***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Moikka :wave:

Täytyy noiden hyvien ultrakuulumisien joukkoon laittaa yksi huono. Minut voi siis poistaa tältä listalta. Ultrassa ei näkynyt kuin ruskuaispussi, oli mennyt hyvin varhaisessa vaiheessa kesken. Ultras siis alakautta. Varmisti asian vielä mahan päältä, koska aina ei välttämättä alakautta saa näkymään sykettäkään. Mutta lopputulos oli se, että kohdussa oli vaan ruskuaispussi ei sikiötä. Nyt odotan lähetettä lääkkeelliseen tyhjennykseen. Pyhäpäivä sotkee ja voi mennä ensi viikkoon. Elämä on siis joskus tällaista, toinen ei ollut heti alkumetreiltä lähtien valmis tähän maailmaan. Jospa sitten ensi vuonna olisi käärö, kun tänä vuonna sellaista ei minulle annettu. Vähän on surku olo, mutta en lannistu. Yleensä ei tule toista samanlaista perään, kun kysyin asiaa. Nyt vain kävi näin.

Onnellista odotusta teille kaikille :) :heart:

JääKyynel
 
Jääkyynel iso ja lämmin :hug: :'(

Nimimerkki kyselyyn.. kyllä mulla tulee ihan serranon perheestä tuo nimimerkki. Tykkäsin kovasti kyseistä sarjaa katsoa :D Kunnes menin lukemaan juonipaljastuksia ja kiinostus lopahti :|

Kaikille hyviä uutisia saaneille ultrasta, olo varmaan todella helpottunut. ihania tarinoita oli lukea.

(.) Ei mitään,, seesteistä keksiraskaus alkuaikaa. Tosin väsy on viel aikamoinen, mut siihen auttaa uni!

nuppu RV 12+4
 
Voi ei Jääkyynel :hug: :hug: .
Tunnen tuskasi erittäin hyvin. :'(

Minä "jouduin" kans odottelemaan lääkkeellistä tyhjennystä viikon verran. Sitten helpotti omassa päässäkin, kun sai asian kokonaan päätökseen.

:hug: vielä.
 
JääKyynel...kovasti otan osaa menetykseen. Koittakaa jaksaa ja olla positiivisia.

Oma positiivisuus ei kyllä ole huipussaan, en ole tänään jaksanut muuta kuin maata sohvalla ja torkkua. Lämmöt on ollu korkealla muutenkin ja nyt sitten aletaan mennä jo lähellä 38aa astetta, flunssaa pukkaa niisk!
 
Ei ole todellista! :( Voi JääKyynel, miten sitä vois välittää voimia sinne :hug: Mäkin vaan sanoin että juu sieltä ne sydänäänet kohta kuuluu, en taida uskaltaa enää sanoa kenellekään mitään tollaista :ashamed: Hienoa miten reippaalla asenteella kuitenkin tunnut olevan, jaksamista ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Oli tullut onneksi myös hyviä ultrakuulumisia, se on todella hienoa, onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! =)

Piijuska-78, jaksamista sinnekin, tuo odottaminen on ihan kamalaa, mut kyllä se aika siitä kuluu vaikkei siltä tuntuiskaan. Toivotaan että pikkuisellasi on kaikki hyvin!

raparperitaivas
koitahan saada kuume alas ettei kovin nousisi. Paranemisia sinne! :)

pööpötti ja masukki 11+2 :heart:
 
voi jääkyynel :hug: käy nyt kuitenkin meitä välillä moikkaamassa jos jaksat/kykenet. Itse km kokeneena se tuska ei helpota oli se sitten eka tai ties monesko menetys. Toivottavasti tämä oli teidän ainoa menetys!

Tuossa kattelin vaippojen kaavoja, taidan tehdä mummut-röyhelöitä Tinkalle.

Viikot muuten poksuu 10+0!
 
ralli
Voi Jääkyynel, ei! :flower: :hug: Juuri kun tässä tuumin että jospa tästä pinosta kukaan ei enää lähtisi pois...mutta minkä sitä ihminen luonnolle voi. Ihan vielä ei ollut pikkuisen aika. Mutta ihan varmasti saatte käärön tuhisemaan kotiinne vielä! Onnea seuraavaan yritykseen :flower:
 
jääkyynel :hug: .. onnea uudelle yritykselle..oikein paljon jaksamista..

mie kävin ultrassa.. sen piti olla nt ultra mutta miun sammakkoinen ei ollut kuin 10.2 viikkojen kokoinen.. joten uus nt ultra aika ja silleen..mie muuten jäin "nalkkiin" sokereista paasto oli 5.7 kun sen ois pitäny olla enintään 5.3!!! :headwall: :headwall: sokerimittari käyttöön ja sitten huomenna radiel tutkimuksen eka käynti...aika paljon muuttuu meikän tekemiset kun kaiken muun touhottamiesen keskelle tulee liikuntapäiväkirjan ja ruokapäiväkirjan pitäminen..ja perjantaina menen päivittämään sokerimittrin ja aika varmasti pääsen diab. lääkärin juttusille ennen juhannusta.. en mie uskokkaan että pelkällä ruuan ja liikunnan yhdistämisellä pidän sokerit aisoissa..

mutta nyt sitten kissan kanssa pusikon puolelle ;)

Dare ja nisupulla (vissin kait se 10+2)pää asia kuitenkin että pieni :heart: pompotti ja näytti äidille että sammakouinti on jo hallussa.. :whistle: :LOL:
 
ralli
Piti vielä Piijuskalle kirjoittaa että vain 5% vauvoista syntyy laskettuna aikana. Laskettu aika kertoo sen että noin +-2vko vauva syntyy. Ultrissakin la perustuu keskivertomittauksiin. Vielä tuo syntymä on niin mystinen asia tieteessäkin etteivät viisaatkaan tiedä mikä saa vauvan sitten aikanaan syntymään sinä päivänä kun syntyy. Minäkin aikanaan napitin sitä maagista päivämäärää mutta viikot oli 41+5 kun epelille annettiin lähtökäsky eli käynnistettiin synnytys.
 
Jääkyynel :'( :hug: kovasti jaksamisia.

uusille tervetuloa :heart: toivotaan ettei tähän pinoon enään yhtään huonoa uutista!!!

mullakin pukkaa flunssaa, kurkku kipiä ja nokka vuotaa... lämpöö en oo mitannu, mut viel ei ainakaa tunnu että sitä ois....
 
Voi Jääkyynel :'( Voimia ja jaksamista!!!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Mun nimimerkki tulee Studio Julmahuvin "lastenohjelmasta" Muksuluuri, jonka juontaja Touko esitti joka jaksossa eri hahmoja. Yksi niistä oli Yön musta ninjapinja. Paras sarja ever :D

Täytyy tästä mennä ulos niin kauan kuin on hyvä ilma, kohta taitaa sataa :/
 
Jääkyynel :hug: olen todella pahoillani :'(
Ralli kiitos, tuli vähän parempi olo. Piina viikko tulee,mutta toivon ja uskon viimiseen asti että siellä maanantaina näkyy pieni sydän. Neuvolatätiki sano että älä hermoile ollenkaan,mutta voi ku voiski olla hermoilematta :(
 
JääKyynel :hug: Voi ei, ei ole ollenkaan reilua! Jaksuja!

Nyt alkaa pelottamaan huominen ultra vielä enemmän. Mä oon niin varma ettei siellä ketään ole, ainakaan elossa :| JääKyyneleelläkin oli niin vahvat oireet ja silti ei mitään. Esikoisen aikaan noita ultria ei juurikaan jännittänyt ja nyt oon ihan varma että huomenna saan suurinpiirtein paniikki kohtauksen siellä neuvolassa ennen ku ultraa. Ja varmaan pidätän hengitystä siihen asti ku lääkäri sanoo tuomionsa. Se meijän neuvolalääkärikin on niin kylmä ja tunteeton akka. Oon useammasta tapauksesta kuullut, että jos ei oo ollut sikiö elossa niin on vaan todennut, että ei oo elämää ja lähtenyt huoneesta pois ja lähettänyt terkkarin huolehtimaan shokissa olevasta äidistä. :eek:

Saas nähdä tuleeko ens yönä uni ollenkaan vai meneekö miettiessä...

Sanle 8+5
 
:wave:

Kiitos teille :heart:

Kyllä mulla on silti aikomus täällä käydä katsomassa miten te pärjäilette. Olen kuitenkin juurtunut tähän pinoon. Ei oikeasti osais enää olla käymättä täällä :) Osaan kuitenkin iloita teidän muiden puolesta, vaikka itselle kävi miten kävi. Kyllähän se haikea olo on, mutt asiaa helpottaa rutkasti se, ettei ollut ehtinyt kehittyä. Jotenki helpompi ajatella asiaa. Eli kyllä mulla on aikomus juurtua johonkin pinoon vielä tämän vuoden puolella jos hyvä tuuri käy. En aio jämähtää paikoilleen. Varsinkin, kun lohdutti se tieto, ett tuskin toista samanmoista tapausta tulee heti perään. Onneksi ei tartte puolelle Suomea kertoa tästä, osas olla sen verran järkevä ettei heti puhunu kaikille tästä. Ja seuraavasta oon vielä varovaisempi, jos sellanen meille suodaan.

Mutta näemmä jatkossakin aina välillä vähän iloisemmissa merkeissä :)

JääKyynel
 
Olen ollut taustalla on viimeset viikot. Olo on ollut todella huono, mutta pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Enää oksentamista on kerran päivässä ja töihin olen jo pässyt takaisin. Kuukauden verran olin siinä kunnossa, että vessassa vain asustelin. Paino laski rajusti, mutta pikkuhiljaa sitä tässä kerrytään takaisin. Mutta yllättävän nopeasti sitä unohtaa. Joissain vaiheessa ajattelin, että tällaista en kestä enää ikinä ja tämä saa olla meille ensimmäinen ja viimeinen lapsi, mutta jo on mieli muuttunut :) Väsy on edelleen kova ja töiden jälkeen nukun aina sellaset 3h päikkärit. Vatsa alkaa kanssa jo hieman näkymään.

Paljon tullut huonoja uutisia tämän meidän pinoon. Halaus kaikille vauvan menettäneille! :hug: Itsellä perjantaina ultra ja sitä kovasti jännitän. Niin kun kaikki taitavat tehdä. Olen ajatellut, että ultran jälkeen voisi raskaudesta kertoa "julkisesti" eli töissä ja muualla.

Yritän nyt päästä kiroittelemaan useammin kun olo rupeaa antamaan myöten. Jes, pian on eka kolmannes takana!!!!!

Leppis ja :xmas: rv 10+6
 
JääKyynel :hug: ihana kun jaksat ajatella nuin positiivisesti.. itellä oli kans samanlaisia ajatuksia km jälkeen, varsinkin ku pääsin sinäsnä helpolla (vaik myöhään 12+ menikin kesken), kun kaikki tuli itestään ulos ja ei tarvinnu enään jännittää/pelätä jatkuuko elämä. iku ja suru on itkettävä poi, mutta elämä jatkuu :hug:
 
Suruvalittelut vauvan menettäneille :hug:

Kesätyöt alkoi eilen ja tänään oli kyllä koko päivän niin heikko olo, että joutu puhaltelee vähän väliä. Onneks saa olla päivät pihalla, kun oon ainakin itse huomannut, että ulkoilma helpottaa pahoinvointia :) oksentanut en ole vielä, mutta lähellä on ollut ja olisi varmasti tullut, jos vessaan olisi mennyt. Eniten tässä töitä tehdessä kuitenkin häiritsee väsymys, jolle ei tule loppua, vaikka kuinka nukkuisi. Turvotusvatsa on järkyttävä ja ei uskois mahan koon perusteella, et nyt menossa vasta 7+5 :D farkkuja en laita enää jalkaan!!

Tämmöstä tänne tällä hetkellä :)
 
JääKyynel, ei oo reilua!! Voimia :hug: Ihana kun olet positiivisin mielin menetyksestä huolimatta, onnea uuteen yritykseen!! :heart:


Täällä mamma taas illalla nukahti sohvalle tunniksi ennenku jaksoin sänkyyn raahautua.. :D sain onneks nukkua vartin yli viiteen, ei onneks poju heränny jo kahdelta syömään pilttiä kuten toissa yönä....

Ralli, me kans pelattiin aika paljon harso+villahousut yhdistelmällä ekat kuukaudet. Harsotaitoksista käytettiin kolmea eriä, origamitaitosta, komfortleijaa ja viuhkaa. Kahdessa viimeisessä jalantiet tuli paremmin kuin tuossa paljon kehutussa origamissa, siinä sai nähdä enempi vaivaa että tuli kunnollinen paketti. Eli kantsii kokeilla eri vaihtoehtoja, babyidean sivuilla on hyvät ohjeet. :) Pul-kuorista ei tykätty kun painoi ja puristi aina jostain.. kolmea merkkiä kokeiltiin ja sit todettiin että saa olla, villikset on paljon paremmat. ja söpömmät ;) Äippäpakkaukset vaippoja meillä on kans pino kun saatiin niitä tutuilta ilmaiseksi. Niihin osaan ompelin tarrat jo esikon aikaan, mutta nyt aion ommella nauhat niihin missä kiinnitystä ei viel oo. on varmaan pehmeämpi paketti ja menee kauemmin. imukykyhän noissa ei häävi ole mutta lisäimutkin on keksitty :) Taskuja oon edelleen laiska käyttämään, minusta se on niiiin ärsyttävää pakata ne imut sinne vaipan taskun sisään kunnolla, että... vaikka kivan pieni paketti niillä tuleekin. kiva niitä on käyttää kun on valmiiksi pakattuina. :D sisävaippoihinki laitetaan imut siihen vaipan sisäpinnan päälle, ei jakseta puskea taskuun vaikka niin kai ois tarkoitettu käytettäväks. vaan kun ei ole kuivapintaisia vaippoja, niin mun mielestä se on ihan sama onko imut taskussa vai ei...

Upp3 ja masukki 10+6


 
Jääkyynel todella iso voima :hug: sulle/teille...

Täällä ei mitään uutta...masu on jotenki kasvanu...ehkä, tai sitten on vaan turvotusta...
Nimimerkeistä oli puhe, mun nimimerkki tulee siitä kun mies kutsuu mua sillä nimellä... :D :heart:
 

Yhteistyössä