***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

ONNEA DARE! :flower: Ihanaa, että kaikki sujui hyvin! :heart:

Sukkaparille muuten kiitos kerhon salasanasta, voipi olla että tutustun sinne paremmin kunhan saadaan tämä tonttu uunista ulos. Riippuen sitten tietysti kauan tässä vielä menee...

Supistuksia tulee ja menee harvakseltaan pitkin päivää, nyt jo ONNEKSI napakoituneet hieman lisää, lievä kipu keskittyen eniten alavatsalle, mutta ei näissä minkäänlaista säännöllisyyttä ole. :| Kohdunsuuta "kirvistelee" lähes joka askeleella, mutta huoh, ei tästä valmista taida tulla vielä hetkeen...Oon ollu aika alamaissa koko päivän, nyt iltaa kohden vähän piristyny varsinkin kun käytiin miehen kanssa "ulkona" syömässä. Ei mitenkään hienosti, mut eipähän tarvinnu ite kokata ja pääs hetkeksi ihmisten ilmoille.

 
Meille syntyi tasan viikko sitten 13.12. ihanainen pieni tyttö, 3070g, 50 cm ja pipo 33 cm. :heart:

Synnytys meni nopeesti ja helposti, ehdin olla sairaalassa reilut 3 tuntia kun tyttö oli maailmassa. Kotona supisteli toista vuorokautta hyvin epäsäännöllisesti, loppua kohden supistukset alko tuntua jo aika kipeiltä. Suihku auttoi ja jumppapallon päällä oli kiva keinutella. Ajattelin ettei tästä vielä mitään valmista tuu, oon kotona kun kerran supistukset ei oo mitenkään säännöllisiä eikä edes kestoltaan kun 15-30 sek. Eikä se kipukaan vielä ollu niin kova et ois tarvinnu lähtee. Soittelin kuitenki sairaalaan tilanteestani ja kehoittivat tulemaan näytille jos siltä tuntuu. Olin kotona vielä 4 tuntia ja kun menimme "näytille", kohdunsuu olikin jo auki 8 cm! :eek:
Sitten suoraan saliin ja suihkuun, sain sinne jumppapallon ja ne riitti kivunlievitykseks. Suihkussa olin reilu puol tuntia kunnes alko ponnistuttaan. Ponnistusvaihe kesti lähes 1,5 tuntia, muttei tuntunu läheskään niin pitkältä, eikä ollenkaan liian rankalta. Luomuna siis mentiin koko homma, en olis uskonu etukäteen. Repeämiäkään ei tullu muutakun ihan pari pinnallista häpäreihin.
Nyt ollaan kotiuduttu sairaalasta ja opetellaan vauva-arkea. Tuntuu aivan uskomattomalta, että nyt se tonttunen on sylissä! :heart:

Diiselikissa, tässä 1 esimerkki siitä ettei ne supistukset aina säännöllisty ollenkaan... kannattaa käydä näytillä jos siltä tuntuu!!! saapa ainakin varmuuden missä mennään.

ONNEA kaikille muillekin jotka on vauvan saaneet tällä välin, täytyy lukasta sivuja taaksepäin kun ehtii...

Ihanaa joulunalusaikaa kaikille! :xmas:
 
onnea kaikille nyytin saajille :heart:
itselläni menny hyvin eilinen ja tää päivä oltu lasten kans kaupoilla ja ulkoiltu paljon kun tuli vihdoin ns paljon lunta..
huomenna ois taas sairaalas käynti et jatketaanko viel ma-ti käynnistystä vai vasta joulun jälkeen..huoh hiukan masentaa ja jännittää..ei oo kyl supistellu yhtään vlopun aikana niin tuskinmpa mitn radikaalista kohdunsuulla tapahtunut..
39+5rv ja sitkee sissi :heart:
 
Onnea Darelle ja muille vauvan saaneille!
Täällä hiukan jännittää, kun aamulla pitäs leikkaukseen lähtee... Tän päivää laittanu kotia joulukuntoon, ja nyt kaikki sairaalassa tarvittavat kamat on pakattuna. Vielä pitäs lasten vaatteet ja tarhareput laittaa valmiiks, mummi vie tarhaan ekaa kertaa, ni kaikki pitää olla valmiina =)
Tän päivää on kiukuttanu niin sikana ettei tosi! Oon raivonnu miehelle ja lapsille lähes joka asiasta, vissii jännittää enemmän ku tajuukaan.
Mut kiva kyl ku tietää et huomen sen nyytin saa kainaloo ja selviää sekin et kumpi sieltä tulee. Veikkaukset on ollu 70/30 pojan hyväksi, mut itellään ei oo mitään aavistusta. Toivotaan vaan et kaikki menee hyvin....

Tintiäinen, joka palaa kanavalle vasta sairaalareissun jälkeen. Eli hyvää Joulua kaikille ja onnea vauvoista ja jaksamista kärvistelijöille!!
 
elisar, onnea nyytistä!

Tintiäinen tsemiä huomiselle! ite ainaki jännitän joka kerta kun leikkuriin een et kui käy..

täällä alotetaan jalkapohjien hieronta ja pierutippojen anto, meinaa olla ilmavaivaa pienellä, ei pahasti, mut jos ne helpottas..
 
juupa ja hei :wave: .pieni hiljainen hetki tälle aamule joten..


manu rakas syntyi sitten 40+3 viikoilla niinkuin esikoinenkin aikoinaan..ja juu eipä ollut auki ja lyhentynyt yhtikäs mihinkään kun, *fast and furious -vin diesel, hiuksilla varustettuna(niin kuin elokuva friikki enonsa kutsuu manua :D ) *, päätti tulla tupsahtaa ulos..

jessie....mie olin perhehuone 2:ssa siinä meitä oli kaks..ja perhehuone ykkösessä oli peräti kolme ahdettu samaan huoneeseen.. ja ruuhka tilanne sillon kun mie läksin.. kolme äitiä tulossa synnärin puolelta osastolle.. kaikki jotka voi laittaa kotiutettiin..eli..

jo jessien vauva :xmas: ois oikeen ihana ja päättäs syntyy maanantaina niin uudelleen synnyttäjänä vois olla jo aattona kotona..mie pidän peukkuja d =) b ...

ja manulla muuten sokerit oli iha koko ajan rajan yli että ei jotunut lastenosastolle :heart:

kiitos onnitteluista :hug: ..ja onnea muillekkin vauvan saaneille :flower: :hug:
 
Dare, ei taida meijän vauva olla ihana tapaus ja syntyä tänään :LOL: , tää on maaiman hankalin tapaus :headwall: ... Nyt mie enää lähinnä toivon, että jos ei älyä tänään syntyä, niin menis ainakin kolme-neljäpäivää etiäpäin. Myö nimittäin ajateltiin, että jos oon vielä 23. päivä illalla yhdessä kasassa, niin vietetään lasten kanssa joulua päivä etukäteen ja jaetaan lahjat silloin, koska miun tuurilla sitä joutuu just lähtee synnyttämää torstain vastaisena yönä :D .

Jopa on Dare ruuhkaa osastolla, jospa se sit tietäis sitä, ettei tosiaan siel tarvii kauaa homehtuu tällei uudelleensynnyttäjänä :saint: ...

Elisar, siulle kanssa onnittelut nyytistä :heart: :heart:

Mie oon kanssa muuten miettinyt tuota, kun miulla noita supistuksia on ollu tosi kauan ja saattavat kestää tuntitolkulla säännöllisinä, että miten paljon ne oikeesti töitä tekevät tuolla kohdunsuulla. Sie Elisar olet just esimerkki, ettei tartte välttämättä säännöllisiä suppareita, että olisi kohdunsuu jo reilusti auki...Jos nyt joulun vielä kestää kasassa tai aikaisemminkin, pitää varmaan käydä joku kerta näytillä, jos taas tulee sellainen päivä, että supistelee jatkuvasti, niinku perjantai oli...

Eihän tässä auta, kuin vaan oottaa ja nyt kun oikein toivon muutamaa lisäpäivää, niin varmasti lähtee syntymään parin päivän sisällä :/ :whistle: ...

Jessie 38+6
 
Ai niin unohtu........miulla kanssa jo salasana ja hakemus hyväksytty tuonne kerhon puolelle, mutta siirryn sinne tosiaan sitten, kunhan tää tonttu on syntynyt ja esittelen sitten siellä itteni ihan omalla nimellä...siihen asti pyörin vaikka yksinään täällä odotuspuolella :LOL: ....
 
Täällä edelleen :wave: Viime yönä tuli taas jonkun verran supistuksia mut ei mitenkään superkipeitä ja torkuin niiden välillä enkä edes kellottanu ja niinhän ne taas lopahti parin tunnin jälkeen. :headwall: Eli se siitä sitten että ois saanu joulun viettää vauvan kans kotosalla. Joko ollaan laitoksella tai sitten edelleen kokonaisena kotona.

POjan iltanukutukset on menny ihan naurettaviksi. Eilen illalla nukutin 2h eikä meinannu onnistua millään. Välillä höpötti, välillä yritti rauhottua ja sitten taas huudettiin. Lopulta klo 23 simahti. Sittenpä meni pari tuntia siinä supistusten välillä torkkuessa ja unet loppui aamulla 5.30 vessareissuun. Kylläpä on taas niin virkee ja hehkee olo ettei vallan tosikaan |O

Sanle ja tonttu joka ei näköjään halua olla tonttu 39+4
 
ONNEA Elisar nyytistä! :flower:

Jessie, täällähän pyöritään. :headwall: Illalla supisteli tiheemmin, en kyllä tajunnu kellottaa(taaskaan :ashamed: ), kunnes jo loppuivat ja yön oon nukkunut paremmin kuin aikoihin. Selvisin jopa kertakäynnillä vessassa ja heti uudestaan unta palloon!! :D Alavatsa särkyilyä on edelleen, mietin jo et jos mulla onkin joku tulehdus, kun tuo kohdunsuukin on niin arka, mut sit toisaalta ei siltä kuitenkaan tunnu. Tulee jo kaikkea muuta mieleen, ku mahd. enteilevä synnytys....Niin kauan jo odottanu ja kärvistelly, et ei kaa tääkään nyt vielä synnytykseen johda :LOL:

Nettikyttääjät taas iskee, missähän Sanle? :whistle:

Noh, hauskaa päivää, jos tässä jatkais odottelua ja puuhastelis jotain. :hug:

diiselikissa 39+1
 
Diiselikissa, miulla vähän sama olotila kuin siulla, että tuo alavatsa on pikkasen hellänä ja tuntuu vauva pään paino jotenkii inhottavalta alavatsalla ja virtsarakon kohdilla, en nyt osaa oikein selittää. Miekin miettinyt, et onko joku tulehdus tai jotain... mut en tiiä. Ehkä myö vaan kytätään liikaa kaikkia oireita :D ...

Sanlesta ajattelin kanssa samaa, että varmaan jo sairaalassa, mutta täälläpä myö kaikki edelleen jännitetään tuota joulua, kuin käy :whistle: :| ...
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :heart: :hug:

oottelen täällä salasanaa "klubin" puolelle....

kohta lähdetään neidin kanssa neuvolaan, katotaan kuinka paino on viikossa noussut. Kovasti tyttö viihtyy rinnalla ja kakkaa ja pissaa tulee kiitettävästi. Pari kertaa on annettu korviketta, kun tuntuu että kahden tunnin ruokailun jälkeen oltais vaan tissillä huvikseen, mutta muuten tuntuu että kyllä tuota maitoa tulee ihan riittävästi, vaikkakaan mitkään suihkutissit ei tällä mammalla ole :kieh:

Mukavaa joulunalusviikkoa mammoille ja tsempit viime metreillä kärvistelijöille! :hug:

Killi ja ihana pieni tyttönen 16 vrk :heart:
 
Hei mammat!
Joulun toivotukset tulin kertomaan ja onnea uusille vaavin saaneille toivottamaan!!! :flower:
Kiirettä pitää, varsinkin nyt kun kaikki muksut kotona, vanhinkin "joululomalla" tarhasta :D Et tekemistä piisaa :whistle:
Kerho juttu on tosi hyvä idea ja mielelläni mukaan lähden kun vaan saan aikaa hivenen lisää.
Ristiäiset on päätetty pitää 3.1.
Eilen oltiin jouluoatoksilla ja kylläpä sitä rahaa tais taas muutama satanen mennä :eek: Ja ostettiin vielä olkkariin kolme mattoa, ihan vaan joulun kunniaksi :LOL: Saatiinpahan puhtoset ainakin :D
Koittakaahan Te joila vielä asukas masussa jaksella, ja mut nauttikaa vaaveistanne =)
Jisse ja katras B)
 
heips mä taas tääl..kävin taas sairaalas ja ei ollu yhtään auennu enempää paikat,eli mulle annettiin vaihtoehtona jäädä käynnistykseen taas tabl tai kotiin ja joulun jälkeen eli ens ma uus tarkistus..eli vaihtoehto oli et oon kotona mielummin..nyt vaan toivon et itsestään haluis tulla ulos..huomenna poksuu 40rv..minäkin saanu salasanan kerhon puolelle ja tulossa oon sinne kun saan tän sitkeen sissin ulos mahastani ekaks..tänään sairaalas oli niin kiire et lääkäri ei ehtinyt tehä uutta painoarvioo..
mun tuurilla tää syntyy jouluna kuiteskin tai sit tosi myöhään et saa taas käynnistellä..mä varmaan tääl viimeisenä ilman vauvaa.. :'(
 
Mymmeli81r, siulla tais jos en väärin muista, niin paikat olla auki suurinpiirtertein samanverran kuin miulla jo lähes kaks viikkoa sitten ja yhdessä kasassa miekin vielä oon, en olis kyllä uskonut silloin, että näin pitkälle mennään, vaikka kanavaa n.1cm jäljellä ja sisä-ja ulkosuu kahdelle sormelle auki eli n.2,5cm.

Toivon siulle ja kaikille meille muillekkin nyt tässä vaiheessa, että kestettäis kasassa edes torstai yöhön asti, ettei ihan koko joulu ainakaan menis pilalle. Minuu ei ainaskaan haittais yhtään jos syntyis esim. 25.päivä, tuo aatto on jotenkii noista joulupyhistä se "tärkein" :) ...

Ja onnea uusille vauvan saaneille :flower:

Jessie 38+6
 
Täällä kans edelleen yhtenä kappaleena. Neuvolassa käyty tänään ja siellä muuten kaikki ok, paitsi et pissassa on edelleen proteiinia, mitä nyt on ollu melkei joka käynnillä :ashamed: Tosin vain yhden plussan verran, mutta on kuitenkin, eli huomenna toistamiseen labraan pissanäytille. Ilmeisesti pientä turvotustakin on, koska paino oli tippunu yli kilon viikossa. Vauvalla kaikki hyvin, mikä tietysti tärkeintä :heart: Vauva edelleen asemissa ja valmiudessa syntymään.

Viikonloppuna olin kuusimettälläkin joulukuusta hakemassa miehen kanssa (ihan luvallisesti :LOL: ), mutta eipä siitäkään ollu apua mihinkään suuntaan :headwall: Tuota joulua en viitsi stressata. Vaikka nyt tuntuu, ettei haluais millään joulua olla sairaalassa, ni luulenpa kuitenkin, että jos vauva päättää aattona lähteä tulemaan, ni joulukin tuntuu melko toisarvoiselta asialta siinä vaiheessa. En mä yhteen sairaalajouluun kuole :xmas: Olis ainakin erilainen ja varmasti ikimuistoinen joulu! Tervetuloa vaan maailmaan, milloin tuleekin :heart:

Vau 39+1
 
Onnittelut erityisesti Bellonalle pikku prinsessasta ja muille vauvautuneille myös!

Darella oli kanssa ollut vauhdikas synnytys ja päättihän se manu vihdoin tulla maailmaan :) Mulla ei myöskään ollut paikat auki, kun oli jo tarve ponnistaa eikä vauva ollut missään vaiheessa laskeutunut tai kiinnittynyt.

Täällä on melko kiltti pikkuherra ja äiti on taas opettanut rytmiä eli herättelin kyllä ekoina alussa päivällä syömään kun muutenkin piti herätellä syömään ja nyt yöllä nukutaan musta enemmän kun päivällä. Enkä kyllä tosiaankaan herättele enää yöllä syömään vaan syödään kun herra itse heräilee, 1-2 kertaa yössä. Pikkumies on toistaiseksi elänyt todella samanlaista rytmiä kuin isoveli eli ruoka-ajat samat kun muillakin :D Ja päikkärit molemmat pojat nukkuu yhtä aikaa. Toivottavasti jatkossakin menis näin niin en valita, mutta nyt varmaan kun kirjotan mustaa valkosella niin ens yö valvotaan ja kun isoveikka nukkuu päikkäreitä huomenna niin pieni valvoo...

Tsemppiä vielä kaikille masun kanssa kärvistelijöille! Ja hyvää joulun odotusta! Täälläkin oli hieman lunta ja jopa pakkasta, mutta nyt näyttää taas märältä ja harmaalta tuolla ulkona.

- Saini, isoveikka 21kk ja pikkuveikka 13vrk
 
onnea kaikille vauvautuneille..

itelläki nuo supparit oli koko synnytyksen ajan epäsäännnöllisiä.. vlistä oil hetken säännöllisiä (ehkä puol tuntia tunti) ja välistä meinasivat loppua kokonaan. Et todellakin, jos on matkaa niin kannattaa välistä käydä tsekkauttaan tilanne..
Itellähän oli vielä Ma kanavaa 3cm jäljellä ja 2:lle sormelle auki ja sit meni yllättäen Ti aamuna ne veet (vaik koko yönä ei ollu supisyellu, ainakaan en heränny niihin). Äkkiä se vain aika rientää tänään on jo viikko siitä ku kävin vähentyneiden liikkeiden takia kontrollissa..
 
Viime yö meni taas täysin ilman supisteluja. Näkyy olevan aika tarkka tämä joka toisen yön sykli. Joka toinen yö supistelee pari tuntia ja joka toinen yö saa sit nukkua kunnolla. Eli ens yönä pitäs taas olla vähäunisempi yö luvassa, toivottavasti jopa siinä määrin että pääsis synnärille.

Neuvolaan ois aika 11:ltä. Vaikka viime viikolla vannoin etten enää suostu sinne menemään vauva mahassa mut kai se on myönnyttävä. :kieh: Oma äitiysneuvola terkka on jo joululomalla niin käyn sit lastenneuvolanterkan luona ottattamassa näytteet ja paineet.

Sanle ja veturi 39+5
 

Yhteistyössä