***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Nedee Multa on iteltä kerran leikattu luomirakkula silmäpolilla. Oli jo monen monta kuukautta kerinnyt semmoinen kova patti silmäluomessa olemaan. Ei ollut kipeä ja varsinaisesti tulehtunut, mutta jostain syystä se märkä oli koteloitunut sinne rakkulan sisälle. Tosin olin sillon jo yläasteikäinen niin ihan paikallispuudutuksessa sen tekivät. Ei ollut kovin pitkä kestoinen homma ja parani nopeasti, eikä ole sen jälkeen onneksi uusinut. Tietty pienelle aina inhottavampi ja työläämpi kun pitää nukuttaa.

Me käytiin tänään Ikealla äidin kanssa. Meni koko päivä kun meiltä kestää n.3.5h ajaa sinne ja toinen mokoma takasin. Haaparannassa siis käytiin. Ihan mukavasti löytyi kohta valmistuvaan taloon tavaraa. Nojatuoli, verhotankoja, pojan huoneeseen säilytysarkku, pieni pöytä ja tuoleja, matto, lamppuja jne. Oli se näky kun kahteen pekkaan äidin kans työnnettiin kahta täyteen tupattua kärryä kassoille, ja kyydissä siis mm. se yks nojatuoli. Hieman oli taiteilemista :) Vauvalle sain ostettua sen hoitotasonkin. Päädyin sitten ihan ostamaan sen lipaston irrotettavalla hoitotasolla.

Jeps, mutta nyt pojan kanssa saunaan ja iltapalalle.

Sanle ja tonttu 21+2
 
Rakenneultrassa ja samalla 4d ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin ja sukupuolikin saatiin selville, näkyi erittäin selvästi.. :) Poika olisi tulossa.. :heart: Painoarvio oli 350g ja rv.20+1.
Mies oli selvästi tyytyväinen kun saadaan tasoitusta tähän "akka valtaan", kun ennestään kaksi tyttöä on.
 
Elayne sama kauppa, sama myyjä :LOL:

Isännän kanssa revettiin ihan totaalisesti tälle sun jutulle.. :LOL: Mutta toisaalta, ei voi olla totta. Että muutkin saa sitten samanlaista palvelua :(

Joo, tähän asti mekin ollaan kieltämättä saatu sieltä aina kaikkein parhaat tarjoukset. Mutta nyt alkaa kyllä mennä yli hilseen jo tuo "asiakaspalvelu".

Nyt sain kyllä Oulusta mielestäni hyvän tarjouksen niistä Mondialeista (700e, ja hoitolaukku mukana). En tiedä myiskö Asunmaa siten halvemmalla (hintaa niistä ei tietenkään suostunut sanomaan), mutta jos se ei sitä mallia tilaa niin ei sitten... Jos päädyn edgeen, niin sen varmaankin otan täältä.

Mihin hintaan sait ne edget? Ja mikä väri? Saako udella :D
 
Tintukka76!!! Niin repeilin minäkin sun jutulle, ajattelin ettei tämä voi olla totta!!

Siis tein loppujen lopuksi vähän isomman ostos reissun kyseiseen liikkeeseen... :whistle: Eli kauppaan kuului; Edget, classic-rungolla ja 09 Pro Java- värityksellä, sopiva hoitolaukku, lämpöpussi, rengassuojat, Oran sänky, siihen patja + muut, hoitopöytä+ alusta, Brion primo- turvakaukalo jalustalla, Brion sitteri.. Joo siinä tais olla kaikki. Hintaa paketilla 1000?!!!!! |O Minusta todellakin edullinen!

Kerroppas sitten kuulumisia jos päädyt Edgeihin. Mielenkiintoista kuulla millä hinnalla sulle myy, jos myy!!! :LOL:
 
Elayne vaikuttaa tosi edulliselta paketilta!

En nyt enää muista tarkkaan mitä se myyjä sanoi meille hinnaksi noille -09 värillisille edgeille ja tuolla rungolla. Varmaan jotain 700 e tietämissä? En muista hintoja kun kysyttiin niitä molemmille rungoille ja vuosimalleille. Ja tinkaamaan ei vielä alettu eikä kysytty kunnon tarjousta. Vähän haisteltiin vaan hintatuulia... Ja isäntä niitä hintoja enemmänkin kyseli, minä tyydyin lullaamaan rattaita pitkin käytävää :D

Mutta kuinka sait ostettua classic-rungolla. Miten se ei myynyt sulle sitä ehdottomasti parempaa ja toimivampaa ja paremman näköistä (siis hänen mielestään) sport-runkoa :D Se kun oli niin suuri ihme että itse en siitä sport-rungosta pitänyt, kun KAIKKIHAN sen ostaa! Juu...
 
Tintukka ja Elaine: kuulostaapa tosi "mukavalta" myyjältä. :| Meijän lastentarvikkeen myyjä on ihan ok ja siltä saa aina hyvät alet, mutta kyllähän se aina kehuu sitä mitä yrittää saada kaupattua. Ja tietty etunenässä on aina noi niiden omat maahantuonnit eli emmaljunga, Graco ja Hts. Mä kävin aikasemmin niitä tuplia kattomassa ja sillon se yritti tyrkyttää jotain Emman halpis tarjouskärryjä jotka oli ihan hirveen huterat. huomasin sitten siellä Emmaljungan tuplat jotka oli tarjouksessa niin totesi vaan että kalliit ne on silti. Jäi kuitenkin mieltä vaivaamaan ne -40% alessa olleet emmaljungat ja soitin sit perään niistä ja varasin ja kävin seuraavana päivänä hakemassa pois. Sittenhän se kehui ne maasta taivaaseen ja ne tarjous emmat oli sitten ihan hanurista. Meillä on muuten yksöisvaunuina kans noi Emmaljungan duo edget sport rungolla. Me kyllä ostettiin ne -07 kesällä ruotsin puolelta Haaparannasta, saatiin hintaan 530e. Ihan perusmustat ovat väriltään ja sehän on edelleen mallistossa joten ei sinänsä oo vanhaa väriä vieläkään. Oon kyllä tykännyt tuosta heittoaisasta, varsinkin siinä vaiheessa kun ratasosaan siirryttiin niin sai kävelyllä aina kätevästi lapsen suojaan tuulelta ja auringolta ja sitten kun aina nukahti niin tykkäsin kääntää itteeni päin lapsen. Painavathan ne on, painavammat kuin classic runkoiset. mun serkulla on classicilla ja se kyllä kehui noita meijän vaunuja että ovat jämäkämmät kuin heidän vaunut. Mutta tosiaan jos ei siitä heittoaisasta välitä niin sitten kyllä kannattaa laittaa classicit. Mun yks kaveri osti noi Mondialit kans ruotsin puolelta, mutta he saivat vaihdettua niihin sen Sport rungon. Eli nyt heillä on koppana mondialin valkonahkainen ja runkona edgen sport. Maksoivat niistä n.600e.
 
Sunnuntaita.
Miten kamalia yöt ovatkaan olleet nyt. Kylkeä ei voi kääntää kun tuntuu että liitokset repeää.. Lisäksi supistelee tosi kipeästi öisin, ja päivisinkin enemmän kuin aikoihin. Pitäis varmaan soittaa lääkärille aikaa jos katselis taas kohdunkaulan tilannetta.

Eilen oltiin norjan kautokeinossa vesicross kisoissa, kesän viimeisissä; luojan kiitos ;)

Myräkkä ja keiju 23+3
 
Sunnuntaiaamua.

Minua on purrut unikärpänen, ei millään jaksaisi aamulla nousta ylös. Kauhulla odotan tiistain aamuvuoroa, kun iltavuorossa olen vielä edellisen illan. Ehkä sitä jaksaa, kun on pakko. Ja kai sitä vielä pitää nauttia, kun voi nousta melkein oman rytmin mukaan ylös :).

Mä repeilin lukiessani tintukan ja elaynen juttuja. Miten voi olla tuollaisia myyjiä :D. Minä en ole täällä lastentarvikeliikkeissä juuri käynyt kuin kääntymässä. Toisessa myyjät istuivat koko ajan tiskin takana ja toisessa kyllä tultiin kysymään, voiko olla avuksi, mutten halunnut mitään ostaa silloin vielä. Ja kun en ole uutena juuri mitään isompaa hankkinut, niin ei ole ollut tarvetta liikkeissä pyöriä.

Mies makaa lattialla ja katsoo lastenohjelmia. Miten minusta tuntuu, että kun itse olen lastenohjelmia katsonut, niin ne oli kivempia. Vai kultaako aika muistot?
 
Meille tulee Duo Edget Classic rungolla. Vaunujen väri Pink Check, tosin sillä varauksella otettiin, että saadaan väriä vaihtaa jos siltä alkaa tuntumaan, mutta kun nyt tuo tyttöveikkaus saatiin niin pysyvät pink checkinä. Jos ei oltais Classic runkoa saatu, en ois noita vaunuja edes ottanut.

Mulla kans tuntuu melkoisen ikävältä alapäässä, kun yöllä kääntyy kyljeltä toisella, pitää toooosi hitaasti asentoa vaihtaa. No ajatellaan positiivisesti eihän tässä oo enää jäljellä kuin noin 4kk :LOL:
 
Ainiin, pööpötille piti tuosta vakuutuksesta kommentoida. Me otettiin vakuutus pohjolasta ja itsellänikin on tuota ylipainoa reippaasti, niin ei se ainakaan meillä estänyt vakuutuksen ottamista eli saatiin vakuutus.
 
Täälä kans toi lastentarvike liike missä yleensä käyn on myyjät sellaisia että koittaavat tuputtaa sitä kalleinta. tosin ei mulle enää, tietäävät ettei siitä ole hyötyä, ostan tasan sen mistä tykkään :ashamed:
Täälä liitosket huutaa hoosiannaa ja päätä särkee. ah kuinka ihanaa. ja yöllä veti taas suonta niin kivasti nilkasta että kipeenä koko nilkka.
 
Tännekkin välistä kuulumisia :)
Rakenneultras käyty ja kaikki oli kunnossa ja vilkas vauva siel oli, poikalupaus saatiin :)
Sitten lopuviikolla kävin supistusten takia kontrollissa niin vitsillä kysäisin ultrauksen aikana että vieläkös se on pojalla vehkeet tallella ensin sanoi lääkäri että "joo täällä nämä näkyy olevan" mutta hetken päästä huudahtikin että "eipäs ollutkaan, se oli napanuoran mutka" (vauva oli ihan täysin haaroväli levällään kameralle) Sitten hetken päästä tokaisi että "elkäähän niitä rekka-autoja menkö ostelemaan" eli pieni tyttövihjaus saatiin sitten sieltä :D voij voij että kiinnostais tietää... Mut pääasia et kaikki kunnossa ja vilkas vauva :) myllertää minkä ehtii :)

Löydettiin vaunutkin vauvalle, pitäis vaan tilata, ensin haaveilin Brion Combeja (oli tarjouksessa 499) mutta sit löyty noista f7-vaunuista niin ihania kuoseja eikä käytännöllistä eroa oikein ole joten sellaset tilataan :) ja halvemmatkin, maksaa oliko se 329 niillä paremmilla pyörillä :)

Liitos kipuja löytyy ja on aivan järkyttävät tuskat, joten grammasta panadolia välillä pakko napsia että helpottais edes hiukan... Mulla kun ennen raskautta ollut semmosia hevoskuureja että panadolit tuntuu ihan karkilta :S

Kalusteetkin alkaa olemaan vauvalle hyvin valmiina kun saatiin ilmaseksi sellanen ihana hoitopöytä ja esikoisen vanha pinnis kunnostetaan ja vaatteita on enemmän ku tarpeeksi :D Enää sitteri ostettavana (ostan kunhan saan äippäavustuksen ni värinäsitterin) ja vaunut jotka tilataan kuhan on sen verta "ylimääräistä" ja kaksosten rattaat (Emma) saatiin isännän kaverilta :)
 
tiiätkö muuten VATUKKA, meille tuli matkahuollon kautta viime viikolla Firkonin F7 mallin yhdistelmät ja aivan ihanat ovat :heart: :) . Aikaisemmin meillä ollut tytöillä käytössä Brion vaunut, tosin 2000-luvun alkupuolen mallia ja eivät kyllä mielestäni nämä f7 vaunut huonommilta tunnu, vaikka hintaero on jonkinmoinen.
Itseasiassa nämä f7:t tuntuu paljon paremmilta, tosi paljon tulee kaikkea mukaan, kuten hoitolaukku ja sadesuoja ja muutenkin tosi hyvin varustellut.
Mie tilasin ne vaaleanlime/pallokuviolliset, aivan ihanat vaunut ja tosiaankin erotutaan tuolla maantiellä väriläisläiskänä.
Tilasin ja maksoin vaunut maanantaina ja vaunut olivat meillä jo keskiviikkona, nopeaa palvelua.

Jessie + nappula 20+5
 
Heippa mammat! :wave:

Ihania rakenneultrakuulumisia tullut, onnea niitä saaneille! :)

Myräkkä, no höh, koita jaksaa, ehkä ne kohta helpottaa edes vähän. :hug:

kattiinan piti varmaan kommentoida jollekin muulle vakuutuksesta, me otettiin jo alkukesästä Tapiolasta. :D Olen ihan samaa miletä lastenohjelmista, joskus silloin oli paaaljon kivempia. No, ehkä aika tosiaan kultaa muistot, mutta missä on pieni TaoTao, Maija Mehiläinen jne.??? :)

Musta kanssa tuntuu ettei parasetamol aina tepsi, yritän rajoittaa sen käyttöä siihen kun on pakko. Että auttais vielä loppuraskaudestakin edes vähän.

Lähden tekemään kantarelli-sipulikeittoa, mies valittelee tuolta jo nälkäänsä. :D

Ja poks poks!

Pööpötti ja Masukki 24+0 :heart:
 
Pööpötti Miten lie silmä harittanut sitten, pitääkin mennä katsomaan kelle kommentti oikeasti oli :ashamed: . No, ehkä tällaiset haritukset sallittakoon. Ihana kun muistutit taotaosta, äiti oli nauhottanut monta kasetillista taotaota ja tuijotettiin veljen kanssa sitä jatkuvasti.

Iltahuki takana ja vielä yksi edessä. Sitten aamu ja pääsee suuntaamaan äidin ruokapatojen ääreen ja mummon kahvipöydän herkkuja nauttimaan sekä ihastelemaan serkkutyttöä :heart:

Muoks. anskuuuulle olin vakuutus-kommentin tarkoittanut. Mitenkähän olin noin kieroon katsonut :D.
 
MEiltä löytyy dvd taotaota, juniorilta ainakin tuli maija mehiläinen, ja kakkoselta tule alfred j.kvak oliko sunnuntaina ja uusinta perjantaina? Maija ja alfred on meillä pop.

Täällä alko sataa kesken mun herukan poiminnan, no ehdin mää n.8l kerätä mikä onki ihan sopivasti kahteen maijalliseen sekamehua..
Kaveri saa kerätä minkä kerää, loput varmaan jääki sit karhuille/linnuille.. :LOL:
 
Joo ja luulis, että se vakuutusyhtiön tätikin ois jotain sanonut, jos Pohjola ei myöntäisi vakuutusta "isoille naisille". Ja näkeehän ne neuvolakortista, ettei mitään ongelmia ole ollut koko raskauden aikana.

Subilta tulee Maija Mehiläinen, Myyrä, Smurffit, näitä tykkäsin ite pienenä katsella, ja TV2 tulee tosiaan Alfred J Kwak, alkoi muutama viikko sitten, ei muuta kuin tallentamaan niitä boksille, jos vaan pystyy.

Vielä ois 34 herätystä töihin, sitten alkaa loma, ei haittaa enää yhtään, kun pidin vaan 2 vkoa kesälomaa nyt ja loput jätin pidettäväksi ennen. En halunnut varhennettuna aloittaa, kun saan suht hyvät äitiysrahat ja ekat 3kk vielä palkan töistä, niin saa sitten tuota parempaa rahaa vähän pidempään, tuntuu meinaan aika hurjalta pudotukselta sitten kun jää kotihoidontuelle. Ja töissä en kyllä olisi halunnut olla marraskuun alkuun asti, oishan tietty saikku ollut yks vaihtoehto, mut en mä ilman oikeesti hyvää syytä ois kehdannut mennä hakee saikku viimeisille työviikoille.

Viikon päästä olisi sokerirasitus, nyt jo ahistaa se... Toivottavasti se litku on edelleen saman makuista kuin esikon aikaan, niin sen saa suht helposti alas.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

ansku ja masu 23+3
 
Huomenta.
Olipa mahtava nukkua koko yö heräämättä kertaakaan.. Johtui varmaan siitä kun auttelin eilen miestä raksalla ja kantelin lautoja.. Ei ollut yhtään kipuja koko iltana, eikä siis tosiaan yölläkään..
Tosin näin kamalia unia että olin sairastunut sikaflunssaan.. Se oli aivan kamalaa, olin ihan paniikissa. Sen siitä saa, nyt oon muutaman päivän aika paljon asiaa miettiny, melkein lakkaamatta.. :( Tuskinpa se näin paljon mietityttäis jos ei olis raskaana.. Ja mä oon viel semmonen et mulla kyllä on kaikki taudit aina..

Vakuutuksesta. Mä otan tapiolasta sen kummemmin vertailematta. Meillä on kaikki muutki vakuutukset siellä. Täytyy autoa lähteä huoltamaan parin viikon, viimeistään kuukauden päästä Rovaniemelle, niin sitten käyn siellä konttorilla suoraan.
Esikon aikaan hommasin vakuutuksen puhelimitse, ja kun piti kopioida äitiyskortti, enkä löytäny siihen hätään muuta ku faksin jossa kopiokone, niin olihan se homma sitä kopioida. Helpompi käydä paikan päällä, jos siihen mahdollisuus..

Pitänee lähteä kauppaan ja ulkoileen pojan kans. Kun ei enää palomies Samia tuu juniorilta, liekkö otettu kokonaan ohjelmistosta pois..?

Myräkkä ja keiju 23+4
 
Heippa ja terveiset neuvolasta!

No joo, ei kyllä mitään uutta kerrottavaa. Kaikki oli ok. Hemog. oli kyllä laskenut mutta vielä se on normaali 125 tms. se tais olla. Juu eipä siellä tosiaan mitään kummallista, Kelan laput sain ja ajattelin vielä toistamiseen pyöräillä tänään keskustaan (käytiin pyörällä neuvolassa pojan kanssa) ja viedä ne Kelalle samalla kun käyn kippaamassa pojan kerhoon.

Mitään uusia vaivoja ei ole, tai no levottomat jalat vaivaa iltaisin mutta ei ne nukahtamista estä. Nyt on tullut uutena kuvioihin tää unettomuus. Eilenkin nukahdin alta aikayksikön ja heräsin kahden tunnin päästä klo 01.05 eikä uni tullut millään, ei vaikka mitä tein. Jospa tää olis kuitenkin ihan vaan tilapäistä ja menis ohi. Mulla on taipumusta näihin unettomuuskausiin mutta pitkiin aikoihin ei ole ollut. Nyt en tiedä kannattaisko nukkua päiväunet vai yrittää sinnitellä iltaan jos olis riittävän väsynyt ja unta riittäisi aamuun asti. En tiedä kumpiko olis järkevämpää.

Niistä Kelan papereista sen verran että mua vähän jänskättää että noinkohan menee läpi toi mun anomus palkkatulojen perusteella kun mun työsopimus loppu toukokuun loppuun. Ainakin Kelan sivujen laskuri antaa niillä tuloilla laskea mutta katsotaan. Kauhean kiva jos se määräytyykin sen ansiosidonnaisen päivärahan mukaan josta ei ole vielä edes päätöstä tullut vaikka kesäkuun alusta asti olen työtön ollut. Mutta ehkä se selviää, jospa siellä Kelan luukulla olis joku selväpäinen ihminen joka osais suoraa sanoa senkin asian.

Taidan mennä hörppäämään teetä, hetken päästä olis ruoka-aika ja yhdeltä sit poika meneekin kerhoon.

Raparperi ja Mötkylä 22+5

Ps. Piti tulla hehkuttamaan :D Päätös mun ansiosidonnaisesta päivärahasta on vihdoin tehty :D :D :D En ehtinyt odottaa kuin 10 vkoa :LOL:
 
Hei vaan!!

Siivooja käynyt jälleen laittamassa kodin siistiksi, kyllä taas kelpaa :D
Siivottiin tyttöjen kanssa sillävälin leikkimökki, ja sekin nyt kiiltää sitten :)

Nyt olis jo syöty ruokakin ja tunnin päästä sais hakee pojan päikystä ja sitten jälleen asioiden hoitamista.... Tupperi-tukussa käyntiä, muksutallissa jos hakis neidille hiven helpommat rattaat, brion race rattaat aattelin hakee. Menee pienempään tilaan ja on kevyemmät ku nuo brion isot kohmot... En tiedä pitäiskö ottaa ja myydä pois, ku tahtoisin niin uudet sitten tälle neloselle :saint:

Pakko ostaa muka jotain, ku tyttöä kerta on luvattu ja kaksi jo olis, niin kyllä on tavaraa tytölle niin paljon, ettei mitään tartte ostaa.... :( Mä kun olen sellainen shoppailiholisti, niin tekis mieli ostaa koko ajan jotain ja varsinkin lapsille...

Me otetaan vakuutus pohjolasta, kun siellä on kaikkien muiden ja kaikki muut vakuutukset paitti poika, ku se on otettu ifistä aikoinaan ja ku pojalla astma niin ei saa sitten siihen liittyviä korvauksia jos joskus tarttis....

Tajusin just et mun piti vaihtaa kukkiin multa, mut eikös sitä suositella keväällä vaihtaan??? Meneeköhän ressut sekaisin jos meen ne nyt vaihtaan??? :LOL: No joo... jos ny ainaskin sen osan taas vaihtais, ku sieniäkin jo kasvaa kavereina... Mistähän sekin johtuu???

Haluisin niin ommella kaikkea kivaa kaikille lapsukaisileni, mutta meitsiltä puuttuu kyl tuo aika... ei ole omaa aikaa oikeastaa ollenkaan, ja se ajoittain kyl harmittaa..

Torstaina olis neuvola, viikkoja taitaa olla 22+6 en taida kelan lappusia ihan vielä silloin saada??? No mut eipä silä kiire, katsoin kelan sivuilta, et äippäloma alkais 13.11 ja pakkaustakaan en ota.... Toivotaan et saan saman rahan ku edellisestäkin äippärahaksi, kun töissä en ole ollut välissä, ja viimeksi ainakin sain saman ku edellisestä... Toivotaan niin...

Jisse ja :xmas:
 
Tintukka Meillä autona sedan, niin sport-runkoiset eivät olisi mahtuneet kyytiin sitten millään! Tässä ehkäpä syy, ettei alkanut meille haukkumaan classic-runkoa, kun näki millä huristeltiin pihaan!? Myyntihenkinen ihminen sanoisin? :LOL:

Sanle Oi tuo valkonahkainen mondial on päiväunieni kohde, unelmieni vaunu! :D Mutta en uskaltanut sitä ostaa koska ajattelin, että aran värin vuoksi vaunut ovat kertakäyttökamaa.. Mitä ystäväsi ovat pitäneet? Miten puhdistus? Ja kuinka halvalla he olivatkaan ne saaneet.. Voih, jos saisin kerrottua miehelle, että jollain on hyviä kokemuksia kyseisestä ihanuudesta, saisin ehkäpä äijän suostuteltua, että vaihdettaisiin tuo meidän jo varaama vaunu tähän valkonahkaiseen!!!! :whistle:


No mutta hyvää odotusta kaikelle mammoille! Poistun (ainakin hetkeksi) tuonne "omieni" pariin!

Elayne ja :heart: 20+0
 
Jisse78 Kyllä sä jo kelan lippuset ja lappuset saat, 22 tasan on raja. Kukkiin suositellaa mullan vaihto keväällä, kun kasvukausi ei ole parhaimmillaan, mutta minusta ainakin pinta mullan voi vaihtaa huoletta, silloinhan koko kasvia ei tarvitse repiä ruukusta pois.

(.) Sokerirasituksen tuloksia soitin ja hyvät olivat: 4,8/6,2/4,8. Ei jatkotoimenpiteitä. En edes tiedä, mitä täällä on raja-arvoina, mutta eip tuolla väliä.

Nyt syömään ja sitten töitä kohden.
 
Onkohan siinä sokerirasitustestissä joku aikaraja millon se pitäis tehdä aikasintaan vai viimeistään? Mulle sanoi terkka jo heti ekalla neuvolakerralla että sit pitää käydä siellä sokerirasituksessa mutta nyt se ei sanonut asiasta mitään vaan lykkäs vaan kk päähän uuden neuvola-ajan. Silloin on viikkoja sit joku 26 jo.
 
Elayne En oo nyt ollut puheen heitä että mitä ovat tykänneet tuosta nahasta. Pari kk he ovat niillä tyttöä lykkineet. Hyvän näköiset vaunuthan ne on ja varmaan nahkaisena valkoinen on hieman helpompi kuin jos olisi ihan tavan kangasta. Mutta naarmut ja muuthan nahkaan jää aika helposti näkyviin.

Raparperitaivas Mulle terkka sanoi että joskus syksyllä se sokerirasitus. Minua niin ärsyttää mennä siihen. Mulla painoindeksi on 25.6 ja sehän pyöristetään 26 mikä on sokerirasituksen raja. Jos oisin kilon vähemmän painanu ekassa neuvolassa niin ei ois tarvinnu mennä ja mulla toi paino oli koholla sillon kun alkuraskausaika piti syödä koko ajan että pysyi paha olo loitolla. Tämän hetkisellä painolla siihen ei tarttis mennä kun paino on tipahtanut tuosta ekasta. Esikoinen painoi syntyessään 40+1 3320g joten ei mikään sokerivauva ollut ja en usko että tästä toisestakaan semmosta vaaraa on. Huomenna ois seuraava neuvola ja siellä on kesäloman tuuraaja. Pitää ton oman terkan kans jutella sitten kun siihen saan yhteyden että onko mun pakko käydä siinä kun kuitenkin noi bmi on niin rajalla.

Sanle ja tonttu 21+4
 

Yhteistyössä