***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

Moooi! :wave:
Olinpas hupsu viimeksi, kun unohdin sen vaunu linkin laittaa..

eli tälläset ostin. tuleekohan nen jo tänään :heart:

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2084

Te ootte taas niin ahkerasti kirjoitellut etten enää muista kuka sano ja mitä.

Mulla olis vielä kolmepäivää töitä, sitten viikko lomaa ja taas viikko töitä ja sitten 3 viikkoa lomaa.. Ihanaa ei malttais millään oottaa. Tosin ei tuu kovin kummonen loma jos tää olo jatkuu tälläisenä. Eli oksu lentää jalkoihin koskee ihan pirusnpaljon ja huippaa kokoajan.

Anteeksi omanapaisuuteni taas. :(

Jenninho+masukas 18+4

Meillä asuu isovanhemmat 500 km:n päässä ja silloin kun käydään kylässä niin hmm... Mun vanhemmat on tainneet katsoa tyttöä 2 kertaa tunnin. Isäni hoitaisi mutta ei ehdi kun on töissä, äitiini taas en oikein hoitajana luota. Ja miehen vanhemmat ehkä leikkivät tytön kanssa 10 minuuttia jos pyydetään ja ollaan itse samassa huoneessa, muuten ei. Miehen äiti joskus aikanaan lupaili että tulisi auttamaan muutamaksi viikoksi kun kakkonen syntyy, mutta nyt kun kyseltiin niin asenne oli vain että "omapa on lapsenne, itse saatte hoitaa" ja "pakko se on jaksaa". Muutenkin raivostuttaa aina tuolla anoppilassa käyminen kun sanomista tulee koko ajan joka asiasta, viimeksikin jankutti iltaseitsemästä asti että "nyt on lasten nukkumaanmenoaika, laita jo se tyttö nukkumaan" vaikka meillä se nukkumaanmenoaika on ollut kesällä klo 22 kun ei haluta itse herätä aamulla klo 04-05.

Meillä on ollut joskus MLL:n hoitaja pari tuntia kerrallaan, musta ihan ok vaihtoehto, kun ei yksinkertaisesti ole lähellä ketään, joka hoitaisi.

Maukkis onneksi ei käynyt pahemmin ja selvisitte lähinnä säikähdyksellä. Kauhea tilanne :|

Raparperitaivas juu ne olikin vaan semmosia "suuntaa antavia" malli ehdotuksia :)

Bellona kiitos onnitteluista! Teilläkin taitaa olla jo iso pikkuinen, jolla on paljon omaa tahtoa, kuten meillä ja jälleen kerran kiukutellaan hampaista siihen päälle...

NPS meillä kanssa vähän sama tilanne. Miehen siskot sanovat kyllä hoitavansa mielellään ja niin edelleen, mutta sitten kun syy ei ole tosiaan joku elintärkeä niin aina tuntuu että siitä on kauhea vaiva, että ovat sen muutaman tuntia tuon viikarin kanssa. En sitten tiedä kuvittelenko vaan. Onneksi esikoisen kummitäti on lähes aina valmis hoitamaan kun vaan on vapaalla :) Mutta pahoin pelkään ettei mies pääse synnytykseen tällä kertaa mukaan, kun en usko että saadaan esikolle hoitajaa ellei nyt todella hyvä tuuri käy.

Oliskohan aika keittää päiväkahvit, kun pikkumies nukkuu ja mennä vaikka itsekin lepäilemään sen jälkeen...

Saini ja tintti

Heippa tänne kaikille pitkästä aikaa!

Vointi on ollu nyt ihan hyvä,ainoo että selkä kipuilee ihan riittämiin.
Supistuksia on tullu,mutta lähinnä sillon,kun on innostunu kävelemään koiran kanssa turhan reippaasti.

Mutta nyt jaksaa sentään olla jo hereillä silloin,kun neiti on päiväunilla,että jotain olotilan kohentumista sentään :)

Meillä oli maanantaina rakenneultra.
Ja meille on nyt sitten tulossa kait jouluinen poika :heart:
Se oli meiän kummankin salainen toive ;)
tosin en kyllä tienny,että mies oli ajatellu samaa :)

Ainoa ikävä asia oli se,että munuaisissa saattaa olla jotain vikaa,tällä hetkellä ne on laajentuneet.
Joudun nyt sitten kontrollikäynnille n.1,5kk päästä.
Sitten katotaan mihin suuntaan ne on lähtenyt menemään.
On vaan jotenkin taas niin ihmeellistä,kun yritin siellä kysyä ja samoin eilen neuvolassa,että mitä se sitten tarkottaa jos niissä jotain on,että mitä kaikkea siitä voi seurata lapselle,mutta en vaan saanu kummastakaan mitään selvää vastausta.
Tosin ultrassa sanottiin,että ei kannata huolestua,mutta ainahan tämmönen asia jää vaivaamaan,kun ei tiedä mistä on kyse.
Ei auta kuin odottaa sitä kontrollikäyntiä.

Muutamassa päivässä on alkanu tulemaan kauheesti potkuja :)
Kauhee meno päällä vähän väliä ;)

Huomenna se ois sitten RV21 jee :)

Moi! :wave: :wave:

Neuvolassa oltiin aamulla. Kaikki ok. Luulin, että hb ois tippunut, kun on ollut väliin niin nuutunut olo, mutta sekin oli 131..
Sain kaikki KELAn paprut täytettäväksi.. Siinä onkin työnsarkaa.. :kieh:

Meillä tytöt (2v ja 9v) olivat maanantaista mun vanhempien luona, toivat nuorimman eilen kotiin ja isompi jäi vielä sinne. Me lähdetäänkin sit tänään anoppilaan Pohjanmaalle..
Täällä kun on nuo rallit, niin pääsee pois! :D

Ai niin, kyselin terkkarilta tuosta possunuhasta.. Mua ei kyll muuten se mitenkään "pelota" enkä ole mitenkään tautikammoinen, mutta työn takia vaan.. Myyjänä siis olen ja siinähän joutuu "kosketuksiin" kymmenien/satojen ihmisten kans päivittäin.
Mutta empä tullut yhtään viisaammaksi. Eivät hekään olleet saaneet juuri mitään infoa antaa raskaanaoleville. Kättely on kielletty ja käsidesiä pitäis käyttää joka asiakkaan jälkeen.
Rokotteet kuulemma annetaan ekaksi raskaanaoleville ja alle 3-vuotiaille. Kyselin siitäkin, että onko se turvallista ottaa ja kuulemma on!

Vaunuista, me on ostettu Emmaljungan Ceroxit. :heart: Quadrolift-kantokassilla ja jalkapeitteellä.
Tämän väriset:

Scooterit meillä on ennestään, tyttövärityksellä, jos Tyyne on Tyyne eikä Tauno, niin nekin saa jäädä sit. :D

Mutta, oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :wave: :wave: :wave:

Miracles ja Tyyne 22+4 :heart:

Heippa kaikille! Kovia ootte kirjottamaan muutamassa päivässä :)

Eilen kävin rakenneultrassa ja kaikki oli pienellä paremmin ku hyvin. Pää alaspäin oli jo siellä, miten se nyt sit sanotaankaan hienosti :) Toivottavasti ei keksi enää kääntyä.. Painoarvio pienellä oli 380g. Kuvia saatiin mukaan 5kpl; ihana yllätys :) Ei mennyt ku vartti ultratessa, siis siinä ajassa sai kaikki mitattua, oli kuulema niin hyvin pikkunen siellä asetelmissa. Siitä huolimatta että muksi äiskää koko toimituksen ajan.. Oli hauskaa kun tunsi liikkeet ja samalla pystyi kuvaruudulta katsomaan mitä se touhuaa.. Että miltä mikäkin liike tuntuu :)
Mies oli näkevinään pippelin siellä, mutta ei tosiaan kysytty kumpi siellä on. Eikä sit varmaan olis kertonutkaan, jos kerta eivät LKS kerro.. Mutta mitä mies on nähny; sehän ei mitään 100 varmaa ole..
Eilen ja tänään on taas supistellu. Eilen vaan pari kertaa, mut tänään jo enemmän taas. Perjantaina tosiaan synttäreiden jälkeen supisti melko kipeästi/kovasti jo. Tosi inhottavaa.. Tosin niin kauan ku vaarattomia, niin eiköhän me pärjätä. Mutta varmaan, ku tiistaina neuvola, niin täti laittaa mulle keskiviikkona lääkärin ajan, jos ainaki kohdunkaulan tilanteen kattos ja saikkua kirjottastaas lisää..
Pojalla taas nokasta verta vuotaa :( Täytynee antaa lääke et lakkaa.. Pojalla tosiaan verenvuototauti.. Toivottavasti pikku-tulokas olis terve..

Moneen aiheeseen mun piti osallistua, nyt en vain jaksa.. Vaunut sun muut jutut.. Niitä oli niin paljon etten muistakaan kaikkea..
Taas supistaa :| Täytynee itekki ottaa ventolinea, jos loppuis..

Myräkkä ja keiju 21+0 POKS

ultrassa käyty, kaikki kunnossa kk päästä uusiksi.
Kaikki oli normisti, painoarvio 345g vastaa viikkoja. Sairaslomaa kirjotti kuukauden, ihan ilman miljoonaa pyyntöä, ihme kyllä. tuo kun on semmonen -olet raskaana, et kipeänä-tyyppi.
Sit käytiin ukon kans kahdestaan kaupassa ja nyt väsyttää kamalasti.

Pii-a mun siskon lapsella (pojalla) todettiin raskausaikana toinen munuaisallas laajentuneeksi ja et siinä olis takaisinvirtausta. Oli sanottu et voi aiheuttaa lähinnä pissatulehuksia! Sit ku laps synty oli sanottu, ettei tilannetta seurata, jos ei niitä tulehuksia ole, ja ei sillä ole niitä ollu, et kait se takaisin virtaus on sit korjaantunut jo odotusaikana!

Tänään tais tulla 23 täyteen että poks vaan :) Sen kunniaksi unohdin sitten neuvola-ajan joka olisi ollut aamulla :D Olin siinä uskossa että on huomenna... :whistle: joka raskaudessa olen unohtanut noita neuvola käyntejä, että sinänsä ei mitään uutta.. ois täytelty ne lippuset sinne Kelaan..pitää huomenna soittaa ja ottaa uus aika :D

nedee ja vauveli vaavio 23+0

Tuli muuten vielä mieleen tuosta rakenneultrasta, ku täti katto et istukka on etuseinässä.. Niin ei se ole yhtään potkuja vaimentanut.. Ekat liikkeet tunsin jo rv17 tienoilla, siitä 2 viikkoa niin ne tunsi kädellä ulospäin..
Tuli nyt vaan mieleen ku makaan sohvalla ja taas siellä kauhea elämä; niinku aina.. Siellä se taas nyrkkeillen muksii äiskää.. :D

Huomenta :)

Sukkapari kiitos selvennyksestä.
Täytyy yrittää olla vaan turhia murehtimatta etukäteen,kaikki selvii aikanaan.
Mua siis niin naurattaa,kun tää on niin hirvee potkimaan,mikähän superboy sieltä on oikein tulossa :)
Yritän justiin ettiä sopivaa Tallinnan matkaa,pitäs lähtee kahdeks päivää hotelliin,kun miehellä alkaa vajaan viikon päästä loma,viikko mutta kuitenkin.

Niin piti tosta lastenhoidosta laittaa.
Täällä tuntuu olevan monella sama ongelma :/
Meillä tyttö ollu viimeks hoidossa yli puol vuotta sitten.
Ja siis viimesen vuoden aikana yhteensä onkohan edes viittä kertaa ollu hoidossa.
Ja mies tekee pitkää päivää töissä,nyt kesällä onneks saanu olla joitain kokonaisia viikonloppuja kotona,mutta talvella ei sitten ole niitäkään,viime talvena oli kaks viikonloppua vapaalla.
Että onhan sitä välillä todella poikki,mutta en viitti olla kyselemässä,että voisitteko ottaa hoitoon,kun ei sitä kysytä koskaan oma-alotteisesti.
Mutta mulle tuli kyllä niin yllätyksenä,että asiat meni näin,mutta ei auta kun pärjätä asian kanssa.

Huomenia !

elämä alkaa uudelleen,sain eilen hommattu asunnon,hyvät tuuri,ei lasten isän kans tule mitään..tässä asun nyt kaverin luona ( ihanaa että on ystäviä)!
muutto jo ensi viikolla..masu jaksaa hyvin :heart:

mammaliini ja piiperö :heart:

Sydänkäpynen voi kuinka sulonen siellä köllöttelee! :heart:
Meillä kans liikkui ja sit kun tuli kuvanoton aika, niin eipäs suostunu liikkumaan enää. Jäi sellaseen asentoon, että kuva on yläkautta otettu, ei tullu profiilikuvaa :D

POKS vaan 21+0 :heart:

Lomailut alkaisi tältä erää olla ohi, no eihän tässä ollutkaan kuin 2 viikkoa, sitten ois tiukka 9 viikon rutistus töissä ja koittaa vähintään parin vuoden vapaus, jos siis kaikki menee suunnitelmien mukaan...

Ens viikolla neuvola, en oo uskaltanut vaa'alla käydä, varmaan tullut ja paljon kiloja viime kerran jälkeen :eek: Sokerirasituskin sitten kai olis joskus kuukauden päästä, muistaakseni terkka puhui jotain viikosta 26 noin suunnilleen.

Me ostettiin Emmaljungan duo edget, pink checkit väriltään, saishan ne toki vielä vaihtaa ennenkuin hakee, mut jos nyt luotetaan tuohon rakenneultran tyttöveikkaukseen, niin ei aleta vaihtaa niiden väriä. Mietin alkuun City crosseja tai ceroxeja, mut ne oli jotenkin liian matalan oloiset, esikolla oli aikoinaan Classicit pehmeällä kantokassilla, ja ne oli tosi hyvät. Oishan noita Classiceja nytkin ollut, mut mun mielestä nekin madaltuneet 6v takaisesta eikä ollut hyviä värejä tarjolla (joo, värillä on väliä....). Muita merkkejä ei ees mietitty, Emmaljungat ne olla pitää.

Meillä onneks on kyllä molemmin puolin saatavilla lapsenhoitoapua ihan niin paljon kuin haluaa, ja nytkin kesällä tyttö on ollut lähes viikottain mun vanhempien kaa mökillä yötä. Ja onhan se tietty päivät hoidossa ja jatkaa hoidossa osapäiväisenä vaikka kotia jäänkin. Saa vähän enempi virikkeitä, kun kuitenkin 6v täyttää alkuvuodesta. Ens keväällä varmaan otan sitten kotia pitkäksi kesälomaksi ennen eskarin alkua, kun muutetaan kaupungin toiselle puolen maalis-huhtikuussa ja siinä vaiheessa tulisi päiväkodin vaihto eteen, niin tod.näköisesti jää kotia siinä sitten.

Meillä alkaa vauvalla olla jo hyvin tavaroita kasassa, oikeastaan puuttuu enää sänkyyn patja ja peitto sekä sitteri. Ja tietty vaatteita nyt vielä lisää tarvis, mut niitä ostelen pikkuhiljaa. Mä kun ajattelin, ettei mulle enempää lapsia tule, niin melkein kaikki esikon vaatteet ja tarvikkeet tuli myytyä pois, no onpahan sitten saanut nyt ostaa lähes kaiken uutena.

Väsymys jatkuu.. Inhottava ku tuli takaisin, välillä jo oli energisempi olo. Taitaa olla Hb taas melkosen matalalla..? Senhän näkee sit tiistaina neuvolassa.

Synnytyssairaalasta tuli mieleen, et on nyt puhuttu miehen kans et voisin harkita synnyttäväni norjan Kirkkoniemessä. Mies siellä kuitenki töissä, niin ehtis ainaki melko varmasti synnytykseen mukaan.. Eli melkein mulle vois päivittää synnäriksi LKS/Kirkenes

Myräkkä ja keiju 21+1

Hello mammat! :wave:

Täälläkin rakenneultra takana ja kyllä oli pikkuinen kasvanut, ihanaa oli katsella häntä ruudulta. Vähän meinasi olla ujo, käänsi selkää, nosti kädet kasvojen eteen ja piti jalat melko tiukasti yhdessä. :LOL: Että jännitystä elämään todella! Hän painoi 385 g. Vähän on haikea olo, kun tätä rakenneultraa oli odottanut kovasti, ja nyt se on ohi. Se tilanne on jotenkin niin hieno, kun avomieskin voi nähdä mitä tapahtuu! Omia tuntemuksia on joskus niin vaikeaa selittää toiselle.

Työviikko ja sauna takana, vkl alkamassa, vau! Vähän nipistelee vatsasta, mutta en tiedä sainko sen jumpassa jotenkin jumiin... toivottavasti pistos menee ohi. :/ On niin kiva lukea tiedän kokemuksianne, kun samassa "veneessä" tässä ollaan. :D

Oletteko muuten lukeneet Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa? Se on kyllä todella erilainen ja yksityskohtainen, ja näemmä myös kovin eriäviä mielipiteitä herättävä! 9 lapsen äitinä sitä ehkä jo tietää jostain jotain. ;)

Kivaa viikonloppua ja alkavaa elokuuta!
Grace & Kirsikka 20+3, ultrassa viikkoa pidemmällä

Kirjoittelen vielä tänne ennen ku äippäliini päivittää meille uuden pinon ;)

Mulla aina välistä tuntuu et sormet ja varpaat hieman turvoksissa. Miten se voi olla edes mahdollista ku verenpaineet yli-matalat?

Hyi kun on pläski olo. Masu tietty kasvaa, vaan onpa tuota ylimääräistäki tullu :( Joku ihme kausi varmaan menossa, kun en nyt nauti tästä yhtään :( Tulis vauvamasu enemmän näkyviin, niin ei olis niin plösö olo.. Hassusti sanottu :D

Myräkkä ja keiju 21+2

Myräkkä mullakin turpoaa sormet heti jos yhtään enempää touhuilen. Johtuu varmaan kuumasta, kun viimeksi turvotusta oli vaan ihan lopussa (maaliskuussa). Koko ajan myös pyörryttää jos olen yhtään pitempään pystyssä paikallaan (tämä on tuttua edellisestä raskaudesta) ja jalkoja särkee - nyt jo on tullut suonikohjuja ja ne tosissaan harmittavat kun eivät lähde pois mahan kanssa sitten jouluna. Eilen mittasin huvikseni apteekissa paineet kun odottelin siellä tytön kanssa ja tulos oli 98/49. Saa nähdä miten töissä selviää, kun nyt jo on paljon raihnaampi olo kuin viimeksi oikeastaan koko aikana...

Bellona 19+5

Helou tytöt. Muistatteko minut keväältä? Lupailin jopa täällä piipahdella, mutt eipä tullu ainakaa kommentoitua. Nyt on asiat taas toisin JOS kaikki menee hyvin....pienen pieni "pääsiäispupu" saattas olla tuloillaan jos kaikki on ok ja sitä toivon! :) Jotain iloista siis tännekin päähän kuuluu jälleen :)

Toivottavasti teillä kaikilla muilla joulukuisilla on menny kaikki ok! :heart:

Yhteistyössä