***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Mutsi on kelassa töissä ja ainakin täällä meidän "vakuutuspiirissä" yksityisellä käyty ultra korvataan, jos lääkärintodistuksessa tai minkä lappusen sieltä nyt saakaan, näkyy rv:t. Eli katsovat juurikin vain ja ainoastaan sen, että käynti on ollut ns. rakenneultra aikaan... Näin ollen saan korvauksen, kun käydään yksityisessä äitiysneuvolassa 3/4D ultrassa kahden viikon päästä jolloin on 19+6 viikot.
 
Moikka taas kaikille!

Kauheesti ootte taas kerinnyt kirjottelemaan parissa päivässä, menee aina yli puoli tuntia työaikaa siihen että saa kaikki luettua! =) Onneksi on ymmärtäväinen "pomo" (oma mies)

Mie mietin että meille tulee varmaan tyttö, ainenkin noiden oireiden mukaan. Oon aina ollut pikkusen äkäpussi, mutta nyt tää on mennyt jo ihan hirveeksi, ihan käy sääliksi miestä. Eilenkin meni hermot saunassa taas ihan typerästä asiasta, ja sit se viel sano jotaa väärin ni mie hölmö menin ja heitin sen päälle ison lasillen spriteä :ashamed: ai mitennii hermostun helposti.

Kävin eilen shoppailemassa paikallisessa lastenvaateliikkeessä ja ylläri en ostanukkaa mitää masukille,. ku kaikki vaatteet on jotenkii niin selkeesti joko tytöille tai pojille.
Itelleni ostin kaikkea ihanaa ku siellä oli melkee kaikki mamaliciousin vaatteet joko -50 tai jopa-70% alennuksessa!
Sain ihanan mekon ja semmosen ihanan masua kivasti koristavan topin, pitkähihasen paidan ja boleron neljällä kympillä =) Oli ihanaa saada itelle jotaa ja kerrankin hyvällä omalla tunnolla pysty ostamaan ku oikeasti tarvitsee. Maha on jo nimittäin ihan älyttömän kokonen.

Mitäs muuta.. Ainiin pahaolo päivitys, ei oo helopottanut vieläkään yhtään, tuntuu että vaan pahenee.. tänää on taas oksenneltu ja mietityttää pitäskö soittaa neuvolaa et onko normaalia että vieläkii pahenee kokoajan olo.

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja anteeksi taas omanapaisuuteni.

jenninho+masukas 15+3
 
Kelakorvauksista mulle sanottiin Helsingin Femedassa, että "kiertävät" tuota kelamaksusotkua sillä, että lääkärit ottavat normaalin vastaanottomaksun, josta saa joka tapauksessa kelakorvauksen, ja sen päälle ultralaitteen käyttömaksun, josta ei saa. Me ei kuitenkaan 4D:hen olla menossa, normi rakenneultra riittää mulle ihan hyvän. Esikoisen aikaan kaupunki ei tarjonnut sitä joten silloin käytiin 4D:ssä ja mun mielestä sillä 2D:llä näki paremmin.

Bellona 16+2
 
Olo on hyvä, eikä satu mihinkään. :D
Siksi on niin vaikea vaan lepäillä. Niin sai eilen pyykit ja tiskit kyytiä kun mamma palas kotiin :whistle: OIkeestaan kyll sitten kadutti että aloin "riehumaan" vaikka piti levätä.
Niin ja tuli sitä hieman käytyä aika monessa kaupassakin eilen ennen kotiin paluuta :ashamed:
Aamulla viel tuntu, että teen kyllä valituksen tuosta lääkäristä, mutta nyt olen pikkuhiljaa luopunut ajatuksesta...en vain jaksa ja luotan siihen ,että kätilö vie asiasta tiedon eteenpäin koska itsekin oli toooooosi tyrmistynyt lääkärin käytöksestä.

Nyt oon aamun miettiny, että mihinkähän sitä hakeutuisi rv 18 katsastamaan rakenteita jo hieman etuajassa? Sais ees tietoon sen, että näyttääkö (seuraava huolenaiheemme ) , sydän edes vähänkään siltä miltä pitäs. Nyt en vielä edes tiedä perusjuttuja mitä tosiaan pitäs jo olla katsottuna kun kerran lv-punktiokin tehty. Sydämen sykkeet oon ruudulta nähnyt, mutta paljonko minuutissa, niin sitä en tiiä.
Tietenkin tuo ensiviikon tulos voi murskata haaveet, jos kromosomipoikkeavuuksia löytyy :'( Siksi oikeastaan pelottaa mistään tulevaisuuden jutuista ees puhuakkaan.

Ihmeen rauhallinen on olo kuiten nyt, mutta tiiän että ens viikon alusta lähtien oon ihan hermoraunio, kun ootan soittoa sieltä äitipolilta.

Etsiskelin tietoa myös turnerin oireyhtymästä ja yhdessä miehen kanssa siitä luettiin.
Ihan sen vuoksi, että sellainenkin vastaushan sieltä tulla voi myös.

Paljon olen artikkeleita lukenut ja mun kohdalla on mennyt kaikki kyllä ihan toisin.
Ensinnäkin jos np-ultrassa tai seulassa hälyyttävää, niin pitäisi heti mielellläään 1-3 pv:n sisällä päästä keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa...no en päässyt |O kysymyksiä täynnä oli pää ja onneks kätilöt vastaili parhaansa mukaan kun sinne soittelin useamman kerran.
SItten luin, että jos tuo niskaturvotus yli 3mm, niin pitäisi seurata ultrissa erityisesti sydäntä ja joka kerta katsoa tarkkaan, että sydämessä näkyy ne jutut mitä pitäiskin ko. viikoilla...no ei tuu sitäkään, eikä kahtonut nytkään ...tanan lääkärin kuvatus.
rv 20 pitäs sitten kärvistellä epätietoisuuden kans, jos tuo lv-punktio normaali.
Ei käy.

Eilisestä tarinasta vielä. Kaiken huipux ne alko epäillä että niillä on liian lyhyt neula!
Ekan oli tökännyt johonkin sinne päin kuulemma, toisen kohtuun, muttei ehkä ollut mennyt kalvojen läpi asti ja kolmas sitten osui ja upposi. Mietin vain, että ihan hyvä jos ei menny ku se yx reikä kalvojen läpi asti, ku luulis että 3 pistoo jo suurentas km-riskiä aika kovasti???

Olen ylipainoinen, mutten mikään julman iso ainakaan rv12 kätilön mielestä, sillä hän näki erinomaisesti ja lisäksi sanoi, etten ole mitenkään järkyttävän iso vaan juuri sellainen, mitä muutaman muksun äidin ehkä olettaakin olevan.

Edellisessäkin raskaudessa rv 37 oli naislääkäri, joka ei tosiaan muuta mussa nähnytkään kun kävelevän läskikasan. Koko ajan valitti ettei saa mittoja kun tuota rasvakerrosta on niin paljon. Määräs 2vk:n päästä uudelleen...meinasin kysyä, että oonkohan mä laihtunu siihen mennessä vai ootko sä oppinut paremmax ultraajax :kieh:
Harmi vaan keksin täs jutun vasta ulos sairaalasta kävellessämme.
No rv39 siellä oli sitten miellyttävä vanhempi herrasmies, jolle ultraamiseni ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa.

Mies sanoi, että kannattaa jatkossa luottaa vain mieslääkäreihin.
Oikeassapa tuo taitaa olla kun ajattelee, että kaikki huonot kokemukset ovat pieniltä kurpilta naislääkäreiltä lähtösin.
Ja hyvät ja asialliset mieslääkäreiltä ;)

 
Tylsä pistin, täällä on yks mieslääkäri ja yks naislääkäri tuolla synnärinuolella semmosia joilla ei oo mitään asiaa mun haaroväliin, molemmat semmosia et huh.
Toivotaan että kaikki on hyvin eikä mitään ihmeitä aljastu. ite varmaan soittasin olille ja vaatiwsin uutta ultrausta, NYT eikä kk päästä. :kieh:

TEin mahtavaa ruokaa.. ja odotanettä ukko paranis joskus ni päästäs käymäänki jossain..

Jenninho, mulla on taas kans pahoinvointia enemmän ja vähemmän. :$
 
Heipparallaa!
Täällä mä just kerkesin siivoamasta.. Aamupäivästä käytiin norjan puolella siinä mun työpaikalla kaupassa. Sit juniori ajeli mönkijällä.. Ku oltiin syöty niin lähetin mun äidin pojan kanssa ulos että saisin edes imuroitua ja pestyä lattiat. No, en ollu saanu ku keittiön imuroitua niin jo alko pistämään alamahaan, tuntu et emättimessä asti pistää. Piti melkein kokeilla et ei kai siellä kukaan pyri ulos :LOL: Päätin kuitenki suorittaa tehtävän loppuun, ku viimeinki olin päässy siivoamaan. Imuroin koko yläkerran (2 makkaria, olkkari, keittiö ja lämmin eteinen) mut pesin vaan olkkarin ja keittiön. Ihan oli pakko pestä ku vissiin mehutahroja oli ympäriinsä. Ja muissa huoneissa vieraat ei yleensä käy, et olis ees olkkari ja keittiö siisti jos joskus vieraita eksyy..
Sit mietin sitäki et kahden viikon päästä on pojan 3v synttärit, et siihen on pakko siivota uudemman kerran, niin säästelen sinne itteäni..
Nyt istun sohvalla ja vauva pitää kovaa elämää. Supistele ei kyllä mutta sattuu aikalailla.. No jospa se menis ohi..

Myräkkä ja keiju 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Sanle, älä missään nimessä emmoja osta, enkä suosittele toki niitä muillekkaan, kaverilla on ne, kamalan kapee ja pieni se ratasosa, ei jousitusta minkäänlaista ja raskaat työntää talvella.

Tylsäpistin, sun jutusta tuli mieleen että ootkohan kenties saman sairaalan alueella ku minä, meidän sairaalassa on yks lääkäri jolle en suostu menemään. |O siis se on niiiiiin aargh.

Prisman tyhjensin tänään, siel meni 2h ku koski liitoksiin niin tajuttomasti että tuntui ettei kävellä pysty.. no enää 20vk.
~Käpy ja Tinka 17+0~
En jaksanut millään kahtoo tuolta listasta sairaalaasi.
Mulla K-sks, Jyväskylä. Ko lääkäri vanhempi naislääkäri ja etunimi oli Anna-maria ja sukunimi alko P:kirjaimella.
 
Tylsä pistin, eli valitettavasti noita lääkäreitä on muuallakin ku Joensuussa.. :kieh:

Kävin sampsukkaan kotipuodissa ja täti on varmaan iloinen mun käynnistä :snotty: ja lasten pyynnöstä oli iltapalalla rapuja, poika ei suostunu ees maistaa, tyttö söi parit. kummaa sinänsä, tuo jätkä kyllä on tähä mennessä syöny katkat, simpukat ja mustekalat..
 
Kävin sitten tänään ostamassa ne tuplarattaat. Noihin Emmaljungan twin cangaroo rattaisiin päädyin. Olivat liikkeen ainoat ja poistovärinä -40%, mutta kyllähän niille hintaa jäi siitäkin huolimatta aika paljon. Mutta mitä käytettyjen hintoja olen kattonut niin luulenpa saavani omani takaisin jos vuoden päästä menen nuo myymään pois. Onhan ne ison tuntuiset yksöisrattaiden jäljiltä, mutta tosi kevyet liikutella, paljon kevyemmät ku noin yksöis duo edget. Nyt kun vielä pääsis käyttämään. :) Toistaseksi ovat mummolan ullakolla odottamassa joulua.
 
Täälläkin poksuu viikot! B)

Napaseen ei kummempaa, supparoi päivittäin mutta melkolailla ovat pysyneet poissa kun oon juonut hirveästi vettä ja mehua. Eilen tunnustelin taas liikkeitä mut nyt en oo ihan varma olivatko suoliston kuplia vai vauvan liikkeitä.. :snotty: Maanantaina lääkärineuvolaan, pelottaa mitä siel sanotaan....

Mitenhän mulla menee tuo työjuttu sit jos lääkäri määrää saikkua, ja 20.päivä ois töihin meno. Työsopparikin on kirjoitettu valmiiksi etukäteen :ashamed: saanko mä mitään rahaa saikkuajalta vai ihan normaalin kotihoidontuen vaan minkä saan muutenki vai?! Kun tuo on vaan kesätyö kuitenki minne menisin....En ollenkaa tiiä näistä jutuista kun en virallisissa töissä oo ikinä ollu, enkä ennen kesätöistä saikulla :whistle:

Kertokaas fiksummat =)

Upp3 ja masukki TASAN 18!! :heart:
 
Kylläpäs me poksutaan tällä, minä myös :wave:
Eilen nukkumaanmennessä alkoi taas elämä mahassa, vaistomaisesti laitoin mahan päälle käden, niin tuntu potkut jo kädelle.. Harmi kun mies oli töissä :( Onneks jää tänään/huomenna kesälomalle, niin pääsee hänki ehkä mukaan kiinni tähän odotuksen iloon ;)
Laitoin tietty viestin hälle, niin vastas vain et jaa, sieltä yökyöpeli tulossa. Vastasin et täytyyhän jonku miehelle seuraa pitää, ettei tarvi aina yksin valvoa :D

Hieno ilma näyttää olevan, täälläki nyt jo 15 lämmintä. Pitää viettää koko päivä ulkona, tiedä koska se taas viilenee.. Monta viikkoa ollu noin viitisen astetta lämmintä ja vettä sadellu.. Kurjia nää meidän kesät.. No mutta jospa se tästä lämpenis :) Pääsisin edes kerran käyttää uutta puutarhakalustoa..

Aamupalan kautta ulos, heipat.

Myräkkä ja keiju 18+0
 
Upp3 Mä ainakin aikanaan kun olin kesätöissä ja jouduin sitkeän mahataudin takia olemaan saikulla jo viikon töissäolon jälkeen niin en saanu sairaspäivärahaa. Muistelin että sillon sanottiin että pitää olla kk ollut töissä että ois oikeus sairasrahaan.

Mullakin tuli viikkoja taas täyteen. tänään 16+0

Sanle
 
Kiitos Sanle infosta! :) Itsekin epäilen, että siinä on joku aikaraja joka on oltava töissä ennenkuin saa sairauspvärahaa.. oishan se muuten ns helppoa työtä (huijareille siis), kun aina ennen kesäduunin alkua hakis saikkulapun ja sais silti rahaa..... :whistle:
 
Heissan :)

Minäkin poksun :) tänään 19+0 :heart:

Iskias kivut alkaneet taas |O Ekassa odotuksessa jouduin makaamaan vain sängyssä kun ei pystynyt kivulta liikkumaan, onneksi ei ollut lapsia silloin niin hyvin jouti makoilemaan. Toisessa raskaudessa en ainakaan muista että olisi mitään kipuja ollut, mutta nyt alkaa taas.

Synnytysunet vaivaa, nään aivan järkyttäviä painajaisia ekasta synnytyksestäni :/ vaikka oikeasti se ei edes ollut mitenkään traumatisoiva, vaikka pihtisynnytys olikin. Uniin saattaa vaikuttaa se että pelkään sitä ultraa mikä on 21pvä, jotenkin vain tiedän että vauva on normaalia pienikokoisempi ja sitten sitä joutuu seurailemaan ja kauheasti kysymyksiä ym.

Niskapoimu ultrassa oli sama lääkäri kuin toisen odotuksessa niin hän kysyi että onko poikani terve kun syntyi raskausviikkoihin nähden pienikokoisena. Vastasin että kyllä on, niin lääkäri oli todella yllättynyt että on terve lapsi, onko sydän tutkittu ym. Sanoin että pitäisikö sitä turhaan tutkimuksiin lähteä jos ei ole tähän mennessä sydämestäkään havaittu mitään erikoista, kiva lietsota jotain pelkoa lääkärin.

Nyt lähden haukkaamaan pientä välipalaa ennen ruokaa :whistle:

nedee ja vauveli 19+0 :heart:
 
Tosiaan kuten aiemmin jo kerroin, niin ainakin nyt olen suhteellisen rauhallisella mielellä tulosten suhteen. Ihmettelen tätä aivan itsekin, etten tän enempää vouhkaa ja "sairasta" jo etukäteen :eek:
Tietty multa vedetään taas matto alta kun olen kohtuu hyvin nyt asennoitunut, että sieltä se tulos tulee sellaisena kuin asiat ovat, vaikka päälläni seisoisin.

Eniten tuossa lääkärissä pisti vihaksi juuri tuo, ettei me nyt saatu minkäänlaista tietoa vauvelista. Ja kätilökin kävi viel kysymässä viitteitä hyvään tai huonoon suuntaan ( minä kun en uskaltanu kysyä siltä enää mitään :ashamed: ) , niin vastaukseksi tuli, että hän ei kahtonut, eikä sano mitään suuntaan eikä toiseen... Ja paskat vaik ois nähnytkin varsinkin jotain positiivista ni varmaan ei ois sanonut, kun kätilö oli varmasti hälle kertonut, että olin todella pettynyt hänen käytökseen ja koko käyntikertaan!

Tänäkin aamuna viel pohdin tuota sukupuolen selvittämistä. En oikein tiedä, eikä oikein mieskään. Toisaalta tuntuu, että meillä tätä jännäämistä on ollut tässä jo ihan tarpeeksi, mutta toisaalta en tiedä tekeekö tuo tieto meitä yhtään sen autuaammaksi..?

Eilen katsoin taas kätilöt ohjelman ja taas tuli se sama painajainen: EN HALUA SYNNYTTÄÄ!!! en alateitse, en sektiolla, en joulu-/tammikuussa, en muutaman viikon päästä, EN KOSKAAN |O
Neljä lasta oon saanu, 3 alateitse, yhen hätäsektiolla ja nyt sitten tuli tällanenkin pelko.
On kait niitä pelkopolikäyntejä ainakin jossain, mutta jos tääl meidän ä-pölilla on tällanen touhu ku mitä on saanut taas tuta, niin nehän nauraa mut pihalle!
 
Mä taas oikein innollan odotan ja haluan synnyttämään, Kätilöt ohjelma oikein vielä lisää halua päästä jo laitokselle :LOL: Oli kyllä aika näppärän näköi se kontillaan synnytys, voiskin sitä kokeilla, jos vaan mahiksia on ja itse siinä kunnossa, että pystyssä pysyy.

Mä oon nähnyt tasan yhden vauvaunen, oli ihanainen söpöliini, tummatukkainen tyttö, toivottavasti ois enneuni, ei ollut kuitenkaan mikään esikoisesta nähty uni, koska oli kasvoiltaan eri näköinen, kuin esikko vauvana.

Huomenna poksuu =)
 
Päiviä kaikille. Mua odottaa päiväpuuro kattilassa mutta ajattelin kuitenkin ilahduttaa teitä ensin :D

Omaan napaan kuuluu liitoskipuja ja selkäkipuja ja ajoittaista pientä mötkymistä navan alapuolella. Väsymys jotenkin vaivaa kans, mielitekoja ei oo yhtään. Paitsi kirsikat. Niitä voisin syödä vaikka pari kiloa päivässä. Pitääkin kyllä poiketa torille tai Lidliin niitä ostamaan tässä ihan näinä päivinä...pakko |O

Tarvitsisiko kukaan turvavyönalenninta tai verkkokassia vaunuihin/rattaisiin tai molempia? Molemmat on tummansinisiä ja tota verkkokassia en oo kyllä käyttäny ikinä joten se saattaa olla vaikka uusi. Ei aavistustakaan mistä se on meille eksynyt mutta tuossa se nyt on uutta kotia vailla. Ja toi turvavyönalennin on semmonen Besafe Gravit, HTS:n systeemi, vähän vanhempaa mallia mutta ihan toimiva. Pientä rispimistä on kuminauhoissa mutta kyllä se vielä pari raskautta kestää käytössä :D Hinnat ei päätä huimaa jos joku nuo haluaa, jos postarit ja vähän vaivanpalkkaa päälle.

Unista sen verran että mie näin tässä männäyönä semmosta unta että tuo 4-vuotias annosteli ilmeisesti itselleen makkarakastiketta perunan päälle OMIIN KENKIINSÄ :LOL: Siinä oli eteisessä kaksi paria semmosia varrellisia, ikäänkuin ensiaskelkenkiä ja niihin se mätti sujuvasti kattilasta kauhalla makkarakastiketta eikä mennyt edes yhtään yli :xmas:

No joo, mut nyt syömään. Kirjotan myöhemmin lisää kun tuntuu että mun piti jotain vielä laittaa mutten muista mitä.

Raparperi ja Taimikki 17+1
 
Olipas se taas kiva aamu :/

Heräsin kauheaan päänsärkyyn, tulin alakertaan sohvalle istumaan niin pukkas kylmähikeä ja olo oli tosi huono. Menin jääkaapille katsomaan josko saisin jotain ruokaa vatsaan ettei niin heikottais, niin rupes hirveesti oksettamaan ja yökkäyttämään. Vessaan ja oksentamaan vaan, hyi helv.

Nyt mietin et mitä tämä on? Joku vatsatautiko iskemässä, ei kai oksentaminen enää tässä vaiheessa raskautta voi alkaa? Etomista mulla on raskauden alkupuolella ollu pahaakin, mut kertaakaan en oo oksentanu.

Hiton hitto, en todella halua mitään oksennustautia tässä nyt! :/

Tetasha :heart: Milli 18+2
 
Minä taas olen unitulkinnoista lukenut hammasunien tarkoittavan joskus jonkun läheisen tms kuolemaa :'(

Itse näin viime yönä painajaista miehestäni joka petti mua yhden kaverini kans.. kumpiki oli oikeen tyytyväisiä suoritukseen, ja samassa unessa paljastui miehen suhde Melinda-strippariin ja johonkin eroottiseen "niskahierojaan"..... :LOL: Hohhoh. Siinä pätkin miestä turpaan ja väänsin m*lkusta ja huusin ja itkin.. Sit tivasin oliko parempi pano ja oliko isommat tissit ku mulla, ja missä asennoissa ne oli nussinu. :D Baariin sit lähdin, vaikka oli joulukuu ja odotin ilmeisesti vauvaa vielä.. Itkien ja täristen yöllä heräsin, ei silloin paljon naurattanut mutta nyt lähinnä huvittaa. :whistle: Nukahtamisen jälkeen joku mies otti mun ukolta suihin... :whistle: Että hyvinkin fiksuja unia täällä :wave:
 
Minä oon kanssa kuullut, että hammasunien tarkoittavan kuolemaa :'( ja näin on lähipiirissä käynytkin, kun löytyy enneunia näkevä henkilö. Näki unta, että oli äitinsä vieressä ja hampaat putosi tältä unen näkijältä. Oli äiti joutunut saman yönä ambulanssilla sairaalaan ja sille reissulle jäi. :'(

Minä odottelen vanhempia kylään. Soittaneevat kohta puoleen tarkempia ohjeistuksia.

Nyt palasta :wave:
 

Yhteistyössä