Myräkän tilanne on kyllä kurja. Ja varsinkin kun ajattelee noita välimatkoja, niin ei varmasti jaksa kyllä ajella edestakaisin kovin herkästi... Päättäjät voisi siellä Helsingissä näitäkin asioita miettiä, kun aikovat sulkea pieniä sairaaloita. Olisi pitänyt Karpelakin lähettää jonnekin Utsjoelle loppuraskaudeksi...
Mun piti kommentoida muillekin jotain, mutta se unohtui jo että mitä ja kenelle
Ainakin jaksamista kaikille kipuilijoille ja hermoilijoille :hug:
Mulla oli torstaina (30+3) lääkärineuvola ja siellä kaikki ok. Pissa puhdas, paineet ok (127/82), vaikka en yhtään ehtinyt istahtaa vessareissun jälkeen. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kanavaa 3 cm. Hb:kin oli pompsahtanut jo 128, vaikka raudan (Obsidan) syönti on ollut vähän niin ja näin... Epäilin kyllä vähän neuvolan konettakin, että näyttää liian hyviä arvoja... Puntari niillä on kyllä epäkunnossa, tullut muka +603g/vko... Miten se ois mahdollista
Sf-mittaa ei lekuri ottanut, mutta tonttu kasvaa komeasti keskikäyrällä, pa oli 1.6kg.
Ainut missä mua tympäsi tuo lääkäri, oli se, että hän oli aika lailla sektion puolella mun tilanteessa :'( Ja se tilannehan on se, että takana on kaksi sektiota, välissä tosin yksi alatie. Jotkut gynet ovat olleet sitä mieltä, että alatie ei ole mahdoton ajatus. Tämä gyne mietti sitten noita kohdun repeämisen riskejä... Ja tottakai ne on kohonneet, mutta silti... No, asialle ei vielä voi mitään ja katsotaan tilannetta tarkemmin sitten loppuraskauden äippäpolilla synnytyksen suunnittelukäynnillä. Toivottavasti silloin on eri lääkäri, jotta kuulen muitakin mielipiteitä... Olenpahan sitten enemmän vielä sekaisin, että mitä tekisin :/
Mutta itse ajattelin, että katsotaan nyt miten tämä odotus etenee sinne 36-37 viikoille. Onko kipuja arven kohdalla, onko vauva oikein päin, kypsyykö kohdunsuu yms. Ne vaikuttavat merkittävästi tuohon tulevaan synnytystapaan.
Vähän meinasi kyllä hirvittää, kun lääkäri puhui, että elektiivinen sektio viikolle 38-39. Herranjestas... Mullahan loppuu aikakin saada kaikki vauvalle valmiiksi... :saint:
Sikaflunssarokotteesta vielä. Nyt olen taas sillä kannalla, että en aio sitä ottaa. En tiedä mitä mieltä olen asiasta sitten esim. huomenna... :/ Mutta tällä hetkellä mieli on se, että en minä, isäntä eikä lapset sitä meillä ota. Tarkemmin en osaa kantaani perustella. Tämän hetken päätöksen taustalla on lähinnä se, että käsitykseni mukaan rokote on vielä huonosti tutkittu. Pelkään jatkoseuraamuksia itselle ja lapsille. Toisaalta on sellainen tunne, että onko koko tauti liioiteltu. Niin moni on sen jo Suomessakin saanut ja mennyt kai ohi aika tavallisen flunssan oirein. Tosin en tiedä, onko Suomessa kokemusta raskaana olevista, jotka ovat siihen sairastuneet.
T. Tintukka ja tonttu 30+5