellaan niin omapahan on vikansa.

Mulla siivousvimmaan nyt ihan loppuvaiheessa ovat syitä 1. TYLSYYS :D 2.varmaankin se että en n.4kk saanut tehdä mitään vastaavaa. Mutta tosiaan, tylsää on ja se on sellainen kotona suoritettava mukava aktiviteetti.En uskalla pitkiä kävelyjäkään enää tehdä kun selkäsärky on sit niin suurta.

Huijui Peppiina mitä sulle neuvolassa sanottiinkaan!! Oletkohan ekana meistä kolmesta synnärillä!Jännittää vietävästi!!!:D :D

Huomenna mullakin neuvola,soitan ysiltä ja varaan ajan.Sovittiin niin, kun täti oli niin varma että synnytän kuitenkin jouluna..Hihhiii..

Mietin muuten, että kun yleensä sen yliaikakontrollin saa vasta 41+5 ja meillähän se osuu loppiaiseen, että päästäiskö me sit jo maanantaina sinne vai meneeköhän keskiviikkoon?

-Vaikka toivon kyllä, että viettäisin synttäreitä nyytti sylissä..:)

Melli rv40+5
 
amélie
Melli, mulla ainakin on yliaikakontrolli vasta 42+0 eli 8.1.2009. Mutta tosiaan jos sinne asti mennään, otan sairaalakassin mukaan lääkärin vastaanotolle ja sanon, että tulin synnyttämään. Mä en todellakaan lähde sieltä sitten enää kotiin odottelemaan. Johan tässä on odotettu!!! :-O

Ja Melli, ei niistä kyselyistä todellakaan tarvitse välittää. Puhelin vaan kiinni. Ekana päivänä on huono omatunto, mutta sitten helpottaa. Tai sitten puhelin äänettömälle, eikä mitään reagointia tulleisiin viesteihin ja puheluihin (paitsi tärkeisiin tietty!) ;)

Peppiina: Oo, sait mahtavia uutisia!!! Olen tosi iloinen puolestasi! :) Pidänkö kuitenkin peukkuja, että pysyy matkassa ensi vuoteen?

Tättikselle vielä kotiinpaluuhalit! :)

ameliini (jonka maha myös humahtanut tänään alaspäin ja paineentunnetta tuntuu pimpissä myöskin, huijui)

ps. Nyt syömään viimeisen kerran mustaamakkaraa tämän raskauden aikana (On tullut syötyä hemoglobiinin takia ihan kiitettävästi... ;)
 
Titti*
Hih, sanokaa niille kyselijöille seuraavan kerran että joo viikko sitten jo synnytin mut en vaan oo viitsinyt teille kertoo... Monenkohan huumori kestäisi... ; ) Tsemppiä ystävät vuoden viimeiseen päivään ja sit synnärille!
 
karamelli83
Huomenta vuoden viimeiseen päivään!:D

Tämä valas ilmottautuu vatsa täynnä vauvaa olevansa valmis ottamaan uuden vuoden vastaan vaikka jo synnärillä valmiina än-yy-tee-nyt puolilta öin aloittamaan ponnistamisen.:D

Kaikenlaiset oireet taas tipotiessään..
Ainoa vaiva nuo hartiat nyt kun pistävät huippailemaan tasaisesti. Ja uskokaan pois, kaikenlaiset keinot käyty kyllä läpi.:)
Yön nukuin hyvinkin huonosti, mutta positiivisuus, tuo ihanien hymyjen hellä pesäke on asettunut minuun nyt ja odotan kovasti että vauva kohta syntyy. Siis olen jotenkin nyt saanut iskostettua puupäähäni tiedon että sehän syntyy torstaina tai perjantaina. Ja armon ajaksi olen itselleni myöntänyt vielä lauantain..Mutta jos ei sit näy, niin voitte uskoa että sunnuntaina tämä positiivari heivaa hymynsä hevonkuuseen..:D

Mitäs tänne? Ainiin, soitankin nyt sen neuvola-ajan itselleni..

Melli rv40+6
 
Taikatuu
Huomenta,

valoisaa mieltä vuoden viimeiseen päivään kaikille. Tämä vuosi toi meille raskauden. Ihanaa! Mitä tuokaan ensi vuosi?

Sen verran jo tiedän, että alkuvuodesta näyttää tulevan meillä hiukan itkuinen. Vauva on alkanut viime päivinä näyttää aika usein epämääräistä hermostusta, jota hän ilmaisee ininällä ja välillä kyynelettömällä vauvanitkullaan. Aika vähällä olemme päässeet toistaiseksi, mutta väsyneimpinä hetkinä huomaan, että itku on itselläkin hyvin lähellä pintaa, kun lapsen pahaa mieltä ei osaa lohduttaa. Onneksi tissi toimii tähän tarkoitukseen useimmiten.

Synnyttäneet - oletteko jo menneet saunaan? Ehdotin siipalle, että menisimme tänään uuden vuoden saunaan, kun tekee mieli. Oma oloni on jo sen verran kohentunut, että saunasta ei liene haittaa. Hikoiluahan se vaan aiheuttaa, ja jos kirvelee, niin suihku huojentaa. Vauvan otamme mukaan, tarkoituksena on pidellä häntä omassa ammeessaan alalauteella, tai kosteaan pyyhkeeseen kiedottuna. Ja jos hän ei pidä saunasta niin toinen meistä voi viihdyttää häntä kylpyhuoneessa kun toinen löylyttelee. Lyhyet ja miedot löylyt, mutta odotan sitä kuitenkin ilolla.

Saisinkohan käytyä laittamassa suljetulle kuvan menninkäislapsesta. Hän täyttää tänään 11 päivää. :)

Ajatuksissa kanssanne,

Taikatuu
 
Peppiina74
Huomenta täältäkin. Montako tuntia vielä tätä vuotta jäljellä? Nopeasti laskettuna 13,5. Luulen, että Melli ja Amélie ainakin säästyivät synnyttämästä tänä vuonna. Mä voisin vielä ehtiä, mutta luulen, että tämä lapsonen on päättänyt tulla vasta ensi vuoden puolella, koska ei vielä ole antanut merkkejä tulemisestaan.

Viime yönä nukuin tuskin lainkaan. Olin ainoastaan jossakin horroksessa. Odotin, milloin tulee lähtö, kun illalla hieman supisteli ja oli muutenkin kumma olo. Tuntui kuin olisin tulossa kipeäksi: vilutti ja särki. Eipä tullut lähtöä kuitenkaan. Josko sitten ensi yönä, öistä parhaimpana. Anoppi on ihan jännityksestä kankeena... Voi raukkaa.

Täällä pääkaupunkiseudulla yliaikaiskontrolliin mennään 41+3. Kovasti tuntuu noissa vaihtelua olevan. Mun pitää soittaa äitipolille kontrolliaika, jos tämä ei ole perjantaihin 2.1. mennessä tullut. Eli soitan sitten perjantaina josko ottavat mut sunnuntaina tai maanantaina. Neuvolan täti oli vakavasti sitä mieltä, ettei noin kauaa mene. Mutta aika näyttää.

Ainainen pissahädän tunne on kadonnut. Ihanaa! Olin niin stressaantunut ainaisesta pissahädästä. Vauva on siis valahtanut entistäkin alemmas. Nyt pakottaa häpyluuta, kun kävelee. Tuntuu, että kohta se tuolta vaan putoaa. Ukkeli on siis liukunut aika alas...

Mä alan päivän töihin ja puen vihdoin päälleni.

Palataan taas!

Peppiina 40+6

 

Yhteistyössä