***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Aurinkoiset terveiset täältäkin!
Omaan oloon ei mitään uutta, liitoskivut vaivaa edelleen :/

Poksuu nyt jos oikein muistan =)

nedee ja vauveli 20+0 poks vaan :heart: puolet vielä edessä, tai varmaan ylikin :D
 
Voi apua miten ihania kisukuvia :heart: itseasiassa me ollaan hankkimassa kisua, mutta ollaan järkeilty niin, että vasta sitten otetaan kun vauva on syntynyt ja vähän kasvanutkin...

Rakenneultra on takanapäin, ihan ok, mitään poikkeavaa ei tässä todettu =) Me tykättäis tietää sukupuolikin etukäteen, mutta tällä kertaa oli napanuora vauvan jalkovälissä, joten ei näkynyt kumpi olisi! Ultraaja oli sitä mieltä, että kyllä pojan sitten erottaa, eli ei vois tyttöön sekottaa.. Mutta toki on näissä ultraajissakin eroa!

Painosta en tiiä paljonko on tullut lisää, varm,aan liikaa, kun mua himottaa mm. jäätelö, Pirkan sipsit (nooh, muutkin sipsit käy, hahahha) ja kaik muu herkku! Jotenkin ei vaan pysty vastustamaan.. Älytöntä tiedän.. :ashamed:

Kauheesti niippaa ja viiltää välillä tuolla alapäästä, onks ne vaan sitten niitä kohdun kasvukipuja. Kävely ei mulla ole enää ollenkaan sellasta reipasta, vaan kävelen mieluummin vähän rauhallisemmin. Onkos muilla tämmöstä jo? Ja kun istumasta nousee ylös, niin se pitää tehdä ihan rauhallisesti, meinaan muuten viiltää tosi lujaa.. huhhuh.

Hyvää vointia kaikille =)

M 20+1
 
Mä kans haluaisin sen takia tietää etukäteen sukupuolen, että vois sitten ostaa muutakin kuin vaan valkoista/beigejä vaatteita, no joo kyllähän nyt turkoosit ja joku lila käy kummalle vaan mut kuitenkin. Siis jos sen sukupuolen selvästi näkee, mut ei se maailmaa kaada, jos se ei näykään. No ensi viikon torstainahan se sitten toivon mukaan selviää tai sitten jännätäään loppuunasti.

Huomenna alkaa jo 20. viikko :eek:
 
Joo ja mies nyt keksi, että kun saatiin sellai pää-peppu ultrakuva eilen mukaan, niin tuolla jalkovälin tienoilla on sellai valkoinen viiva, niin mies nyt sitten eilen illalla varmaan tunnin tuijotti kuvaa, ja totes et se on pippeli :LOL: voi jessus, hassu ukko.
 
Rakenneultra takana. Vauvan paino oli 370g ja la pysyi ennallaan ollen siis 5.12. Istukka oli etuseinämässä, kuten arvelinkin, ja tästä syystä ensimmäisiä liikkeitä tuntui tässä odotuksessa vasta kohtalaisen myöhään. Kaikki oli siis erittäin hyvin ja sukupuolikin taisi selvitä ;)

Onnellinen odotus jatkuu siis. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :heart:

Sisely rv 19+5
 
Huomio ihmiset jotka ovat kissaa hankkimassa, meillä asustaa ihana Cornish Rex veljekset jotka ovat miehen allergian ja astman vuoksi vailla hyvää ja rakastavaa kotia. Ovat jo iäkkäämpiä, syntyneen lokakuussa 2001, mutta reximäiseen tapaan käyttäytyvät edelleen kuin keskenkasvuiset :D Aivan ihastuttavia otuksia, surettaa luopua, mutta mieluummin kissat kuin hyvä mies vai mitä olette mieltä?
 
Moikka kaikille!! :wave: :wave:

Melkosta sutinaa ollut meillä. Vieraita käynyt sitä mukaa kun edelliset on lähteneet ovesta. :D

Tytötkin oli anoppilassa yli viikona ja meinasin kuolla ikävään. :'( :heart:

Rakenneultrassa käytiin eilen. =) Kaikki oli hyvin. Balettitanssija tai akrobaatti kuulemma tulossa, kun oli niin ihme asennoissa koko ajan.
Painoarvio oli n. 350g ja vastasi hyvin kuulemma viikkoja. Sukupuoli jäi hieman epäselväksi, vauveli oli siveellisesti jalat yhdessä tai muuten sellaisessa asennossa, ettei näkynyt selväti kumoiko siellä on. Mutta kätilö veikkasi tyttöä, kun selvää vehjettä ei näkynyt. :D

Me lähdetään vkonlopuksi Närpiöön mökkeilemään. :wave:


Miracles ja "Tyyne" 20+4 :heart: :heart:
 
Onnea ihanista ultrauutisista!! :heart: Voi miten mä jaksan odottaa viel elokuun 12.päivään, jolloin itellä ois uä... |O

Olin illalla laittamassa miehen siskon hääjuhlapaikalla koristeita yms, oli kyl kiva touhuta. :) Tänäänkin on hommaa, ja huomenna itse juhlapäivä!:) Kivaa. Vähän jänskättää tuon esikon kans miten alkaa olemaan,mut täytyy ainakin yrittää...... :whistle:

Masuun ei kummempaa. eilen koristeluja touhutessa en ainakaan hoksannu yhtään supparia mut sit kun kotiin pääsin nii oli ihme tunne alapäässä, jotenki painoi joku jonnekki ikävän tuntoisesti, niinku ois joku ollu puskeutumassa pihalle. :whistle: Ja illalla "puuhastelujen" jälkeen tuli pieniä kovotussuppareita..

Ja oon vissiin kasvanu hyvin, kun ostelin mammahousuja joitain viikkoja sitte ja farkut oli reisistä ja pepusta löysiä, niin eilen kun sovitin niin olikin jo ihan sopivat :LOL: Pitäis masukuva ottaa kun ehtisi....

Upp3 ja masukki 19+1 :heart:
 
Moikka taas kaikille!

Ihania kommenttejaoon saanut jo miun masusta kuulemma näyttää tytöltä, ja eikös korkea (150) pulssikin viitannut tyttöön vai mitens päin se meni? Juu eihän tuota itekään meinannut uskoa mitatessa että oikeesti masu on jo nyt yli 106 cm ku painookaa ei kuitenkaa oo hirveesti tullut. Jotenkin se on vaan pompsahtanut ulos ja eteen toi masukki :eek: :D Oli muuten hasssua ku otti tota toista kuvaa ja eiso ihan normaalisti ni ei näkynyt ollenkaan omia varpaita!!! Ihan oikeesti minkä kokonen tää on puolenvuoden päästä!?

Mitäs muuta piti sanoo.. hmm ei pysty taas muistaa, pää on pyörällä ku haminan kaupunki tas huonosti nukutun yön takia. :( Eilen oli taas kopkopäivän ihan hirvee olo ku oli niin lämminkin. Töissä vaik on ilmastointi ja lämpöä vaa 24 ni tuntu että kokoajan hirvee tuskanhiki päällä! Koita siinä sitten hymyillä asiakkaille ja ne kaikki tuntu olevan vielä harvinaisen rasittavalla tuulella.

Hyvää viikonloppua kaikille, toivotaan että meiltä alkaisi jo pahat olot loppumaan ja päästäisiin kunnolla nauttimaan kesästä ja raskaudesta. Huomenna pääsen sentään meripäiville kattelemaan kojuja ja ostamaan lakua!

Jenninho+masukas 16+5
 
Hehei, taidan liittyä joukkoon kasvavaan!

Ensimmäistä odottelen ja meinaa voimat loppua, pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu! Kolmatta päivää elän nyt mehukeitolla kun ei mikään muu tunnu pysyvän sisällä. Hyviä vinkkejä kaivataan, kiitos!
Voimia tuskaileville!
Mami+toveri 19+5
 
namimami tervetuloa joukkoon! :flower:

Mullakin on vielä edelleenkin paha olo joka tuntuu vain pahenevan. miekin oon pitänyt noita mehu-keitto viikkoja tässä matkanvarrella.
Mulla auttaa ainenkin iltaisin ja öisin tämmöset netistä tilatut pahoinvointi-rannekkeet

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/product_info.php?products_id=963&osCsid=700c1d6c282e1b683b790d744fe30e28

Ei vie kokonaan pahaa oloa pois, mutta lieventää sen lähinnä etovaksi oloksi ja pystyy syömään paremmin.

Kuumina päivinä elän vieläkin melkeen pelkästään mansikoilla ja mehujäillä.

Mies tuo myös aamulla mulle sänkyyn jääkylmää appelsiini mehua jota juon pillillä vähän ennenkuin nousen ylös.

Näillä oon pärjännyt niin hyvin että ei oo tarvinnut sairaalalle mennä tiputukseen. Kuten sanoin pahaa oloa on vielä, mutta tänäänkään en oo oksentanut ollenkaan! =) :D
 
Rakenneultrasta on teillä ollut puhetta. Mä muistan esikoisen aikana, että piti olla aivan tyhjä rakko. kävi th vielä sanomassa just ennenku lääkäri otti vastaan et koittaa vielä pissata.
Mulla on ollut aivan hirveä hulina viikko sekä töissä, että kotona. Mies joutui eilen sairaalaan päänsäryn ja huimauksen vuoksi. Ottaavat häneltä noi päänsäryt aina tosi vakavasti, kun appiukolla on ollut nuorena aivoinfarkti. (kirjotetaankohan se edes noin :whistle: ) Ei onneks oo löytyny mitään vakavaa ja luultavasti tänään pääsee jo kotiin. :heart:
Nyt tän viikon aikana on vauvan liikkeet muuttuneet voimakkaaksi ja selkeästi tunnistettavaksi. :heart:
sori omanapaisuus. :ashamed: Alan nyt lueskelemaan kunnolla teidän juttuja. =)

Tuuulis ja "torsti" 18+1 :heart: (Nopeesti tää aika menee :eek: )
 
Tervetuloa namimami!:)
Jaksuja Tuulikselle :hug: Onneksi mitään vakavaa ei ole löytynyt!


Tein ekat ostokset juuri isyyspakkaukseen :D tilasin lahjakas.netistä 2-laatuiset paidat isille ja esikolle sekä bodyn vauvalle, ja hintaa ei kertynyt kuin 28e postikuluineen :) Täytynee koittaa mennä mahdollisimman pienellä budjetilla kun mulla ei jää omaan käyttöön rahaa kuussa kuin parikymppiä ( :ashamed: ) kun lähes kaikki rahat on yhteisiä ja meneekin pääosin ruokakauppaan...ei oo hurraamista tossa kotihoidontuessa.. Isyyspakkaukseen aattelin ite painaa myös tyynyliinoihin jotkut kivat tekstit (näitä teen siis 2kpl, mulle ja isille), sekä ite tehä villikset ja pikkuvaipan vauvalle :) Sit ostelen joskus ainaki pehmokirjan, 2kpl käsinukkeja, isille omia juttuja (kirja, kryptoja, karkkia, ediä, muki jne..) ja semmosta pienosta. Enimmäkseen kuitenki isille ajattelin kun on kuitenki isyyspakkaus. Pois jätän kaikki vauvanhoitoon liittyvät rasvat ja pesuaineet kun niitä on valmiina. En näe oikeen ideaa myöskään esim tulitikuissa, pyykkipojissa tai buranassa kun niitä jo kotoa löytyy :whistle: Oon ihan innoissani tätä pakkausta kyl tekemässä, mitenhän pystyn pitämään salaisuuden :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja namimami:
Hehei, taidan liittyä joukkoon kasvavaan!

Ensimmäistä odottelen ja meinaa voimat loppua, pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu! Kolmatta päivää elän nyt mehukeitolla kun ei mikään muu tunnu pysyvän sisällä. Hyviä vinkkejä kaivataan, kiitos!
Voimia tuskaileville!
Mami+toveri 19+5
laitatko vielä lasketun ajan. ei jaksa alkaa laskemaan... :D
 
Hei!

Joukon jatkeeksi, ensimmäistä odotan ja 20+3 menossa :) On ollu ihan kamalaa pään särkyä kaks viikkoa.. Mikään ei auta.. sai kuulemma otta vain panadol poretta. Eiko tosissaan muuta voi käyttää? kun ei tuo auta.
laskettu aika olis 1.12.09

:)
 
Mainamaina tervetuloa joukkoon!
Mulla on migreeniä johon on ohjeena topakammat lääkkeet, ainakin buranaa voi ottaa näin keskikolmanneksella muttei enää vikalla kolmanneksella. ja jos oikein pahaksi äityy niin sitten suoneen panadolia sairaalassa.

Mää ompelen vauvanvaatteita tääl onnessani :LOL:
 
Kylläpäs mä olin ahkera tänään. Mies rilluttelee missä lie, niin mä soitin äitini tänne lapsenlikaksi ja pistin tuulemaan. Siivosin sellasen katetun parvekkeen, pesin 6 kpl (eli 4 pintaa joka ikkunassa) ikkunoita ja tehtiin kaverin kans harjottelukappale pojan 3v kakusta. Synttärit olis ens perjantaina, kovaa vauhtia ne sieltä taas tulla jolkottaa.. Onneksi suurin työ on nyt tehty, enää leipomiset ja perus-siivous keittiö-olkkari-makkarit.
Kyllä nyt sitten huomaaki et touhunnu ahkerasti, mahaan sattuu mukavasti :/ Voisi mennä vaikka suoraan sänkyyn, ehtis masu vähän levähtää aamuun mennessä (sit taas ollaan koko päivä pojan kanssa kahden, eikä varmasti ehdi hengähtämään).
Mitenkäs muilla viikonloppu sujunu?

Ainiin, eilen tuli henkkamaukan kuvasto. Katseltiin sieltä sit esikolle vaatteita, kovasti ihasteli kaikkia uusia salama-kuteita. Sit alko vauvanvaateosasto. Sanoin pojalle että äiti haluais näitä tilata, mutta kun ei tiedä onko siellä tyttö vai poika. Juniori hetkeäkään miettimättä sanoi että poika. Kun kysyin että entäs jos onkin tyttö, niin puisti päätään ja painotti että poika :D Alkaa tulla paineita äiskälle, et siellä nyt varmasti olis poika ettei tarvi esikolle tuottaa pettymystä :LOL:

Myräkkä ja keiju 18+2
 
NPS
Tervetuloa uusille!

Mä sain just tiskit hoidettua, täytekakku ja munavoi kylmässä, pullat ja pasteijat pakkasessa, huh. Ikäännyn maanantaina, ollaan perinteisesti tarjottu kakkukahveet perheen kesken. Noh, nyt sitten onkin tulossa vähän enempi porukkaa ja koko viikko onkin mennyt siinä että joka päivä olen jotain tehnyt. Ihanaa leipoa! Vielä kun olisi kunnollisen kokoinen keittiö ja monitoimikone!

Kissoista on ollut puhetta, täältä löytyy kolme! Neljännen haluaisin ja otankin jahka joskus saadaan se oma koti ja enempi tilaa.

Isyyspakkausta minäkin mietin, varsinkin esikoista odottaessa, en vaan saanut aikaiseksi mitään hommata. Ja mielestäni äitiyspakkaus on sanana aika harhaanjohtava sen sisällön huomioon ottaen. Tai no, onhan sielä äitille terveyssiteitä ja naisten kondomi... Varpajaisia varten ostin miehelle kaljat ja jonkun viinapullon sekä pienen "pokaalin" ja mietin muuten jälkikäteen että miksiköhän ne miehet niitä varpajaisia viettää? Kun voin kyllä kokemuksesta sanoa että kyllä se nainen on joka isomman homman siinä synnytyksessä tekee...
Mies katseli tänään paitoja yms. itselleen eri nettisivuilta ja törmäsi sivustoon jossa myytiin vauvan valkoisi bodeja tekstillä: "Isäni toivoi suihinottoa". Olin ihan järkyttynyt, siis tilaako joku tollasia? Huh. Kyllä mun ainakin tekisi pahaa lapsen puolesta jos jonkun raukan päällä tuollaisen näkisin!

Ja vielä omaa napaa: potkuja ja liikkeitä todella selvästi joka päivä. Tulee myös herkästi tohon mahan "pintaan" selinmakulla kun olen ja vähän härnään. Neuvola on vasta loppukuusta, eli sen tarkempia kuulumisia ei ole. Meidän neuvolasta ei muuten saa tietää vauvan sykkeitä, pelkät äänet vaan kuunnellaan ja merkataan plussa neuvolakorttiin... Meinasin kysyä tästä asiasta jahka seuraavan kerran menen, kun on jo pitkään häirinnyt kun näemmä osa tälläistäkin tietoa neuvolasta saa.
Masu kasvaa hyvin on jo vähän ongelmallinenkin. laskettiin viime viikolla esikoisen pinnasängyn pohja alas ja nyt joudunkin sitten varvistamaan ainakin pois nostaessa että saan tytön pois sängystä. Maha ottaa reunaan kiinni ja painaa ikävästi, mutta kun nousen varpailleni niin saan mahan tavallaan pinniksen reunan päälle... Eikä ole tätäkään hommaa enää kun 20 vk jäljellä :LOL:

Jeps. Nyt mammimaan että jaksaa huomenna herkutella!

NPS ja Jooseppi 20+2. Puolet jo mennyt! =)
 
Tosi väsynyttä sunnuntaiaamua!

Mies oli viime yön viihteellä tyyliin "mennään kaverin kanssa rullaluistelemaan - ei kun mennään ihan nopsasti yhdelle - ei kun mennään vielä mutta vaan vähäksi aikaa kun huomenna pitäis jaksaa tiivistää ne alakerran vessan saumat - ei kun mä nyt haluankin olla täällä neljään asti - ei kun nyt mä yrjöän kotona pari tuntia". Huh. Ja tietty tyttö nukkui samalla levottomasti. Ja minä ehkä kolme tuntia kun koko ajan oli säätöä.

NPS mullakin on ongelmia tuon pinniksen kanssa. Meidän tyttöä pitää edelleen pitää paikoillaan kun laittaa nukkumaan. Muuten nousee heti pystyyn eikä tosiaan laskeudu itsekseen alas. Sais alkaakin mies hoitaa tuon nukutuksen.

ON: Varmoja liikkeitä on vihdointuntunut ehkä kolmisen päivää useampia kertoja päivässä. Ehkä vähän rauhallisemmalta kaverilta vaikuttaa kuin tyttö masussa (hän potki tässä vaiheessa jo niin että näkyi ulkopuolelle) mutta katsotaan...

Bellona 17+6
 

Yhteistyössä