***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Myräkkä en oo tällä sivustolla vielä näyttäytyny mut satuin lukemaan juttujanne ja huomasin et sulla vähän sma tilanne ton sf-mitan kanssa. siis ettei kasva.
eli mun tilanne tämä rv 36+0 menossa. sf-mitta ei oo kasvanu ollenkaan viiteen viikkoon. eli menny näin:
rv 31+1 sf 31cm
rv 33+0 sf 30cm
rv 34+2 sf 30cm
rv 35+2 sf 30cm
rv 35+6 sf 30cm
Oma paino on kyllä noussu liiaksikin varmaan :) yhteensä 15 kg nyt.. eli vauva on kyllä ravintoa saanut :LOL: mut toinen asia kuljettaako istukka enää sitä tarpeeksi tehokkaasti.
mie sain lähetteen viimeviikolla neuvolasta ja äippäpolille olis tarkoitus mennä huomenna tutkimuksiin. kieltämättä on mielessä pyörinyt mut helpotusta on tuonut kun masuasukki on todella vilkas kaveri ja sykkeet on ollu hyvät! huomista ollaan vuotettu pelolla ja innolla mut pitkä odotus ei olis enää.

sarppa ja höyry 36+0

Myräkälle tsemppiä :flower:

Mulla puutuu kummatkin kädet ranteista lähtien ja turpoaa kolminkertaisiksi, sormet muistuttavat enemmänkin makkaroita kuin pikkusöpisnakkeja. :)
Nukun kummalla kyljellä tahansa ei vaikuta, vaan kummatkin kädet samaan aikaan. Ruoanlaitto ei meinaa onnistua kun veitsen kanssa on ongelmia, puutuu koko kädet, samoin haarukan/lusikan kanssa kun joutuu pitelemään. Pannuja tai muita painavia en pysty nostelemaan kun tipahtavat suoraan kädestä, vihlova kipu tuntuu ranteissa ja käsi kramppaa niin että ote aukeaa ja tavarat tippuu käsistä. Neuvolassa ei ota edelleenkään kantaa tähän asiaan, turvotus on huomioitu.

Myräkälle ja Delfikselle jaksamista! :hug: Ottakeehan rauhassa! Samoin Koivunkäpy! :)

Täällä paukahti viikot tänään, kasassa 30viikkoa! Eilen tilattiin anttilasta halpis-vaunut, emman bestar-yhdistelmät...jospa ne asiansa ajais, ei todellakaa oo varaa tuon kalliimpia ostaa ja jotenkaa ei käytettyjä haluta alkaa kattelemaan kun nyt kahdet vanhat vaunut ollu esikolla jotka ei oo meidän tarpeisiin vastanneet ollenkaa, joten ei oo jaksamista alkaa testailee sattuisko käytetyistä hyvät kohdalle tällä kerta...... :kieh: ja noihan on nyt tolle esikollekin passelit, löytyy kunnon vyötkin, joita toisissa meidän vanhoissa vaunuissa ei oo ollenkaa ja toisissa vaan lannevyö. :eek: yhdesti onki tuo viikari tippunu pää edellä alas rattaista kävelyllä ollessamme. :(

masu on melko supistusherkkä jos erehtyy vähänki enempi touhuamaan tai pojan kans leikkimään lattialla. :/ jotenkaa en silti osaa pelätä noita supistuksia kun eivät oo mitään aiheutelleet tässä 15 viikon aikana jolloin on ollu niin kipeitä kuin kivuttomiakin kovia suppareita... vaikka pitäis varmaan ottaa noi jonkinlaisena varoituksena, mutta...... :ashamed:

Upp3 ja masukki tasan 30! :heart:

Myräkälle tsemppiä :flower:

Täällä ollaan huonovointisia. Eilen oltiin kanssa. Oksettaa vallan, mutta ei vielä ainakaan ole sellainen olo, että tarvitsisi lähteä laattaamaan. Potkut tuntuu ylhäällä ja painaa tuohon rintalastan alle, etten ihmettele. Tiedä oikein miten päin olisi.

Heippa,

Täällä vaivaa myös nuo sormien turvotukset varsinkin öisin..aikaisemmin turvotus oli jaloissa tosi pahana ja pakotti ihan helvet... mutta nyt tosiaan siirtynyt käsiin ja sormiin. Tiedä sitten kumpi on mukavampaa, varsinkin kun molemmat haittaa nukkumista aikas paljon.
Mutta myöhemmin lisää, nyt vastaanottamaan uutta jääkaappi pakastin yhdistelmää =)

Firesun ja pallero 31+3

Upp3 Toivottavasti tykkäätte noista Emmoista. Yhdelle tutulle kävi niin että ostivat noi uutena, mutta eivät tykänneet yhtään kun niissä on olematon jousitus. Eivät siis ole oikein häävit muualle kuin asfaltille ja tosi huonot metsäteillä. Ostivat sitten tilalle pari vuotta vanhat käytetyt Orat ja hyllyttivät nuo.

Pitänee välillä käydä täälläkin ilmoittautumassa :)
Täällä kärsiskellään raskausmyrkytyksestä...
Toissapäivänä käytiin jo synnärillä lepohuoneessa,
ottivat kokeita ja käyrää yms...
protskut plussalla, pää ja ylävatsa kipeenä,
turvottaa :S
Tehoseurannassa nyt tuonki takia...
Kohdun suu pehmeä mutta vielä kiinni kuitenkin (onneksi)
Supistelee kovaa ja kipeesti (siksi synnärille mut laittovatkin)
poika viihtyy poikittain tuolla yksiössä...
sf-mitta menee siinä 30cm tuntumassa...
Vuodelepo jatkuu :S
sitäpä ollutkin alusta saakka :S
Viikon välein saa nyt juosta neuvolassa
ja ä-polilla ultrauksissa...
painoarvio oli poitsulla toissapäivänä 1800g :heart:

Vatukka, paljon sulla on jo viikkoja? Voimia makoiluun. tää on kyllä syvältä, vaikka onneks ei kestäkkään kauaa.

Neuvolassa kävin pikana näyttää alakerran ku tuntuu kummalta, paikat on hyvinhyvin pehmeet ja pää tuntuu alhaalla. jotta ei passaa hyppiä, tipahtaa viel lahkeeseen :kieh: no, koha nyt edes viikon viel pysyy koossa ni hyvä.

Tuo käsien öinen turpoominen niin sen voi saada kuriin oikeella käsien asennolla , eli kädet pitäs taivuttaa ranteesta just toiseen suuntaan mihin ne normaalisti tulee taivutettua. Eli koittaa kääntää vähän ylöspäin.
Mulla oli paino tippunu viime perjantaista liki 2kg, mitennii pientä turvotusta.

Meillä ukko mietti jos hävitettäs noi borat mitkä ostettiin, roskiin oli niitä nakkaamassa. kielsin laittamasta koska vaikka niissä pari pientä vikaa on niin ei ne estä käyttöä, tiedä jos joku tarvii niitä jos ei ite tarvia.

Mulla on kans huonoaoloa, välillä nostaa juttuja kurkkuun asti mut ei oo viel ykä lentäny kertaakaan.

Heippa! :wave:

Täällä taitaa vihdoin olla flunssa helpottamassa, huh huh!

Kontrolliultrakuulumisia
: Painoarvio 2030g, toinen munuaisallas edelleen vähän laajentunut, mutta siinä rajoilla menee. Sinnikkäästi ollaan perätilassa, tismalleen samassa asennossa kuin aiemminkin. Masukin pää oli jopa vähän muokkautunut tuosta syystä suipoksi, pitäisi kait normalisoitua syntymän jälkeen. Lääkäri epäili ettei pikkukaveri luultavasti käänny, kun on niin sitkeästi ollut pitkään samassa asennossa. Nyt sitten rv 35-36 kontrolliultra tuon perätilan takia. Ulkokäännöstä minulle ei kuulema voi tehdä istukan sijainnin takia, ja kuulema tämän hetkisessä perätilassa liian kovat riskit jotta voisi synnyttää alateitse. Harmittaa kovasti, en millään haluaisi sektiota. Mutta yritän telepatioida Masukille että vielä kääntyisi. :) Ja jos ei niin sitten täytyy vaan sopeutua siihenkin.

Täällä kanssa nukkuminen on todella katkonaista. Viime yönä taas pyörin sängyssä 2.30-5.30. Onneksi aamusta sain muutaman tunnin nukuttua. Ei meinaa löytyä hyvää asentoa ja supistaa ja koskee. Nyt on mennyt selkäkin ihan jumiin.

Jaksuja mammat! :)

Pööpötti ja Masukki 32+2 :heart:

Heips! =)

Täältäkin Myräkälle tsempitykset :hug:

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :flower:

Tänään tuli vihdoinkin äitiyspakkaus B) Vauvan vaatteissa oli kumma haju, mutta eiköhän se pesussa lähde :x

Siitä sikainfluenssarokotteesta... ahistaa kamalasti, oon vaihtanu mieltä sen ottamisen suhteen varmaan joka päivä. Tällä hetkellä oon sitä mieltä että en uskalla ottaa sitä.. Huomenna neuvola, täytyy siellä vähän aiheesta keskustella..

Nyt voisin mennä päikkärit ottaa esikon kanssa.. herättiin aikasin kun mun sisko tuli kylään aamulla ja äsken poika nukahti pöytään jätski kädessä :whistle:

Saya ja typy(?) 33+4

Koivunkäpy:
Viikkoja nyt 31+4...
Ja tää on kyllä nii syvältä että :kieh:
Sit ku päivät esikoisen (2v 4kk uhmaikänen) kahestaan ku mies töissä
ja mitään ei saa tehä ja esikoinen senku kokeilee rajoja :S
Sit mie vaan huudan sille kokoajan ja sit on morkkis :S
Muutenki koko ootusajan ollu hermot ku viulun kiuelet :kieh:
Huh, mitähän tästä viel tulee...
Päätäki jyskyttää taas nii pirusti :S
särkylääkkeitä saa napsia kokoajan :S
voi tätä odotuksen ihanuutta :headwall:
miks ei ois voinu olla yhtä helppo ootus ku esikosta,
vasta viimesillä viikoilla rupes huomaamaan et on edes raskaana,
sitä ennen ei mitää kipuja eikä ongelmia...
Anteeks, on vähä itq vinq valivali päivä :ashamed:

Myräkälle, Vatukalle, Delfikselle ja Koivunkävylle voimia makoiluun! Vuodelepo on syvältä, mutta mitä sitä ei vauvansa vuoksi tekisi. Delfis, sullahan on onneksi jo tosi hyvät viikot - kun täällä ei ainakaan enää estellä viikon 34 jälkeen synnytystä vaikka hyvähän pienen olisi vielä kasvaa masun lämmössä.

Upp3! Toivottavasti sulla ei sentäs yliaikaiseksi mene, kun supparit eivät 15 viikossa ole tuhoja tehneet :kieh: No, hyvä tietty, etteivät ole mitään saaneet aikaiseksi näin etuajassa.

Pöööpötti! Päivittäisessä lempparisarjassani Vauva tulee yritettiin joku viikko sitten vauvan kääntämistä. Siinäkin yritettiin myös telepatiaa ja joku siinä sanoi, että joku valolla tökkiminen voisi ehkä auttaa. Mutta ehkä se telepatia toimii parhaiten :) .

Täälläkin turvottaa ja tökkii tämä tekemättömyys :headwall:

Miten teillä Koivunkäpy lapset suhtautuu sun sohvalla makaamiseen? Meillä alka esikoinen hermostumaan ja mä rupean kanssa kyllästymään näihin apujoukkoihin, joista tietty olen tosi kiitollinen. Mutta kun välillä tuntuu jo koko yksityisyys häviävän :snotty:

Sonja ja vaavi 28+5

Täältäkin hirveästi jaksuja kaikille sitä tarvitseville, ollaan matkan loppupäässä kuitenkin jo jokainen, niin pian helpottaa olo heilläkin joilla raskausaikana on vastustanut asia jos toinenkin :heart:

Mulla myös turvotusta öisin sormissa (ja jaloissa ollut myös päivisin mutta tukisukat on jeesannu eikä tarvi jalkaturvotuksista enää kärsiä onneksi), joutunut jo ainakin öiksi luopumaan sormuksien käytöstä, joka harmittaa hirveästi kun ovat nuo sormukset mulle niin rakkaat ja merkitystä täynnä. Mutta ei sille mitään voi :/

Neuvolassa käyty eilen.
Mua NIIN ärsyttää kun verenpaineet on aina korkealla neuvolassa mitatessa, kun aina tulee se valkotakkilisä, vaikka kuinka koitan rentoutua, mutta kotona kun mittaan, on paineet aivan normaalit, todella hyvät jopa. Mut he tietävät tuon siellä, niin ei ole sitä hätäilty ollenkaan.
Pissa puhdas. Hemoglobiini ihmeen alhaalla mulle, 110. Aina ollu hyvä ennemmin, nyt sitten koitan syödä vähän verilättyjä ja hapankorppua niin jospa se siitä nousisi.
Painoa on tullut nyt 3,7kg yhteensä.
Pienokaisen sydän jumpsutti hienosti, 148 tuli merkinnäksi neuvolakorttiin :heart: Kovasti potki sitä laitteen anturia, että vietkös pois tuon härvelin.
Sf-mitta 28, keskikäyrällä ollaan menty kuulemma harvinaisen tasaisesti.

Meidän oma rakas kultamussukka siellä kasvaa ja kehittyy, ei malttais odottaa et hänet pääsee näkemään :heart:

Tetasha :heart: Milli 32+0

Sonja, no niimpä, toivotaan ettei yliaikaseks menis. :/ vaikka siis on noi supistukset pehmittäneet paikkoja hiukan, neuvolakortissa merkintä Kiinteän ja Pehmeän välimaastossa...mutta siis samassa tilanteessa pysynyt kauan suppareiden kipuiluista huolimatta. Esikko mulla syntyi rv 40+3 joten toivossa on hyvä elää että tääkään ei menis hirveesti yli la:n :D vaikka tietysti jokainen vauva ja raskaus on omanlaisensa joten ei passaa odottaa että kaikki menis saman kaavan mukaan kuin esikon aikaan. :) niinku ei oo tähänkää asti menny, on niiiin tukala olo ja supistuksia ja seksi ei ihan yhtä nautinnollista oo, itseasiassa mietin tätä ns. "miesten perinteistä pelkoa" eli että vehje hakkaa vauvaa päähän...... :snotty: :ashamed: :LOL: muutenki monesti sattuu kipeästi jos tökkää tonne jonnekki syvemmälle. :ashamed:

Sanle, milloin kaverisi osti noi Emmat? luin jostain keskustelusta että vanhemmissa malleissa ei jousitusta juurikaan ois ollu mutta nyt näissä uudemmissa on..

Heippa! Keksin puhelimella tulla nettaamaan,on täällä niin tylsää makoilla. Päivä menny oikeastaan ihan hyvin,vauvan painoarvio 1900g kortisonipiikin sain yhden aikaan ja toisen sitten huomenna. Ihan varmuuden vuoksi. Loppuviikosta saatan päästä kotiin. Nyt tuntuis supistukset alkavan taas,sopivasti ruoka-aika niin varmasti rupeaa supistelemaan..Voimia kaikille kovasti! Toivottavasti pääsen tällä viikolla pois. Jos jonkilaista testiä otettu tänään,hyvä niin. Kyllä niitä on kaivattuki.
Myräkkä ja keiju 31+5

Tuli vaan mieleeni kanssa noista supisteluista, et mulla oli edellisessä raskaudessa n.34 viikolta eteenpäin aivan järkyn kipeitä supistuksia ja kesti kauan ja olin jo välillä lähdös synnyttämäänkin... MUTTA kun se oikee aika tuli niin kaikki kanavat ja kaikki kiinni :LOL:
Ja viikolla 38 oli silloin se 3cm kanavaa jäljellä ja kiinteä, kiinni, just lunttasin papereista. Et vaikka mua suppaileekin niin en usko et tapahtuu mitään tuolla alakerrassa...

Mutta teille kärsiville ei voi muuta ku antaa stemppi :hug: ja pikaisia viikkojen etenemisiä!!!

Tosin eräs tuttavaperheemme rouva synnytti yllättäen 35 viikolla esikoisensa, ja ei minkäänlaisia suppareita ollut, tai vaivoja. Oli vaan vedet mennyt yhtäkkiä ja siitä ku olivat sairaalaan päässeet, niin poju oli jo tunnin päästä maailmassa :whistle:
Että näinkin voi mennä.

Heipat!

Voi että kun niin monella on kaikenlaista vaivaa... tuntuu nää omat vähäiset vaivat toisarvoisilta. Mulla siis vaivana lähinnä selän kipuilu joka estää tehokkaasti nukkumisen ja liitokseen särkee ihan 24/7 vaikkei mitään tekisi. Tuntuu ihan siltä kuin joku olisi turvakengillä potkaissut jalkoväliin |O Mutta noin muuten mänöö melko mainiosti. Ähkin ja puhkin tietysti kun jotain pitäis tehdä mutta kun ei närästä eikä juuri supistakaan eikä ole turvotusta (sormukset mahtuu, oikeastaan meinaavat jopa pudota) niin mikäs tässä on ollessa. Valmistuis vaan tuo vessaremontti niin pääsis pesemään vauvanvaatteita ja laittamaan hoitopöytää ja pinnasänkyä. Selityksen paikka: pinnasänky ja vauvanvaatelaatikosto on vessan oven molemmin puolin tuolla meidän makkarissa, joten turha on puhtaita vaatteita ja lakanoita laitella ennenkuin vessa on myllätty. Ja se hoitopöytä tulee vessaan suihkun paikalle siksi aikaa kun sitä tarvitaan eli varmaan se pari kolme kk korkeintaan. Onneksi löydettiin sekin käytettynä niin ei harmita kun sen käyttöikä on tosi lyhyt.

Mutta mutta, minoon ihan joulutunnelmissa kun tuli lunta meillekin. Olen melkein jo selvillä vesillä joululahjojen kanssa, olenkin jo siirtynyt laittamaan ylös mitä kaikkea herkullista sitä voisi leipoa/tehdä lahjaksi ja maistella itsekin :p Vauvalle en aio mitään joulupaketteja laitella vaikka hän luultavasti syntyykin ennen joulua ja tulee mukaan juhlahumuun. Malaikasta tilasin kuitenkin alesta vauvalle korvapuustin, donitsin ja metvurstivoikkarin :LOL: En edes miehelle ole kertonut, tulkoon yllätyksenä kaikille mitä vauva-reppanan paketista paljastuu aattona :D Uteliaimmat voivat käydä selaamassa Malaikan nettisivuja ja ihmettelemässä että mitä se on mennyt tilaamaan

http://verkkokauppa.malaika.fi/epages/GPL.sf

Raparperi ja Mötkis 30+6

Heissan kaikille! Yritin päivitellä parhaani mukaan noita tietoja... jouluksi vauva laitoin yv:tä. Ja laittakaa yv;tä vaikka jos jonkun tiedoissa on epäselvyyksiä, jotenkii vaikka joka päivä lukee noi tekstit niin silti on todella vaikee poimia päivityksen aiheet.... seli seli... :D

Mulla on ollu tosi paljon kans supistuksii, mut epäilen että harjotussuppareita on. Ei oo kipeitä, mut kuitenkii sen verta kiristää että jos kävellessä tulee, niin joutuu hiljentää tahtia todella paljon tai sit pysähtymään.. Muuten täs ei vaivoi pahemmin oo, saitsulla oleminen on tehny tehtävänsä =)

äippäliini83 ja rv 33+0 :heart:

Meillä esikko on huolissaan, poikaa ei tunnu hyvin asiat vaivaavan.
Juu tuo yksityisyyden katoominen on kamalinta tässä kun joku pyörii kokoajan nurkissa, ja sitten kun se joku ei tajua että mulla ei ihan oikeesti hermo enää kestä huonoa huumoria. :ashamed:
Lapsillekkin tulee valitettavasti huudettua välillä liiankin herkkään ukolle samoin ärähtelen päivittäin. :ashamed:
En muutenkaa oo parhaimmillani kun koskee niin vallan jos koskee ja mitään saa tehdä ja mun mielestä hommat on rästissä niin ah, että se ottaa hermoon..

Joulua odotellaan täälläkin, lapsille 7+omat pitäs keksiä jotain, samoin miespuoleisille kummeille... onneks on vielä aikaa.
Kamalaa todeta että kakaroille pitää ostaa uusia rukkasia. isommalle ei ole ku tuomosia -mahtuu hätäseen käteen- rukkasia näköjään, ja pienemmälle ne talvikengät, onneks yhdet hätävarakuomat on mitkä ei enää kyllä oo lämpimät kunnolla mut kelvannee alkutalven ni pääsee sit parinviikon päästä ite mukaan. en jotenki luota ukkoa noille ostoksille, tuloo nimittäin vararikko jos se käy ostoksilla.. :xmas:

Myräkkä nyt pysyy koossa eikä halkeile yhtään sielä osastolla!
Meillä neukkutäti käski pysyy seuraavaan mammapolikäyntiin asti koossa ,eli ens viikon to on aika. ja kuulemma mielellään siitäki viel viikko ees päin :D

Lisäys tuohon supisteluun, nyt ei oo ollu säännällisiä *kopkopkop* mutta ne mitä tulee niin kuulostan kuulemma siltäettä synnytän justiin. ovat siis semmosia että jos ei koskis jalkaan kun potkasee seinään niin potkisin, antaumuksella. noo, koitta vaan rentouttaa leuan ja hartiat niin selvii pahimman kivun yli, sepä se tulee olemaan kutakuinki ainut kivunlievitys sittenkään kun tositoimiin menee..

huomenta! ärsyttää, vaikka on saitsulla, niin herään lähes joka aamu klo 7.... :kieh: pidempää ei pysty nukkumaan, koska paikat tulee niin kipeiksi että täytyy nousta jalottelemaan...

mul ois kysyttävää noista harjotussuppareista... pitäskö olla huolissaan, kun päivittäin supistaa n.1min ajan kerrallaan (eilen katsoin ihan kellosta) ja suppareita välillä tulee 4-5 tunnissa. ei oo kipeitä, mutta sen verran kiristää että jos kävelee niin on pysähdyttävä... lähes joka kerta kun nousee istumasta seisomaan, niin supistaa tai kävellessä etenkin tai sit jos siivoaa jne. myös levossa niitä tulee. mietin että kun ei oo varsinaisest kipeitä, mutta todella paljon kiristää supparin aikana... voiko nuo saada jotain aikaseks...? viikol 28 lääkärineuvolas oli paikat kiinni ja kiinteät, mut siit on kuitenkii jo 5viikkoo aikaa. tuntuu että näitä tulee koko ajan vaan enemmän... seuraava neuvola on ens viikon tiistaina.

Äippäliini83 Mulla on kans noita harjotussuppareita. Toisena päivänä niitä on tosi paljon ja toisena päivänä ei juuri huomaa. Ne ei kipeetä tee, mut tuo älytön kiristäminen on tosi inhottavaa ja tosiaan pakko pysähtyä jos liikkeellä on. Mulla ainakin oli rv27 paikat vielä kiinni ja kiinteät. Sama oli esikoisen odotusaikana, muistan että tässä rv30 kieppeillä niitä tuli tosi paljon ja välillä tosi tiheään ja kun ensimmäistä odotti niin ei oikein tiennyt että pitikö niistä olla huolissaan vai ei, kun ei tiennyt miltä "kunnon" supistus" tuntuu. No silloinkin mulla oli vielä rv36 paikat kiinni ja kiinteät joten ei ne mitään aikaan saanu.

Sanle ja veturi 29+6

Jännä noitten paikkojan kypsymisen suhteen, täällä tarvii edes supistella niin paikat kypsyy vaan :eek: ja joillakin sitten taas saa supistella vaikka kuinka eikä tapahdu mitään. Mikä toki on hyvä juttu, miettiny vaan että mistä se johtuu että toisia ei vaan ole luotu olemaan raskaana.

Takana kunnon liskojen yö, kohta pitäs nakella kakarat toinen hoitoon ja toinen kaverilleen..

Huomenta!!!

Jaahas..........mä olin viimeyönä synnytääs ja sain pojan 6 vkoa etuajassa.....toivotaan ettei uni toteudu :) ajattelin ,et pitääs varmaan pikkuhiljaa ruveta laittaan nuota vauvan tavaroita pesuun ja ostaan isoompia tarvikkeita,mutta...laskettuunaikaan on vielä niin pitkä :) Enää 10 vkoa :)

Oottekos te jo laittaneet vauvallenne kaikki valmiiksi?

RV 30+0 :wave:

Yhteistyössä