***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Myräkkä, hyvä että ukkos ottaa nyt asian tosissaan! ja sä makaat nyt vaikka se tuntuukin turhalta.

Meillä lapsenvahti nukkuu ja poika leikkii sen vieressä autoilla.

raparperi, hyvä vaan jos jollakulla ei oo vaivoja :D ja saa nauttia :xmas: odotuksesta.

Meillä ukko puhu erttä pitää pyytää lomautusta jos näyttää että joudun makaamaan sinne vk36 asti. sillä kun pitäis tässä olla lomautusta viikko-pari mut ne vissiin peruttiin, tuosta lafkasta kun ei aina ota selvää.
Ihmettelin jo illalla kun maha on kummantuntunen, yö meni pyöriessä ja kahvi ei ainakaan helpottanu asiaa, honasin että sain eilen laktoosia ruuassa enkä muistanu ottaa niitä nappeja.. :kieh:
Tänään oki sit herkkuruokaa, leivinuunissa muhinutta karjalanpaistia :p

Hyvä juttu Myräkkä että miehes jäi kotiin... ! Nyt on terveys rahaa tärkeämpää!

Täällä ei kummempia, aamun metsästin puhelimella ja netissä U2 lippuja ja sain kuin sainkin ne!!! :kieh: Tosin päänsärky laukes siitä stressistä, mikä hommasta tuli... 12 vuotta kun oon ootellut bändiä Suomeen, niin "vähän" pisti jännittämään, miten ne liput saa. Nyt päästään lukiopoppoon kanssa viettämään pariskuntien laatuaikaa elokuussa - ihanaa :flower:

Niin ja tänään vihdoin päästiin uusille kymmenluvuille, eli rv30, tasan 10 viikkoa laskettuun aikaan! :heart:

Mukavaa maanantaita mammat!

Näin toissa yönä unta oman lapsen ristiäisistä (päivällä oli ollut kummitytön ristiäiset). Meillähän on ristiäispäivä päätetty jo, jos ei mitään ihmeellistä tässä satu. Unessa ei jostain syystä pappia saatu sille päivälle ja minä olin ihan itku kurkussa, että mitäs nytten. Isäni tuttava tuli (tätä miestä olen nähnyt viimeksi 2005 ohimennen) ja otti puhelimeni ja soitti tuohon naapuripaikkakunnalle jollekin hänen tutttavapapille (hmm, niin tuohon on meiltä 40 km, ja tämä mies asunee edelleen kotitilallaan tuolla melkein 300 km päässä) ja järjesti papin. Tosin pappi maksoi 50 euroa, ja ristiäiset olivat hänen kotonaan. Puhelimessa tämä mies sanoi papille, ettei sitten kalakukkoa tee kuin yhden, kun se ei ollut menestys viimeksikään. Pappi siis hoiti ristiäistarjoilut. MUTTA! Ristiäistarjoilut olivat lähinnä jouluruokia ja kauhean pahanmakuista kaali- ja porkkanaraastetta. Nämä raasteet oli maustettu jotenkin ihanomituisesti. Oli vissiin yritetty tehdä coleslawia. Ainoa hyvänmakuinen ruoka oli se kalakukko (eikä sekään mikään kukko ollut vaan jonkinsortin piiras enemmin), jota sitten oli jo osa vieraista syömässä ja minä kiljuin vieressä, että ei saa syödä sitä, kun se on ainoa ruoka, mitä voi tarjota.

Toivottavasti tämä ei nyt ihan enneuni ole. Lasta ei kyllä unessa ehditty kastaa, heräsin ennen sitä.

Täällä on laitettu paikkoja kuntoon, mutta tuli stoppi. MIes soittelikin tuossa ja sanoi, että mitä et jaksa tehdä, niin jätä vaan tekemättä, kyllä hän laittaa. On se vaan ihana :heart:

Torstaina neuvolalääkäriä jo odottelen, tuntuu aika menevän välillä niin hitaasti.

Kattiina ja Möykky 32+4

Lepäilin pari tuntia, sit oli pakko nousta aamupalalle. Mies raksalla naputtaa.. Anoppi yrittää pyytää mua ja poikaa niille jos mies palaa töihin. No, sanoin sille et päivä kerrallaan, vielä en haluais kotoa mihinkään lähteä. Ja neuvola huomenna niin kuullaan mitä täti siellä tuumaa..
Joo mukava kun mies jäikin kotiin, onhan siitä sit varmaan apua pojan hoitamisessa.. Mut omat jälkensä sen on opittava siivoamaan.. :D

Jaaha, mitähän sitä sit tekis.. Pitäs tyhjentää tiskikone, mut mulla on kyllä koko päivä aikaa tehdä se..

kattiina hassua unta nähny :D On se jännä miten jotkut unet on niin toden tuntuisia..

Niin monella on kaikkee ikävää vaivaa tullu. :hug: Ja täytyypä minunkin liittyä seuraan...

Tänään Neuvola:
Sf 28
140/90
rt
pl 120/min
Pissi puhdas

Reilun viikon ollu tuo lepopulssi jo 120 ja yli ja mainitsin myös asiasta terkkarille. Tuntuu, että sydän tulee ulos rinnasta. upplla tais olla samanlaista. Verenpaineet siis korkeat myös. Normisti korkeimmillaan 117/65. 90hän on alapaineessa se raja et jo huolestutaan tosissaan. Pissi oli kuitenkin puhdas. konsultoi lekuria ja äsken soitti, et huomen aamul sydänfilmiin ja verikokeisiin :eek: NIin sairaslomallahan jo olen äippälomaan asti. Mut hieman jänskättää huominen. Turvotuksethan mulla on kovat. Hiukan hellittäneet kun jäin saikulle, mutte Ei tarvii kauaa olla pystys kun ei ennää kenkii saa jalkaan.

Tällästa vuodatusta tänään...

Annmarii 30+6 (huomenna poksuuuuuu) =)

annmarii ohhoh, onpa sullaki kyllä neukka kuulumiset.. :eek: Siis tuohan on aivan mielettömän korkealla tuo RR, samoin pulssi.. Toivotaan nyt kuitenki et kaikki sillai hyvin sydänfilmissä ja verikokeissa.. Onhan tuo kauhean huolestuttavaa; itselle eniten. Kun ei ajatukset pysy yhtään kasassa, koko ajan miettii vain että mikähän ihme vaivaa..

Mä täällä kyttään koko ajan josko joku kirjottelis.. Ei vissiin vähän tylsää :D

Hienoa että Myräkän mies jäi kotiin!

Eipä tässä ehdi muuta nyt kirjottelemaankaa ku poju vaatii huomiota ja välipalaa, ku ompelin just 2,5h liivinsuojia.... :D tosin ne on mun siskolle, ihanaa kun meiän vauvoille tulee vaan n.4kk ikäero :heart:

Upp3 ja masukki 28+6

Moi kaikille!

Siis olen käynyt hävettävän vähän täällä viime aikoina, toisin sanoen en ollenkaan. :ashamed:
MUTTA nyt loppu työt, joten ei ole muuta kuin aikaa. :D

Olin siis lauantaina viimeisen päivän töissä. Äippäloma alkaa viralliseti vasta 24.10, mutta soppari loppui nyt.. Meinasin jo aloittaa varhennettuna tästä päivästä alkaen, mutta hokasin, että saan marraskuun alussa (kai?) lomarahat, niin pärjätään kyllä. =)

Mulla on normaalisti verenpaineet n. 120/80 ja nyt ainakin pysyneet ihan aisoissa.
Kuopusta kun odotin kolme vuotta sitten, loppuajasta ne oli 140/100 ja jouduin käydä joka päivä tarkkailussa..

Kuopus täyttää kolmen viikon päästä 3v. :heart: Täytys alkaa Barbapapa-synttäreitä jo suunnittelemaan. =) Kakku ja keksejä täytyy kuulemma ainakin olla tuolla teemalla.

Täytyy alkaa suunnittelemaan viikon ruokalistaa, se ois Prisman reissu edessä illalla.

Miracles ja Tyyne 32+1 :heart:

Täällä myös sydänvaivoja, kuten kuulosti olevan teillä kans upp3 ja annmarii.
Lepopulssi kokoajan siinä 115-120 :eek:
Pari kertaa tullut semmoinen ihme rytmihäiriökohtaus, et huimaa ja taju meinaa lähtee ja tuntuu ihme muljahduksia sydämessä :(
Sydänfilmi ja kilpirauhaskokeet otettu, niissä ei näkynyt mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Oliko sulla miracles sit muita myrkytykseen viittaavia oireita? Proteiinia pissassa tai päänsärkyä?
JÄRKKY päänsärky oli sillon, mut pissa oli ok. Pari päivää kärvistelin sen säryn kans, äitipolilta sain sitte Panacodia joka autto.

Maanantai iltaa vaan!!!

Voi kurjuus teidän kanssanne, joilla kaikkea ikävää :hug: . Minä sain tänään ensimmäisen kerran huomata työn touhussa siis kotihommissa, supisteluja!!! Olenkohan tehnyt liikaa hommia tänään, vai onko tää puolenpäivän netissä istuminen aiheuttanut supistelut :whistle: Eiköhän se tuo leipominen/siivoaminen ole syyllisiä ;)
Hirmuinen myrsky ollut täällä tänään, ei ole pihalla huvittanut olla, onneksi lapsiakaan ei |O
Olen tässä lueskellut noita raskausmyrkytys oireitanne, ja ihan alkoi hirvittään, kun mulla särkee usein päätä, ei nyt ihan päivittäin, mutta nytkin... särkylääkkeitä en yleensä ota. Onneksi huomenna neuvola, niin pääsee vuodattaan tuntemuksensa :kieh:
Jatkan illemmalla....

Anoppi jo soitteli kuinka huolissaan on, oli jo miettiny et pitääkö sen lähteä hakemaan mua ja poikaa sinne kun ei suostuta itse tulla.. Ihana ku niin huolissaan ovat :)
Itse synnytti kuopuksensa viikolla 32, niin tietää minkälaista olisi saada lapsi nyt. Kun niin pieni vielä..
Huomenna neuvola, saas nähdä mitä sanoo.. Mulla ylävatsaa särkee, ei tajuttomasti mutta jonku verran.

En ole taas pitkään aikaan kirjoitellut, mutta olen taustalla seurannut ja lukenut kaikki.
Kaikki mennyt tähän asti hyvin, mutta nyt ihmettelen mikä ikävä pistäminen tuntuu useasti tuossa oikean rinnan alapuolella.Tietäisikö joku mistä johtuu?Pitäisikö käydä lääkärissä vai onkohan vain joku "raskausvaiva".
Mukavaa alkanutta viikkoa ja jaksamisia muille odottajille.

Valerie ja masuasukki 27+4.

Huhhuh, hirveästi tuli tänään kotona touhuttua ja nyt on olo sen mukainen. Ihan poikki olen. Päänsärkykin vaivaa, sitäkin on ollut nyt useampana päivänä jo pitemmän aikaa. Hiukan on hartiat jumissa, välillä näkyy välkkyviä/mustia pisteitäkin. Huoh.

Jos yrittäs unille rauhottua.

Alkuperäinen kirjoittaja takhisis:
Täällä myös sydänvaivoja, kuten kuulosti olevan teillä kans upp3 ja annmarii.
Lepopulssi kokoajan siinä 115-120 :eek:
Pari kertaa tullut semmoinen ihme rytmihäiriökohtaus, et huimaa ja taju meinaa lähtee ja tuntuu ihme muljahduksia sydämessä :(
Sydänfilmi ja kilpirauhaskokeet otettu, niissä ei näkynyt mitään.
Voi että :( hyvä kuitenkin ettei kokeissa mitään näkynyt! Toivottavasti annmariillakaan ei ois mitään hälyyttävää! ite en oo käyny missään kokeissa, pitää kysyä ens viikolla neuvolassa mitä mieltä siel ollaan vaivoista. Mulla on aina neuvolassa kyllä niin hyvät ja normaalit verenpaineet ja pulssi että liekkö ne mitään sit alkaa tutkimaan ainakaa niiden arvojen perusteella. koskaan "kohtauksen" aikana en oo verenpainetta mitannu, eikä nyt oo mittariakaan kyllä..varmaan saa neuvolasta lainaan jos niikseen tulee.

Hurahdin ihan neulomiseen taasen. :whistle: Eilen kauppareissulla ostin novitan puro-lankaa ja aloitin esikolle villiksiä. :) aivan ihanaa lankaa,paljon kivempi kutoa kuin hahtuva.

Voimia kaikenlaisiin oireisiin, niitä tuntuu monella olevan :hug:

Upp3 ja masukki tasan 29!!! :heart:

Heippa!
Tää tyttö lähtee huomenna äitipolille tarkastuttaa kohdunsuun tilanteen :wave: . Miulla tuo paineen tunne on ihan kamala heti kun nousee pystyasentoon, suppareita tosin ei paljon ole. Jos esim.kauppareissulla menee noin puolituntia, eikä miun edes tartte kantaa ostoksia, niin paine on aivan valtava :/ .
Lauantaina meijän nuorin täytti 5 vuotta ja käytiin aamulla kaupassa, no sehän aiheutti sen, että isäntä joutui hoitamaan koko loppupäivän tarjoilun vieraille :whistle: . Miun serkulla oli aikoinaan ollu sama tunne ja oli joutunut vuodelepoon kolmeksi kuukaudeksi, toivotaan että miulla paikat vielä kiinni! Oon nyt ottanut rauhallisemmin lauantaista lähtien ja anopin ja miun äitin kanssa ollaan jo sovittu, että jos mahdollisesti miut petilepoon määrättäis, niin hyö tulevat sitten tänne avuksi päivisin, kun mies töissä.

Ja vaikka kaikki olisi vielä ihan ok, niin silti en enää kauppaan yksin mene, saatikka ihan turha kuvitella, että pystyisi edes tuota korttelia kävelemään. Kunto rapistuu ihan sikana, kun ei pysty mitään tekemään :( ja tuo pirun painokin nousee kiitettävästi. On siinä miulla sit hommaa päästä näistä ihroista eroon :D .

Hienoa Myräkkä, että nyt saat vihdoin hoitoapua pojan hoitoon, kun mies kotona! Ja koita siekii ottaa rauhallisesti, tuo on aika pelottava juttu tuo raskausmyrkytys.

Kaikki sanoo miulle, että koita jaksaa, kun enää noin vähän aikaa jäljellä, mutta kyllä tää itsestä ikuisuudelta tuntuu, kun ajattele, että vielä 12 viikkoa tasan laskettuun aikaan. Varsinkin kun tosi pitkään aikaan ei ole pystynyt enää toimimaan normaalisti. Onneksi tää on sitten TODELLAKIN viimeinen kerta, kun olen raskaana. Ja hyvä että aikaisemmat raskaudet sujuivat normaalisti, olis muuten jäänyt tämä viimeinen tekemättä =) .

Halauksia ja voimia kaikille muillekkin, joilla jos minkälaisia oireita. Yritetään jaksaa vielä ja toivotan, että vauvat kestäisivät vielä muutaman viikon masussa. Itellä varsinkii niille hyville viikoille on vielä matkaa...

Jessie + :xmas: POKS 28

Mulla on normisti paineet 120/80 suunnilleen, pari kertaa ollut hieman koholla, mutta eipä terkka siitä mitään oo sanonut, ei oo turvotuksia, ei päänsärkyä, kerran prot. plussalla -> labraan pissanäyte, ei mitään. Esikon aikaan loppuraskaudessa oli turvotusta, prot. plussalla, paineet korkealla, käskettiin vaan seurata omaa oloa, ja heti yhteys neuvolaan, jos olotila muuttuu. Ei kuitenkaan mitään seurannut noista "oireista".

Tänään ois illalla eka perhevalmennus, eipä siellä mitään uutta tietoa tule, mutta onpahan kiva mennä katsomaan muita loppuvuoden odottajia, jos sieltä vaikka uusia tuttavuuksia saisi. Ja torstaina seuraava neuvola.

Niin ja eilen alkoi loma! Seuraavan kerran tää mamma menee töihin ehkäpä joskus kahden vuoden päästä =)

ansku ja 30+4

huomenta kaikille! :)

:hug: kaikille oireileville!

mä jäin eilen saitsulle. mulla nykyään pääasiassa istumatyö ja en pysty enää pitkii aikoi istumaa, jalat puutuu ja lonkat tulee kipiäks, mistä sitten johtuu valvominen (pakottaa lonkkia)... sit ku valvoo niin supistelee, ei oo ilmeisesti tehny mitää alakertaan, mut ei silti oo mukavan tuntusta. nyt ihmettelen kotona et miten saan päivät kulumaan... esikoinen on hoidossa vauvan laskettuun aikaan asti, joten mul on päivät vapaana... ikkunat pitäs pestä, mut oottelen että lämpenis vähäsen toi keli. tääl etelä-suomessa paistaa aurinko pilvettömält taivaalt (ainakii kotkan suunnalla...). vois mennä pyörähtämään jossain vaihees ulkona... ehkäpä mäkin jaksaisin nyt kirjotella enemmän kun on aikaa... :snotty:

ainiin, mul on tänää tasan 32+0 :heart: :heart: :heart:

Voi meitä vaivaisia! :( Jaksuja ihan kaikille!

En ole jaksanut kirjoitella, flunssa jatkuu, jo puoltoista viikkoa kestänyt. Kurkku kipee, päätä särkee jne.

Minulla on kanssa tuo verenpaine ollut koholla, sellaista 140/90, mutta pissi ollut puhdas. Päänsärkyä tosin on ollut kanssa, mutta olen ajatellut että johtuisi niska-hartiaseudun lihasjännityksestä. Ja nyt tietysti myös flunssasta.

Ihan kaamea olo, sais jo helpottaa! :snotty: Ja päälle kivuliaat supparit ja nivuskivut ym. ym. ym. niin että ihanaa! Anteeksi valitus. :ashamed:

Pööpötti ja Masukki 31+2 :heart:

Eilen tais hajota häpyluu lopullisesti, keskellä tuntu/kuulu rusahdun ja sen jälkeen se on ollu KIPEE |O yöllä sai tunnin rampata pentujen huoneessa, supisteluthan siitä tykkäs hyvää. :kieh:
Täälä on maa valkeena, ihanaa! tulis vaan pysyvälumi kerralla, en tykkää ko on märkää. Veetuttaa taas ihan kaikki.

Myräkän nlakuulumisia odottelen.

Jaksamista kaikille raihnasille!

Jessie, peesaan täysin että onneks tää on ihan oikeesti viimenen raskaus, en nimittäin nauti en sit pätkääkään tästä olostani. just illalla märisin ukolle että jos joku ois mun puolesta raskaana niin voisin synnyttää tusinan kertaa... :ashamed:

~Tinka 30+0~!

Yhteistyössä