***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Täällä taas seksi puheenaiheena.. No meillähän mies rupes jo puolenvälin aikaan hannaamaan, ei kuulema raskaus ole hänen juttu.. Jonku aikaa kuitenki harrasteltiin aina välillä. Nyt kuitenki ollu jo yli kk edellisestä kerrasta. Oli pakko miehelle nauraa että mitenhän sitä pärjää ilman, ku lääkäri käski olla 2 viikkoa ilman seksiä :D Mies vain nauroi.. :)

Siellä osastolla ollessa (siis koko viikon aikana) ei suoli toiminu ku 2 kertaa. Eilen sit toimi normisti, niin jumalaton peräpukama putkahti sieltä esiin ja on aivan sairaan kipeä. Koitin sitä peilillä katsoa niin ihan sellanen verinen pukama (mulla ei näitä oo ikinä ennen ollu).
Eikö muu kuin kylmä vesi auta? Tää on nimittäin ihan kauheeta tuskaa |O

Tänään lähdetään anoppilaan, viikko ollaan siel pojan kans. En mä voi sen kans kaksitaan kotiin jäädä.. Saattaahan se sielki aika käydä pitkäks, mut ainaki levätä saan.

Toppavaatteista vielä, mä ostin sen lämpöpussin kaukaloon ja villavaatteita. Niillä nyt ainaki kotiintulon pärjää. Sit oon tilannu norjasta sellaset lämpimät tossut jossa vissiin lampaankarvaa sisällä. Sit pörröisen pipon ja tumput samaa sarjaa. Niin ja villaruskon kypärämyssyn kävin hakemassa myös. Joku haalarihan se on ostettava, mutta vasta kun näkee kumpi sieltä putkahtaa.. Äitiyspakkauksen haalari oli kiva tällä kertaa, et sitä tulee varmaan jopa käytettyä :)

Myräkkä ja keiju 32+3

Se on niin ihanaa kun mies ei osaa viikata tai ripustaa pyykkejä, yritä nyt myräkkä vaan sietää, et vauva pysyisi viel jonkun aikaa masussa. :hug:

Meillä mies ei osaa ripustaa vaatteita kuivumaan, aina on rypyssä ja aina jää joku kohta märäksi, imurointi hoituu silleen naps 10 minuutissa, pölypalloja jää jälkeen, lattiat pestään huips! sieltä täältä ja viikkaus, mitä se on... Itseä ärsyttää, mutta suu supussa oon, pitää vaan olla onnellinen vaik onkin vähän silleen ja tälleen tehty, pääasia että tekee.

Vauvanhoitoa seurasin esikoisen aikaan järkyttyneenä, eihän sitä vaippaa noin voi laittaa tai noin sitä syötetä, mikä ihmeen vaatetus sillä on päällä ja plaplaplaa. Tosikoisen aikaan olin vaan hiljaa ja ihastelin että onpa ihana mies kun auttaa. :heart:

Seksi ei maistu sit mitenkään päin, osasyynä on nää kivut ja supparit, mut hyvinä hetkinä sitä vaan lojuisi toisen kainalossa ja pusuttelisi, mies silti yrittää jotain muutakin.
Saattaa mennä kuukausikin ettei edes ajattele, ukkoparka senkin eestä.

meemee ja stella di natale rv31 :heart:

|O |O |O |O |O

Voi taju mikä väsy. Tais olla eka yö kun en nukkunut oikeestaan ollenkaan. Toista lonkkaa vihloi NIIN kamalasti ja sit kun sain hyvän asennon joskus neljän maissa, niin anoppi ja appiukko aloittivat yhteiskuorsauksen olkkarissa. |O |O |O

Limatulpasta Onko siinä aina verta mukana? Äsken nimittäin vessassa käydessä huomasin ison "klöntin" housuissa, mut ei ollu verta ollenkaan.. :snotty: :x
Mulla nyt rv 34+0

miracles, limatulpassa voi olla tai olla olematta veriviiruja. mullaha on tulppaa tullu jo yli viikon.
Ekasta se tosin tuli kertralaakilla silleen plops ja siitäpä se sit käynnisty synnytys.
nyt tulee vaan semmosta "räkää"..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
miracles, limatulpassa voi olla tai olla olematta veriviiruja. mullaha on tulppaa tullu jo yli viikon.
Ekasta se tosin tuli kertralaakilla silleen plops ja siitäpä se sit käynnisty synnytys.
nyt tulee vaan semmosta "räkää"..
Mulla on kans edellisistä tullu se kertalaakista ja synnytyskin käynnistynyt samalla..

sekstaillaan vähän vaihdellen, kuitenki vähintään kerta-pari viikossa. joskus useemman kerran päivässä :whistle: alkaahan se vähän hankalaa olemaan, ja varsinki iltaisin oon aika kipeenä kun päivän touhunnu nii ei sit meinaa aina haluttaa, mutta mieshän osaa kyllä sen houkuttelun.... :whistle: esikon aikaan harrasteltiin ihan loppuun asti, edellisiltanaki oli tullut harrasteltua kun yöllä heräsin säännöllisiin supistuksiin. sit menin suihkuun ja alko verinen limatulppa irtoilee jne..

nyt epäilin että irrottelis limatulppaa jo, ja kerroin tästä torstaisella neukkukäynnillä. täti teki siinä sit sisätutkimuksenki ja hanska oli märskissä tutkimuksen jälkeen, ja sanoi ettei se limatulppaa ole vaan paksumpaa valkovuotoa. vaikka on tosiaan semmosta paksua kellertävää limaa :x :snotty:

esikko oli mummilassa yökylässä, mentii miehen kaa jo yhdeksän aikaan illal nukkuu ja nukuttii puol kasiin, kymmenen aikaan haettiin poitsu kotiin kun oli niiiin tylsää ja kova ikävä!! :D

vähän alko huolestuttaa kun te muut ootte varustautuneet pienen koon toppapuvuilla vauvan tuloon, mut ite oon ostanu tosiaan pelkästään ton lämpöpussin.... mut esikkokin käytti kyl viime talven pääasiassa tota äp-vanupukua kun oli niin kuumaverinen :eek: vaunuissa oli kuitenni myös sit se toppapussi, joten tarkeni. siihen jos erehtyi laittaa viel viltin päälle, niin armoton huuto tuli kesken lenkin kun hiki virtas pikkusella.. eli enpä taida stressatakaan sen enempää tämän vauvan puuttuvaa toppapukua kun on kuitenni tuo lämpöpussi jne. ;)

Upp3 ja masukki 30+5

mulla noita lonkka kipuja myös ,ei kivaa,sit kun liikun kovasti päivisin yöt sit tuskaa ja samoten illat :eek:
minulla on vaaville ihana pörröpuku 56cm ja villapuku alle se tarkenee varmaan niin ..voi olla että ostan sen toppapuvunkin vielä ; ) 62 ja 68cm toppuvut on kyllä..huonosti olen löytänyt täältä rovaniemeltä talvilakkeja vauvalle..hmm..
jaa et seksi juttuja täällä puhutaan :D silloin kun olin vaavelin isän kans yksi kerta kun kävi..:whistle: säikähdin pirusti kun verta tuli :eek: :eek: rauhottu sit aika heti..kamalaa oli... :/
pitäs leffa oikeestaan hakee illaksi,ihanasti aurinko paito aamulla mut ,ei enään,alkaako sataa...
mutta nyt on masu täynnä ruokaa taas! jaksamista mammat :hug:

mamma 34v ja rv kohta 30
pojat vm 99 ja vm03 ( jotka espanjan lämmössä..)

Uuh kun tuntuu että vauva tulee sieltä just. Supistele ei, mut selkää jomottaa oudosti ja menkkamaisia kipuja alavatsalla.. Pitänee mennä makaamaan ja nostaa jalat ylös, ettei se pikkunen sieltä pääse yllättämään :D
Pitäs kohta lähteä sinne anoppilaan, 100km matka taas autossa..

Nyt ei Myräkkä muutakuin kintut ristiin ja ylös ja sano sille vaavelille, että pari viikkoa pitäis vielä jaksaa :D . Ihan vakavasti, toivon todella, että saat muutaman viikon lisäaikaa, että pikkuinen ehtii kasvaa ja kypsyä :heart:

Jessie + :xmas: 29+5

Toppavaatteista meinasin ostaa vain lämpöpussin vaunuihin, mutta tänään taas muistui järki päähän. Pitää ostaa kuitenkin kunnon puku, jos sattuu olemaan sellainen vauva, joka ei suostu olemaan vaunuissa (kuten tuo esikoinen), niin pystyy sitten paremmin kantamaan rintarepussa tms. jos on kunnon puku.

Takana hirvein ulkoilu ikinä. Yritettiin tytön kanssa tuonne vajaan kilsan päässä olevaan puistoon tuon aamuisen räntäsateen jälkeen. Loska tarttui rattaisiin sellaisiksi möykyiksi, ettei pyörät liikkuneet yhtään mihinkään suuntaan, tyttö huusi hysteerisenä koko matkan, heittäytyi menomatkalla pois vaunuista enkä saanut sitä rimpuilevana enää sidottua vaunuihin tämän mahani kanssa. Niinpä sitten raahasin tyttöä kainalossa ja paikalleen jumittauneita vaunuja toisella kädellä puistoon ja takaisin. Pari tuntia meni koko reissussa. Mies on autoa korjaamassa, piti tulla aamulla takaisin mutta nyt oli vasta lähdössä, ehkä sitten illalla on jo täällä...

Bellona 30+6

Heipat!

Lukemassa olen pikaisesti käynyt mutta en nyt jaksa kirjoittaa pidempään. Flunssa taas nostanut päätään, kestänyt jo yli kolme viikkoa. Lisäksi jatkuvasti supistaa, ei kivaa.

Jaksuja kaikille!

Poks poks!

Pööpötti ja Masukki 33+0 :heart:

Myräkälle jaksamista ja toivotaan, että vaaveli pysyy vielä mahassa muutaman viikon ainaskin!

Uusille tervetuloa!

Eilen käytiin miehen kanssa synnärillä ja kyllä minun kohdalla tuntuu, että tieto lisää tuskaa. Pelkään vissiin enemmän kivunlievityksiä kuin itse synnytystä :D. Mutta se on hyvä pelätä sellaista, mitä ei voi tietää. :LOL: Enkä tiedä, pelkäänkö oikeasti. Luotan kuitenkin kätilöihin, että he auttaa ja neuvoo sitten synnytyksessä. Ehkä voin siis rauhassa unohtaa koko synnytyksen, kunnes sen aika on käsillä.

Kattiina ja Möykky 34+3

Melkoiset viime päivät ollut myräkällä. Nyt rennosti vaan ja annat vaikka kaikki sotkut ja pyykit kaatua päälle. Eiköhän vauvan terveys mee nyt kuitenkin edelle!

Sekisistä... aika hiljasta on. ehkä noin parin viikon välein harrastetaan. Haluja ei oo oikein ja mies on aika varoivainen eikä halua vähäänkään painostaa.

Vaatteista... Oon ostanut 56cm haalarin ja fleesen ja vaunuihin ja kaukaloon on molempiin lämpöpussi. Pari isompaakin haalaria on jo ostettu. Anoppi on myös kutonut villa-asun, joten ei pitäisi pienelle tulla kylmä.

Muutenkin on nyt kaikki jutut sitteria vaille ostettu ja vauvan huone on sisustettu jo valmiiksi. Nyt pitäis seuraavien viikkojen aikana pestä kaikki vaatteet ja peitot yms. vielä valmiiksi.

(.) alkaa olemaan jo tosi tukala olo. Turvottaa, närästää ja on ihan veto pois. ei tarvi kun tehdä joku pieni juttu niin olo on kun olis tehnyt 15h työpäivän... puuh. Toivottavasti tää ei tästä nyt ihan hirveesti pahene. Miten tällasen olon tai (pahemmankin) kanssa voisi jaksaa vielä seitsemän viikkoa?! :eek:

Leppis ja tonttutyttö rv 32+4

Täällä supistukset lisääntyneet ja kävin tänään päivystyksessä :| .

Kohdunkaula on vielä kiinni ja kiinteä, mutta on lyhentynyt. Vielä ei ole kuulemma varsinaista pelkoa ennenaikaisesta synnytyksestä, mutta koska muutoksia on tapahtunut niin pitää ottaa rauhallisesti ja tarkkailla tilannetta. Lääkäri jo pelotteli, että joudun varmaan taas osastolle makamaan :headwall:

Tervetuloa uusille ja jaksamisia muillekin lepäilijöille ja vaivaisille!

Sonja ja vaavi 29+3

Hauskaa maanantaita kaikille."Liskojen " yö takana.4 luovutin ja nousin ylös...ottaa sitte päikkärit :)

Seksistä...meillä on rajoitettu lääkärin määräyksestä kertaan vkossa, luoja että on kamalaa...

Huomenna olis lääkäri ja ensvkolla äippäpolille...

30+5

Yöllä valui joku kamala puolen desin möntti pöksyihin, sellaista kellertävänvaaleankukertavaa limaa, meinasin et eilen oli vielä se viimeinen hiivalääkitystabu laitettu, voisko tehdä valkovuodosta sellaista, mut noin paljon? Muistutti kyllä esikon aikaan tullutta limatulppaa enemmän, kun nuo paikatkin on pehmenneet ja lyhentyneet joka tarkistuksella.

Ja eilen olin menossa suihkuun niin siinä seistessä tuli järkyttävä kipu oikealle puolelle masua, hengitys ei kulkenut ja kävellä ei pystynyt, 30min. kesti. Alkoi alavatsapoltoilla, mitä on ollutkin aikaisemmin ja sit levis ylöspäin. Silmissä näkyi tähtiä ja pyörrytti. Näkökentässä on kokoajan kivoja palluroita ja valoviivoja. Mittasin eilen verenpaineen kaks kertaa ja sama tulos tuli 106/72, syke 81.
Istuin saunajakkaralla itkien ja hiestä märkänä, lievempi vaihe kesti tunnin ettei pystynyt mennä makaamaan vaan istuma-asennossa piti nököttää ja jos liikkui tuli taas repivä poltto alavatsaan.
Soittelen tänään neuvolaan ja kyselen samalla kun niitä kustestin tuloksia ei terkka soitellut vaikka lupasi.

meemee ja stella di natale 31+1

meemee, inhottavan kuuloinen kohtaus :eek: :hug:

ite valvoin yöllä pojan kans pari tuntia, ja sit ku hän nukahti nii ei meinannu itelle tulla uni silmään kun sydän löi niin epätahtiin :eek: heräilin jo ennen tuota kuin poika heräs, eli jatkui monta tuntia nuo rytmihäiriöt... mulla noi on siis sellasia että lyö pari kertaa nopeasti, sit tauko ettei lyö ollenkaa, nopeaa pari kertaa, tauko... huoh. näitä tällaisia ollu siis ainaki viiden vuoden ajan satunnaisesti.. terkalle sanoin torstaisella käynnillä mut meinasi johtuvan matalasta hemoglobinista... ja sydänkäyrääkään ei hyövää ottaa muutoin kuin "kohtauksen" aikana.. :/ ja nää kun ei säännöllisesti tulevia oo.. äh.

Tänään saahaan ne Emman vaunut, pääsee rynkyttää niitä et onko jousitusta ja hyövääkö ottaa niitä :D

Upp3 ja masukki 30+6

Huomenia! Ajattelin ihan vaan vähän kuulumisia kertoilla, tosin eipä mulla tässä juurikaan kerrottavaa ole. Ihan samaan malliin mennään, työlästä alkaa oleminen olla mutta just mihinkään ei koske eikä edelleenkään närästä ja sormukset mahtuu sormiin joten mikäs tässä on ollessa toisaalta. Pitää vaan ottaa rauhallisemmin kun tuntuu että pienikin vauhdin lisäys pistää hengästyttämään ja toisaalta nyt on ollut entistä enemmän kivuttomia supistuksia toisin sanoen kovuttelee kohtua monta kertaa päivässä. Ihan riittää jo kun on pitkällään ja nousee siitä ylös.

Vauvan vaatteista: Vauvalle en ole ostanut kuin lämpöpussin kaukaloon. Sit on tietysti Ruskovillan välihaalari ja esikoiselta pakkauksen vanuhaalari ja yks toinen syötävän söpö ruskea vanuhaalari. Tähän hätään en kyllä ajatellut ostaa toppahaalaria vaan mennään sillä äitiyspakkauksen haalarilla. Hattuja vois katella sillä silmällä mutta toisaalta on tullu neulottua Ruskovillan ohjeella niitä kypärän mallisia nauhahattuja suunnilleen kaikissa sateenkaaren väreissä joten eiköhän sitä niilläkin pärjää kun on villainen kypärämyssy olemassa. Ja pääseehän sitä kauppaan sit jos tuntuu että millään ei pärjää ilman sitä ja tätä. Jotain pieniä hoitotarvikkeita pitäis ostaa, ajattelin että jos varmuuden vuoksi tutin ostaisi ja sit pitäis ostaa pyllypyyhkeitä ja samoin varmuuden vuoksi yksi pakkaus pullotutteja jemmaan. Tupperin pullot on kaapissa odotelleet esikoisen vauva-ajasta lähtien että JOS niitä vaikka joskus tarvitsisi.

Mutta siis tilannehan on se että KAIKKI vauvanvaatteet ja peitot ja lakanat ja kaikki on pesemättä kunnes vessan remontti alkaa olla loppusuoralla. Tuskinpa tämä ipana ennen joulukuuta syntyy mutta vannomatta paras.

Lisäys vielä seksistä: Kyllä harrastetaan aina kun vaan jaksetaan :D Tai siis kyse on lähinnä siitä että mulle kyllä kelpais aamulla ja illalla ja vaikka siinä välissäkin mutta tuo miekkonen kun menee seiskaan töihin ja sen jälkeen tekee vielä tuota vessaremppaa niin se ei tahdo aina jaksaa mun vauhdissa mukana :D

Oikein hauskaa (sateista??) päivää kaikille mammoille!

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv 31+5

ps. Uppis: onhan tuo tommonen pieni ja sievä verrattuna mun mammuttimassuun :LOL:

Terveisiä utsjoelta! Miehen vanhempien luo tultiiin nyt sit. Eilen kipeyty poikaki, eli ihan hyvä että tultiin, ei sitä olis kotona voinu hoitoon viedäkään.. Tuolla se vaari nyt leikittää poikaa ja minä makaan peräkammarissa :D

Eilen oli tosi tuskaiset oltavat. Kohtuun koski ja välillä supisti lujaa. Mut supistuksia tuli vain puolen tunnin välein, niin en alkanu hötkyillä.. Toivottavasti tämä tilanne nyt lähtis äkkiä rauhoittuun, on tämä rankkaa..

Kakalla en oo uskaltanu toissapäivän jälkeen käydä, sen peräpukaman takia. Nyt kyllä jo seki lähteny rauhoittuun, mut se kipu oli jotain niin kamalaa! Kai se siitä huolimatta on suoli saatava toimimaan tänään.. Muuten tulee tukalaa..

meemee kuulostaapa tutulle.. Juuri tuollainen kova kipu tuli mullekin maanantaina, joka sit lopulta laukas supistelut. Toivotaan et sulla menee nyt nuo kivut ohi, mulla ne nimittäin vaivaa edelleen; ei niille keksitty syytä. Niinku eilenki tosiaan oli kohtu ihan kipeänä, aivan kosketusarka.

Väsyttäis, taidan vähän torkahtaa..
Myräkkä ja keiju 32+4

Myräkkä, levolacia naamaan niin on helpompi käydä kakilla :saint:

Meemee, kamalan kuulosta, toivottavasti ei tuu toiste :eek:

Mulla yöllä oli selkä tulessa, siis ihan oikeesti, tuntu siltä että joku laitto nuotion tai muuta selän päälle tuossa alaselässä missä on myös ristiliitokset, mietin jo että lähden suihkuun kun oli niin kamala olla. samalla supisteli, liekkö siitä johtunu..

Pitäs saada itestään ihmisennäkönen ois pojun neurologi tänään..

Alavatsakivut jatkuu ja supistelee vähän väliä, vaik viime päivinä ollut hiljaista. Helkkari kun terveydenhoitajaa ei saa kiinni kuin vasta 12 aikoihin puhelinaikana, muuten menee vastaajaan ja ei ole soitellut takas vaik viestiä jättää..

Pisulla käydessä ei kyllä yhtään voi pinnistää, niin painava tunne tuolla alhaalla, limaa valuu edelleen, varsinkin pissiessä. Ukko on töissä saaressa ettei siihenkään saa kunnolla yhteyttä, täytyy kait äidille soittaa kun tossa lähellä onneks on. Sormissa koko yön ja aamun ollut tätä puutumista, turpoamista ja särkyä, ei auttanut vaik eilen join 2l vettä ja muita juomia viel päälle, nyt heti aamusta mennyt jo 1l ja ei helpota..

Kiitos kommenteista tuohon talvivaateasiaan. Minä täällä siitä siis kyselin, en tiedä miksei nimimerkkini tullut näkyviin tuohon viestiin... =)
Tuo lämpöpussi on alkanut enemmän ja enemmän kiinnostaa. Onko tämä jollain ollut jo käytössä aiemmilla lapsilla? Mainostavat ettei alle tarvitsisi pukea sisävaatteiden lisäksi muuta kuin tumput ja pipot? Voiko tosissaan olla että bodyssa ja puolipotkareissa pärjää vauva siinä pussissa?

Yhteistyössä