***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Myräkkä, toivotaan että samaa kun mulla, eli kohdun kasvusta johtuuvaa sekä välillä tenava painaa niin sopivasti jotai suolenmutkaa että tekee mieli itkeä, viimeiks tänään koske hemmetisti, sit ku sai naperon siirtymään jotta sonta pääs liikkumaan ni helpotti :ashamed: ja jos kipu on munasarjan luona ni voi toki kyseessä olla kystakin.
Toivotaan ettei ainakaan istukassa ole mitään, silloin yleensä on muös vuotoja.
Mutta ite painusin huomenna ultraan jos vielä jatkuu, koska ikinähän näistä ei tiedä.

Kiva havainto, leipä loppuu kesken kaiken :kieh:
 
Joo tuota mäki sit rupesin miettiin, et olisko kuitenki suolistokipuja. Ku ei oikein kovin usein toimi maha toivotusti.
Kylläpäs väsyttää.. Väsyttää niin paljon että päässä pyörii.. Ja nälkä. Mies jäi nukkumaan ku mun piti taas nousta pojan kans. No mä päätin et jahka tuo tuolta herää niin menen minä nukkumaan..

Myräkkä ja keiju 17+3
 
:wave: Jospa sitä välillä ilmoittelisi tännekin itsestään...

Viikko sitten oli nla ja hemppari 113, laskenut hieman edellisestä, terkkari sanoi että voi ottaa retaferia sen yhden tabletin 50mg. Painoa tullut viikossa +350g. Vauva ei tykännyt että hänen yksityisyyttään häiritään kuuntelemalla sydänääniä niin se ei oikein onnistunut kun vauva oli koko ajan liikkeessä, kerkesi ne sieltä vähän kuuluumaan kuitenkin. Kohdunpohjan korkeus mitattiin ja se oli normaali, kaikista raskauksistani isoin kun verrattiin.

Ultra on 21pvä jos oikein muistan. Liikkeet on tuntunut viikolta 16 ja eilisiltana kun makoiltiin tytön kanssa niin tyttö tunsi kun vauva potkaisi =) sen jälkeen vauva pitikin kunnon iltaravit ja tyttö lauleli vauvalle :heart:

Ummetus on ainut riesa tällä hetkellä. Mielitekoja on piimä :p :heart:

Nyt syömään, lapset kiukkuaa jo.

nedee ja vauveli 18+3 :heart:
 
hei.. tuli tuosta mahan röllykästä mieleen, et ensikertalaiset "varokaa" mahan röllykkää.. nimittäin ite poltin esikkoa oottaessani mahaan, mukavan viivan paistinpannun reunassa, kun oli paita noussu ylös, enkä tajunnu et se maha voi oikeesti kivuta sinne hellan päälle!
|O
Tääl pahaolo tullu takasin.. luulen et liittyy suurimmaksi osaksi väsymykseen, minkä syynä on kiireinen työ + kiukkuinen 1v5kk neiti, joka kaipaa iltasin hoitopäivän jälkeen äitin täyden huomion.. pari viikkoa vielä neuvolaan, ni näkee mitä hb näyttää, sokerin aattelin töissä mitata. Jotenki karseeta ku ruoka ei vain maistu, vaik sinänsä pahaa ei teekkään, mut silti ruokahalu on karannu johonki ja ku joutuu väkisten syömään, ni menee viimenenki ruokahalu!
Mut masussa voidaan villaaksi, ihana ku toinen monottelee aika-ajoin kuulumisiaan
sukkis 18+6 :heart:
 
Moikka! :wave:

Tulin toivottelemaan hyvät ensi viikot, me lähdemme viikoksi miehen kanssa vanhempieni mökille, sitten taas tulen moikkailemaan teitä. :)

Myräkkä minulla on kanssa välillä tuollaisia kipuja, ja välillä sattuu niin kovaa että itku tulee. Mutta luulen että kohdun kasvukipuja, ligamentit venyy jne.

Masukin potkuja ei ole nyt tuntunut sen yhden yön monotuksen jälkeen. No, ehkä taas muutaman päivän päästä. :)

Jaksuja ja hyvää ensi viikkoa kaikille!! =)

pööpötti ja masukki 18+0 :heart: Poks poks!! =)
 
Tuntuu et kaikki muut täällä jo tuntee reilusti pienen liikkeet ja mie en oo varma oonko tuntenu mitään :/
Onneksi sydänäänet on vasta kuultu, ettei ole niin hätäolo kuitenkaan.

Tetasha :heart: Milli 17+5
 
Sukkapari, ai että vaan esikoista odottavat polttaa mahan :LOL: Esikoista odottaessa mulla meni mahassa liki kokoajan sen jälkeen kun se oli kasvanut niin vaakaraita ja pystyraita, vaakaraita kattilasta ja pystyraita pyykkikoneen luukusta :headwall:
tokan aikaan olikin jo edestä täytettävä pyykkikone ni siihen ei saa niin näppärästi mahaa väliin, mut muutaman kerran jätin sen mahan sitten jääkaapinoven väliin :ashamed: ja jos ihmiset pyys mua väistämään jos seisoin oviaukossa, kuvittelin että riittää että käännyn poikittain eli selkä karmia vasten, vein niin päin isomman tilan ku sivuttain :LOL:
ja loppuajasta en saanu ite enää sukkia jalkaan. enkä saanu leikattua varpaan kynsiä.
Juu, onneksi kaikille ei tule niin isoa mahaa :D

Mulla koskee naamaan/päähän, siis tuntuu että joku on lyöny rautalapiolla naamaan, argh. ja penskat tappelee.
Ja laskin että oon jo NYT tuhlannu tulokkaaseen enemmän rahaa ku kummankaan edellisen aikaan vuoteen tavaroihin :eek:

Fähän siipimaassa fiilis, mutsin kuolemasta on tänää 10v..
 
Moikka.
Täällä supistukset jatkuu jatkumistaan.. toissailtana vähän jo sattuikin, ja eilen vihloskeli välillä mut nyt ollu parempana kun oon lepäilly.. toisaalta ovat varmaan kasvukipujakin yms mut osa oli kyl supistustenkin takia, riideltiin nimittäin miehen kans nii kiihdyin liiaksi ja se aiheutti kovemmat supparit. Nyt sit miehen kans sovittiin et vauva asetetaan ehdottomasti etusijalle ja yritetään välttää turhia kiihtymisiä..

En varmaankaan soita neuvolaan tarkistusaikaa kun ei ole jatkuvia kipeitä suppareita, vai mitä mieltä olette viisaammat? Jos seurailis tilannetta ja pitäis matalaa profiilia ja koittais ottaa rauhallisesti.. Vettä oon nyt taas kittaillu nii ei oo suppaillu nii pahasti. Kurjaa kun näin aikasin saa jo huoleksi nämäkin.

pelkään jatkuvasti että alan vuotamaan ja menee näillä viikoilla kesken :( jotenkin muutuin synnytyksenjälkeisenmasennuksen aikana mahdottomaksi katastrofiajattelijaksi, ja olen pelännyt tämän raskauden aikana kaikkea ihan hulluna. eikä pelko rajoitu vaan raskauteen, vaan kohteina mm myös miehen kuolema ja jääminen kaksin lasten kans, jonkun muun läheisen kuolema, kolari tms onnettomuus.. pelkään ja varon vähän kaikkea.. :(

Muuten menee ihan hyvin, tilanteen huomioon ottaen. :whistle:

Upp3 ja masukki 17+4
 
Moikka moi kaikille! :wave:

Taas töissä ja mikään ei toimi. Ei muuta kun taas kärkeen ton oman koneen uudelleen asennus :kieh: Sit kun mä oon äippälomalla en ees kato koneeseen päin jos ei oo pakko.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :D

Jenninho+masukas 15+1 (eilen poksu :heart: )
 
Hei!

Mikäs myräkällä tilanne? Tuo toispuoleinen kipu toi mullekki mieleen suolistovaivat. Itellä tulee joskus jommalle kummalle puolelle ihan sikakipeetä ja paskatus/pieretys on syynä. Toivottavasti sullakaan ei ois sen vakavemmasta kyse.

Ja jaksuja myös muille kivuista ja säryistä kärsiville, KOIVUNKÄVYLLE :hug: eilistä pahaa oloa lievittämään.


Tetasha: ehtii hyvinki vielä tuntemaan liikkeitä, vaikket niitä vielä tunne. On niin yksilöllistä tuoki ja toiset reagoi pienempiinki hipaisuihin enemmän ku toiset. Hyvä kun et kuitenkaa panikoi :) Ja jos ihan hullu epäusko iskee päälle niin sitte vaan sykkeet varmistaan neuvolaan.

Omaan napaan ei kummempia, huomenna alkais taas uus viikko tässä odotuksessa, tekis mieli vähä nimisivustoja kaivella ja sellasia juttuja miettiä.. :)

:wave:
 
Olen myös polttanut mahan raskausaikana uunin peltiin :/ Ja keittiön sivupöytä on sellainen mihin viime raskaudessa törmäsin koko ajan mahalla. Eikö sitä osaa hahmottaa mahan kokoa, ollakseen varoo mutta ei kuitenkaan :D

Äitiyshousut pitäisi viedä korjattavaksi niin saisi alkaa käyttämään niitä. Kaapista löytyi isoja vaatteita mitkä on mennyt nyt mutta alkaa tiukkaa tekemään kohta, onneksi on kesä ja voi lämpimillä ilmoilla käyttää hameita.

Jännä miten erilaiselta tuntuu tämän vauvan odotus verrattuna ensimmäiseen odotukseen, silloin kerkesi ajatella paljon enemmän raskautta mutta nyt saatan iltaisin havahtua siihen että hitsiläinen, onkos vauva liikkunut tänään ym. Päivisin on niin paljon touhua että ei välillä edes muista olevansa raskaana :ashamed:

Tyttö on sitä mieltä että vauva on tyttö, jos on poika niin häneltä hajoaa pää :whistle: Kaksi tyttöä voi kuulemma olla mutta kaksi poikaa on liikaa...

Pitää lähteä viemään tuota neitiä lääkäriin, silmässä taas joku patti :/ ja turvonnut. Hänellä on vapusta lähtien ollut silmissä jotain, vähän väliä turvoksissa luomet ja punottaa. Silmätipat ei auta.

nedee ja vauveli 18+4
 
Heissan!
Olin ihan ihmeissäni ku puhutte täällä et millai maha voi olla tiellä.. Aivan uskomattomalta kuullostaa, mut niin kai se sitten voi kans olla..
Mulla nimittäin esikon aikana ei ollu mitään "ongelmia" mahan kans. Loppuun asti sain ite sukat/kengät jalkaa ja tein kaiken ihan kuin normaalisti. Mutta mulla oliki Tosi pieni maha, ja kuten varmaan aikasemminki oon sanonu, niin kohdusta näky ulospäin ääriviivat kun olin niin pieni ja laiha. Vain vauvamaha oli mikä painoi.

Koivunkäpy, miksi sun naamaan koskee? Mulla särkee nää finnit, mitä vain raskausaikana esiintyy. Siis mulla ei IKINÄ ole finnejä ollu, vain raskauksien aikana. Ja ne on niin tosi kipeitä, ärsyttää ihan.

En muista onko tästä ollu aikasemmin puhetta, mut joko teillä on nimet valmiina? Kun meillä kuitenki tytölle nimi valmiina, tai siis ei mies ainakaan kieltäny sitä. Pojalle ehdottelin nimeä Espen, mutta miehelle tää ei kelvannu. Pitää sit miettiä muita vaihtoehtoja. Mies ehdotteli kerran Roopea, ja se olis kyllä kiva nimi, jostain syystä en sitä kuitenkaan halua. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä..

nedee, se on kyllä totta ettei tässä enää ehdi samalla lailla miettiä raskautta kun esikon aikaan.. Esikon aikana muisti raskauden pituuden päivälleen ja kaikki neuvolakäynnillä olleet asiat (RR, hb ym.) muisti vielä selvästi seuraavalla neuvolakäynnillä, nyt ei puhettakaan et seuraavana päivänäkään muistais ilman tarkistusta..

Kävin tänään lääkärissä tarkastuksella. Kohdunkaulan kokeili, oli 3cm kiinni. Mutta kyllä muuten kirveli ja sattu sikana ku kokeili sitä! Oli inhottava kokemus, ei se yleensä sillai ruukaa.. Ultrasi, vauva nukkui mutta heräsi kun häntä häirittiin. Istukka etuseinässä ja hyvältä näyttää. Sitä kuulema pitää myöhemmin seurailla, ettei ainakaan estä normia alatiesynnytystä.. Saikkua kirjotti tän kuun loppuun, katsotaan sit miltä olo (RR ja supparit) näyttää..

Taidan mennä appivanhempien kans jutustelemaan, kun kerran täällä ollaan.. Hauskaa viikkoa kaikille. Toivottavasti tääl ainaki sade loppuu äkkiä..

Myräkkä ja keiju 17+4
 
myrässkä, mulla on vissii taas sopivasti otsaontelossa turvotusta tai sit tekee tulehdusta kun koskee otsaan. nyt nousee lämpö, no ei voi mitään, huomenna on pakko olla liikunta kykyinen jos meinaa saada rahaakin joskus. ja syödä.
mä ootan että ruoka valmistuu saa syödä ja painuu nukkumaan.
Nyt on ukkoki ab-kuurilla, on sillä tulehdus joo, jossain.

Pojalle pitäs varata aika ihotauti lääkärille kun ei tuo ab-kuuri helpota tuota ihottumaa, lansinohilla saa vähän helpottamaan, mutta kun maksaa aika tautisesti tuo rasva, jos sais jotai semmosta rasvaa mihin sais reseptin ni sais vakuutuksesta rahat pois :ashamed: lansinoh maksaa kuitenkin 8?/10g :whistle: on tuubilla hintaa
 
Nimistä: Pojalle on nimi valmiina, mutta tytölle ei löydy sopivaa. Tai on pari sellaista että tuo ois kyllä se, mutta sitten ei löydy sopivia toisia nimiä. Esikoista odottaessa oli vain kolmas nimi mikä piti miettiä, muuten oli nimi täysin varma heti alkuraskaudesta. Toisen kohdalla oli melkein sama juttu, kolmas nimi oli ensimmäisenä varma että tästä tulee joku nimistä. =) Tää nimiasia on muutenkin vaivannut minua koko ajan, haluaisin jo niin että olisi nimi valmiina että kerkiää itse siihen totutella.
Siskon tytöt ehdotti muuten Valmiina-nimeä :D Sieltä suunnalta on muutenkin tullut aikamoisia nimiehdotuksia :D Oma tyttömme on antanut myös ehdotuksia; Ilmi,Kukka ym.
 
Minullakin on istukka etuseinässä ja sydänäänet kuului hyvin jo viikolla 13+ ja viikolla 9+ näytti laite, että syke on, mutta kuuluviin ei saanut. Liikkeitä ei vaan vieläkään tunnu :(, mutta josko pian.
Toivottavasti äänet kuuluvat huomenna!

Kattiina ja Möykky 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmak:
rv17, ei kuulu sydänääniä vieläkään.. :( huomenna taas yrittämään jos niitä löytyis.. ekasta kuulu rv12. onko muita?
Multa ei viimeksi kuulunut vaikka miten etsittiin, eli oli joku 15+jotain. Piti käydä ultralla tarkistamassa. Nyt en tilannetta tiedä kun seuraava neuvola on vasta elokuun puolivälissä :D Onneksi välillä tuntuu pieni lumpsahduksia että tiedän Taimikin olevan hengissä sentään. Mutta ei siis mitään kummempia liikkeitä, ei mitään mitä potkuiksi mainita voisi. Mutta kuulostelemassa noi kyllä suoliston kurahduksista erottaa :LOL:

Nimistä sen verran että makusteltu on nimiä ja laitettu parhaat ylös. Esikoisella on nimi jota on annettu Suomessa alle sadalle joten samanlainen pitää löytyä tälle toisellekin.

Raparperi ja Taimikki rv 16+5 oliskohan... sinnepäin ainakin
 
Paha olo jatkuu, ei maistu mikään kun kaikki tulee ylös samantien. Kahvin juomisen lopetin kun sekin etosi, mutta päivät menee tällaisessa unessa kun ei ole saanut kunnon aamuherätystä.

Huomenna pitäis mennä äidin ja lasten kanssa mökille loppuviikoks, ukkeli jää töihin ja eilen jo laskin kuinka monta päivää ollaan erossa..

Masua en oo polttanut kun se on kahden lapsen jälkeen ollut muutenkin isompi.
Esikon aikaan käräytin sen kerran ja siitä opin ettei kannata sitä poltella, sattuu muuten aika tajuttomasti.

Multa kuunneltiin masuäänet viimeks lääkärintarkastuksella niin että kolme kertaa se kone näytti 146-157 lukemia, siinä se oli, kirjoitti plussan siihen sydänäänet kohtaan, kiva olisi ollut kuunnella vähän enempikin, aika loppui vähän kuin kesken lekurilta ja uutta potilasta jo änkeämässä sisään.
Seuraava neuvola on 23.7. ja sinne asti nyt kitkuttelen toivoen että kaikki hyvin, vaikka kaikkea kauhukuvaa mielessä liikkuu.

Eilen kotimittauksella verenpaine 118/78, vaikka pelkään mittauksia ja kun käsi puristuu. Oon nähnyt unta että se käsi räjähtää kun puristuu liikaa ja siitä asti ollut kammo.
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

mulla ollut pari pvää kylki hirmu kipee,en tiiä mikä :ashamed: olen alkanut tunteen liikkeitä,hentoja ihana tunne .. :heart: neuvola on ensi viikon jälkeen..jos se isukki lähtee mukaan ;) maha on kyllä kasvanuut kun mikäkin pallo hiih :D
onko kellää väsymysytä ? voisin nukkua vaikka kuinka.. :eek: mutta nyt aamutouhuille!

jaksuj mammat :hug:

mamma-katja rv 15+1
 
Heissan,

Nyt omaa napaa.
Kyllä täytyy sanoa, että yövuoron jälkeen on edelleen ihan pönttö sekaisin, vaikka eilen aamulla olen valomisen lopettanut. Onneksi enää yksi yövuoro jäljellä tuossa parin viikon päästä ja seuraava yövuoro tiedossa sitten joskus, kunhan palaan töihin. Nyt olisi edessä kolme 9h päivää putkeen. En oikein ole ilahtunut ajatuksesta.

Jei, torstaina saapuisi pinnasänky. Vanhempani olivat käyneet sen isätädiltäni hakemassa ja lupasivat tuoda sen tänne. Tekevät samalla ensi visiitin meidän uuteen asuntoon. Pitäisi tässä sitten yrittää ehtiä siivotakin. Todettiin Miehen kanssa, että kai se on huomenna siivottava, kun tänään lähdetään kauppaan ja postiin ym. asioille ja minun pitää kurvata jo 11 jälkeen työpaikkaa kohden. Huomenna on sama juttu, ett jo 11 aikaan kurvattava liikenteeseen ja torstaina en ehdi siivota aamuvuoron jälkeen, kun tulevat jo torstaina.

Maha kasvaa täälläkin ja se on tullut ihan viikon sisässä esiin. Liikkeitä vaan odotellen...

Muuten aikooko kukaan tehdä isälle isyyspakkausta? Minä aloitin eilen sellaisen kokoamisen ja tässä mietin, mitä sinne voisin lisäillä. Nyt siellä on body, jossa lukee my daddy rocks ja sitten etsinnässä on yhden yhtyeen levy. Ideoita on vaikka mitä, mutta pitäisi saada vielä toteutettua niin, ettei Mies sitä hoksaa.
 

Yhteistyössä