***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

nedee, ihanaa, onnea poikalupailuista! =)

Meillä on nyt koko lailla kaikkii masukille hankittuna. Lähinnä käytännön syistä noin, kun on sattunut edullisesti kohdalle jne.

Huomen aamulla rakenneultra, jänskättää! Kysyn samalla lääkäriltä alavatsakivuista. Jo monta päivää kestänyt näin kovana, rankaksi käy.

pööpötti ja masukki 20+2 :heart:
 
Tänään käyty siis rakenne ultrassa.
Kaikki oli ok. Pieni painoi 295g ja oli muutamaa päivää pienempi. Jalat ristissä makoili ja haukotteli. Kovasti piti tökkiä ja yrittää liikutella että sai kaikki paikat tutkittua. Sukupuoli ei ihan varma ku jalat tiukasti ristissä tai yhdessä ja edestä päin oli napanuora edessä. Pyllypuolelta mitä näki niin näytti tytöltä. :)

Annmarii poksuu*** tasan 20
 
:wave: moi piiitkästä aikaa ! olemme olleet reissussa ,ja nyt kotosalla. päivällä oli neuvola kaveri viipotti kovasi ja syke oli 170,liikkeet jo tunnet ja eilen oli hikkakin :LOL: ihanaa kun piiperö liikkuu..nimetkin olemma keksineet,oikeestaan mies ne keksi ;)
hb oli noussut 130 rautalääkkeet avulla =)
pitäisi lukea pinoa kun paljon on tullut tekstiä..
niin mun laskettu aika on 30.12 ja sairaala missä synnytän LKS.
minulla kovat halut nykyään :snotty: hiih..miten muilla?

nyt pyykki touhuihin...

katja ja piiperö rv 17 ja pojat
 
helou...

kisu nikin massu pitäny tänään kisu maidon ja hienoks jauhetun kissan ruuan massussa..JEE!!...eläinlääkäri käski antamaan maidon kanssa maitohappo bakteereja vielä huomennakin..kuulema kissoilla meillä päin mahatautia liikkeellä.. ihan vaan jotenkin herkistyny taas kun saanut olla enemmän ulkona..

pidetään peukkuja että mirrin poika ei enempää sairastais..ihan virkeekin se nyt tänään on ollut..
:)

samoin masuasukki :D ..piti sellasen "diskon" isin musiikin tahtiin etät ne hytkymiset näky ulospäinkin.. mistä meidän 2v5kk oli ihan ihmeissään.. ja kuiskutti * äiti eihän se oo vaan hiiri..*..poika pelkää hiukan hiiriä..

Dare ja nisu 19+1
 
Lomalla oltu mökillä ja takas tarkoitus mennä torstain neuvolan jälkeen.
Riidelty ukon kanssa aika kivasti ja puhuttiin jo erostakin, mua vaivaa sen alkoholin käyttö ja sitä mun huutaminen, no kummassakin kai vikaa.
Ei tunnu yhtään kivalta tää kun taas tänään juo ja mua väsyttäis, mut nukkumaankaan voi mennä kun ei osaa olla täällä yksin, juo niin tilttiin että unohtelee parvekkeen oven auki tai sammuu keskelle lattiaa, ei kiva aamuherätys lapsillakaan jos näkis.

Huomenna pitäis psykiatrillekkin jutella kun taas aika, mut tunnu yhtään kivalta puhua kun tikuttaa niin paljon, ja nyt ihmettelee ukkeli miks äksyilen..

meemee ja stella di natale 18+2
 
Nedee, meillä kanssa toinen tytöistä painoi vain 2kg630g syntyessään vain muutamaa päivää ennen laskettua aikaa, eli ihan täysiaikainen oli ja silti niin pieni. Esikoinen taasen oli 3kg660g. Oli aikas mysteeristä, kun elämäntavat molemmilla kerroilla miulla aivan samanlaiset ja painoakin miulle kertyi molemmista samanverran, että miksi toinen painoi kilon vähemmän. Kyllä nytkin hiukka jännittää, millainen nyytti sieltä tulee. Miun mahan koosta arvellen jättiläinen :LOL: ...

Onko teillä muilla muuten ollut sellaista heikkouden tunnetta, eli varsinkin jos joutuu paljon seisomaan, tuntuu yht´äkkiä, että taju lähtee :/ . Korvat alkaa soida, pulssi nousee, silmissä sumenee ja tosiaan on pakko päästä istumaan, ennenkuin on "kanttuvei" pitkin lattiaa. Olen nyt kesälomalla kampaajan töistä ja juuri viimeisenä päivänä ennen lomaa piti kesken värin levityksen mennä istumaan ja juomaan vissyä, kun taju meinas lähteä! Ja nyt hirvittääkin palata takaisin töihin, kun seisomaan joutuu koko päivän :( .

Muutenkin tuo työ alkaa olla miun kohdalla tosi rankkaa, kun koskee jalkoja ja selkää ja vaikka aloittaisin äippäloman 50 päivää ennen laskettua-aikaa, niin töissä pitäisi kärvistellä vielä elokuun alusta melko tasan kolme kuukautta :/ ja se tuntuu tällähetkellä ikuisuudelta. Onko teillä kokemusta, antaako lääkäri kuinka helposti näin raskaana ollessa sairaslomaa kaikennäköisistä vaivoista?? Mie olen vielä yrittäjä ja tuo sairaspäiväraha, minkä kela myöntää riittää hädintuskin edes yrityksen pakollisiin kuluihin, mitkä juoksee, vaikket olisi päivääkään töissä....on tää niin turhauttavaa tää yrittäjänä oleminen, olen ihan vakavissani lopettamassa koko toiminimeä kun äitiyslomalle jään. Ens kerran kun työelämään palaan, niin haluun SÄÄNNÖLLISTÄ palkkaa, eikä ainaista stressiä tuon toimeentulemisen kanssa....

Sori, meni vähän valitteluks, mut pakko purkaa tuntoja johonkin.

Mie en vielä ole hankkinut vauvalle mitään, ehkä sitten kun tuo puolivälietappi on saavutettu ja rakenneultrassa käyty, niin vois alkaa hankkia tavaraa pikkuhiljaa.

Pieniä hentoisia liikkeitä olen tuntenut kohta viikonpäivät. Ovat tosiaan hentoja, mutta ei voi erehtyä, kuka siellä myllää =) :heart: . Ja aika harvakseltaan vielä tuntuvat, odotan innolla, että alkaa kunnon mukse ja isäntä sekä tytötkin voivat tunnustella liikkeitä...

Jessie & nappula 17+1
 
Meillä on muutamia vaatteita ostettu, pari bodyä, housuja, yöhaalari, ruskea/turkoosi sävyisiä. Vaunut ja kaukalo ostettiin uusina, mutta haetaan ne vasta joskus marraskuussa liikkeestä, ei oo kauheasti tilaa niitä säilytellä. Pinnasänky haettiin viime viikolla, käytettynä löysin 25?:lla, vähän pientä hiontaa ja uusi väri/lakka pintaan. Siinäpä nuo mitä hankittu, miehen sisko lupas ostaa mitä halutaan, kun se on sittarissa töissä, hoitotasoa vähän suunniteltiin sieltä suunnalta hankittavaksi.

Huomenna aamupäivällä on 4D ultra, jee. Toivottavasti sukupuoli selviäisi. :heart: En sitä sen ihmeemmin jännitä muuten, kun viime viikolla saatiin extrana nopea rakenneultra, niin sen puoleen vauvalla kaikki kunnossa.

ansku ja vaava 19+5 (puoliväli melkein jo saavutettu, nopeaan tää aika menee)
 
jessie Joo mulla on just tuollaisia kohtauksia "Korvat alkaa soida, pulssi nousee, silmissä sumenee ja tosiaan on pakko päästä istumaan, ennenkuin on "kanttuvei" pitkin lattiaa" Mulla ne ainaki on johtuneet matalasta verenpaineesta. Kannattaa mittauttaa paineet.. Ja kyllä mä ainaki sain heti kk saikkua ku ekan kerran kävin mittailemassa.. Ja siitä sitä on sit jatkettu..

Odottelen täs et äiti tulis kattoon tuota riiviötä, pitäs alkaa järjestelemään riiviön 3v synttäreitä, joita perjantaina juhlitaan. Pitäs käydä ostaan mantelimassaa ja punaista väriä, jos onnistuis värjätä punaiseksi marsipaani.. Onko täällä kukaan koskaan moista kokeillu? Kaikki vinkit otetaan vastaan ;)
Vaaleanpunaista marsipaania mulla on, ja vihreetä ja keltasta. Mut haluaisin just kirkkaan punaista..

Pitääpä alkaa soitteleen sille äipälle et mihin jäi, piti tulla tunti sit..

Myräkkä ja keiju 19+6 (huomenna poksuu :eek: )
 
heips!
töissä oon ollu nyt 3päivää.. toisaalta ihanaa vaihtelua mut toisaalta toosi tylsää, siis tällasinä hetkinä kun ei oo mitään hommaa |O kesätoimittajana siis olen paikallislehdessä..

masussa käy mahdoton mekastus, toisakseen suoli lurisee mutta välillä jysähtelee kylkiin sen verran alhaalla että taitaa pikku-puikula siellä sätkytellä! :heart: suppareita ei hirveenä oo nyt tullu, jokunen päivässä mikä on tosi vähän verrattuna niihin kunnon supistelupäiviin joku aika sitte :whistle: huooh, pääsis jo kotiin syömään.. :p neljään asti olis töitä. perjantaina mulla alkaa päivystys, eli pitää tehä viikonlopun tapahtumista yms jutut ja sit ens viikolla 3 iltavuoroa ja 2 aamuvuoroa. kokoajan täytyy olla tavoiteltavissa jos jotain sattuu... seuraavan viikon maanantai olis vapaa! :) ja mun synttäripäiväkin sattuu just vapaapäivälle :D

upp3 ja masukki 19+6
 
Laskettu aika on siis 6.12. Hui! Aika lähenee.
Mulla on ultra vielä edessäpäin, ensviikolla jolloin 21+1. Onks se kovin myöhäseks laitettu? Lomatkin varmaan vaikuttaa ajankohtaan.. Onko mitään tippejä mitä kannattais kysellä? Meillä joutuu kans erikseen kysymään neuvolatädiltä sydämensykkeen ym, tarvii ite olla kauheen aktiivinen jos tahtoo olla hyvin perillä asioista. Ja mähän tahdon, vähän on tota vainoharhasuutta liikenteessä =)
 
namimami, mulla on vasta rv23 tuo rakenneultra, ettei sun ajankohta ainakaan mun korvaan kuullosta myöhäiseltä :) Tuo oma ultra vähän kiukuttaa kun sai vasta noin myöhään, mut ultraava lääkäri tonne asti lomalla niin ei voi asiaa muuttaa. :kieh: Ainaki sydämen osat (kammiot ja eteiset, että kumpiaki löytyy 2kpl) kantsii kysellä ja aivojen puoliskot/rakenne, jos ultraaja ei ite kerro. Meillä noi on ns. itsestään selvyyksiä kun on tosi hyvä ultraaja täällä :)
 
Hei!

En ole päässyt kirjoittelemaan tai lukemaan kirjoituksia hetkeen, kun vietetään kesää täällä Jenkeissä. Leppoisa keskiraskausaika on menossa ja lentojenkaan kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Tänään poksui rv 20+0 eli puolet takana. Vatsa on tullut näkyviin vasta nyt viime viikkoina. Tyttölupaus meille annettiin rakenneultrassa ja kaikki oli vauvalla kunnossa. Voisin laittaa viikkojen kunniaksi ekan kuvan vatsasta.


rv20+0

Voikaa mammat hyvin ja tsemppiä rakenneultraan niille, jotka ei oo vielä siellä käyneet.
 
Kiitti Myräkkä ja upp3 vastaamisesta :) !

On tosiaan ärsyttävä vaiva, kun kauppareissutkin on tehtävä hyvin pikaisesti, ettei pyörry viimeistään kassalla :D :headwall: . Miulla nuo paineet olleet kyllä tähän asti ihan ok, välillä käyn mittaamassa miun äidillä, kun hänellä on mittari. Mutta ehkä tuo paine pitäis saada mitatuksi just silloin, kun tuo huimauskohtaus tulee, jos ne vaan heittelee miulla niin rajusti.
Tosiaan pelottaa elokuun alussa mennä töihin, kun asiakaspalvelussa ja seisomaan joutuu koko päivän. Nyt kotonakin aamulla, kun laittaa tukan ja meikit naamaan, niin jo sillä aikaa tulee hirvee olo, eikä jaksais seistä yhtään. Ensi viikolla on neuvola, jos sieltä vaikka varaisivat aikaa lekurille, täälläpäin tuo lääkäriin pääsy on välillä kiven alla, kun hiukka taitaa olla lääkäripula. Miulla ei esim. ole ollut yhtään neuvolalääkäriä vielä, ennen oli aina ensimmäisellä kolmanneksella tarkastus, nyt ei mitään :/ .

Oliko siulla Myräkkä ongelmia niiden supistelujen kanssa myös ( nyt ei jaksa muistaa, kun on niin monta eri kirjoittajaa :ashamed: ) vai saitko saikkua pelkän huimauksen takia? Miulla nuo niskat ja hartiatkin sanoo kohta sopimuksen lopullisesti irti, ovat niin jumissa, että joka viikko on monta päivää kestäviä päänsärkyjä. Tuntuu, ettei tässä tervettä päivää näekkään :D , ehkä tää ikäkin tekee jo oman osansa, oli kyllä odotus paljon helpompaa parikymppisenä :whistle:
 
Tervehdys.

Neuvolassa käyty ja :heart: jyskytti niin hienosti, että ei tosi.
Paino noussut 2 kg kuukaudessa. Hups. Kivasti kyllä eilinen pitsalla herkuttelu keräs nestettä. Verenpaine 115/64 eli erittäin hyvä, pissa puhdas ja hb:tä ei mitattu, kun oli viimeksi niin hyvä ja sanoin, että tuskinpa on minnekään tippunut, kun olo on hyvä. Sf-mitta oli 23 eli yläkäyrillä mennään, mutta kuullema ihan normaalia tässä vaiheessa. Perhevalmennuksesta saatiin tietoa: 2 krt neuvolassa ja tutusminen sairaalaan, jonne ei päästä kun kaverin häät eli pitää äpk:lla soitella ja kysellä onnistuuko muuten esim. synnytystapa-arvion yhteydessä.

Kelan paperit täyttelin. Töihin kun meen, niin pitää täytellä työnantajalle omansa ja soittaa vielä palkanlaskijalle, että onko jotain ihmeellistä vielä. Eipä tässä kauaa ole äippälomaan, kun 21.10 alkaa jo ja ennen sitä pidän lomaa, joka alkaa 8.10! Äkkiä se aika menee.

Sokerirasitus olisi 13.8, innolla odotan...

Ja se olisi POKS!

Kattiina ja Möykky 22 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessie:
Miulla nuo niskat ja hartiatkin sanoo kohta sopimuksen lopullisesti irti, ovat niin jumissa, että joka viikko on monta päivää kestäviä päänsärkyjä.
Mulla ihan samoin! Teen istumatyötä, tietsikkaa kyttään päivät pitkät ja hartiaseutu on aivan jumissa... Sitten ei viitteis oikein mitään särkylääkkeitä ottaa, mutta pakko se vaan välillä on! :( Mikä mahtais auttaa? Kävelen kyllä päivittäin, ei oo apua.. Jumpissa ei voi käydä, kun sitten vihloo ja tulee muuta vaivaa... Voihan p*ska! Kauankohan pitää kärsiä ja sietää ennenku sais hiukan saikkua??? Meinaakko Jessie ite hakea?

 
Margaret, mie meinasin, et ens viikolla jos neuvolasta tosiaan suoraan tilais miulle tuon lääkäriajan! Ja meinaan valittaa kaikki mahdolliset vaivat :D . Sie tiedät, että tää hartia - ja niskasärky + siihen liittyvä päänsärky on ihan hirveetä :( , ja kampaajana miulla kädet koko ajan ylhäällä. Ja nyt on ruvennut kädet uupumaan todella, ei millään jaksaisi edes leikata hiuksia, kun kädet väsyy " ihan sikana " ja sit kun nuo päänsäryt vaivaa, niin koita siinä olla suu messingillä asiakkaan edessä :D . Ja selkää koskee ja jalkoihin käy kokoajan enemmän, mitä tuo maha kasvaa ja painoa kertyy ;) . Miulla kun ei särkylääkekään auta päänsärkyyn, kun johtuu niskoista tuo kipu. Ihan kauhee valitusvirsi taas miulta,koittakaa kestää.........

Ei muuta kuin joukolla saikkua hakemaan Margaret =) , ei ole kivaa, kun vauva syntyy ja myö ollaan jo siinä vaiheessa ihan rampoja.

Jessie + nappula 17+2
 
Noista töistä.... kaikista ihaninta taitais olla, jos sais yhdistettyä istuma- ja seisomatyön. Itse taas olen koko päivän jalkojen päällä ja hirveen kiireen/hälyn keskellä. Se taas tekee noita supistuksia ja selkä ja reidet särkee :/

Jessie & Margaret jos tuntuu pahalle, niin saikkua vaan. Ite oon ollu viime ja tän viikon poissa noiden supistelujen takia. Voi olla että lepoa tulee vielä ens viikkokin. Oon saanu neuvoteltua töissä niin, että kun palaan, saan tehdä puolet päivästä omaa työtäni ja puolet toimistohommia. Katotaan, josko se auttais ja sais vielä olla töissä.
 
Päivää vaan!

oon kyllä lukemassa käyny mutten osaa kirjoittaa mitään kun ei varsinaisesti ole mitään asiaa :xmas: Ei ole ollut neuvolakäyntejä ja rakenneultra on viikon päästä, silloin on tasan rv20. Olo on ollut ihan mainio, nukun kuin tukki ja kun en ihme asentoihin itteeni väännä niin selkäkin toimii ihan ok. Mitäs vielä... joo verenpaine on varmaan alakantissa kun edelleen pitää noustessa pidellä jostain kiinni kun silmissä sumenee mutta muuten ei ole mitään ongelmia ollut, ei huimausta eikä supisteluja eikä mitään. Öisin on edelleen niitä "repäisykipuja", varsinkin vasemmalta kyljeltä pois pääseminen on tuskien takana. Viime yönäkin jouduin kääntymään kontalleen ja nousemaan sängystä että sain vaihdettua toiselle kyljelle :LOL: Onneks mies on niin hyväuninen ettei se mihinkään herää vaikka minä esitinkin höyryveturia aika mallikkaasti puhinoineni :kieh:

Mutta mutta, poika lähti isänsä kanssa päiväksi johonkin joten minä taidan polkaista pyörällä käymään kirpparilla ja vähän aleja kattomassa. Hirveästi ei tuota ale-rahaa kyllä ole kun liitosta ei tahdo kirveelläkään rahaa saada... no eihän tässä ole mennyt kuin vasta 7 viikkoa :D hah hah. Kohta ei kyllä enää naurata.

Hauskaa päivää kaikille toivottelee Raparperi ja Mötkylä rv 19+1

Ps. En muuten tiiä tuosta kirveestä että auttaisko se...en ole vielä kokeillut, ihan siihen pisteeseen ei ole menty vielä ;)
 
raparperitaivas, kannattaa kokeilla semmosta iiisoa tyynyä jalkojen välissä, itselläni se auttaa että yöllä saa käännyttyä.

mulla on hermot kireellä, poika nukahti illalla 11 aikaan ja heräs aamulla 7.50, siksi noin myöhään kun isi ei oo kotona |O tyhmä äiti heitti isin pihalle, tulee onneks tänään jo kotio, ei hermo mahtais kestää yhtään pitempään.. noo, nukutaan päiväunet jonkuajan päästä.

maha kasvaa ja samaa tahtia selkä säryt kasvaa, kivaa. viikon päästä ultra, toivotaan että saadaan tietää kumpi on tulossa.
 
Nyt on täälläkin rakenneultra takana, kaikki oli pikkuisella hyvin ja tyttöä kätilö lupaili :heart:
Vielä ainakin kasvultaan vastasi viikkoja, tarkempaan kasvuseurantaan joudun (tai parempi kai sanoa että pääsen!) elokuun puolivälistä lähtien. Kun esikoisella oli kasvuhidastumaa ja raskausmyrkytyskin sitten tuli :(
 

Yhteistyössä