***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:






Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS tyttöarvaus


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S tyttölupaus


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS poikalupaus
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
takhisis..........................toinen.............KAKS tyttölupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS poikalupaus
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
sukkapari........29v............toinen........OAS

Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 9.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL tyttöveikkaus


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS/Kirkenes
upp3.........20v...........toinen...........OYS
sitruunankeltainen.......esikoinen...........


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu....25v...2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
mamx2..............................................
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.............25v...........esikoinen.........LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen........... tyttölupaus
hipsu1978....................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs..........................


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS
vau2009.............................poikaolo


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425695,550
 
delfis ja Myräkkä, kyllä niitä avaavia supistuksia saattaa olla mihin aikaa raskautta vaan... joten mä oon kyllä sitä mieltä, että lääkärin pitäs tarkistaa se kohdunsuun tilanne... jotkut joutuu JO näil viikoil vuodelepoon... suosittelisin Myräkkä suakin vaan soittamaan ja kysymään.
 
Merkki itselleni uuteen pinoon!

Kiitos äippäliinille uudesta pinosta :flower:

Täällä poju kiukutellu koko päivän, helle ja painostava ilma taitavat tehdä levottomaksi.. ja yön aikana oli yskäkin tullut reppanalle. :(

Upp3 ja masukki 16+6
 
Kiitti äippäliini, uudesta pinosta ja muutenki :) Tarvitsen aina pientä potkua persauksiin et saan soitettua ;)
Tänään on supistellu vähän väliä, välistä kovempia supistuksia.. Ehkä huomenna voisin soittaa neukalle ja kysyä, mutta sille lääkärille mikä kunnassa on nyt, en takuuvarmasti mene vaikka maksettais. Ehkä saisin sit ajan tuohon norjan puolelle, voihan neki sen siellä kattoa.
On meillä meinaa nyt hammaslääkäri tk lääkärinä. Yks mamma oli menny alkuraskauden ultraan. Lääkäri oli aikansa ultraillu, ehti jopa kysyä onko mamma ehtiny käydä pissalla, voisiko se olla syynä ettei mitään näy. Kunnes oli huomannu ettei ultrauslaite ole edes seinässä |O Ja tämä inhottava kokemus oli jatkunu vielä, en muista mitä kaikkea siel oli sit tapahtunu, mut mamma oli kyl sanonu hälle ettei oo tulossa sinne enää ikinä!
Niin vähän arveluttaa hälle mennä, tuskin se mulle mitään osaa sanoa. Tietty se pitäs jossain näytillä käydä ennen viikonloppua..

Jaahas, jos sitä rupeais valmisteleen iltapalaa.. Ajattelin grillata makkaraa, jostain syystä tekee sitä melko usein nykyään mieli.
 
Myräkkä jos teil on tollanen tk lääkäri, ni kysy osaako teidän terkkari kattoo (meil nimittäin terkkari kattoo tarvittaessa myös ultralla) kohunsuun + et ottasko se hiivanäytteen jne. Ei se kannata jäähä mietiskelemään, koska supistelujen taustalla voi olla joku ihan "hoidettava syy".. et ei joutus makaamaan..
 
Juu pitää kysyä. Ultra kylläki iänvanha ja sijoitettu lääkärin vastaanottohuoneeseen. Että sitä ei kyllä noin vain äkkiä käytetä. Ja kaiken lisäksi 100 km päässä tästä meiltä, et jos vois tossa norjan puolella hoitaa asian niin olis tosi hyvä homma.
Vuorokauden nyt supistellu enemmän ja vähemmän, pakkohan se melkein on huomenna soitella johonki.
Kiitti, ootte kyl ihania :) Ku mä vähän turhanki hätkin ja panikoin esikon aikaan, nyt taas ei halua "turhia käyntejä"..
Makkarat syöty, nyt yrittää saada tuota tehopakkausta nukkuun. On kyllä ihan poikki ku kotona niin ei suostu nukkumaan päiväunia. Mut silti kiukkuaa yöunillekin menoa..
 
Hyvää alkanutta heinäkuuta :wave: Ja kiitos taas äippäliinille uudesta pinosta :)

Myräkkää kannustan myös käymään näytillä, tuossa katselin äsken kauhuissani faktalta kun 29viikkoinen vauva syntyi ja toivottavasti menee mieluummin 2 viikkoa yli kuin ihan liian ajoissa syntyis.. Myräkällä kyllä nuo ajomatkat niin hurjia, sitä on niin tottunu tähän että kaikki on lähellä ettei aina ymmärrä ees ettei kaikilla oo samoin.

Neuvolassa kävin tänään, kaikki ok. Hb tippunu 115:sta ja se oli ainoo huono juttu. Syke vahva ja tasainen, mittaspa täti kohdun pohjan korkeudenki ku oli niin tyrkyllä ja selvästi näkyvis korkein kohta ja tiukat 12 senttiä se oli :D Navan korkeusilla nyt mennään siis. Painoa on kertyny nyt 4 kiloa että ei mitää paniikkia senkää kans.

EWi muuta tällä erää.. heipat :wave:

maukkis ja toukka 15+jotain..
 
Juu, täältä tosiaan matkaa joka paikkaan..
Esikon aikaan mä typerys olin vielä kotona ku vedet meni (vk 38+5) Tää tapahtu aamulla kuudelta ja heti hätäkeskukseen soitin. Vähän ennen 8:aa tuli ambulanssi paikalle, sit vasta tosiaan alkutoimet saivat tehtyä (verenpaine ja mitä ne vielä mittailee) Matka jatku, ensimmäinen tk oli 140 km päässä Ivalossa. Siellä pähkäilivät josko pistävät minut matkalle LKS (jonne matkaa vielä 290km) Päättivät sitten että jatketaan, kun en ollut matkalla auennut vielä yhtään. Lisäksi Ivalossa ei voida antaa mitään kivunlievitystä, eli luomuna olisi pitäny synnyttää.. Jatkettiin siis matkaa, ja JO klo 12 oltiin perillä Rovaniemellä. Eli 3,5 tuntia meni 450 km matkaan.. Aika haipakkaa vissiin mentiin :D
Tällä kertaa toivoisin olevani vähän viisaampi ja menen valmiiksi Rovaniemelle odottamaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
Tylsä pistin haluatko pinoutua meijän pinoon? voin laittaa sut tohon jos haluat.
äippäliini83 Kiitos kysymästä, mutta en uskalla vielä liittyä tänne, kun pelko tulevasta on vielä niin suuri. Riittänee, että oon tuolla tammikuisissa nyt.

Katsotaan jos positiivisia uutisia lv-punktiosta tulis, niin sitten vois vaikka minutkin lisätä, mutta tosiaan tässä vaiheessa ei :ashamed:

Ootte kyllä hirmu ihania, ja on mukava, että molemmissa pinoissa asiani on otettu "yhteiseksi" huoleksi ja minulla on paikka jossa purkaa tuntojani.
Tässä pinossa on tällä hetkellä yksi, joka on saanut positiivisen seulontatuloksen ja hän on myöskin vastaillut kysymyksiini kiitettävästi, kiitos unna84 :flower:

En vain millään keksi, miten ihmeessä voin kertoa tästä odotuksesta sitten jos tulokset ovatkin sellaiset, että joudumme keskeytys päätöksen tekemään...
Tosin tuskin kenelläkään on siihenkään mitään valmiita vastauksia :/

Tänään katsoin tuota ykkösen kätilöt sarjaa ja yhtäkkiä mulle tuli karmea tunne. Varmaan arvaattekin, kun siinä oli se tapaus, jossa synnytettiin kuollut vauva viikolla (olikohan ) 24.
Purin tiukasti hammasta, etten alkanut itkemään, kun ajattelin tätä meiän pikkuisen kohtaloa ja jos hänet pitää kuolleena synnyttää muutamien viikkojen päästä jos keskeytys tulee kysymykseen.
Toisaalta mietin, että helppo ei ole tie vaikka kaikki oiskin ok, sillä mulla on laskeumavaivaa ja senkin asian tiimoilta jännittää miten homma etenee.
Tuo laskeumajuttu tosin on nyt hieman saanut ajatuksista väistyä, kun ykkösenä nyt pyörii vain kromosomiasiat päässä.

 
Kiitos äippäliini uudesta pinosta, se on sitten heinäkuu, yay! ;)

Myräkkä, reippaasti vaan yhteyttä neuvolaan, hyvä olisi tarkkailla kohdunkaulan tilannetta. Onhan sinulta otettu saga (streptokokki b) ja hiivanäyte pissanäytteen lisäksi ? Ne pitäisi kaikki katsoa ainakin. Tuo saga nyt ihan ehdottomasti.

Täällä tuntuu että asiat menee päin sitä itteensä. Eilen tarkistettiin kohdunkaulan tilanne ja huokasin jo helpotuksesta kun kaikki näytti hyvältä. Sitten meni pari tuntia ja lääkäri soitti ja kertoi että emätinnäytteestä oli löytynyt actinomyces -tulehdus, johon määräsi V-PEN 1500 antibioottikuurin. Minulla ei sen kummemmin tuosta tulehduksesta tietoa ole kuin että sitä esiintyy lähinnä vain pitkään kierukkaa käyttäneillä. Ei minulla ole koskaan edes ollut kierukkaa! Koetin kysellä kuinka huolissaan asiasta pitäisi olla ja lääkäri joka aiemmin ei ollut kovin huolissaan supistuksistani alkoikin kuulostamaan melko huolestuneelta ja sanoi että voi aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia ja synnytyksen. Ja lisäksi ilmeisesti tuo voi aiheuttaa todella pahoja tulehduksia, mistäs voin tietää onko jo ehtinyt aiheuttaa kohtutulehduksen?? :(

Sitten vielä kävi niin kivasti eilen että oltiin ostettu yhdistelmävaunut käytettynä, ja kun haettiin eilen avattiin paketti kävi ilmi ettei vaunut vastanneet yhtään sitä minä ne myytiin. Myyjä oli valehdellut ihan kaikesta valmistusvuodesta vaunujen kuntoon asti. Eikä hän tietenkään ole valmis purkamaan kauppaa. Ei millään jaksais alkaa rikosilmoitusta tekemään. Ei olis pitänyt säästää väärässä kohtaa, nyt vaan kun en pystynytkään olemaan kesää töissä ollaan tosi tiukoilla. Ja mies tietysti kaataa kaikki huolet niskaan. Koko ajan valittaa raha-asioista ja luo ihan kauheeta stressiä. Musta tuntuu että mä en enää jaksa. Oon ihan katki kaikesta murehtimisesta, ja tuntuu että oon ihan yksin. Mies ei osaa tukea yhtään, tuntuu et käyttää energiansa kaikkeen muuhun ja lisää vielä pauhaamisellaan minun taakkaa. Yritän pitää itseni koossa, jos päästän itkun tulemaan se ei varmaan lopu. :ashamed: Anteeks oma napa.

pööpötti ja masukki 17+5 :heart:
 
Huomenia!

Kiitos äippäliinille uudesta pinosta!!

Voi pööpötti, :hug: ja jaksamista!! Kurjaa, jos on tosiaan käynyt huonosti kauppojen suhteen. Sitten vielä muut asiat kasautuu :( .. Koita jaksaa kuitenkin.

Itsellä masu kasvaa oikeesti kohisten :eek: Nyt jo näytän siltä, et olis ainakin puoliväli jo käsillä :LOL: Harmi etten osaa laittaa kuvaa tähän, niin saisitte ison mahan kuvan :D Oon miettinyt, et uskaltaako jonkinlaisia vatsalihaksia tehdä, et sais pidettyä kasassa itsensä loppun... Onko jollain jotain tietoa???

Hei ja mulla olis 2008 vuoden kaksplus lehdet ja 2008 vuoden vauva lehdet ja melkein kaikki 2008 vuoden perhe lehdet. Jos joku haluu niin ne sais ihan ilmatteeksi täältä!!! Tietty jos lähettää joutuu, niin postikuluja tulee jonkinverran. Mutta ihan kunnossa on ja sivut tallella. ja samat asiathan niissä kait pyörii vuodesta toiseen... Mutta jos jotain kiinnostaa niin laittaa vaika yv:tä. ;)

Mutta nyt taidan miettiä pyykinpesukoneen päälle laittamista, ja toivon et mumm tulee papan mukana tänään tänne niin pesen matot!!!! Ilman lapsenvahtia kun en sitä pysty tekemään....
Pöytäkortitkin pitäis tehdä pöytiin, tuntuu et aika menee ja häätkin lähestyy ihan kamalaa vauhtia!!!!! :p

No mutta minä poistun takavasempaan, ja toivotan kivaa päivää kaikille!!!

Jisse ja :xmas:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Oon välillä käynyt lukemassa viestejänne, mutta kiirettä pitelee täällä maalla, niin ei ole kerennyt ja en oo viittiny kirjotella. Laiskuus on toinen. Tähän ku päivässä pysähtyy lukemaan ja kirjottelemaan niin huomaa, että onkin vierähtänyt jo 2 tuntia.. Ja sekun ei oikeen oo mun mieleen. Mutta nyt tulin piipahtaan, jotta ette ihan unohtaisi, että minäkin täällä olen vielä!

Nyt menossa mulla rv 18+5 eli reilu viikon päästä puoliväli. Kaikki on hyvin, jos ei oteta lukuun suolistokipuja, jotka on välillä kovia. Nyt jo hiukan henlpottuneet. Maha kasvaa ja odotan vain, että se olis jo vielä suurempi

Kävin ultrassa silloin n. 13 viikolla. Kaikki oli siellä hyvin, niin hyvin ku tavallisesta ultrasta voi nähdä. En halunnut mennä tieten tahtoen sikiöseulontaan tai muuhunkaan semmoiseen, kun en aio keskeyttää raskautta, vaikka lapsi olisikin sairas. Kohta on rakenneultra ja sinne olen menossa, mutta kun en edelleenkään aio keskeyttää raskautta, niin ultra on vähän myöhemmin kun tavallinen rakenneultra. Siellä nyt kuitenkin katsotaan, että kaikki on kohdallaan. Ja jos löytyy jotain poikkeavaa, niin silloin kerkiän valmistautua siihen tosiasiaan ennen lapsen syntymää, että tuleva lapsemme olisi ehkä sairas. Että tämmöstä meile!

Toivotan kaikille oikein ihanaa kesänaikaa ja suurta vattaa!! =)

Punatulkku ja Vilho rv 18+5 :)
 
Huomenta!
Pööpötti :hug: kurja tilanne sinulla :( Voimia sinulle todella paljon!! :hug:

Täällä olo on vähän pölähtänyt, eilen olin tosi väsyny kun poika kiukkusi kokoajan... toivottavasti pian alkaa nousta tuo hemppa, nii piristyis vähän.

Meillä kävi kyllä tuuri, kun meinattiin että ostetaan tuplarattaat jossain vaiheessa, nii miehen sisko löysikin sit unohtuneet tuplat varastostaan, jotka saadaan lainaan/omaksi 50eurolla! Peräkkäin istuttavat Carenat ne tais olla, ihan ok kuntoiset.. yksöstenvaunuja on käyttöön kahdet jopa.. :D

Mulla on kyl ihan tyttöolo, mut niin oli viime raskauden alussakin..sit muuttui poikaoloksi ja loppuraskauden ultrassa paljastuikin sit pojaksi. :) meillä ei aleta katsomaan rakenneultrassa sukupuolta..

rakenneultrasta puheenollen, mulla se menee rv 23 asti, kun ultraava lääkäri on lomalla sinne asti! :eek: mutta terkka meinas ettei haittaa, itellä vaan jäi mietityttää....

Upp3 ja masukki tasan 17!!! :heart:
 
POKS täältä pohjoisesta ;)

Koitin saada tätä meidän kylän terkkaa kiinni, ei oo tänään töissä. Oma neukka on lomalla. Soitin sit sinne 100km päähän toiselle neukalle, joka kehoitti ottaa yhteyttä norjan puolelle. Hyvä olla siellä töissä saa huoletta käyttää niitä palveluita :) Yritän nyt päästä sinne läpi saadakseni aikaa lekuriin. Siellä olis sit ultraki, tiedä sit katsovatko sillä, mut ainaki se vaihtoehtona. Ku edes ne pissatestit ottais. Niin ja pööpöti eipä multa oo otettu ku normi pissanäytteet. Jospa nyt ottaisivat.
Niin ja kurja kuulla että sulla menny noin mäkeen nyt kaikki :( Varmasti itku pääsis itsellekin, ja juuri pari viikkoa sitten miehelle sanoin etten edes halua alkaa itkemään koska tiedän, ettei siinä loppua näkyisi. Esikon aikaan makoilin vaan sängyssä ja itkin. Se oli todella raskasta enkä halua sitä enää kokea, enkä toivoisi kenenkään kokevan.
Mutta miehelle kyllä sanoisin suorat sanat. Mieskin ruukaa kiukutella omia ressejään mulle, niin ruukaan kyllä sanoa et on se nyt ihme, ku esikon aikana valitti koko ajan miten minä kiukuttelen. Ja nyt ku mulla ei kiukuta niin sen täytyy; kehtaaki! Ja aina se siitä sit hetkeksi rauhoittuu, tajuaa kait itsekki :)

Nyt otan puhelimen kouraan ja yritän päästä sinne tk:hon läpi.. Toivottavasti saan ajan tälle päivälle..

Myräkkä ja keiju 17+0
 
Huoentapäivää vaan kaikille!

Se olisi POKS! ;)

Tänään pitäisi hypätä Pohjolassa, verovirastossa ja sitten olisi rakenneultra. Jännittää. Ja ennen näitä hommia pitäisi tehdä kaalilaatikko uuniin ja järkkäillä paikkoja, josko saisi siivottua huomenna, kun on hiukan viileämpää luvattu.

Pööpöti
:hug:

Myräkkä Toivottavasti tilanne lähtee selviämään! :hug:

Josko sitä hommiin....

Kattiina ja Möykky 19+0
 
Pööpötti, käsittääkseni tuo pöpö on hyvin häädettävissä antibiooteilla. Toivotaan että kuuri riittää eikä tule kierrettä. Täällä aina kun menee valittamaan supistuksia otetaan klamydia+ sreptokokki B näyte emättimestä, ne on ne yleisimmät supistelujen aiheuttajat kuulemma, tosin joillakin tuo streptokokki hoidetaan vasta synnytyksessä ab-tipalla koska on lapselle vaarallinen.
Ja mun mielestä sä voit olla huoleti, tuskin on vielä kohtutulehdusta tehnyt, sen nimittäin huomaa jos moinen on. itellä on kahdesti ollut pitkälle edennyt kohtutulehdus ja pari lievempää.
Ja mikäli tahdot niin mun kaverilla on yhdistelmät menossa poistoon, voisin kattoo onko ne mimmoset ja räpsiä kuvia, käsitin että lähteevät joko tosi edullisesti/ilmaseksi. tietysti siihen tulis matkakulut päälle..

Täällä lähdetään pojan kanssa tänään lääkäri reissulle, varvas happanee :kieh: taisinki asiasta jo eilen mainita :whistle:
 
:D ..aurinkoista huomenta kaikille...neuvolasta äsken tuli ja ihan oli kiva vaaka.. mie olen alusta lähtien osanut laihtua kaks kiloo!!! :D ..vähän oon häpi..

:heart: äänetkin kuulu ihan hyvin kun kaiffari halus lopuks olla hetken paikallaan..

verenpain eoli hiukan koholla mutta syynä on tämä ihana helle ja miun kesä flunssa..äitini kyllä jo kuvitelee että miulla on se sikainfluenssa.. :headwall: ..annettakoon "vanhalle " anteeks..ei tämä yskä ole influenssaa nähnytkään ;)

ja nyt salaatin tekemiseen.. :wave:

Dare ja nisunen 16+3
 
Sain kolmeksi ajan lääkäriin.. Saas nähdä miten käy, kun oli joku ählämi-lääkäri. Ainaki nimi kuulosti todella oudolta. Jos molemmat puhuu yhtä onnetonta norjaa, niin miten tulemme toimeen :D
Tulen sitten ilmoittamaan mitä kävi..
 
punatulkku80 millaisia suolistokipuja sulla on?
Mulla itellä sellaisia tuntemuksia ( ei siis kipua ) aina välillä tuolla kylkikaarten alla, mutta musta tuntuu, että mitä enemmän ajattelen asiaa, niin varmasti kolottaa ja kovaa vaikka mistä :whistle:
 
Heips täältäkin taas!

Pööpötille voimia ja toivottavasti Myräkkä saa tilanteeseen selvyyden!

Itsellä oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Sydänäänetkin kuultiin hetken ja sitten pikkuinen taas jo häipyikin. On kuulemma vilkas tapaus :heart:
Kuun lopussa ois rakenneultra ja sitten seuraavassa neuvolas saakin jo kela-todistuksen ja sitten meidän kunnass on kaikille tuo sokerirasitus. :x
Paino on noussut 4 kg joka on ihan ok, kun odotin jotain suurempaa herkuttelujeni jälkeen.

Täällä ahistaa kaikki... tai siis oikeestaan vaan tuo mies. En sitten tiedä on hormoonit vai miksi kaikki ottaa päähän..

Jaahas esikko heräs!

ENni
 
No enpä tullu hullua hurskaammaksi. Lekuri oli ehkä intialainen, tai jostain sieltäpäin kuitenki.. Norjaa se kuitenki puhu ihan hyvin.
Kokeili masua vatsanpeitteiden päältä ja kuunteli sydänäänet (syke 154). Sitten sanoi että koska tässä vaiheessa ei vielä supistukset normaaleja, niin ei mitään tehdä vielä. Etenkään koska en ole aikaisemmin käyny!!! Käski tuoda suomesta paperit mukana seuraavalla kerralla, niin saan lähetteen gynekologille. Kirjoitti sitten saikkua ens viikon loppuun ja sanoi vielä, että jos haluan saikkua jatkaa niin parempi tulla ensi viikolla niiden papereiden kanssa lääkäriin. Ihan ku mä olisin lähteny jotain sairaslomaa sieltä hakemaan!
Huomenna sitte on kylän terkka paikalla, niin meen pissatestiin aamusta. Kohdunkaulan tilannetta se ei vissiin osaa kattoa, mut sais edes pissan tutkittua ettei tulehduksia. Keskiviikkona mulla on sit lääkäri suomen puolella, niin saan ehkä vähän selvyyttä näihin asioihin. Tänään (ja ehkä eilenki) tullu kauheasti nestettä tuolta alapäästä. Vetisempää ku valkovuoto ja haisee kummalle. Mistä lie sit johtuu.. En ymmärrä että norjassa pitivät olla niin vaikeita.
Niin joo, ja kun kerroin että toinen raskaus nyt, niin lääkäri kysyi että millä lailla edellinen raskaus eteni. Kerroin että jäin kokonaan sairaslomalle 24 viikolta alkaen. Sanoi että se ei kyllä ole normaalia. No eipä tietenkään ole, mut eiköhän siihenki syynsä ollu miksi niin..!

No pitääpä vaan odottaa huomista.. Mies tulee vissiin tunnin päästä kotiin, ihana :) Tai siis, jospa menis tää vknloppu jo paremmin ku edellinen..

Myräkkä ja potkiva keiju :D
 

Yhteistyössä