***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Myräkkä: minkä niminen rautalääke sulla on? mul on ollut maltofer-tipat, sekä joku apteekin luontaistuote valmiste, mikä on ainoastaan sopinut.. retafer teki ripulin ja obsidan tosihuonon olon + närästys paheni! Kokeile vaihtaa merkkiä, jos siitä olis apua
tetasha: meil on suositus et kummassakin rakko tyhjänä.

)( neuvolassa käyty ja kaikki ok. hb oli 133 vaik luulin, et on tosi matalalla, kun oon ollu niin väsyny/huimaa/tekee edelleen pahaa. Vauva liikku niin vilkkaasti ettei meinannu sydänääniä saaha kuulumaan + ultralla kun katottiin, ni heitteli volttia + nyrkkeili, oli ihanan näkönen pieni viipottaja. Vilkkaampi mitä esikko. Istukka takaseinässä, et siks tunsin niin aikasin jo liikkeet (eli rv16). Rakenne ultra on 3.8
Voikaa hyvin t: sukkis + masu 19+3
 
Tetasha: Minä kun varasin aikaa rakenneultraan (piti soittaa ihan toisen kaupungin sairaalaan kun omassa on hoitsut kesälomalla) niin siellä täti sanoi että rakossa pitäisi olla vähän virtsaa ultraan tullessa. Kai tuo sitten vaihtelee, vai johtuisikohan siitä kumpaako kautta tehdään??? En tosiaan tiedä, mutta sellaiset ohjeet minä sain.
 
Tänään oli taas neuvola. Paino oli taas tippunut, nyt siis -1,5kg lähtöpainosta. No ihan hyvä vaan kun kuitenkin muutamia liikakiloja on muutenkin ja syön kuitenkin suht normaalisti. Makeat ei vaan maistu. Verenpaine oli 107/81 ja sykkeet löyty nopsaan, tosin oli niin vilkas kaveri että karkasi dopplerin alta moneen otteeseen.

Mun mielestä rakenneultra tehdään aina mahan päältä. Täällä ei ainakaan oo sanottu mitään tuossa pissasta rakossa, joten semmosta samanlaista vaatimusta tyhjästä rakosta ei oo.

Mulla meni ihanasti joku issiashermo jumiin lonkassa ja kävelen ku 80v mummo. Jospa se pian löysää, kankku ihan jumissa.

Sanle ja tonttu 16+6
 
Hei kaikki Joulukuun vauvamasut!Ehtisikö vielä tulla mukaan,vaikka melkein puolta väliä jo mennäänkin?Mie oon tätä ketjua seuraillut jo jonkin aikaa,mutta en ole uskaltanut aiemmin liittyä.Sen verran mietityttää että jos kaikki ei menekään hyvin yms eli "pienesti" olen stressannut =) .Täällä kuitenkin vaikuttaisi olevan niin hyvä henki,että nyt uskaltauduin.
Esikoista odotan ja laskettu aika olisi 10.12,eli nyt mennään jo rv 18+6.Eli huomenna alkaisi jo raskausviikko 20.Nopeasti on aika menny.
 
Anteeksi kun täältä taustalta tungettelen. :) Huomasin, että täällä oli isyyspakkauksen väsääjiä.
Ajattelin laitella pari linkkiä mistä voisi löytyä kivoja ideoita?

http://www.lilithshop.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=9&Itemid=1

www.tikkunekku.fi

www.lastenparhaat.com

Ja täältä löytyy hauskoja "ohjeita" yms. :)

http://www.perhekerho.net/hauskaa/lapsiperhe.htm

ONNELLISTA ODOTUSTA!!!! =)
 
Sorbetille tervetuloa vain joukkoon! :)

Rakenneultra käyty, vauvalla kaikki tosi hyvin :heart:
Kehittynyt hienosti, rakenteet kaikki normaalit, kovin vilkkaasti siellä liikuskeli kun heräsi ultran alkaessa :) Lapsivettä hyvä määrä.

Sukupuolesta ei saatu minkäänmoista selkoa, nimittäin tämä lapsukainen veti jalkansa ristiin ja piti ne niin koko ultrauksen loppuajan kun sukupuolta yritettiin kurkistella :D Eli voipi olla että vasta synnytyksessä paljastuu tieto meille,hihi! Lääkäri totesikin, että ei auta kuin ostaa molemmille sopivia vaatteita kun ei pieni nyt halua itseänsä paljastaa :)

Istukka oli mullakin etuseinässä, jonka takia liikkeitä en niin kovin ole vielä tuntenu. Muljahdukset joita oon tuntenu, on varmastikki ollu just liikkeitä, potkut rupeaa vahvistumaan pikkuhiljaa. Istukka ei kuitenkaan ole kohdunsuulla lainkaan, vaan hyvällä kohdalla joka ei estä normaalia synnytystä mitenkään.

Oi että nyt on vain NIIN hyvä olla, ihana ihastella kuvia pienestä ja tietää että rakas on kehittyny kuten pitääkin ja kaikki hyvin :heart:
Ai niin ja painoahan oli mittausten perusteella kokonaisen puolikkaan voipaketin (245g) verran niinkuin tässä "iässä" kuuluu ollakin, voi meidän pienokaista mussukkaa :heart:

Tetasha :heart: Milli 19+2
 
No en mä nyt usko, että kovin helposti voi erehtyä pojan vehkeistä :LOL: eli onnea poikalupauksista niitä saaneille! :)

Me käytiin eilen äippäpolilla, kysta pysynyt samankokoisena, eikä sille nyt mitään aleta tekemään, sitä paitsi se on saattanu olla mulla jo muutaman vuoden ajan, koska aikoinaan kävin gynellä ja silloinkin oli samankokoinen kysta samassa munasarjassa. Tehtiin samalla myös pikainen rakenneultrakin, kaikki kunnossa ja kohdillaan ja vastasi viikkojaan, painoa huimat 237 grammaa :heart: oikein oli avulias vauva, kun ultraajakin sanoi, että yleensä se ei tykkää rakenneultria tehdä, mutta nyt oli niin yhteistyökykyinen tapaus, että hän voisi enemmänkin alkaa noita ultria tekemään. Sukupuolesta ei ollut mitään puhetta. No ensi viikolla on 4D niin jäipä jotain jännitettävää sinne.

ansku ja vaava 18+6
 
sitruunankeltainen tervetuloa! Kiva että uskaltauduit mukaan jutustelemaan. :)

Tetasha, ihanaa! Onnea hyvistä uutisista! Minullakin istukka etuseinässä, muutaman päivän tuntunut muljahduksia, hassun tuntuista! :D

Meillä on nyt koko lailla kaikki hankittuna masukille, paljon käytettynä löydetty. Pinnis ja hoitopöytä ostettiin lomareissulla ikeasta mukaan kun siellä suunnalla oltiin. Mies on niin innoissaan et jo kokosi molemmat masukin huoneeseen. :D No, saadaan tilaa hyötykäyttöön eikä kisut pääse repimään pahvipakkauksia.

Rakenneultra ens keskiviikkona, kovasti jännittää! Istukka on onneksi noussut kohdunsuulta. saas nähdä onko meidän kulta vieläkin poika niinkun viimeksi kerrottiin. :D


 
ansku, on se mahdollista erehtyä pojaksi luulemaan tyttöä, kun ne tytön häpyhuulet on turvonneina ja "roikkuu" nii helpostikin voidaan luulla pojaksi! :wave: Aikookos kukaan nostaa syytettä lääkäriä vastaan jos onkin toinen sukupuoli kuin mitä on arvailtu? :whistle: Näitäkin vanhempia kun on... :eek:
 
Pikainen ilmotus tästä mun pattitilanteesta... Anteeksi jo etukäteen taas omasta navasta :ashamed:

Eli mullahan alkoi supistelemaan jo viikolla 16. Neuvolaan oon ollu yhteydessä viikoittain ja apua ei millään. Nyt tuon eilisen rakenneultran jälkeen soittelin uudelleen ja tänään. Vihdoin ja viimein neuvolatäti otti todesta ja sain maanantaille ajan omalle neuvolalääkärille (joka on tosi hyvä ja osaava). Itku tuli kun olin niin helpottunu, että vihdoin joku kuuntelee.

Tuosta sukupuolesta vielä, että meidän kuva on ylhäältä päin ja näkyy hyvin 2kivestä ja pili :D Silti kans mietin sitä että voihan ne olla häpyhuuletki. Eli en noiden perusteella kyllä uskalla mennä shoppailemaan kämppää täyteen vaaleansinistä ja spidermania :LOL:

helpottunut delfis ja pikkudee 20+2
 
Moikka kaikille.

En oo oikeen jaksanut käydä täällä kun ei oo olllut mitään ilosta kerrottavaa, eli paha olo jatkuu edellee ja lisäksi on tullut hirveät päänsäryt.

Nyt tulin päivittämään neuvola kuulumiset tänne:

Eli viikot 16+4
paino noussut raskauden alusta 2.9 kiloa
viime kerrasta 1.2 kiloo eli 300g/vk
paineet 126/68
hemppa 122
Syke 150

Eli kaikki etenee masukin osalta hienosti. En vaan millään malttais oottaa ultraa (14.8) sitä ennen on vielä yksi neuvola reilun parin viikon päästä. Ne haluu nyt seurata tätä mun pahoinvointia vähän tarkemmin. Eli palvelu pelaa meillä tosi hyvin.

Palataan asiaan paremmalla ajalla ja ololla

jenninho+masukas 16+4 (jee viides kuukausi jo menossa)
 
Ainiin piti vielä sanoa panacodista eilen ekaa kertaa oli pakko ottaa yksi ennen nukkumaan menoa, pää oikeesti tnutui siltä että halkeaa, ajattelin että parempi ottaa yksi niitä ku monta panadolia mitkä ei mulla tehoa. Ja neukka lääkäri sanoi mulle että ne on Ok.
Ei kyllä mieleenkään tulisi ottaa maksimi määrää. ja ootan kyllä äärimmäiseen hätään ennenkuin otan. Tää oli ensimmäinen koko raskauden aikana kuitenkin.

Ja myräkälle piti sanoa että tervetuloa kissan hakuun! edelleen on ainenkin kaksi vailla kotia! :D
 
Pööpötti: Kiitos :heart: Kyllä hyvät uutiset nostaa mielen niin korkealle :) Onneksi oli tosi herttainen ja ihana lääkärikin kaiken lisäksi, summanmutikassa kun hänet valitsin kaikista vaihtoehdoista.

Jenninho: Oi sinun massua, niin kovin nätti palleroinen! :) Ja ouuuu mitä ihania kisuleita näkyy tuossa kuvassa, toinen on vieläpä ihan pienoinen! Kisukuume iskee taas pian tommosten kuvien takia, ei passais kyl nyt iskeä kun on jo kaksi kisuneitokaista ennestäänkin :)
 
ihan mielenkiinnosta kyselen että haluaako kaikki tietää vauvan sukupuolen etukäteen?
olenko ainoa jota asia ei kiinnosta,kyllä se selviää synnytyksessä. esikoisesta ei myöskään haluttu tietää eikä tästä toisestakaan.
31.7 on rakenneultra itsellä. nyt menossa viikkoja 18+2.
 
tetasha ei tullut kisut tarkoituksella kuvaan.. niitä vaan on niin monta (4aikuista ja 7pentua) että koko ajan änkesvät kuvaan! :heart:
Pitäsköhää mun laittaa lisää kisukuvii että kaikille tulee kisukuume ja löytyy pienille uusi koti. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja saanak:
ihan mielenkiinnosta kyselen että haluaako kaikki tietää vauvan sukupuolen etukäteen?
olenko ainoa jota asia ei kiinnosta,kyllä se selviää synnytyksessä. esikoisesta ei myöskään haluttu tietää eikä tästä toisestakaan.
31.7 on rakenneultra itsellä. nyt menossa viikkoja 18+2.
Eipä se mikään välttämättömyys ole. Meille ei edes kerrottu. Ultrakuvassa sen vaan huomaa :D
 
saanak, on varmasti monia jotka eivät sukupuolta halua tietää etukäteen. Itse tahdon tietää sukupuoli arvauksen ihan vaan siksi että tietää ostaa jotain söpöjä "tyttö- tai poikavaatteita" tms, vaikka ihan hyvin tietysti voisin ostaa neutraalejakin pelkästään (jotka miellän tosi tylsiksi, esim beiget vaatteet jne :ashamed: ) ja syntymän jälkeen ostella lisää....Mutta kun..ei malta odottaa synnytykseen asti :whistle: Tietty varauksella ultraajan arvion sukupuolesta otan (ainaki minä ) vastaan.... En keksi muuta "hyvää" selitystä tuolle miksi haluan tietää etukäteen, ehkä siksikin että saa "pureskella" uutista etukäteen ;)
 

Yhteistyössä