***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Onnea Haltia :heart:

(.) RV 40+3 ja eilen kuvittelin että yöllä sitten lähetään kun niin kovin vihloi alapäähän. Mutta tässä sitä ollaan. Yritän olla positiivinen, että kyllä se sieltä syntyy. Mut kyllä tää odottelu sais jo riittää :headwall:

Täällä moni muukin kärvistelee ja olis ihan valmis synnyttää jo, joten kaikille :hug:
 
jännittä se poli käynti. tosin ei sitä tiedä vaikka jäis sille tielleen, tässä on yli tunnin supistellu alle 10min välein.. no, toivossa on hyvä elää.. :LOL:
Napakoituuvat vaan nuo supistukset, kahden vaiheilla pitäskö tuo ukko käydä herättämässä kuskiksi.
 
Aamuhuomenia :hug:

Monet odottaa jännällä että,joko joko :flower: ihanaa! :heart: Haltialle paljon Onnea nyytistä! täs jo herätty 7,olis kyllä nukuttanut..pojat nyt koulussa ja pvkodissa/eskarissa..
Aamukahvia hörpin ja ite lähden 10 si fysioterapiaan..
oli hankala löytää asentoa yöunille ja sitten laukoin vessassa |O noh jospa se tästä ;)

tämä viikko menoja melkein joka pvlle,kuluupas tämäkin viikko nopsaa..se olis TASAN
1kk laskettuun aikaa,sitähän ei tiiä tuleeko aijemmin vai tammikuussa..

eipä tässä auta kun alkaa laittaan itteeni ja kämppä kuntoon :wave:

Voimia kaikille !! :hug: olette ajatuksissani :heart:

mammaliini ja piiperö rv ke 36 ( . )
mussukat aleksi ja aaro :heart:
 
Esikko ollut yökylässä, joten hyvin nukuttu yö takana. Yhen kerran vaan joutu vessaan nousee :)

Tänään ois taas sairaalassa käynti, jutustelua ja kokoarvioo. 2vko:a sittenhän kokoarvio oli 3kg. Ja tällä kertaa saadaan psykologi mukaan, kun viime kerrasta jäi niin paha mieli. Oli vissiin puolin ja toisin väärinymmärryksiä...
Eilen jo soittelin synnärille, kun tuntunut, että koko viikonlopun vauva liikkunut tosi vähän.
Sain kyllä puolessa tunnissa 10 liikettä, mutta olivat jotenkin laimeita ja kun oikein tönin kaveria, niin ei oikein reagoinut siihen. Loppuillasta alkoi onneksi mellastaa hieman, ei paljoa, mutta kumminkin. Eli kotona pysyttiin.

Silittelin eilen jo joululiinoja ja nyt aamulla aattelin ne pöytään laittaa. Myös ompelen vauvalle unirievun ja sit siirrän koneet kaappiin ja kaivan ne sieltä vasta joskus.

Viikolla aattelin tutteja ja pulloja kiehauttaa. Putsata nenäfridan ja rintapumpun.

Alkaa täälläkin tuo kärsivällisyys odottamiseen olla lopuillaan...
Mutta ehkä tänpäiväsen käynnin jälkeen oollaan viisaampia =) :flower:

Mukavaa viikonalkua kaikille!
äityli75, eemeli 2v2kk ja joulu-tonttu 38+4
 
Huomenta!
Onnea Haltialle nyytistä! :heart: :heart:

Delfistä minäkin koko eilisen päivän mietin että joko on synnärillä?? :whistle:

Tääl nukuttiin ihan hyvin.. yöllä kerran kävin vessassa, ja pari kertaa heräsin kylkeä kääntämään, ei unissaan enää onnistu kun liitokset on niin perhanan kipeänä |O |O toisella kääntymiskerralla vihlasi alamahasta just istukan kohdalta aivan tosi kipeää, niinku ois joku revenny, lihas tms, epäilin jo istukan irronneen kun kävi niin kipeää että oli itku päästä, kipu jatkui jonku aikaa semmosena tunteena kuin ois suolaa laittanu avohaavaan... :eek: :'( nyt ei oo enää kipua.. onneks vauva liikkui kuitenki sillon sen kivun aikanakin ja jälkeen, eikä verta tullu niin mieli rauhottui ja pystyin nukkumaan loppu yön. mietityttää vaan mitä ihmettä tuo oli??!?!

Näin myös unta että vaikka kuin kaupungilla yritin rasittaa itteäni kävellen ja pyöräillen niin vauva ei lähteny syntyy, ei tullu ollenkaa suppareita. liekkö enneuni ettei se tolla tavoin synny, kun oon "suunnitellu" lauantaisella ostosreissulla käveleväni vauvan maailmaan :LOL:

Ylihuomenna ultraan.. :heart: ja huomenna on vauveli täysaikanen!!! :)

Upp3 ja masukki 36+6
 
upp juu ei mulla ainakaan ravaaminen auta. Siis kun monta kuukautta makoillu ja "pietelly" vauvaa sisällä ja tietty nyt ku turvallista vauvalle syntyä sekä viikkojen että mun oman sijainnin takia, niin ajattelin vauhditella synnytyksen käynnistymistä ravaamalla. Siis koko viime viikon kiertelin kauppoja tai kuiten käveleskelin sairaalan lähettyvillä. Lauantaina kaiken huipuksi lähdin kaupunkiin joulukadun avajaisiin ja marssittiin siellä kaverin kanssa 4 tuntia.
No mitä vielä! Kauheat kivut siitä vain tuli ja yöuneni menetin. Lauantainakaan ei supistuksista tietoakaan :headwall:
Sillä olenki päättäny ottaa nyt loppuajan ihan levon kannalta. Vähän ehkä tietty happihyppelyllä käydä ja kaupungillaki jos huomaan tarvitsevani jotain. Mutta varta vasten muka synnytystä käynnistelemään.. Pah.
Kun tämä nyt jouluvauvaksi haluaa niin syntyköön sitten vasta joulukuussa ;)
Eikä mielellään ennen perjantaita kiitos! :whistle:
 
Haltialle tuhannesti onnea! :heart:

Täälläkin kunnon yö takana - kerran vessassa vain ja sen jälkeen heti unta nuppiin... aamulla en kuullut ees miehen kellon herätystä. Vähän yli kasi heräsin ambulanssin ääneen. Olipa ihana nukkua kunnolla!!

Tänään siivousta ja jos jaksaa, niin jouluruokien tekoa pakkaseen.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja supistustuulia niitä toivoville! =)

Killi ja Topi TASAN 38 :heart:
 
Huomenta!

Onnea paljon haltia :flower: :heart:

Täällä tuskainen yö taas takana, yskin koko yön ja nyt kurkkukin ihan kipeä ja nenä vuotaa :snotty: Tämä tästä vielä puuttui.. toivottavasti ei nouse ainakaan kuume. En kyllä sairaana halua synnyttämään, mutta tuskimpa tässä vielä on lähtö lähelläkään!

Illalla oli kovaa vihlontaa tuolla "alhaalla", ihan kuin kohdunsuulla tai sielläpäin.. Sattui kyllä tosi paljon, samaan aikaan vauva touhusi kovasti et mihin lie muksinut minua oikein.

Huomenna olisi äippäpoli käynti, saa kuulla onko mitään edistystä tapahtunut. Ei varmasti ole :kieh: Kun ei ole pikkuinen edes vielä laskeutunut!! Eikä limatulppaa ei mitään. En kyllä enää edes odota mitään tapahtuvaksi ainakaan pariin viikkoon, vaikka la on jo perjantaina. Ei auta edes minkään s:n harrastaminen, kaikkea kokeiltu lähes päivittäin :D

Lähtisi parantelemaan tätä kurkkukipua vaikka kuumalla kaakaolla.

Myräkälle jaksuja, voin kuvitella tilanteesi miten hermoja raastavaa on!! Ja jaksamista muillekkin, nämä viimeiset viikot on ne pisimmät. Jostain luin hyvän vertauksen, et raskaus kestää 8 kk + vuoden (se viimeinen kuukausi tuntuu vuodelta) :)

takhisis + joulumasukki 39+3
 
Masuliinille isoja voimahaleja surun keskellä. :hug:
Haltialle onnea ihanasta ja suloisesta pikkuprinssistä. :heart:
Myräkälle tsemppiä, yritä jaksaa vielä. :hug:

Verensokerit aika alhaiset olleet ja vauvan liikkeet ei tuntuneet kunnolla. Päivystyksessä käyty ja ihan hyvin käyrään tuli liikkeitä, mie en vaan tunne kun niin hentoisia. Pitää syödä hyvin ja usein että ei laskis alle 4 arvot. Pyörryttää ja oksettaa, itkuinen ja turha olo.

Supistuksia ollut, mut ei mitään tapahdu, pää ei ole kiinnittynyt ja ulkosuu edelleen sormelle auki, muuten samaa kuin viime viikollakin. Mitä lähemmäs päästään joulukuuta (iiks, jo huomenna eka päivä) mieli mustuu, pelottaa jo kohta niin paljon et pää hajoaa, entä jos menee jouluviikolle ja sit synnytän yksin, äiti olis heti valmiina lähdössä mukaan, mut se menee ihan hössötykseksi ja itkemiseksi ettei rajaa, sen takia toivon et syntyy ennen et mies on mukana ja tukena..

Kahvia pitää saada ja sen jälkeen imurointia että saa taas kämpän siistimmäksi.

meemee ja stella di natale 37+1 :heart:
 
Huomenta!
Tunti sitten herätty, mutta esikoinen nukkuu vieläkin :eek: No on ollu vähän räkänen, että varmaan siksikin uni maistuu..... Ja ei herättänyt viime yönä kertaakaan. Itse kyllä vessassa kävin, mutta unta sain sit heti.

E-v-a: Jaksamista!!! Kyllä se sieltä tulee!!!
Delfis saavuttaakin huomenna lasketunajan, Nyt niitä sitten alkaa tulla.


Itsellä hyvä olo, nyt vaan aamukahveeta, kunhan tuo poika heräisi seurauksi. Perjantaina vasta seuraava neuvola, mutta saa kuulema mennä aiemmin jos siltä tuntuu. Toivon, että ei tarttis mennä ollenkaan tai ainakin saisi sitten ensi viikonlopun aikoihin jo syntyä. JOs syntyisi samoin kuin esikoinen, niin synnytys olis keskiviikkona...

Nyt kahveeta kiitos!!

Enni ja pikkuinen 39+2
 
Hei vaan!

Täällä kanssa hyvin nukuttu yö takana, mutta eilinen taas ei ollut yhtään kiva. Itketti ja mieli oli alavireinen ja olin niin turhautunut. Tahdon, että tämä alkaa syntyä, minä en halua, että tämä vaan kasvaa täällä mahassa. Jotenkin tuntuu, että mitä pidemmälle mennään, sitä enemmän ehdin kaikkea miettiä ja sitä enemmän ehtii sitten ruveta pelottamaan ja huolestuttamaan. Turhautunut olen itseeni ja pettynyt ja jotenkin tuntuu, että olen jo epäonnistunut ja ja.. En osaa edes sanoa.

Jos kahvia lähtis keittelemään ja lehteä lukemaan. Miettis jotain tekemistä tälle päivälle, niin pääsisi hetkeksi jonnekin muuallekin.

Kattiina ja Möykky 40+4 :headwall:
 
Haltijalle onnee poikasesta.. :flower: =) :hug:

poksuttelen jo 38 kops poks..huitsin jännä viikko.. :whistle: ..keskiviikkona ratkee mihin suuntaan mennään.. käynnistelemään vai miten..

ja nukkuminen on ihan yliarvostettua puuhaa.. :headwall: ..mie heräsin siihen kun naapurin adhd sai raivarin keskellä yötä...ei heillä helppoo ole kun on pieni vauvakin ko. perheessä..
ja tavalaan miuta ei kyllä haitannut että heräsin ..näin niin kauheeta painajaista ettäe i mitään rajaa.. :/ :x ..ensinnäkin joku oi kaapinut esikon silmät pois.. :x :eek: ..ja poka väitti vertavuotavin montuin näkevänsä ihan hyvin..ja siten miun mahaan sattu joku keppi..se jäi niinku kehäs navan kohdalle ja kun mies vetäs sen irti niin manu tuli mukana ja oli ihn niinku joku mustekala..kauheet lonkerot ja huus että *äiti mie en halua mönkiä mustaan aukkoon*...

ja nyt sitten koske päähän ihan kivasti.. :headwall: ..

mietiskelen valmiiksí kunnon argumentit tohtorille..ja jos ei ota kuuleviin korviin miuta niin samalla kerralla marssin sitten potilas asiamiehen toimistoon ja teen valituksen... |O ..mie olen ihan

:xmas:

Dare ja manu 38
 
Muistanko väärin vai oliko jollain tänään käynnistysaika?? Ihan kuin viime viikolla joku olis puhunut moisesta, vai puhunko nyt ihan omiani... :whistle: (laiska ei jaksa selata kymmentä sivua taaksepäin tarkastamaan asiaa :ashamed: )
 
sukkapari: Mulla on aina ollunna oma joulukalenteri, tänäkin vuonna :D
Darelbeida: (mitä sun nikki muuten tarkottaa?) KAUHEE MITÄ UNIA SINÄ OLET NÄHNYT! Muista kyllä kun esikoista odottaessa näin vaikka mitä käärmeunia. Nyt en kyllä ole nähnyt, en oikein edes tiedä miten sitä näin lunkisti on kaiken ottanut.

Omaan napaan sen verran vielä että mua aika paljon jo jännittää toi magneettikuvaus keskiviikkona... jotenkin on ihan semmonen olo kuin olis tuomiolle menossa :LOL: Mutta toisaalta on ihan kiva käydä vähän poissa kotoa, edes sitten toisessa kaupungissa sairaalassa :LOL:

Rapsu ja Mötkö-Taimikki rv...ööö...oliskohan jotakuinkin 37+5??? ehkä
 
Eipä tullut lähtöä täälläkään viime yönä, vaikka supisteli pitkin päivää ja yötä, eivät vaan muuttuneet kipeiksi ja säännöllisiksi... Joku hormoniryöppy on kuitenkin havaittavissa, kun eilisestä lähtien olen hikoillut koko ajan, mistä sitten lienee johtuu?!

Tänään pitäisi varmaankin pestä vauvalle lakanat ja peitot valmiiksi, muuten on hommat hyvissä asemissa. Kohta varmaan täytyisi alkaa valmistelemaan joulua ja tehdä leipomuksia valmiiksi pakastimeen, kun ei tiedä milloin joutuu laitokselle. Perjantaina ajattelin lähteä shoppailemaan joululahjoja, että nekin on sitten varmasti hankittu jouluun mennessä.

motherof5 36+5
 
Dare oot kyllä kauheita unia nähny.. :/ Voisithan nuo unetki jo kertoa lääkärille, et noin paljon sun alitajunta tekee koko ajan töitä..

Mäki just kävelyllä kävin; aivan tuskaa! Olin päättäny et kävelen vartin suuntaansa, että edes puoli tuntia tulis liikuttua. Ei pystyny, oli pakko kääntyä 10 min jälkeen. Hirvee paineen tuntu alapäässä, tuntu et viikon ummetus takana tjtn. Vaikka vatta toiminu ihmeen hyvin (ottaen huomioon olosuhteet). Siinä sitten mietin ettei tämä varmaan enää viikkoa yksiössään viihdy; mutta niinhän tuumin jo viikko sitten :LOL:
Samalla sit ulkoillessa kävin tuossa siwassa ruoka ostoksilla. Kattelin muumi-joulukalenteria siinä, että pitäisihän se itselläkin sen verran olla jouluista vaikka täällä potilashotellissa makaanki. Mutta ajattelin että en kai sentään jouluun asti täällä makaa :D Tosin mistäpä sitä tietää..

motherof5 mä kans oon nyt pari päivää hikoillu. Varsinki nukkuessa herää ku on aivan hiestä märkänä. Ei oo kiva tuommonen alkuunkaan.

Eilen ku masukki piti taas hirveetä showta mahassa, tuli yks potku joka sai mut ajattelemaan siellä olemaan pojan :D En tiedä miksi yksi potku sai muhun poika tunteen, kun tähän asti tyttöä odotettu.. Noh, toinen sieltä tulee ihan varmasti! Kun vain olisi terve..

Mieski suuntas nokkansa kohti soramonttua josta kopteri sit nappaa sen vuoren päälle töihin. Eli ei nyt tarvis syntyä pienokaisen (joko sanoin sen kolmannen kerran tänään?) ;) Saatte nähdä niin samantien ku mies ilmoittaa olevansa töissä, niin.. :LOL:

Kanttiinista kahvia hakeen; en jaksa ite keittää.. Jaksuja mammat :) Uus viikko eessä, ties kuinka jännä :kieh:
 
Lauantai- sunnuntai yönä tuli pari todella napakkaa supistusta, niin että tavaraa lensi molemmista päistä.. :$ Supisteli 3 tuntia kipeästi 5min välein. Olin jo ihan varma että NYT on tullut se maaginen hetki. Ei tullut ei..

Sunnuntain supisteli kipeästi epäsäännöllisesti ja tuli aika paljon veristä limaa. Viime yönä ei mitään, aamulla hiukan vielä vaaleanpunertavaa juoksevaa limaa. Välillä supistaa kivuttomasti.

Edelleen kohdunsuun alue tosi kipeä kun liikkuu.. Voikohan mikään tulehdus aiheuttaa tällaista? Pissatulehdus ei ainakaan pitäis olla, vasta testattu.

Hö..Olin jo ihan varma että jotain tapahtuu.. :ashamed:

Apila ja masukki 35+6
 
Hikoilusta Mulla esikoisen aikaan oli loppuraskaudesta tuota jumalatonta hikoilua. Yöt nukuin ilman peittoa ja aina oli kuuma. Sisällä hippailin aina topissa ja hame päällä. Synnytyksessä sitä vasta hikoiltiinkin. Olin ihan hiestä märkä koko ajan. Kätilö yrittä ammetta tarjota mut enhän mä sinne voinu kuvitellakaan meneväni kun oli niin kuuma valmiiksi. Hetken maltoin kuumassa suihkussa olla mut tuskaa oli sekin. Synnytyksen jälkeenkin osastolla hikoilin ku pieni sika. Ahdisti ihan kattoakin kun muut äidit siellä oli jatkuvasti pitkät flanellipaitulit, housut ja aamutakki päällä ja ite hippailin koko ajan semmosessa lyhyessä paitulissa kintut paljaana kun en voinu ajatellakaan että olisi yhtään enempää vaatetta päällä. Nyt ei oo ihan saman luokan hikoilua vielä ollu mutta ei tässä hirveitä vaatekertoja päällensä tarvihe

Sanle ja veturi 36+4
 
Mulla tuo hikoilu tuli kuvioihin muistaakseni varsinki sit synnytyksen jälkeen, järkkyjä "kuumia aaltoja", varsinki ÖISIN |O |O vähän oli rasittavaa..!!! loppuraskaudesta taisin muutenki hikoilla melkoisesti kun poitsu siis syntyi elokuussa ;) :whistle:
 
Hyvää uutta viikkoa jälleen munkin puolestani!
Onnea Haltia ihanasta pojastasi, ihania uutisia :flower: =)

Kävin neuvolassa, joka oli tällä kertaa jopa kiva käynti verrattuna viime viikon tiukkaan lääkäriin... oli paino pudonnut lähes kilon, kyllä ruokavaliolla voikin vaikuttaa tosi paljon! Ja tosiaan sokerirasituskokeen tulokset oli erinomaiset, jes. Kyllähän olin kieltämättä niitä(kin) murehtinut. Tällä viikolla sitten polille arvioitavaksi, jänskää =) Terkka meinas, että pienokaisen pää olis jo kiinnittynyt... saapi nähdä!

Yrittäkäähän jaksella te urheat naiset! Huomenna alkaa virallisesti meidän kuukausi, hurjaa ja mahtavaa. Kaikille tasapuolisesti myös paljon rentoutumistuulia tulevaan synnytykseen, yritetään tehdä siitä vauvoillekin mukava kokemus!

Grace & Little 37+6 :heart:
 
Täällä vartin päästä neuvola.
Jonku aikaa suppaillu, tunnin verran niitä kellottanu. 3-6 minuuttia väliä, pääsääntöisesti kuitenki 3min. Saas nähdä, jännittää niin et kädet hikoaa.. Ja nyt mennään jo alle kolmen minsan..
Loppuvat kuitenki, niinku aina :/ |O
 
Haltijalle vaaleansiniset onnittelut täältä :heart: :flower:

Miulla mieliala vaihtelee päivittäin monta kertaa :/ , välillä pelottaa synnytys ihan tajuttomasti ja välillä tulee sellainen levollinen olo ja olisi ihan valmis siihen koitokseen. Miulla on tosi ärsyttävä ongelma, se alkoi esikon syntymän jälkeen. Aina kun supistukset muuttuvat säännöllisiksi, vaikkei edes koskisi vielä, niin mie alan täristä ihan hillittömästi :ashamed: . Sitä ei yksinkertaisesti pysty hallitsemaan, vaan koko keho tärisee ihan horkassa. Nytkin on tapahtunut jo niin pari kertaa, viimeeksi viimeyönä, kun suppareita tuli viidenminuutin välein noin tunnin ajan. Eivät tosiaan olleet kipeitä, pelkkää kiristystä, mutta pelko iski voimalla ja tärinä alkoi välittömästi. Se on siinä mielessä inhottavaa, kun siinä vaiheessa kun on tosi kyseessä ja supparit todella koskee, niin miun elimistö on tuon tärinän takia ihan mahdottomassa jännitystilassa ja tietty supparitkin koskee sitten enemmän. Ei auta mikään, vaikka kuinka yritän rauhoittua ja rentoutua, tärinää en saa lakkaamaan, ennenkuin supparit loppuu tai sitten kun todellisessa tilanteessa vauva syntyy. Tärinä loppuu sitten kuin seinään :headwall: ...

Taas tuli omaa (.) :whistle:

Jokohan sie myräkkä vihdoin ja viimein pääsisit tosi toimiin, lupaavalta näyttää. Tosin tietty olisi ihanampaa, kun saisi oman miehen koitokseen mukaan. Tsemppiä siulle, voin kuvitella, miten rankkaa olla erossa perheestä. Miusta ei olisi tuohon pitää myöntää...

Jessie rv 35+6
 
Jessie. Mulla on kans sama ongelma. Toisina päivinä jännitän synnytystä ihan mielettömästi, toisina päivinä ootan rauhassa. Kun ihan perusluonteeseen kuuluu että jännitän kaikkea uutta ihan mahottomasti eikä siihen järkipuhe vaikuta... :ashamed: Oon miettiny että pitäisikö tästä hommautua jonnekin puhumaan asiasta, mutta en tiiä oisiko siitä apua, jännittäisin minä kuitenni. Kun koko synnytys on uusi asia eikä tiiä miten oma homma menee. Lähinnä kai jännitän että miten selviän koko hommasta, menenkö "sekaisin" jännityksestä. :eek:

Jouluäippä rv 36+4
 

Yhteistyössä