***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Pööpötti onnea poikalupailuista :flower: Aika ihanaa että alkaa näitäki uutisia tähän pinoon satelemaan!!

MammaRoille :hug: Melko idiootti on exäs. Huh. :|

Papa testi voidaan ottaa raskaana ollessa, tai ainaki ku olin seulonnassa tuossa joitain aikoja sitten niin niissä ohjelapuissa luki että raskaus ei estä näytteen ottoa. En mee satavarma takuseen mutta niin muistaisin. Mulla ei lääkärineuvolaa oo tässä raskaudessa ollenkaa näin alku vaihees, kävin tutkituttamas ennen raskaustietoa paikkani ja tultiin neukkatädin kans siihen tulokseen että turha tuonne alakertaan on taas kurkkia.

Ihana aurinko paistaa ulkona mutta kylmä tuuli pilaa kivaa keliä. Siitäki huolimatta tää virittää badenbadenin ulos ja nauttii auringon säteistä. Silmiä kutittaa tosi lujaa, sain piilarit viime viikolla ja en tiä mikä vikana mutta varsinki toinen silmä kutisee älyttömästi. Täytyy ny pari päivää käyttää rillejä taas.. Tykästyin niin noihin piilareihin ku ei oo aina "silmät" täynnä rasvaisia pikkulapsen sormen jälkiä.. :D


Joo ei oikein mitää asiaa tänne, onnittelut taas ultrauutisia saaneille ja vointeja kaikille :wave:
 
Täällä on että papakoetta ei oteta ekan kolmanneksen aikana jos ei ole välttämätön pakko.

Kävin kaverin autoon ettimässä umpioo, ei löydy koko hiivatin kaupungista moista. :eek:
SElkää särkee ja pitäs viel ruokakaupassa käyä, :eek: osin en käy ku lähimarketissa maitoa ja leipää ja makkaraa ja ehkä jauhelihaa ostamassa :xmas: ja tietty herkkuja jussiks.
 
Oikein hyvää juhannusta täältä pohjoisesta :wave:

kylmää on ja pilvistä...tässä poikien kanssa heräilimme,katomma mikä pv menemme tivoliin,on niin kylmää.. :/ eilen sovin muuttoautonkin itselle eli pe 26pv,pakattavaa on vielä astioita yms..ensi viikolla pitää viipottaa taas joka paikassa...neuvola maanantaina ja to on ultra äitipolilla,ihanaa näkee piiperön :heart: mie käyn muutenkin aika tiuhaan äitipolilla,epilepsian takia.
ihanaa odotusta kaikille ! joku oli mennyt naimisiinkin :wave: hirmusti onnee !!
 
Oikein ihanaa juhannusta kaikille mammoille :heart:

Ja mamx2, oikein paljon onnea tuoreelle rouvalle :flower:

Itsellä vasta äskettäin tullut nuo maagiset 12 viikkoa täyteen ja toiset jo alkaneet tuntea vauvelin liikkeitä =) . Tätä joulukuun häntäpäätä kun pidetään, niin tuntuu, että monet on niiiiiiiiiin paljon jo edellä!
Pööpötti, onnittelut mahdollisesta pojusta :flower: . Itsellä tuo rakenneultra viikolla 21 ( eli ikuisuuden päästä :D ) ja aion kyllä sitten kysäistä, josko pikkuinen olisi suotuisassa asennossa ja näkisi tuon sukupuolen. Meillä siis kaksi tyttöä ja joskus aikaisemmin taisin mainitakin, että eräs ennustaja näki vahvasti, että tämä tulokas olisi poika. Monet ennustajan ennustamat asiat ovat käyneet jo toteen, joten saas nähdä, miten tämän asian kanssa käy ;) ...

Myö lähetään mökille, ,kunhan tuo isäntä pääsee töistä. Siellä on muitakin sukulaisia,mutta ilma saisi olla huomattavasti parempi. Ei taida meidän tytöt päästä uimaan, pystyynhän tuonne jäätyy alta aikayksikön :kieh: ....

Jessie ja nappula 12 + 3

 
Huomenia ja hyvää juhannusta kaikille!!

Täällä herätty hieman 7 jälkeen, saa nähdä miten tämä mamma jaksaa illalla heilua. Tarkotus ois siis mennä mun serkun luo tuonne maalle ja siellä istua iltaa. Pojan tuon varmaan aikasemmin takas tähän kylälle mummon viereen nukkumaan ja meen ite jatkamaan. Onneks on yks toinenkin raskaana oleva niin en ainut selvinpäin oo. Ja onneks tää raskaus on nyt jo turvallisilla viikoilla ja kaikkien tiedossa niin ei tarvii yrittää salailla.

Tässä pitäs voileipäkakku väsätä iltasyömiseksi kunhan sisko sais tuotua kakkukuvun. Mä panostan tänä iltana tähän syömiseen. Mä teen ton voileipäkakun ja serkku aiko väsätä paria eri salaattia ja sit varmaan pizzaa tehdään ja lisäksi grillaillaan. Että tämmöset juhannuseväät meillä. Ostin pari alkoholintonta siideriäkin mut voipi olla että juomatta jäävät.

sanle 13+1
 
Täällä ollaan ihan kotosalla juhannus, no ehkä tänään mennään käymään kaverin luona viereisessä kaupungissa ja silleensä. Ei toi keli oikein houkuttele mihinkään lähtemään... Tässä just mokkapaloja tehdään typsykän kanssa. Teki mieli leipoa jotain hyvvee, kun aamulla kävin vaa'alla ja ois lähtöpainosta tippunut nyt 4kg pois, mullahan tätä ylipainoa on, joten tuo pudotus on vaan hyvä juttu. Mut pitää yrittää sit kohtuudella syödä tota herkkua, ettei nuo kilot ole hyvin pian takaisin :LOL:

Mukavaa juhannusta kaikille!

ansku ja vaava POKS 15+0 :heart: ja liikkeitä tuntuu melkein päivittäin. :heart:
 
Hauskaa jussia kaikille tasapuolisesti :)

Sain just juniorin päiväunille (jos kehtais sitä valvottaa illalla vähän pidempään), itelle tässä kahvit keitin kera juustotortun :p Onpa vain kyllä namia, vaikka jotenki tuntuu että tuo pohja mulla epäonnistu..
Mies pihalla laittaa autotallin pohjaa, heinäkuun alussa alkaa kova rakennusurakka. Ens viikonloppuna ollaan reissussa, niin jää vallan seisontaan tuo projekti. Torstaina yöllä ajetaan Rovaniemelle ja perjantaina käymme tivolissa, jonka jälkeen jatkamme matkaa Tornioon. Siellä olemme sunnuntaihin saakka, vain minä ja poitsu käydään Oulussa siitä päivän mutkin.

Taitaa mennä tämä juhannus ihan tässä rakennusprojektissa. Tosin naapuri kävi pyytämässä meitä kokolle, sinnehän me tietty mennään. Toivottavasti mies ei innostu juhlimaan.. Eipä se muuten, mut jostain syystä mä en saa koskaan nukuttua ku mies on baarissa. Etenki nyt, ku tän koko viikon oon nukkunu tosi levottomasti. Heräilen sata kertaa ja pyörin ympyrää koko yön. Siksi en viittiny nyt ite juniorin kans ottaa päiväunia, ku yö menis taas miten menis.. Täytynee jättää kokonaan nuo päiväunet pois. Mut tylsäähän tästä sit tulee, täytyy palata töihin ja pitää kesäloma joskus syksyllä :D
Taidan ottaa vielä palan kakkua ja huudella tuon ukonki sisälle kakulle, ellei jo käyny kylillä kahveella.

Myräkkä ja keiju 15+1
 
Ihanaa juhannusta minultakin tuleville ja jo oleville mammoille! :)

Täällä juhannusta vietellään minun kotikotona, keskellä ei mitään, maaseudulla. Ihanuutta, parhautta :) Huomenna olisi sitten kotiinpaluu.

Isot onnittelut ihanista ultrakuulumisista, ja naimisiinkin joku oli mennä paukauttanu, onnea! :flower:

Ja hei mun masu on kasvanut! :heart: Aivan ihanaa huomata että nyt se oikeasti on kasvanut. Siskot ja äitikin jo huomasi tänne tullessamme, että kyllä nyt on masu kasvanut, hih! Saa nähä koska alkaa huomaamaan semmoiset jotka ei pienen tulosta edes tiedä ;)

Psst! Onko kenelläkään muulla alkanu rinnat erittää jo jotain? Mulla rinnat on kutisseet jo pitkään, tummuneet ja kasvaneet nännit+nännipihat, ja nyt toisen rinnan nänniin on välillä kuivunut jotain maitomaista. Kääk, nytkö jo :D
 
täällä käyty esittelemässä lääkärille pimperoa, pari päivää tuntunut kohdunsuulla painetta ja muutenki semmonen kumma tunne sielä koko ajan, johtuu ilmeisesti siitä kun kohtu kasvaa ja siirtää sitä istukkaa pois kohdunsuun päältä, lepoa tuli taas kerran käskynä. lääkäri mietti että onko mulla pidemmällä raskaus ku väitin, sanoin että ei se ainakaan montaa viikkoa heitä, kun kysy että tuntuuko liikkeet ni sanoin että tuntuu ja että välillä tuntuu uloskin päin, ei uskonu ennen ku vauveli potki sitä käteen :LOL: ja meinas lääkärillä leuat :LOL: loksua ja ammattietiikka petti kun kysyi mones raskaus ja kerroin etä kahdeksas, rääkäs pahalla äänellä että: KAHDEKSAS???? no joo, mutta 5 niistä on keskenmenoja.. näki oikein ku ynnäs että ikää 28 ja jos sillä on 7 lasta jo ni sehä on kokoajan maha pystyssä.. ;) no, ei sentäs.
Päivän sato vetä, nyt ei just tällä hetkellä onneks ni sai lähettää lapset ulos, ne kiipeilee seinille kun ke-to sato vaatimattomasti 68mm vettä ni ei oo ulkoiltu ei, ei nimittäin enää siinä sademäärässä auta edes kurapuku. :eek:

mamX2 onnea rouviintumisesta!

Toivottavasti muillakin on mennyt juhannus rauhallisesti, meillä tuli poliisit pillitpäällä vastaan tuolla soratiellä kun lääkäriin mentiin, ukko viel naljaili että liekkö naapuriin menossa, no sinnehän ne |O no, saapipahan naapurit olla loppu jussin rauhassa hältä..
 
iltaa täältäkin!
met tässä iltatouhuja touhuamme,nätti ilma ,ulkoiltiin poikien kans..masu se kasvaa ja odotan innolla neuvolaa ja ultraa :heart: rauhallisesti tässä juhannus meni,poikien kanssa tässä kotosalla ja kävimmä kaverin luona istumassa iltaa..
entinen ukko häirinny mua :/ syyttää mua kaikesta,erostakin,mut jätän sen omaan arvoonsa,kuinka se kehuu et vientii on,mulla ei kiinnosta..säälin vaan naista mihin joutuu..
onneksi uusi puhlein numero tulossa ja on salainen,eikä se tiiä mihin muutan..odotan muttoa kovasti,saan alottaa uusi tuulin.. ;)

mutta mukavaa lauantaita mammat ja jaksuja :hug:
 
mammaRoi, tosi ikävää tollainen, mutta hyvä ettet välitä. Antaa ukon toilailla ihan rauhassa. Pääasia että sinulla ja lapsilla on asiat kunnossa. Jaksuja!! :)

Tetasha, jep, minulla ollut samanmoista jo useamman viikon. Rinnat ilmeisesti valmistautuvat imetykseen ja tuottavat jo ihan vähän jotain maitomaista. Hih, on se uskomatonta! ;)

Täällä juhannus ollut rauhallinen, mökillä käytiin grillailemassa. Saunoa en uskaltanut kun se aiheutti viimeksikin supistuksia. Muuten ollut aikas hyvä olo, eikä ole kokoaikaa tarvinnut olla makuullaan.

Poks poks vaan! =)


 
Merkki tänne.

Tänään olisi tarkoitus suunnata miehen työkaverin mökille. Uimaankin pääsee, jos uskallan!

Muuten rauhallista omaan napaa. Alavatsaa muistaa jomotella ja kovasti odottelen ensimmäisiä liikkeitä tuntevani.
 
Moi!

Täällä kans rinnoista irtoo semmosia kuivettuneita kellertäviä/vaaleita paloja. Jotain noi rinnat erittää ja nyt niistä on vasta tullut erittäin kosketusarat. Sama homma oli esikoisen aikaan.

Täällä ollut taas aamun äärettömän vetämätön ja väsynyt olo. Ei oo jaksanut kun sohvalla maata ja tuntuu ettei jaksa edes jalkeilla hetkeäkään olla. Älysinpä sitten mitata verenpaineen niin matalallahan ne oli 90/60 ja toi lukema oli otettu vielä noin puoltuntia sen jälkeen kun olin vetänyt meetvurstia ihan reilusti leipien päällä. Ei ihme ettei oikein voimia jäsenissä oo ja pystyssä ollessa rupee huippaamaan. Jos menee samaa rataa niin tätä ihanuutta kestää sinne puoliväliin asti sitten. :/

Sanle 13+3
 
Heips taas pitkästä aikaa!

Reissusta on palattu ja huomenna lähdetään isovanhempien luo. Eihän tuo ulkomaanmatkailu tuollaisen reilun 1-vuotiaan kanssa ollut mitään lomailua, mutta hauska oli silti saada vaihtelua! Tuumattiin vaan miehen kanssa että sitten kun on kaksi lasta niin taitaa mennä aika monta vuotta ennen kuin niiden kanssa jaksetaan minnekään muualle kuin rantalomalle jossa on lapsille järjestetty päivät täyteen ohjelmaa. No, mummolassa toivottavasti päästään lepäämään... kunhan ensin selvitään 8-10 tunnin autoilusta matkapahoinvoivan ja muuten vain autossa tylsistyvän tytön kanssa.

mamx2 tsemppiä suppareiden kanssa. Vähän jäi mietityttämään että miten harjotussupparit vois aiheuttaa sen ettei sitten synnytyksessä jaksais, kun kohtuhan on lihas ja harjoitussuppareillahan se treenaa. Eli mun logiikan mukaan pitäis sitten jaksaa entistä paremmin synnytyksessä? Miten sulle tää asia on selitetty?

Oma odotus tässä etenee ihan huomaamatta ja hyvä niin. Nimiä kovasti mietiskellään, tytölle on monta jo valmiina mutta pojalle vaikea keksiä ja mulla on tosi vahvasti poikaolo...

Bellona 13+6
 
Meillä meni juhannus puoliksi pieleen :'(
Oltiin mökillä miehen vanhempien kanssa jo maanantaista asti ja suht ok kaikki.
Sitten aatonaattona tuli miehen sisko miehensä kanssa. Esikoinen itki masukipua yöllä ja herättiin n.07 aamulla. Sitten siltä siskon mieheltä saatiin valitukset, että ollaan mekkaloitu liikaa aamulla...meinasi sitten fiksuna, että kun meillä oli poika päiväunilla, niin hänpä laittaa radion täysille ja herättää pojan! Koska poika (1½v) herätti hänet aamulla, onneksi olin itsekkin lepäämässä, en tiedä miten lujaa olisin suuttunut.
Masukivuista väitettiin, että johtuu hernekeitosta, ei tuon ikäiselle muka saisi vielä antaa...kumma juttu kun syödään sitä n.2krt/kk eikä ikinä ennen ole mitään tullut.
Muutenkaan pojan rytmejä ei ymmärretty ollenkaan, kyseenalaistettiin kaikki mitä pojan kanssa tehtiin. Tuli sellainen olo, että muiden mielestä ei osata kasvattaa/hoitaa lastamme.

Yhtenä päivänä alettiin lämmittää savusaunaa ja siitä koko päivän leijaillut savu teki todella pahaa minulle. Heti kun astuin ulos niin meinasin oksentaa, vessassa en voinut käydä, kun se oli saunan takana jne. Sanoin kyllä tästä asiasta, mutta pah, savusauna lämmitettiin kolmena päivänä peräkkäin silti!
Itkin kolmena päivänä peräkkäin, sitten teimme päätöksen lähteä kotiin juhannuspäivänä.
Varmasti suututimme sillä isovanhemmat, mutta so what!

Kotona on ollut hyvä olla, kukaan ei kommentoi tekemisiämme. Saa olla rauhassa =)
Sorry valitus litania, mutta tää helpottaa oloa :ashamed:

Liikkeitä eioo tuntunut, rinnat pikkasen arat, mutta ei eritä mitään.
Jos on kävellyt paljon päivän aikana niin alavatsaan sattuu.

Palaan jokupv paremmalla fiiliksellä...

äityli75, eemeli ja joulu-tonttu 15+3
 
Äityli, ompas ollu typeriä sukulaisia mökillä |O

HArkkasuppareista |O ja kohdunjaksamattomuudesta, mä en ookkaan kullu tuomosesta, hyvin mulla on kohtu jaksanu synnytyksessä vaikka tytöstä alko harkkarit jo vk24 ja pojasta... no vk 16 alko kivuttomat, kivuliaat vk18..

Jaha, jos pyöräyttäs tuon pottuvellin ni sais evästä. :p illasta sitten makkaranpaistoa..
 
Ihana olla taas kotona, vaikka vain yksi yö poissa oltiinkin. Juhannus meni hyvin ja rauhassa ystävien kanssa syöden, juoden (minäkin alkoholotonta olutta lipitin) ja saunoen. Esikoinen oli appivanhemmilla yökylässä toista kertaa elämässään ja hyvin oli mennyt. Ihan oli mukava kun itsekin sai vaan istua ja keskustella, eikä aika mennyt yhen touhupetterin perässä juoksemiseen, kun muilla siellä ei lapsia ollut.
No onneksi oli toinenkin raskaana oleva, niin oli "kotosampaa".

Onnea mamx2 rouviintumisesta!!!
Ja jaksamista kaikille sitä tarvitsevile.

Papasta... meillä se otetaan 6kk synnytyksen jälkeen vasta. Tai siis otettiin jyväskylässä jossa ennen asuin. Mutta joku syy siihen aikaäliin oli-

Esikoinen heräs.
 
No olipas äityli sulla vähän kummaa seuraa :/ Tuli tuosta savun hajusta mieleen, että mua kans etoi älyttömästi yks päivä kun mies savusti lohta :x Lohesta kyllä tykkään, mutta nyt jäi maistamatta!

Oli tylsä juhannus, neljän seinän sisällä olen kipujen kanssa maannut. Hyvä puoli tietty on, että oon todella saanut levättyä, mutta kun ei ole tottunut tälläiseen paikallaoloon! Nyt ekaa kertaa tuntuu, että kivut olisi helpottamaan päin.

Jaahas, ruokaa vissiin pitää alkaa laittamaan :wave:
 
Hello mammat B) aurinko paistaa,olis neuvola 9.00,lääkärineuvola ihan mukavaa mennä :) jänskättää vaan ...tää viikko olis kiirusta,pe muutto auto tulee 9.00..kaikkee tehä..
Äityli olipas teillä juhannus :eek: :hug: harmittaa tuollanen..
mie taas olis aikasin hereillä |O onko tää jotain valmistautumista vai mitä... :snotty:
mutta nyt aamupalalle

ihanaa pv mammat!!

mamma ja piiperö viikoja n 12 ja jotain.. hmm,ihanat pojat
 
Huomenta vaan minunkin puolestani. En ole saanut aikaseksi mitään kirjoitella kun ei ole ollut oikein mitään asiaa :ashamed: Mutta olen kyllä ahkerasti kaikki kirjoitukset lukenut :D Mitään erikoista ei kuulu edes omaan napaan, tänään on 8.30 neuvola. Jotenka siis taidan tästä mennä vaihtamaan yökkärin johonkin vähän säädyllisempään ulkonaliikkumisvaatteeseen jotta ehditään ajoissa neuvolaan koko sakki. Palajan kertomaan kuulumiset illemmalla.

Raparperi ja Taimikki ja viikkoja vissiin joku 15 :D
 
tää mamma on lähössä töihin, ihanaa.:) pääsen lomalle hetkeksi kotiäitin arjesta :LOL: mun äiti tulee esikkoa hoitamaan, nii ei tarvi hoitoon viel viedä onneks!

mulla on kans supistellut kovasti nyt, ei kipeitä oo mut toisinaan pitkäkestoisiakin. toiv ei aiheuta mitään....

äitylillä ollut kyllä kurjia sukulaisia :O :hug: onneks juhannus on taas ohi!!! meilki meni hyvin, vierailtii perheittemme luona jne ja kotiin tultiin yöks, nukkumaan mentii pe 20.30 ja la 21.30 :LOL:

Upp3 ja masukki 15+4 (??)
 

Yhteistyössä