***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

heippa kaikille,tuun kertoo et vauva ei oo vielkään syntyny ti menin käynnistykseen ja eiliseen iltaan asti yritettiin tabl ja tipal,mut ei tuu vaan ulos,tänään sain tulla kotiin lasten ja mieheni luo,ihanaa olin sairaalas ihan loppu,väsynyt ja itkuinen..ma takas ja katotaan tilannetta,ja ehkä ma-ti taas yritetään käynnistää tai sit joulun jälk,vauva voi hyvin..et sellasta tääl..vauva oli paino arvio eilen 3,8kg...huoh on niin masentava olo..
mymmeli ja sitkee sissi 39+4rv
 
Sukkaparille onnittelut! :heart:

Kärvistelijöille jaksuja, ei tässä muuta osaa sanoa :ashamed: iso :hug: kaikille!

Täällä ärsyttää tuo ukko :kieh: koska se ei haluu mennä mun kaa naimisiin ristiäisten yhteydessä :kieh: :LOL: pitäähän ne herneet jostain tonne nekkuun vedellä kun kaikki muut asiat on nyt mallillaan ;)

vauva kutsuu -->
 
mymmeli: itestä tuntu tuo vrk odottaminen sairaalassa jo pitkältä ajalta.. ni varmasti sun aika on tullu tosi piiiiiiiitkäksi! Ymmärrän hyvin, et alkaa mieli olla herkällä! Toivottavasti vauva päättää viikonlopun aikana yllättää ja päättäkin tulla ittekseen.. tai sit et saisit rauhassa ootella (kivuitta) tuonne joulunyli.. mut tuo kait se on se ressaavin tekiä, kun sitä liki jokaisen supistuksen jälkeen miettii, et joko :hug:

upp: on ne ukot sit ymmärtämättömiä :hug: sillon han se olis "kivuttomin" tapa
 
Tulin sit tännekin pikaisesti kertoilemaan, että meille syntyi eilen 18.12. (rv 39+3) klo 8.17 pieni tummatukkainen prinsessa 3110 g ja 48 cm. Tänään kotiuduttiin, kun ei ollut oikein mitään syytä jäädä sairaalan ja esikoinen alkoi hermostua siellä. Muuten kaikki ok, eka yö nukuttiin kahdella pitkällä syötöllä - tyttö osasi onneksi heti imeä tosi terhakkaasti.

Synnytys meni tosi nopeasti ja helposti. Lähdin yöllä puoli kolmen aikaan synnärille nukkumaan, kun oli jo toinen yö peräkkäin, etten saanut nukuttua, kun aina heti kun nukahdin, tuli vähän kipeä supistus. Siellä sitten todettiin etteivät uskalla antaa mitään kipulääkettä, kun kohdunsuu oli jo 4 cm auki. Pari tuntia yritin sitten torkkua unilääkkeen avulla - taas sama juttu: heti kun torkahdin, heräsin supistukseen, mutta muuten niiden väli saattoi olla puoli tuntia tai enemmänkin. Puoli kuuden aikaan sitten lähdin ammeeseen, kun kätilö meinasi, että lämmin vesi voisi saada synnytyksen kunnolla käyntiin. Ammeessa ollessa supituksia alkoi tullakin useammin ja säännöllisemmin, n. 3-5 minuutin välein, mutta edelleenkään eivät olleet kovin kipeitä. Ammeesta tulin pois joskus seitsemän jälkeen, ja silloin olinkin jo 7 cm auki. (Tähän asti olisin voinut olla ihan hyvin kotona, sen verran lieviä olivat supistukset.) Puoli kahdeksan maissa sain spinaalipuudutuksen ja tyttö syntyi kahden minuutin ponnistuksella klo 8.17. Tikkejä tuli pari pinnallisiin nirhaumiin, mutta olo on kyllä ihan toinen kuin sen viimekertasen epparin jälkeen.

Bellona ja tyttö 1 vrk
 
Voi mymmeli, tuo on niin väärin, että saa sairaalassa maata ihan turhan takia :hug: .

Miekii olin eilen lähössä sairaalaan monta kertaa, mutta aina nuo pirun supistukset vaan loppu parintunnin jälkeen kesken. Meitä näyttää olevan täällä aika monta, joilla sama ongelma, supistuksia tulee säännöllisesti, muttei valmista tuu ei millään, ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

Tänään sit yritettiin pitkällä shoppailureissulla saada jotain aikaiseksi ja leikkasin tuossa miehen hiukset, koko päivän oon ollu lähes liikenteessä, kun normaalisti olen paikallaan kotona ja paskat muutama kipeämpi supistus on vaan saldona ja selkä ja jalat paskana :kieh:

Eli diiselikissa, mie kans lopetan nyt itteni rääkkäämisen ja pysyn aloillani, hitto menkööt sitten joulu pilalle itkiessä tai muuten, mut ei tätä saa savustettua niin millään ulos silloin kun haluais ...

Muoks. Meinas täs itteeni surkutellessa unohtua onnitella kaikkia uusia vauvan saaneita, joten oikein paljon onnea teille :flower: :heart: :heart:
 
Rääkistä ei ole MITÄÄN hyötyä, se täytyy kyllä tämänkin mamman todeta. Vauva varmasti syntyy varmemmin, kun nostaa jalat ylös ja lepäilee. On vain niin kovin vaikea rentoutua, kun koko ajan jännittää se, että missä viettää joulun.
Itse lähetin juuri miehen hakemaan anopin meille varmuuden vuoksi, kun tulee taas verensekaista limaa ja supistelee about 7 min. välein. Sitä on ihan hysteerinen, kun pari päivää sitten oli se tilanne, että kohdunsuu sen kolme senttiä auki. Josko sitä pääsisi vuorokauden sisään lähtemään tai vaikkapa saisi jo nyytin kainaloon... Mutta mistä lyödään vetoa, että olen täällä vielä huomenna illallakin kiroamassa :saint:

motherof5
 
Minäkin yritän koko ajan bongailla josko alkais jotain vuotamaan, mutta ei. Pelkkää valkovuotoa vaan. Esikoisen synnytys alkoi sillä että alko tulla rusehtavaa limaa ja pari tuntia siitä alko supistukset. Nyt vaikka viime yönäkin supisteli vaikka kuinka niin ei mitään. Olettaisin että jos tuolla kohdunsuulla jotain tapahtuisi niin jotain edes vuotas, mutta ei. :headwall: Kai mäkin lopetan synnytksen odottamisen ja annan vallan tulla sillon ku tulee. (Niinku se valta muka ois jossain vaiheessa mulla ollu :whistle: ) Mut joo tuskin se joulu pilalle menee vaikka sairaalassa olisikin, onhan siellä sit muutakin ajateltavaa.

Sanle
 
juu ihanaa et muitakin..mulla ti tuli kyl sairaalas limatulppa ja sit aina kun sai käynnistystabl niin käyräl tuli supistuksii mut sit ne aina loppu..ja tipastakaan mitn hyötyy ollu..2,5cm on auki mut ei mitn muuta tapahdu..mulla eka ja toka tuli hyvin käynnistyksel,nyt vaan tuol loppu voimat ja itketti ja sit lapsil kauhee ikävä kun soittivat ja itki ...meinasin et nyt lähen kotio mut ei saanu..nyt kotona vauva liikkunu hyvin masus mut ei edelleenkään mitn supistuksii,vaik oltiin kävelyllä ja kaupoilla..
 
Meille syntyi poika 13.12. klo:20.34 käynnistyksellä viikot 40+3.
Paino 4010g ja pituus 53cm.
Nyt vasta kerkeen kunnolla koneelle ja tääkin on lyhyt hetki.
En oo viikkoon lukenu juttuja, joten otan joku pv asiaks tehdä sen ja jos jaksan niin käyn kirjottaa synnytyksen kulun vielä.
Mukavaa Joulua kaikille :flower: :heart: =)
äityli75, eemeli2v2kk ja joulu-tonttu6pv
 
Äityli75 onnea kovasti :heart:

Mymmeli, miullakin kohdunsuu oli jo reilu viikko sitten auki 2,5 cm ja kanavaa 1cm jäljellä ja olin ihan varma, etteihän tässä kauaa enää mene, kun sairaalasta lähdettiin kotia supistusten loputtua, mutta vittiläinen täällä sitä vielä ollaan ja koko viikon on saanut arpoa noitten supistusten kanssa, että milloin ovat niitä "oikeita", mutta aina vähintään parin-kolmentunnin jälkeen sit loppuuvat. Ja jokapäivä mukana on jo tosi napakoitakin suppareita, mutta silti tää vaan kestää :headwall: .

Miullakin aikaisemmin kun on alkanut säännölliset supistukset, niin se on ollut menoa se, mutta nyt tää on jotain ihan uskomatonta. Ja pelottaa, et kun näitä supistuksia on näinkin paljon tullut, että siinä vaiheessa kun on tosi kyseessä, niin tää tietysti syntyy kotia tai matkalle, kun ei tiiä onko taas paikat auennu lisää :( :eek: ...

Nyt miekin lopetan tän hillumisen ja oon ihan rauhassa...

:hug: kaikille ja jaksamista uuteen päivään...
 
Onnea bellona ja äityli :heart: :flower:

me käytiin eilen ekaa kertaa vauvan kans mummilassa. :) vitsit kun sitä ei osaa pukea tietylle kelille tietynlaisesti vauvaa tonne lämpöpussin sisään, aina saa miettiä onko tarpeeksi vai liikaa vai liian vähän.. :kieh:

tiistaina pitää käyttää tonttusta sairaalassa 100km päässä, lonkkien ultraäänessä kun olivat aivan tosi lievästi väljät kotiinlähtötarkastuksessa. toivottavasti kaikki ois hyvin.

pitää yrittää ehtiä kirjotella kerhon puolelle esittäytyminen tässä kohta puoliin. :)

upp3 ja vauveli 15vrk
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart: Teitä oli taas paljon =)

Ja edelleen jaksamisia niille, joiden vauvat vielä masussa!

Täällä on saavutettu nyt maaginen kolmen kilon paino eikä poitsu tarvitse enää lisämaitoa ja jaksaa herätä itse syömään. Tosin nyt sitten sitä tankataankin parin tunnin välein yötä päivää :kieh: .

Mäkin tahtoisin kerhoon! Laitan Sukkapari sulla yksäriä - eikös kerhoon sillain pääse?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sonja74:
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart: Teitä oli taas paljon =)

Ja edelleen jaksamisia niille, joiden vauvat vielä masussa!

Täällä on saavutettu nyt maaginen kolmen kilon paino eikä poitsu tarvitse enää lisämaitoa ja jaksaa herätä itse syömään. Tosin nyt sitten sitä tankataankin parin tunnin välein yötä päivää :kieh: .

Mäkin tahtoisin kerhoon! Laitan Sukkapari sulla yksäriä - eikös kerhoon sillain pääse?![/quote]

kyllä!
 
Onnea vauvan saaneille!

Täälläkin kärvistellään vielä. Olen vaan tosi laiska kirjottelemaan..

Aika kärsimätön alan olla. Pikkunen painaa tonne alas niin et alkaa kävely tehdä kipeää. Mieskin odottaa jo et sais vauvan syliin. :)

emmi 39+4
 
:attn: :D ...Jessie arvas mis mie olin...

no 17.12 aamulla vieltänne kommentoin.. ja sitten alko tärisyttminen.. hapenhaukkominen ja totaalinen paniikki..ja mie soitin neukka tätille ja käski kysyä toisen lääkärin mielipidettä sektioon.. no mie kun olin tarttumassa pälpättimeen=puhelin, niin eikö ne pirulaiset soita lapsivuodeosastolta että paikka auki käynnistelylle.. mie läksin..

puol 1 olin petillä ekaa käyrää otattamassa .. supisti kahdesti..sitten 1/4 sytotec.. ja leppäilyä.. ja pääiväruokaa .. ja SUPISTELI OIKEESTI..*hoonoosoomee* puhuva kätilömeinas että laitetaan uus tabu pala mutta mie sanoin siinä viiden korvilla että jos vois hetkosen oottaa kun supistuksia kuitenkin tulee..tilanne alakerrassa n. 1 ja puol sormee auki kanavaa jälellä reippaasti ja pehmee..

sittn lääkärin luvalla vaan pötköilin ilman lisä lääkitystä..sain peräruiskeen kun oli niin kauheen ponnistuksen tarvetta ilman *syytä*.. supistukset laantu hieman..ja koko ajan jyskytti mielessä että kysyn siitä sektiosata het kun kerkiän..

ja siten puol yheksän tuli kaks napakka supistusta joten ajattelin että jos vaikka kävelisin hiukan ja tutustusin uuteen osastoon..(mikä *konkarin* mielestä on persiistä!!! :ashamed: :p )...yheksältä alko nirvimään riheemmin.. no mitä väliä.. kunhan mie löytäsin jonkun keneltä kysyä sitä leikkaus asiaa...

klo 21.14 meidän huoneen kutsu alko piipittää vaikka kukaan ei soittanut kelloa..HYVÄ NIIN.. 21.15 miuta alko supistella minuutin välein..luojalle kiitos oli hoitsu siin huoneessa.. äkkiä käyrää.. ja koko ajan supisti..meinas viedä sängyllä saliin mie sanoin *JA MIEHÄN KÄVELEN! MIE MENEN PETI KYYILLÄ VAAN RUUMISHONEELLE*.. :ashamed: ..no mie suorastaan juoksin ekan suoran..ja kurvissa synnytys puolelle vauhti hidastu ja viiesen puoltoista metriä salin puolelle mie hiivin.. :D .. sitten sängylle ..pikanen tutkimus.. ei muutosta tilanteeseen ja supistukset vaa koveni.. tippaletku.. ja KAUHEET SUPISTUKSET..ihana kätilö koko ajan muistutti rauhottaa hengitys ja älysin.. vaikka unohin pitää silmät auki.. sitten piti kääntyä selällee jotta saadaan anturi vauvan päähän..jepjepjep..helpommin sanottu kuin tehty.. kun alkooi ponnistuttamaan heti kun selkä osu sänkyyn..mie sanoain vaan että hurjasti jo ponnistuttais ja kätilö sanoi läähätä elä vielä ponnista.. *MIE EN PONNISTAKKAAN MUTTA KUN TÄMÄ EI PYSY VAIKKA PIDÄTTELEN!!* |O |O |O ..ja räps kätilö sai hanskat käteen niin poika oli jo pää pihalla.. ja loppu luiskahti perässä..ja niiiiiiiiiin ihanan kova ääninen ja mahdottoman puhdas poika ..tuli kalvopussissa..eli se siitä sektiosta :D

suoritus aika 36 minuuttia :eek: :whistle: ..eli syntyi klo 21.51 torstaina 17.12.09
ja ihanan manuskan mitat 3956g ja 51cm ja pipo38cm..ja tissin tarttui hetki kuin mies konsanaan..

maitoa alkanu jo hiukan tulemaan ja lisämaitoakin menee ..

kotiin tultiin ihan pari tuntia sitten.. täällä oli siivottu ja siirrelty huonekaluja..ja kaikki halas miuta niinkuin oisin ollut pidempäänkin poissa..

jessie..saa olla kannettava mukana..ja mitäs muuta.-.perhehuone kakkosen suihku ei toimi..sairalan vaatteet ym on hiukka hakusessa henkilökunnalla..välillä meinas mennä hermot..ja perhehuoneet ei ole varsinaisessa perhehuone käytössä vielä pitkään aikaan..ruuhkan purku on edelleen kesken..


jaahas nälkäkurki kutsuu mammaa koneelta.. :D :heart:

OIKEIN PALJON ONNEA KAKILLE MUILLEKKIN VAUVATUNEILLE :hug: =) :flower:

JA KOVASTI JAKSUJA MUILLEKKIN..

Dare ja manu 3vrk :heart: :heart: :heart:
 
VOI DARE, Ihan mielettömästi siulle onnea ihanasta pojasta :heart: :heart: ...

Mie kyl arvasin, että missä sie oot :D

Siis jos oikein käsitin, niin eikö siun kohdunsuu ollu vielä edes täysin auki, kun vauva jo syntyi?? Miullakii viime synnytyksessä 5 vuotta sitten oli kohdunsuu 4 cm auki tarkastuksessa ja tyttö syntyi kuiteskii siitä 15minuutin sisällä...

Et arvaakkaan kuin ilonen mie oon siun puolesta, kaikki meni loppujen lopuksi tosi hyvin ja saat viettää joulua perheen kanssa :heart: . Mie täällä itkeskelen välillä ja toisinaan oon niin positiivisella tuulella, pikkasen heittää nuo mielialat, tuo joulun lähestyminen tekee miut hulluks.
Ja kiitti tiedosta, että läppärin saa ottaa mukaan, saa aikaa kulutettua pikkasen paremmin, jos on rauhallinen vauva. Oho, onks siellä jopa perhehuoneita nykysin, nii tai just myö satuttiin tähän "ruuhka-aikaan", eli niissä majailee vissiin sit pari synnyttäjää kerrallaan!?

Jäi niin positiivinen olo tuosta siun synnytyskertomuksesta, et eiköhän tässä itekkii jotekii tuosta urakasta selvitä, kun vaan tietäs milloin sinne lähtee näitten rasittavien supistusten kanssa :/ |O ...

Jessie + :xmas: 38+5
 

Yhteistyössä