***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

Nyt ahistaa!! Pakko käydä tänne itkemässä..
Teen hoitotyötä, ja tänään sitte osu kohalle se neulapisto.. Eli pistin piikin asiakkaalle ja sen jälkeen osuin itteäni sormeen!! :headwall: Piti otattaa sitte kaikki tartuntatautikokeet, ja hepatiitti-rokotuksetki pitäs ottaa, mutta mitenpä otat raskaana...

No on tässä elämässä positiivistaki.. Np-ultra aika tuli ens viikolle!! Nyt jo jännittää!!
 
heipä vaan pitkästä aikaa..

täällä ollaan äitienpäivästä asti oltu mahataudissa,tosi ihanaa!!!hemmetti soikoon..
masussa voidaan kuitenkin hyvin,ens keskiviikkona ois ultrakin,kivaa!!mies uhkas mukaan lähtee :D
meille tuleekin urakalla vauvoja,ens kuussa tulee koiranpentu,ai ihanata :heart: tuontikoira ulkomailta,pääseekin sitten pian näyttelyitä kiertämään,tammikuussa pois nukkuneen koiran kanssa kierrettiin näyttelyissä,mulle tullessaan oli jo valmiiksi kansainvälinen valio,ja 5 maan muotovalio..katotaan saanko seuraavan koiran kanssa moiset tittelit..
taidanpa mennä lukemaan teidän tekstit läpi..

LilEdie ja Tonttu *poks* 8
 
Voi ei Sapfo :'( ihan hirveetä! :hug:

Ei tosiaan tarttis kenenkään enää joutua kokemaan tuota kamalaa menetystä. :'( Kyllä ihan tosissaan on rankkaa kun on koko ajan pelko et miten raskaus etenee. Jotenkin jo ajattelin et pikkuhiljaa vois alkaa murehtimaan vähän vähemmän, mut kait se on niin et vieläkin tää aika on kriittistä. Helpottaa kyllä vähän se että sain kaverin dopplerin lainaan ja tänään kuuntelin sydänääniä. Nt-ultraan olisi vielä pari viikkoa.

delfis, joko soitit neuvolaan? Mitä sanoivat? Mullakin on alkanut myös tuntumaan hassulta. Virtsakin tutkittiin eikä tulehdusta ollut. Ihmetyttää mistä moiset tuntemukset ja pitäisikö olla huolissaan. :/ Minulla tuntuu myös siltä ettei rakko tyhjenisi kunnolla ja sellaista ihme kaikerrusta. Jos ei ole virtsiskään niin mistä ihmeestä johtuu? Muilla samanlaisia oireita?

pööpötti ja masukki 10+2 :heart:
 
Millä viikolla te ootte muuten kotidobblerilla kuulleet sydänäänet?
Nimittäin ku mä sain mieheltä sellasen huomenlahjaksi, niin oon nyt joka ilta vähän kuunnellu ja eilen olin kuulevinani masukin äänet, ja mieskin kuuli, mut en kuitenkaan oo varma ku ei ollut kauheen vahva ääni?
(sekava selostus, mut toivottavasti saa selkoa)

jenninho+masukas 7+2
 
pööpötti en päässy läpi... Tuolla toisessa pinossa valittelin samaa ja meinasivat, että voi olla liitoskipuja. Tosin se huonopuoli, että jos jo nyt, tulee ne jatkumaan loppuraskauden... :(

Tuo kans kuulostaa tutulle, että rakko ei tyhjentyis kunnolla. Oon miettiny sitäkin vaihtoehtoa, että ehkä sekin tunne johtuu siitä kun kohtu jo kasvanut sen verran että sen alkaa tuntemaan kokeilematta.


unnalle jaksuja!

apila87 onnea myös sinne hyvistä ultrakuulumisista! :heart:


Enää viikko ja 1pvä np-ultraan
11+0 Poksis!
 
Sapfolle voimia! kamalaa näin myöhään menettää pieni.

Täällä toinen! neuvola jo takana, kuului syke! Nt-ultra on sairaalassa sittenkin 4.6, alunperin piti olla tuossa omassa tk:ssa, mutta tuon mun lääkityksen takia katotaan tarkemmilla koneilla. ja verikokeissa saan juosta loppuajan kuukauden välein ja huonolla tuurilla tässä vielä hematologille joutuu :headwall: ihan ku ei muutenki ois jo kaikkee ni yks vika lisää, eli huonolla tuurilla joudun veriarvojen takia keisarinleikkaukseen mikä mulle on paniikin paikka ja surku, se joudutaan tekemään sitten nukutuksessa ja ne ensihetket jää kokematta :'(
ja ei, siis mun mielestä keisarinleikkaus on ok, en vaan tahdo sitä omalle kohdalle kun noita arpia on mahassa valmiiksi jo 6 kipaletta ni enempää ei tarviis kiitos.

meillä on molemmat lapset loppuvuodesta syntyny, tyttö marraskuun alussa ja poika joulukuun 11 päivä..
 
Hei!!

Sapfo :'( :hug: Taas vetää sanattomaksi. Paljon voimia!!!

Uusille tervetuloa ja onnea odotukseen!!
:flower:

Energiaa Tuntuu olevan joillakin, tänne kans tarttis sitä mutta ku ei vaan huvita ja jaksata tehdä mitää. Tupa on täydes kaaokses ja ärsyttää seki mutta ku ei vaan jaksa tehdä sisällä mitää.. Joten jos jollain ylimääräistä energiaa niin tännekki kelpaa kiitos :D

viivie oli miettinyt tuota jouluvauva asiaa mitä itekki pähkäilin jo aiemmin. Meillä siis kaksi loppu vuoden lasta, esikko ja kolmonen. Esikon kanssa loppuvuoden poikalapsen ongelmat näkynyt koulutyössä ja asiaa pitkästi mietittiin psykologin ja muiden avustuksella koska aloittaa koulu. Olis ehtiny myöhemminki mutta aloitti normaaliajalla ikävuotensa kanssa ja jotenki on menny, paremminki vois mennä. Kolmosella tuo kaikki on vasta tulevaisuutta ja nyt ku LA tän nelosen kanssa on vielä lähempänä vuoden vaihdetta niin hiljaa mielessäni toivon että mentäis se reilu viikko yliaikaa..

Ja tuosta pääseeki seuraavaan aiheeseen eli syntymisajankohtaan. Esikoinen syntyi 39+4, kakkonen 41+4, kolmonen 40+4. Et aika hajontaa, ei oo lukumäärä vaikuttanu asiaan. Jännityksellä sitä odottaa kuinka nyt käy ;)

Npultra-ajan sain kesäkuun 8. pvälle, sitä odotellessa.. Onneksi sitä ennen on jo neuvolakäynti ja veriseula näytteenottokin että kivasti tätä odotustouhua tiedossa.

Oottekos tehnyt jo kesäksi suunnitelmia? Lomareissuja, töitä, tms??

Meillä kaikki ihan auki vielä, miehen loma on varmaanki ihan loppukesästä mikä sopii todella hyvin. Katsotaan sitten mitä sitä keksii.. muumimaailmaan tekis mieli viedä lapsia. Ootteko käyny? Onko sellainen paikka että tuo esikoinenki (7,5v ) viihtyis?

Palaillaan.. :wave:

Maukkis ja toukka 8 tasan??
 
Ihan hirveetä kuulla ikäviä uutisia, keskenmenoja :'( olen niin pahoillani.

Itsellä NP-ultra vast 2 vkon kuluttua, joten siihen asti tarvii ny aluks odotella ja kärvistellä ja jännittää kuin mahtaa olla asiat...

Pahaolo (varsinki iltapahoinvointi) jatkuu ja väsymys kans. Ei oikein muuta oiretta, mutta kyllä sitä tuossakin tarpeeks...

Joulukuisista synttäreistä; Itse olen syntynyt 19.12 ja en ole siitä mitenkään kärsinyt, paitsi ehkä sen takia, että ravintoloihin kaverit pääs aikasemmin... Ja meitin esikoinen on syntynyt 5.12, no hän on vast 1,5 - vuotias... mutta kyllä siis omat synttärit järjestetään, niin on mullakin lapsena ollut :)

Muahtavaa, olitko sä täällä?! Mäkin olin joulukuissa 07!! Niin paljon täällä on tekstiä, ettei meinaa kärryillä pysyä :wave:

Hyvää vointia nyt kaikille - ja niitä jarrusukkia kans!!
 
ja kaikki hyvin, Mä jäin nyt sitten erityisäitiysvapaalle B) ...ja oli kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiin ihana nähdä siel ultrassa se pikku pikku sydän sykkivän....Aaah, mulla on niin hyvä olla nyt, kaikki on niin hyvin mun elämässä!!!...Olen niin onnellinen :heart:

Tässä kuva tontusta :D



Ja tonttu vastasi just niitä rv mitä on nyt meneillään...
 
Sydänkäpynen olen iloinen sun puolesta =)

Muahtavaa, kivaa moikka, oletkos sä ajatellut hankkia (tai onko sulla jo) sisarusrattaita? Mä pohdin semmosten hankkimista, että jos pääsee liikkeelle vaavin ja taaperon kans sitten..

Hei tuli mieleen, syöttekö jotain vitamiineja, niitä raskaus Multitabseja (vai mitä ne nyt oli) tai jotain? Mulla ei oo vielä muuta kuin foolihappopillerit.
 
Sapfo :hug:

Ultrassa oltiin ja kaikki osottautui olevan hyvin. Sydän siellä kovasti jumputteli. Huh, että olen helpottunut. Viikkojakin on siis samallai mitä itekkin alunperin laskin eli 7+4.. ja la edelleen se 25.12. :heart:

pippur1 ja säikyttelijä 7+4
 
Margaret: Me ostettiin käytetyt tuplat ennen ku kolmonen syntyi. Niissä oli vauvalle kova koppa minne mahtui ekat kuukaudet ja sit vaihdettiin istuin toiseksi joskus puolen vuoden jälkiin. Vierekkäin istuttavat ovat ja tosi kapeat vaikkakin tilavat. Aika outo merkki oli mutta erittäin kevyet ja hyvät lykätä jopa metsäpoluilla lumessa :) Ja ne saa kasattua kohtuu pieniksi kaiken muun lisäksi. Suosittelen kyllä todellakin tuplia ja jos epäilee ettei käyttöä ehkä tuliskaa niin käytettynä ku ostaa niin ei korkealta tipu =) Niin ja noista vitamiineista että kauppalistalla ois joku monivitamiini jossa hitunen myös rautaa, ettei taas menis hb alle satasen.. ja nyt sinne kauppaan :wave:
 
Onneksi pistettävä oli ihan perusterve, jolla ei pitäs olla mitään tauteja. Kävin netistäki lukeen, että onneks on aika pieni todennäköisyys että neulan pistosta tarttuis..
Viikon verran kuulemma menee enneku koetulokset tulee :/

Monivitamiineista: Itellä käytössä muistaakseni multitabsin raskaus.. Oma syöminen ku on vähän vaihtelevaa niin ainaki vitamiinit tulee jostain.
 
ralli
Voi Sapfo :'( :hug: ei voi todeksi uskoa. Noilla viikoilla ei enää saisi mennä kesken. Kun on jo niin tottunut ajatukseenkin...

Voi että, ei se elämän alku kovin varmalta tunnu. Muistan viime raskaudesta sen etten uskaltanut olla varma vauvasta ennenkuin se syntyi. Kunpa nyt uskaltaisin iloita enemmän. Mutta ei vielä...kun on niin alussa ja täällä sen on huomannut että mikään ei ole varmaa.

Kestokuvotus pitää tänään taukoa. Ehkäpä johtuu päivän ohjelmatarjonnasta. Koiraa eläinlääkäriin, äitee kylässä, leivontaa, puutarhan möyhimistä, juoruilua jne. Aamuneljältä heräsin ja tässä vaan kökin. Omituista! Valoisa aika haittaa nukkumisiani. Mutta kun ei edes päiväunia? On tämäkin...

Joku tais kysellä syntyneitten lasten viikkoja. Meillä oli 41+5. Käynnistettin.

Meitä on jo mahtava pino! Nyt metrikaupalla peukkuja pystyyn ettei kukaan enää putoa, pliis :eek:
 
Ensiksikin heipat kaikille ja toiseksi Sapfolle kovasti voimia surun kanssa.

Huomenna heti aamusta olis neuvolalääkäri ja eka ultra...voi hurja sentään. Hiukan, mutta ihan vain hiukan, jännittää että onko siellä ketään. Kerron kuulumiset sitten huomenna tuoreeltaan.

Esikoisen synt.ajankohdasta mainittakoon että hän syntyi 36+6 sektiolla perätilan (jalkatarjonnan) vuoksi. Leikkauspäivä oli sovittu tuosta päivästä viikon päähän mutta vedet meni keskellä yötä ja se oli sitten menoa. Ihan normaalin vauvan kokoinen hän jo oli, rapiat 3kg ja 48cm. Kovin pitkä ei ole jäppinen vieläkään, nyt 4-vuotiaana vain 100cm :D

Raparperi ja Taimi rv9 tasan
 
Sapfo :hug:

Tänne on tullu tosi mukavasti lisää porukkaa joten kaikille uusille tervetuloa.

ON:Mä oon nyt kaksviikkoo saikulla tän oksentelun takia. Nytkun taas luki näitä ikäviä uutisia on onnellinen tuosta pahoinvoinnista...tietää et pikkunen on kyydissä mukana. Pari viikoo viel olis tätä eka kolmannesta jälel. Sithän se km riskin pitäis olla jo tos vähänen.
Töissä kerroin ja otti pomo asian oikein iloissaan ja onnitteli.

Joku kyseli millä viikoilla muut lapset syntyneet. Esikoispoika syntyi 42+0/ Käynnistyksellä, joten jos tämä kaveri on yhtä sitkee niin aika liki jouluaattoo mennään =)

Annmarii 10+0 POKS :heart:
 
Sapfo :hug:

Iltasin tuntuu, että o olo huono, kun ei oikein mikään maistu enää. Tänään söin sitä mitä mieli teki, enkä ajatellut, että onko terveellistä vai ei. Nukuin päikkärit ja eipä ole enää huono olo eikä pökkerökään. Sain keittiön siivottua ja huomenna voi sitten jatkaa siivoamista kun mies jatkaa tapetin poistoa.

Huomenna on ultra, meinaa jännittää!
 
Sapfolle osanottoni :(

Tänään sain soitettua neuvola ja ultra-ajan ja nyt tässä kyllä ihmettelen, et miks sain ne vasta neljän viikon päähän, kun täällä moni on käyny jo 7.-9. viikoilla ultrassa?! Ootteko käyny yksityisellä vai mitä tää Jyväskylän meininki oikein on? Itellä on nyt 6+5 menossa, joten menee sinne 10+5 neuvola ja ultra 11+4. Oisin toivonu pääseväni jo lähiviikkoina, et tois pientä helpotusta tähän, kun kuulis ne sydänäänet, mutta yksityiseen ei kyllä ole varaa :/ joten ei muuta, kun odottelua odottelua :p

Ensi viikolla alkaa kesätyöt ja voi huhhuh, kun pitäisi arkipäivät päästä kuuden jälkeen sängystä, kun meinaa väsyttää ihan koko ajan |O
 
Sapfo olen pahoillani :hug:

Tänne ei kuulu kummempia. Nyt ei ole pariin päivään ollu enää oikein huono olokaan, miten kummassa sitä heti ajattelee, että se olisi huono merkki? Luulisi, että olisi vain hyvä kun ei enää tunnu kaikki pahalta. Välillä tuntuu, että kaikki on niin vaikeeta, pinna on niin kireällä että napsuu. Sitten tuo esikoinen tekee vielä niitä hampaita niin urheasti, kitinää siis sielläkin. Mulla on eka neuvola vasta 25 päivä, oon silloin viikolla 11. Että niin pitkään pitäisi jaksaa odottaa ja ei tietoakaan että milloin on eka ultra...
 
Kiaraz Voisko tuo myöhäinen ajankohta johtua siitä että varasit ajan vasta nyt? Jos siellä on niin täyttä että ei oo vapaita aikoja aikasemmin. Minä varasin neuvola-ajan joskus 3vko sitten ja ilmeisesti se terkka oli samalla varannut tuon lääkäri/ultra-ajan joka on siis ens viikolla. Jos oisin nyt vasta ekaa aikaa soitellut niin tuo ultra ois varmaan ollut vasta kesäkuun puolella, kun niin harvoin täällä noita lääkäripäiviä on. Viimeks kävin eka ultrassa rv11 ja nyt siis meen rv 9
 

Yhteistyössä