***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Ralli voi ei, ei voi olla enää tottakaan. Itku pääsi minullakin, olen niin kovin pahoillani Voimia hurjasti teille :heart: :hug: :'(

Myös Tipuselle voimia ja jaksamista, ei toivoisi kenenkään pienokaistaan/pienokaisiaan menettävän matkasta :hug:
 
Voi kamalaa ralli. Tuota pelkään välillä itsekin, että onkohan siellä enää elämää.. Varsinki tämänpäiväisten tapahtumien jälkeen... :(
Voimia myös tipuselle. On se kurjaa..

Kävin sit tänään siel lekurissa, kuukauden kirjotti saikkua. Soitin pomolle 5.7. olis mul saikkua, niin se sano et siinähän on enää viikko ennen mun kesälomaa, et koittaisin saada siihen viikoksiki saikun. Mut katotaan nyt mitä teen, kun eipä musta varmaan enää töihin oo siinä vaiheessa. Siihen kuiten vielä kk aikaa, hyvin ehtii miettiä..
Käski lekuri syödä paljon suolaa.. Nyt pitää sit miettiä mikä se olis suolaista ja mahdollisimman vähän epäterveellistä. Pitää vissiin rueta syömään poron kuivattua lihaa urakalla ja suolata lohta heti ku käsiini saan..
Väsymys on sanoinkuvaamatonta edelleen. Nukkusin ja nukkusin jos vaan mahdollista. Tuo esikko kuitenki vähän hidastaa mun unia.. No onneks sen voi viedä päiväkotiin viikolla, niin ite saan nukkua. Ja levätä. Ei näillä verenpaineilla jaksa tuon perässä viikkokausia juosta yksin.. Mies oli äsken niin ihana et anto mun nukkua alkuillasta tunnin päikyt :heart: Läksi pojan kans ulkoileen siksi aikaa :)
Nyt alkaa laittaan tuota riiviötä unille.. Pitäkää peukkuja ;)

Myräkkä ja keiju 13+2
 
onpas tänään suomeksi sanottuna tullut paljon paskoja uutisia! mä kirjottelin tänään jo tonne galleriaan (irc) siitä kun mun työkaveri n.45v. on kuollut. itkuhan siinä tuli kun satuin olemaan just se joka vastas puhelimeen... hänellä 4lasta ja nuorin 11v. ei tiedetä mihin on kuollut, mutta kotoa oli löydetty... mä en haluis kuulla enää yhtään surullista uutista... jaksamisia kaikille niitä kuulleille...!
 
Ralli ja Tipunen voimia teille :hug: :'(

Upp olipa kamala herätys :eek:

Tervetuloa uusille :)

Kiitos kaikille vastauksista :) Meillä tosiaan ultran mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut jo kuudentena kiertopäivänä. Ja Koivunkäpy meillä se kyseinen mitta oli 71mm. Osaakohan se täti varmasti käyttää niitä laitteita ja mitata oikein?!

Tänään on koko päivä hoideltu asioita ympäri kaupunkia ja käytettiin taas esikoista ensiavussa. Edelleenkään ei löytynyt ortopedia joka olisi ehtinyt katsoa toisen sormea, mutta lasta siihen laitettiin ja tapaaminen ortopedin kanssa varattuna loman jälkeen. Luultavasti sormen jänne on vahingoittunut tai katkennut, kun loukkasi sormen, mutta onneksi pienillä saattaa korjaantua ilman operointia vaikka kuntoutus voikin olla tarpeen. Seuraavat kaksi viikkoa ollaan reissussa, mutta tulen taas sen jälkeen lukemaan teidän kuulumisia ja toivottavasti edelleen kertoilemaan omia.

Saini ja tintti 12+1 (tai ultran mukaan 13+3)
 
voimia rallille,tipuselle ja miehille :(

Itsellä alkanut normaalit supistelut... ekassa raskaudessa olin levossa, supisti silti. Tokassa en ollut levossa ja supisti ja synnytykses loppuikin kohdulla sit voimat :( Nyt 13 viikkoa tänään täynnä ja supistelut alkoi. Pelkään et historia toistaa itseään ja taas väsähtää kohtu koska on niin hirveän pitkään supistellut.... Täytyykin puhua siitä neuvolassa...
 
Voi, ralli, ei oo totta!!! :'( Voimia sinulle ja perheellesi surun keskellä :hug:

Käytiin eilen kotona katsomassa tulipalon tuhoja, ja olihan se järkyttävää katseltavaa.. perustukset, piippu ja muutamia mustuneita lautoja pystyssä sen kaiken palaneen rojun ympärillä.. :'( Ei sitä oikeen tajunnu/tajua että kotipiha on nyt sen näköinen, kokoajan vaan mielessä se miltä se näytti ennen paloa. Maanantaina saa alkaa siivoamaan tuhoja.. en tiiä millon alkavat rakentaa uudelleen.. hevostalli, autotalli, pienempi halli/heinälato ja yks varasto siihen ilmeisesti tehdään, eli rutkasti pienempi systeemi tulee kuin mikä oli (navetta, iso halli, autotalli, vanha heppatalli, liiteri, kaks varastoa).. On tää elämä kyllä arvaamatonta, ei voi muuta sanoa. Kelle vaan voi sattua mitä vaan..

Napaan ei kummempaa. Ihana anoppi oli eilen leiponut kasvis-jauhelihapiirakkaa jota himoitsen ihan sikana, ja kiikutti miehen mukana sitä mulle rasiallisen :p Siinä on myös homejuustoa mutta uskallan kuitenni syödä kun on uunissa kunnolla paistettu...

Tänään pääsen työkeikalle taasen :) Eilen kysyin porukoilta saanko kuvia laittaa toimitukseen tosta palosta, ja lupasivat.. illalla sen juttusen sit tekasin ja lähetin..

Upp3 ja masukki 13+2 :heart:
 
Myräkkä, lisää normaaliruokaan suolaa niinkuin joku muukin jo ehdotti.:) älä graavilohta ainakaan syö, eikös se ole ns. kielletty raskausaikana sen bakteerivaaran takia.. vai mitä lohta tarkoitit?
 
upp, itse tehtyä graavilohta saa syödä, vakuumipakattua ei.

Täällä lentää pojan toimesta juttuja molemmista päistä, taas vaihteeks :kieh: ja ukko läks Kolille puusavottaan, mä oisin voinu nukkua, kun luonnollisesti poika alotti oksentamaan illalla just ennen uniaikaa. ei se onneks monesti oksentanu, mut kuitenki.
 
Kävin lueskelemassa noita kalajuttuja kun tuli niin yllätyksenä.. tuore graavattu lohi ok joidenkin mielestä, mutta pitäisi säilyttää +3asteessa että säilyisi hyvänä.. mutta tuo tuoreus on se avainsana jos haluaa herkutella..:)
 
upp, mä oon graavilohifani, tietenkin pitää olla satavarma että se kala on tuore että sitä uskaltaa syödä. ja jos haluaa vetää oikein varmanpäälle, nakkaa kalaan suolan, heivaa sen pakkaseen ja ottaas en sitten sieltä sulamaan ja naattii het ku se o sula.

tuolla pojalla ei taida hajusta päätellen olla ihan tavan mahatauti, meinaa taju mennä ku se sontii :x
 
Ralli :hug: Voimia! Ei sais tässä vaiheessa enää kenellekään käydä noin.

Ruuista Mä en jaksa miettiä noita että mitä saa ja mitä ei saa syödä. Jos mulla jotain mieli tekee niin varmasti syön. Toki peruspuhtaudesta ja ruuan tuoreudesta pitää huolehtia muulloinkin kuin raskaana ja noi pakastevihannekset kuumennettava ennen käyttöä, mut ihan huoleti minä syön juustot ja maksat ja hauet sun muut. Kun ei nyt överiksi noita määriä vedä niin maalaisjärjellä pärjää kyllä.

ON:Tänä aamuna olo on taas ihan hyvä. Tää tajuton väsymys vaan vaivaa. Millonkohan tämä menee ohi. En muista yhtään esikoisen ajalta että miten kauan tätä kesti. Tosin sillon se oli helpompaa kun sai aamulla nukkua rauhassa niin pitkään kun halus ja ottaa päikkärit sillon kun siltä tuntu. Nyt oon koittanut torkkua esikon päikkäriajan, mut ei sekään aina onnistu ja päikkäreistä huolimatta haukottelen ja haahuilen koko päivän. Jotain jos innostuu tekemään niin hetken päästä iskee tajuton voimattomuus ja väsymys ja pakko taas lysähtää sohvalle eikä mitään saa aikaseksi.

Täällä on taas pirun kylmä. Mittari näyttää +4. Saapi varmaan kalsarit kaivella kaapista jos mielii ulos mennä paleltumatta.

Sanle ja saunatonttu 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Myräkkä, lisää normaaliruokaan suolaa niinkuin joku muukin jo ehdotti.:) älä graavilohta ainakaan syö, eikös se ole ns. kielletty raskausaikana sen bakteerivaaran takia.. vai mitä lohta tarkoitit?
Jaa, onko se nyt graavilohta vai mitä. Raakaa suolattua. Suolaloheksi sitä meilläpäin sanotaan, en tiiä hienoja sanoja :D
Mietiskelin lääkärille et mitähän sitä keksii syödä suolaista, niin sanoi että voin syödä vaikka suolalohta, jotain joka maistuu.. Siis siinähän on tietty se listerian riski, mut olen kyllä edellisessäki raskaudessa sitä syöny. Ehdoton kielto siinä ei kai taida olla?

Ai koivunkäpy oliki laittanu heti alla viestiä, en ehtiny sinne asti lukea :D Ai että vakuumipakattua ei saa? No sitten ei auta kaupasta hakea, pakko tehdä ite. Tai mennä isovanhemmilta hakemaan.

Oho, mullahan oli menny eilen viikot sekasin :$ Esikon aikana pysy päivälleen mukana missä mennään, nyt ei sinne päinkään. Viikot muistaa noin suurinpiirtein, mut päivät ei kyllä pysy matkassa..

Jaa taidanpa keitellä aamukahvit. Mies oli taas aamusta niin ihana, tyhjää alko riitaa haastamaan. Ei ainakaan mun verenpaineita auta ku joutuu sen äkäpussin kanssa taistelemaan. Miehet... Ärsyttää NIIN!!!

Myräkkä, keiju 13+2 ja iso(32v)- sekä pieni(3v) äkäpussi..
 
Ammattigallup itse opiskelen vielä kasvatustiedettä pääaineena varhaiskasvatus. 15. päivä saan kandidaatin paperit ja sitten olisi lastentarhanopettajan pätevyys. Vielä graduvaihetta työstän ja sitten sais maisterin paperitkin. Meillä on kaksoistutkinto, joten olen suorittanut luokanopettajaopinnotkin. Mutta toi gradu pitäs tosiaan vääntää ennen ku siihen pätevyyden saa.
 
Minoon henkilökohtainen avustaja. eli maksullinen seuraneiti.

Netti o vaarallinen paikka, löyty kapine joka on PAKKO saada, ihan siis välttämätön pakko. Näyttää aivan liian näppärältä. Ebaysta jos tilais ni sais aikapaljon halvemmalla ku suomesta..
 
Myräkkä, samat fiilikset, ihme äkäpussi täälläkin majailee. :kieh: Huomaan kans et verenpaine nousee todella herkästi kun joutuu taistelemaan ihan typeristä asioista, kun tietäis mikä tuota vaivaa.. :/

G: opiskelija olen, lääketiedettä, vielä olis puolet jäljellä. Ja tosiaan kesätöissä sairaalassa ja terkkarissa, tai siis olin, nyt sit saikulla, blaah...

Ruoat: graavilohta en ole syönyt, hätävarjelun liioittelija kun olen. :D Homejuustoa kylläkin senkin edestä, tosin vähintäänkin mikrossa käytettynä.

(.) Massu näyttää just tuolta. :D Supistuksia en ole tuntenut nyt vuorokauteen, huoh! Joku ihme elohiiri on nyt pariin otteeseen vieraillut kohdun seudussa, hassulta tuntuu. :) No kunhan ei supistele niin hyvä.

pööpötti ja pikkuinen masukki 13+6 :heart:
 
Hyi hitsi, ratkaisin juuri mitä ällöttäviä pikku örkkejä olen nähnyt keittiön lattialla vilistävän, jäytiäisiä!! Yök! Ihan uudiskohteena ostettiin asunto, 2008 rakennettu ja tollaisia on sitten saatu kaupan päälle. Nyt vaan miettimään miten niistä pääsis eroon. Myrkytyskin hankalaa kun on kaksi kisua. :/ Jos jollakulla on kokemusta näistä niin vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

Hyvää viikonloppua kaikille masunkasvattajille! :)
 
Työkalluppi Mie olen kaupassa töissä, nyt siis tosin sairaslomalla. Vastuuauleinani olivat luontaistuotteet, kosmettiikka, lastentarvikkeet (vaipoista ruokiin ja kaikkea siltä väliltä) , karkit ja pakasteet lisäksi jaettu vastuu maitokylmiöstä. Eli en kauheasti ole kassalla istuskellut ennen raskautta. Oli mukavaa kun oli omat vastuualueet, kassatyö olis niin kovin yksitoikkoista.

Nyt pitäs alkaa valmistautuun sirkukseen lähtöön. Väsyttäis kyllä ku jäi päiväunet väliin (tuli vieraita just ku oltiin pojan kans menossa nukkuun) Mut onhan se mukava välillä käydä jossain, täällä harvemmin tapahtuu yhtään mitään..
 
Pööpötti Yäk, noi kodin pikku ötökät on tosi ällöjä. Mun serkulla oli edellisessa asunnossaan hinkalokuoriaisia, jotka oli tulleet jonku jauhopussin mukana ja niitä oli joka paikassa. Sitkeesti se siivos keittiön ja myrkytti, mutta aina ne jossain listan takana sai piileskeltyä että tulivat uudelleen. sit ne muutti pois kyllä koko asunnosta, että en tiiä mikä lie tämän hetkinen tilanne kyseisessä asunnossa.

Esikoiselle nousi sitten taas kuume :headwall: 2 ab kuuria syöty jo tuohon korvatulehdukseen ja ilmeisesti se taas yrittää uusia. Korvaansa vähän räpläilee välillä. Pitää taas maanantaina soitella jos pääsis sille samalle lastenlääkärille millä käytiin aikasemminkin. Päivystykseen en kyllä vie jos kotona suinkin pärjätään. Saa nähdä joko kolmas kuuri veis pöpön pois. Voipi olla edessä putkitus jos se ei tehoa. Vaikka kyseessä onkin "ensimmäinen" korvatulehdus, mutta kun kolmea kuuria enempää ei kuulema voi putkeen syöttää.
 

Yhteistyössä