***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Toppapukua olen yrittänyt metsästää sellaista pussukkamallista. Ei se parikuinen mun mielestä vielä varsinaista pukua tarvitse. Tyttö syntyi maaliskuussa ja äippäpakkauksen puku (68 cm) meni sitten seuraavana vuonna.

Jee, onpas töissä olo rentoa siihen verrattuna, että hoitaa lasta kotona. Ehtii ihan kuulla omatkin ajatukset ja syödä rauhassa.

Muuten, selvittelin kelalta tuota isyysloman pidennystä, ja jos lakialoite menee läpi, niin kannattaa pitää isyyslomat vasta tammikuusta alkaen, ne on silloin 5 viikkoa kun joulukuussa vain 3 viikkoa.

Bellona raskausviikoista sekaisin
 
Hoitotasosta... Se on se halvin mahdollinen ikeasta ostettu. Puunväriset ne kehykset ja valkoista jotain levyä ne pohjat..

Pinniksestä... se on valkoinen, kolmee tasoon saa laskettua pohjan, kaksi keskipinnistä lähte irti, et voi itse tulla pois sitten isona. Vaikka kolmella ollut, niin eipä ole paljon kolhiintunut matkalla. Siihen on patjakin.

Olis myös sellainen verhotankohässäkkä. mä pidin esikolla sitä, ja sen koommin en ole käyttänyt... oli meille jotenkin hölmö.....

Et jos jotain tuollaiset kiinnostaa niin täällä olis halvalla pois vietäväksi..

Tampereen lähistöllä asutaan..

JIsse
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellona:
Muuten, selvittelin kelalta tuota isyysloman pidennystä, ja jos lakialoite menee läpi, niin kannattaa pitää isyyslomat vasta tammikuusta alkaen, ne on silloin 5 viikkoa kun joulukuussa vain 3 viikkoa.
Niinhän se taitas olla mutta kun miehen on melkeen pakko olla esikoista hoitamassa kotona sillon kun minä oon laitoksella niin ei taida meillä onnistua. Tosin jos sattus syntymään ajallaan niin mun sisko ois luultavammin jo joululomalla ja vois kattoa poikaa kun mies töissä tai sit miehen äiti, joka ei muuten kyllä ois eka valinta :/
 
Käyn nyt sitten vain ilmoittautumassa täällä.
Kävin siellä rakenneultrassa Femedassa ja
TÄMÄ VAUVA ON TERVE SEN MUKAAN :heart:

lapsivesipunktio tuloksethan saimme jo 13.7. ja kromosomit olivat terveen TYTTÖ-vauvan. :heart: eli äidin vaisto sukupuolesta osui nappiin.

Olen nyt kertonut lähipiirille ja helpottaa vähän.

Poistun nyt tuonne "omaan" piiriini eli tammikuisiin.

Kaikkea hyvää teille kaikille :flower:

TYLSÄ PISTIN ja rv 20 neiti-P
 
Heippa!

Tervetuloa munkin puolesta uusille! :) Mummolassa ollaan oltu pari päivää ja pikku mies viihtyisi vaan ulkona koko ajan satoi tai paistoi...

Niin ja kun joku taas taisi valittaa että oli kadottanut tekstinsä niin heti perään ctrl z ja pitäisi tulla teksti takaisin.

Meillä kanssa hankinnat on aika minimissään, kun periaatteessa on jo kaikki pojalle. Esikoiselle mies oli käynyt hakemassa jatkettavan sängyn patjoineen, että saadaan pinnasänky sitten vauvan käyttöön. Toppahaalaria en vielä ole miettinyt, kun meillä on 68senttinen reiman vauvahaalari jonka saa vähän niinkun pussiksi, mutta tosi isohan se on jos tulee samankokoinen vauva kuin tuo esikoinen. Sopi meillä vielä hyvin viime syksynä ja alkutalvesta, kun tuo pikkumies on syntynyt maaliskuussa. Tietysti joku vähän pienempi voisi olla kätevämpi.

Pientä nuhan poikasta ilmassa, sekä itsellä että pienellä miehellä, mutta ei kuumetta eikä oikein muitakaan oireita kun yskää ja vuotava nenä joten taitaa johtua vaan tästä hieman erilaisesta ilmasta.

Saini ja tintti, myöskin pihalla raskausviikoista
 
Ihania uutisia Tylsä pistin! :heart: Leppoisaa loppuodotusta! ;)


Täällä ultrassa käyty, ja laskettuaika siirtyi 22.12. saakka! Menkkojen mukaan olis 10.12., mutta vauva oli jo np-ultrassa viikon pienempi, ja nyt jopa 12 päivää pienempi niin laskettuaika siirtyi.. Jotensakin luotan enempi tuohon menkkojen mukaan laskettuun, mutta voinpa olla myös väärässä, kuka tietää ;) Eli meidän joulu luultavasti vietetään sitten laitoksella :D

Sukupuolta täällä ei aleta rakenneuä:ssä katsomaan, joten jännityksessä elellään vielä 10 viikkoa, kun loppuraskauden ultrassa sukupuoli kerrotaan jos vauva on yhteistyöhaluinen. :)

Upp3 ja masukki 21+1
 
Haalariasiaan piti kommentoida myös. Mekin monen muun tapaan aiotaan tuommoinen lämpöpussi hommata. Luultavasti sen avuin yritetään pärjätä myös vaunuilut, vai onnistuuko se, kertokaan aiemmin lämpöpussia käyttäneet??
 
Sanle: Lindexissä täällä Oulussa ei ollu kuin yksi rekillinen alevaatteita vauvoille ja nekin lähes kaikki tytöille.
Hankala siitä oli mitään muuta löytää kuin se nallehaalari, kun joutuu hankkimaan unisex-vaatteita meidän pienelle.

 
Täällä yksi uusi esikoistaan odottava! Laskettu aika on 23.12. :heart: Rakenneultrassa käytii just pari päivää sitten ja näyttäis et poikaa odotetaan. Tää on paras joululahja mitä voi toivoa!!

Olikin aika mielenkiintoinen uutinen tuo isyysloman pidennys. En ollut sellaisesta kuullutkaan! Jaksatte tosi ahkerasti kirjoitella täällä. =)

emmi rv 21
 
Margaret jaksuja ja parenemista!! Täälläkin meinaa lenssu edelleen nostaa päätään jos vähänin touhuan enemmän. Ärsyttävää! :kieh:

Tässä kun koneella istuskelin ja kirjoittelin isyyspakkaukseen ohjelappusta, ihan pelästyin että miks mulla toinen jalka kastuu. No, toisesta rinnasta tippuu nestettä! Ai että nyt jo jotain esimaitoa?? :D
 
Hei vain ja hellät on tunteet!

Olenkin tonne jonnekin alku pinoihin joskus kirjotellut, mutta sen jälkeen unohtanut itseni. En siis kovin ahkeraan ole pinoa mulkoillut, mutta jospa nyt sitten, kun tämän olemassa olon ihan oikeasti huomasin....:)
Elikkäs, LA olisi 21.12, ja esikoista odotellaan. Tänään olisikin rakenneultra aamupäivällä ja nyt jännittää..... kovasti jännittääkin..
Mulla ei ole kumpikaan olo, ei tyttö eikä poika. Ei mulla silti ole yhtään vauva olo muutenkaan... :ashamed: Tätä vaan niin kauan on unelmoitu ja tekemällä tehty ja nyt kun se on totta, en sitä vieläkään todeksi usko.. Sitten ehkä kun nyytti on turvallisesti sylissä.. :heart: ja voi syynä toki olla tämä iän ikuinen pessimistisyys...en vaan jotenkin uskalla iloita vielä... tänään tosin voi taas olla eri ääni kellossa kun vavvan tuolla näkee... :)
Mä olen niin hömppä, etten ole vauvalle vielä uskaltanut ostaa valmiiksi oikeastaan mitään... muutaman paidan ehkäpä ja miettinyt kyllä kaikenlaista...:)

Mitenkäs teillä, onko teillä ollut ihan selvästi jompikumpi olo ? Tyttö tai poika ?
 
Myräkkä, Kyllä minä olin kirjoittelemassa heinäkuisissa 2008, ja silloin saatiin meidän tyttömme, joka siis täytti juurikin tuon vuoden!!! En vain jaksanut kirjoitella enää sen jälkeen, kun se synnytys ei sitten mennytkään ihan niinkuin piti.... Nyt tässä mietinkin, et pitäisikö mennä puhumaan jollekin sinne synnärille, kun välillä kourasee masusta, kun ajattelee tulevaa synnytystä... :ashamed:
Taidan jättää kertomatta sen koommin... ettei muut saa paniikkia....


Kaupassa jo käyty ja poitsu tarhaan viety, nuorin otti jo aamupäivätirsat, tai siis nukku yhä... oli taas aikas kaaos yö... Ei vieläkään nuku öitään heräämättä...
Lähdetään maalle marjaan, kun 12 haen pojun pois päikystä, saapi sitten mehvaa ja marjojakin pakkaseen naposteltavaksi talven varalle...

Mutta täytyy kähtöö hommiin...
Päivänjatkoja kaikille :wave:

Jisse
 
Huomenta!
Flunssasta pikku hiljaa parantumassa :snotty: Kuumetta ei ollut mutta aivan todella kauhea räkätauti, kurkku kipeä, nenä tukossa ja suu kuivu koko ajan. Mummo oli parina päivänä hoitamassa lapsia ja pihalla heidän kanssaan niin sain levättyä. =)

Selkä on välillä kipeä mutta se ei ole kuitenkaan niin pahaa kipua kuin mitä minulla on reisissä! Aikaisemmin ei ole tällaista kipua ollut ja tää on niin inhottavan tuntunen et ei välillä pysty kävelemään.

Ens viikolla ois neuvola jossa sitten täytetään ne kelan paperit. Mielenkiinnolla odotan että miten päättäävät sitten sen että mitä rahaa saan näistä kahdesta, kun vauvasta saan ä.pvärahaa niin minun mielestäni minun pitäisi saada se hoitaraha 60e kummastakin alle kouluikäisestä lapsesta. Ja näin Kelan sivuillakin lukee, mutta siskoni ei ollut saanut kun heille kolmas syntyi niin esikoisesta mitään rahaa. Saas nyt nähä...

Ens kuussa pitäis olla sen ylimääräisen ultran, jossa kaikesta huolimatta tarkkaillaan vauvan kokoa vaikka oli ok viimeksi. Se ensimmäinen pihtisynnytys vaikuttaa tähän.

Haalareista, meillä on kaksi haalaria, toinen on 62cm ja toinen 68cm. Suurin osa pojan vaatteista on tallella, ja sain vielä lisää vauvavaatetta.

Nyt taitaa olla kinastelu meneillään tuolla, joten poistun :wave:

nedee ja vauveli ehkä tänään 25 POKS POKS
 
Moimoi kaikille!! :wave: :wave:

Me oltiin tyttöjen kans eilen mun vapaapäivän kunniaksi kaupungilla shoppailemassa. =) On se vaan rentouttavaa aina. :xmas:
Illalla olin siskon luona, joka leikkas ja värjäs mun hiukset. Siskoni opiskelee viimestä vuotta parturi-kampaajaksi..

Toppahaalarista Mä sain päähänpinttymän, että haluan ruskean haalarin vauvalle, ja kävinkin eilen varaamassa sellaisen. :heart: 56cm taidan ottaa.. Kuopus on syntynyt lokakuun lopussa ja hänellä oli 62cm toppahaalari joka mahtui koko talven ihan hyvin.

Meillä on Muuramen hoitotaso, joka tulee saman merkin lipaston päälle.
Ja sänkynä on aluksi rottinkinen vauvansänky.
Pinniksestä en vielä tiedä, esikoisen vanha pinnis on vielä tallessa, mutta se on niin ISO (ovaalinen muotoinen, vie paljon tilaa) että se tuskin mahtuu tuonne meidän makkariin..

Eilen täyttelin nuo äippärahahakemukset. :kieh: Ja soittelin miljoonaan paikkaan, mistä saan mun palkkatiedot.. Meillä on niin kiva palkkatoimisto, ettei sinne SAA soittaa, kun niillä on kuulemma muutakin tekemistä kuin vastailla puhelimeen. :eek: JEPJEP!

Aamukahvia vielä nassuun! :p


Miracles ja Tyyne 25+4 :heart:
 
Olen kyllä luvattoman surkea palstailija... :ashamed: Jospa nyt kun siihen laskettuun aikaan on enää 4 kk ja 1 pv ( jaiks! ) alkaisi vähän aktivoitua. Usein näitä juttuja olen lukenut mutta kirjoittanut olen kai kerran No, onhan tässä vielä aikaa päästä vauhtiin ja vaihtamaan kuulumisia =) ja nyt kun on töissä, niin on koko ajan kätevästi koneen äärellä

Täällä kaikki tuntuvat olevan niin valveutuneita äippäraha - vaunu yms. asioissa ja ite oon ihan pihalla kaikesta :/ . En oo vielä ees kauheesti jaksanut aktivoitua minkään suhteen, mutta kai se kohta olis pakko. Kun on esikoinen kyseessä niin kaikki on niin kovin uutta ja outoa. Pitää lukea tarkemmin kaikki elokuiset tekstit ja palata paremmalla ajalla... töissä on onneksi hiljaista :kieh: .

Killi ja Topi 22+3
 
Hei Linneja Mulla alkoi tulla sellanen poika olo. Näin muutaman kerran untakin siitä että hoidan poikaa kotona. Ja poikaahan se kätilö veikkasi. Hassua mistä sellainen tunne tulee.. Tosin oma äitini sanoi että oli ihan varma saavansa pojan kun mua odotti. Mun työnimi taisi olla Pate. =)

Tunnetko vielä vauvan liikkeet? Voi olla että sullakin alkaa se vauva olo vahvistua kun masun asukki alkaa muistutella itsestään ahkerammin. =)

emmi 21+1 :heart:
 
Killi12 elä huoli, mie oon kans esikoisen odottaja ja ihan pihalla äitiysraha ja -loma asioista ym. Vaunut kyl on hankittuna ja niiden suhteen tietävämpi mut noi edellämainitut jutut vielä ihan hepreaa :D
Kylläpä ne selviää ajallaan!

Ja tervetuloa vain kaikille uusille :)
 
tervetuloa uusille :wave:

mie kävin eilen "lisäkäynnillä" äippäpolilla.. sokereiden takia.. niissä kun heittelee ainakin aamu arvot ihan järestään..

mie jo luulin että tökkäävät insuliini kyniä mukaan mutta ei sentään..

lekuri oli sitä mieltä että jämpti rd dietti nyt kaks viikkoa ja sitten kontrolli.. jos vielä heittää niiin sitten aloitan pitkäkestoista insuliinia ainakin kahden piston verran..

ihan hyvä jos onnistuis ilman insuliinia..

Dare ja nisu 22+3

 
Heippa kaikille!
Vein pojan hoitoon tuossa ennen 9ää ja nyt juuri itse heräsin. Kymmenen maissa menin päiväunille, klo 11 haräsin ihan paniikissa ja juoksin ympäri yläkertaa, poikaa huutelin. Ja vasta se paniikki iski kun huomasin että portti alakertaan on auki; MIHIN SE POIKA ON KARANNU!! |O Kunnes tajusin että vastahan mä itse vein hänet hoitoon, tampio :headwall: Ei muuta ku takasin sänkyyn ja unta palloon :D

Olen nyt potenut niin huonoa omaa tuntoa kun en jaksa pojan kanssa juuri mitään touhuilla. No synttärilahjaksi se sai sellaisen työkaluseinän (mihin voi ruuvailla yms.) niin siinä ruukaan hänen vieressään istua kaverina. Ja ulkona tietty ollaan, mut ei musta mitään hiekkakakkuja ole väsäämään. Eilen poikaa niin huvitti ku istuin hänen kaivinkoneensa päälle; äiti minun kaivinkoneella ajaa :)

Mehän ollaan kaksikielinen perhe; isä puhuu pojalle suomea ja minä äidinkieltäni saamea. Ja vaikka en koskaan ole pojalle suomea puhunu, ei hän suostu kuin suomea puhumaan. Jotkut sanat saameksi tulee ja ehkä jopa kokonainen lause, mutta suomea pääsääntöisesti. Mutta eipä kai se auta, periksi ei anneta. Nyt kun toinenkin tulee, niin jospa saamenkieli olis sit vahvempi meidän perheessä; tai sitten ei..

Mulla ei ole yhtään tyttö- eikä poikaoloa. Ei mulla tosin ollu esikonkaan aikana. Mutta eilen iski päälle aivan hillitön vauvakuume! :D Ajattelin, etten millään malta odottaa joulukuuhun asti.. Teki mieli ruveta laittamaan kaikki valmiiksi ja voi, kun olis jo oma käärö sylissä :heart: Onneksi se kuitenkin on jo tilauksessa, ettei siinä enää niin kauaa mene ;)

Tänään ollu nuo liitokset taas tosi kipeinä. Tai sen aikaa mitä hereillä oon ollu :ashamed: Housuja en saa jalkaan muuta kuin istualteen. Oikeaa jalkaa ei voi 20cm enempää maasta nostaa, tekee niin kipeää.. Ja koko ajan sattuu tuonne oikeaan nivuseen.. Panadol ei auta, sitä otin joskus päänsärkyyn; päänsärky lähti mut tuo kipu ei hellittäny yhtään. Tiiä oikein mitä pitäs tehdä..

Hei tänäänhän poksuu, ihanaa :)
Myräkkä ja keiju 23+0

Ps. upp et sä voi tehdä näin!! Mä oon aina luntannu sulta et onhan mun viikot oikein (ku oli sama la) Nythän mä meen ihan vallan sekasin ku sulla tippu viikot noin mahdoton.. ;)
 

Yhteistyössä