***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Huomenta!

Esikko on nukkunut jos viisi yötä putkeen heräämättä, jee! Jospa tämä tästä alkaisi...

Mulla on kans ollut koko raskauden tuo matkapahoinvointi, etenkin nyt kesällä tulee kuumassa autossa puolessa tunnissa koko loppupäiväksi huono olo ja päänsärky.

Jokos olette muut aloitelleet lantionpohjalihasjumppaa? Viimeksi treenailin jotain puolivälistä asti ja vielä ehkä kuukauden synnytyksen jälkeen, nyt en ole vielä jaksanut aloittaa.

Bellona 17
 
Huomenet!
Tänään lääkärineukku päivällä.. jännittää taas että kuuluuko enää edes sydänääniä jne.. ja että onko paikat pehmenneet :( Liikkeitä en ole bongaillut kuin ihan pari-kolme kertaa, mut epäilenki että istukka on taas edessä vaimentajana...

Tän viikon lauantaina ois miehen siskon häät.. hulinaa riittää siis loppu viikosta. Lupauduin tekemään 100hengelle pastasalaatin, onneks pari siskoani tulee kaveriksi. :whistle: Torstaina ois pöytien yms kantelu juhlapaikalle mutta jättäydyn kantoporukasta suosiolla ja katson vierestä ja kommentoin miten ois hyvä järjestys :D Jännittää itse hääpäivä että miten tuo esikko jaksaa juhlissa olla... kirkossa eka vihkitoimitus ja sit juhlapaikalla ruokailut yms yms..... :/

Eipä tänne sen kummempaa.

Upp3 ja masukki 18+4 ja poju kohta 11kk :heart:
 
Huomenta vaan minunkin puolestani. Eipä kuulu meille ihmeellisiä joten tulin ihan vain valittamaan :xmas: Eilen sain tämän viallisen selkäni menemään jotenkin niiiiiiiiin jumiin että eilisestä iltapäivästä asti on särkenyt tuohon oikean pakaran yläpuolelle niin kovasti että se kipu säteilee koko jalkaan ja puuduttaa oikean jalan varpaat... :x Yö meni puhistessa sängyssä kun ei kertakaikkiaan vaan voi olla ja Panadolista ei ole mitään apua. Ei mitään. Nyt tässä arvon että millekä lääkärille soittaisin että joku suosittelisi jotain muuta kipulääkettä mitä voisi raskaana ollessa ottaa ja mistä olisi jotain apuakin. Siis tämä tilannehan ei ole mikään uusi, tämä selkä on ollut tämmöinen ihan aina ja poikaa odottaessakin olin sairaslomalla töistä koko raskauden ajan kun silloinkin varpaat puutuili mutta näin kipeä en ole vielä koskaan ollut. En pysty kävelämäänkään kuin seiniä pitkin kun oikea jalka ei pidä painoa päällään. Että tämmöistä tänne.

Muuten voidaan kaikki ihan hyvin. Mötkistelijä pitää elämää aina iltaisin muttei mötkyilyt tunnu vielä päällepäin vaikka mies yrittääkin niitä saada bongattua. Pari viikkoa vielä niin ehkä sitten jo. Mullahan ei tässä ole sen enempää ultria kuin neuvolaakaan tiedossa pariin viikkoon joten tavallaan odotan nyt vain että kaksi viikkoa ja kaksi päivää kuluisi että olisi rakenneultran aika. Siitä menee sit taas pari viikkoa seuraavaan neuvolaan. Se onkin sitten vasta kolmas virallinen neuvolakäynti, ei oo tarvinnu hypätä liian usein sielläkään :D

Bellona: Teen lantionpohjalihasten jumppaa aina kun muista, en nyt välttämättä päivittäin mutta usein kuitenkin

Uppikselle tsemppiä häihin!

Raparperi ja Mötkis 17+5
 
Meillä on esikoinen kuumeessa, nyt alkoi 3. päivä kun on melkein 39 lämpöä, pitää kohta soittaa yksityiselle lekurille ja käydä näyttääs likkaa siellä, pakko oli tulla ensteks muutamaksi tunniksi töihin, sinne ne höpönassut jäi piirrettyjä kattelee kun töihin läksin, onneks miehellä on nyt kesäloma. Itselläkin vähän kurkku karheena ja mies valitteli eilen kurkku kipua ja että paleltaa.

Keskiviikkona pitäis mennä äippäpolilla käymään, saa nähä ultraako vauvaa samalla.

Nyt on pari päivää tosi selkeesti tuntunut liikkeet ja mieskin ne kädellä tuntee, mahotonta mylläystä ollut :heart:

Mukavaa sadepäivän jatkoa!

ansku ja vaava rv 18+3
 
Moi kaikki! Aivan ihana ilma, oi mä nautin tästä :)

mammaRoi käyny Utsjoella; olisit koukannu tätä meidän kautta takas ja käyny kahveella ;)

Sanle, varmaan ollu ennenki puhetta et meillä nuo miehet krossailee.? Meki oltiin lauantaina Utsjoella lohiriehassa, ja miehellä oli siellä näytösajo myös tapahtuman jälkeen. Eilinen sit oltiin rannalla, siellä oli yhteensä 4 kelkkaa. Yks ajeli snow hawkilla, oli se kyllä hurjan näköstä menoa. Ei se taida olla oikein veteen suunniteltu vehje :D

No mutta omaa napaa myöhemmin..

Myräkkä ja keiju 18+4
 
huomenta kaikille! Myräkkä puhalteles tännekin sitä hyvää säätä! Tääl sataa vettä kaatamalla... :kieh: No ihan sama oikeastaan, koska oon sisähommissa.. :D Tänää pitäs lähtä vähä kaverii jeesaamaan siivoomises, sil on viikkoi 36+, että ei jaksa ihan kaikkee yksin tehä. Mut juu, tääl töissä tää aika kuluu oikein mukavasti. Ja viikon päästä tasan ois se rakenneultra!!!

Haluattekkos muuten, että poika- tai tyttölupaukset huomioidaan etusivulla jotenkin? Voin alkaa laittelemaan niitä jos haluatte? Ja jos haluutte, niin voitteko myös jo ilmoittaneet laittaa uudelleen... ei tarvi alkaa selailemaan sivuja läpi... Pliis... :D

äippis ja rv 19+6
 
Raparperi, panacodia voi syödä raskausaikana, samoin näillä viikoilla buranaa. itellä kans selkä renaa, kävelen ku ankka jolla on paskat housussa ja kumartua ei pasaa paikassa missä ei ole pöytää/seinaa tms mistä voi ottaa tukea ja hitala itsensä ylös. :kieh:

Supistelusta, mulla ne on asettunu, paitsi kun tuossa kaks päivää riekkasin kotitöitten parissa niin muistuttelivat että ei olla normikunnossa :ashamed:
Tänään lähtee tyttö ainakin yökylään, poikahan tuo kans haluis, en tiedä ottaako hoitaja sitä :LOL: systeri kyseli kaupungille tänään, pitää varmaan kattoo löytääkö yksiäkään puhtaita päälle sopivia housuja :whistle:
 
sydänäänet löytyi viime viikolla! eikä tarvinnu ees etsiä :) parin viikon päästä taas neuvola,johan siellä on tullut ravattuakin,noitten puuttuvien sydänäänten takia.. seuraava ultra on 7.8,saa nähdä miten se näin pitkään "salamatkustajana" ollut lapsonen jakselee. maha kasvaa ja painoakin on tullut jo 4kg!!! ekasta oli tähän mennes tullu 1kg!
 
Moi vaan tänne! =)

Ei oikein oo kerenny rustailemaan mitään, kaikki aika menee töissä..zzz!

Tänään oli neuvola:

rv 17+0

Paino +830g
rr 143/64
hb 103
syke +

Eli rautaa pitäs taas rueta syömään 1 päivässä. Paino oli noussu 6vkossa aika mukavasti..prkl! :D
Ärsyttää kun ei merkinny sydänääniin muuta kun +, ois kiva tietää et paljoko ne löi, vois verrata Miksun odotusaikaan :)
Rakenneultra on sit 4.8..sitä odotellessa.
Ja seuraava neuvola 24.8.

Heidi ja masukki 17+0 :heart:
 
Moikka! :wave:

Nyt on kotiuduttu mökkireissulta. Nopeasti luin teidän jutut ja tulen paremmalla aikaa kirjottelemaan lisää. Jääkaappi on kisujen hoitajan jäljiltä aivan tyhjä, eli kauppaan mars!

Tervetuloa uudet ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!! =)

(.) Viikonloppuna tosi paljon suppareita, ei mainannu loppua ollenkaan. Potkuja jo välillä tuntuu, välillä vieläkin vähän epäilen ovatko nyt ihan oikeasti niitä, sellaisia jänniä muljahduksia. :)

pööpötti ja masukki 19+1

:heart:
 
Lääkärineuvola takana, kaikki ok. Paikat pehmenneet hieman muttei auennu.. kohdunkaulaa jäljellä edelleen 3cm.. rr 124/61 eli hyvä. välillä paineet laskee kun istualteenki alkaa pyörryttää, ja monesti myös ylösnoustessa. mukana joskus myös kova äkillinen päänsärky muttei lääkäri siihen mitään sanonut vaikka kerroin tämänkin.. suonikohjuihin määräsi ensiavuksi pitkät tukisukat :kieh: pakkokait ne on hankkia kun ens viikolla on taas töihin meno 3viikoksi ja on siis pääosin istumatyötä ja suonet painuu ihan kivasti ja varmaan taas tukkii laskimoita.... :/

seuraava neuvola 2viikon päästä, ultra kuukauden päästä :eek: eli oon kai rv 23 kun tehdään rakenneultra, vähän turhan pitkällä omasta mielestä mut ei ollu aikasemmin aikoja kun ultraava lääkäri lomalla. :headwall:

Vauvan sydänäänet huiteli +143 lukemissa levossa, liikkeellä ollessa oli korkeammat. :)
 
Tulimpas katselee mitä tältä sivulta löytyy. Olen kyllä vau.fi:n sivuilla paljo jutellut, mutta ehkä vaihtelu virkistää. Olen siis esikoista odotteleva nuori tuleva äiti.. :D nyt menossa 19+7. Mukavasti täälläkin keskustelua näemmä. Kovasti on vauva potkiskellut ja hikkakin tais yks päivä olla. Nivuskipuja tietty ja muuta pientä vihlontaa vähä joka puolella. Onneks on tuo verenpaine ja hb noussu, toisin kuin Heidillä.. Odottelen seuraava neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua, se on aina mukavaa. rakenneultraa emme ole vielä edes varanneet, saa nähdä jos menis käymää.. Sukupuolesta ei aiota ottaa selvää ollenkaan. Sitte ku syntyy nii sen tietää. :) Vaatteitakin saa nykyää paljo, molemmille sopivia.:)

Mukavaa illanjatkoa porukalle!
 
raparperi, ainakin täällä määrätään panacodia huoletta raskaana oleville, ei nyt toki maksimiannosta ehkä kannata ottaa, mut kuitenkin.
Näky paikallisessa lastentarvikeliikkeessä olevan paaaaljon mammavaatetta tarjouksessa, ei kyllä mitää tarttunu mukaan.
 
Mä kans kovasti käyny lukemassa,mutten sitten oo koskaan "joutanut" kommentoimaan.
upp3: Mulla oli alunperin rakenne ultran tarkotus olla rv 22+4, mut siirsivät sitä sitten rv 21+. Kysyin neuvolassa et miten se noin myöhään on, terkka kysy takas et meinaakko keskeyttää raskauden jos rakenneultrassa näkyy jotain häikkää. VAstasin etten nyt tältä istumalta sitä osaa sanoa,riippuu varmaan kuinka vakavaa se jokin häikkä olisi. Sai sitten siirrettyä aikaa,jos sattuu jotain olemaankin.

(.) mä oon tosi turvoksissa joka puolelta. Mahakin on yhtä iso kun esikoiselta loppupuolella. :D Lisäksi on ollut jonkin verran supituksia, jotka kuitenkin loppuvat kun lepäilee. =)

Tuulis ja "torsti" rv 17+4
 
moi, täällä vaan huono olo pahenee...huoh..en edellenkään ole oksentanu (viimeks siis joskus rv8-10 aikoihin) mutta tuo oksu tunne vahvenee joka päivä, pahin on illalla... :x

Ja viel kaupan päälle kela HYLKÄS mun er.äit.vapaa hakemuksen :kieh: ...eli rahaa ei tule vähään aikaan, valitus päätöksestä kyllä lähetetään..

Huomenna äippäneukka klo8 aamulla...
 
Onko muut saaneet "iloiseksi" vaivakseen närästyksen?

Mulla ei koskaan ennen ole närästänyt, ja nyt on eilen illalla ja tänään päivällä ollu semmonen polte tuossa kurkussa/rinnassa. Hyi hitto, tosi epämiellyttävää.

Apteekissa kävin hakemassa Rennietä joka on kuulemma myös odottaville äipille sopivaa. Onneksi se helpotti, kun tuossa illalla otin yhden tabletin. En aio kuitenkaan alkaa säännöllisesti napsimaan, hätätilanteessa vain. Koitan elellä mahdollisimman vähillä lääkkeillä muutenkin elämässä.

Toivottavasti tämä ei jää jatkuvaksi vaivaksi kuitenkaan :/

Oletteko hoksanneet toimivia kotikonsteja närästyksen helpottamiseksi?
 
raparperi anteeks kun tuppaudun tänne mutta sattui silmään toi keskustelu panacodista; oon ollu aina siinä käsityksessä että panacodia ei sais raskaana ollessa ottaa, ainoastaan panadolia tai buranaa sit alkuraskauden jälkeen...itse en ainakaan menis ottamaan ilman lääkärin lupaa ja ei kai sitä saakaan ilman reseptiä.

Masuterveisin Sohvi rv 15+2 :wave: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi77:
raparperi anteeks kun tuppaudun tänne mutta sattui silmään toi keskustelu panacodista; oon ollu aina siinä käsityksessä että panacodia ei sais raskaana ollessa ottaa, ainoastaan panadolia tai buranaa sit alkuraskauden jälkeen...itse en ainakaan menis ottamaan ilman lääkärin lupaa ja ei kai sitä saakaan ilman reseptiä.

Masuterveisin Sohvi rv 15+2 :wave: :)
Juu en minä aiokaan ottaa, en edes Buranaa. Kärvistelen Panadolilla niin pitkään kunnes yhytän jonkun lääkärin joskus. Ei ole muuten aavistustakaan milloin mulla on mitään lääkärineuvolaakaan. Varmaan ehtii tulla rv 30 täyteen ennen sitä :LOL: Nythän mulla on rv 20 tasan toi rakenneultra ja sit 22 tai 23 on seuraava neuvola ja sekin ihan lääkäritön. Mites usein muilla on lääkärin kanssa jo treffit ollunna? Minoon käyny kerran, silloin ihan alkuviikoilla.

Raparperi ja Mötkylä rv 17+6

Ps. Saat anteeksi :D
 
Tetasha: Mulla kans inhottava närästys vaivaa :( Ja tuntuu ettei mikään auta! Oon rennietä popsinut, muttei siitä ole apua kuin hetkeksi. Haittaa jo yöunta tämä..
Neuvolassa sanottiin vaan et juo maitoa, se auttaa! No ei auta ei :/
Minua ihmetyttää tuo mun hb, nousee vaan. Alussa oli jotain 130, viime neuvolakäynnillä jo 143! Mistähän johtuu, onko muilla käynyt näin? Kaikilla se laskee, niinkuin kuuluisikin. Huolettaa vähän..
 
Närästyksestä, ite oon kokeillu piimää ja soodavettä, joillakin auttaa noi vissyt.. itelle niistä vaan tulee niin paha olo etten voi juoda niitä.

Lääkkeistä, juu panacodi vaatii ehdottomasti lääkärin konsultoinnin, mutta neuvolassa kerrottiin että buranakin on turvallinen toisella kolmanneksella, vikalla kolmanneksellahan sitä ei sitten saa syödä.
Itsellenihän on määrätty panacodia 6*1 nappi päivässä, 2*500mg asetosalisyyliä kahdestipäivässä migreeniin. mutta jos tuntuu että burana auttaa paremmin niin sitten sitä.
mutta ei tule mieleenkäänkään syödä panacodia tuota määrää päivässä, oli raskaana tai ei ;)

Neuvola ois tänään, liitokset huutaa armoa, hyvä kun saa sängyssä vaihdettua asentoa. |O

~käpy ja Tinka, taitaapi olla 18+0~
 
Pikamerkkaus tähän ja kommentti.... Oma tk ei ainakaan toimi. Ainakaan kätilö. Oonki miettiny sen vaihtoa.
Aiemmin kerroinkin kun jo viikolla 16 alkoi täälläkin supistelemaan. Otin peräti 4 kertaa yhteyttä siihen omaan kätilöön, joka kiven kovana väittää ettei voi olla näillä viikoilla suppareita. Ei siis päivystysaikaa neuvolalääkärille tai edes soittopyyntöä voinut jättää :kieh:
Nyt sitten flunssa iski päälle ja kävin omassa työterveydessä. Sattui niin hyvä säkä, että hoitaja oli myös kätilö. Sain heti neuvon ottaa äitiyskortin mukaan ja marssia suoraan sairaalan polille, jos ei nyt levossa hellitä. Huomenna rakenneultra ja käski mainita äippäpolilla näistä suppareista samalla.

Muuten kaikki normaalia. Silloin tällöin miehen kanssa yhdessä vietetään yhteinen hetki ja kuunnellaan yhdessä dobblerilla sydänääniä :heart:

Nyt on sit puoliväli saavutettu!
Delfis ja pikkudee 20+0 ISOPOKS! B)
 
Päästetään teidätkin jännityksestä.
Punktio tulokset tuli tänään ja kromosomeiltaan meidän pikkunen on terve
Jännittää tietty kauheesti tuo tuleva rakenneultra elokuun puolivälin tietämillä vielä ja muutenkin oon ihan kymppi etsimään uutta murheenaihetta

Tiedämme muutes kumpi tulee, mutta en tiiä uskallanko paljastaa, jos minut joku täältä vaikka tunnistaakin Kellekään ei ole tarkoitus edes paljastaa että tiedämme sukupuolen.
Siskoni lisäksi kukaan ei vielä tiedä raskaudesta ja en taida kertoakkaan ennen kuin käyn siellä yksityisellä vielä ennen varsinaista rakenneultraa.
Missä kannattaisi käydä, jos käy Jyväskylässä tuollaisessa ei ihan-rakenneultrassa. Missä on parhaat symppis tohtorit?
 

Yhteistyössä