***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Myräkkä, nyt vaadit että ottavat sen saga -näytteen. Täällä on ainakin ihan itsestään selvyys että tulee ottaa jos on supistuksia. Toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

Koivunkäpy, millaisia oireita sinulla oli tuosta kohtutulehduksesta? Olet niin ystävällinen ja huomaavainen taas. Kiitos siitä! :) Me varmaan yritämme saada vaunut käyttökuntoon. Mies kävi tänään näyttämässä niitä alan liikkeessä ja sai hyviä ohjeita miten renkaat saa hyvään ajokuntoon jne.

Kiitos kaikki tuestanne taas! :hug: Yritän tästä piristyä. Ehkäpä hyvät yöunet auttavat, taidan siis mennä pikkuiljaa köllimään.

Niin ja hyviä neuvolauutisia oli taas tullut, ihana kuulla!!
 
myräkkä, no hyvä että sait edes sairaslomaa, paitti sähän taisit lomalla ollakki.. :ashamed:

Poika sammu sohvalle jo nyt, aamulla nukku 8.30 asti, ei taida raukka ihan terve olla. :/

Pööpötti, toivotaan että saatte kärryt kuosiinsa! mun pitäs ettiä noihin meidän kärryihin kuomuun varaosa kunhan kaupungissa käyn.
Ja kkun ukko pikkasen fiksaili ni ei tarvi enää niitä sit myydä eteen päin, vaihdoin niihin VANHAT (70-80-luvun taitteesta) renkaat ja ukko fiksas jarrut.. Borien omat renkaat on pojan polkuautossa :LOL:
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Tyttöarvaus tuli, mutta kuulemma voi hyvin olla pippelikin sielä jalkojen välissä piilossa, joten jännitys jatkuu :LOL: . Kela-korvauskaan ei kuulemma ole enää itsestään selvyys, kehoitti kuitekin kokeilemaan.

Nyt olisi hoitokuluvakuutushakemus menossa ja vastausta odotellessa. Sain muutettu verokortin ja saatiin ostettua eteiseen senkki ja keittiöön lipasto. Paljon saatiin aikaiseksi Miehen kanssa.

Nyt menenkin ansaitulle levolle ja töllöä tuijottamaan. :LOL:
 
kattiina, ihania uutisia!! Onnea tyttölupailusta! :flower: Otin niistä kelakorvauksista selvää kun piti yksityisellä käydä, ja ainakin silloin pitäisi korvaus saada ihan ehdottomasti, jos kunta ei tarjoa rakenneultraa. Tai yleensäkin jos ulltrassa käy noilla viikoilla kun rakenneultra yleensä tehdään. Minä ainakin sain kelakorvauksen, eli kyllä sinäkin varmasti saat.
 
Ihania ultrakuulumisia kattiinalla :) !

Täällä esikko ollu ihanasti päivän, aamulla nukkui 2,5h ja iltapäivällä 3h päikkärit!!! B) :eek: ja unien ansiosta ihana oma itsensä. ja nyt on puoltuntii ollu yöunilla.. eilen nukkui päikkyjä 4 x alle tunnin unia ja oli tosi kiukkuinen..

Tänään noiden iltapäiväpäikkäreiden aikana makoilin sohvalla jalat seinällä tunnin ajan ja luin Vauva-lehteä, niin tunsin ekan kerran pienokaisen liikkeet 100% varmuudella! :heart: Ihanaa! Ja äsken pojua nukuttaessa liikkeet tuntui myös. Naama tais loistella naantalin aurinkona, helpottaa kun liikkeet alkaa tuntua niin tietää että hengissä siellä edelleen ollaan....! :) huh.

upp3 ja masukki tänään tasan 17!
 
pööpötti Katsotaan mitä kelassa sitten tuumaavat, kun hakemuksen lähetän. Terveystalolla yleensä vähentävät kelakorvauken suoraan, mutta tästä eivät. Ja jos en korvauksia saa, niin sitten en saa. Ja ainahan voin päätöksestä valittaa :D.

Ihanaa upp3 kun tunsit liikkeitä :flower: Minä olen vaan niiiiiiiiin kade :LOL:

Hurahdin tänään ja ostin kirpparilta vauvalle bodyn. Ihan pikkuruisen. Jos tästä pikkuhiljaa alkaisi katsella vaatteitakin ja muuta varastoon. Meillä olisi aika paljon lahjakortteja s-ryhmälle, mutta odottelen etupäiviä vai mitkä ne olikaan. Vai saakohan silloin sen alennuksen niiltä päiviltä, kun lahjakorteilla maksaa, kun bonustahan ei saa.

Jos suuntaisi lukemaan ja unille, tuntuu, että sulaa tänne asuntoon. Jos huomenna kävisi tyhjentämässä lähisiwan mehujäätelöistä...
 
Hei!

Myräkkä: Huh. Ja mulla meinas tulla kiire viimeisen synnytyksen aikaan ku ekasta supistuksesta ei menny ku nelisen tuntia syntymiseen. Hassua kuinka on eroja näinkin pienessä maassa, kiva että meitä on täällä ympäri suomea jakamassa asioita. Tässä oppii kaikenlaista samalla kun saa jakaa ajatuksiaan :)

Pööpötille :hug: Toivottavasti kaikki olis hyvin. En osaa oikein mitään kommentoida mutta jaksamista sinne.

Tylsä pistin: Ei varmaan sua paljoa lohduta mutta juuri keväällä syntynyt kummityttömme oli 1/5 todennäköisyydellä down tms lapsi. Vanhemmat eivät halunneet jatkotutkimuksia ja ihan terve neiti syntyi. Sama homma on on ollut kaikilla tuntemillani joilla on ollut riskiluku hälyyttävä. Toivottavasti sullakin kaikki on hyvin ja paniikki ja pelko saisivat muuttua iloksi :hug:

Kattiinalle onnea tyttöarvailuista =)

Omaa napaa: Tänään ekan kerran otti alamahaan kun nuorimmaisinta uitin rannalla, nostelin vedessä yms. Oikein tais olla eka harjoitussuppari. Eipä sen ihmeempiä tänne.. piti kommentoida jotain muutaki mutten ny enää muista mitä..Joten
:wave:
-maukkis ja toukka
 
Mulla ollut tiistaista lähtien alavatsakipuja ja supisteluja ja vatsa ei toimi mihinkään suuntaan, välillä löysällä ja välillä niin kivikova ettei ruokakaan maistu, oksettaa 24/7 ja päätä murjoo isompi voima. Välillä hetkeks helpottaa ja sit taas alkaa.

Tänään olis hammaslääkäri ja nyt jo kuvottaa, saa nähdä miten menee, tätä aikaa odottanut monta kuukautta ja en viitsi peruttaa enää kun yksi hammas lohjennut melkein kokonaan, lääkepaikka tuntuu enää ja toisesta lähtenyt iso pala keskeltä hammasta, kivuliasta..
Näistäkin yritin monta kertaa päästä päivystykseen mutta aina oli jokin syy, miks ei päästäneet, "se on ollut niin vähän aikaa lohjennut ja jos ei nyt pää kainalossa olla niin ei tarvitse tulla" ja kerran antoi väärän numeron ja väärän soittoajan ja tällaista.

meemee ja stella di natale 15+5
 
Huomenta!

Arvatkaa, heräsin yöllä siihen kun tuntu masussa koputtelu! =) Oon melkein varma että nyt se ei ollut pelkkä elohiiri. Se tuntui samalta kun ne aiemmin tuntuneet elohiiret mutta vahvemmalta. Tais olla masukki!! :D

pööpötti ja masukki 17+5 :heart:
 
Tylsä pistin minäkin kommentoin tästä aiheesta sen verran, että tosiaan oikeasti tuo riski on tosi pieni. Laske vaikka prosentteina! Eikä me muutkaan voida pitää esim. ok nt:ta minään lupauksena terveestä lapsesta. Loppujen lopuksi noissa seuloissa tutkitaan vain yhtä kehityshäiriötä/kromosomipoikkeavuutta monista. Siinä mielessä varmaan kaikkien pitäisi jollain tavalla varautua siihen, ettei kaikki ole kunnossa. Hurjan pitkille viikoille vain tuntuu nuo vastaukset menevän! Itse luulisin etten voisi enää tuossa vaiheessa pystyisi keskeytystä tekemään, antaisin vaikka lapsen adoptoitavaksi, jos en itse kykenisi hoitamaan.

Suppareista kärsiville tsemppiä!

Eilen kuvittelin tuntevani illalla ekaa kertaa tuttua kuplintaa, varmaksi en kuitenkaan vielä sanoisi. Mies kuunteli samaan aikaan mahaa ja sanoi että hirmuinen loiske siellä käy. Tiedä sitten loiskuiko iltateet vai lapsivesi :). Vähän melkein huolestuttaakin kun maha ei ole kasvanut viikkoihin yhtään, pienempi on kuin Myräkällä. Ei edes kukaan kysynyt olenko raskaana ennen kuin viime viikolla kerrottiin. Ostin sitten siskon kolmen viikon päästä oleviin häihinkin ihan normikokoisen, vyötäröltä istuvan puvun, että tuskin tuo näin lyhyessä ajassa mihinkään kasvaa. Muistan kyllä että viimeksikin alkoi näkyä vasta joskus rv 25 mutta kun nyt tuli (ilmeisesti turvotus)kumpu jo joskus rv 10 ja on siitä suunnilleen vain pienentynyt.

Bellona 15+4
 
Huomenta!

Meidän tytöt (9v ja 2v) lähtee tänään viikoksi anoppilaan. :eek: :eek: Siis VIIKOKSI.. Mitähän ihmettä me tehdään miehen kanssa kahdestaan.. :LOL: No, mies on päivät töissä ja minä illat, että ei me kyllä toisia ehditä paljoo näkemään.

Toissailtana tunsin vauvelin liikkeitä ulospäinkin jo. :heart: Ja mieskin tunsi eilen. On se vaan ihanaa.. Ei tartte olla huolissaan, kun mitään muita oireita ei kertakaikkiaan ole. Ihan kuin olisin "normitilassa" paitsi tuo tönkyrä on tuossa edessä. :D

Pööpötti Ostitteko huutiksesta ne vaunut? Jos ostitte niin kannattaa ainakin laittaa nega-palaute myyjälle. TOSI törkeetä tommonen. :/

Kattiina Olen S-ryhmässä töissä ja kyllä lahjakortilla maksaessa KUULUU saada bonukset! Se kuka ostaa sen lahjakortin, hän ei saa bonusta, mutta käyttäjä kyllä saa. =) =) Ja alennuksetkin saa.

Olen ostellut jo vähän vauvanvaatteita. :heart: Semmosia unisexejä, lähinnä valkoruskeita.
Kaukaloa metsästetään vieläkin..

Uups, neuvola-aika on reilun tunnin päästä ja olen vieläkin ihan tukka silmillä... :wave: :wave:

Miracles 18+5
 
Eilen illalla tuntui ne ekat varmat liikkeet! :heart: :heart: :heart:

Mieskin tunsi selvästi, sai potkun poskeensa, kun kuunteli mahaa... I-ha-naa!

Pian selviää, onko tämän myöhäisen liikkeidentuntemisen syynä epäilemäni edessä oleva istukka - rakenneultra siis kahden viikon päästä :)

Sisely rv 17+6
 
Miracles Kiitos infosta! Minä en näitä muista ja voi olla että sekoitin lahjakortin ostamiseen :D. Sitten voin huoletta antaa korttien odotella aleja.

bellona Ei kai mahan kasvamisesta tarvitse huolestua? Toisilla kasvaa ja toisilla ei. Tuttavapiirissä on kaksi samankokoista mahaa, toisella la elokuussa ja toisella la marraskuussa. Siihenkin taitaa vaikuttaa niin moni asia.

Tänään nukutti kyllä pitkään. Nousin ylös vasta kun puhelin soi 10.20. Olin ihmeissäni, että joko kello niin paljon. Jos nyt saisi sitten voimia siivoukseen. Ei vaan keli viilenny, niin kuin toivoin... Mutta jos olisi reipas ja hommiin. :LOL:
 
Moikka kaikille!

Mä en oikeesti enää kestä, Anteeksi että taas valitan mut ottaa aivoon kun menee koko kesä ohi ku makaan vaan sohvalla ku on paha olo. Ja sen lisäks on sitten kokoajan ihan satanan kiukkunen ja nyt ollaa miehenkaa taas tapel-u kolme yötä putkeen.

Mä vaan ootan et tulis parempi olo ni vois käydä uimassa ja kirppiksillä ja markkinoilla. Pääsis vähän nauttimaankin tästä raskaudesta.

 
Jenninholle jaksamista pahaanoloon. Ootko kokeillu b6 vitamiinia ja foolihappoa, ne auttaa pahoinvointiin.kuulema. Mulla poijasta loppu oksentelu vk 16 ja tästä tuossa reilu viikko sitten..

MEillä poika nukku 13h yöunet. :eek:

Tylsäpistin, mun pitäs kaikkien tutkimusten mukaan olla niin pahasti vammainen että tuskin selviän hengissä synnytykseen asti, tai jos elän niin kuolen viimeistään muutamassa tunnissa. tästä syystä emme käy kuin ultrassa, ja nekin siksi että on kiva tietää monta siellä on kun on sukurasitteena kaksosia ja kolmosia.

mulla alko NYT ne kamalat liitos kivut, erehtyy hetken olemaan väärässä asennossa niin tuntiin ei kykene kunnolla kävelemään |O

~Käpy ja Tinka 16+3~
 
Tulin vaan moikkailemaan ja ihastelemaan kun monella jo liikkeet tuntuu... Ei mulla vaan, ompas ikävää. Ja viikkojahan on 16+2 tai ultran mukaan 17+1, mutta ei siltikään tunnu. Ei tunnu vaikka miten kääntäisin kuvetta ja odottaisin. Jonkun kerran olen ollut tuntevinani jonkinlaisen lumpsahduksen mutta siihen se sitten jääkin. En siltikään jaksa uskoa etteikö kaikki olisi ihan hyvin.

Koivunkäpy
: miulla kans vaivaa jo liitoskivut, ei onneksi kovasti vielä mutta kyllä nekin siitä voimistuu. Valitettavasti.

Raparperi ja Taimikki 16+2
 
Hampulit laitettu nyt väliaikaisesti kuntoon, paikattu se iso lohkeama ja siellä vanhan paikan alla ollut reikä ja tuo lohjennut hammas, vihdoinkin pystyy syömään kunnolla, tietty heti kun nää legot on siinä kunnossa, nyt vihloo ja jomottaa aina välillä. Luulin että olis maksanu enemmän, mut 32.20e maksoi ja elokuussa uudestaan.

Mulle tullut iso himo chileihin ja chilikastikkeisiin, lemppari on mega death-sauce. Mies teki pari päivää sitten lihapataa riisillä ja meille lisäili kuivattua bih jolokiaa, oli nannaa.

Ihanaa kun jotkut tuntee liikkeitä, ne on niin ihania tunteita. Täällä odotellaan kun tuntuu etten raskaana oliskaan, masukin on turvonnut kuin viimeisilläni olisin.
 
NPS
Pikaiset kuulumiset tännekkin.

Hyvin on jakseltu helteistä huolimatta. Öihin on tullut vaivaksi jo ensimmäisestä raskaudesta tutut levottomat jalat ja se on NIIIN raivostuttavaa! :kieh: Juuri kun meinaa valua ihanaan unimaailmaan niin potkis potkis... Magnesiumia olen syönyt aina iltaisn kai se jotain auttaa!

Tänään tuli leivottua aamupäivästä, kun himo iskee on suklaaneliöitä saatava. Nyt masu edelleen turvoksissa herkuttelusta. on muutenkin kasvanut kovasti ja aika menee tosi nopeasti, kohta jo puolivälissä ollaan!

Meillä on ensi viikolla rakenneultra, jännittää! miehelle sanoin etten malta olla kysymättä sukupuolta, poikaa toivoisin, saa nähdä... Kunhan kaikki vaan on kunnossa, sinänsä ei väliä.

Nyt rupeaa muuten tuon masun kanssa muutenkin ahdistamaan, vaikkei painoa ole kauhesti tullut (n.2kg), mutta rötköttää jo reilusti "tiellä". Yritin ottaa kuvia että olisin tännekkin laittanut, muttei oikein onnistunut itseotettuina.

Liikkeitä on tuntunut tääläkin jo pari viikkoa, ihan vaan pieniä muljaisuja, mutta kuitenkin =)
Alavatsaa vihloo ja ahdistaa varsinkin ylösnoustessa, joka on pakollista kun tuon esikoisen tasolla päivät vietetään. kohta muuten alkaa konttaamaan, siinä saakin mamma taapertaa perässä.

Nyt lähden unia kohti, mukavaa viikonloppua kaikille!
 
heips! mulla on ainoana yölllisenä vaivana tuo, että kusella joutuu ravaamaan vähintään kerran. jos käännyn kyljeltä selälle, niin herään siihen kauheeseen pissahätään. ja selällään ei oo voinu pitkään aikaa nukkua ku alkaa tuntumaan omituiselta.

tänään pitäs saareen lähteä esikoisen, ukon ja siskon kanssa. keskenään ollaa menossa, kummisedän veneellä.
 
No niin, nyt viittin kokeilla uudestaan, josko jaksais tekstit kirjottaa uuvestaan.. Ja jospa ne ei tällä kertaa katoais bitti avaruuteen..

Eli eilen kävin siellä terkalla valittelemassa supistuksista ja kerroin kokemukseni ku norjassa yritin käydä huonolla menestyksellä..
Pissatestin otti, puhdas oli paitsi hp 8. Tänään ajattelin käydä ostamassa karpalomehua, ettei pääse tulehdus yllättämään. No sitten teki kaikki normi neuvolakäynti tutkimukset (vaikka alunperin ajattelin vain käväistä). Paino oli pudonnu puoli kiloa edellisestä käynnistä, mutta eipä mulle oo mikään maistunukkaa.. RR 107/58 ja hb 119. Sydänäänien löytäminen kesti kauan ja huomasin ku terkalla alko huoli nousta kasvoille. Koko mahan kävi läpi ennen ku löysi äänet. Siinä sitte huomasin, ku anturilla haki, että oikealla puolen mahaa sattu ku liikutteli sitä siinä, vaikka vasemmalle puolen ei tuntunu mitään. Laittoi sitten ajan maanantaille ultraan, pääsee lekuri katsomaan että masussa kaikki ok.

Nyt ei ole enää kamalasti supistellu, jonku verran jos paljon jalkojen päällä..

Miehen kans "supistelut" tuottaa ongelmaa. Siis mies keksiny ettei voi enää edes koskea minuun, ku mulla supistelee. Vaikka mulla supistellu vasta tän viikon, mies ollu koskematta jo kuukauden päivät :headwall: Nyt vaan sai tekosyyn tälle.. Ärsyttää, tekis mieli mennä eri huoneeseen nukkumaan. Enkä oo kyllä kauheasti samassa huoneessa viihtyny sen kans. Eniten ärsyttää nukkua toisen vieressä ja samalla kaivata toista niin kipeästi.. Ei tuollainen oo reilua alkuunkaan. Tänään se varmaan tietty rupeaa halaileen, ku oon sille siitä sanonu. Mut seksiä ei kyllä saa, piruuttanikaan en innostu ;)

Tulipas omaa napaa.. Taas vähän sai purkaa sydäntä :) Pitää lähteä äidille ruuvaamaan postilaatikkoa paikalleen ja hakea samalla sitä karpalomehua.

Myräkkä ja keiju 17+2
 
Iltapäiväskää!!
Täällä satelee vettä, no toisaalta kiva, niin saapi kukkaset ja muut rehut vettä.
Mulle on tullut taas oikeaan jalkaan kamalat suonikohjut, ja sain lääkärin vasta ens torstaille. Se on nilkasta polven yläpuolelle, ei yhtänäinen, mutta pieniä viivoja alueittain ja pari oikein suonta pinnassa. Sattuu niin pirusti aamuisin ja kun pitäis lähtee käveleen, ei auta mitkään voiteen eikä tukisukat. Kaverilta kuulin, et sen jollain kaverilla oli jollain laserilla tai jollain korjattu raskauden aikana... Mutta en tiedä enempää, kun ei kaverikaan muistanut.
Olisko jollain kokemuksia tai jotain poppaskonsteja??? alkaa kävely käymään inhotavaksi, kun koko ajan tykyttää ja jotenkin on paineen tunne...

Tänne ei muuta, huonoo oloo edelleen pukkaa ajoittain.

Huomenna jos jaksais mennä vähän humputteleen.

Jisse ja :xmas:
 
Ihanaa kun niin monella jo tuntuvat liikkeet... en oikeasti tiedä olenko niitä itsekin tuntenut :LOL:

Välillä on alavatsa kipeä ja olen pähkäillyt mitähän se on... miltä ne supistukset oikein tuntuvat? Monilla kun tuntuu niitä jo olevan :|

Hyvää viikonloppua! Vaasassa paistaa B)

Grace & Kirsikka 16+4
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Kiirettä on pitäny eikä ole oikeen kerenny netissä surffailee.
Paljon oli tekstiä tulli ja kaikkihan ne piti lukea läpi :D Tovi siinä vierähti.

Isä voi jo paremmin, mutta riskejä on olemassa vielä paljon ja pitkä kuntoutuminen edessä.
itsellä hieman kanssa supistelee, mutta ei oikestaan kipeästi, mutta tuntuu ikävältä. Toissynnyttäjällä näillä viikoilla normia, mut täytyy tarkkailla ettei tule kivuliaiksi.
Liikkeet oon tuntenu sellasen viikon. Voi mennä välillä päivä etten tunne jos on kokoajan liikenteessä. ovat vielä niin hentoja. Ens viikolla neuvola ja parin viikon päästä rakenne. Eikä muuten enää kauaa kun puolivälikin poksuu....uskomatonta :eek:

Maha on viikossa pullahtanu ulos. Ei puhettakaan et enää pysyis salassa..eikä kyllä tarkotuskaan :) 2kg on tullu painoo joten ei tuota painoo onneks oo kertyny paljon. Sitä kerkeää kyllä vielä kertymään :kieh:

 

Yhteistyössä