***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Jeju81 :hug: kyl ne aina tässä vaiheessa nuo :'( uutiset riipaisevat sydänalaa :'(

ammateista: olen äippäliini83 tavoin sairaanhoitaja ja töissä tk:n vastaanotossa.. tykkään kans.. tosin nyt siirryn vähäksi aikaavuodeosastolle tekemään aamutuuria (ja viikolla), et RANKAT 2kk tiedossa.. paljon mieluummin olisin ollut vastaanotossa, mut ku tuli kielto ettei sinne saa ottaa kesäsiaisia (niin sitä ihmettelen minäki).. mietin vain et jos olisin fiksu, ni ottaisin liittoon yhteyttä (nimittäin minulle oli jo luvattu tk:sta keäksi töitä, ja peruvat ne).. mut ku en ole fiksu.. tuntuu et hankaloittaisin vain turhaa omaa työtulevaisuuttani!!
 
Voi kamalaa, että vielä tässä vaiheessa tulee surullisia uutisia :'(

Työstä, mä työskentelen kuljetussuunnittelijana kierrätysfirmassa, reilu 2,5v oon siellä töissä ollut, ja ihan vakituinen työ on. Helppoa päivätyötä 8-15.30, mut henkisesti tosi stressaavaa, pitää vaan yrittää stressierkki hetkinä laskea viikkoja äippälomaan, jätän suurimman osan lomista pidettäväksi ennen äitiysloman alkua, niin ei ois enää kuin 4kk töitä jäljellä, ja niistä 2 vkoa heinäkuussa lomaa.

Hih, mies on just sen mutsilla kertomassa meidän pikku jouluylläristä, saas nähä mitä tuleva anoppi asiasta tykkää, no onneks se on kyllä tosi mukava immeinen, ja työskentelee päiväkodissa, niin sen puoleen on lapsirakas ihminen. Jännittää vaan, kun ei olla oltu miehen kanssa kuin vasta reilu 1,5v yhdessä, niin aika nopiaan ollaan edetty, mut kukin tavallaan.

Jaahas, pitäis mennä laittaa pyykit kuivaa ja puhtaat lakanat sänkyyn, loput kirppikselle vietävät sain just hinnoiteltua, ja imuroinkin, oih, oonpa ollut ahkera tänä viikonloppuna, kun eilen järjestin vaatekaapit ja on jo tilaa vauvan vaatteille.

ansku ja vaava rv 13+2 (13+5)
 
Hei!

JEJU :hug: Voimia!!!

Niin tosiaan, en tiä oliko kukaa kärryillä mutta infoon nyt kuitenki että neukkatäti etsi uudestaan sydänääniä keskiviikkona, niitä ei löytyny. Katsoi sitten ultralla ja tällä kertaa näkyi selvästi syke, ja heilutteli siellä ihana pieni tassujaanki :) Eli kaiken paniikin jälkeen kaikki hyvin. Mutta näitä ikäviä uutisia kun lukee niin voimistuu se olo että turhaan ei voi olla huolissaan siitä että onko navan alla kaikki hyvin jos on vähääkään aihetta sitä epäillä. Onneksi täällä ainakin pääsee asiaa varmistelemaan helposti eikä neukkatäti pidä pahana ylireagointia.

Sydänkäpysellä on huomenna ultra, sama täällä mutta vasta iltapäivällä. Sitä odotellessa.. Ihanaa päästä näkeen toukkasta ja toivon mukaan kaikki olis tietenki hyvin turvotuksen sun muun osalta.
Ostin tänään ekan äitiysvaatteen tähän odotukseen, kirpparilta äitiyshousut, h&m maman ihan perus mustat suorat housut ja todella hyvä kuntoiset. 2euroo oli hinta. Ainoo huono puoli oli että lahkeita oli lyhennetty ja kun housujen koko on s niin tarvin näihin suhteessa liian pitkiin koipiini koko lahkeen mitan. Onneksi oli tehty lyhennyshomma niin siististi että sain ne tosi helposti pidennettyä ja nyt vaan ootan kovasti että sais alkaa niitä pitään. Mammahousut korostaa tosi lujaa pömppistä, mikä on ihan kivaa sitte ku sen pömpötyksen aiheuttaa sikiö :D Itellä ei vieläkää mitää vauvamahan tyylistäkää oo, omat farkut menee ihan hyvin. Ihmettelen kyllä kovasti kun on jo nelonen tulossa ja kahdessa edellisessä odotuksessa tässä vaiheessa on jo jotain tapahtunu. No, nautin nyt vielä kun mahdun omiin vaatteisiini, vielä sitäkin tulee ikävä. :kieh:


Uusiakin oli tullut taas mukaan, kivaa!! Tervetuloa. :wave:


Laittakaas niitä massukuvia jo näytille!!! :)

vointeja mammat terkuin maukkis ja toukka 11+ jotain :wave:
 
Mie oon ihmetelly, kun osalla tulevista äideistä jotka on samoilla viikoilla kuin mie, on jo tosi isoja masuja ja eihän mun maha oo muuttunu ollenkaan ulkopuolisen silmiin!! Siis ite kyllä tunnen pienen kohouman varsinkin selällään maatessa, mut ei todella musta huomaa mitenkään ulkopuolinen et olisin raskaana.

On jännä, kuinka joillain kasvaa vatsa hurjan nopeeta esille, ihan siis semmonen kunnon vaavikumpu jo tässä vaiheessa.
Ite oikein odotan et koska semmonen kasvaa mullekin :heart:


Kysymys mansikoista: Ootteko uskaltaneet ostaa torilta ulkomaisia mansikoita ja syödä? Espanjalaisia näkyvät kauppaavan ja ne tuoksuu ihan törkeen hyvälle, mut oon onnistunu ainaki vielä välttämään houkutusta kun vähän pelottaa se ulkomaisuus :/

Tetasha :heart: Milli 13+5
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
Pahoittelut ja :hug: kaikille joita suuri suru on kohdannut. Ihan hirveästi tähän pinoon sattunut noita ikäviä uutisia. :|
Täällä voidaan jo hiukan paremmin vaikka edelleen oksennellaan. Kuitenkin jo kuudestoista rv menossa, joten kohta tämä helpottaa. Rakenneultra on kahden ja puolen viikon päästä ja kovasti jännittää. Sydänäänt kuunneltiin neuvolassa viikko sitten.

Täällä tuntuivat ensimmäiset liikkeet tänään. ja ihan selvästi vielä. Hiukan aikaista, mutta niin ihanaa!
 
Tipunen, Ralli ja Jeju suuret pahoittelut menetyksistänne :hug: Nyt on aika surra ja sitten taas kääntää katse valoon. Uskokaa pois, kyllä se aurinko sieltä taas paistaa :)

ON sen verran, että vielä viikko neuvolaan ja mä olen taas ihan tulisilla hiilillä. Pelottaa, josko masussa ei kaikki olekaan hyvin. :ashamed: Aina ei vaan tunnu yhtään siltä että olisi raskaana. Viime viikolla olin kyllä superväsynyt ja joskus masua kiristelee, mutta siinäpä ne. No, rinnat on edelleen arat. Enää en saa pidettyä masua piilossa, joten en jaksaisi taas kohdata sitä menetystä ja asiasta kertomista. Täytyy vain koettaa uskoa että asiat on hyvin ja jaksaa viikko odotella. :heart:

Mä en muuten tajua miten tähän voi lisätä valokuvan? Jos painan tuota "lisää kuva" kohtaa, niin en kyllä päse selailemaan mitään omia tiedostojani. :/

Tintukka ja tonttu 12+6
 
Tintukka, valokuvia voidaan lisätä jos ne on ladattuna internettiin. Aijaa.com -palvelun kautta on luultavasti helpoin tapa. Sinne lataat kuvan ja sieltä sitten kopioit tekstipötkön sen tekstirivin kohdalta jossa lukee "Pieni kuva" tms. :)

Täällä iski flunssa uudestaan mulle ja pojalle.:/ inhottava kun just parannuttiin niin uudelleen iski. Sitkas tauti tää kesäflunssa ilmeisesti.. Poika heräs yöllä kaks kertaa itkemään ihan hillittömästi niin annettiin sit lääkettä ja otettiin keskeen nukkumaan, unet kesti puol kuuteen. |O hampaita epäillään itkun syyksi kun ien pullottaa kulmahampaan kohdalta..

Upp3 ja masukki 13+4
 
Hei!

mie olen pelon sekasin tuntein täällä..eilen mies sit jätti mut,on ahdistunut,eikä ole valmis isäksi voi jee :eek: :ashamed: mitä mie teen,,olen ihan hajalla...työterveyshoitajalle meen hakeen saikkua..en pystyny töihin...yksinkö tämän käyn läpi...eieln se meni pois..mun elämästä... :(

mamma ja piiperöinen rv 10
 
Huomenta!
Täällä hieman repaleinen yö takana. POika itkeskeli tuossa 1 aikaan jo ja nostin viereen nukkumaan. Sitten se joskus 3-4 aikoihin päätti että nyt on aamu ja rupes pemuamaan ja pomppimaan sängyssä. Itellä oli selkä ihan jumissa ja rakko täysi niin mahaakin juili niin perhanasti. Vessareissun jälkeen itkua väänsin kun kävi niin kipeesti. Toi mun yliliikkuva lanneranka ei tykkää kun liikaa makoilee ja nyt on parina yönä nukkunut aika paljon ja päiväunet lisäksi ja kun muutenkin on tullut vain tässä sisällä istuttua niin ei oo yhtään tullu liikuntaakaan. se särky sit säiki tuohon mahapuolellekin, onneks kuitenkin asettu sit aika nopeesti.

Äsken sain aamupalan just syötyä ja kävin sitten samantein oksentamassa sen uloskin. Jotenkin tuntuu että nyt on vaan entistä enemmän tuo oksennusrefleksi pinnassa, vaikka luulis että alkas helpottamaan.

Tsemppiä ultraan menijöille, itellä ois torstaiaamuna se eessä.

Sanle ja saunatonttu 11+4
 
MammaRoi :hug: Voi hitto noita miehiä! Hyvähän niitten on vaan lähtee kävelemään ja jättää nainen yksin selviytymään. Jospa se on vaan hetkittäistä pakokauhua ja järkiintyy siitä. Mutta eipä tommonen oo kivaa kun ei voi luottaa toisen läsnäoloon. Miten aikuinen mies voi olla noin lapsellinen! Voimia!
 
Mammaroi, voimia oikein kovasti! Mutta kyllä sä siitä selviät! :hug:

Sanle ite totesin että tuo tukivyö on loistava keksintö koitan ettiä sen merkin sulle mimmosen ite ostin, amautista mää sen tilasin, semmonen missä on kahdessa kerroksessa tuet.

Viimeyönä jätkä taas oksenti, ite oksensin illalla, eikö tää tauti mee ikinä ohi???? |O kestäny siis perjantaista pojulla, sillo oksenti yön, sitten muuttu ripuliks ja nyt oksentaa ja ripuloi. Voi pientä. saapi ukko tuoda apteekista sitä uutta ripulijuomaa.

Ihania masukuvia, mulla on samankokonen maha kutakuinki ku upp:illa ja viikkoja on 12+6 taas :eek: vaihtuu viikko, kamalaa.

Mä näin yöllä painaaista, näin unta että pääsin kaverin vauvan kumiksi, mutta ristiäiset meni ahterilleen ku jsut ihan ennen alkua ilmottivat että kaverin mutsi oli löydetty kuolleena :ashamed: tosin äidin tuntien, e nyt ei välttämättä elä enää kauaa.

Tänään ois pitäny mennä kattoo mulle uutta autoa, mut saapi varmaan ukko mennä tytön kans, veikkaan että ei olla pojun kans illalla lähdössä mihinkään.
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=4314290.jpg

Miten noi su-ma väliset yöt onkin aina yhtä hankalia, siis vaikka kuinka illalla väsyttäis niin silti heräilee sen sata kertaa eikä mukamas väsytä jne, ja miehelläkin tuntui olevan yhtä levoton yö... Vielä jaksaa suht pirteenä olla töissä mut ootas vaan kun käy lounaalla, niin nukkumatti alkaa kutsua, eikä ehdi tänään ees päikkäreitä nukkuu, kun kaikkea ohjelmaa töiden jälkeen, pöh.
 
MammaRoi, voi sinua, todella törkeää mieheltä. Ymmärrän hyvin tunteesi, minulle kävi noin parikymppisenä, oli todella rankkaa, mut se siitä.. Jos vaan voit niin koita ajatella et jos kerta oli lähtäkseen niin parempi sinulle ja vauvalle et lähti nyt, jos ei kerta hänestä ole isäks. Nyt vaan tueksi ystäviä ja läheisiä, selviät kyllä, vaikka nyt ei siltä tuntuisikaan. Voimia!!! :hug:

Tsemppiä ultraan menijöille! Tulkaahan kertoilemaan miten on mennyt. :)

Ihania massukuvia, pitääkin itsekin muistaa ottaa. :)

Huomenna neuvolalääkäri, jännittää..

pööpötti ja pikkuinen masukki 14+1 :heart:
 
Moikka moi taas kaikille!

Iso hali kaikille menetyksen kokeneille!
Ja mammaroille myöskin.. ihmetyttää että miten kukaan voi olla noin pässi oikeesti että hylkää naisensa raskauden aikana!

Te ootte taas kirjotellu ihan kamalan paljon viikonlopun aikana... ei oikee meinaa pysyy kärryillä ku ei oo kotona nettiä :ashamed:
Toisaalta ehkä ihan hyvä, ni tulee ees kotona tehtyy jotain.

Mulla iski aamulla masennut, kävin sovittelemassa bikineitä ja uikkareita sokoksella, ja mitkää ei mahtunut päälle! isoin koko xl oli ihan liian pien rinnoista ja lantiosta, enkä mä nyt niin iso oo! |O Miks noi koot vaan pienenee kokoajan?

Paha olo tuntuu edelleen vaan pahenevan, vaikka luulis et alkais jo helpottamaan, etoo kokoajan ja väsyttää. Turvotuskin on ihan hirvee, ei paljon maha piilossa oo vaikka on peittävin paita päällä minkä löysin. :ashamed:
Mies on kyllä ollut ihana taas, tehnyt aamupalan ja eväät töihin. :heart: Sitten se meni perumaan sen lapin reissunsa mitä oli odottanut kovasti, mutta hänen mukaansa hänen velvollisuutensa nyt on pitää musta huolta, eikä antais ikinä itelleen anteeks jos jotaa kävis ja ois toisellla puolella suomea eikä vois ees soittaa.
On se kyllä niin ihana mies :heart:
Meinattiin että tänä viikonloppuna vois kertoa kaikille, mitenköhän sitä uskaltaa iiks :ashamed:

:hug:

Huh vertasin masuani noihin teidän kuviin ja taitaisi kyllä olla isompi ku kellään, ihme juttu ku esikoista kuitenkin ootan eikä painokaan oo noussu alusta ku kilon? :eek:
 
Tetasha sullehan oli tulossa esikoinen, eikö? mulla on nyt yhtä iso maha kuin esikoisest viikoil 24+. musta ei huomannut rv22 ollenkaan että oon raskaana, näytin vatsanseudulta ehkä lihoneelta vain. oo huoletta, kyl se siitä vielä kasvaa. nyt tää maha on pullahti todella aikasin, oli jo erinäköinen viikolla 10+ kun otin ekan kuvan. tokasta/useammasta raskaudesta kasvaa helpommin vatsa.

mammaRoi oikein suuri :hug: mikähän sun miestä vaivaa! eikös sillä oo jo lapsia ennestäänkin? luulis että olisi valmis isäksi... koita jaksella ja levätä, kyllä kaikki asiat järjestyy tavalla tai toisella ajan kanssa. kauanko ehditte yhdessä olla?
 
äippäliini83 Juu sitähän me mietittii sillon ihan alussa ku maha läks heti kasvamaan, mutta ultrassa löytyi vain yksi masukas. Ja ihan oikeilla viikoillakin pituuden mukaan. Ihan kauhistuttaa että kuin isoksi tää oikee menee.
 
Voimia suureen suruun :hug: On kyllä kauheaa että niin käy :'(

Itellä on välillä pelkoja että entä jos kaikki ei olekkaan hyvin, ultra on 16.6 ja sinne asti pitäs jaksaa ennen kun näkee.
Viime viikolla neuvolassa sydänäänet kuului, mutta ei se mitään takaa että kaikki menisi hyvin.
Pitää vaan toivoa parasta :heart:
 
Äippäliini83 juu esikoinenhan siellä kasvaa :heart: Jospas se siitä alkaisi kasvamaan, ylimääräistä kun vatsanseudulta löytyy, niin ei varmasti niin pian näykään kuin näillä hoikkasilla äideillä jotka tänne on ihanuuskuviaan jo laittaneet.
 

Yhteistyössä