+ + + JOULUKUUSSA PLUSSAAVAT, tammikuuta suunnittelevat + + +

Tunnustan kyllä, että sellaiset yhden viestin (sen plussailmoituksen) kirjoittajat jätän yleensä kirjaamatta listalle, koska eivät ole pinoon varsinaisesti kuuluneet. Se on jokaisen oma asia miten usein kirjoittelee, minkä verran toisille kommentoi ja painottuuko palstailu vain piinailuaikaan. Oleellista on se, että kirjoittaa enemmän kuin vain sen plussailmoituksen vaikka teksti olisikin pelkkiä omia ajatuksia ja tuntemuksia. Pinon tarkoitushan on jakaa kuumeilun tunnelmia. :)
Tässä lainaus omasta tekstistäni kiisteltyihin kohtiin tiivistettynä. Laitan vielä linkin sivulle 18, jolta tuo pätkä löytyy, jos joku haluaa tarkistaa olenko viestiä muokannut. (Siitähän olisi merkintä viestin lopussa, kuten nyt tähän tulee, jos olisin korjaillut sitä. ;) )
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1883427-joulukuussa-plussaavat-tammikuuta-suunnittelevat/sivu18.html
 
Viimeksi muokattu:
Salainen toive ja Mirage Kiitos haleista! Tarpeeseen tuli!!!! :hug:

jonna_82 Voimia teille ikävään tilanteeseen!

SiSa78 Ihanat ovisplussat!!! Onnea! :flower: :) Mikä sulla on toi liuskatesti, ku on noin komeen + antanu? Eikös sullakin David antanu vain melkein yhtä vahvan...???



++++++++++tuulia!!!!!!!!!!!! puuuuuuuhhhh!!!!! :whistle:
 
PRKL !!!!

On mennyt tämä lista ihan väärille uomille....

Nyt menen pois ja toivon että huomen aamuna kun palaan MG on tehnyt digitestin =) ja huominen aamu/päivä alkaisi positiiviseen sävyyn. Tämä meidän niin tiivis porukka alkaa hajota ja se ei oo kiva se yhteisöllisyyden tunne katoaa tästä hommasta.... mie varmaan sitten kuulun niihin joilla ei oo muuta elämää :rolleyes:
 
Moi kaikille :) Itse olen ollut taustalla vaan vaikka säännöllisesti olen käynyt lukemassa, ekat menkat synnytyksen ja imetyksen jälkeen olivat tosiaan lokakuussa ja kierto on ollut siitä saakka ihan tarkka niinkuin aina :) Oviksetkin olen plussannut ja oireillut joka kierrossa, ihanaa <3 Yrittäminen meillä on aikomuksena aloittaa helmi-maaliskuun aikana :)

Kieltämättä alkoi harmittaa kun tähän kissatappeluun tänne tullessa törmäsin.. Ehkä MG huomaamattasi harmistuit tuosta päivitysasiasta, kyllä siinä minustakin olit aika kärkäs ulosannin osalta vaikka sisältö olikin kohdallaan.. :) Ja kiehui täällä moni muukin. Varmaan tällä tavalla kirjoitellen väkisinkin tulee välillä väärinkäsityksiä, koitetaan olla sovussa jookos? Jokaisellahan täällä on oikeus kirjoitella, sen on jo moni sanonut. Ja ei tarvitse mitenkään ansaita jäsenyyttään. Tosi kivasti tänne onkin uudet otettu vastaan :) Jokainen kirjoittelee tavallaan ja tosihan se on että tarve jakaa ajatuksiaan tulee juurikin piinapäivinä tai plussatessa, tänne voi jakaa sellaisiakin asioita joita vielä haluaa tosielämässään pitää salassa.

MG mietti tuota Terolutasiaansa kun vuoto on hukassa ja testikin näyttää negaa. Vuoto voi alkaa jo kuurin aikana tai päivää tai kolme viikkoa lopettamisen jälkeen, vaihtelu on ihan normaalia ja sille ei voi oikein mitään. Tarkoititko veritestillä hCG-määritystä vai jotain muuta? En katsonut kiertopäiviäsi, mutta voit luottaa kotitestin negatiiviseen tulokseen. Stressikin voi viivästyttää vuotoa, olen aistivinani että olet kovan paineen alla tämän raskaustoiveesi kanssa <3 Toivotaan sinulle pikaista plussaa, niinkuin kaikille muillekin :) ¨

Ja kovasti onnea jo raskautuneille! :flower:
 
Vielä piti kysymäni macy grayltä että koskas sen viimisen teron olitkaan ottanut?
Mulla on joskus mennyt jopa toista viikkoa viimisestä terosta et on vuoto alkanut.. Mutta sulla on kyllä lupaavat oireet ja haamulaistaki, että vähintään kemiallinen.. Mut eikös sulla esikostakin tullu + aika "myöhään" vasta? Joka tapauksessa toivoa on hyvinkin vielä!!! :) +++++++ :)
 
Barbamama35 Itse tilasin sieltä kotitesti.fi:stä keskiviikkona 15.12 ja jo tänään oli luukusta testit tullut. En ottanut edes mitään pikakuljetusta niihin. En sitten tiedä miten kauan tuolla apteekinverkkokaupalla menee.

Ja kyllä. Kun kommunikointi tapahtuu kirjoittamalla, ei voi välttyä väärinymmärryksiltä. Jokainen lukija painottaa eritavoilla sanoja ja näin saattaa niitä väärinymmärryksiä tulla. Esim. toisille huutomerkin/lihavoinnin/muun korostuksen käyttö tarkoittaa huutamista tai vastaavaa. Ei viitsittäisi tapella täällä, jookosta? Olisi kiva, kun pino pysyisi kasassa ja uudetkin uskaltaisivat seuraan liittyä :)
 
anniala > Saanko kysyä miksi sinä olet nyt lapsen kanssa kaksin?
Ukko läks ulkomaille työmatkalle, pitäisi palata aattona, mutta saas nähdä, välillä tuppaa noi työmatkat venähtämään. (Kuten viime juhannuksena, viikon työmatka venähti kolmeksi viikoksi!) :)


Mä ajattelin testata jouluaattona, sillon dpo 11... Menkat ei kyllä ole siinä vaiheessa vielä myöhässä,mutta kokeillaan nyt... Viikkoja olis sillon 3+4 eli voipi olla ettei näy vielä mitään.
Viime raskaudesta testasin jo 3+2 hailakan haamun... :) RFSU:n testillä testasin. Kuten oon tehnyt kaikissa raskauksissa. Mulla hcg nousee tosi nopeasti. Kierto mulla on aika tasasesti 26-28pv.


Onnea Kamiraro :flower:

Ja plussatuulia kaikille! :flower:
 
kissendaal > Se tuossa vuodon viipymisessä (jos en raskaana ole hailukasta haamusesta huolimatta) on kummallista, kun luteaaliaikahan on melkolailla vakio. Jos siis kierto venyy, niin aiheuttaja on ollut jo ennen ovista, ovis myöhästynyt ja sen myötä kierto venynyt. Ovis tapahtui reilun pari viikkoa sitten, (mulle normaaliin aikaan eli kierron ollessa aika pitkällä) joten siitä ei voi olla kyse. Veritestillä tarkoitin juurikin hcg-määritystä. :) Stressiä on alkanut olla vasta nyt loppukierrosta, kun raskausepäily nosti päätään. Lähete lapsettomuuspolille on lähtenyt, joten ihan rennolla mielillä odotan vuoden vaihtumista ja ekaa käyntiä. Sikäli ei ole paniikkia vaikka toki tuo uusia asia hieman jännittääkin. Olen osannut valmistautua enkä jaksa ottaa paineita raskauden yrittämisestä. Ihan fiiliksen mukaan on menty ja mieli on ollut hyvä, joskin pidin tästä kierrosta raskautumista epätodennäköisenä melkein ekaan testaamiseen asti.

Eiköhän tämänkin kierron osalta aikanaan tule selvyys. Huomenna luultavasti testailen tuolla Predictorilla tai sitten odottelen sunnuntaihin. Digin käytän varmaankin maanantaina, mikäli vuoto ei ennen sitä ala.

Vauvapölyä ja plussatuulia! Koitetaan tosiaan pitää pinkan fiilis hyvänä vaikka välillä kuohuukin. :)
 
Hei tytöt..
Täällä näyttäis taas plussia tulleen. Mie oon ite nyt nii kiireinen, enkä millään kerkene tätä lukemaan ja seurailemaan kokoajan..:ashamed: Eli miut voi siirtää tuonne taustalle, vaiks yritys jatkuu <3
Luen kyllä teidän juttuja välillä ja kommentoin ku kerkenen. :) Mutta ei noita miun kiertoja jne tarvii päivitellä :)

Onnea kaikille plussanneille ja PALJON PLUSSATUULIA vuodella 2011!!!!:kiss:
 
anniala > Työmatkan venyminen on tuttu juttu. Oman miehen kohdalla tuosta tapauksesta on kyllä jo useampi vuosi, mutta piinaavuus on hyvin muistissa. Emme kumpikaan tienneet edes paluulentoa ennen kuin lähtöpäivänä muutamaa tuntia ennen ja saapumisaika oli epäselvää vieläkin kauemmin. Matkan kestokin venähti melkein viikolla eli melkein kuukausi siihen hujahti. Urakat venyi, mutta tulipa hyvät komennuspäivärahat. :D Onko tuo RFSU:n testi minkä herkkyinen?

Mariel85 > Otin viimeisen Terolutin perjantaina 10.12. eli viikko sitten. Ekassa kierrossa vuoto alkoi kuudentena terottomana päivänä ja toisessa kierrossa jo kolmantena terottomana. Nyt on kolmas ja viimeinen kierto. Ovis on kaikissa kierroissa tapahtunut suunnilleen kp20 tietämillä. Kiertopäiviä kerty ekassa 30 ja toisessa kierrossa 32 päivää. Nyt on kp35 eli täti on hieman myöhäisen puolella. Ennen Terolut-kuureja mulla tuli kyllä menkat, mutta kierrot olivat pituudeltaan 19-47 päivää eli todella epäsäännölliset. Siksi oletin vuodon alkavan viikon sisällä viimeisestä terosta, jos raskaus ei ole alkanut.

Esikoisesta testasin haamun muistaakseni kp34/29-31 eli aika hitaasti silloinkin hormoni nousi. Kemiallisia on tämän yrityksen aikana ollut, joten sitä itsekin epäilin. Se selittäisi hailakan haamun ja sen, ettei viiva ole vahvistunut. Vuotohan saattaa viipyä tovin, ennen kuin keho tajuaa tilanteen.
 
:O

No joo ruipati rallaa. Jos jättäis sammakot sanomatta....sanon nyt kuitenkin...:kieh:

Mä kuitenkin luulen, että usealla palstalla kurkkineena aika monessa päivityksen tekee se joka ehtii. Sen vuoksi vähän ihmettelin/säikähdin mg sun reaktioa (ja varmaan moni muu). Mulle kyllä sopii yhden päivittäjän taktiikka, ei siinä mitään väärää ole. Olisko muuten ihan hullua jos päivitykset tulis tuonne etusivulle vain? Sieltä sais käydä jokainen kurkkimassa kuka missäkin menee? :wave: tämä vain ehdotus.

Mun mielestä avoimet palstat on tällaisia joissa varmasti riitaa syntyy. KAiken näköistä olen nähnyt niinä aikoina mitä täällä olen käynyt ja tuo Mitäs nyt palsta vetää kyllä ihan pohjat. Ihmetteln kyllä miten tuo mitäs nyt palsta liittyy kaksplussaan mitenkään, ei ainakan anna hirveän positiivista kuvaa Ilmiöstä KAKSPLUS.

Mä en yleensä jaksa suuttua täällä mistään, mutta valitettavasti Jiimiin kommentti jotenkin kiehautti... vaikka ei ollut mitenkään henkilökohtainen. Miksi ei sais viimeisinä piinapäivinä ilmoittautua pinoon. Mä luulen, että sellainen olis ihan tervettä, jos täällä ei kaiken aikaa käviskään (nyt puhun siis itsestäni, joka näin vapaiden tullen käy aina kun aika antaa periksi.)

no niin mölinät on mun osalta nyt päästetty ulos...:mad:

Sitten taas näiden hormoni kiukkuilujen sijaan jos keskittyis johonkin positiiviseen, kuten huomis aamun odottamiseen ja Mg:n testitulokseen... :) Peukkuja!

Mukava kuulla Kissendalista! :wave:
 
Eikö RFSU:n testi ole 25-50 herkkyinen? Niinkuin jossain pinossa olis jotain tällaista tietoa ollut. valmistajalta oli joku kyselly. Niin joo sitä en tiedä oliko se liuskan herkkyys vai joknkun muun.onko Rfsu:lla edes muita kuin liuskoja?
 
MG, joo luteaalivaihe on yleensä varsin vakio. Eli voi olla, että testistä huolimatta ovulaatio on ollut myöhempään kuin ajattelet :) PCO voi sekoittaa ovulaatiotestejä, koska ne ovat nykyään nekin niin herkkiä. Ja voi olla, että tämä kierto oli sinulla anovulatorinen. Eli että munasolua ei irronnut ollenkaan. Sellaisia kiertoja on kaikilla naisilla joskus. Tuolloinhan kohdun limakalvo jatkaa paksuuntumistaan siihen saakka että estrogeenitaso elimistössä laskee, tai siihen saakka että limakalvo hajoaa ihan paksuuttaan. Tuolloin kierto on yleensä ainakin 40vrk pitkä.
 
Hitsi kun mä olen hyvä puuttumaan toisten asioihin ja nykyjään ihan "ulkopuoliseen" ketjuunkin. On vaan niin paljon sanomista, josko joku ajatus aukenis teille vähän aikaa yrittäneillekin...

Mä ymmärrän MG:n pointin päivitys asiassa. Itsekin tätä pinoa jonnin aikaa päivittäneenä voin sanoa, että on kiva, jos joku joskus kiireen tai esteiden keskellä auttaa, mutta se sekoittaa aika paljon, jos päivityksen tekee kuka sattuu, millon sattuu ja sitten on yhtenä päivänä monta ja ei tiedä onko kaikki asiat edelliseen listaan edes korjattu jne. Eli päivittäjä joutuu tekemään tuplasti enemmän töitä listan ajantasalla pitämiseen, jos joku toinen on sen tehnyt välissä ja vielä useampana päivänä.. Jokaisella kun on oma ajatusmaailma siitä, koska ja milloin uudes tiedot lisätään listaan.

Toinen kiehuttanut aihe oli tuo pelkän plussauutisen ilmoittaminen. mm. Leo asiaa aika kärkkäästi kommentoi, ja ymmärrän toki, koska sullakaan noita yrityskertoja ja pettymyksiä ei tällä yrityksellä ole vielä kauheesti ollut. Toki pettymys on joka kuukausi suuri, jos vuoto alkaa, mutta jossain vaiheessa se plussa rupeaa tuntumaan niin erityisen tärkeältä ja saavuttamattomalta, että jokainen plussauutinen vihloo pakostikin jossain kohti sydämessä, "miksei meille?", vaikka toki iloisia olemmekin joka ikisestä plussasta ja onnellisia heidän puolestaan, jotka eivät vielä niin monen monta kertaa ole joutunut perttymään.

Niimpä yksi ainoa viesti "jee meille tulee vauva" tuntuu jotenkin erityisen typerältä, kun ei kyseinen ihminen ole täällä hetkeäkään aikaisemmin ollut meidän kanssa piinailemassa tai jakamassa edes sitä yhtä ajatusta, mitä tuo piinailu ja haaveilu päässä herättää.

"lapsettomuuden" ja lapsen saannin vaikeuksien tuskaa ei voi ymmärtää kukaan muu, kuin sen henkilökohtaisesti itse kokenut henkilö. Veikkaan, että JiiMii sanoi vaan ääneen sen, mitä monen monta meistä pitkään yrittäneistä on ajatellut...

Kiva kuitenkin teille, joiden ei sitä piiiitkän piinailun ja menetysten tuskaa tarvitse kokea, ja toivon sydämeni pohjasta, että joka ikinen teistä liittyy pian meidän plussanneiden joukkoon :heart:

Kiitos ja anteeksi
 
anniala > Työmatkan venyminen on tuttu juttu. Oman miehen kohdalla tuosta tapauksesta on kyllä jo useampi vuosi, mutta piinaavuus on hyvin muistissa. Emme kumpikaan tienneet edes paluulentoa ennen kuin lähtöpäivänä muutamaa tuntia ennen ja saapumisaika oli epäselvää vieläkin kauemmin. Matkan kestokin venähti melkein viikolla eli melkein kuukausi siihen hujahti. Urakat venyi, mutta tulipa hyvät komennuspäivärahat. :D Onko tuo RFSU:n testi minkä herkkyinen?
Joo, ei ole meilläkään yhtä tai kahta kertaa työreissut venyny, siihen alkaa jo tottua. Mut varsinkin tälläsinä juhla-aikoina se on inhottavaa jos ei saakkaan ukkoa kotiin.
Ei mitään tietoa RFSU:n herkkyydestä... :| Oiskohan 25, luulisin.
 
Mariel85: Se liuskatesti on Pregcheckin. Olen todennut sen parhaimmaksi kokeilemistani liuskaovistesteistä =) Paljaalla silmällä testiajan sisällä katsottuna se testiviiva oli ihan hitusen vaaleampi kuin kontrolli, mutta hyvin lähellä "oikeaoppista" plussaa kuitenkin. Ja ne Davidit oli ainakin mun kohdalla ihan surkeita! Antoivat vaan hailakkaa viivaa, vaikka digi näytti plussaa... Mutta suosittelen kyllä noita Pregcheckin liuskoja kokeilemaan, oli niistä joku muukin täällä tykänny =)

Voi surku jos täällä menee homma riitelyksi... :( Mä olen niin tykänny tästä pinosta kun on ollut niin mukava ja tiivis yhteisö. Jatketaan mielummin sillä linjalla, jookos =) Ja MG, minusta olet tehnyt upeaa työtä päivittäjänä :flower: :heart: Minulla ei ole mitään tätä nykyistä systeemiä vastaan, olen vain kiitollinen kun meillä on niin hieno pino =) Tosin mun tekniset taidot on kyllä niin vähäiset, ettei tulisi senkään takia mieleenikään puuttua päivitysasioihin millään tavalla :D
 
Kristen > Kiitos! :kiss:

kissendaal > Pelkkään testiin en nyt uskokaan vaan olen päätellyt oireisen perusteella. Kaikki täsmää. Testiviiva tosin ei ollut kontrollia vahvempi, mutta vertasin edellisen kierron plussaan, joka oli n. 80% kontrolliviivasta. Seuraavana päivänä oli vahvempi, mutta se oli jo ovispäivä oireiden perusteella. Ei siis ole syytä epäillä kiertoa oviksettomaksi. Voi tietenkin olla, että olen kehoani tulkinnut väärin, mutta sen voi todeta vain labrakokein. Muniksissahan on tilanne syyskuun ultran mukaan erinomainen (ei helminauhoja, mutta paljon eri vaiheessa olevia follikkeleita), joten senkin vuoksi uskallan kehoni oireiluihin luottaa. Jotain kummallista tässä kierrossa kuitenkin on ja tässä vaiheessa ei auta kuin odottaa (ja tehdä odotellessa raskautestejä :D).

Leo81 > Monessa pinossa on erilainen tapa (se päivittää joka ehtii), mutta tässä on ollut tämmöinen ehkä jopa ihan alusta asti. (itse olen kirjoitellut tänne vuoden verran ja tullessani ainakin oli jo tämä systeemi) Olemme myös hyvässä hengessä sopineet muutoksista ja pääosin ennalta sopimattomat oma-alotteisuudet on jätetty väliin. Kaikki varmasti haluavat hyvän hengen säilyvän. Toivon siksi, että voitaisiin jatkossakin keskustella asioista ennen kuin tapoja muutetaan. :)

Yritän muistaa laittaa mainitaa päivityssysteemistä seuraavaan listaan. Etusivulle päivittämisessä on ideaa ja siitä itsekin taisin kysellä. Muistelen kuitenkin enemmistön ilmaisseen tyytyväisyytensä nykyiseen systeemiin ja siksi etusivun lista on pysynyt "alkuperäisenä". Voisihan siitä tehdä kompromissin ja julkaista päivitetyn listan myös etusivulla. Yhden päivittäjän systeemillä sekin onnistuu. :) (Lomitustilanteissa ei varmaankaan ole vakavaa, jos etusivu ei päivity)

Kello on taas ihan liikaa, kun innostuin neulomaan. Täytyy käydä vähän nukkumassa, sillä huomenna on paljon puuhaa. Aamukahvin nautiskelen kyllä ensin tässä koneella, varsinkin jos tulee dippailtua testiä ja siinä jotain näkyy. :D Levollisia unia ja hus pois kiukkuitikat täältä meitä pistelemästä! :)
 
Zanca, yhtäaikaa on testiostoksilla oltu :) Piti sit heti siihen testiin pissata ja negan se anto. Ihmismieli se on tyhmä, alunperin ajattelin testaavani aattona, jolloin on dpo15, mut heti oon testaamassa kun voi! Oireilua on, mut taas nyt tuntuu, et hevonpee, kunhan kuvittelen. Päänsärky on nyt kyllä koko ajan kiusana enkä saa sitä millään pois, tänäänkin aikaisin herätti. Aamulampö oli 36,2, mulla normi jotain 34,8-35,3 et koholla on. Illalla se oli 36,7, joka on mulle ihan ennenkuulumattoman korkea. Tulkitsemme siis, että joku tauti lie päälle tulossa, muuhun en uskalla uskoa.

Miks nää dpo-päivät on niin pitkiä?

Sandemar dpo 9
 
Sandermar :D Tilattiinkohan vielä samasta paikasta?

Mulla oli viimeks vaikka mitä oireita ja jouduin nyt toteamaan, ettei tähän mun kroppaan kannata luottaa, se vaan valehtelee minulle :LOL: Tyhmä kroppa. Mitähän iloa sekin siitä saa :D

En taidakkaan jaksaa alkaa niitä lämpöjä seurailemaan. Kuumemittarikaan ei toimi, patterit lopussa. Mammaksi-sivustolta luin, ettei se ole ihan luotettavin keino. Ja toisaalta, sama tehdä vain noita ovistestejä, kun niitä vielä kerta on...
 

Yhteistyössä