***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

tetasha, meillä oli kahdella edellisellä umpipäätyinen pinnis ja hyin siihen sai pehmusteet kiinni silti.

Täälä poika edelleen kipeenä, viimeyökin meni valvoissa sen kanssa. :| alkaa huolestuttaa ku toinen on niin kipeen olonen vaikka kuumetta ei oo ku 38.
 
koivukäpy: meilki oltiin alkuviikosta kuumeessa. Ihmettelin vain ku ei ollu mitään muuta kuin 2pv kuumetta ad39, joka ei meinannu lääkityksestä huolimatta laskea.. sit yks kaks kolmantena yönä kuumelaski ja neiti on oma ittensä, mikä lie.. epäilen et oisko ollu tästä kuumuudesta, vaik kyl joi ihan kohtuudella.

Teil on ollut puhetta painoarvioista ja tavarahankinnoista. Me saatiin 22+0 447g. Mitoissa kaikki muut meni alakäyrällä paitsi reisimitta yläkäyrällä. sf mitta oli vk 19+2 17, eli yläkäyrän alapuolella.

Hankintoja ei olla vielä tehty. Mä en jotenki viel osaa ajatella, et jotain ostas. Kaupassa olen hipeltäny, mut jotenki ei vielä tunnu niin konkreettiselta, et ostas jotain. Lähinnä olen katellu, et jos silmiin sattuu joku mukava kotiinhaku haalari tms. ni sellaisen nappaan mukaani. Ku olen ajatellu, et haluan jokaiselle oman kotiinhaku asun.
Esikon jäljiltä meil jo onkin paljon tavaraan, mut sit joudutaan jossain välissä miettiin kaksosten rattaita, ku esikko on vauvan syntyessä 1v9kk. Vähän meil tulee niille rattaille varmasti käyttöä, mut jos ite haluaa käydä esim. lenkillä tai kummanki kans kaupungilla, ni sit niitä tarttee. Muuten kyl pärjättäs, ku meil on kahet normi rattaat. Tänään kirppiksellä kettelin et olis ollu niitä "vanhanaikasia" sisaristumia, mut en tiedä saako sellasta asennettua meidän rattaisiin, ja muutenki on se kätevämpi ku saa kummanki makuuastentoon tarvittaessa.
Nyt sauna kutsuu ni jatkan sit taas paremmalla aikaa
sukkis ja masukki 22+5
 
Onko kaikki ihanasta ilmasta nauttimassa kun kukaan ei kirjoittele? Täällä me vaan sairastetaan sisällä. Naapurin tyttö sai sikainfluenssalääkkeet, mutta tuskin tämä meillä sentään sitä on, kun tuli heti seuraavana päivänä sen yhden pojan oltua sairaana hoidossa ja sikainfluenssan itämisaika pitäisi olla 1-2 viikkoa.

 
Tetasha, ei olla vielä laitettu pinnasuojaa, ostettiin ikeasta sellainen perus valkoinen johon aion vielä tehdä pestävän päällisen. Enpä ole vain saanut vielä aikaiseksi. :) Muutenkin laitetaan kaikki tuollaiset vasta lähempänä LA:ta ettei meidän kisut turhaan karvasta kankaita. Mutta en usko että pinnasuojan sitomisessa on ongelmaa, ystävälläni se toimi ainakin ihan hyvin. :)

Täällä ei tänään ole ollut enää paljoa lämpöä ja kurkkukipukin tuntuisi hellittävän, ihanaa! Eilen pötkötellessäni surffasin netissä tutkiskelemassa kantoliinajuttuja. Taidan ostaa Kimperin trikooliinaan, vaikutti hyvältä.

Poks poks!

Pööpötti & Masukki 23+0 :heart:
 
Raparperitaivas tuossa kyselikin tavaroiden hankinnasta...meillä esikoinen tulossa joten kaikki pitää hankkia. Uutena ostimme yhdistelmävaunut, merkki on Jovi Air 2009. Pinnasänky ja hoitopöytä tulee käytettyinä. Vaatteita olen jonkunverran ostellut uutena sekä käytettyinä. Turvakaukalo pitäisi hankkia ja sen ostamme uutena.

Onko täällä muita jotka tekevät istumatyötä? Mulla istumatyö ja jalat ovat todella kipeet töiden jälkeen koko illan, särkee öisinkin :/ Jotenkin tuntuvat myös voimattomiltakin.... Mikähän niihin auttaisi?
 
Tiinuli81, oletko kokeillut pitää jalkoja mahdollisimman paljon työpäivän jälkeen koholla? Minulla on myös auttanut nukkuessa se että pitää korkeaa tyynyä jalkojen alla. Pystyisitkö työpäivän aikana tekemään pikku taukojumppaa? :) Yks helpotus voisi olla kevyet tukisukat. Toivottavasti joku keino auttaa!
 
Tervetuloa simi! :)
Täällä arki alkoi, minulla loppui ja miehellä alkoi työt. :/ Toisaalta ihana päästä taas siihen normaaliin rytmiin, kun mies kokoajan menossa jonnekki ja ite ei jaksas kokoajan hyppiä paikasta toiseen tai olla vaihtoehtoisesti yksin kotona. :D

Masussa elämöidään mahdottomasti, mieski tunsi liikkeet rv 21+jotain. :) välillä suppaa ja vihloo.

Vaippaompeluinnostus taas alkaa nostella päätään, onki ollu monta kuukautta into kateissa! Nyt sit ajattelin jokusen vaipan pojalle tekaista taas :D Kestositeitäkin pitäis tehä, mut ei oo varastoissa lyötäviä neppareita. :/ ja tässä kylässä on vaan niitä ommeltavia neppejä jotka on niiin argh. :kieh: pitäisköhän satsata neppipihteihin niin sais kam-nepit laitettua. :whistle:

Upp3 ja masukki 22+4
 
Upp3 Kannattaa hommata noi neppipihdit! Mä ostin Ummalullasta ja jotain 25e taisivat maksaa. Tuolla esikoisella kun en tykkää enää tarravaippoja käyttää kun menettävät ajan saatossa pitoaan ja se tarrojen ompelukin on niin ärsyttävää puuhaa. Ja noi saa todennäköisesti myytyä eteenpäin sitten kun ei enää tarvii niin tuskin kovin paljon hintaa niille jää. Laitoin just pul-kankaita tilaukseen retronorsua on jo tulossa ja mietin tuota uutta siili-sienet jos sitä hommais ja innostus tässä taas napittamaan ja ompelemaan.

Tervetuloa uusille!

sanle ja tonttu 20+4
 
Kiitos sanle vinkistä! :) Katoin just ummalullalta ja pikku-auringosta noita pihtejä, nii jälkimmäisellä olis tommonen setti johon tulis neppejäkin mukaan ja hintaa yhteensä 30e.. Se vaan, ettei olla ajateltu neppivaippoja käyttää, mut yhdenkoonvaipat olis kyllä käteviä nyt ku on vuoden ikäinen vauva ja pikkukakkonen tulossa nii menis samat vaipat. :D ja tosiaan noihin siteisiin/pikkuhousunsuojiin sais kunnon nepit...hmm..täytyypä alkaa miettii :D

Onko kukaan tulossa Oulun kestovaippahulinoille tän kuun lopussa? :)
 
Huomenia.
Maanantai taas ja mies läks töihin. Tulee vasta to/pe kotiin takas :(
Oli mukava viikonloppu. Perjantain mies rakenteli tallia, lauantaina oltiin koko päivä Hetassa vesirossikisoissa, miehellä meni siellä hyvin, pokaalit saatiin muistoksi :) Eilen oltiin pojan kaverin synttäreillä :)
Täällä tais kesä loppua ja syksyn sateet tulla. Mä niin tykkään syksystä kun on pimeä ja sataa vettä :heart: Saa sytyttää kynttilöitä ja olla ihan hiljaa.. Tänä syksynä saa kaupan päällisinä hiljaisuudessa kuunnella keijun potkuja masussa :heart:

Minulla olisi nyt teiltä kysymys seksistä.. Kun vielä pari viikkoa sitten olin oikein vireänä, "aina valmis". Mieskin taisi jo kyllästyä kun aina olin kinuamassa.. :ashamed: Nyt sitten huomasin ettei käyny viikonloppuna moinen touhu edes mielen vieressäkään.. Siis halut kadonnu hetkessä johonki; onko joku nähny niitä? :D

Eilen siellä synttäreillä oli yks tuttu jota en oo varmaan puoleen vuoteen nähny. No se ei tienny mun odottavan.. Se tuli luo ja halas, sit katto mun mahaa ja kysy olenko mä lihonu, sanoin et olenhan mä vähän sitäki. Tämä siihen et "oletko sä oikeasti lihonu! Noin lihonu?! Vai ootatko sä lasta?". Nauroin vain et joo kyllä odotan. Huokaisi kaveri helpotuksesta että onneksi!! Onneksi odotat, ettet sentään noin oo lihonu :LOL: Ja heti perään sanoi että tyttöä odotan, kun sivuille olen levinny, ja esikon aikaan masu oli selvästi edessä sivuilla ei näkyny mitään.
Kolmas tyttöveikkaus siis saatu masun koon perusteella. Ja vain mies veikannu poikaa ultran perusteella kun oli näkevinään vehkeet..
No joulukuussahan se selviää kumpi sieltä tulee :)

Myräkkä ja keiju 22+4
 
Se on jännä et masun perusteella ihmiset monesti tykkää arvailla kumpi on tulossa. Ainahan siinä on 50% mahdollisuus osua oikeaan :D

Mun serkun vaimo synnytti eilen heidän esikoisensa ja vatsa oli NIIN tyttövatsa, mut pojanpössikkä sieltä vain silti tulla tupsahti :)
 
Mun täti kans sanoi mulle esikosta mahan perusteella, että ihan selkee tyttömaha, sitten ihan vikoilla viikoilla se oikein järkytty, että mitä hittoa, sullehan on tullut ihan poikamaha, no joo, tyttöhän sieltä tuli. Mut onhan noi kaikki ennusteet ihan kivoja ajanvietteitä, kun ei vaan liian tosissaan ala niitä ottamaan.

Vieläpä olisi 8 viikkoa töitä jäljellä. Eilen täyttelin netissä äitiysraha-anomuksen ja pitää tänään vielä käydä viemässä se raskaustodistus.

Sitten pitäis käydä tällä viikolla kilpailuttaa vakuutusyhtiöissä meidän perheen kaikki vakuutukset ja kysyä myös vauvavakuutusta, me nyt sitten sellainen päädyttiin ottamaan, koskaan kun ei voi tietää mitä tapahtuu, saatiin tosi surullisia vauvauutisia tuttavapiiristä, niin jotenkin sitä alkoi ajattelemaan asioita taas ihan uudelta kantilta.

Mä ajattelin sänkyn jne laitella sitten vasta lähempänä laskettua aikaa, tulee makuuhuone aika täyteen niin ei ihan vielä viitsi laittaa, vaikka tekis kyllä kovasti mieli jo jotain vauvajuttuja laitella valmiiksi, no vaatekaappiin raivasin tilaa muutaman hyllyn vauvanvaatteille. Pitäis käydä sänkyyn ostamassa patjat ja peitto ja kai joku vauvatyyny ja sitten joku viltti/huopa minkä avulla sitten yösyötöillä vauvaa siirtää sängystä toiseen, esikko nukahti tissille ja jos sen ilman vilttiä siirti pinnikseen niin heräshän se aina siihen, kun joutui kylmään sänkyyn.
 
Moikka taas pittkästä aikaa! En ole saanut aikaan kirjoitella, joka päivä olen kyllä muitten kuulumiset lueskellut :)
Sairaslomalla ollaan, eipä varmaan tarvii mennä töihin ennen äippäloman alkua.. onneksi! Olen niin raskaassa työssä, supistella meinaa ja selkä kipeä, ja kun lisäksi oon riskiraskaus niin työterveyslääkäri kirjotti saikkua elokuun loppuun näin aluksi, sitten kai jatkuu.
Neuvolassa kävin perjantaina, kaikki ok. Painoa oli tullut 900 g/viikko! Aika paljon mun mielestä :ashamed: Nyt pitäisi kyllä rajoittaa herkuttelua.. Tän viikon perjantaina äitiyspolilla eka seurantakäynti, aletaan tarkkailla vauvan kasvua ja istukan/napanuoran virtauksia. (Kun siis esikoista odottaessa ongelmia riitti). Meinaa pelottaa, jos taas uusii ne kaikki ongelmat ja joudun viikkokausiksi sairaalaan :(
Nyt poimimaan viinimarjoja ennenkuin ilma lämpenee liian kuumaksi!
 
Heippa!

Tiinuli81; mä teen myös istumatyötä. Mun ongelmana sit taas on päänsärky ja niska-hartiakivut.. :( joten jalkavinkkejä en osaa antaa... Mutta tukalaa on tuo istuminen, vaikkei ehkä uskois!

Täällä olen kans hirveessä flunssassa! Kurkkukipu alkoi lauantaina, ja eilinen päivä meni niistäessä, ihan veto pois ja raskas olla ja tänään jatkuu. Kuumetta ei ole, ja täällä neuvolassa sanottiin, että huilaa kotona vaan, ihan normaali flunssa on. Sikainfluenssassa on heidän mukaan aina kuume. Tosin paikallisessa sanomalehdessä luki kyllä muuta, mutta kaipa tuolla terv.keskuksessa/neuvolassa tietävät ja siihen voi luottaa...?

Masussa tuntuu liikettä runsaasti... mahtako tulla yhtä energinen lapsonen kuin esikoinen... huhhuh.

Räkäsenä on helteisellä ilmalla aika paskamaista.. Tukala olo vain kaksinkertaistuu...

23+5
 
Pinnisten pehmusteista vielä kans, että meillä on kans pinniksessä umpipäädyt, ja on pehmusteet ihan ok:sti silti!

Mitään kummempaa ei vissiin ehkä uutta hankita, kun esikoinen on nyt 1v8kk ja siltä on kaik tähänastiset kamat säästössä. Ja ne yhdistelmävaunut, ne on semmoset (kaameet) nallekuvioiset, mutta kun ne on ehjät ja toimii, niin eiköhän mene vielä yhdelle vaaville... Säästää sitten nekin sataset.. :whistle: Kyllähän mä tietty kovin UUSISTA tykkäisin, mutta...
 
Margaret, minullekin sanottiin neuvontapuhelimessa (johon tässä kaupungissa pitää soittaa) että pitäisi olla äkillinen korkea kuume. Tiedä sitten, olen kanssa kyllä lukenut ettei kaikilla ole sitä kuumetta. No mutta, luultavasti kuitenkin sinulla on ihan tavallinen flunssa, joten lepää rauhassa. Ja pikaista paranemista! :hug:

 
Upp3 Kyllä minäkin tykkäsin pojalla käyttää tarravaippoja aikasemmin mutta nyt kun pottailee niin noi sivunepilliset on kaikista parhaat. Tarrat räplää joutessaan auki ja muutenkaan tuo villiviikari ei niin kauaa pysy paikoillaan että etutarralliset sais kiinni laitettua. Pitää olla nepit valmiina oikeissa säädöissä ja housuna kiskasta jalkaan.

Mun isä sanoi mun mahasta että tyttömaha, vaikka minusta tää on aika samanlainen ku esikoisen aikaan joka siis poika. Ja sillon isä sanoi mahasta että on poikamaha. Mut joo onhan tuota mahavekkiä hieman jäänyt edellisestä joten sekin lisänä pöllöttää tuossa.

Mun serkun vaimo oli sit siirretty Oysiin ja varmaan lähipäivinä leikkaavat vauvan ulos kasvamaan. Hällä nyt viikot 31+4. Verenpaineet taivaissa vaikka maksimimäärän saa lääkkeitä, niin lääkärit olleet sitä mieltä että vauva pärjää jo keskoskaapissa ja nyt on tärkeintä saada äidin paineet alas. Ja niinhän se tietty onkin, mut kovasti kaikkia huolettaa vauvan vointi. Vaikka olivat jo viikko sitten arvioineet 1600g painoksi ja viikko sitten sai jo keuhkoja kypsyttävää hormonia niin siltihän se pieni on. :( Toivottavasti kaikki menis hyvin. Oon itkeä tihrustanut päivän, jotenkin nää kaikki vauvoihin liittyvät jutut saa nyt herkistymään.

sanle
 
Huhhuh, eilen keräsin helteessä viinimarjoja ja tänään oli iltavuorotöissä. NYt on jotenkin sellanen olo, että voisin nukkua vuorokauden ympäri ja levätä. Ehkä sitten kahdeksan viikon päästä. Saa nähdä, jaksaako sinne asti, kun meinaa töissä olo panna välillä puhalluttamaan.

Kelan päätöksiä odottelen, oli nyt mennyt palkanlaskennasta sinne paperit, että jospa tässä kohta saisi tietoa, mitä sitä sitten mammalomalla saa.

Kattiina ja Möykky 24+4
 
Huomenta! Tulin vaan hehkuttamaan että HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ MINULLE!!! :xmas: Pyöreitä kymmeniä tuloo täyteen, vanha akka B)

Kattiina: Toivottavasti kela tekee päätöksensä liittoja nopeammin. Olen odottanut liitosta päivärahapäätöstä kesäkuusta lähtien ja edelleen menee ainakin 5 viikkoa ENSIMMÄISEEN päätökseen (ja siis viimeksi olen saanut tililleni palkan toukokuun viimeinen päivä ). Olen jo kaksi jatkohakemustakin ehtinyt toimittaa :LOL: Naurattaa jottei itkettäisi, onneksi mies on töissä. Mulla on neuvola ens maanantaina ja mie saan kans ne kelan paperit, luultavasti kelan päätös tulee ennen liiton päivärahapäätöstä.

Raparperi ja Mötkö 21+6
 
Raparperitaivas ONNEA :flower:

Haha, näin muuten tässä jokin aika sitten unta, että synnytin pienen tytön viikolla 36+ jotain. Kaikki meni unessa hyvin, ei ollut edes kipuja :D. Liekö tädin synnytys nostanut mulle tällaiset unet alitajunnasta esiin :LOL: .

Hitto, että voi uuvuttaa. Nyt alkaa olla jotenkin veto pois ja tiedän, etten reissua kyllä yhtään enempää, jos ei ole pakko. Kaksi iltaa vielä ja sitten olisi vapaata, jos nauttisi niistä, niin jaksaa alottaa seuraavan rutistuksen, mikä ei kauhean kiva ole.
 

Yhteistyössä