***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** heinäkuussa

huomenta.

Ei oo tullu taas kirjoteltua, mutta eipä tänne mitään ihmeitä kuulu. Raskaus menee omalla painollaa kahta lasta hoitaessa ja olo on hyvä :heart: Ensiviikolla rakenneultra ja myöhemmin tekis mieli käydä viel 4D:ssä kurkkimassa vauvaa. Ollaan miehen kanssa sovittu et tää on meijän viiminen lapsi, joten nautin joka päivästä, koska luultavasti en enää koskaan saa tuntea raskaana oloa.

Kaikille supistusten kanssa kärvistelijöille :hug: toivottavasti ovat niitä vaarattomia eli paikat ei lähe aukenemaan. Itse kärsin myös kuopuksen odotusaikana niistä vaarattomista, mutta niin inhottavista supistuksista.

Myräkkä kyseli onko nimet mietitty valmiiksi, tytölle on mietittynä muutama vaihtoehto, mutta pojalle on jotenkin vaikee keksiä..

Vauvatavarat olin kerinnyt myymään pois, joten hankintalistalla on matkikset/kaukalo/yhdistelmät/sitteri ym. pientä tavaraa. Vaatteitakin olin myynyt pois, joten niitäkin saa sitten taas hankkia. Matkarattaat meille jo löytyi ja kaukaloa mennään katsomaan kohtapuolin. Kaikki aiomme hankkia käytettynä.

emmak vaadi nyt ihmeessä lähete ultraan jos niitä ääniä ei ala kuulumaan, ei toista voi tollasessa epätietoisuudessa pitää. Toivottavasti kaikki hyvin :heart:

E-V-A ja nuppu 19+4
 
Nimet meillä on ollu tiedossa jo varmaan parisen vuotta :whistle:

mammaRoi, eihän väsymyksesi syynä ole alhainen hemoglobini?? Mulla oli 2kk aikana laskenu lukemat 129 -> 108, ja väsyttää ja huimaa. nyt oon viikon syöny Floradix-rautaa, nestemäistä joten imeytyy paljon paremmin kuin esim. Obsidan-kapselit.

Eipä napaseen kummempaa, rauhassa oon yrittäny ottaa nyt ettei supparit yltyis.. soitin eilen aamuna sit neuvolaan niiden takia ja ens maanantaina lääkärineuvola. Epäilen että ois streptokokkia,sittenpä sen näkee kun otetaan viljelmä maanantaina.. onko kellään täällä tuota?? Saapa nähhä pääsenkö töihin sit 20.päivä vai kirjottaako saikkulapun.

Upp3 ja masukki 17+5
 
Hih, täällä on jo nimiä valmiina mietitty =) Itse en oo vielä uskaltanut miettiä, tai siis onhan noita vaihtoehtoja kun ihania nimiä on vaikka kuinka, mutta mitään päätöstä ei varmaan tehdä sen enempää kun vasta sitten kun vauva on syntynyt.

Liikkeet tuntuu jo aikast hyvin täällä, mulla on istukka takaseinässä. Tosin kävin kerran jo kuunteluttamassa sydänääniä, kun ehdin huolestua kun en liikkeitä tuntenut ja esikoisesta olin jo samoilla viikoilla tuntenut :ashamed: Mutta nyt tuntuu jo muljaamista sen verran hyvin ettei voi erehtyä.

Rakenneultra on ens viikolla kun on rv 20+1. Viimeks on ollut siis niskapoimu-ultra... Mielellään sitä jo kurkkaakin että onkos siellä kaikki ok!!! (Niin ja mikä kamalaa, silti mä ajattelen, että SILTI voi olla ettei kuitenkaan kaikki ole ok....osaisipa hieman relata..)

M 19+1

 
Tytölle mulla ois nimi tiedossa, ja eiköhän mieskin sen hyväksy, ihan normaali nimi kuitenkin, ei mikään "kammotus" (välillä saa hyvät naurut, kun lukee lehden kastettu palstaa..) Pojalle ei kyllä mitään tietoa nimestä. En edes ole halunnut ajatella koko asiaa, ennenkuin selviää kumpi tuolla on, ehkä joku Aleksi tms normi nimi pojallekin.

Luulin, että ois töissä kaksi tuskaista viikkoa edessä, kun omien töiden ohella pitää tuurata toista ajojärjestelijää, mut itseasias tää onkin aikaa leppoisaa hommaa, tosin nyt on aika hiljaistakin. Sitten ois kahen viikon loma edessä, pitäis mennä asuntomessuille, tytön kaa puuhamaahan ja johku huvipuistoon. 4D ultra. Muuten ei oo suunnitelmia. Ens viikolla ois kesäteatteriin meno miehen kaa ja sitten äippäpolilla kystakontrolli ja toivon mukaan vauvaakin vähän kurkattais samalla.

Meillä on nyt vaunut ja kaukalo ostettu, ja käytetyn pinnasängyn käyn hakemassa ensi viikolla, vähän sitä pitää hioa ja lakata, kun pieniä hampaanjälkiä näkyvissä. Sitteri ois kans ostoslistalla, puuhamatto on esikon jäljiltä tallessa, ja niin hoitotasokin + pehmuste siihen hommattava. Sitten tietty vaatetta ym. Äitiyspakkausta en aio ottaa.

ansku ja vaava 17+4
 
Mä söin raskausvitskuja alkuraskaudessa ja sitten hyvin pian niiden aloituksen jälkeen alkoi aamupahoinvointi (tai siis kokopäivä pahoinvointi) niin jätin vitskut ottamatta, ehkä ne voisi taas uudelleen aloittaa. Hemppa mulla oli 10+ viikolla 132, sen jälkeen ei oo otettu.
 
E-V-A

teillä niin samankaltainen tilanne kuin meillä :) Viimeinen lapsi ja vauvatavarat myyty pois :)

Täällä alkanut ongelma supistusten lisäksi. Allergisoin kaikkea. Ensin mansikka, sitten vadelma ja nyt alkoi hillitön kutina tomaatista. Näyttää pahasti siltä ettei mitään voimakkaasti allergisoivia voi kohta enää syödä :( Tää on todella ihmeellistä kun ottaa huomioon että mulla ei koskaan ole ollut mitään allergioita. Kaveri heitti ettei vaan kielisi siitä että vauva on allerginen :( Toivottavasti ei.

Tänään täytyy soittaa neuvolaan että mitäs tässä nyt tehdään kun kaikki allergisoi. Pieni kutina alkoi 3 viikkoa sitten ja nyt se on jo päivittäistä ja niin pahaa että olen esimerkiksi jalkani raapinut yöllä verille :(

pari viikkoa ultraan taas ja sit 23 viikolla 4d. Muistuttelen vain kaikkia jotka haluaa 4d ultraan mennä että nykyään siitä saa kela korvauksen VAIN jos se on tehty ennen 24 raskausviikkoa!
 
mamx2 lisäystä tuohon 4D asiaan. Soittelin muutamaan paikkaan ja sain vastauksen että kelalta on annettu ohje että korvausta ei saa ellei jotain varsinaista syytä tehdä tuota ultraa. No kyselin sitten että jos sen tekisi samaanaikaan rakenneultrana, niin yhdestä paikasta sain vastaukseksi että heillä rakenneultra on aina 2D. Että silleen.. mistään ei ole mulle tuosta viikkorajasta infottu vaan annettu ymmärtää että kela ei korvaa. Eli kannattaa kysellä tarkkaan ettei tule sitten yllätyksiä. Me maksamme kiltisti sen summan mitä maksaa ja menemme viikoilla 26-28 kurkkaamaan vauvaa :heart:

vitamiineista koko raskauden ajan olen syönyt multitabs raskausvitskuja ja nyt aloitin omega3 popsimaan lisäksi.
 
Juu tääl kans kova haaliminen vauvatavaroista kun kaikki hoitopöytää lukuunottamatta on nakattu maailmalle, näitä kun ei pitänyt enää tulla ;)
Nimiä ei todellakaan oo viel pohdittu, joku perinteinen siitä tulee.

Vitamiineja en syö, luotan että monipuolinen ruokavalio riittää. no rautaa joudun syömään takuuvarmasti jossain välissä, mutta muuten. Väsy on tälläkin kova välillä, johtuu tosin ihan vain huonoista öistä.

Kauppaan pitäisi raahautua, ei kamalasti kiinnosta kun koskee liitoksiin tajuttomasti.

Ens viikolla neuvola, pitääpäs muistaa huomenna käydä antamassa pari putkiloa verta kun oli taas tippunut trombosyyttiarvot.
 
Isännöitsijä sit kävi ton kylppärin home-epäilyn takia ja ilmoitti ettei se mitään hometta ole, kosteusmittari näytti terveystarkastajan mittaamana 89-95 ja nyt 72 isännöitsijän mittarilla.
Kaverilla viikko sitten niiden kylppärissä 5.5, epäili et on hometta mut ei ollut.

Hommasin soittoajan lääkärille ja torstaina soittelee, haluan et kaikki meidät tutkitaan verikokeella, kaikki oireiltu tässä pari vuotta ja kylppärin lattiantasolla on mustaa läikkävaurioita ja uusi suihkuverhokin kiipeää täynnä sitä samaa pas*aa.
On levinnyt saunan karmiin ja wc-pöntön taa, katossa näkyy harmaita ja tummia läiskiä, samoin alkoi toi lattiankin osalta.
Siivoojan lähettää tänne, mut ennen meidän testejä tänne ei tule ykskään tota siivoamaan, tästä mua varoiteltiin että näin se totuus piilotetaan, supermyrkyillä.

Anteeksi vuodatus..
 
Moikka kaikille!

Uusi ilmoittautuu ts. siirtyy yllärinä tammikuisten puolelta tänne :D

Odotan neljättä lasta tällä hetkellä ja laskettu aika on 20.12. Tuosta yllärinä siirtymisestä sen verran, etä eilen olin menossa np-ultraan viikoilla 11+6. Lääkäri sanoi heti, että tämä on kyllä isompi ja sai viikoiksi 16+1. Eli n. 5 minuutissa mun odotus eteni reilut 4 viikkoa :D mulla on tullut kuukautiset ihan normaalisti vielä huhtikuussa, en siis yhtään osannut epäillä, että raskaus olisikin pidemmällä. Ja toisaalta taas tämä vauva on täysin yllätys, ehkäisy meillä on pettänyt ja luulin senkin päivälleen tietäväni milloin tämä on tapahtunut. Mutta ehkäisykin on siis pettänyt 4 viikkoa aiemmin ;) mitäköhän yllätyksiä eteen vielä tulee??? =)

Raskaus on sujunut suht hyvin, pahoinvointia on ollut enemmän kuin edellisissä raskauksissa ja edellisistä tutut supistuksetkin on, ikävä kyllä, taas alkaneet... Se onkin oikeastaan ainut asia jota ihmettelin: miten voi jo n. viikolla 10 alkaa supparit, mutta vastaus tähänkin tuli ultrasta ;)

Hyviä vointeja kaikille toivottelee
ananaskirsikka + Mini-Tyyppi 16+2 =)
 
Tuli tässä mieleen, huolestuttaako teitä sikainfluenssa? Ollaan nimittäin riskiryhmässä kun ollaan raskaana...

Suppareista en tiiä, ei kai mulla niitä taida olla, mutta aika paljon kyllä juilii välillä ja viiltää nii perhanan kipeesti!! Kohtuko siellä venyy ja paukkuu... :eek:

Meitä joulukuisia on muuten jo aika pino! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Margaret:
Tuli tässä mieleen, huolestuttaako teitä sikainfluenssa? Ollaan nimittäin riskiryhmässä kun ollaan raskaana...
Just eilen ultrassa käydessä kysyin lääkäriltä, että mitäs siltä saralta on kuulunut. Mullakin on asiakaspalvelutyö, ja ainakin pari sataa ihmistä menee mun 'käsien läpi'. Aika suurella todennäköisyydellä siihen osuu ihmisiä joilla em. tauti on, jos ennustukset(25-30% väestöstä sairastuu) pitää paikkaansa. Lääkäri sanoi, että siitä ei ole vielä oikein mitään ohjeita saatu, mutta kyllä kysyn asiasta joka kerta, kun käyn neuvolassa tai lääkärillä. Mä en haluais tässä tilassa saada sitä tautia, ja saakohan niitä lääkkeitä edes ottaa raskausaikana?
 
Heippa!

Kiva kun monet on päässy tai pääsee taas pian kurkkimaan masukkia :heart: Me ollaan oltu koko ajan menossa pihalla tai alennusmyynneissä, kun ilmat on ollu hienot ja ei niissä nyt edelleenkään valittamista ole, vaikka aurinko onkin vähän pilvessä. Hyvä vaan ettei ole koko ajan kauhea helle :)

Nimistä täällä kanssa yksi joka on pohtinut nimiä ja etenkin pojalle on kamalan vaikea keksiä mitään. Meillä kun nimen pitää vielä olla helposti lausuttava kolmella kielellä... Onneks sentään ei tarvitse välittää suomen nimisäännöistä, kun vauva syntyy ulkomailla :) Mutta luultavasti käydään taas miehen kanssa aikamoista kädenvääntöä mikä nimi loppujen lopuksi annetaan ja joka tapauksessa se tulee olemaan mies joka sen käy ilmoittamassa, joten ei tiedä vaikka vaihtaisi vielä viime metreillä ;) No toivottavasti ei sentään, mutta kun tosiaan 3 päivää vauvan syntymän jälkeen pitää rekisteröidä virallinen nimi tuolla kaupungintalolla niin nimet on pakko olla valmiina ajoissa.

Liikkeitä on tuntunut jonkin aikaa, tosin ihan hentoina. Välillä tuntuu että masussa myllerretään oikein kunnollakin.

Rakenneultra on heinäkuun lopulla. Täällä se taitaa olla vähän myöhemmin yleensäkin kun Suomessa vai millä viikoilla se normaalisti tehdään? Meillä siis viikolla 19+6 menkoista laskettuna ja ultran mukaan olis menossa sillon viikko 21+1.

mamx2 kuulostaapa kurjalta toi sun allerginen reagointi. Mulla tuli viime raskaudessa jossain vaiheessa maha ihan täyteen pientä punaista näppylää ja hirveä kutina, mutta siihen auttoi onneksi rasvaaminen aamuin ja illoin. Vaikutti että kaikki missä oli jotain kumin tai muovin tapasta ärsytti ihoa.

on: ei kummempia. Alaselkä kipeytyy helposti ja nyt parina viime päivänä on jalat olleet ihan poikki kun vähän on juostu ympäriinsä tuon esikoisen kanssa. Sokerirasitukseen on määrä mennä tässä joskus, mutta ei ihan lähipäivinä, kun eilen ainakin tuli syötyä vaikka mitä makeaa... Pitikö sinne muuten mennä syömättä ja juomatta vai onko mitään rajotuksia?
Esikoisella on menossa kiukuttelu kausi ja ruoka syödään joko sormin tai sitten ei ollenkaan tai se syljetään suusta :kieh: Ja kaikki kivet tai muu mitä löytyy lattialta tai maasta menee ihan suoraan suuhun.

Saini ja tintti (RV 16+5 / 18)
 
Heissan, kotona taas :) Poika oli ihan onneton ku joutu mumman ja vaarin luota lähteä. Itki kotona vielä pitkän aikaa.. Matkaa ei kyl oo ku 100km sinne, mut tosi harvoin käy siellä siitä huolimatta. Nauttii tosi paljon olla siellä..

Joku valitteli kutinaa..? Tuli mieleen et parempihan se on et kutina johtuu allergiasta kuin esim. maksasta.. Yhdellä mun tutulla nimittäin oli maksassa jotain vikaa ku odotti esikkoaan. Puolenvälin paikkeilla tuli niin kauhee kutina et joutu kylmässä kylvyssä istuun päivät. Oli se kyllä kaameeta..

Ja sit joku siitä isyyspakkauksesta mainitsi. Sellanen voiski olla kiva.. :) Ainaki yks body idea tuli :) Mut mitähän muuta sinne vois laittaa? Missä vaiheessa tollanen pakkaus sit pitäs antaa? Vasta ku lapsi syntyy, vai aikasemmin?

Saini kyselit tuosta sokerirasituksesta. Ohjeena oli, et edellisenä päivänä ei saa ilta kymmenen jälkeen syödä mitään. Korkeintaan vettä saa juoda jos siltä tuntuu. Eikä seuraavana päivänä tietenkään saa syödä vasta ku rasitus on tehty valmiiksi. Ite kävin siinä joku parisen viikkoa sit, ja onneksi arvot oli TOSi hyvät :)

Pitäs vissiin ruveta touhuileen tuon pikkusen kans.. Kävis vaik ulkona mutkan, ei vaan millään jaksais. Kauhee miten sitä ihminen on laiska..

Myräkkä ja keiju 17+5
 
Moi pitkästä aikaa! Eipä oo tullut tänne nyt kirjoteltua hetkeen, jotenkin vaan tää palstailu jääny. Mutta pitääpä ottaa taas itteä niskasta kiinni ja lukea noi kaikki teijän kuulumiset.

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Maha alkaa pikku hiljaa kasvaa ja pari kertaa oon jo mammahousujakin käyttänyt. Hentosia liikkeitäkin välillä tuntuu jo, niinku joku purkkapalloja puhaltelis mahassa. Paino ei oo vielä noussut ja ei kyllä tarviikaan.Välillä tulee vieläkin noita etomiskohtauksia. Tai siis ei oo paha olo, mutta oksennusrefleksin pukkaa päälle. Toissa-aamuna oksensin taas sappinesteet pihalle kun en ollut kerinnyt syödä vielä mitään ja yökkäys ei vaan menny ohi.

Tänään kävin lastentarvikeliikkeessä ihastelemassa tuplarattaita. Kun toi esikoinen ei oo kuiteskaan ku 2v kun toinen syntyy niin vois olla tarpeen. Siellä oli sit -40% alennuksessa yhet Emmaljunga twin cangaroot. Ne on normisti ihan sikakalliit mut nyt suht inhimillisen hintaset ja jos vuoden käytön jälkeen laittasin myyntiin niin luultavasti saisin niistä saman hinnan takasin. Nyt pitäs vaan mies puhua ympäri. :whistle: Kattelin niitä halvempiakin malleja, kuten Emmaa ja jotain muita mut ei ne oikein vakuuttanut ja niitten jälleenmyyntikin on varmaan heikompaa. Mutta noissa cangaroo vaunuissa ei se selkänoja mee ihan makuuasentoon niin saakohan siihen kantokoppaa laitettua. Oishan siinä lisäosana ostettavana se kova koppa ja sisarussarja mut sitten hinta nousee tosi paljon ja sitten ei oo taas järkee ostaa.

Sanle ja tonttu 15+5
 
moi :wave:

rakenne ultraan varasin ajan.. kauheeta kun elokuun eka viikko on kaukana!! ;)

sikainfluenssa mietityttää mutta eihän sille minkään voi jos sen saa.. kyllä olen puunannut ja puhditanut käsiä missä milloinkin..

jotenkin ei osaa olla niin varovainen että ei menis esim. venäläisten täyttämään prismaan tai sittariin.. jos niin varovaiseks alkais niin pitäs siirtää lapset kotikouluun ja lähetin käskeä tuomaan kauppa tavarat kotiin.. :LOL: .. anteeksi vakavalla asialla vitsailu :ashamed:

nimet on valmiina..ne ei taaskaan ole kovin "suoraan" suomaliaset mutta minkäs teet kun on kahden kulttuurin koti.. :D

Dare ja nisu 17+1
 
Nyt se lv-punktio on sitten takana.
Voin sanoa, ettei sattunut yhtään vaan tuntui vain omituiselta hieman, sellaselta kuplutukselta (mihin lie pistänyt kun ei vettä tullut???). Pisti 3 kertaa |O joista tosin havaitsin vain 2 kertaa.

Lääkäri oli ihan terveisiä p.rseestä.
Sanoi heti, ettei hän ala tän enempää kattelee mitään rakenteita kun on tuota ylipainoa äidillä niin paljon.
Koko ajan kutsui mua vain äidiksi, ei nimellä vaikka se luki papereissa |O
Jutteli toisen lääkärin kanssa vain ja aloitti ultrauksen sanoin: "ikävä kyllä..."
mutta puhuikin siis toiselle lääkärille. Ja minähän tietysti ehdin jo säikähtää
:ashamed:

Mitään tietoa mihinkään suuntaan en saanut. Ei katsonut nenäluuta, sydäntä (muuta kuin, että lyö ) , eikä mitään muutakaan kun ei kuulemma näkynyt. Turvotuksestakin kysyin, niin vastaus oli " se on mitattu 12 viikolla ja sitä ei hän enää rupea mittaamaan, kun sillä ei ole mitään merkitystä mitä se on nyt?" Ei merkitystä ihmettelin ja kysyin samaan hengenvetoon, että oliko se lisääntynyt kenties tai vähentynyt? Ei osannut lääkäri muuta sanoa kun " taishan tuota vielä siellä olla, en tiedä kun en kiinnittänyt siihen ollenkaan huomiota!"
Kuviakaan en saanut.

Kaiken lisäksi mieheni ajettiin heti eka metreillä pois huoneesta, kun lääkäri sanoi, että me ei sitten ruveta täällä miehiäkin hoitamaan, joten ulos toimenpiteen ajaksi!
Kysyin, että kenen käteen saan sitten kynteni upottaa..? En siis kenenkään.

Toinen lääkäri sentään oli pikkuisen kiinnostunut minunkin voinnistani kun kysyi neulanpiston jälkeen, että "mites äiti voi, muistathan hengittää? "

Sanoin, että aattelin sitten käydä täs välissä (jos lv-punktio tulos normaali) yksityisellä, sillä odotusaika 20+ viikoille voi käydä hermojen päälle kun tänään ei selvinnyt sitten mitään. Lääkärin mielestä ei saa mennä missään nimessä kun siitä ei saa itelleen kuin pahan mielen aikaan... Eipähän onnex oo meidän käyntejä vahtimassa, käyn sitten vaikka ihan toisella paikkakunnalla niin ei tartte pelätä törmäävänsä ainakaan tuohon haaskaan!

Tulokset luvattiin tosiaan 5-7 päivässä. Sukupuolen kysyminen jätettiin vielä auki, kun en ihan oikeasti tiedä onko asialla mitään merkitystä. Itse olen kyllä melko varma että 4 tytteli sieltä on tulossa.

Kätilö oli tooooooooooosi mahtava kaikin puolin. Toimenpiteen jälkeen piti tosiaan se tunti viettää sairaalan alueella ja sitten piti tulla takas kätilön juttusille.
Juteltiin pitkään ja hartaasti. Hän sanoi myös kauhistuneensa llääkärin puheita/käytöstä toimenpiteen aikana.
Sanoin ihan ekana, että mua harmittaa niiiiiiiiiiiiiiiiiin hirveästi, että minussa ei nähdä mitään muuta kuin ylipainoinen ihminen ja se mitä ultraukselta odotin, jäi saamatta vaikka 3 vk:a aiemmin kätilöt vakuuttivat, että sitten nähdään jo sitä ja sitä ja viitteitä siitä ja siitä...
rv 12 kuiten kätilö näki tosi selkeästi ja nyt saimme siitä ed. reissusta ultra kuvan, josta kyllä erottuu piirteet tosi hyvin verraten tän pv:n kuviin (jotka siis vain mielessä ).

Kätilö halasi lähtiessämme ja sanoi, että "ota nyt pari pv rauhassa ja koita rauhoittaa mielesi. Soita jos joku asia jäi vielä vaivaamaan"

Tää kätilö lupas myös lisätä papereiheni, että tuon ko lääkärin rakenneultrattavaksi en tule |O. Sanoi myös, että jos halutaan oman mielenrauhamme takia käydä täs välissä siellä yksityisellä, niin ihan kannattaa käydä jos siltä tuntuu.

No päivä oli huono ton lääkärin osalta tosiaan, mutta onnex muu henkilökunta oli tosi mahtavia.
Toivottavasti saatte sepustuksestani edes jotain selkoa, kun kirjoitin niin, että lisäsin mieleen tulleita asioita aina sinne tänne.

Ja nyt ei muuta kun sitten aletaan lepäilemään ja rauhoittumaan parix päiväx ja ootellaan viikonpäivät niitä tuloksia.
 
Sanle, älä missään nimessä emmoja osta, enkä suosittele toki niitä muillekkaan, kaverilla on ne, kamalan kapee ja pieni se ratasosa, ei jousitusta minkäänlaista ja raskaat työntää talvella.

Tylsäpistin, sun jutusta tuli mieleen että ootkohan kenties saman sairaalan alueella ku minä, meidän sairaalassa on yks lääkäri jolle en suostu menemään. |O siis se on niiiiiin aargh.

Prisman tyhjensin tänään, siel meni 2h ku koski liitoksiin niin tajuttomasti että tuntui ettei kävellä pysty.. no enää 20vk.
~Käpy ja Tinka 17+0~
 
Tylsä pistin, tuli ihan paha mieli sun puolesta :( miten jotkut voivatkaan olla noin töykeitä?? Mun mielestä voisit tehdä valituksen!

Nimiä ollaan mietitty, tai mä varmaan enemmän. Tytölle löytyy kaikkia ihania, pojalle taas on hankalampaa keksiä! Mikään ihan tavallinen se ei tule olemaan, mutta ei mikään outokaan :D

Mä tein esikoisen aikana isyyspakkauksen, nyt en ehkä jaksa :D

Suurempia hankintoja vauvaa varten ei tarvitse tehdä; vaunut on, sänky on (myös hampaanjälkiä havaittavissa joten pientä fixausta kaipaa) ja kaukalo varmaankin saadaan lainaksi. Vaatteista suurin osa on hyväkuntoisia, joskin tyttömäisiä.. että jännäillään nyt kumpi sieltä tulee :)

Huomenna tasan puoliväli!! :D
 
Hyi että tuli kans paha mieli tuosta Tylsän pistimen saamasta kohtelusta! Ja että miehesikin laitettiin ulos huoneesta, kun olisit halunnut tottakai hänet tueksi paikalle :(
Tommoset lääkärit sais heittää saunan taa, kun ei osaa käyttäytyä ammattimaisesti pätkääkään!

Onneksi sattui ihana kätilö sinulle kuitenkin, ettei jääny ihan täysin paskanmaku suuhun koko reissusta.
 
E-V-A
Meille kyllä femedassa sanottiin että 24 viikkoa ennen kun tekee niin saa kelan korvauksen. edellinen lääkäri sanoi samaa että ei saa ollenkaan ilman pätevää syytä mutta sit sain tuota infoa varatessa aikaa. Täytyy vielä soittaa sinne. Itse en haluaisikaan odottaa 24 viikkoa pidemmälle kun ekassa odotuksessa mentiin 26 viikolla ja vauva oli jo sen verran iso ja hankala tutkittava ettei meinannu kunnon kuvia saada :) Itse en meinaa 4d ultraan mennä jos en saa kela korvausta. 165e on jo sillä rajalla et voinko sitä maksaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Margaret:
Tuli tässä mieleen, huolestuttaako teitä sikainfluenssa? Ollaan nimittäin riskiryhmässä kun ollaan raskaana...
mua ei huoleta, koska 95% sairastuneista sairastaa sitä lievänä tavallisena flunssana. itse tulen varmaan 100% saamaan sen, koska oon terveyskeskukses töissä... mä oon saanu sen kuvan että nostaa kuumetta, kurkku kipee ja vähän nuhaa.. voi olla että oon väärässäkii. mut noita tauteja on aina ollu ja tulee aina olemaankin. niitä ei pysty pakenemaan. meil tulee jatkuvast tiedotteita, mut niis on lähinnä toimintaohjeita. alkuun eristetään ja sitten kun tarpeeks monta on sairastunu, niin sitä ei pystytä enää toteuttamaan siis eristystä.

muuten menee ok. vauva liikkuu ja keissi kasvaa :D . töihin pitäs lähtä, ei jaksais... loma alkais elokuussa vasta... sitä odotellessa... 4½viikkoa vielä...

Tylsä pistin voi ziisus mitä touhua lääkärin osalta!!! mä oisin varmana käyny itkemään, oon muutenkin herkkä ihminen, niin oisin itkuu tirauttanu kyl tossa vaiheessa... :hug: toivotaan että pikkuisella olisi kaikki hyvin ja pääsisit nauttimaan raskaudessa... :heart:
 
Täällä eioo ees flunssaa kerenny miettii, joten ei kovasti huoleta.

Seksihimot on kasvaneet hurjasti. Alkuraskaudessa meni 2-3kk ettei mitään ja nyt monta kertaa viikossa :p

Ultraa ootellaan kovasti, joka on vasta 2½vko:n päästä...
4D:ssä käydään myös jossain vaihees, ku esikostakin käytiin. Molemmille on sit videot näyttää :)

Mielialat vaihtelee hurjana, jonain päivänä vaan itkettää ja toisena hypitään pilviin asti.
En tiiä onko ihan normaalia enää...vai onko jonkinasteista masennusta...?
Kuitenkin tässä on miehen työttömyys, mun paluu syksyllä hetkeks töihin, esikko päiväkotiin, kohta ooteltu kaks vuotta yhtä perintöä...
Se perintö ois pelastanut meiän kesän, nyt kituutellaan ja tosi tarkkaan saa miettii missä käydään (eli ei paljon missään...), ostetaanko jätskit yms.
Sit ihan älyttömän väsynyt oon kokoajan. Tuntuu, että yhet päiväunet ei riitä...

Tuplat ostettiin käytettynä, kun meilläkin esikoinen jouluna vasta 2v2kk.
Brion twinetet, ostettu 2007 ja olleet vain yhdessä perheessä, saatiin puoleen hintaan. Sisälsi pehmeän kantokopan ja sade- yms. suojat. Niissä on todella isot renkaat, joten talvellakaan ei tule ongelmia.
Tyytyväisiä ollaan, mutta puolen vuoden päästähän se vasta oikeesti testataan.

Joitain liikkeen tapaisia olen tuntenut, lähinnä iltaisin, ei kitenkaan kovin selkeitä.

Nimet on ollut valmiina jo pitkään, tosin kun raskaus alkoi niin molemmat vaihtuivat :)
Samalla kirjaimella alkavat kuin esikollakin =)

Huomenna poksuu ja alkaa vko 19.
Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

äityli75, eemeli2v9kk ja joulu-tonttu18+5
 
Myräkkä Minä huhuilin siitä isyyspakkauksen teosta. Minä ajattelin koota sinne vaikka mitä sälää, mitä sitten tarvitsee muutenkin. Meillä kun on esikoinen tulossa, niin tarvitaan kaikkea. Ja kai sitten väsään ohjeet mukaan. Ja pitäähän siellä olla jotain kivaa ja rentouttavaa isälle ja jotain millä voi äidin lepyttää. Paketin meinasin antaa silloin kun saan itse äitiyspakkauksen, niin on molemmilla jotain mitä penkoa. B)

Jaa-a, se olis työpäivä ja motivaatio nolla. Kai se pitäis suihkuun rynnätä ja eväätkin ottaa mukaan vielä ja aikaa ei ole enää paljoa. Miten mulle tuleekin aina kiire :D.
 

Yhteistyössä