***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Moikka kaikille!

Yritin lukea kaikki jutut läpi, mutten ihan loppuun asti päässyt, pakko mennä sohvalle kohta.

Paha olo vaivaa edelleen, eilis illan ja yön taas oksennellut. Nukkumisesta ei tuu mitään ku on niin paha olo kokoajan. Neuvolassa käytiin viime viikolla ja sanoi että valitettavasti on edelleen "normaalia" pahoinvointia vaikka onkin jatkunut näin kauan. Eli ei mahda mittään. Paino kuitenkin nousee tasasesti ja masukilla on kaikki hyvin. Äiti ei vaan oikeen jaksaisi enää, olisi ihanaa päästä nauttimaan tästä raskaudesta.
Töissäkin olisi pakko jaksaa taas tämä viikko ja sitten alkaa taas ens viikolla loma. Perjantaina vasta rakenne-ultrakin.

Anteeksi omanapaisuus... taas...

jenniho+masukas 20+2
 
Onnea raparperitaivaalle pyöreistä vuosista! :) Itelläni oli viime maanantaina kakskymppiset :LOL:

jenninholle jaksamista pahoinvoinnin kanssa :hug: Voimia!!!

Ite täällä intoilen isyyspakkaus hommeleita.. :D eilen sattui eteen sivu, jossa neuvottiin tsi-pehmokirjan tekemisessä niin semmoista ajattelin kokeilla sit ;) samoin itsepainetut tyynyliinat haluttaisi tehdä, kun sais ostettua vaan kangasvärit ja -tussit.. :) Tähän mennessä rahaa palanut 40e, ja hankittuna on paidat isille ja esikolle, body vauvalle, villikset ja pikkuvaippa vauvalle sekä käsinukke yhteisiin leikkeihin :) mahdollisimman pienellä budjetilla yritän saaha pakkauksen kasaan, siksi vaippa ja villiksetkin on tsi-tuotantoa ;) ja käsinuken (uusi) sain vaihtarina suklaalevyyn ja 2 flora-koodiin :D viel jos tommoisen "Jumppaa vauvan kanssa"-kirjan ja toisen käsinuken ostais ja sit tekis nuo em. kirjan ja tyynyliinat, plus elintarvikkeet ja ehkä mukin hommaisi niin saapi riittää.. ;)

Selkäkipu on alkanu vaivaamaan öisin.. puolivälistä selkää särkee ihan sikana, ihan selkärangan vierestä.. en muuten tätä tiedostais mut poika saattaa yöllä herätä itkee kun tutti tippuu nii siinä sit herään ja selkää särkee. :( mobilatia ja tyynyjen päällä nukkumista, ihan kuten oli esikonki odotusaikana.

Upp3 ja masukki 22+5
 
Kelan sivuilta tutkailin, että ovat eilen päätökset tehneet ja tänään postittaneet kirjeet. Että nyt pääsee äitiyspakkausta odottelemaan. Ärsyttää vaan se, että kun hain 6 kk:n palkkatulojen perusteella, niin tämän 6 kk:n palkkatulojakso on pienempi kuin mitä esim. alkuvuodesta olleet palkat. Noh, eiköhän noilla kuitenkin pärjätä. Ja kaiken mahdollisenhan ne vielä vähensi palkkatulosta luonnollisesti. Mutta enemmän tuo on huomattavasti kuin, mitä olisi ollut vuoden 2007 palkkatulojen perusteella.

Ensi viikolla suuntaan katsomaan pientä serkkutyttöäni. Eilen olivat päässeet kotiin. Pikkuinen on tyttö, pituutta 46 cm ja painoa alle kolme kiloa. Nopea oli ollut synnytys. Sairaalaan mennessä oli paikat vielä kiinni ja tunti siitä, niin oli tyttö jo sylissä ja kyseessä kuitenkin ensisynnyttäjä. Nopeita synnytyksiä on kyllä ollut äidilläkin, että jospa tässä ei sitten itsekään tarvitsisi tuntitolkulla synnyttää.
 
Sanle :hug: ihana ku jaksat meillekkin kertoa mitä kuuluu!? Toivottavasti pieni vois olla vielä jonku aikaa masussa, mut varmasti ihan totta mitä lääkärit sanovat, että äidin/lapsen kannalta jossain vaiheessa on vain tehtävä se päätös, et leikataan! Tekevät varmasti kaiken mahdollisen! Ja on kuitenkin vauva jo ihan mukavan kokoinen ja keuhkotkin paremmin kehittyneet, kun kortisonipiikin ovat kerenneet antaa ajoissa! Se vain aina harmittaa, ku jos on niin et esikon kohdalla tulee isoja vastuksia, ku se muisto kantaa läpi seuraavien raskauksien! Mut kaikesta huolimatta toiveikkaalla mielellä eteenpäin!
 
Onnittelut raparperitaivaalle! :flower:

Mäkin norjan kelasta odottelen sairaspäivärahoja. Toukokuun 17. päivästä lähtien kaikki saamatta.. Alkaa vähän kiirettä pukkaan niiden kans. Äsken meinasin pyllylleni pudota ku kaupassa kävin; melkein 50 euroa meni ostoksiin. Sitä niinku viimeisiä vedellään.. Onhan mulla säästössä autotallinrakennusrahoja, mut ei niitä viitsis kovin ahkerasti käyttää.. Voihan ne sit siirtää sinne takasin, mut jotenki ei kuitenkaan viitsis..

Menin tänään neuvolaan täyttämään niitä kelan ja sairaalan lappuja; meni melkein 2 tuntia siellä! Eipä pikkusen ollu jo heikko olo ku en aamupalaa ollu syöny. Tarkoitus oli et vien pojan hoitoon, käyn täyttään ne laput (oli 10 aika, pääsin sisään vasta puol 12 jälkeen), nukkusin hetken ja ehtisin vielä norjan kelassa käydä ennen ku haen pojan. Mut siiinähän se meni koko päivä neuvolan aulassa istuskellessa :headwall: Nyt ehtis vielä nukkua tai käydä norjassa, ja taidan nukkumiseen kallistua..?

Olipa taas valitusvirsi :D

Myräkkä ja keiju 22+5
 
Onnea raparperitaivas!! :flower:

Jaksuja jenninho ja kaikki kipuilevat ja huolissaan olevat! :hug:

Täälläkin odotetaan Kelalta päätöksiä ja äippäpakkausta. Tosin vasta viikko sitten postitin hakemuksen. Kauankohan niillä yleensä kestää?

Minä kovasti kuulostelen Masukin potkuja. Viime viikolla liikkui todella paljon ja nyt kun ei ole tuntunut hirveästi liikkeitä pariin päivään olen heti huolissani. Mutta eikös se ollut näillä viikoilla vielä ihan normaalia ettei joka päivä tunnu niin paljoa??

 
Siis joko te odottelette äippäpakettia saapuvaksi? Mä sain vasta tänään lääkärin todistuksen, joka pitäs vissiin postittaa ite.
Taidan pitää hetken palstailutaukoa, palailen kunhan itsekin saan paketin kouraan :LOL:
 
Pööpötti: En tiedä mikä on normaalia enkä muista miten esikoisen aikana tunsin liikkeitä mutta ainakin tämä versio mikä mahassa kasvaa (anteeksi, kohdussani kasvaa) liikkuu päivittäin niin että välillä ihan pahaa tekee. Toisinaan liikkeet näkyvät päällepäinkin.
 
Neuvolassa käyty, oli sijainen joka oli täti from hell.. mikää muu ei ollu hyvä paitti pissa, paineista valitti, painosta valitti, kohdunpohjan korkeudesta valitti, siitä kun edellisellä kerralla oma neuvolantäti oli erehtyny merkkaa korttiin että RT kun se nyt sattu sopivasti tuntumaan... jnejne. |O onneks ei pitäs toiste tuohon törmätä.
Painoa oli tunnu 200g/vk lisää mikä kuulemma on aivan ehdoton maksimi ettei tule läskiä äitiä. no, edellisistä tulu molemmista liki 20kg ja kaikki on hävinny valitettavasti iteksiään johonkin. paineet oli 100/6? yläpaineen pitäisi nousta. ok kerro vaan millä nostan. Kohdunpohjan korkeus ei mahtunut enää käyrille, se on aivan liian iso. selvä, pestään kuumemmalla vedellä maha jos se kutistus. Jaloissa on turvotusta, no niinpä tuppaa näillä helteillä tekee.
Oot sairaslomalla? miksi? noku supistelee ja noi liitoksen ei anna edes kävellä normaalisti. no ei raskaus mikään sairaus ole, mitenkä luulet entisaikan naisten selvinneen jnejne.. selvä, pitänee lähteä töihin tän kuun lopussa ja kattoo monta tuntia ehdin olla ku pomo nakkaa pihalle..
:xmas:
 
Myräkkä elä sie huoli, mun tilanne on vielä huonompi; mulla on vasta ens viikolla neuvolakäynti jossa saan kelapaperit ja todistuksen, buhuhuuu mie en jaksa odottaa sitä pakettiaaaaa :D

Koivunkäpy: Voi aaaargh mimmonen täti on ollu sijaisena, onneksi oli vaan sijainen!

Pakko vielä sanoa että on se niin totta kyllä mitä sanotaan; ensin vauvan liikkeiden alkamista odottaa ihan mahdottomasti, sit kun liikkeet alkaa tuntea, niin voi kun tulee huoli jos joku päivä niitä ei niin tunnekaan! On se ihmeellistä.

Ai niin ja vielä se, että voi hitsinpitsi kun löysin ihanan nallukkapuvun Lindexin aletangosta roikkumasta: semmonen pörrönen, ruskea, paksu, hupullinen nallepuku. Oi kun siihen on ihana oma pikku mussukka pukea sitten! :heart:

Tetasha :heart: Milli 23+0 POKSISTA POKS! :heart:
 
Nyt olivat onneks saaneet serkun vaimolta paineet laskemaan hieman ja lääkärit olivat päättäneet että pari viikkoa antavat vielä vauvan kasvaa mahassa, kun kuitenkin hyvin siellä kasvaa eikä oo verenpaineet vaikuttaneet vielä napanuoran virtauksiin, jos ei mitään radikaalia tapahdu ennen sitä. Hyvä näin, kerkeis sit jo 34vk ja alkas olemaan riskit vähempänä.

Tetasha: Oliko Lindexillä paljonkin alevaatteita? Kävin pari viikkoa sitten kajaanin lindexillä ja siellä ei ollu mitään alejuttuja vauvoille. Nyt kun tietää sukupuolenkin niin vois käydä jotain kattelemassa.
 
jatkuu...

Mulla on ens viikolla seuraava neuvola, saa nähdä saanko sit ne kelan laput. Hitsi että rupes risomaan noi kelajutut ja päiväraha hommelit . Me kun sanottiin pojan hoitopaikka irti viime kuun loppuun ja hain jo kodinhoidontuen vaikka saan vielä opintotuenkin tältä kuulta. No mies on kesän ansiosidonnaisella päivärahalla niin tuli yllätyksenä tänään tieto miehen työttömyyskassalta että vähentävät sen mun tuen siitä sen päivärahasta :headwall: Ilmeisesti just tuon opintotuen takia mut katsotaan tältä kuulta vielä kokopäiväiseksi opiskelijaksi ja hoitotuki ei oo ainut tulonlähde. Eipä sit se kelan akkakaan voinu mitään tosta sanoa. Ihme hommaa, ei muutenkaan kovin raposet noi tulot oo kesän ajalta.
 
Minä taidan noissa äippäpakkauslapuissa vetää porukan pohjat :D huomenna tulee täyteen 23 viikkoa ja seuraava neuvola parin viikon päästä jolloin laput saan :LOL: en jaksa murehtia, ei sillä nyt niin kiire ole ;) voishan ne laput täyttää jo netissä mutta en kato sen nopeuttavan asiaa kun saan raskaustodistuksen kuitenki vasta tuolloin kuun lopussa.

TÄNÄÄN RAKENNEULTRAAN, jes!! :heart: myöhäisille viikoille tuoki meni, mut paremmin näkee jutut ku on isompi. :)

Upp3 ja masukki 22+6
 
Minkäkokoisia haalareita te ootte suunnitelleet hankkivanne vauvalle talveksi? Oon yrittänyt huutiksesta katsella jos sais jo nyt ostettua tuon talvihaalarin, kun ei siellä vielä kauhee kisa näytä noista olevan, mutta nyt mietinnässä että ostaako 62cm vai 68cm... Esikoisella oli 68cm ja syntyi marraskuun puolivälissä ja kevättalvesta se alkoi olla jo nafti. Nyt laskettuaika tosin joulukuun lopulla joten käyttö jää hieman lyhyemmäksi. kaukaloon mulla on hommattuna toppapussi, joten haalaria tarvitaan vain vaunuillessa, joten sinänsä reilu koko ei haittaa. Toisaalta ei turhaan viittis jätti-isoa ostaa, mutta sitten kyllä harmittaa että jos käy kesken talven pieneksi, varsinkin jos kasvaa samaa tahtia kuin esikoinen (synt. 50cm, 1kk 56cm, 2kk 59cm ja 3kk 62cm) ja kun oli aika jytky muutenkin niin 56cm vaatteet meillä meni ehkä pari viikkoa ja 62 ehkä kk. Täällä kuitenkin talvihaalaria saa käyttää tuonne toukokuulle asti, ainakin jos on samanlainen kevät kuin tänä vuonna.
 
Sanle, me ostettiin kirpparilta ihan käyttämätön aivan ihana talvihaalari 5e:lla. Löytö! :) 62cm, että voi olla että käy pieneksi, mutta voihan sitä äippäpakkauksen haalariakin sitten käyttää, sehän on vähän isompi. Sellaisia lämpöpukuja (ei kuitenkaan varsinaisia ulkohaalareita) meiltä löytyy vähän joka kokoa. Noitakin kirppareilta löydetty tosi kivasti. Huutiksessa olen huomannut että ihmiset pyytää tosi kovia hintoja verrattuna kirppareihin. Tietysti kirppareillakin on aina niitä jotka hinnoittelee ihan pilviin, mutta löytöjä tekee paremmin kuin huutiksesta.

Täällä on taas potkittu, ihanaa, ei tartte olla huolissaan. :)

 
Mul on esikon ajalta 62cm kevyt toppapuku ja sit mul on sellanen kaukaloon laitettava lämpöpussi (todella kätevä, ku riittää pelkkä sisävaatetus ja tarv. villapuku ), vaik jäiki esikolta vähälle käytölle, ku oli niin kuuma (siis se pussi) ja esikko ku synty maaliskuunalussa, et talvi alko käytännössä olla jo ohi.
eli tämmönen pienempi lämpöpussi ja väri hassel http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html
Et taidetaan mennä nuilla alkuun ja sit joulunjälkeen alesta ostan jonku puvun, jos tuo äippäpakkauksen puku tuntuu isolta.
 
Meillä ei äippäpakkauksen pukua oo, kun en esikoisen aikaan pakkausta ottanut enkä ota nytkään. Esikoisella oli serkulta lainassa toppapuku, mut sen palautin takaisin kun hän sai vauvan alkuvuodesta ja muutenkin se puku oli tosi jäykkä että en sitä takas enää halua, kun siinä ei meinannut saada edes käsiä ulos hihoista tumppujen kanssa. Ja muutenkin se alkaa olla jo aika rujon näköinen kolmen lapsen jäljiltä. Meillä on kans tommonen Emman toppapussi odottamassa kaukalokäyttöä. Ostin vähän käytettynä huutiksesta sen jo aikaa sitten. Ei oo älyttömän paksu, mutta mieluummin niin että laitan villapuvun alle ja aukasen sitten sen pussin ku se että on liian lämmin. Ku auto kuitenkin lämpee aika nopeesti ja siirtymät autosta sisälle on lyhyitä.
 
Heippa vaan!

Te olette kyllä ahkeraakin ahkerampia kirjoittajia!!!! Minä en meinaa pysyä yhtään mukana...

Täällä myös kelan paperit saa joskus 25 viikosta lähtien ja en kyllä pidä kiirettä sen suhteen. Haluisin hirmuisasti ottaa äippäpakkauksen, mutta meillä kahdella otettu ja aikas vähäiselle käytölle kaikki on jääneet ties minkä syyn takia. Nyt sitten mietinkin, et turhaa en taidakaan sitä ottaa, voinhan sitten sillä rahalla ostaa jotain kivaa, tai pistää jemmaan, kun pitäis se stokke merkkien sänky ostaa, kait kaikilla herkuilla. Huutiksesta oon katellut kanssa, kun meille kelpaa myös käytetty tavara. Ja yx stokken tuoli myös... Vanhinkin kun vielä istuu siinä, meillä njotenkin niin korkea pöytä muka ;)

Ei siis olla hankittu oikeastaa vielä mitään, yhden bodin ja puolipotkarit ostin uutena ja nekin makso alle 2e. Vaatteita kun olis tallella kahdelta tytältä ja kun kerta tyttöä on veikattu, niin eipä taida niitä uusiakaan tartteta...
Hoitopöytää ollaan mietitty, kun meillä ikean halppis ja haluttais päästä eroon... Tarttisko kukaan??? On kyllä ihan uuden veronen, kun ei meillä tule käytettyä. On niin totuttu johonkin sohvan nurkkaan tai sängylle laittaan ja vaihtaa. :D

Siirrettiin meitin 1v tyttö jo nyt isoon sänkyyn. Meillä siis kerrossänky ja siihen on kakkoselle tehty komeet laitaviritelmät, niin pysyy kyllä tuokin siellä sujuvasti. Ja isoin nukkuu yläsängyssä ja kakkosella jatkettava ja kaikki samassa huoneessa lelujensa kanssa. Ahdasta tuntuu olevan, mutta hyvin tuntuu leikkivän ja tykkäävän ola huoneessaa.
Niin et yks ylimääräinen pinnasänkykin löytyis?!?!? Tarevetta???
Onhan meillä mahdolisuus ullakkoon laajentaa ja niin teemekin, kun ekalle tuo vanhin lähtee.

Meillä on muutoin juuri tuollainen koppaan laitettava pussukka, kun oli kuvan joku laittanut. Oli kyllä kiva talvella, villähaalari vaan alle ja hattu päässä niin lämpimänä kyllä pysyi neiti. Tämän takia en varmaan mitään pieniä haalareita erikseen hommaa. Onhan noita isompia tuossa sitten vaunuihin laitettavaksi.

Mutta jotain olen saanut, kaukalon. Gracon logigo s tai jotain. Se on mun miehen siskon, joten uskallettiin ottaa vastaan, tietää miten ovat käyttäneet tuota.

Tokihan nyt tekin ihan hirmuisasti kaikkea ostaa....

Itsellä oikeastaa kaikki ihan ok. Toisen jalan suonikohjut rajoittaa jonkin verran, kun ovat ajoittain niin kipeet, ettei käveleen pysty, mutta tukisukkia löytyy, ihan kunnolliset hankittuna 70e olis maksanut jos ite olis ostanut!!! :eek: Onneksi sain lähetteellä ilmaiseksi.
Välillä vähän väsyttä, kun yrittää kaikkee tehdä, mutta hyvin vielä pärjätty.
Joten kaikille jotka kärsii erilaisita vaivoista niin suuren suuri :hug: toivotaan et jaksatte loppun asti!!!!

Mutta nyt on pakko palata lasten riehumista paimentaa, ettei tule onnettomuuksia :whistle:

Jisse ja :xmas:
 
Heipat!
Enhän mä oo edes ajatellu et vauva tarvii haalaria tms. kun tuo esikko synty heinäkuun lopulla keskelle parhaimpia helteitä.. Pikkusen erilaista tulee oleen ku toinen syntyy just kaamoksen kynnyksellä.. Mut tuo lämpöpussi vaikuttaa kätevältä. Pitää kyllä melkein sellanen hommata. Ja käydä kattoon mitä haalareita esikolta on jäljellä, minkä kokoista ja minkälaista.. Yks muumin haalari sillä ainaki oli, mut sen muistan et se oli tosi kova, et en välttämättä ihan pikkuvauvalle sellasta halua.
Eihän täs oo enää ku 4 kk aikaa ;) Eipä se kait haittaa jos yhden lämpöpussin tilaan..
Vaunuihin mul on sit esikolta tallessa lampaantalja, makuupusseja ja fleecepeittoja. Niin ja semmonen oikein ylipaksu makuupussi jota norjassa käytetään.. Se on kyllä tosi lämmin, mut tosi työläs laittaa.. No eiköhän siihen harjaannu :) Esikolle taisin sitä kerran käyttää, mut onneks sain sen sillon ilmaiseksi kaverilta niin ei ole haitannu vaikka niin vähälle käytölle jäikin..
Pitäs se lähteä poitsun kans ulos. Vähän siel kyl satelee, mut eipä voi mitään...

Myräkkä ja keiju 22+6
 
Sanle: Pisti tuossa silmään, et olit käynyt Kajaanin lindexillä, niin ootkos Kajaanilainen? Itse oon Kajaanista niin heti vaan huomasin et ohoh!, muitakin on täältäpäin :)

Hankinnoista on ollut puhetta, meillä on esikolta pinnasänky ja joitakin vaatteita jäänyt. Paljon oon kyllä ostellut vaatteita lisää kirppareilta ja joitakin uusiakin. Myös autonistuin ostettiin uusi. Vielä sitteri pitäisi hankkia ja pinnikseen uusi patja. Ai niin, vaunut löysin edullisesti vähän aikaa sitten huuto.netistä.

Kelan paperit vein tänään, nyt odotellaan... :)
 
Piiiitkästä aikaa kirjottelen, en ookaa vissii ku kerran kirjottanu tänne aiemmin. Mulla siis LA 27.12. ja tulen synnyttämään TAYS:ssa. Viikkoja tällä hetkellä 20+3, eli taidan vetää pohjat koko porukasta melkeinpä :LOL: Liikkeet tuntuu mukavasti, välillä alivuokralainen potkii ku viimestä päivää ja tuntuu, etteikö se ikinä väsy :heart: Mutta en valita, pääasia että kaikki on kunnossa ja potkut tuntuu!

Mulla on se kela-käynti nlassa vasta myös vajaan parin viikon päästä, mutta eihän sillä asialla vielä mitään kiirettä ole. UÄ on vasta viikolla 24, saatiin valita halutaanko viikolle 20 vai 24 ja valittiin jälkimmäinen, vaikkei siinä kuulemma sen enempää mitään näy kuin tuolla viikolla 20.

Mitään hankintoja, vaunuja lukuun ottamatta, ei olla vielä tehty. Norjan-tädiltä saatiin lahjaks lampaantalja, mutta siinäpä kaikki. En oo vielä oikein nähny tarpeelliseks ostaa mitään, kun aikaa kuitenkin vielä on aika reilusti. Toki viimeset alennusmyynnit ois ihan hyvä käyttää hyödyks B) Vähän oon toki käyny jo kuolailemassa pieniä vaatteita. Mutta katotaan sitte joskus myöhemmin =)
 
Takhisis En oo Kajaanista, mutta Kainuusta kylläkin. Täältä pienimmästä pitäjästä :D Kajaanissa kyllä asuin välillä 4v mutta sitten muutettiin takas tänne kotikylään. Vatukka Tais olla kans Kajaanilainen, mut hänestä ei oo nyt vähään aikaan tainu kuulua mitään.
 
Pööpötti kiitos :)

Koivunkäpy sulla oli kyllä tosi kökkö neuvolatäti!! Eiks tommosest vois jo antaa hiukan palautetta..? Ainakin sille tavalliselle neuv.tädille mainita? Mrr!

Mulla edelleen nuhaa ja raskasta olotilaa :( Nyt vielä esikoinen sairastui yöllä, sillä on kuumetta ja räkä valuu... Neuvolassa vaan käskivät tarkkailla, ja että normaalilta flunssalta kuulostaa. Luotamme siihen sitten...

POKS 24!
 

Yhteistyössä