***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Raskauspussi Kyllähän sekin on ihan oikea termi ja eri asia kuin ruskuaispussi. Onko se se kalvopussi, minkä sisään sikiö alkaa kehittyä ja tuo ruskuaispussi on se alkuravintolähde. http://kaksplus.fi/keskustelu/t965682 tommonen keskustelu löytyi samaisesta aiheesta.

Nyt on suht hyvä olo. Pitäs poika lähtee viemään hoitoon ja ite kaupunkiin kirjastoon ettimään kirjoja gradua varten. Toivottavasti ei paha olo siellä yllätä. Mieskin onneksi lähtee mukaan rakennustarvikkeita ostamaan.

Jeps mut nyt pitää mennä :wave:

sanle 7+6
 
Sapfo mullakin on jäänyt tässä raskaudessa joku ihme aamukukkuminen päälle. Tänäänkin heräsin viideltä, sitten vielä kuudelta nukahdin tunniksi uudestaan. Ja päivällä tietty väsyttää. Muistelen että eka raskaudessa puolestaan nukuin paremmin kuin koskaan, varmaan olisin vedellyt unia kymppiin asti joka aamu jos olisi voinut.

Bellona 8+0
 
Mulla ei kummempia kuulumisia ole. Nt-ultraankin vielä viikon verran. Mutta elossa ollaan...

Oma olo on yhä outo, siis normioloon verrattuna, mutta silti helpompi kuin missään aiemmassa raskaudessa. Hyvä juttu.

Voimia kaikille :flower:


 
Sanle, kiitos selvennyksestä! En ole itse koskaan raskauspussi-termiä kuullut enkä sitten pöhlönä edes tarkastanut mitä se tarkoittaa ennen kuin tuon aiemman kirjoitukseni kirjoitin :ashamed: Mutta nytpä on tuokin tiedossa =)
 
Juu kyllä se raskauspussi ihan oikein on.. Lääkäri kirjoitti että raskaupussi 1cm kokoinen, ei ruskuaispussia tai sikiökaikua havaittavissa.

NO mut pidetään peukkuja et sinne jotain ilmestyisi. Huomenna sitten kuulee..
 
Huomenta!

Toivottavasti Pippur1lla on kaikki hyvin!!

Ja heti omaan napaan:
Se ois taas uus viikko aluillaan. Iltaviikko ois, saas nähdä kui jaksaa 10- tuntisia tehä. No ens viikon saa taas huilia, kun on lomautusviikko. Tuliki muuten mieleen tosta työstä, ett oon ollu oikeessa. Meillä töissä on oikeesti pyöriny huhuja siitä, että oonko raskaana. Tai siis miettivät, mutta eihä ne sitä tiedä. Elikkä lähinnä niiden kesken joiden kans oon tekemisissä. Kuulin vaan yhdeltä työkaverilta, kun silleki oli sit lopulta pakko tunnustaa, kun kysy suoraan. Siinähä miettivät, ne jotka ei tiedä, vielä hetken aikaa olenko vai en :p

Näin kamalaa painajaista viime yönä. Olin muka menossa naimisiin, mutta pappi otti sitten hatkat kesken vihkimisen, kun sillä meni hermot johonkin. Heti siinä alussa siis. Ja siinä unessa minäki soitin sille ja koitin saada takas. Loppu tulos tais olla se, että tais jäädä menemättä naimisiin ainakin sen päivän osalta. Ja mikä parasta, olin menossa naimsiin salkkareista sen Jarkon kans :LOL: Karmee uni. No eipä oo kyllä vielä hääpäivääkää, joten jos ei ihan heti noin kävis :LOL:

Ja vielä omaa napaa. Laitoin omalle äidille äitienpäiväkortin. Tosin sen mummo version. Eipä äipästä mitää ollu kuulunu, joten kysyin siskolta, ett oliko kortti menny perille. Oliha se. Taitaa äiti vaa olla vielä "shokissa". Meinaa tais tulla yllätyksenä. Oli aatellu, ett ei se saa enempää lapsenlapsia kuin kaksi olemassa olevaa. Ja sit oli sanonu, ett joha nyt on korkee aika tehäki lapset. Ett kiva kiva, oma äiti aatteli, etten tee ikinä lapsia :LOL:

Vielä 8 YÖTÄ ekaan ultraan!

JK ja Lilli

 
Hei kaikki! Vieläkö mahtuisin mukaan? Olen keskustelujanne seurannut jonkun aikaa ja nyt rekisteröidyin palstalle mukaan. Olen kirjoitellut toisella palstalla, mutta siellä on niin hiljaista. Ihanaa, kun täällä on hyviä keskusteluja.

Tänään mulla alkoi 11+0 viikot ja laskettuaika osuu ihan kuunvaihteeseen. Omien laskujen mukaan 30.11., mutta neuvolan mukaan 1.12. Toista lasta odotan ja kun esikoinen suostui syntymään vasta 11 päivää lasketun ajan jälkeen niin uskon, että jouluvauva me oltaisiin saamassa. :heart: Jos siis kaikki menee hyvin. Tämä on mulle jo neljäs raskaus. Ensimmäinen raskaus päättyi kun keskeytynyt km havaittiin viikoilla 18+ (istukan alle oli syntynyt hematooma, joka esti lopulta istukan toiminnan). Toisesta raskaudesta saimme ihanan tyttösemme (täyttää kahden viikon päästä 2 v.) ja kolmas raskaus oli tuulimuna. Mun on siis vaikea suhtautua raskauteen huolettomasti ja kaiken lisäksi olen vielä tosi kärsimätön. :( No alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+ kaikki näytti hyvältä ja sydän jumpsutti kovin. Siis toivossa eletään. Np-ultra on ensi viikolla, menisi päivät vaan nopeaan.

Kovasti tsemppiä nyt varsinkin pippur1lle. Voi kumpa saisitte hyviä uutisia! :heart: :heart:

viivie ja toukka 11+0
 
Sotin äsken neuvolaanki veriseulan tuloksista. Oli ne sinne tullu, mutt minen mitää tolkkua ota niistä. No nää kupat, HIV:t sun muut oli negatiivisia ja muista lukemista en edes tiedäkkää oliko ns. normaaleja vai ei. En tiedä sit oisko neuvolassa sanottu jos ne ois ollu jotenki poikkavia? Vai sanotaanko vasta siellä ultrassa sitten jos on jotain häikkää? Mene ja tiedä ku ei oo kokemusta. En älynny ees kysyä oliko normaaleja :ashamed: No pitää hakee kuori neuvolan ovesta mihin on tulostanu ne tulokset. Tuskin vaan sittenkää oon viisaampi, mutt onpaha sit paperillaki. Lääkärineuvola ajanki sain 2.6. varmistettua. Olisin saanu jo viikkoa aikasemmin sen, mutt ehkä parempi toi kesäkuu, kun mulla on sillon kesälomaviikko, nii kävi ihan mikä aika tahansa. Sellasta tänne.
 
Huomentapäivää täältäkin!
Kirjoittelu on jäänyt vähälle, omat tuntemukset vaan on niin huonoja :( Olo ei tunnu raskaana olevalta, ei mitään tuntemuksia! Oireita kun oikein miettii ja miettii niin siltikään en saa päähäni mitään, maha nyt pömpöttää että jospa se nyt kertoisi jotain. Vielä olisi 7 päivää np ultraan. Jännittää vaan niin kauheasti että tuskin uskallan edes mennä sinne.

Pojan kanssa ravattu taas lääkärissä kun ei maha vaan rauhoitu :/

Tänne on tullut paljon uusiakin mukaan ja monet ovat jo käyneet ultrassakin, Onnittelut siitä :flower:

Tyttö kyselee joka päivä että milloin se "minun pieni ihana vauva taapero tulee pois mahasta" :heart: Silittelee ja kertoilee aina iltaisin omat päivän tapahtumat mahalle =)

Nyt pitää lähteä hakemaan tyttöä kerhosta kotiin!

nedee ja Napero (toivottavasti) 10+4
 
Jääkyynel minä jostain luin, että veriseulan tuloksia käytetään yhdessä np-ultran ja äidin iän kanssa ja näistä kolmesta sitten yhdessä lasketaan todennäköisyys riskiin, että sikiössä olisi jotain poikkeavaa. Eli varmaankin siellä ultrassa sitten selviää. Jonkun jossain oli ainakin pyydetty ottaa tulokset ultrareissulle mukaan.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Olen nukkunut puol 8 taas melkein 12 asti, joku unikärpänen purrut ja pahasti.

Eilen lapset muisti aamulla ja tekivät leivän ja mies vasta 12 jälkeen kun toivottelin omalle äidilleni hyvää äitienpäivää, olisi muistanut jos lahjat olis ollut mukana mökillä, mutta sain mä äitienpäiväkahvit autossa matkalla kotiin ja oli muistanut mua kirjalla, poika 7v. oli tehnyt omenaneulatyynyn ja tyttö 4½v. tehnyt käsikorun, kauniit kortitkin sain. :heart:

Masussa tuntui eilen autonpesun yhteydessä kamalan isoa ja vihlovaa kipua, mut meni puolessa tunnissa ohitse, sen jälkeen otin vähän rennommin. Mulla kun joku ihme siivousvimma päällä, kaikki pitäis tehdä nyt heti ja just. :)

Miehen äiti sit oli hyvin järkyttynyt ja suuttunut tästä jouluvauvasta, ei halua koko asiasta minkäänlaista muistutusta ja kiros mut alimpaan hel***tiin, lapsetkin kärsii kun ei halua niitäkään vähään aikaan nähdä, mun puolesta ei tarvitse ollenkaan sit nähdä jos noin lapselliseksi heittäytyy. Oli salaa ollut iloinen kun sain marraskuussa km:n ja nyt varmaan toivoo samaa, kiva kuulla kun muutenkin murhetta ja surua tässä edessä, no ei me välitetä, me pärjätään ilman tollasia. Onneks mies on mun tukena.

meemee ja stella di natale 9+3 :heart:
 
viivie Ensinäkin tervetuloa :flower: :flower:

Juu ite aattelin ottaa ne veriseulan tulokset mukaan sinne ultraan, kun ne kuitenkin liittyvät tähän seulontajuttuun. Kunhan se neuvolan täti vaan muistas sit laittaa sen kuoren sinne oveen. Pitää kai sit loppu viikosta tai viimestään maanantaina muistuttaa, jos ei oo muistanu. No kaippa kaikki on sit ok ja toivon, että on tästä eteenpäinki. En ala edes arvailemaan mitään lukemia yms. mitä tarkottavat, kun en niistä mitään ymmärräkkää.
 
jääkyynel: niis tulosteissa on yleensä mukana viitearvot, et näkee et osuvatko viitearvoihin.. ja ei kannata heti huolestua, jos joku ei osu, nimittäin joissain arvoissa saa olla ihan HURJIA heittoja, ennen kuin ovat epänormaaleja tai siis et niihin reagoitaisiin.

meemee no huh huh.. onneks sul on mies tukena.. ja tuo on hyvä asenne.. "kyllä me pärjätään"..

Mitein et josko sitä itekki loppuviikostas paljastas.. riippuen tietty siitä mitä To neuvolassa sanotaan, toivottavasi ultraa (koska niillä kerta ultra on)..
Mä oon ihan ressissä näitten mun työhommien kanssa :headwall: :headwall: krr.. :'(

 
Meemee, kamala anoppi sulla :eek: |O mun anoppi muinoin sano että toivottavasti en koskaan tule saamaan lapsia, mutta mieli on sentää muuttunu matkanvarrella ja nyt taas odottaa vauvaa innolla.. koha eivät taas innostu ihan yhtä pahoin ku tytön ja pojan aikaan, piti jo sanoo että on kiva ku ostelette mutta kun alkaa nuo neliöt loppumaan talosta tuon tavaramäärän takia.. :whistle:

Oma olo on ihan hlvetillinen, mahdan olla loppuviikonkin sairaslomalla.. a) ei nappaa työnteko sitten pätkääkään kun pomo osottaa edelleen mieltään ja b)päätä särkee, huimaa ja on pahaolo..
 
Meikäläinen sai sitten tänään seuralaisekseen migreenin. :kieh: Mulla ei normaalisti migreenejä ole, mutta aikanaan kun söin pari kk e-pillereitä niin ne laukaisi kohtaukset ja sitten esikoisen synnytyksen jälkeen mulla oli muutama kohtaus. Eli mulla hormonit selvästi laukasee ne. Nyt sitten mietityttää miksi ne tulee nyt jo raskausaikana, vaikka edellisraskaudessa ei ollut. Taas rupee miettimään että onko kaikki sittenkään hyvin. Kun viimeks tää liitty jälkiraskaustilaan ja nyt sitä miettii että onko joku pielessä... no pitää huomenna neuvolassa kysellä mitä terkka on mieltä. Ei nyt ollut mitenkään paha kohtaus, mutta kuitenkin kerkes hieman näköhäiriöitä tulemaan ja päätä kivistää.

Sanle 7+6
 
Moikka kaikille!

Pikanen päivitys vaan tänne.. (kaamee hässäkkä töissä) Kaikki ok, kovin malttamaton on tää rouva vaan... enään viikko ekaan neuvolaan ja sitä seuraavana päivänä sitten eka ultra..
Jänskättää! :saint: :heart:
 
Heissan vaan kaikki!

Olipas tekstiä tullut ja kaikenlaista, ei edes muista enää kaikkea.

Minä jäin miettimään, että onpas monenlaista käytäntöä noissa verikokeissakin. Ei minulla täällä (mikkelissä) sanottu mitään, että voit kysellä sitten ja sitten tai että tuloksia tarvittaisiin johonkin. Ja en mä niitä aio kyselläkään, kaipa nuo kertoo sitten seuraavalla neuvolakäynnillä. Tietysti multa otettiin vain äitiysseula ja veriryhmän määritykset. Veriseulat tulee sitten ultran jälkeen vasta.

Mutta ylihuomenna olisi ultra. Tuntuu, ettei malta odottaa millään! Onneksi huomenna on töitä ja keskiviikkoaamulle on suunnitelmia, niin ei sitten ainakaan tarvitse ruveta liikoja jännittämään, vaikka itseni tuntien ehdin jännittää vaikka kuinka paljon.

Minä mietin eilen, kun töissä mittasin verenpainetta ja sais tulokseksi 101/69 ja kuitenkin neuvolassa tuo yläpaine on 117 viime kerralle, että jännitänkö tietämättäni ja se nostaa. On nimittäin muutaman kerran ollut tuo paine töissä noin matala, mutta muualla mitattaessa kuitenkin alle 120. Eipä siinä, hyvät paineet joka tapauksessa, mutta minä ihmettele, jos välillä tuntuu että huippaa.
 
Maanantaita kaikille ja tervetuloa uusille masunkasvattajille!

Kiva lukea ultra ja neuvola kuulumisia :) Tuntuu vaan ettei koskaan ehdi tänne kun esikoinen vie suurimman osan ajasta ja pahoinvointi ja väsymys kaikki voimat.

Meillä äitienpäivää vietetään vasta toukokuun vikana viikonloppuna eli sitä odotellessa :) Parempi niin koska eilen oli kyllä vuosisadan krapula olo. Ilman juomista kylläkin. Oltiin häissä edellisenä iltana ja kotiuduttiin joskus viiden maissa ja tietenkään en osannut nukkua aamulla |O Loppupäivän olo olikin sitten todella kamala. Verikokeissa on vielä käymättä, kun inhoan pistämistä, mutta kai sinne täytyy pian mennä että saan tulokset ennen np ultraa.

Leikit kutsuu ja tiskivuori...

Saini ja tintti 8+4
 
ULKOMAILLA ASUVAT+ ÄITIYSPAKKAUS Ajattelin kysyä että jos joku tahtoo sen äitiyspakkauksen, voin otta sen mikäli ottaja maksaa itse postarit+sen mitä siitä normaalisti saisi rahana ja minä saan kestovaipat?

Täällä ei mitään muuta ku että päätä meinaa taas alkaa särkeä isommin :headwall: hus pois pääpipi.
 
Aina ollut sellanen tunne että se ole musta pitänyt kun miehen otin sen pojasta, alusta asti ollaan oltu vähäsen napit vastakkain, mutta musta se on vaan hienoa että jokainen on erilainen, yrittänyt miestä meidän suhteen alkuaikoina pomottaa, mut käskin miestä valitsemaan, joko minä tai äiti, sehän meinas että kun vauvan saan niin hän muuttaa meille kun miehestä ole miksikään ja mie kans niin nuori..
Monesti myös änkesi keskellä yötä meille vara-avaimilla (jotka otettiin parin luvattoman käyntikerran jälkeen pois) kun tuli katsomaan änkyrässä miten voidaan ja hoidetaanko me sitä lasta ollenkaan..
No kiva tietää nyt todelliset tunteet, paha kun alkomaholia ottaa niin tulee pintaan kaikki ne salaisimmatkin asiat, mutta hyvä toisaalta näin, suhtaudunpa taas vähän erilailla siihenkin.

Harmi että lapset tästä kärsii ja mieskin vaikka ei sitä sano, no kirpaisee se vähän mutta parempi ilman.
 
Hei kaikille, täällä uusi tyttönen vilkuttelee ja pyrkii porukkaan mukaan :)

Pienokainen masussani on esikoisemme, paljon toivottu ja oi mikä onnentunne kun plussa siihen testiin saatiin ( niihin 4 testiin, eihän yhdestä eikä kahdestakaan voi uskoa asiaa todeksi :D )
Raskausoireet oli alussa melkoiset, nyttemmin onneksi jo pääsee helpommalla. Kuvotus, hurja väsymys, tissikivut, pissalla laukkaaminen on jokapäiväisiä kavereita, välillä enemmän välillä vähemmän.

Nyt ollaan siis menossa kymppiviikolla (Sukkapari ollaan samiksia!), tarkalleen tänään on 9+6, la on 8.12 ja synnytyspaikkana olisi OYS. Niin ja ikää minulla on 24.

Tervehdys vain kaikille ja ihanaa odotusta :heart:
 

Yhteistyössä