***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Hyvä jos jossain tk:ssa asiat toimii mut täällä ne ei toimi ollenkaan, ja kaiken lisäksi syksyläl kehtaavat laittaa toiminnat minimiin 2kk ajaksi, silloin on turha kuvitella pääsevänsä lääkärille tai ees hoitsulle. Onneks äitiysneuvolakäynnit jää, niihin eivät pystyneet vaikuttamaan... No onneks meillä on suht hyvä työterveydenhuolto, mut sielläkin terkka ja lääkäri on aika, noh, ei ihan alan terävintä huippua.
 
Tylsä pistin: Hienoja uutisia!!! Onnea!!! :D

Omaan oloon ei kummenpaa. Esikoisen kanssa touhuillessa menee päivät nopsaan, nyt onneksi hetki "omaa aikaa", eli pitäs ladata pyykkia koneeseen jne... Mikä siinä on että ei osaa vaan maaata sitä hetkeä kun saisi????

Meillä neuvolalääkäri joskus rv 25 ja sitten vielä ihan lopussa. Ensi viikolla mulla onkin jo rakenneultra. Hui, kun aika menee nopsaan. Ihana nähdä pikkuinen. Toivottavasti mieskin pääsisi töistään livahtamaan katsomaan tulokasta.

Nyt muihin puuhiin :wave:

Enni ja rv...
 
Takhisis: Voi eikö mikää auta? Tosi kurjaa! Mulla onneksi tuo Rennie auttoi eilen, toivon vaan kauheesti ettei jäis jatkuvaksi vaivaksi, todella tympeäksi vetää koko olon toi närästäminen.

Tylsä pistin: Olipa ihana uutinen, onnittelut!

Se ois kuulkaa 19+0 (PoksutiPOKS vaan) ja viikon loppupuolella häämöttää rakenneultra, niin jänskää!

Hassua et sitä kuvittelee et masun voi vielä piilottaa tietyillä vaatteilla, mutta nounou olinpa väärässä; mieheni serkku kun kävi vaimonsa kanssa tässä viime viikolla meillä kylästelemässä, niin heti oli vaimo kysymässä et no onkos teille vauva tulossa :D Eihän se auttanu kuin tunnustaa, suoraan kysymykseen kehdannu alkaa valehtelemaankaan, hih!

Tetasha :heart: Milli 19+0
 
tylsäpistin, hienooja uutisia!

Mä mietin tuota rakenne ultraa että mitähän ne kattoo siel ku vk12 ne katto jo kaikki? En toki pistä pahakseni että moiseen pääsee :D tänään taas vihlonu enemmän ja vähemmän liitoksiin.
Nlantäti sano että mulle sopii raskaus kun oikein hehkun katoin sitä hiukka :eek: olin nimittäin just tilittäny kaiken kökön sille :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tylsäpistin, hienooja uutisia!

Mä mietin tuota rakenne ultraa että mitähän ne kattoo siel ku vk12 ne katto jo kaikki? En toki pistä pahakseni että moiseen pääsee :D tänään taas vihlonu enemmän ja vähemmän liitoksiin.
Nlantäti sano että mulle sopii raskaus kun oikein hehkun katoin sitä hiukka :eek: olin nimittäin just tilittäny kaiken kökön sille :LOL:
Ai teillä kahto kaikki??? Meillä ei sitten yhtään oikeen mitään...
no nenästä puhu sekä raajoista ja kauniista selkärangasta, mutt siin kaikki.
Rv15 ei sitten yhtään mitään tietoo se tohtorinna haaska antanu!
Siksipä nyt aion sinne yksityiselle vielä mennä ennen kunnallista :snotty:

 
Koivunkäpy ei vk 12 näe vielä kun tosi suurpiirteisesti että suunnilleen kaikki mitä pitää on, siellä rakenneultrassa sitten katsotaan tarkemmin eri elimiä, esim. sydämen rakennetta.

Enni1980 mä yritän kyllä hoitaa kotityöt esikoisen kanssa yhdessä touhuten, että olisi sitten se päikkäriaika edes omaa aikaa. Tänäänkin päikyt kesti vaan 40 min niin kyllä sen verran pitää saada rauhassa vaikka juoda kahvia.

ON: Eka suonikohju bongattu! Viimeksi tuli kaksi, nyt tämä niiden kahden edellisen väliin. Huoh. Olisin kyllä vähän toivonut että nyt olisin niiltä säästynyt kun koko ajan on liikkeellä, mutta ei kai niille mitään voi, tulee jos on tullakseen. Hirveä väsy tästä puolentoista viikon tarmonpuuskasta, olen vain siivoillut ja kyläillyt. Nyt pitää mennä laittaan tyttöä nukkumaan.

Bellona 17+1
 
meillä ne vk 12 jo katto että kun on nätti nelikammioinen sydän ja loputki kamat oli siellä missä normaalisti jne :D ei oo kyllä kahdelta edelliseltä katottu noin tarkkaan. otti viel oikein erikseen siitä sydämestä kuvan kun niin hyvin näkyi, voi näyttää muillekkin. liekkö ollu ylpeä uudesta ultrakoneestaan :LOL:
 
merkkiä taasen tänne..

Minustakin rakenneultrassa vasta näkee rakenteet kunnolla kun ne on kehittyneet enemmän kuin tuon np ultran aikoihin..

täällä supistukset rauhoittuneet suunnilleen, nyt vihloo välillä masua mut kai noi on niitä kasvukipuja vaan. :)

Huomenna poksuu! ja enää viikko puoliväliin :eek:

Upp3 ja masukki 18+6
 
Huomenta! :wave:

Täällä kans katottiin nuo kammiot jo np-ultrassa, mutta kaitpa niitä vielä rakenneultrassa tarkistellaan tarkemmin.... Se onki tunnin päästä! :D Käyn sitten myöhemmin kertomassa kuulumiset.

Delfis ja pikkudee 20+1 =)
 
up, nii mäki oon tosiaan käsittäny, mut ku se ultraaja sillon kehu etä näkyy kaikki niin selvään.

Mulla alka ranteet kettuilla öisin, pitäs pyytää tuet lainaan tk:lta. ja ojulle iski laryngiitti, eipä nukuttu yöllä, joutu jo arpomaan että pitääkö soittaa piipaa vai auttaako kotikonstit. talvella tuoki on helpompi hoitaa..
 
Huomenet kaikille. Kerrankin miekin olen paikalla kun tulee viikko täyteen :saint: Käytiin eilen pikainen kierros lastentarvikeliikkeissä ja eiköhän me löydetty vaunut meille. Päädyttiin Oran Taigaan 2008 vuoden värillä, semmoiset harmaat, kun kangas oli laadultaan paremman tuntuinen kuin nämä uudet kankaat. Sit ei enää tartteiskaan kun sänky ja kaukalo ja sitä ja tätä |O Eihän noilla kiire vielä, syksymmällä ehtii. Noi vaunut vaan sattui nyt sopivasti eteen ja ovat kohtuuhintaiset. Mutta nyt pitänee lähteä pyöräilemään kohti möksää.

Raparperi ja Mötkö rv 18 tasan
 
Hei vaan kaikille!

Eilen illalla tunsin alamassun puolelle kolme muljahdusta. Ensin ajattelin, että ilma kiertää, mutta olivat ihan erilaisia tuntemuksia kuin ennen. Oliskohan pikkuinen pyörähtänyt ja antanut merkkiä itsestään? Seuraavia odotellessa. :)
 
Mäkin innoistuin muuten siitä isyyspakkaus jutusta kun joku joskus täällä siitä puhui :) Ajattelin siihen jotain paitaa isille ja esikolle sekä bodyn vauvalle ja sit jotain muita isi-vauva juttuja laittaa.. :) Mitä kaikkea muut on ajatellu laittaa, jotka isyyspakkauksen aikoo tehdä??? Ite en esikon odotusaikana tajunnut tommoista tehdä niin ehkä nyt ois kiva kun intoa tuntuu löytyvän :D Mietin että oisko isänpäivä hyvä ajankohta pakkauksen antamiselle.. ;)
 
upp3 Minä meinasin laittaa kylpyöjystä, rasvoista, talkista, tuttupulloista, tuteista yms. lähtien (tietysti kun esikoista odotamme, niin on kaikki nämkin ihmeellisiä ;) ). Sitten olen tilannyt bodyn tekstillä my daddy rocks ja etsin sinne vähän raskaammalla kädellä soitettua lasten musiikkia, jos vaan löydän. Jotain kivaa kirjaa ajattelin, kunhan pääsen kirjakauppaan tutkimaan ja etsimään. Jonkun leffan, jotta tuleva isä saa pitää oman rentoutumishetken, mahdollisesti sisuja, suklaata ja tietysti äidin lepyttelyyn jotain. Katsotaan, mitä vastaan tulee ja mitä keksin.
 
Heipat! Monesti päivässä käyny tääl, mut millään en oo jaksanu mitään kirjottaa..

upp, hyvä idea antaa isänpäivänä paketti :) Pitäski ruveta oikeasti sitä keräilemään jo.. Kun täältä käsin kauhean hankala noita, pitää ihan kaikki yrittää ostaa jostain muualta. Hetken mielenhäiriössä ajattelin, olisiko raskaustesti hyvä pakettiin, tai ovistesti :LOL: Mahtaishan ne lentää ainaki meillä roskiin.. :D

Maanantaina kävin neuvolassa. Painoa tullut lähtöpainoon 3,6 kiloa ja painonmuutos/viikko oli +0,630. RR oli 91/52 ja Hb 106. Kohdunpohjan korkeus oli 17cm, eli yläkäyrillä mennään. Mut niin se tais olla esikonki aikaan. Pulssin kohdalle terkka merkinnu 154, vaikka puhu et 140 molemmin puolin oli. Tuo 140 oli kai lepopulssi.?
Paineista ja Hb:stä terkka oli huolissaan. Siis Hb noin alhainen vaikka olen syöny rautalääkettä 1tabl/päivä. Nyt mun täytyy syödä joka toinen päivä 2 tabl ja joka toinen 1 tabl. Ens keskiviikkona sit käyn taas Hb:n mittaamassa.

Viime yönä heräsin pariksi tunniksi pyörimään. Heräsin pissahätään, kävin ja olin jo saamassa unen päästä kiinni, kun esikko heräs itkemään. sitä sit silittelin, kunnes tuli isompi hätä. Pikimustaa ripulia tuli pöntön täyteen, johtuu varmaan tuosta rautalääkkeen lisäyksestä. Sit menin takasin maate, niin alkoi mielettömästi närästämään. Varmaan tunnin pyörin siinä ennen ku sain unen päästä kii. Joo ja tais tietty tehdä myös ne iltapala-mansikat tehtävänsä. En enää ikinä aio syödä niin paljon mansikoita kerralla ;) Oikein ahmin niitä.. :x

Piti mun kyllä kommentoida jotain, mut en nyt muista. Pitäs joka päivä kirjottaa tänne et muistaa mistä puhuttu :LOL:

Lähdetään yhden maissa ajelemaan Ivalossa mutkin. Matkaa tulee 140km suuntaansa, mut siellä lähin pankki ja katsastuskonttori. Mut mikäs se on ajellessa ku mies kuitenki puurtaa tuon autotallin kanssa.
Ensi viikolla olis sit esikon 3v synttärit. Eilen jo aloittelin siivousprojektia, mut pitää ottaa rauhallisesti, ku tuntuu et joko alkaa supistelemaan tai huimaamaan.. Pitäs tänään varmaan koittaa kattoa eineksiä Ivalosta, siellä kuitenki parempi valikoima ja ehkä vähän halvempaa ku täällä.
Nyt olis vielä pari tuntia aikaa ennen reissuun lähtöä, pitäs varmaan käydä juniorin kans ulkona..
Huomenna sit poksuu :)

Myräkkä ja keiju 18+6
 
Onnea delfikselle poikalupailuista! :heart: Ei ole taidettu kenellekään vielä tyttöä lupailla vai onko mulla mennyt ohi?:)

Kivoja ideoita kattiinalla isyyspakkaukseen! Laittakaahan muutkin vielä jotain ideoita ja vinkkejä isyyspakkauksen sisältöön liittyen :wave:
 
delfis onnea ultrakuulumisista! :) :flower:

Minäkin olen kasaillut isyyspakkausta jo jonkin aikaa, tällä hetkellä kasassa seuraavat:

-hoitoöljy- ja rasva
-pesuaine
-sinkkivoide
-pumpulia ja pumpulipuikkoja
-Brejk -suklaapatukoita
-energiajuomaa
-tutteja ja tuttinauha
-tuttipullo
-äidinmaidonkorvike
-vauva-opas (humoristinen kirja uusille vanhemmille, mutta paljon hyödyllistä asiaa mukana)
-unihiekkaa unilaulukirja (mukana cd)
-tähtää ylemmäs isi -ruokalappu

Ja olikohan muuta.. sit vielä joku paras iskä t-paita ja yhteisiin kylpyhetkiin nalle puh kirja jota voi käyttää myös kylvyssä, nuo ainakin. :)

(.) Eilen neuvolalääkäri lähetti sairaalaan kun kohdunkaula oli hänen mielestään pehminnyt. Synnärillä ultrattiin ja kaikki oli kuitenkin hyvin, huoh! Viikko vielä rakenneultraan. :)

pööpötti ja masukki 19+3 :heart:
 
Kiitos tytöt onnitteluista! Katsotaan mitä tuleman pitää....
Ainoa asia mikä tuolta ultrasta jäi mietityttämään oli, että istukka on edessä ja alhaalla kohdunsuulla. Sain ekstra-ajan 10.9 jolloin viikkoja 28 kasassa. Siinä katotaan onko noussu. Jos ei, taitaa olla sectio edessä.
 
Delfikselle onnittelut!

Myräkkä, mulla oli vähän samanlainen yö... ja lisäksi heräsin kuudelta aamulla :D Tyttö huusi joskus kahden aikaan ihan syötävänä puolisen tuntia. En tiiä oliko tuo sellainen yöllinen kauhukohtaus vai mikä, kun oli mun mielestä unessa kuitenkin. Sit sen jälkeen valvoin varmaan pari tuntia kun olin niin perusteellisesti herännyt noihin rauhoitteluihin. Huoh, aloin taas vähän miettiä miten niitä kahta pientä jaksaa jos toinenkin heräilee paljon öisin.

Koivunkäpy kyllä niillä varmaan jotain katsottavaa siellä rakenneultrassa on, kun täällä sitä ei edes suostuta tekemään ennen kuin on 20 vkoa täynnä, kun viikolla 18+ ei vielä näy tarpeeksi hyvin kaikki tarpeellinen :eek:

Tänään oli ihana aamu, istuin kolme tuntia rauhassa kampaajalla. Tai no kaksi tuntia rauhassa ja sitten mies toi tytön sinne leikkimään. Ihanaa luksusta olla joskus edes sen pari tuntia ihan vain muiden hoidettavana. Vielä houkuttais jalkahoito, hirveä tuhlausvimma kun sain tänään ekan kunnon palkan hoitovapaan jälkeen.

Bellona 17+2
 
Isyyspakkauksen aion miekin tehdä, tosin mitään ei vielä ole kasassa. Ja tuo isänpäivänä pakkauksen antaminen on tosi hyvä idea kyllä, toisaalta haluan ehkä antaa kunhan saan äitiyspakkauksen. Saa nähdä :)

Raparperitaivas: Meille kans tarjoutui niin kiva tilaisuus vaunujen suhteen, että oli pakko käyttää hyväkseen ja ostaa, tuolla ne kodinhoitohuoneessa odottavat pienokaista hyvissä ajoin. Ensin kyllä kovasti mietitytti kun tuppaan olemaan taikauskoinen enkä ole "uskaltanu" ostaa vielä vauvalle mitään, mutta ostettiin vaunut sitten kuitenkin. Eihän raskauden hyvin sujumisesta voi koskaan olla satavarma lopussakaan, ja ollaanhan me jo puolessa välissä kuitenkin.

Kattiina: Muljahduksia minullakin on masussa tuntunut, oletan niiden olevan pienen liikkeitä kun en muustakaan tiedä näin esikoista odottaessa. Ja ne ei tosiaan ole semmosia "normaaleja" vatsan tuntemuksia vaan kyllä tuntuu että joku siellä ihan liikuskelee ja muljuttelee :D

Delfis: Ooo ihanaa kun on rakenneultra onnellisesti ohitse ja kaikki pienellä hyvin, onnea myös mahdollisesta pojulupailusta :)

Omaa: Meillä on huomenaamulla rakenneultra, jännittää jo vähän. Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja pienokaista saataisiin katseltua tarvittavan tarkoin :heart:
Hei semmosta kyselisin, et pitääkö rakenneultrassa olla rakko täysi kun menee, niinkuin varhaisultraan suositeltiin tehtäväksi?

Tetasha :heart: Milli 19+1
 

Yhteistyössä