Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Huh, tulihan se vatsatauti sitten meidänkin perheeseen! Nyt on sitten 3/4 sen sairastanut, mies kun oli viikonlopun reissussa, niin ei ole ainakaan vielä sitä saanut..Tarttuvaa sorttia joka tapauksessa, kun siirtyi jo mun vanhemmillekin, jotka kävivät tuomassa meille juomista, kun ei itse päästy kauppaan..

Raskausoireetkin on jäänyt tämän pahoinvoinnin alle, että ei tunnu yhtään kun olisi raskaana! :( Jos jotain positiivista, niin eipähän turvota enää..

Pari yötä on tullut valvottua vatsataudin takia ja silti en saa nukuttua..Liikaa pyörii kaikenlaisia ajatuksia, vähän taitaa olla stressiä. Tulinpahan sitten teidän kuulumisia lukemaan, kun en ole niitäkään ehtinyt käydä katsomassa! :(

Huomenna yritän päästä koneelle päivittämään listaa!
Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Kettula 5+6
 
tömpsis niin totta tuo sun kirjoittama viiminen kappale tuosta juomisesta! mä olin ennen tosi kova bilettämään, mut esikoisen odotusaikana kun piti olla 9kk juomatta niin sen jälkeen en oo enää kovin montaa kertaa juonu itteäni humalaan. se ei vaan enää kiinnosta mua ja vihaan sitä oloa seuraavana päivänä, kun väsyttää ja on ihan nuutunut, vaikka ei olis paljon edes ottanut. ja meillä varsinki kaveriporukassa epäillään mun aina olevan raskaana kun en juo.. tai ei ehkä enää, koska oon ollu nyt niin monta kertaa, mut silloin alkuun.. ja mulla on sitäpaitsi aina ollu ihan kivaakin selvinpäin! joten ehkäpä vetoon vaan työkavereille siihen, et mun ei tee mieli juoda ja "otan" vaan pari.. eli yritän saada tilattua alkoholitonta jossain baarissa sitten :) ehkä muut on niin kännissä ettei ne edes kiinnitä huomiota siihen mitä mä juon tai oon juomatta :) ehkä aiheutan tästäkin vaan turhaa stressiä itelleni ajattelemalla liikaa..

jen_ni 5+5

ps. miks aika menee näin hitaasti? tuntuu ettei viikot vaihdu ikinä.. :D
 
Hei kaikille :)

Jospa minäkin tulisin mukaan, laskettu aika olisi 6.12 :heart:

Noista sykerajoista, yli 150 sykkeet (pitkäkestoisesti) alentaa sikiön hapensaantia että se on ainakin turvallinen raja ja hetkellinen ylityskään ei haittaa tee. Ja jotenkin mä uskoisin että ihan näin alkuvaiheessa ei niinkään mutta sitten kun muutamia viikkoja mennään eteenpäin niin ehkä tällä on enemmän merkitystä. Tämä asia on tutkittu juttu, kertoi aikanaan mammajumppaa vetänyt fysioterapeutti.

Liikuntaa harrastan kovasti, pitkiä lenkkejä kävellen taikka juosten.

Toivottavasti teillä joilla vuotoa on ollut, kaikki olisi kuitenkin hyvin ja vuoto harmitonta:hug: Aina se säikäyttää kyllä.

Oireina täällä väsymys, järjetön turvotus ja vilutus. Kahvi tökkäsi heti alkumetreillä vaikka normaalisti voisin elää sillä :)

Plussatestin tein aikaa sitten, taisi viikkoja olla tuolloin vasta 3+2 :heart: Neuvolaa en ole vielä varannut, jospa ensi viikolla sitten.

mileon ja masumuru 5+4
 
Hei! Täällä mukaan ilmoittautuu uusi odottaja! :)

Ja tässä suorani:
Minel83, 30 vuotta, 2. lapsi, laskettuaika 2.12.2013, Jorvi/NKL?

Ihana päästä turisemaan odotusjuttuja tänne! Varasin juuri ensimmäisen neuvola-aikanikin parin viikon päähän.

JOtenkin vaikea kuvitella todella olevansa raskaana, koska yritimme tätä toista raskautta jopa yli 2 vuotta. Huh! Nyt pelko siitä, että jokin menee pieleen on suunnaton. Turhaa energian tuhlausta, mutta minkäs teet.

Onko kukaan teistä käyttänyt Clearbluen digitaalista viikkonäytöllistä raskaustestiä? Tein tänään vielä aamulla sillä testin, ja näyttöön pärähti "raskaana 2-3". Mulla viimeisimmät menkat alkoi 25.2.2013, ja kierto noin 28 päivää. Olisin siis odottanut tulosta "3+". Tosin mulla ovulaatio oli ovulaatiotestin mukaan vasta kp 16 tai 17. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan? Apteekin raskaustestiin tosin tuli liki yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivakin on?

Voi tätä hölmöä päätä! Sanokaa te fiksummat, voinko rauhottua ja olla hyvillä mielin. :) Ja uskoa todella olevani onnellisesti raskaana.

Kun saan tämän panikoinnin menemään ohi, voin sitten syventyä paremmin keskustelmaan odotuksesta.

Rakkaudella,
Minel ja toivottavasti mukana pysyvä pirpana 6+1
 
Minel, eli sun ovis olisi ollut 12.3 tai 13.3 joten näyttöön olisi tosiaan pitänyt tulla teksti 3+. Mulla ovis oli 15.3 ja viime sunnuntaina oli mun testissä 3+. Sulla kolme viikkoa hedelmöittymisestä olisi tullut 3.4.

Hormonitasothan nousee toki yksilöllisesti enkä usko että nämäkään testit 100% oikeita tuloksia antaa. Että etköhän sä raskaana ole :)
 
mileon: Juuri noin. :/ Ja se huolettaa. Mutta kiitos kuitenkin rohkaisevista sanoista. Ei olisi pitänyt tehdä koko viikkonäytöllistä testiä, kun siitä tuli pelkkä huoli. Mieltä rauhoitti kuitenkin tuo Apteekin raskaustesti, joka tosiaan näytti vahvistuneen plussan tänä aamuna.

Neuvola-aikaa varatessani kyselin tästä samaisesta asiasta ja sieltä sanottiin, ettei tässä tilanteessa oikein voi muuta kuin odotella. Ja että ekassa neuvolassa voidaan toki yrittää kuunnella, jos sydänäänet kuuluisi. Mutta nyt pitää siis meikäläisen vaan rauhoittua ja rentoutua ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Tämä pieni on niin toivottu <3
 
Tervetuloa uusille! Oli mukava lueskella, että pidemmänkin yrityksen jälkeen oli tärpännyt :heart: Toivotaan kovasti, että saataisiin kaikki joululahjat yhdeksän kuukauden odotuksen jälkeen :)

Kettulalle pikaista paranemista, ei kuulosta yhtään kivalle. Ja iso kiitos myös, että jaksat ylläpitää meidän listaa!

Vielä tuosta kertomisesta lapsettomuudesta kärsiville. Mulla oli edellisessä raskaudessa sama tilanne, tuntui hirveän vaikealta kertoa ystävälle kun tiesi, että tieto satuttaa valtavasti, vaikka varmasti iloinen minun puolestani onkin. Ja ajattelin juuri niin, että vielä enemmän se loukkaa jos panttaan tietoa pitkään ja muille on jo kerrottu. Noh, minun raskaus meni sitten kesken ja nyt on niin onnellinen tilanne, että ystävä on jo pitkällä raskaana ja voidaan yhdessä iloita :)

Täälläkin oireet menevät ja tulevat, eilen oli ihan sellainen olo jo, etten ole enää raskaana. Illalla ja yöllä oireet onneksi taas palasivat. Tuntuu tosi raskaalta tämä aika kun viimeksi näihin aikoihin alkoi tuhruttelu. Täytyy yrittää ylläpitää hyvää ja rentoa fiilistä, eipä se stressaamalla parane.

Lämpimiä tsemppiajatuksia kaikille vuodoista kärsiville, kovasti toivon ettei se teillä tarkoittaisi mitään pahaa :hug: Vaikka itsellä kävi huonosti, niin tiedän kyllä monia joilla on vuotoja ollut raskaudessa, eikä se ole tarkoittanut mitään sen kummempaa :)

(.) Tein aamulla digitestin ja se näytti raskaana 3+ :heart: Eilisen hermoilun jälkeen tuntui tosi helpottavalta :)

Minel, testasit aamulla? Etkä ollut juuri käynyt pissalla ennen? Jos olet varma ovulaatiosta, niin kyllähän testin jo periaatteessa pitäisi näyttää 3+. Tai ehkä hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin, ovistestihän ei sitä kerro. Minä olin varma, että jos kaikki on kunnossa, niin digitestin pitää näyttää tänään jo 3+, koska viikko sitten se näytti 2-3 viikkoa. Toivotaan kovasti, että kaikki on teillä hyvin, tsemppiä! :)

hiisi 5+3
 
Hiisi: Kyllä aamulla testasin. :/ Kävin tosiaan kyllä yöllä vessassa, joten olin ollut ennen testaamista vain noin 5-5,5 h pissimättä. Mutta luulisi tuollakin tuntimäärällä näyttävän oikein. Ihanaa, että sulla näytti testi jo viiikkoja 3+. :) Voi tätä huolta, aaargh!

Ja tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville!
 
hei!

täälläkin yksi vasta plussannut. raskausviikkoja todennäkösesti 5+ nyt, hankala määrittää kun viime kierto oli niin pitkä.. :) joulukuussa päätettiin, että saapi tulla jos on tullakseen, ja nyt vasta tuli, eka "luomukierrosta" teroluttien jälkeen. olin ihan varma ettei tässä kierrossa tärppää, vaan sieltä se tuli! eihän tätä vaan meinaa uskoa.. niin ihanaa! <3 vattassa kokoajan nipistelee ja painontunne on, aika jännä.. :) raskaudesta olen, kertonut muutamille kavereille, töissäkin osa jo tietää. tuleville mummuille ja papoille aiotaan kertoa sitten ekan neuvolan jälkeen, eli 2.5 viimeistään :)
 
Tervetuloa uudet ja Minel83 eikös siinä paketissakin lue, että jollain reilun 90% varmuudella näyttää viikot oikein, eli on siinä kuitenkin virhemarginaalia. Ällös murehdi.
Mun pitäis klo 12 soitella neuvolaan kun aukeaa, niin sais aikaa varattua ekalle neuvolalle. Hurjan jännää sanoa tämä asia jollekin ulkopuolisellekin.

Mulla on tänään aamulla alkanut tää pahoinvointi tosissaan nostamaan päätä. Olin jo ihan lähdössä vessaan juttelee pöntölle, mutta hetki sohvalla tekikin sitten tehtävänsä. Jugurttia sain alas ja mehua oon nyt juonut. Mietin että oisko se ollu toi miehen aamukahvin haju mikä tämmösen reaktion sai aikaan. huh.

Kettulalle pikaista paranemista, tosi ärsyttävää, että joudut näiden mahdollisten aamupahoinvointien lisäks kärsimään vielä vatsataudista, mikä vetää kyllä kaikki mehut.

Kaislanen 5+1
 
Huh näitä aamuja! päivä päivältä aamut menee vaikeammiksi. Huono olo jatkuu tuntikausia, syöminen helpottaa vähän mut vain vähän. Kaikki epämääräiset hajut ällöttää. Väsyttää, tissit on toisiaan todlela kipeät, toisinaan vain vähän kipeät. Mut nää aamuolotilat on jotakin ihan jäätävää.

Mä en tajua et miten kykenen menemään töihin. Plussaamisesta asti olen ollut sairaslomalla siskoni kuoleman takia ja nyt onkin talvilomaviikko menossa. Ens maanantaina klo 7 olis oltava takas töissä.
 
Keskenmenomahdollisuuksia murehtiville haluaisin jakaa tän., jos ette ole jo huomanneet. Kun kattoo, että jos onnistuu pääsemään viikolle 7 (joka täälläkin monella on täyttymässä jo), niin se keskenmenoriski on oikeasti pieni. Sadasta viikolle 7 päässeestä enää 4 saa keskenmenon. Jos ajattelee toisinpäin, niin harvapa uskoisi saavansa jonkun lottovoiton, jos se luvattaisiin neljälle sadasta.:)

Kyllähän se mielessä silti pyörii ja tulee auttamattoman usein hetkiä, kun ei usko hetkeäkään koko raskauteen, mutta odottaminen on ainut joka tähän auttaa.

Soittelin neuvolaan äskettäin tuosta kilpparihommasta ja olinki ekaks ihan hämilläni, kun sanoivat vaan että varaa aika laboratorioon ja ei ole mikään kiire. Piankos terkka soittikin perään, että eikun heti 0,25 mikroa annostusta lisää ja äkkiä verikokeeseen, resepti odottaa apteekissa, eli kaiketi siten kuin Aina_llakin. Neuvola-ajankin sain jo, musta kauhean aikasin kun on jo 22.4., mutta toisaalta ihan kiva. Sitten on tyhmää, jos jotain käy kun on neuvolaan jo ehtinyt. Muistaakseni esikoisesta just sen ekan neuvolan jälkeen tuli se aah, kyllä mä oon raskaana -fiilis, vaikkei sitä siellä mitenkään todettu.

Tänään on kyllä ollut huonompi olo. Yök. Enkö mä nyt sitten säästykään siltä pahoinvoinnilta? Mies oli heti innoissaan että nyt tulee poika, kun ensimmäinen on tyttö eikä siitä ollut pahaa oloa:)
 
Skatta, mulle ei sitten taas sanottu ensimmäisen verikokeen ajankohdasta mitään ja ensimmäinen neuvola on vasta 30.4. Uuden reseptin haen tosiaan tänään.

Viimeksi raskaana ollessani 2011 mulla taisi osua oma lääkäriaika alkuraskauteen ja sitä kautta menin labraankin sitten, kuten aina keväisin. En kuollaksenikaan muista, miten niiden neuvolan määräämien verikokeiden ajankohdat meni. Nt-ultran yhteydessä taisivat ottaa kilppariarvotkin, ellei ihan metsään mene. Eiköhän ne ajankohdat taas selvene :)

- Aina_ 4+3
 
Viimeksi muokattu:
FB ryhmä kuulostaa hyvälle, koska jotenki ei jaksa hirveesti kirjotella oudoille nimimerkeille.. :) Kivempi kun henkilö saa nimen ja kasvot :)

Mulla tänään viikkoja 6+0. Ei vaan tunnu olo yhtään että oisin raskaana, muuta kun että maha on NIIN TURVONNU, rinnat edelleen kipeät ja hajuaisti tullu kolminkertaiseksi! :D Tänään töistä tullessa kävin ostaa Clearblue digitestin kun olin tehny vaan kaks normi testiä, jotka molemmat oli siis kaksiviivaisia. Nyt tein testin vaikka olin ollu virtsaamatta vasta tunnin. No siitä huolimatta tuli teksti: raskaana 3+. Nyt on taas varmempi olo :D
 
mä sain ekan neuvola-ajan 25.4. eli ihan pian sekin. Jännittää. Mies olis kuulemma syytä ottaa mukaan ekalle neuvolakerralle ja sovittiinkin että hän tulee töistä sitten mukaan.

Skattan linkki kyllä vähän helpotti mieltä. Kiitos siitä.
Minel83 tuhannesti zemppiä että olisi vaan jotain asiaan kuuluvaa tuhrua!
 
mä voin tehdä sen fb-ryhmän ja sinne voi tulla, kun on itse siihen valmis :) mua ei häiritse kirjoittaa omalla naamalla "tuntemattomien" kanssa, samassa veneessä tässä kuitenkin ollaan ja siellähän sitä paremmin sitten tutustuu :)

edit: ryhmä perustettu! halukkaat voi linkata fb-profiilinsa mulle yksärillä niin lisäilen ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Onne
ja sitten muihin asioihin! tervetuloa jälleen uusille ja onnea plussasta jokaiselle!

minel83 digitesti on kyllä just ton takia petollinen :( mua jännitti tehdä se ehkä enemmän kuin mitään raskaustestiä ikinä.. pelkäsin että siihen näyttöön tulis "ei raskaana"-teksti.. tein sen viime perjantaina ja silloin tuli se 3+ ja silloin mulla oli viikkoja 5+1.. mut tosiaan eihän nuo testit oo 100% varmoja! koita vaan olla rauhallisin ja luottavaisin mielin, vaikka uskon että on vaikeeta! itseäkin pelottaa kun oireita on melko vähän.. toisaalta luin just äsken mun esikoisen aikana kirjoittamaa raskausblogia ja silloin mulla on iskeny pahoinvointi ja väsymys n. rv7 paikkeilla.. joten eipä kai tässä vielä tarvi huolestua :) enkä oo jaksanu enää murehtiakaan, oireita kuitenkin on ja jos masussa sitten ei ketään olekaan tai tulee keskenmeno, niin ei sille ainakaan itse mitään sitten voinut. tietenkin se olis mahdollisimman pian kiva tietää.. mulla on varhaisultra tasan 2 viikon päästä!

ja eikös suurin osa keskenmenoista tapahdu jo ennen kuin nainen edes tietää olevansa raskaana, eli on ns. kemiallisia? nyt vaan toivotaan, että päästään äkkiä sinne rv7 asti niin keskenmenon riski pienenee taas vähän :)

onko kellään muulla pukannut näppyjä naamaan? mua ärsyttää suunnattomasti kun otsa on ihan täynnä sellasta hormooninäppyä.. tosi rumannäköistä :( toivottavasti ne siitä ajan myötä häviää.. edellisissäkin raskauksissa on käynyt muistaakseni niin, ettei sentään koko raskausaikaa joutunu olemaan näppylät otsalla.
 
Minel83 olisiko mahdollista että teillä vaan tärppäsi noin viikkoa myöhemmin? Meillä kävi esikoisen kanssa niin, viikolla siirtyi la ultran jälkeen. Ja tosiaan eihän noi testin mitään 100 varmoja ole.. Kovasti tsemppiä!

Jen-ni laitoin sulle mun fb profiilin!
 
Moi!

Uskaltanen liittyä seuraan, muutaman haamun jälkeen saatiin plussa testiin!

Nuu_Nuu, 25v, 2 lapsi, laskettu aika 8.12???

sori jos tuli huonosti ku kirjotan puhelimella...

Toinen lapsi siis kyseessä, yritystä takana nyt melkein 10 kk. Yksi varhainen keskenmeno oli aliuvuodesta. Toivotaan että tämä tirppana on nyt totta! :) esikoinen on nyt 1.5v, hänestä aikoinaan kirjoittelin syyskuisissa 11 eri nimellä.

Kirjoittelen joskus enemmän, tää on niin hankalaa nyt :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä