***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Voi hittolainen sentään, nyt miul palaa pinna oikeesti ihan kokonaan :headwall: :headwall: , taas miulla alkoi ennen yhtä yöllä säännölliset supistukset ja osa taas tosiaan jo hyvin napakoita ja tuntuivat tuolla alapäässäkin. No, lähettiin sitten lähes neljä tuntia kestäneiden supistusten kanssa käymään TAAS synnärillä ja autossa tulivat jo neljän minuutin välein todella napakkoina, ihan sai hengitystä pietellä. Mutta kuinka ollakkaan, kun päästiin synnärille, niin supistukset laimenivat ja tutkimuksessa tilanne sama kuin lähes kaksiviikkoa sitten, eli kahdelle sormelle auki ja tän kätilön mukaan melkein 2 cm kanavaa jäljellä, kun viimeeksi sanoivat, että olis 1cm kanavaa enää jäljellä :headwall: :headwall: ...

Ja edelleen miulla viikkoja liian vähän, että olis hiukka avustettu noissa suppareissa, tänään siis tasan 39 rv. Nyt alkaa tosiaan turhauttaa, mie oon tosi sekaisin siitä, että milloin sitä nyt sitten OIKEESTI pitäis olla menossa, kun kahteen eri kertaani ei 7,5 tunnin säännölliset supistukset vielä ole riittäneet + nuo jokapäiväiset muut monen tunnin supistukset :/ |O :headwall: ...
Eli vissiin mie sit ens kerral lähen jalat eeltä, eli oon niin kipee ja synnytys kunnolla käynnissä, että pitää ambulanssilla lähtee :( ... Kolmatta kertaa en halua sinne turhaan lähtee...
Nytkin supistelee aina sillointällöin, mutta kun tietää, ettei ne mitään saa aikaiseksi, niin turhauttaa vaan, eikä pysty ees lepäämään kunnolla, hitto vie.....

Nyt tuli niin omaa napaa, mutta eipä vois enempää ahistaa, oikein jo pelottaa ensi yö, alkaako sama ruljanssi alusta ja sitten vietetään joulua oikein tosissaan sairaalassa...

Jessie 39rv
 
Voi meitä mammat, ei ole näköjään helppoa näiden joulutonttujen maailmaan saattaminen! Jessie, siullakin ollut tosi kurja yö. Voima :hug: Mä supistelen näköjään iltavoittoisesti, eilenkin tuli taas enemmän ja vähemmän parin kolmen tunnin ajan, osa harvakseltaan, osa tiheemmin. Kestoltaan parhaimmillaan yli minuutin napakoina, mut sit ne loppui ja oon taas sen mitä sain nukuttua, ni nukkunu sikeesti. Ei siis synnytysrintamalla tänne uutta, mutta...

..oon aamun ollu pahalla mielellä ja itkeskelly, ku yhellä läheisellä oli varaa tänä aamuna arvostella minua vauvan syntymäajankohdasta. Ois kuulemman niin hyvä syntyä vasta tammikuussa ja kuinka lapsi tulee olemaan katkera, jos syntyy tässä loppukuun aikana. Mä olen ihan PÖYRISTYNYT!!! Onko oikeesti tollasia ihmisiä olemassa? Mä olen vaan kokenut olevani onnekas, että ylipäänsä saan lapsen. Ei kai se syntymäpäivä oo maailman tärkein juttu saatikka koulun aloitus, niinku tän ihmisen mielestä. Eniten surettaa se, että tää kyseinen arvostelija oli tosiaan miulle aika läheinen. Ja näillä hormoneilla mulla ei kyllä riitä ymmärrys ollenkaan, oon itkeä niiskutellu tässä mennen tullen. :(

Noh, jos ilta sujuis pirteämmissä merkeissä. Huomenna ois neuvolakin, mihin kans viime vkolla sanoin etten enää yhtenä kappaleena halua, mutta mentävähän se näköjään on! Jaksuja kaikille, eiköhän meijät pian kuitenkin palkita ihanalla nyytillä! :heart:

diiselikissa 39+2
 
Argh ja pergh!!
Diiselikissa,Toi on just niin ceestä toi muitten arvostelu!!
Ihan niiku siihen itse vois vaikuttaa millon lapsi syntyy!! Siis yritettyhän sitä ollaan vai mitä ;) mut huonoin tuloksin.
Itse ainakin ajattelen että se on lahja että on raskaana, eikä että MILLOIN se lapsi syntyy, ihan yhtä tärkeä se nyytti on joka äidille oli se sitten syntynyt tammikuussa tai joulukuussa!!
Koitahan jättää turhan puhujat omaan arvoonsa ja keskittyä hautomaan omaa ihanaistaan!

Jessie, toi siun supistelu kuullostaa niin tutulle. Miulla oli ihan samaa puljaamista kokoajan.
Siks toivoinkin et ne vedet menee et tiedän oikeesti et nyt ei oo paluuta.
Toivottavasti siullakin lorahtaa ni sit voi alottaa lähtölaskennan
:hug:
Ei lohduta, mut ei siihen enää kauaa mene!! Max. pari viikkoa :ashamed: JA tiedän senkin, SEKIN ON LIIKAA!!!

Meidän mösjöö senkus komistuu ja viisastuu, koska pari yötä on jopa yösyömisen jälkeen jatkanu uniaan. Vau!! Itekkin on saanu nukkua jo muutamia tunteja!
Patukka oli saanu jo syntymäpainonsa takaisin niiku pari viikkosella pitäs ollakin jo. Pikku mies on siis tä 11pvää ja paino oli eilen 4190g. Että näin meillä, hyvin voidaan kun tissit on tiskissä kokoajan.
:D

 
Neuvolassa käyty ja vauva on ehkä lopultakin kiinnittynyt. Että edes jotain edistystä. Sf-mittaa oli muka 2vko tullu lisää 2cm mut tuota en usko kun maha on laskeutunut ja terkka mittas sen supistuksen aikana kun maha oli ihan piukeena. Yli kk on pysynyt mahamitta samana niin tuskin se nyt viimesen viikon aikana noin paljon kasvoi. Verenpaineet oli taivaissa n.150/100 mut kotona kun mittasin sen jälkeen oli vaan 128/83, joten johtu varmaan vaan siitä että oli taas eri mittaaja ja hirveesti höpötettiin ennen mittausta ja sithän se terkka jo sano että hei jos nää on näin korkeet niin ei hän enää minua kotiin päästä vaan passittaa suoraan synnärille niin voitte uskoa että paineet pomppas. Mut pissa puhdas ja mitään muutoksia olotilassa ei oo joten uskon tuohon kotimittaukseen enemmän. Ens maanantaille ois varattuna jo seuraava aika ja sit varaillaan jo yliaikaiskontrollia äippäpolille, mutta sitä en suostu kyllä enää käyttämään. Pakko tän on tulla ennen sitä.

sanle ja veturi 39+5
 
Niin ja tää lastenneuvolan terkka on siitä ihana kun se on niin rempseä ja puhuu niinku tavan ihmiset eikä hissuttele mitään. Sano vaan että nyt vaan hetekan jousia kuluttamaan ja saunomaan niin lähtee syntymään! :D Sanoin että kyllä niitä on venytelty mut eipä oo apua ollu ja saunahan meillä ei oo edelleenkään valmis tässä talossa joten se ässä on poissa laskuista.
 
Poika syntyi sunnuntaina 20.12 2009 klo 22.27. Pituus 51 cm, paino 3800 g ja py 38 cm. Raskausviikkoja oli 39+4. Kertomusta vähän myöhemmin, nyt pakko vähän levätä, kun ei oikein osaa sairaalassa sitä tehdä.
Onnittelut myös muille vauvatuneille ja voimia vielä asukkiaan odottaville!!

motherof5 ja pikku- ukko
 
Tulin toivottamaan kaikille

:heart: OIKEIN IHANAA JA LEPPOISAA JOULUA :heart:

Meidän Tyyne Unelma on "jo" kohta 3 viikkoa. :'( Siis mihin nää päivät on oikein menneet??? Tuntuu että syntyi ihan juuri.
Mahavaivoja tuntuu vähän olevan, Relat ja Disflatylit on ollu käytössä jo jonkun aikaa. Yöt meillä on nukuttu alusta alkaen *koputtaa puuta*, syö yön aikana pari kertaa ja jatkaa samantien unia. :D IHANAA!
Olenkin sanonut, että päivällä kestän itkut, kunhan yöllä saa nukkua.


Miracles ja Tyyne Unelma (2.12)
 
Kiitokset Diiselikissa ja Tuubi halauksista, enpä olis uskonut, että tää raskaus voi olla näin pirun hankala, kun aikaisemmat on menneet kuin "oppikirjasta". Miekii nyt toivon ja rukoilen, et menis nuo vedet ja loppus tää lähes jokaviikkoinen lentäminen tuolla sairaalassa ja aina saa vielä yöllä lähtee...

Diiselikissa, miullekkin on pari ihmistä sanonut aivan samalla tavalla kuin siulle ja ovat surkutelleet, että miten jos syntyy just jouluna, niin ei lapsiparka saa koskaan kunnon synttäreitä, kun menee siinä sivussa joulun kanssa :eek: |O . Ja samoin kun itse oon toivonut, ettei ihan kaikki joulupyhät menis sairaalassa, niin arvaa vaan kuinka moni on vahingoniloisena ilkkunut, että "takuuvarmasti olet jouluna sairaalassa" ja "on varmaan kivaa sitten olla joulu yksinään osastolla"????? . Sen takia on miulla itkut tullu muutaman kerran. En ymmärrä, saako jotkuu itelleen hyvän mielen, kun voi nälviä ja satuttaa toista ihmistä :( .

Motherof5, oikein paljon onnea siulle pikkuisesta :heart: :heart:

Jessie
 
Jessie, meilläkin kolmas kerta toden sanoi :headwall: joten jos se teilläkin ensi kerralla.. toivottavasti ainakin.

Muillekkin kärvistelijöille kovasti voimia!

Pojulla pientä masuvaivaa, aloteltiin hieroo enemmän (säännöllisemmin) jalkoja ja kävin apteekista pieruvaivatippoja, toivottavasti ei nyt pahenekkaan ongelmat.
Kaupassa meni tänää liki 4h hyvin herra jakso, söi pari kertaa kun tietty lämmin meinas olla kun ei siellä voi alastikkaan olla.

Käyn kerhonpuolelle kirjottelemassa yhdestä asiasta jotta jos jollakulla on kokemusta..
 
ONNEA uusille vauvautuneille! :flower:

Joo, kyllä joillain ihmisillä on näköjään varaa arvostella lasten syntymähetkiä, mutta kuten sanoit tuubi, niin koen kanssa tämän olevan suurin lahja mitä voin saada ja elämässä on paljon muitakin murheita kun yksi hitsin syntymäpäivä. Noh, kyllä mä tän asian yli eilen loppujen lopuksi pääsin ja tais kyseinen arvostelijakin tulla katuma päälle sanoistaan, kun soitteli sitten vielä uudemmin. Mutta kyllä sen verran jäi kaihertamaan, että ei sen pahoittelut jälkikäteen tuntuneet enää missään, kun oli kerran jo suunsa avannut.

Täällä tonttu ottaa mallia muista! Eilen supisteli n. 4h napakasti, välit kyllä kaikkea 3-20min. väliltä. Sattui alavatsaan ja -selkään, pakaroita kivisti ja jalkoja jännästi tärisytteli. Ja suppareiden välillä masussa aivan mahdoton mylläys. Toiveikkaana jo aattelin, että joko päästäis lähtemään, mutta mitä vielä: LOPPUIVAT!! niinkuin tuntuu nuo supparit loppuvan kesken kaikilla muillakin... :headwall: :headwall: Kävin suihkussa ja alkoi väsyttämään, menin nukkumaan ja havahduin enää pariin supistukseen ja nyt sitten aamulla tutusti vessahätään. Voi ryökäle!, sanon minä...

Parin tunnin päästä neuvola, täytyy sitten päivittää oisko sieltä mtn uutta kerrottavaa. Ei tässä muu auta, kuin jatkaa odottelua. Mies toi eilen yllätyksenä kuusen, vaikka jo sovittiin ettei hankita. Tuosta lähtee kyllä aivan ihana tuoksu, joten ei kai tässä tänään sitten muuta kuin kinkun paistoon ja pikku hiljaa virittäydyttävä jouluun, kun ei kerran tonttusta tarvinnut lähteä hakemaan.

diiselikissa 39+3
 
Onnea vauvansa saaneille ja vielä odottaville stemppiä loppu odotukseen :hug:

Meillä poika 1.12 jo 3vkoa, mihin tää aika menee. Yöt menee hyvin ja päivätkin jos jaksaa/pystyy pitää sylissä. Täytynee varmaan kantoliina hommata.

Ihanaa ja rauhalista joulua :xmas:
 
Onnea vauvoista :heart:

Ja hyvää joulua ihan jokaiselle! Toivotaan ettei kenenkään tarvisi jouluaan viettää sairaalassa :hug:

Käytettiin vauvaa eilen lonkkien ultraäänessä, kaikki oli hyvin, ei oo liikaa väljyyttä! Tänään lähdetään joulun viettoon vanhempieni luokse. Vauva pääsee jouluyöksi mummin kainaloon nukkumaan :LOL:

Upp3 ja vauveli 18vrk sekä esikko 1v4kk
 
Täällä tuntuu taas supistukset kaikonneen, ei mitään tuntemuksia yöllä. Tai no pojan huoneessa kun kävin istuskelemassa 1 aikaan niin silloin teki tuskaa istua kun supisti pari kertaa. Itse supistukset ei niin kipeetä tehny mut tuo istuminen on aika tukalaa sillon kun maha menee ihan kovaksi. Puol 4 aikaa miehellä soi puhelin ja tuli kutsu lumihommiin joten lähti jo töihin ja ite pyörin sitten pari tuntia valveilla kun ajatukset juoksi eikä millään meinannu unen päästä kiinni saada. mut sit onneks nukahdin lopultakin ja nukuttiin puol 9 asti pojan kans.

Mut joo kai tässä jonkinnäköinen joulusiivous on ruvettava suorittamaan. Näkyy tämä joulu sittenkin kotosalla menevän...ehkä. Kaupassakin pitäs vielä käydä ostamassa eilen unohtuneita, huomenna ei viiti enää kauppaan ryysikseen raahautua.

Sanle ja piilotonttu 39+6
 
Luojan kiitos sain viimeyön nukuttua tosi hyvin, en tuntenut yhtään supistusta tai olivat sitten niin hentoja, etten herännyt. On mielikin paljon parempi, kun saanut yön nukuttua edellisen yön parin tunnin sijaan :) .

Juu, koivunkäpy, nyt todella toivon, että meilläkin kolmas kerta toden sanoo ;) ...

Jos tää tonttu pysyis vielä ainaskin päivän-pari vatsassa, niin ihan hyvä, sit saa tulla miten huvittaa. Ensiviikon keskiviikkona aika lääkärille, jos se osais sittenjotain painoarvioo heittää, kun viimeisin on annettu viikolla 32. Siis jos ehjänä sinne asti ollaan :/ ...

Ihanaa joulua kaikille jo vauvan saaneille ja meille kärvistelijöille =) :xmas: ...

Jessie + :xmas: 39+1
 
Mieki toivottelen ihan hurjan ihanaista joulunaikaa kaikille :heart:

Pian on viimeisetkin tontut maailmassa, voimia vielä pienoista odottaville ja toki myös voimia tarvitseville vauvautuneillekin :heart:

Tetasha :heart: Milli 21vrk
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=5448177.jpg

tässä on meidän manu :heart: ...toivottelee uudet tontut tervetulleiks ja hoputtelee loppujakin maailmaan.. :D :hug:

luojalle kiitos isosiskosta niin pääsi äitikin hetkeks koneelle :p

Dare ja manu ja muukin pesue.. :xmas:
 
Dare, miten miehekkään näköinen Manu onkaan! vauva josta ei tarvi arpoa kumpi se on.. :xmas:

Täällä on ekat maistot otettu kinkusta, hyvää oloi. lohi on suolautumassa, piirakat on pakkasessa ja lahjat paketissa, tervetuloa joulu! :xmas:

Mammat ny sit pysyy 1,5vrk ilman supistuksia niin saapi kotona syödä kinkkua.

Jessus alko pyryttää lunta ja tarviis apteekissa mennä käymään..
 
Mä tuossa jo mietin että mahtaakohan tää lähtee tän vuorokauden sisällä syntymään... Tuttu jomotus oli alaselässä ja mahassa ja hieman semmoista vaaleanrusehtavaa limaa valuu. Nyt kyllä tuntemukset taas rauhottu. Imuroisin tuossa ja nyt taijan lähtee pojan kans piipahtaa ulos. Mut varmaan tää on taas turhaa toivetta, tosin just tänään ja huomenna ei tarttis syntyä mutta minkäs teet jos niin käy.
 
Neuvola takana, kaikki hyvin. Neukkatädin mukaan niin kiinni ollaan alhaalla, että tie on vaan ulos. Meinasin vaan, et ihan kiva jos tuliskin jo, ollaanhan tässä jo pidelty... :LOL: Voi siis lähteä tulemaan millon vaan tai sit ensarina pitelen vielä hamaan ens vuoteen...Turvotusta eilisen supistelun jäljiltä aika reippaasti, +2kg/vko :whistle: , joista kyllä se 1,5kg ainakin tullu eilisen jälkeen, koska eilen aamulla vaaka näytti kotona ihan eri lukemia(seli, seli... ;) ) Seuraavan ajan sain uuden vuoden aatolle ja toivon todella, et ei tarviis enää yhtenä mennä!

Nyt siihen kinkun paistoon! Oikein Ihanaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille! :heart: Vietetään miehen kanssa aatto kotona kaksin ja lähdetään vasta sit joulupäivänä ja tapanina tulevia isovanhempia tervehtimään, jollei synnyttämään tarvi mennä. Eli ehdin varmaan koneellekin ja kuulumisia laittamaan...

diiselikissa + :xmas: 39+3 edelleen...
 
tääl kans neuvolas käyty kaikki ok..nyt vaan odotteluu koska syntyy ja ens ma sairaalaan kattoo käynnistävätkö taas vai vieläks yli mennään..
miekin toivotan kaikille oikeen hyvää ja rauhallista joulua..
mymmeli ja sitkee sissi 40+1rv
 
Tervehdys kaikille! Olen uusi tällä palstalla, mutta tilanteeni on aika samanlainen kuin useimmilla teillä. Minulla raskausviikkoja 39+5 eli viimeisiä viedään. Mietin tässä, vaikkakin neljättä lasta jo odotan, että koskahan sitä kehtaisi vain mennä näytille synnärille? Olen ollut sairaslomalla jo syyskuusta lähtien, kun vauva on "olevinaan" tehnyt tuloaan... Nyt sitten viimeinen lääkäri on ollut muistaakseni 34 viikolla, eikä minulla ole hajuakaan, mikä esim. kohdunsuun tilanne on. Aiemmat synnytykseni ovat olleet todella nopeita ja minua on ruvennut vähän jännittämään, että kuinkahan tässä käy. Supistelee päivittäin kovinkin, mutta en siis tiedä, onko ne saaneet jotain aikaiseksi.
Onko kellään kokemusta? Voiko synnärille vain mennä ja pyytää tarkistamaan kohdunsuun tilanne? Minun synnytyssairaalani on Tays ja kokemukseni sieltä eivät ole siitä positiivisimmasta päästä...

Minäkin olen saanut osakseni päivittelyjä siitä, että kuinka nyt tuolla lailla jouluna lapsen synnytät... Tiedän kuitenkin monta joulun aikaan syntynyttä, nyt jo aikuista ihmistä, ja hyvin he ovat elämässään pärjänneet, eikä mitään traumoja ole tullut. Meidän isommat lapset (9-, 7- ja 5-v.) olivat vähän kateellisia, että kuinka jollain voi olla jouluna syntymäpäivät. Heidän mielestään se on epäreilua... :hug: En myöskään usko, että synnärillä joutuu yksikseen olemaan, kyllähän vauvoja syntyy ympäri vuoden aika tasaisesti, vaikka nyt viime aikoina on ruuhkaa ollutkin.

Osloni 39+5
 

Yhteistyössä