***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Päiviä!

Äippäpolilla käyty ja eipä tuolta nyt hullua hurskaammaksi tullut :D Kohdunkaulaa joutui taas lääkäri oikein kurkottelemaan mutta kiinni on kanavat, ehkä hiukan pehmenneet mutta ei kummempaa. Sektiohaavaa ei näkynyt kun ei mulle kukaan kertonut että rakon olis pitäny olla mieluummin täysi kuin tyhjä, täyttä rakkoa vasten olisi kuulemma nähnyt. Mutta lääkäri oli sitä mieltä että tuntemukset on tärkeämpiä ja kun ei mitään kipuja ole ollut niin kaikki on ok siltä osin. Sydänkäyrällä makuuttivat 40min kun oli niiiiiiiiiiin tasainen ettei edes tönimällä tahdottu saada vaihtelua. Siinä se junnas 140 ja 150 välissä vaikka mitä tein. Ja raivotarjonnassa on vauveli ainakin tällä hetkellä vielä, saas nähdä onko loppuun asti. Lääkäri oli sitä mieltä että vielä kerran ultraan sit viikolla 37 että nähdään vähän miten on kasvanut ja sanoi vielä että kun esikoinen syntyi 36+6 ja oli kuitenkin jo 3420g painava niin tämäkin saisi syntyä jo ennen viikkoa 37 :eek: Olin vähän äimistynyt, suora lainaus oli "otetaan uusi ultra sitten viikolla 37 ja jos syntyy ennen sitä niin hyvä, ei pääse kasvamaan kovin isoksi" Että tällasta :D Jos hyvin käy niin sitähän pääsee ihan synnyttämään eikä leikkaukseen tällä kertaa. Kumpaa sitä nyt sitten tavoiteltavana pitää. Aa juu, painoarvio rv 31+1 oli 1880g, sellainen normaalikokoinen vauveli.

Raparperi ja Mötkis rv 31+1
 
Jessie, mulla kans närästys vaivaa :x
On vaivannut melkein alusta asti, kokoajan vaan pahenee! Renniet ja gaviscon käytössä, hetken auttaa ainakin päivällä mut yöllä ei mitään tehoa.
Äippäpolilla lääkäri kirjoitti reseptin ihan johonkin happosalpaajalääkkeeseen, mut oli vähän epävarman tuntuinen et onko sitten hyväksi käyttää raskausaikana. En sitten ole niitä vielä hakenut! Ja kun kysyin apteekista lääkkeen hintaa, niin melkein 60e maksaa :eek:

Pistäkäähän ihan mitä vain vinkkiä jos on konsteja helpottamaan tätä vaivaa :)
Tuota piimää olen kokeillut, auttaa ehkä sen 5 minuuttia ja sitten taas kamala polte alkaa..

Ai niin, trin tervetuloa joukkoon! :)
 
takhisis Mä juon tuota piimää aikastalailla ruokajuomana, et saattaa mennä liki litrapäivässä.
minkä nimisen lääkkeen sait? Mulle lääkäri kirjoitti Zantac 150mg pore tpl. mul oli esikon aikaan 300mg tpl, mut nyt olen jokseenki pärjänny tuolla pienemmällä, ja otan tarvittaess yötävasten! Lääkäri meinas et nyt on tärkeämpää et saa nukuttua (ilman särkylääkkeitä ku tuo närästys on välistä niin pahana et ylämaha kokoajan arkana ja joutuu sit siihen ottaan panadolia).
Muita koti konsteja mm. närästävät ruuat mitä mul on esim. kahvi, sitrushedelmät, paprika, kukku, musta viinimarja pois.. oon hoksannu et myös veden juonti ja hyvä ryhti (et ei rönötä syönnin päälle) sekä et nukkuu yöllä päätykohotettuna auttaa
 
Heissan! Ei ole joutanut kirjoittelemaan, sen verran kiirettä pitänyt koko ajan. Viime viikolla oli tytön silmäleikkaus joka meni hyvin ja patti on nyt poissa =) Toissapäivänä poika päätti työntää kätensä kuumalle levylle, tuloksena että koko kämmen ja sormet paloivat :/ Rakkoja on joka sormessa ja kämmenessä. Noita ollaan nyt hoideltu ja hyvin on poika pärjäillyt.

SIKAINFLUENSSAROKOTTEESTA: Huomenna pitäisi päättää haluanko sen. Eilen neuvolassa vasta puhuttiin rokotteesta ja piti olla pidempi miettimisaika mutta maanantaina pitää ilmoittaa terveyskeskuksen että paljonko tänne niitä tilataan.

Terveydenhoitaja sanoi että minun tilanteessa se kannattaisi ottaa koska sitten on viikkoja jo 35 kun olisi rokotus ja vauvalla on kaikki jo kehittynyt, hän vain kasvaa enää mahassa. Sairaalan infektiolääkäri oli myös käskenyt ilmoittamaan että riskiryhmiin kuuuluvilla ei ole mitään syytä olla ottamatta rokotusta. Mutta silti se pelottaa!?! Ens yönä ei varmaan nukuta kun mietitään tätä...

Verenpaine oli edelleen matala, hemppari 106 ja syön 100mg rautaa päivässä :/ sf-mitta 29. Painoa tullut nyt +250g viikko, kaikkiaan +8,5kg alkupainoon.

Tänään tasan 33+0 =) :heart:
Nimi olisi omasta mielestä valittuna, mutta en tiedä onko se liian outo tai erikoinen... Toisaalta meidän pojalla on nimi jota on vrk:n mukaan 2 kpl :D kunhan vielä makustellaan...

nedee ja vauva 33+0
 
Neuvolakäynti takana.

rv 30+2 (26+6)
paino 61,4kg (viimeksi ei punnittu, koko aikana tullu painoa n. 14kg :eek: )
turvotus -
rr 121/62, p.64 (126/74)
pissa puhdas
hb 109 (110)
sf 26cm (23)
RT
sä +142 (+145)
liikkeet ++
kohdunsuu kiinteän ja pehmeän välimaastossa, kiinni, kanavaa 3cm, ulkosuu sormelle auki.

streptokokkinäyte negatiivinen, eli ei onneksi tarvi siitä stressata että ehtiikö saada antibiootin ennenku vauva syntyy!

keskusteltiin rokotteesta ja sanoi että enemmän siitä on hyötyä kuin haittaa vauvalle, joten otan sen. parin viikon päästä ehkä tulee rokotteet tänne.. myös rytmihäiriöistäni kerroin, ja uskoi niiden johtuvan alhaisesta hemoglobinista, joskus myös kilpirauhaset voi moista aiheuttaa muttei epäillyt sitä minun kohdallani..

teki sisätutkimuksenki sit samalla kun kerroin kipeytyneistä supistuksista mut paikat oli edelleen samassa jamassa kuin ollut 15vkoa jo.. sanoi silti ettei kannata lenkkeillä tai muutenkaa rasittaa ainakaan kuukauteen nyt, että päästäis turvallisemmille viikoille.

meil on ilmeisesti muutto edessä kuun vaihteessa :D käytiin neuvolan jälkee kattoo yhtä rivari kolmiota, ja vaikutti oikeenki mukavalta! nyt asutaan siis rivari kaksiossa, tila loppuu kesken kun toinen vauva syntyy.... huomenna varmistuu saadaanhan kämppä. :)
 
Heipparallaa!

Tänään käytiin ostamassa vauvalle turvakaukalo autoon. Merkki on tuo Cragon auto baby Logico. Myyjä kehui ja suositteli ja sattui olemaan tämän viikon ajan sopivasti tarjouksessakin :)
Nyt on sitten pikkuiselle pinnasänky, turvakaukalo ja vähän vaatteita valmiina.Vielä puuttuu hoitopöytä ja vaunut ja jotain pientä. Ensi kuun tilistä sitten varmaankin tuo hoitopöytä seuraavaksi.

Huomenna on aamulla neuvola.Hiukan jännittää tuo vaa`alle meno, kun viimeksi terveydenhoitaja kysyi että olisiko ruokavaliossa jotain mitä voisin jättää pois.Suklaata tietenkin voisin vähentää, mutta kun tekee mieli :snotty: Nyt on kaikkiaan tullut 10kg lähtöpainosta.Liikun kyllä päivittäin pienen kävely-tai pyöräilylenkin ja muuten syön terveellisesti.

Oletteko muuten muut värjänneet hiuksia raskausaikana?Minä parin kuukauden välein.Eräs tuttu sanoi että väristä voisi olla jotain haittaa sikiölle ja että menee verenkiertoon, niin olen vähentänyt värjäämistä ettei tulisi mitään haittoja pienelle.

Valerie & vauveliini 29+0
 
Valerie: kyllä hiuksia voi värjätä ihan entiseen tapaan. Hormoonitoiminta saattaa vaan tehdä tepposen ettei väri pysy kunnolla tai ei tule niin vahvana kuin pitäisi.

Ma olis neuvola päivä. Ihan mukava mennä kun käyntejä on ollut niin vähän. Lääkäri neuvolaa ei ole ollut kuin rv7 ja silloinki katto vaan ultralla että asukki löytyy. Mitään sisätutkimuksia ei ole tehty koko raskaus aikana joten ei mitään tietoa mistään "tilanteesta." Olo mitä parhain, 7 työpäivää jäljellä ja hyvin olen jaksanut vaikka ollaan työparin kans tehty pitkää päivää.

Synnytystapa arvioon on lähete vetämässä. Esikko syntyi sektiolla ja tämä lapsonen on viihtynyt alusta asti rt:ssa joten normi synnytys kait tiedossa.
Tuttava synnytti vasta pikku kakkosen alakautta, esikko oli sektio ja hänellä kolme vuotta vanha sektio haava oli sisältä revennyt. Itse kuiten menossa hyvillä mielin synnyttämään tuli tämä sitten leikolla tai alateitse.

Possunuha piikkejä ei meidän perheessä ota kukaan, en näe tarpeeliseksi. Minusta rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi ja mie en miksikään koekaniiniksi ala.

Alku viikko oli pakkasta -18 ja -15 aamuisin ja tänään +5 ja vesisade, olipa liukasta. Mies soitti töistä aamulla jo seitsemältä että rappuset on sitten liukkaat ettet köntsähä. Ihanaa koululaisilla kun ovat päässeet järville jo luistelemaan.

Turvakaukaloksi tilasin Emmaljungan first classin, ihan vaan sen takia kun sopii adapterilla laitettavana meidän vaununrunkoon. Kaikki muu onkin tallessa esikolta.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Kuurakeiju + :xmas: 33+0
 
Voisinkohan minäkin liittyä joukkoon. Olen kirjoitellut pitkään vauvakuume- ja lapsettomuuspuolella ja hetken aikaa olin toisessa pinossa täällä odotuspuolella, mutta jossain vaiheessa raskautta elämä muuttui niin kamalan kiireiseksi, ja ahdistavaksi ja stressaavaksi, etten enää jaksanut aktiivisesti osallistua. Nyt kun synnytys alkaa lähestyä ja päiviin kuuluu lähinnä makoilua olen taas vertaistuen tarpeessa ja käynyt teidän pinoa täällä lueskelemassa. Itsellä on siis laskettu aika 6.12 ja poika on mitä todennäköisimmin tulossa. Tamisaareen olemme vielä menossa synnyttämään, kun taidetaan ehtiä enen sulkemista, mutta Espoossa asutaan. Esikoistamme odotamme ja 1 ICSI hoitojen ! pakastetun alkion siirrosta alkoi raskaus, eli hyvin toittu tapus on.

Raskaus on sujunut normaalisti, mutta nyt olen sairaslomalla äitiyloman alkuun asti, kun kohdun kaula oli alkanut pehmentyä, aueta ja lyhentyä. En tiedä onko tilanne oikeastaan vakava 4 cm on kuulemma vielä koko pituus, josta 2 cm kiinni ja kaksi auki. Supistelulääkkeitä määräsi lääkäri otettavaksi jos tarvis. Närästys on hirveä vaiva myös minulla. Melkein ruoka kuin ruoka alkaa närästää, jos sitä syö vähänkin liikaa ja illalla nukkumaan mennessä on joskus pakko ollut oksentaa, että olo on edes vähän helpottanut. Mitään konsteja helpotukseksi en ole löytänyt (piimää en pysty maun vuoksi juomaan yhtään). Yöt alkaa olla tukalia. Kaikissa asennoissa paikat puutuu. pissahätä on jatkuvasti ja kun yritän nousta sängystä lantion nivelet on niin löysät ja oikean puoleiseen pakaraan iitää kuin veitsellä pistäen siten että joudun tukea ottaen hiipiä vessaan.

Vauva on hirveän aktiivinen liikkumaan. Viikko sitten rv 31 + 5 ultralla kokoarvio oli 1950g eli ihan keskikäyrällä mennään. Vauva on raivotarjonnassa ja lapsivetä on normaalin verran, myös napanuoran virtaukset oli ok. Neuvolassa tiistaina 32 + 2 oli paino noussut kokonaisuudessaan 10kg, sf oli 30,5, sykettä ei meinattu pystyä kuuntelemaan minuuttia kun toinen nukkui ja käänsi hoitajalle selkäänsä. kuitenkin oli 127 muistaakseni, verenpaineet oli 120/74 olleet mulla hyvin tasaiset, hb oli laskenut 117 ja käski aloittaa rautalääkityksen aluksi kerran viikossa. liikkeet merkittiin ++

Mitäköhän vielä, olen siis 24 vuotias, täytän marraskuussa 25.
 
Upp3 noista vaunuasioista pikaisesti ennen nukkumaanmenoa.

Oletko huomannut että Ylivieskassa Asunmaa mainostaa nyt joitain tosi edullisia vaunuja. Muutamat Brion kombitkin (tietty väri vain) oli n. 300 e, jos en väärin muista.

Aattelin, että jos asut jossain kyseisen paikkakunnan lähellä, niin kantsisko käydä kattoon. Voivat olla parempia kuin noi Emmat? Vaikka muuten tässä nyt Asunmaasta olen valittanutkin, mutta ainahan siellä voi pyörähtää...

 
Tulin vain kuikuilemaan haltian kuulumisia, kun kirjoiteltiin samassa pinossa joskus. Kiva kuulla, että odotus on sujunut hyvin, vaikka muuten elämä onkin ollut stressaavaa! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti mukavasti. :hug: Ja tuonne meidän pinoonkin saat tulla mukaan, jos vain haluat. ;)
 
Tervetuloa haltia!! :) :wave: Kiva kun uusia ilmottautuu vielä, tulkaahan muutkin taustailijat kirjottelemaanki sieltä! ;)

Tintukka, ei asuta kovin lähellä Ylivieskaa, mutta kiitos kuitenkin vinkistä :) Emmat on tulossa jo meille, ens viikolla ovat perillä. kokeillaan ovatko hyvät vai palautetaanko ja katellaan toiset, vai ajavatko asiansa meidän käytössä :) Carenan vaunujakin parjataan kovaa, mutta siskollani on sellaiset ja tykkään niistä tosi paljon, joten voipi olla hyvinki mahdollista etten keksi mitään syytä Emmojenkaan palautukseen :LOL: Nimimerkki Ei kokemusta uusista hienoista (meille liian kalliista) vaunuista. Muutoin vois olla mielipide aivan toinen :whistle: :LOL:

Ainiin, sain viimeseen ultraan ajan eilisellä neuvolakäynnillä! Se on 4.11. eli n.3viikon päästä!! :) Jes, pääsee kurkkaamaan pientä vielä ennen kuin putkahtaa tähän maailmaan.. :heart: ja mahdollisesti saadaan myös veikkaus sukupuolesta (joka tosin jäänee paljastamatta kenellekään, en taida edes tänne kirjottaa kun mistä sitä tietää vaikka joku tuttu mun kirjotuksia täältä seurailee, heh :whistle: :snotty: :D )

Tänään kampaamoon, ihanaa! Hiuksia saa kyllä värjätä raskausaikana, ei tosiaankaa oo mitään riskejä sikiölle. :wave: Se vaan just, että joillakin hormonit tekee tepposiaan ja väri voi epäonnistua, joten mitään radikaaleja muutoksia ei kannata raskausaikana tehdä!!! :D

Upp3 ja masukki 30+3
 
jaha. 9 aikaan ois neuvola, vaihteen vuoksi, johan siellä on kerran tällä viikolla käyty :whistle:
Ens viikolla sit mammapolilla käynti.

Uusille tervetuloa!

Noista Emmoista, kaverilla oli moiset, kuulemma ei hyvät sohjossa/lumessa/soralla kun ei minkään sorttisia jousituksia ole koko kärreissä. Toivottavasti teillä jo on sitten keksitty niihin jousituskin :saint:

jes, ens viikolla tulee tytön kummi kahdek päivää vahtii kersoja kun ukko on iltavuorossa, kolmelle iltaa siis pitää viel keksiä hoitaja.
Systeriä kysyin yhdelle iltaa mut veikkaan etä se ei tule. tai ainakin yllätyn jos tulee. Pitää tulokkaan kummi-setää kysyy jos se tulis edes yhdeksi illaksi niin sit ei ois enää kamalasti ongelmia (paitsi jos polilta joudun jäämään osastolle) :ashamed:

Meillä on tytöllä ois 2.11 synttärit, jutshan mä sitäkin odotin :'( ja nyt se jo täyttää 7 :eek:
 
huomenta vaan kaikille ja uusille tervetuloa! =)

mua taas illalla supisteli... otin kaurapussin ja työnsin sen mikroon ja sillä sit helpotti, loppujen lopuks nukahdin sohvalle sen kaurapussin kanssa... :D ukko kysy et nytkö alotit hautomisen...

meijän poika täyttää marraskuun 21.pvä 3wee... kun mulla on la 1.12. niin mietin että jos viikkoa aiemmin jo pitäs ne sen synttärit... en tiiä onko loppujen lopuks mitään iloa siirtää niitä synttäreit viikkoa aiemmin, mut jos jaksais vähä paremmin järkätä ne... oishan sit jo viikkoi jotain 38+... voi että aika menee nopeesti!
 
Heissan Rovaniemeltä pitkästä aikaa =)

miekin nyt raapustan tänne,olen ollut piiiiitkään kirjoittamatta =) tässä masu kasvatetaan,liikkuva vaaveli on masussa ja Laskettu aika on 30.12.09 :heart:

mie nyt asustan yksin,vaavelin isä asuu eri ositteessa,olemma nyt näin...näemmä silti mut ei yhessä olla..
voi minun kullan numput lähtee Espanjaan 2 viikoksi tänään eksä miehen kans ja mummon ja papan ...ikävä tulloo..
mutta olen taas teidän seurassa ! :D

jaksuja kaikille !!!

mammaroi ja rv 29+ 2 ( .)
aleksi kohta 10v ja aaro 6v
 
MammaRoi Oonkin monesti miettinyt mitä sulle kuuluu kun et oo kirjotellut mitään. Hyvä että kaikki on kuitenkin hyvin vaikka parisuhde ei onnistunutkaan. Toivottavasti mies on kuitenkin mukana vauvan elämässä erosta huolimattakin.
 
Huomentapäivää.

Täällä pitäisi saada inspis siivoamiseen. Taitaa vaan hetken kestää. Meinaa olla vaikeaa saada itseään ylös aamusin. Noh, jospa se tästä.

Tervetuloa haltia! :)

Josko hetkeksi sohvalle... Vielä...

Kattiina ja Möykky 34+1
 
Juu ei ainakaan miun kampaaja mitään sanonut, kun kävin varaamassa ajan leikkuuseen ja väriin, ensi viikolla saakin sitten uuden pään. Yleensä vaan värjäilen kotona juurikasvua pois, kampaajalla käynyt viimeksi vuosi sitten...

Mun pitäis kanssa vähän siivoilla tänään, tyttö lähtee isälleen viikonlopuksi ja miehekkeen lapset tai ainakin toinen lapsi ois kai tulossa meille, eivät ole kuin parisen kertaa meillä käyneet (murkkujen mielenosoitusta tai jotain hieman havaittavissa...), niin en halua, että tää kämppä on kuin sikolätti.

Mun esikoinen täyttää helmikuussa 6v, siis ihan käsittämättömän nopeesti aika menee, eilenkin meinas itku tulla, kun pähkäilin kaupassa minkä kokoisen talvihaalarin neidille ostan, jotta menis koko talven, kun eihän miun vaavi voi vielä olla niin iso, että 128cm haalarin joutui ostaa... Eipä ois pienemmässä jäänyt kasvuvaraa, kun kotona sitten sitä testailtiin.

Ja poksis vaan, 32+0 :heart:
 
mammaRoi :hug: onpa ihana kuulla sinusta!!
uusille tervetuloa joukkoon kirjavaan
Neuloasta just kotiin palailin..
RV 32+4
RR 112/78
Pissa puhdas
Sf 31 (eli yläkäyrillä mennään)
Paino -82g (terkkari meinas vähän et oonko alkanu laihuttaan :| ) kokonais summa jotain 5kg paikkeilla
Vauva rt ja sykkeet + liikkeet ok
turvotus + (tästä kait se mun painon heittely johtuu, vaik syön ku hevonen)
Lapsivettä ok ja istukka ok

Mul oli esikosta lapsiveden määrä vähissä ja istukan renat kalkkiset, ni seurailevat nyt niitä neuvolan ultralla. Meinasin eka et kysäsen painoarviota, mut aattelin jättää seuraavaan kertaan. Meil terkkari piti itsestään selvänä et ottasin sikurokotteen, mut en mä silti tiiä otanko sitä :headwall: :headwall: sanoin et oon hyvin epävarmalla kannalla, ni terkkari tuumas vain, et on katottu et raskaana olevat kuuruvat suurinpaan riskiryhmään (ei sit perustellu puolesta eikä vastaan sen enempi)
 
Neuvolassa käyty, paikat vaan kypsyy ja kypsyy, kypsyys luokka vastaa viikkoja 37-38.
Sit viel oli yks ystävällinen äiti tuonu penskan hoitoon vaikka ite oksentanu eilisen ja yön. kiitti vaan, sen tietää että meille jos tulee ni lähtö tulee. pitäs olla 3vk saamattta mitään tautia.
Neuvolassa kaikki ok, paino seilaa, 3päivässä oli tullu painoa takas900g, viimeks oli tippunu yli kilon muutamassa päivässä.
Hiukan turvottaa/ei turvota.. alapaine on päätäny nousta, nyt on ollu monta mittauskertaa 70. aikasemmin hyvä ku oli 55.

täällä on h*lvetilline najokeli, sato alijäätynyttä vettä lumelle/jäälle, on nimittäin liukasta.

Mammaroille, jaksamista!

Myräkän kuulimisia odottelen..
 
Hellurei!
Närästykseen mulla auttaa piimän lisäksi mikä tahansa maitotuote, maidot ja jukurtit on nyt kovaa kamaa! Ja pitäs muistaa vähentää sitä limun juontia :snotty: hiilihapot kun pyrkii takasi kurkkuun.
Unohti hetkeks melkein raskaudenkin kun kävi uimassa, olo oli sanoinkuvaamattoman kevyt altaassa!
Hihi, näin melkoista unta! Synnytin ja paras ystäväni toimi kätilönä, koko synnytys kesti alle tunnin ja ihan luomuna meni. Sitä sitten siinä unessa pähkäilin että olisi pitänyt pestä eilen ne vauvan vaatteet jo, nyt hällä ei oo mitään päälle pantavaa.. :) Eilen kun oikeassa elämässä jo hypistelin vaatteita mutta aattelin että jos pari viikkoa odottelis ja sit pesis ja laittais kaiken valmiiksi pientä varten :heart:

pikkukaveri lähettää terveiset vesisateesta :wave:
 
Täällä on tullut sivukaupalla tekstiä muutaman päivän poissaolon aikana :) Eli tervetuloa vaan kaikille uusille :flower: ja jaksamisia kaikkien raskausvaivojen kanssa niille kenellä niitä ongelmia eniten on :hug:

Täällä ei mitään kummempaa. äitini kanssa puhuttiin muutama sana tulevasta synnytyksestä. Minä olen syntynyt täysin luomusti 70-luvulla, ei kuulemma ees tarjottu mitään kipulääkkeitä :eek: ja synnytyksen kesto oli about 4 tuntia. Samanalainen synnytys olis täälläkin tavoitteena, kiitos :LOL: - siis lähinnä kestoltaan.... tosta luomuilusta en nyt kyllä niin tiiä. :D

Kahtena yönä on tullut myös synnytettyä... tai ekana yönä synnytin 3050 g, 50 cm tytön, synnytyksestä en vaan muistanut yhtään mitään ja unessani jouduin kyselemään mieheltäni yksityiskohtia synnytyksestä kun oli niin hämärän peitossa koko tapahtuma. :p Seuraavana yönä olinkin taas raskaana mutta lapsen isä ei ollutkaan mieheni vaan Unelmien poikamiehen juontaja :kieh: ja siitä olin vähän harmissani kun mies tulee pettymään ettei olekaan lapsen isä :) ja tämäkin vauva oli tyttö... oliskohan enneuni?!

Taitaa nuo unet olla aika monella synnytysvoittoisia tällä hetkellä ;)

Hauskaa viikonloppua joulumasuille!
t.Killi ja topi 31+4 :heart:
 
Joku kyseli tuol et onko laitettu mitä valmiiks :) Ainoo mitä laitettu ni oon pessy vauvanvaatteet ja hankkinu kaikkee... Pitäis tää asunto järjestellä ku muutetaan huonejärjestystä fiksummaks... mut hoitopöytä ollu jo alkuraskaudesta hankittuna, sitteri ostettiin tossa pari viikkoo sit, sänky on esikolta, pitäis vaan maalata, sit ostin tossa pehmusteen pöytään, vaipparoskiksen ja leikkimaton :) hyppykiikku ja baby björnin kantoreppu on esikoiselta ihan priimakuntoset... BPA-vapaita tuttipulloja ja tutteja tullu muutamia hankittua... viel pitäis jotai tilpehööriä.. haaveena hankkia Disney vauva tikru-nalle puh pinniksen pehmuste, pussilakanasetti yms ja uudinverho... sit pittäis viel ne firkonin f7-yhdistelmät tilata... ja appiukko teki ite vauvalle ison puukehdon joka pitäis hakee appilasta kotiin :)

vointia sen verran et ennallaan on, supistelee enemmän ja vähemmän, turvottaa,päätä särkee ja on rintakipuja :S maanantaina olis neuvola, saa nähä mitä ne pissan protskut nyt sanoo :S kovasti poitsu tuolla mutkuaa ja tuntuu että meinaa navasta tulla pihalle :D
 

Yhteistyössä